2020-11-25 07:01
Po ilość zamkniętych sklepów i lokali widać że nie tylko ja.
2020-11-25 07:05
No ale te opinie to głównie są ludzi, którzy już w centrum mieszkają...
2020-11-25 10:27
To po co mają jeździć co centrum i po co im samochód?
2020-11-25 22:58
2020-11-25 10:46
Halo? Dzień dobry. Obama mówi. Szukam miejsca do parkowania. Michelle mówi, że chyba widziała garaże ale nie jest pewna.
Panie, ale co pan! Jakie garaże!
;)
2020-11-25 13:09
Sven, znów łazisz i minusujesz?
2020-11-25 07:11
2020-11-25 09:04
A ja właśnie zauważyłem, że ten Pan już tak często nie przyjeżdza do centrum, jak to robił wcześniej. Przez chwilę nawet się zastanawiałem czy się obraźił, czy zrobiłem coś nie tak. Ile to nocy przepłakałem. Gdybym tylko wiedział, że to jednak nie moja wina, a po prostu nie miał gdzie parkować...
2020-11-25 10:27
Ale teraz właśnie ma gdzie parkować bo nikt do centrum nie jeździ bo lokale zamknięte.
2020-11-25 09:27
uważa a potem w budżecie pustki.
2020-11-25 14:25
Dobre
2020-11-25 07:20
czy szczurek tego nie rozumie?!
2020-11-25 07:38
już widzę, jak ci wszyscy płaczący jadą do restauracji :)
2020-11-25 07:45
2020-11-25 07:51
Miasto nie jest od zapewniania prywatnych, "stałych" miejsc parkingowych...
2020-11-25 09:23
Problem w tym właśnie, że np. nowe budownictwa na skrajach miasta budują zazwyczaj zdroworozsądkowo dla każdego mieszkania jedno miejsce parkingowe. Od kilku lat mieszkam w Gdyni centrum na armii krajowej. Wcześniej w
Problem w tym właśnie, że np. nowe budownictwa na skrajach miasta budują zazwyczaj zdroworozsądkowo dla każdego mieszkania jedno miejsce parkingowe. Od kilku lat mieszkam w Gdyni centrum na armii krajowej. Wcześniej w centrum Gdańska. Stare budownictwo nie myślało przyszłościowo jeśli chodzi o parkingi. Dziś jednak budując budynek w centrum to powinno być obowiązkowe. A na Abrahama budują plombę bez parkingu a ceny z kosmosu. Dziś ludzie mają prawo do pewnej wygody i możliwości wyboru. A starym mieszkańcom się je odbiera. Kilka osób tu pisze że robi zakupy sobie kilka razy w tygodniu i nosi je w ręku. Poczekajmy jak przyjdą lata choroby i brak sił czy wtedy też będą tak robić. Nie rozumiem mlodych, którzy narzekają. Ale starsi? Oni się już nie liczą? Dla miasta pewnie nie bo nie ma zysku. Ale w naszym społeczeństwie to właśnie ludzi w średnim wieku i starszych jest i będzie coraz więcej.
2020-11-25 09:50
2020-11-25 13:24
Będziesz jeździł samochodem do 90 roku życia?
Pewnie tak, bo coś takiego jak zdrowy rozsądek jest niekompatybilne z prawicową ideologią...
2020-11-25 10:28
budownictwo XIXw nie myślało przyszłościowo. Wąskie ulice, brak miejsc postojowych.
2020-11-25 12:01
Gdynia?
2020-11-25 14:16
No rzeczywiście miało o czym myśleć. Jak za komuny budowano bloki, to było kilka samochodów na krzyż. Teraz jest po kilka samochodów w rodzinie. Pomijam uzależnienie od samochodu ludzi, którzy nie podejdą 15m do sklepu
No rzeczywiście miało o czym myśleć. Jak za komuny budowano bloki, to było kilka samochodów na krzyż. Teraz jest po kilka samochodów w rodzinie. Pomijam uzależnienie od samochodu ludzi, którzy nie podejdą 15m do sklepu tylko wsadzają tyłek w samochód. Ale w dzisiejszych czasach samochód jest czasami koniecznością (wożenie dziecka na rehabilitację, rodziców do lekarzy czy szpitala, w końcu praca w miejscu odległym od komunikacji miejskiej).
2020-11-25 13:21
Przecież Ty masz za darmo miejsce parkingowe pod swoim mieszkaniem
2020-11-25 13:25
Tak, jak każdy powinien.
2020-11-25 13:46
Tylko może w jednej kwestii cię oświecę : wspomniane miejsca w centrum to nie są miejsca garażowe, z zadaszeniem, przypisane do konkretnego mieszkania. Za ten (jak to nazywasz) bezcen nie ma nawet gwarancji miejsca parkingowego. Więc myśl tepaku zanim porównasz coś, co jest pod względem standardu nieporównywalne.
2020-11-25 13:56
Na tych miejscach mógłby być deptak, droga dla rowerów, ogródki piwne i cholera wie, co jeszcze.
Niestety za 10pln miesięcznie cała ta przestrzeń jest oddawana mieszkańcom, którzy powinni mieć miejsca na
Na tych miejscach mógłby być deptak, droga dla rowerów, ogródki piwne i cholera wie, co jeszcze.
Niestety za 10pln miesięcznie cała ta przestrzeń jest oddawana mieszkańcom, którzy powinni mieć miejsca na terenie swojej spółdzielni.
A jak chcesz przyjechać coś załatwić? Spadaj, lokalsi muszą mieć za ćwierćdarmo i wszystko zastawić.
2020-11-25 23:01
2020-11-25 09:35
głupota ludzka nie zna granic
2020-11-25 11:54
Problemem jet to, ze ludzie sie uzaleznili od samochodu i juz nie umieja chodzic. Samochod to swietna rzecz, ktora bardzo ulatwia, ale jesli ktos jezdzi zawsze i wszedzie samochodem to potem mu sie wydaje, ze 200 metrow
Problemem jet to, ze ludzie sie uzaleznili od samochodu i juz nie umieja chodzic. Samochod to swietna rzecz, ktora bardzo ulatwia, ale jesli ktos jezdzi zawsze i wszedzie samochodem to potem mu sie wydaje, ze 200 metrow pieszo to bardzo daleko. Wez potem takiemu wytlumacz, ze jest pusty parking w centrum, gdy ten parking znajduje sie 500 metrow od jego celu podrozy. Nie docierado takiej osoby, ze nie da sie wybudowac wielkich parkingow co 100 metrow i problemem jest jego kondycja, a nie parkingi. Zanim ktos wyskoczy, osoby niepelnosprawne moga parkowac w wielu miejscach, gdzie nie moga osoby zdrowe.
2020-11-25 09:20
A dlaczego ma płacić te 10 zł? Po prostu nie przyjedzie do centrum i tyle.
2020-11-25 10:28
Przetestowano w każdym większym mieście zachodniej Europy - klient lepszy sprawnie zajmuje miejsce gorszego.
2020-11-25 10:56
2020-11-25 13:26
Dla nich liczy się życie, a nie szpan przed sąsiadem olinklusiwem w Egipcie czy jak najlepszym samochodem, mimo że na parking nie stać :)
2020-11-25 12:53
zresztą pokazało to juz kilka sieciowych biznesów gastronomicznych, które bardzo dobrze funkcjonują w Gdańsku i Sopocie a w Gdyni się zamknęły
2020-11-25 22:59
2020-11-25 07:25
Też nie jeżdzę. Po tym co z parkingiem przy oceanarium zrobili, wolę podjechać na spacer do Mechelinek albo Rewy
2020-11-25 07:40
Dziękuję panie szczurek.
2020-11-25 07:41
no akurat w Mechelinkach i Rewie darmowych miejsc parkingowych jest bardzo mało
2020-11-25 09:31
Akurat wiosną, jesienią i zimą nigdy nie miałem problemów ze znalezieniem miejsca na bezpłatnym parkingu czy to w Rewie czy to w Mechelinkach.
W sezonie letnim w ogóle nad morze się nie wybieram.
2020-11-25 12:56
tylko o miejsca nie z kosmicznymi cenami jak te, o których wspomina się w artykule
2020-11-25 10:29
zawsze na trawniku albo wąskim chodniku można zaparkować. Dej za darmo!!!
2020-11-25 07:43
Gdzie zaparkujesz w mechelinkach? Tylko na płatnym parkingu na prywatnej działce. I do tego się sprowadza cały artykuł, ze za parking trzeba płacić Annie dziadować. Inne rozwiązanie to parking pod riviera, ale dla jednych za daleko.
2020-11-25 09:26
Właśnie o to chodzi, że dziś jak ktoś kupuje mieszkanie to w cenie ma 1 miejsce parkingowe (nieoznakowane) a kiedyś o tym nie myślano. Czy to znaczy że np. ja kupując mieszkanie 20-30 lat temu lub teraz mieszkanie np w
Właśnie o to chodzi, że dziś jak ktoś kupuje mieszkanie to w cenie ma 1 miejsce parkingowe (nieoznakowane) a kiedyś o tym nie myślano. Czy to znaczy że np. ja kupując mieszkanie 20-30 lat temu lub teraz mieszkanie np w kamienicy nie mam prawa do miejsca parkingowego? Dlaczego jako mieszkaniec mam płacić za parkowanie pod swoim domem? Bo ktoś chce zarobić? Karta mieszkańca powinna być wydawana za szybę i za free pod blokiem swoim.
2020-11-25 10:10
wiesz, takie miejsce w hali garażowej to koszt ~30-60 tys. zł.
2020-11-25 10:59
ale jeżeli rzeczywiście są miejsca za 60k to nie mam pytań
2020-11-25 14:41
zwykle to zakladkowe, podwojne. Ja placilem prawie 30tys dwa lata temu. A mieszkalem 12 lat w srodmiesciu Gdyni, nie mialem swojego miejsca parkingowego ani samochodu. Po to mieszkasz w centrum, nie musisz go miec
2020-11-25 15:25
gdzie sa te wszystkie udogodnienia, aby z niego się nie ruszać?
2020-11-25 23:03
2020-11-25 12:57
Dla takich jak Ty: kup sobie dom.
2020-11-25 13:15
w takiej sytuacji masz możliwość zaparkowania w okolicy domu, możliwość a nie prawo. prawo to masz własności do kawałku bryły budynku.
2020-11-25 09:32
Byłem w sobotę i jakoś nie parkowałem na prywatnym parkingu.
Jest publiczny, bezpłatny.
2020-11-25 11:00
W Gdyni musiałbym zaparkować kilometr od miejsca docelowego, w międzyczasie niszczyć zawieszenie na dwudziestu hopkach i stać co 50m na światłach. Zgadnij jakie miejsce wybiorę na wybiorę się na niedzielny obiad? Świat
W Gdyni musiałbym zaparkować kilometr od miejsca docelowego, w międzyczasie niszczyć zawieszenie na dwudziestu hopkach i stać co 50m na światłach. Zgadnij jakie miejsce wybiorę na wybiorę się na niedzielny obiad? Świat nie kończy się na centrum zapyziałej Gdyni. Jest wiele innych, pięknych miejsc do których mogę wybrać się na spacer. Co weekend inne.
2020-11-25 11:15
Parking pod Rivierą?? A od kiedy to jest parking miejski lub prywatny? Z tego co wiem to parking dla klientów CH Riviera a nie dla mieszkańców centrum Gdyni.
Komentujesz innych a sam masz typowo " polski " tok myślenia.
2020-11-25 07:44
A to na spacery do Śródmieścia się jeździ na parking? Po parkingu się spaceruje? XD
2020-11-25 07:47
można też pogłaskać plastikową rybę
2020-11-26 13:29
Tak, codziennie na tym parkingu tłumy wypoczywających :)
2020-11-25 08:55
w Oslo zorganizowano konkurs na najbardziej i**otyczny przejazd samochodem. Wygrała go córka gościa, który miał zaparkowany samochód w odległości większej niż sklep, w którym robił zakupy. Wsiadał do samochodu, jechał pod ten sklep i wracał na parking, z którego nosił zakupy do domu. Można i tak. Samochodoza przejawia się w bardzo różnych formach.
2020-11-25 09:26
Jego sprawa. Ludzie co dzien robia i**otyczne rzeczy. Kupuja nowsze telefony/laptopy/samochody mimo, ze stare nadal dzialaja. Bzykaja sie bez celu, mimo ze to wymaga energii i marnuje czas. Biegaja bez celu albo jezdza na rowerach w kolko.
2020-11-25 10:46
2020-11-25 10:29
U mnie połowa sąsiadów tak robi.
2020-11-26 10:18
d**ilnymi komentarzami kalesoniarzy
2020-11-25 09:36
bo na bulwarze takie tłumy są że już mnie to wkurza :) Mam nadzieje że będzie więcej takich "oszczędnych" jak Ty
2020-11-25 11:27
Albo do Pucka czy na Półwysep
2020-11-25 11:57
Na spacer samochodem? Fajnie. Na basen to pewnie motorowke bierzesz?
2020-11-25 07:54
2020-11-25 08:03
2020-11-25 08:10
Najłatwiej jest porównywać zamknięte lokale z brakiem owych miejsc parkingowych. I do tego podczepić siebie i swoje 'ja'. Idealne kombo. Prawda jest taka, że lokale zostają zamykane z różnych powodów i naprawdę brak
Najłatwiej jest porównywać zamknięte lokale z brakiem owych miejsc parkingowych. I do tego podczepić siebie i swoje 'ja'. Idealne kombo. Prawda jest taka, że lokale zostają zamykane z różnych powodów i naprawdę brak miejsc parkingowych w większej skali nie jest problemem, bo znacząca ilość klientów dostaje się do nich albo komunikacją miejską albo jak chce, znajdzie sposób na zaparkowanie. Polecam sporo lektur i badań na ten temat (dlaczego usługi etc się zamykają), zanim się połączy kropki 'brak miejsc-ja-zamknięty lokal'. Albo po prostu proszę podejść do pierwszego lokalu mającego problemy i spytanie się, czy to wszystko przez tych wścibskich włodarzy i mniejszą ilość parkingów (choć one są, ale trzeba tylko za nie zapłacić)
2020-11-25 08:57
niektórzy po prostu naturalnie lepiej czują się na wioskach
2020-11-25 09:20
wcale nie mają żadnego związku z epidemią, wcale.
2020-11-25 09:23
w gdyni nic nie ma ani miejsc parkingowych ani pracy
2020-11-25 09:46
są kolejne "szlachetne" inicjatywy. Czyli jak tanim kosztem pokazać, że się coś robi.
2020-11-25 10:49
w centrum Gdyni poniżej 2 minut, to faktycznie szans na pracę mu nie wróżę. Nawet w zawodzie fizycznym.
2020-11-25 09:27
2020-11-25 09:51
I żadne sklepy nie są zamykane z powodu braku miejsca do parkowania przeciwnie w krajach zachodnich likwiduje się miejsca parkingowe a ulice zamienia na deptaki i w tych miejscach wszędzie gdzie tak jest zanotowano wzrost klientów!!
2020-11-25 13:23
gdybyście mieszkali dłużej niż kilka miesięcy w mieście to byście towarzyszu wiedzieli że świętojańska i okolice to bardzo częsta rotacja najemców lokali usługowych i nie ma to związku z ilością miejsc parkingowych :D ale co może wiedzieć przyjezdny
2020-11-25 13:26
2020-11-25 13:41
2020-11-25 10:27
jeden raz samochodem, 2 razy rowerem i dwa razy SKM.
Nie przyjeżdżając samochodem można sobie pozwiedzać i wsiąść do SKM na innym przystanku. Można usiąść w ogródku i napić się piwka. To samo na rowerze:D
2020-11-25 10:52
Ja dosyć często jeżdżę do centrum (z Grabówka) samochodem. W różnych sprawach, zakupy, lekarz, nawet spacer na Skwerze czy bulwarze. Zawsze mam gdzie zaparkować (poza dniami gdy odbywają się imprezy, na które zjeżdża
Ja dosyć często jeżdżę do centrum (z Grabówka) samochodem. W różnych sprawach, zakupy, lekarz, nawet spacer na Skwerze czy bulwarze. Zawsze mam gdzie zaparkować (poza dniami gdy odbywają się imprezy, na które zjeżdża pół Polski). Szkoła filmowa, plac obok Batorego, podziemny w Batorym, nawet na Słowackiego przy Kamiennej Górze. Bardzo dziwią mnie ci, którzy nawet na kilka godzin parkują przy wjeździe do Batorego (bardzo wypasione fury) na ścieżce rowerowej, na zakreskowanych miejscach itp. Naprawdę żal kilku złotych na parking? Myślę że nie, tu chodzi o mentalność - kto mi zabroni, Straż Miejska nie reaguje do czasu gdy ktoś nie zgłosi i czują się bezkarni.
2020-11-25 10:57
mają narzędzia, a jednak te same auta blokują wjazdy na posesje, ścieżki rowerowe, chodniki
2020-11-25 11:33
Dlatego ja preferuję Gdańsk centrum lub Wrzeszcz. Lepsza oferta gastronomiczna, szersze chodniki, drogi rowerowe, więcej zieleni.
2020-11-25 14:04
I tak pomału to miasto zdycha i schodzi na psy
2020-11-25 14:25
Chyba zapomniał ze mamy pandemię
2020-11-25 07:03
To jest prywatny teren. Wszelkie pretensje prosze kierować do grabarza tego miasta, który robi dobrze tylko deweloperom.
2020-11-25 07:22
uciekają firmy, uciekają mieszkańcy, padają sklepy, rośnie zadłużenie. Wyczynem jest remont 200 metrów drogi czy kawałka chodnika
2020-11-25 08:05
....a socjaliści kochają komunę dlatego tak tępią prywatny samochód a dopłacają z publicznych pieniędzy do państwowej słabej jakości państwowej komunikacji
2020-11-25 09:03
miasto robi dobrze deweloperom, ty kupujesz mieszkanie od dewelopera, więc miasto robi dobrze tobie. Prawda?
2020-11-25 09:40
Przecież te "listy" wymyśla redakcja żeby kształtować nam wizję miasta. Na jeden komentarz o braku miejsc mamy dwie odpowiedzi że jest super. Jawna manipulacja. Widac jaki jest odzew ludzi pod takimi artykułami. Nic się nie zgadza
2020-11-25 07:03
Ze skrajności w skrajność. Przecież można tak zaplanować przestrzeń żeby było miejsce dla każdego.
2020-11-25 07:33
Przykro mi, ale nikomu innemu nie da się przestrzeni zabrać.
2020-11-25 20:04
przeciez beton zabiera przestrzeń mieszkańcom centrum.
Wszystkim!
Tam niedługo będzie jak na warszawskiej Pradze...
2020-11-25 08:49
A które miasto ma? Dulkiewicz w kieszeni u deweloperów? a może betonowy Karnoś?
2020-11-25 09:30
2020-11-25 08:58
Miasta przyjaznego przede wszystkim pieszym a nie terenochłonnym pojazdom? A jaką ty masz wizję? Miasta w którym połowa przestrzeni w centrum zabudowana jest wielopiętrowymi parkingami, zapełnionymi w 15% przez darmowo parkujące pojazdy 23 godziny na dobę?
2020-11-25 09:07
witamy
Nie wiesz co z tym od terenochłonności?
Zaspał dzisiaj, czy ma dyżur na II zmianę?
2020-11-25 13:29
Mój samochód spokojnie 22h na dobę stoi zaparkowany nawet teraz, jak jeżdżę nim do pracy. (poproszę szczepionkę szybciej, chcę wrócić do oglądania netflixa w autobusie)
2020-11-25 16:09
osoby cierpiące na samochodozę bywają częśto odklejone od rzeczywistości: posługują się wiedzą anegdotyczną. Terenochłonność to wskaźnik liczby metrów kwadratowych powierzchni potrzebnej do parkowania i jeżdżenia różnymi
osoby cierpiące na samochodozę bywają częśto odklejone od rzeczywistości: posługują się wiedzą anegdotyczną. Terenochłonność to wskaźnik liczby metrów kwadratowych powierzchni potrzebnej do parkowania i jeżdżenia różnymi środkami lokomocji. Najwyższą terenochłonnością cechują się samochody prywatne. 23 godziny na dobę przebywają na postoju przeciętne samochody prywatne: rzadko kiedy mieszkaniec jeździ nimi dłużej niż 30 minut dziennie. Jeśli jeździ dłużej (stojąc w korkach) zawdzięcza to głównie innym osobom cierpiącym na samochodozę.
2020-11-25 20:03
tylko twoja "wiedza" jest najtwojsza...
2020-11-26 10:22
2020-11-25 10:18
Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził...
2020-11-25 19:26
bo "przestrzen" nie jest z gumy. No chyba ze zaczniemy budowac tylko w gore albo w dol. Ale kto by chcial spacerowac pod ziemia?
2020-11-25 20:01
leje się beton?
A mieszkańcy mają się ograniczać wedle widzimisię byznesów?
2020-11-25 20:11
mieszkańcy nie mają się ograniczać ale mają kupując samochód zastanowić się gdzie go będą parkować
2020-11-25 22:44
czy ja mówię coś o samochodach?
Samochody zabieraja przestrzeń a beton jej nie zabiera...
No, ciekawa teroryja...
2020-11-25 07:05
możesz mieć auto w mieście, jeżeli w jakiejś odległości od Twojego miejsca zamieszkania posiadasz dla niego prywatne (i udokumentowane) miejsce parkingowe (garaż itp.). Amen.
2020-11-25 07:23
2020-11-25 07:36
Obowiązuje w całej Japonii. Nie masz udokumentowanego miejsca do parkowania w odległości 2km. Nie masz prawa posiadać samochodu.
Cała japonia czyli zarówno w dużych miastach: tokyo, osaka, nagoja jak i w wioskach takich jak Ina czy Ono
2020-11-25 08:55
Porównanie bez sensu. W Japonii komunikacja miejska jest na poziomie nie porównywalnie wyższym niż w Polsce, nie tylko w Gdyni. Tam posiadanie samochodu rzeczywiście jest zbędne. Dojazd 100 km do pracy pociągiem zajmuje
Porównanie bez sensu. W Japonii komunikacja miejska jest na poziomie nie porównywalnie wyższym niż w Polsce, nie tylko w Gdyni. Tam posiadanie samochodu rzeczywiście jest zbędne. Dojazd 100 km do pracy pociągiem zajmuje 45 minut. W Polsce 1,5h. Spróbuj się dostać np z centrum Gdyni na Suchanino w Gdańsku. Bez samochodu to pół dnia w obie strony. Proszę cię nie prowadź dyskusji opierając się tylko na jednym argumencie że w Japonii trzeba posiadać najpierw miejsce parkingowe a dopiero później samochód. Porównaj całość sytuacji obiektywanie i wtedy rozmawiaj. A co do pana Piotra który boryka się z brakiem miejsca, jak miał bym codziennie marnować 30 minut na szukanie miejsca to naprawdę w ostateczności bym jeździł samochodem.
2020-11-25 09:11
A teraz wyobraz sobie ze w Polsce na takim Suchaninie deweloper buduje mieszkania i nic nie moze sprzedac... bo nie ma komunikacji. Jak sadzisz po jakim czasie deweloper zacznie dobijac sie do urzedu aby miasto zapewnilo
A teraz wyobraz sobie ze w Polsce na takim Suchaninie deweloper buduje mieszkania i nic nie moze sprzedac... bo nie ma komunikacji. Jak sadzisz po jakim czasie deweloper zacznie dobijac sie do urzedu aby miasto zapewnilo komunikacje z jego rejonem? To Polacy nauczyli samorzady ze nie musza nic robic. Gdybysmy nie kupowali mieszkan w okolicy z beznadziejna infrastruktura to sami deweloperzy by zabiegali aby ta infrastruktura byla. A u nas jest tylko jedno kryterium ile za m2... reszta sie nie liczy.
2020-11-25 10:48
Możliwe, że masz racje, ale spójrz z drugiej strony. W Letnicy powstaje duże osiedle, za chwilę na granicy Nowego Portu, Brzeźna i Letnicy kolejne z ok 1200 nowych mieszkań. A SKM twierdzi, ze przystanki na tej trasie są
Możliwe, że masz racje, ale spójrz z drugiej strony. W Letnicy powstaje duże osiedle, za chwilę na granicy Nowego Portu, Brzeźna i Letnicy kolejne z ok 1200 nowych mieszkań. A SKM twierdzi, ze przystanki na tej trasie są niepotrzebne. A w tamtym rejonie jeździ jedne autobus, tramwaje jadą na około. Tak samo będzie na Czarnym Dworze. Powstaje osiedle a nikt nie ma w planach przystanku na jego wysokości. Te na Obrońców i JP II będą mocno oddalone. Efektem tego będzie kolejne narzekanie na korki i brak miejsc parkingowych.
2020-11-25 09:51
Coś mi wcięło poprzedni wpis...
SKM ze Wzgórza do Głównego to około 0,5h. Potem przesiadka na autobus (kilka linii) i około 10min jazdy na Suchanino.
Przy dobrych wiatrach około 1h, a nie pół dnia.
rozwiń...
Coś mi wcięło poprzedni wpis...
SKM ze Wzgórza do Głównego to około 0,5h. Potem przesiadka na autobus (kilka linii) i około 10min jazdy na Suchanino.
Przy dobrych wiatrach około 1h, a nie pół dnia.
Są gorsze relacje i przy mniejszych odległościach będą podobne czasy przejazdu co z Gdyni do Gdańska.
Np. z Moreny na Wiszące Ogrody KZ to minimum 0,5h, a są praktycznie po sąsiedzku.
2020-11-25 07:36
A dokładniej rzecz biorąc prawie 15, zaś cała aglomeracja 38 milionów, tyle ile nasz cały kraj.
2020-11-25 07:44
2020-11-25 10:58
czy kilkanaście linii metra w każdym większym mieście, to samochody stałyby się zachcianką dla hobbystów. Dlatego nie porównuj Japonii do Polski.
2020-11-25 15:04
Żaden regionalny pociąg w Japonii nie jeździ 300 km/h. Co więcej, tramwaje, metro czy koleje jednoszynowe projektowane są dla dokładnie takich samych prędkości co i u nas.
Wcale nie jest prawdą, że wszędzie w
Żaden regionalny pociąg w Japonii nie jeździ 300 km/h. Co więcej, tramwaje, metro czy koleje jednoszynowe projektowane są dla dokładnie takich samych prędkości co i u nas.
Wcale nie jest prawdą, że wszędzie w Japonii jest genialny transport zbiorowy. Na przedmieściach dużych miast nigdzie nie dojedziesz bez roweru! Dopiero rowerem pod dostaniu się na stację transportu zbiorowego można kontynuować podróż w komfortowych warunkach.
A w Gdyni - czy ktoś dojeżdża rowerem do SKM?
2020-11-25 16:11
sam dojeżdżałem rowerem do stacji SKM Gdańsk Wrzeszcz z Moreny przez kilkanaście lat. W Tczewie w pobliżu dworca PKP jest kilkaset miejsc do parkowania rowerów, a liczba ta stale rośnie. W Utrechcie przy dworcu jest 30 tysięcy miejsc do parkowania rowerów.
2020-11-25 23:19
2020-11-25 23:10
i woza te rowery pociągiem, co też jest absurdem i powinni tego zabronić
2020-11-27 01:03
tak jest, Japonia to kraina rowerów
tory o naszym eurorozstawie ma tylko Shinkansen
większość ich pociągów, wszystkie regionalne, to wąskotorówki
rowerzysta ma legalnie prawo jechać po chodniku
bez grymaszenia z czyjejkolwiek strony
2020-11-25 07:26
Nie zauważył. Polska to nie Japonia a Gdynia to nie Tokyo
Pomyśl potem Pisz
2020-11-25 07:33
Ta, ja widzę, że Gdynia to nie Tokyo, na każdym kroku to widzę.....ale rozwiązanie, które zasugerowałem jest proste i skuteczne. Z autami w centrum zostaliby tylko ci, którzy ich naprawdę potrzebują i mają dla nich miejsce.
2020-11-25 07:34
A tak, to chyba towar do sklepu dostawcy mają wozić rowerem, bo każdy skrawek dojazdu zastawiony samochodami ludzi których nie stać na parking...
2020-11-25 09:00
to dostawcy nie mieliby kłopotów ze znalezieniem miejsca do wyładunku.
2020-11-25 09:04
To śmigaj rowerem jesienią i zimą z zakupami na kierownicy.
2020-11-25 09:11
Kup koszyk i nie płacz
2020-11-25 12:12
Tak robi moja znajoma, na początku ludzie się gapili ale teraz już przestali. Tak ma samochód ale dla zdrowia tak jeździ. Może poza zimą i ulewami.
2020-11-25 13:59
W tym kraju nie ma przepisu zakazującego posiadania więcej niż jednego środka transportu na własność.
2020-11-25 16:12
możliwość parkowania blisko domu w centrum Gdyni
2020-11-25 09:22
i wożą nawet towary do sklepu (albo korzystają z nich kurierzy).
Ba! i jeszcze Gdynia daje możliwość wypożyczania takowych.
2020-11-25 12:05
żeby ci dać?
2020-11-25 07:38
2020-11-25 07:45
2020-11-25 08:27
2020-11-25 09:18
2020-11-25 13:40
Na specjalne zaproszenie straszącego imigrantami rządu.
2020-11-25 16:13
Dzięki imigrantom USA wyrosły na światową potęgę
2020-11-25 08:34
Wiecie jaka tam jest gęstość zaludnienia?
2020-11-25 09:31
w szkole nie powiedzieli, bo wszystkie lekcje były o LGBT
2020-11-25 09:01
Czysty zamordyzm no ale podniecajcie się dalej. Japonia taka super.
2020-11-25 09:30
sorry, nie rozdają tylko kradną.
2020-11-26 21:12
i nie rowery tylko auta i nie w Moskwie tylko w Petersburgu... a tak wszystko się zgadza:)
2020-11-25 09:33
jasne
2020-11-25 13:54
2020-11-25 16:14
prawa jazdy przez to nie stracili, ale zaoszczędzili tyle, że co roku wyjeżdżają na urlop w atrakcyjne miejsca.
2020-11-25 16:24
Mam miejsce przy bloku, moje własne. W centrum też mam mieć by coś załatwić?
2020-11-26 21:22
wystarczy ze będziesz mial 5zl za pół godziny... wlasnie jak chcesz coś załatwić to nie bedzie problem jak tylko oplata bedzie dostatecznie duza, problem ze ludzie chcą mieszkać w centrum a miec parking jak na przedmieściach... no albo albo. dowolne duże miasto w Europie ma dokładnie to samo, masz auto masz problem. albo koszty....
2020-11-27 01:00
Będziesz Miał Wydatki
jaaka Szkoda
Mójsedes Bęc
Vulva
F...t
2020-11-25 07:09
żeby zarejestrować auto w urzędzie miasta należy przedstawić dowód, ze ma się gdzie parkować auto
2020-11-25 07:17
tak działają lewicowe rządy
2020-11-25 07:19
a ty wierzysz ze prawicowe wybudują parkingi i zapewnia wszystkim parkingi ? Ze to ma zaleznosc barw lewej czy prawej ? O naiwności.
2020-11-25 07:25
To wierzy.
2020-11-25 07:28
2020-11-25 07:33
No właśnie prawicowe nic nie zrobią w tym temacie bo Państwo ma się zajmować innymi sprawami: policja, wojsko, straż pożarna, sądownictwo, służby epidemiologiczne (tak z najważniejszych)
Koszt urzędu od parkingów jest horrendalny w wydaniu Państwowym. Grunt ma być prywatny i właściciel ma się tym zająć.
2020-11-25 07:53
Parking ma z definicji monopol w okolicy, więc pozostawienie go w prywatnych rękach od razu prowadzi do zawyżenia cen.
2020-11-25 16:16
samochód także ma w mieście wiele substytutów. Dlatego mówienie o monopolu w tym kontekście nie ma większego sensu
2020-11-25 07:40
i po prawicowemu, trzeba by znacjonalizować grunty i sprawiedliwie je rozdzielić na potrzebujących parkingi. Tak bardzo to prawicowe że hej
2020-11-25 07:28
Serio tak chcesz kreowac swoja- nasza rzeczywistosc?
2020-11-25 07:34
co złego w tym, że się sięga po sprawdzone i działające mechanimy?
2020-11-25 07:35
Tylko głupi nie uczy się na cudzych błędach.
2020-11-25 09:01
sprawdziłem wielokrotnie skuteczność tej prostej tezy
2020-11-25 10:14
Miejsca parkingowe ich pogrążyły, haha.
2020-11-25 07:41
I to nie szeregowym.
2020-11-25 07:54
tu jest prowincjonalne miasto gdynia mylisz fakty
2020-11-25 11:41
Oraz miejsca parkingowe na każdej ulicy. Tam dba się o mieszkańców i turystów.
2020-11-25 14:02
Skoro w San Gdynia sprzedaje sie deweloperom skwery w centrum miasta to powinien byc wymóg sprzedazy mieszkań łacznie z podziemnymi miejscami bo ci "nowi" mieszkańcy centrum tez beda szukac miejsc parkingowych. Zreszta w wielu rodzinach sa po dwa samochody i co?
2020-11-25 07:10
Tego jest za duzo. Poza tym, ze to wyglada nieestetycznie to dodatkowo niszczy zabytkowy charakter tego miejsca. To ze mieasto pozwala na parkowanie w tych miejscach na stawianie aut za uiszczeniem oplaty nie znaczy ze
Tego jest za duzo. Poza tym, ze to wyglada nieestetycznie to dodatkowo niszczy zabytkowy charakter tego miejsca. To ze mieasto pozwala na parkowanie w tych miejscach na stawianie aut za uiszczeniem oplaty nie znaczy ze to jest madre rozwiazanie. Gdynia jako miasto ma olbrzymie potencjaly. Istnieje wiele miejsc nawet w centrum, w ktorych mozna by stworzyc parkingi. Niestey jest to potencjal niewykorzystany. Czemu wychodzac przed klatke musze ogladac czyjes smierdzace auto? Popieram opinie Pana Piotra, jak ktos kupuje samochod to powienien zorganizowac sobie tez miejsce na jego parkowanie. Co do ilosci drzew w centrum to uwazam, ze ich nie brakuje. A dodtakowo te ktore juz sa, sa zaniedbane i zadzone nierownomiernie co niszczy wizerunek nie jednej ulicy
2020-11-25 07:18
To może usuńmy z miasta wszystkie samochody powyżej 5 lat ? przecież to one zatruwają środowisko, nowe samochody muszę spełniać specjalne normy.
2020-11-25 07:36
U nas wycinają DPFy, na zachodzie dokładają katalizatory do starych "niezniszczalnych" Mercedesów :)
2020-11-25 09:21
bez emisyjnym elektrykiem docelowo, diesle już teraz zabronione
2020-11-27 12:56
Będzie cisza i spokój. Wszędzie zieleń.
2020-11-25 07:35
2020-11-25 08:01
Że, Gdynia? Lol
2020-11-25 08:11
"Zabytkowy charakter miasta" - ale się uśmiałem bo komentujący ma na myśli Gdynię. Idac tym tokiem myślenia to cała Polska jest zabytkowa.
2020-11-25 10:55
2020-11-26 09:48
jest cierpliwy.
2020-11-25 09:19
to przemysłowy modernistyczny gniot
2020-11-25 09:26
Po samej Gdyni jakieś 1200 zł za rok, a metropolitalny na wszystko 2760 (12x230 zł). No popatrz Pan, metropolitalny kosztuje prawie tyle samo, ile parking w centrum.
2020-11-26 09:49
a metropolitalny - dla jednej.
2020-11-27 12:59
Potem wspomina, że na zakupy jeżdzi raz na kilka dni ... samochodem. To w ramach siłowni, później zapierdziela z pełnymi siatami te kilkaset metrów do swojego mieszkania. Bajki to nie nam opowiadać.
2020-11-25 09:44
2020-11-25 13:26
Jak zostaną tylko auta mieszkańców to zobaczysz ile jeszcze wolnych miejsc zostanie.
2020-11-25 13:49
2020-11-26 15:26
Albo Żukowa, jak sąsiadka....
2020-11-26 21:34
To akurat szybciej się jedzie pociągiem. A Gdańsk jest dobrze skomunikowany, o ile samochody go nie zatkają, to można wszędzie dojechać komunikacją miejską bez problemu.
2020-11-27 00:52
i tylko promocja samochodu
przez dezintegrację taryf transportu publicznego
powoduje, że to co słusznie piszecie, nie dociera do ludzi
i winny temu jest... ustrój wyborczy
granice okręgów
i tylko promocja samochodu
przez dezintegrację taryf transportu publicznego
powoduje, że to co słusznie piszecie, nie dociera do ludzi
i winny temu jest... ustrój wyborczy
granice okręgów są u nas bardziej stałe
niż skład etniczny mieszkańców
gdyby rozpyrzyć i zaorać trójmiejskie granice
a potem rysować od nowa
życie było by łatwiejsze i tańsze
a darmozjadow przyspawany h do stołków - mniej
2020-11-25 13:39
2020-11-25 16:18
było coraz więcej.
2020-11-25 16:32
a ile tam mają linii metra, a czy mają tam wspólny bilet na wszystko, ile jest linii autobusowych i czy połączenia są częste?
2020-11-26 09:39
nie znasz przyczyn.
nie znasz środków.
nie rozumiesz procesów.
2020-11-25 13:48
2020-11-25 16:36
2020-11-25 13:54
I jeszcze wyrzuć z Gdyni ta resztkę turystów, którzy tu przyjeżdzają i nie mają gdzie samochodów zaparkować.
2020-11-25 13:57
Jak samochody to może i ludzi? Przecież samochód sam nie jeździ tylko kierują nimi ludzie. Wyrzućmy samochody, ludzi, zwierzęta i przyjeżdżajmy 1-2 razy w miesiącu obejrzeć sobie centrum miasta bez smogu z bujną zielenią
Jak samochody to może i ludzi? Przecież samochód sam nie jeździ tylko kierują nimi ludzie. Wyrzućmy samochody, ludzi, zwierzęta i przyjeżdżajmy 1-2 razy w miesiącu obejrzeć sobie centrum miasta bez smogu z bujną zielenią itp. Miasto bez ludzi nie istnieje, ludzie w większości nie istnieją bez możliwości poruszania się a samochód im to umożliwia, daje niezależność i poczucie wolności. Mamy czasy kiedy właśnie poczucie niezależności i komfortu jest czymś cennym i pożądanym. Włodarze mają służbowe samochody więc miejsca parkingowe ich nie interesują albo mają specjalne karty i parkują wszędzie i za darmo.
A transport publiczny????? Może i spełnia swoją rolę ale w czasie np. obecnej pandemii chyba zdecydowana większość woli poruszać się własnym środkiem transportu.
Mieszkańcy miasta to jedno ale co z turystami którzy w znakomitej większości przyjeżdżają nad morze (wakacje) samochodami. Ich raczej nie interesuje ile jest zieleni a są zainteresowani zwiedzaniem czyli przemieszczaniem się i z przyjemnością przyjadą wiedząc że będzie można zaparkować gdzieś swoje auto.
Gdynia jest miastem portowym ale tętniącym życiem przez góra 3-4 miesiące w roku potem to od 21 snują się ulicami nieliczni., życie towarzyskie nie istnieje poza może 2-3 bardziej znanymi knajpami na skwerze Kościuszki. To nie Amsterdam czy Rotterdam gdzie życie toczy się bez względu na porę do późnych godzin nocnych.
Reasumując nie rozumiem dlaczego likwidowane są miejsca parkingowe (te naziemne). Świat idzie do przodu, rozwoju cywilizacyjnego się nie da zatrzymać a samochód takim wyznacznikiem tego rozwoju jest i to potrwa jeszcze jakiś dłuższy czas. Pozdrawiam tych "za" i "przeciw".
2020-11-25 16:19
być może 50 lat temu
2020-11-26 09:46
pozbyć się !!! wszelkiego !!! elementu niepożądanego i konkurować z Sopotem w kategorii niewybrednych uciech. Byle turyści dopisali. Ale się zwabi rabatami paru celebrytów, to gawiedź się zjedzie za nimi...
pozbyć się !!! wszelkiego !!! elementu niepożądanego i konkurować z Sopotem w kategorii niewybrednych uciech. Byle turyści dopisali. Ale się zwabi rabatami paru celebrytów, to gawiedź się zjedzie za nimi...
Sklepów (dla ludzi) już tam nie ma, stanąć nie ma gdzie, ceny dla turystów - turystów się przywiezie i każe ogladać kartonową Gdynię i zostawiać kasiorę.
Taki jest plan.
2020-11-27 13:13
Śmieszą mnie tyrady typu: jak chcesz parkować auto pod domem, to kup se mieszkanie na Dąbrowie. Ty są dyrdymały. Mieszkam w centrum - mam prawo do parkowania samochodu. Nie mam racji? To dlaczego w moim mieście Gdańsku
Śmieszą mnie tyrady typu: jak chcesz parkować auto pod domem, to kup se mieszkanie na Dąbrowie. Ty są dyrdymały. Mieszkam w centrum - mam prawo do parkowania samochodu. Nie mam racji? To dlaczego w moim mieście Gdańsku ,mieszkańcom Głownego Miasta (czyli Starego Miasta, choć to niepracyzyjne) wydaje się specjalne pozwolenia na wjazd i tańsze karnety? Podobnie jest w innych dzielnicach. jednym nie podobają się parkujące samochody, innym sr*jące psy, a mnie zakała naszych miast - rowerzyści, któzy łamią chyba wszystkie mozliwe przepisy. Jedzie drogą, wskakuje czerwone światła, to cwaniaczek wjeżdża na chodnik, bo ma tam zielone światło. Są wyznaczone drogi rowerowe, ale gawiedź dalej jeździe po ulicy albo po chodniku (pracując przy Łużyckiej, widzę to codziennie).
2020-11-25 16:39
uzywanie takiej "wojennej" semantyki świadczy o braku zrozumienia problemu i barku jakiejkolwiek chęci do kompromisu.
O czym jeszcze świadczy, nie będę wyłuszczał, bo i tak nie zostanie zrozumiane.
2020-11-26 06:39
"zabytkowy"? Rozumiesz słowa, których używasz?
2020-11-26 12:21
To popieraj także zamykanie dróg w centrum. Skoro auta są niepotrzebne to mieszkańcy poradzą sobie bez nich. Robienie dróg bez miejsc parkingowych to jak komunikacja miejska bez przystanków. Chyba że owe drogi to jest tranzyt lecz wątpie by to miało być założeniem
2020-12-28 05:12
See Tower, CH Kwiatkowski, CH Batory, wielki blok mieszkalny na Władysława IV i wiele innych (a będzie ich coraz więcej) to charakter zabytkowy miasta?! Miasto jest zeszpecone bo miało niska zabudowe (do 10 pięter).
2021-01-09 16:46
A dlaczego ja mam oglądać twoje auto na mojej dzielnicy
2021-02-10 20:41
boli ,ja dopiekę lubie to robić ,i tylko to trzyma mnie przy życiu.
2020-11-25 07:10
Mieszkańcy śródmieścia powinni sobie darować samochody - wszędzie mają blisko.
2020-11-25 09:42
sami taki styl życia wybrali. W cenie ich mieszkań w kamienicach mogli by sobie kupić domek na wiczlinie, wtedy jezdzisz samochodem do sklepow, nie ma problemu
2020-11-25 16:18
2020-11-25 16:20
2020-11-25 07:11
Przypomnę, że parking przy Batorym powstał tylko na chwilę, na kilka lat Bez trudu można znaleźć artykuł na tym portalu na ten temat. kiedyś właściciel zacznie a nim budować to zamierza,
2020-11-25 08:03
no i co? pod budynkiem będzie pewnie 2 poziomowy parking więc parkowac dalej bedzie gdzie.
2020-11-25 08:13
jasne - a użytkownicy tego budynku będą parkować na Witominie
2020-11-25 15:29
Oj na Witominie też nie jest nazbyt kolorowo ostatnimi laty
2020-11-25 23:07
Ty tam nie zaparkujesz!
2020-11-25 09:30
...jak powstanie w tym miejscu budynek, to z parkingiem podziemnym, którego część będzie udostępniona dla samochodów z zewnątrz.
2020-11-25 15:08
2020-11-25 23:08
Nikt "obcy" tam nie zaparkuje.
2020-11-25 09:34
na razie jest projekt zagospodarowania że tam ma być park z oczkiem wodnym.
To chyba się stało wtedy jak Gdynia sprzedała hossie park pod budownictwo po przeciwnej stronie ulicy.
2020-11-25 09:55
po przyjęciu koperty zmienią plan i dopuszczą wysoką zabudowę
2020-11-25 13:08
A ten wlaściciel chyba Tutkowski jeszcze żyje czy nie ,bo z tego co wiem to starszy był
2020-11-25 07:11
:D koerofczyk z samochodem tworzy jednośc. zawsze muszą być razem :D
2020-11-25 07:28
Ty co najwyżej, elektryczną hulajnogą kupioną przez tatę, możesz pojeździć.
Jak tam e-lekcje dzieciaku?
Mamusia przed wyjściem do pracy kanapeczki ci zrobiła?
2020-11-25 07:32
Jak cię nie stać na płatny parking to sprzedaj samochód i będzie cię stać.
2020-11-25 08:50
Kompensują sobie cykliści używaniem słowa blachosmrodziarz?
2020-11-25 15:01
.
2020-11-25 15:02
Jak tam się w deszczu jechało? Spocony? Ładnie pachniesz w biurze?
2020-11-25 07:37
50 na karku, a w głowie dalej to dziecinne "mam samochodzik, więc jestem dorosły i nie wypada mi poruszać się inaczej".
Jak dorośniesz do momentu kiedy przestaniesz się wstydzić chodzić z matką za rękę, może i przyspawanie do fotela Ci przejdzie.
2020-11-25 15:03
Proponuję aby w sytuacji awaryjnej lekarz też jechał do ciebie na rowerze.
2020-11-25 23:15
Jadę do centrum po zakupy, na spacer lub temu podobne, nie chcę korzystać z KM (pandemia) i chcę mieć gdzie zaparkować! Dlaczego ktoś kto żyje z moich podatków chce mi to uniemożliwić?
2020-11-25 08:20
A żebyś wiedział, że na pewnych trasach hulajnoga elektryczna, rower, skuter i inne niesamochodowe pojazdy sprawdzają się lepiej. Trzeba tylko przestać patrzeć na samochód jako prestiż.
2020-11-25 08:39
Trzy kilometry w deszczu, jesienią o 6.30 rano też tą hulajnogą dojedziesz z 4 latkiem na plecach do przedszkola?
Powodzenia życzę.
2020-11-25 09:05
4-latek dojedzie na swojej hulajnodze, będzie sobie wskakiwał po drodze w kałuże i dobrze się bawił
2020-11-25 09:59
Jak ty chcesz czterolatka samego puszczać na drogę, i to na hulajnodze, to weź taki solidny rozpęd, i strzel sobie baranka o framugę.
2020-11-25 10:13
ale widzę że ty jesteś tym od czytania, nie od rozumienia :)
2020-11-25 10:04
Dobra, weź już nie pajacuj. Słabo ci dziś idzie trolowanie.
2020-11-25 09:03
pytanie - po co :)
2020-11-25 07:35
2020-11-25 08:56
Lepszy kierofczyk niż zadufany w sobie prostaczek.
2020-11-25 09:31
2020-11-25 10:03
Cykliści tak mają.
2020-11-25 23:53
Kask mózgi im uwiera ;)
2020-11-25 10:04
O, cyklista z łańcucha się zerwał. Nie rozumiem dlaczego awanturujecie się o DDR - po co kupujecie rower, jak nie macie gdzie nim jeździć?
2020-11-25 14:38
DDR jest dla kierowców, nie dla rowerzystów.
Ja tam mogę śmigać drogą.
2020-11-25 10:36
i dlatego pewnie boli :)
2020-11-25 11:33
Ok głupiś ty głupi współczuję ci , twojego jałowego życia przepełnionego jadem i nienawiścią
2020-11-25 23:51
od siodełka bo na siodełko jeszcze cię nie stać...
2020-11-25 07:11
zamknijcie zaściankowe miasto gdynia dla samochodów i tyle. Co za nieracjonalne polemiki. W centrum muszą być miejsca parkingowe! Mam firmę gdzie musze podjechać pod klatkę, mam dostawy. Ten kto jest młody i nie ma prawa
zamknijcie zaściankowe miasto gdynia dla samochodów i tyle. Co za nieracjonalne polemiki. W centrum muszą być miejsca parkingowe! Mam firmę gdzie musze podjechać pod klatkę, mam dostawy. Ten kto jest młody i nie ma prawa jazdy będzie zawsze pisał że samochody w centrum to zło. Oczywiście także urzędasy ze swoimi chorymi wizjami. Co do parkowania w batorym: 3.000 za 12mies kogo na to stać? Płacę podatki parkuję w centrum!
2020-11-25 07:20
i ludziom życia nie utrudniać panie "byznesmenie"
2020-11-25 07:41
ale widzę że mamy eksperta, który MUSI podjechać pod klatkę. uber czy dostawa pizzy?
2020-11-25 07:49
A co do dostaw to wczesnym rankiem czy późnym wieczorem wszystkie biznesy w centrum to ogarniają. Bez przesadyzmu
2020-11-25 09:00
2020-11-25 09:14
Asfaltu, malowania dróg czy świateł ulicznych nikt nie żałuje. Rowerzyści nie żądają miejsc parkingowych dla rowerów wzdłuż każdej z ulic
2020-11-25 11:12
To jego prywatny złom. Niech naprawia go sobie swoimi narzędziami, pompuje swoją pompką i parkuje w swojej wykupionej piwnicy, a nie na klatce schodowej.
2020-11-25 11:34
A co do zasady zgoda - nie uważam by były jakoś nad wyraz potrzebne, obyło by się bez. Jeśli jednak tylko o stojaki ci chodzi to co do tego mają miejsca parkingowe z głównego wątku?
2020-11-25 14:04
ani za ścieżki, ani OC, ani rejestracji, są bezkarni
2020-11-25 14:39
Po pierwsze - OC to nie podatek.
Po drugie - za OC na rower płacę 26pln rocznie. Widać jak ubezpieczyciel wycenia ryzyko.
Po trzecie, za ścieżki płacę w podatkach tak samo jak za drogi.
2020-12-15 23:23
2020-11-30 16:56
Bo w zamian żądają podwózki roweru komunikacją miejską
2020-11-25 10:17
O, to może będziesz sobie drogę kupował.
2020-11-25 08:14
Jest różnica między kimś kto przyjmuje dostawy bądź je przeprowadza a kimś kto musi do Żabki wjechać autem bo 300m z bułkami i piwem to za ciężki spacer dla niego.
2020-11-25 08:22
Auto to przywilej. Chociaż dla dostaw mogłyby być identyfikatory i pozwolenia. Zapraszam do Florencji zobaczyć jak działa miasto bez parkingu.
2020-11-25 08:59
2020-11-25 16:24
uwolnionymi od parkujących i jeżdżących samochodów
2020-11-25 08:23
w zupelnosci w calosci zgadzam sie ,a co bedzie potem zamkna sklepy a potem a potem miasto bez ludzi upadnie
2020-11-25 09:07
jakoś biedronki i lidle w samym centrum (Świętojańska, przy Batorym) dają radę realizować dostawy
2020-11-25 15:12
Zobacz co się stało ze świętojańską
2020-11-26 21:30
jak biedronkom to chyba też swietojanskom:):)
2020-11-25 08:46
Nie jest to jakas zniewalajaca kwota. Gdybys wynajmowal garaz, to zaplacilbys podobnie. Niestety samochody nie sa tanie w utrzymaniu i trzeba brac to pod uwage, kiedy sie na nie decydujemy,
2020-11-25 08:54
Polactwo w urzędach ma gdzies przedsiebiorce dopóki redukcja wplywów do budżetu z Twojej pracy nie spowoduje, że wylecą ryjem na bruk. A to sie nie stanie bo oni nie ponoszą za nic odpowiedzialnosci. Pierre do lom ci o ekologii a robią czerwoną fale nawet w nocy jak jedziesz sam. Ryjem na bruk!!!
2020-11-25 14:42
Ale w Gdańsku zielona fala wyglada tak:
Jedziesz 45-50 spod świateł, 7 samochodów Cię wyprzedza, dojeżdżasz do nich jak zapala się zielone i musisz się tak czy siak zatrzymać.
2020-11-26 10:15
Zwłaszcza na morskiej
2020-11-27 09:37
2020-11-25 08:57
3000 za 12 miesiecy (250 na miesiac) to dosc niska cena jak na centrum miasta, prywatne miejsce parkingowe w bloku kosztuje niecala polowe mniej (60zl miesiecznie + 30 000 z gory, wiec przyjmujac 30 lat uzytkowania ponad 60+80zl miesiecznie)
2020-11-25 11:23
ależ misiaczku, skoro 3000 za 12 miesięcy to drogo, to po prostu nie stać Cię na posiadanie pojazdu, a skoro masz firmę która nie jest w stanie zarobić 3000 w rok to nie obraź się ale prowadzenie firmy to jest coś co
ależ misiaczku, skoro 3000 za 12 miesięcy to drogo, to po prostu nie stać Cię na posiadanie pojazdu, a skoro masz firmę która nie jest w stanie zarobić 3000 w rok to nie obraź się ale prowadzenie firmy to jest coś co zupełnie Ci nie wychodzi.
Zajmij się może jakimś poważnym biznesem który przyniesie Ci taką furę pieniędzy jakiej w życiu na oczy nie widziałeś - np. w Biedronce ochroniarza szukają. Będziesz taką górę kasy jakiej potrzeba na ten parking zarabiał w miesiąc.
2020-11-25 11:50
Taki z niego biznesmen, że 3000 zł nie zapłaci... Ludzie płacą więcej za wynajem parkingu/miejsca postojewego i to poza centrum. Idź ukłoń się kaczorowi to może da za darmo...
2020-11-25 16:23
2020-11-25 23:22
2021-06-23 23:47
W zasadzie to staram się unikać centrum jak zarazy - jak chcę pochodzić po mieście, to wolę pojechać do Gdańska lub Sopotu, a plaża to tylko nad pełnym morzem gdzie plaże są czyste, jedzenie świeże i tanie, a parkingi
W zasadzie to staram się unikać centrum jak zarazy - jak chcę pochodzić po mieście, to wolę pojechać do Gdańska lub Sopotu, a plaża to tylko nad pełnym morzem gdzie plaże są czyste, jedzenie świeże i tanie, a parkingi są darmowe. Mieszkałem 25 lat na Warszawskiej i w samą porę przeprowadziłem się na Dąbrowę by uniknąć dodatkowego podatku, ale niestety wielu moich klientów jest w strefie płatnej, a teraz będzie jeszcze więcej...
Jeśli klient nie dysponuje jakimś podwórkiem gdzie można by zaparkować, to doliczam do rachunku ok. 50 lub więcej zł i po sprawie - czemu tyle bo nie wiem ile czasu zajmie usługa, a gdy pracuję to nie siedzę z zegarkiem w ręku sprawdzając czy aby oplata za parkowanie mi się nie kończy...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.