2020-07-15 07:00
Ja tam od dawna nie daję na tą najbogatszą instytucję na świecie.Ale pewnie Ci co chodzą skorzystają z nowego datkomatu.Taki znak czasów,ja wolę kontakt bezpośredni wszak Bóg jest wszędzie.Fajnie byłoby żeby w końcu
Ja tam od dawna nie daję na tą najbogatszą instytucję na świecie.Ale pewnie Ci co chodzą skorzystają z nowego datkomatu.Taki znak czasów,ja wolę kontakt bezpośredni wszak Bóg jest wszędzie.Fajnie byłoby żeby w końcu wprowadzono podatek kościelny,wtedy okazałoby się tak naprawdę ile osób u nas uczęszcza do Kościoła A ile praktykuje tylko w domu albo wcale.
2020-07-15 07:04
2020-07-15 09:51
jakby jeszcze automaty spowiednikowe wprowadzili albo spowiedź na SMSa - to by było good...
2020-07-15 13:56
zacofancy gromia wszelki postep ale jak widza korzysci szczegolnie kase to uszy po sobie i z postepu bez przeprosin korzystaja
2020-07-15 07:09
Sven, pozdrawiam cię, twój fan. Znowu mi imponujesz. Niegdyś elektryk wysokich napięć, uczestnik protestow na stoczni, później spawacz w Norwegii, teraz freelancer i ekspert od spraw teologicznych, a to wszystko w wieku 40 lat! Człowiek renesansu!
2020-07-15 07:23
26
2020-07-15 07:32
Zapomniałeś dodać że był doradcą Jana Kazimierza i ordynansem marszałka Rydza-Śmigłego
2020-07-15 11:59
Svenowi to Mojżesz jeszcze wisi pięć szekli, a nieco wcześniej rzucał kamieniami w dinozaury
2020-07-15 07:46
Zapomniałeś że obecnie jestem drwalem w Norłej,a dorabiam również na polowaniach na nietoperze)
2020-07-15 13:26
to ta zupa z nietoperków to Twoja sprawa ?
2020-07-15 07:44
Następny bezobjawowy katolik...Nawet Jaruzelski zreflektował się na łożu śmierci...
2020-07-15 09:49
A pochodzenie Marii ci nie przeszkadza? Dziwne :D
2020-07-15 09:54
bo ja wątpię by się jaruzel nawracał... - taki prawdziwy gorliwy komunista miał w sercu miejsce tylko dla lenina.. .nawet podszeptów szatana nie był w stanie słuchać - zagłuszały mu je rozkazy z Moskwy
2020-07-15 14:00
powody pogrzebu z tym ceremonialem bardziej prozaiczne, i scisle polskie
2020-07-15 07:45
2020-07-15 07:58
Przecież możesz wpłacić 5zł raz na miesiąc czy rzadziej i masz to samo. Możesz też przejść obok tego krążka i nie wpłacić ani grosza. To nie jest przymusowe. Wyluzuj.
2020-07-15 09:57
1000-2000zł/rok od każdego wiernego przy PiT rozwiązało by sprawę...
ale Biskupi boją się panicznie - że im się wtedy pół narodu z KK wypisze... ;)))
2020-07-15 08:13
Wiesz masz racje ksiądz też chciałby płacić za rzeczywistych wiernych a nie tzw. parafian. rozprzestrzeniacie plotki i tyle
2020-07-15 19:07
2020-07-15 09:26
co robisz ze swoją wiarą? Co za kabotyn.
2020-07-15 09:37
Cóż za piękna mowa miłości Irenko)Rozumiem że wracasz z nieszporów?)
2020-07-15 10:44
od dawna są opadatkowane. Wystarczy poczytać nawet w internecie.
2020-07-15 10:57
Co laska bez polskich znakow
2020-07-15 16:23
Niech płacą na kościół ci co z niego korzystają
2020-07-15 19:01
nie marudź. Proboszczowie płacą zryczałtowany podatek od ilości mieszkańców swojej parafii, niezależnie od tego, czy wszyscy uczęszczają do kościoła/ dają na tacę. Utrzymanie budynków kościelnych też kosztuje, a księża,
nie marudź. Proboszczowie płacą zryczałtowany podatek od ilości mieszkańców swojej parafii, niezależnie od tego, czy wszyscy uczęszczają do kościoła/ dają na tacę. Utrzymanie budynków kościelnych też kosztuje, a księża, jak wszyscy, samym powietrzem nie żyją. O tym, że często finansowo i rzeczowo wspomagają ubogich, nie wspomnę. O finansach KK najczęściej wypowiadają się (oczywiście krytycznie) ci, którzy albo wcale, albo niewiele mają wspólnego z Kościołem jako takim. Czyli guzik wiedzą ale jakoś muszą zaistnieć, co z tego, że niemądrze?
2020-07-16 00:33
lizus?
2020-07-15 21:56
Co Cię obchodzi Kościół, którego nie jesteś członkiem? Założę się, że ze skenrstwa. Sam pewnie ochrzczony, bierzmowany, po ślubie kościelnym, może nawet posłał własne dzieci do I komunii. Pogrzeb też pewnie będzie katolicki. Ale ogólnie wróg kleru. Gardzę takimi postawami, bo to czysta hipokryzja.
2020-07-16 08:36
wiara w Boga nie przeszkadsza w krytykowaniu złych pazernych na kasę słóg których to diabeł przekręcił na swoje kusząc dobrami doczesnymi przyjemniościami cielesnymi oraz wygodą i dostatkiem
2020-07-15 22:06
2020-07-16 08:21
Ja nie istnieje
2020-07-16 19:15
Mylisz się. Nie o to chodzi że Bóg jest wszędzie. Bóg do ciebie nie przyjdzie, to ty masz przyjść do niego. Datkomst możesz ominąć,
2020-07-15 07:01
I to w postaci zepsutego polskiego kościoła...
2020-07-15 07:11
Co osób niezainteresowanych obchodzą wewnętrzne sprawy instytucji, której członkami nie są? Np. wysokość i sposób pobierania składek członkowskich?
2020-07-15 07:16
pieniądze na fundusz kościelny, który zgodnie z mitologią katolicką jest całkowicie zbędny.
2020-07-15 08:00
Sila do kościółka nie zaciagaja, ale "golą" wszystkich Polaków równo i bez skrupułów! Skarb Państwa ochoczo spełnia finansowe zachcianki kleru, łacznie z emeryturami za "nieróbstwo", a słuzba zdrowia leży i kwiczy !
2020-07-15 10:07
A nie czekaj, to właśnie ostatnie 5 lat tak upadała na kolana, że nie wiadomo było kto w rządzie jest ministrem a kto ministrantem. Co za żenada.
2020-07-15 10:25
2020-07-15 14:06
i te plasy u ojca trzymajacych sie za raczki czlonkow rzadu, tylko ich jak przedszkolakow w rajtuzki ubrac
2020-07-15 08:28
Bo ta instytucja jest finansowana z naszych podatków jak będzie wprowadzony podatek kościelny czyli deklarujesz się jak członek te instytucji to na nią płacisz podatek to zobaczymy ilu wiernych bedzie. A nie czy wierzysz czy nie musisz na nich płacić
2020-07-15 14:09
tylko wtedy zadnych miliardow z budzetu!
2020-07-15 10:13
A kolejne sakramenty dopiero po. Niech każdy podejmuje świadoma, dorosła decyzje. Bo jak dla mnie rekrutowanie niemowlaków to zaciąganie siła właśnie.
2020-07-15 11:55
Bo z naszych podatków kościół jest finansowany? Bo kościół nie płaci podatków jak każda inna instytucja?
2020-07-15 09:38
owsiak juz od dawna tak goli nainwych.
2020-07-15 10:14
Owsiak kupuje sprzet do szpitali.
2020-07-15 10:15
2020-07-15 10:26
minister PiS kupuje ten sam sprzęt za 4-5x wyższa cenę niż ten owsiak
- no kto tu kradnie i do łapy bierze
2020-07-17 07:35
zauważ że pis kupuje sprzęt lepszy !! bo niewidzialny ! i na transport propagandowy wydaje więcej niz na ten sprzęt.... jakos kazdy kto kupuje na alledrogo nie kupiłby czegoś gdyby transport był droższy niż to co kupuje ...a minister tak _ łot gieroj
2020-07-15 14:11
i sie rozlicza
2020-07-15 10:15
2020-07-15 14:15
z dzialalnosci wosp sa wymierne korzysci, spoleczenstwo cos zyskje, kk studnia bez dna a korzysci tylko w jedna strone
2020-07-17 14:37
Zbawienie,, zyskujesz, zbawienie...
2020-07-15 10:08
YouTube-Skad sie wzielo chrzescijanstwo.Najwiekszy przekret w historii swiata. Druga dobra pozycja- Sodoma.hipokryzja i wladza w Watykanie. Trzecia pozycja- Ksiega sakralnych absurdow
2020-07-15 10:11
2020-07-15 10:24
Mapy rozumek to trzeba mieć aby wierzyc. No tak zapomniałem świat powstał w 7dni szkoda że o dinozaurach wzmianki nie było :) ale pewnie wierzysz w to że dinozaurów nie było :)
2020-07-16 12:26
Aktualnie masz 3 lapki w dol. Widac, ze wedlug nich swiat powstal w 3 dni, a dinozaury to wymysl KODowcow i pelowcow
2020-07-15 14:16
to sie nie wypowiadaj
2020-07-15 15:01
Której , bo jest ich wiele?!!!!! Ale ta twojsza.....
2020-07-16 12:23
Pytam sie znajomej, gdzie jest Bog, a Ona mi odpowiada: przeciez widzisz kopule nad ziemia, a nad ta kopula jest niebo i tam jes Bog. XXI wiek , 40 letnia kobieta. Chyba ma cos nie tak pod kopula
2020-07-15 10:16
2020-07-15 14:18
zakompleksieniecalkowicie przeslania ci rzeczywistosc
2020-07-15 12:47
2020-07-15 14:20
i tego sie trzymaj, nie porywaj sie na wiecej
2020-07-15 07:02
2020-07-15 08:19
2020-07-15 08:55
Niedobrowolnie podkreślę
2020-07-15 09:53
2020-07-15 10:25
bo nie mozna juz patrzeć na tę chciwość i pazerność na kase... co druga plebania z 10 pokojami wolnymi ...a komu one służa ? komuś pomagaja ?
2020-07-15 13:53
Po co otwierasz artykułu, którego tytuł to "Datkomat w kościele na Wyspie Sobieszewskiej", skoro cię to denerwuje? Żeby się niepotrzebnie zdenerwować i wylewać jad? Ja nie wchodzę w artykułu, których tematyka mnie nie interesuje albo denerwuje.
2020-07-15 17:04
co z ciebie za patriota, ze nie obchodzi cie okupant
2020-07-16 08:34
wolałbym usłyszec - na parafii powstał dzienny klub seniora ... albo na parafii powstała jadłodajnia dla ubogich ...albo ksiądz w domu parafialnym wykozystał stojące puste sale i zrobił w nich ogrzewalnie dla
wolałbym usłyszec - na parafii powstał dzienny klub seniora ... albo na parafii powstała jadłodajnia dla ubogich ...albo ksiądz w domu parafialnym wykozystał stojące puste sale i zrobił w nich ogrzewalnie dla bezdomnych z zapleczem sanitarnym ... to nie tak powinna wyglądac misja misyjna księdza ? nie tak okazuje sie pomoc bliźniemu ?? nie do tego sa powołani ...do zbierania kasy i wyścigu kto bardziej wydajnie gromadzi kase ?
2020-07-15 10:11
19 miliardow nas kosztuja,a za maski musialy spolki panstwowe zaplacic.
2020-07-15 08:31
Kościół nie jest pazerny: nie wymaga.
W przeciwieństwie do fiskusa (wiesz co to jest? podpowiedź: instytucja państwowa zabierająca pod przymusem 70 % twoich dochodów) w formie US.
2020-07-15 08:38
przekazuje dalej kościołowi (czy tego chcesz, czy nie). Vide fundusz kościelny
2020-07-15 10:27
a mozna by w Picie odchaczyć - czy chcesz by z twoich podatków był dotowany kościół ... i wówczas proporcjonalnie od ilości osób popierających ... no ale ta kasa im się należy - bóg mamoniusz kocha złote łańcuchuy bogate szaty i ociekający złotem ołtarz tak by było widac "skromność i ubustwo" ... które z resztą księza slubuja Bogu !
2020-07-15 11:29
A jak wiadomo, tak nie wolno :D
2020-07-15 13:27
Rydzyk przyjechał po wielu latach pobytu w Niemczech i patologia narodowa pisowa przyjęła zniemczonego oszusta jak swojego
2020-07-15 10:57
Możesz na Picie wybrać, że nie przeznaczasz nic na fundusz kościelny jak nie chcesz. Czas odświeżyć wiedzę
2020-07-15 11:10
2020-07-15 14:24
kretaczem byles, kretaczem jestes
2020-07-15 10:28
Kościół nie jest pazerny? Haha to wytłumacz mi jedno dlaczego proboszcz w mojej parafii ma cennik? Czy takie sakramenty jak chrzest ślub itp nie powinny być za "Bóg zapłać"? Albo na ile cię stać tyle daj a nie że w większości przypadków jest tak: Bóg zapłać ale nie mniej niż 700zl
2020-07-15 13:33
zaświadczenie do chrztu ? ... zaraz spradzwimy ... o nie płacił pan na kościół od 6 lat ,,, czyli wyrównamy datki a później pogadamy co dalej
2020-07-15 09:50
100 200 I 500
2020-07-15 07:03
Poprosze o konstruktywne opinie, a nie typu czarni, klechy mafia
2020-07-15 07:47
Kościół nie potrzebuje żadnych pieniędzy, bo jest pod opieką wszechmogącego, wszechwiedzącego i nieskończenie dobrego boga. Wyciągając rękę po datki udowadniają, że wszystko, co mówią, jest bajką.
2020-07-15 09:38
minusy dostajesz od niewiernych ateistów
2020-07-15 07:50
chciwi... Jest cos takiego jak 7 grzechow głównych. Oni łapią sie na wszystkie... Z drugiej strony, nie było by ich gdyby nie naiwnosc"owieczek i baranow"
2020-07-15 10:26
Zmamrotali tyle zdrowasiek, że przekręcili licznik i mają immunity na grzechy.
2020-07-15 08:55
Za twoje, moje i innych wiernych. Ja już się z tego wypisałem, nie chodzę, nie łożę na jego pijackie ekscesy i opłacanie gosposi i zakup kolejnego stada danieli.
Trochę skromności by im się przydało, nie okazywanie
Za twoje, moje i innych wiernych. Ja już się z tego wypisałem, nie chodzę, nie łożę na jego pijackie ekscesy i opłacanie gosposi i zakup kolejnego stada danieli.
Trochę skromności by im się przydało, nie okazywanie swojej wyższości. Od wieków terroryzowali malutkich i wykorzystywali do swoich potrzeb.
Dopiero XX wiek i rozwój wskazał im ich miejsce. I słusznie.
2020-07-15 10:32
Mimo iż się wypisales to i tak płacisz na kościelne ekscesy ,haha
2020-07-15 14:31
no niestety, takie jest ich uczciwe oblicze
2020-07-15 08:56
Pomysł jest dobry bo coraz mniej gotówki w obiegu ale chciałbym widzieć inneyinnowacje
Np rekolekcje wieczorne, spowiedź w nocy itp, po to by nie brać wolnego aby uczestniczyć w życiu religijnym
Jak jest w tej parafi to nie wiem, za to wiem jak u siebie mam
2020-07-15 09:33
Zacznij od wytłumaczenia dlaczego ludzie mają dawać ciężko zarobione pieniądze ot tak, bez powodu.
Ale konstruktywnie mów, a nie typu "Bóg wynagrodzi".
2020-07-15 11:49
jest taka że to czarni, klechy, mafia, jeśli ktos tego nie rozumie, zbliża kartę do datkoamtu, a rozum oddala...
2020-07-15 12:12
Konstruktywna opinia nie dla konia z klapkami na oczach ;)
2020-07-15 12:50
Z moich podatków i tyle.
2020-07-15 14:33
Czarni, klechy mafia i stonka
2020-07-15 22:27
Jest po opieka finansowa obecnie panujących i sporo kasy wpływa na kościół.
2020-07-15 23:06
Już odpowiadam. Religia to zło. Wiara nie.
Ale religia tak, każda. Płacenie pośrednikówi swojej wiary to błąd i głupota. Jak już płacisz pośrednikowi to miej korzyści, tu nie masz. Ludzie słabi, w rozterce, w pewnym kryzysie uciekają do religii.
2020-07-15 07:04
Nomen omen...;)
2020-07-15 07:06
2020-07-15 10:34
A ile PO datkomatów ustawiły wladze gdanska ostatnio
2020-07-15 14:50
tak samo jak dobry pomysł to opodatkowanie datków, ich ewidencja, odprowadzanie składek przez księży zatrudnionych przez parafię tak jak robi to każdy inny a budżet parafi jest w rękach rady parafialnej jak np w Anglii.
2020-07-15 07:05
2020-07-15 08:00
Czarna mafia dyma Wolskę na 19 mld ( miliardów) pln w skali roku.
2020-07-15 08:09
2020-07-15 08:52
Chcesz to płacisz, nie chcesz - nie płacisz. Fundusz kościelny plus konkordat to jawny wyzysk milionów Polaków. Smutne, że wmówiono, że to nasza tradycja - łożenie danin na Watykan, a ludzie podczas 2 wojny światowej
Chcesz to płacisz, nie chcesz - nie płacisz. Fundusz kościelny plus konkordat to jawny wyzysk milionów Polaków. Smutne, że wmówiono, że to nasza tradycja - łożenie danin na Watykan, a ludzie podczas 2 wojny światowej umierali z "Bóg, Honor i Ojczyzna" na ustach. Moi drodzy... Boga dodano dłuuuugo po wojnie (1993). Wcześniej dewizą było: "Honor i Ojczyzna". Czarni wszystko zawłaszczają. Niedługo, będziemy płacić więcej niż na edukację (zresztą tam też księża uprzywilejowani, nie robią jak nauczyciele awansu, nie dokształcają się, nie zaczynają od stażu - od razu wypłaty jak dyplomowani...)Równość wobec prawa pełną gębą. Mam nadzieję, że Bóg istnieje i przed jego obliczem będziemy równi. Wtedy księża i fanatycy KK odpowiedzą za swoje grzechy.
2020-07-15 09:37
dlatego aż do 1943r na flagach wojskowych był tylko Honor i Ojczyzna
... dopiero na prośbę "sybiraków" z armii Andersa pozwolono dodać BÓG
2020-07-15 21:30
Bób hummus włoszczyzna
2020-07-15 10:34
Nie tylko ten rząd daje. Twoje ukochane PO też dawało nawet lewackie SLD też dawało hahaha
2020-07-15 12:27
Konkordat - Aleksander Kwasniewski, byly czlonek PZPR.
2020-07-15 14:36
kolejny "nie wiem ale sie wypowiem"
2020-07-16 08:29
do mądrości Kwacha to dudełkowi sporo brakuje ... a pili tak samo .... tylko Kwachu po angielsku naebany na konferencji nie dukał
2020-07-15 13:02
2020-07-15 14:36
i trzy czwarte tw
2020-07-15 15:18
prawckie pis daje bez umiaru
2020-07-15 20:28
A ciebie kto dyma????
2020-07-15 10:27
Sytuacja w kosciele w Tczewie: Ksiadz do wiernych- dzisiaj mamy goscia, ksiedza z Ukrainy, ktory opowie nam o trudnej sytuacji kosciola polskiego na Ukrainie.Dzisiaj bedziemy zbierac datki na pomoc dla naszego goscia.
Sytuacja w kosciele w Tczewie: Ksiadz do wiernych- dzisiaj mamy goscia, ksiedza z Ukrainy, ktory opowie nam o trudnej sytuacji kosciola polskiego na Ukrainie.Dzisiaj bedziemy zbierac datki na pomoc dla naszego goscia. Ludzie widac rzucaja na tace wieksze kwoty niz zwykle. Pod koniec mszy ksiadz oznajmia: jak juz mowilem dzisiaj zbieramy pieniadze dla naszego goscia .Zbiorka odbedzie sie przed kosciolem. A co z taca? Zrecznie ogral ludkow
2020-07-15 21:30
Ja nie daję, a i tak moje ciężko zarobione pieniądze idą na kościół. To jak to jest?
2020-07-15 07:05
Zero w tą czy 2 tamtą
2020-07-15 07:55
2020-07-15 08:04
2020-07-15 14:38
ale placa i to sie liczy
2020-07-15 09:04
Nie daję na kościół od czasu rocznicy komunii mojej wnuczki, (całkiem niedawno) kiedy to ksiądz mówił dzieciom, że są owcami, a te beczą . Kiedy podczas kazania mówił dzieciom, że nie powinny się uczyć, po co wam
Nie daję na kościół od czasu rocznicy komunii mojej wnuczki, (całkiem niedawno) kiedy to ksiądz mówił dzieciom, że są owcami, a te beczą . Kiedy podczas kazania mówił dzieciom, że nie powinny się uczyć, po co wam matematyka, angielski itd , to przecież zbędne. Gdy dowiedział się, że niektóre dzieci uczą się niemieckiego, to swoim "autorytetem" stwierdził, że język wroga trzeba znać.
2020-07-15 11:01
Takie czarne owce niestety też się trafiają, ale na pewno nie jest to regułą
2020-07-16 19:16
Boli co? Na flaszkę nie da babunia nierobie.
2020-07-15 07:05
Nasi pasterze idą z duchem czasu. I jaka higiena, bez dotykania pieniędzy!
2020-07-15 08:00
pieniądz jest narzedziem diabła by kusić dobrami doczesnymi i odrywać słabe owieczki od bogactwa duchowego i sprawadzic je do bogactw materialnych - ziemskich ... tak to sprytnie diabeł robi ... i ma wiele sukcesów
2020-07-15 09:38
za parkingi w trójmieście - tu jest dobrowolność
2020-07-15 09:52
Można komunikacją pojechać.
2020-07-15 10:29
nikt nie każe ci blachosmroda ciągnac do centrum ...poza tym wg TVP jest taki dobrobyt że na luzaku takie droibne na pewno masz
2020-07-15 13:03
A tak co chwila Straż Miejska przychodu pilnuje :)
2021-02-21 15:41
nie dawaj i nie pisz bzdur
2020-07-15 07:07
2020-07-15 07:56
... niech wierni utrzymuja swoich dobrodziei jak im to pasuje, tylko dlaczego oni doja jeszcze kase z naszych podatkow. Gdyby przeznaczyc te miliardy wyrzucane w bloto na sluzbe zdrowia, postawiona by byla na nogi. A tak ida one na doczesne uciechy klechow.
2020-07-15 08:02
nie słyszałem aby islam , buddyzm , i inne religie były dotowane z budżetu ... a te datki to darowizna - więc jak wszyscy powinni odprowadzic podatki ... tak samo jak księża prowadzący działalnośc pozaduchową czyli nie tą pierwotną do której Bóg ich powołał
2020-07-15 11:36
2020-07-15 13:21
nie mieszkamy w Iranie a ponadto:
W Polsce państwo świeckie jest kategorią ustawową, określoną w ustawie z dnia 17 maja 1989 roku o gwarancjach wolności sumienia i wyznania. Art. 10 ust. 1 tej ustawy brzmi: 1.
nie mieszkamy w Iranie a ponadto:
W Polsce państwo świeckie jest kategorią ustawową, określoną w ustawie z dnia 17 maja 1989 roku o gwarancjach wolności sumienia i wyznania. Art. 10 ust. 1 tej ustawy brzmi: 1. Rzeczpospolita Polska jest państwem świeckim, neutralnym w sprawach religii i przekonań. Pojęcie to nie występuje w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku zawiera ona natomiast przepis w brzmieniu: Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę wyrażania ich w życiu publicznym (art. 25 ust. 2)...... i widać gdzie prezeydent i Pis mają konstytucję .... bez komentarza
2020-07-15 14:44
papier wszystko przyjmie, rzeczywistosc jednak skrzeczy, a pis z kk dazy do zmiany konstytucji
2020-07-15 09:07
Porobili szpitale jednoimienne, ponad 10000 łóżek dla koronawirusa, a hospitalizowanych z podejrzeniem koronowirusa 11 sztuk... A to jest szczyt góry lodowej. To jest dopiero dojenie kasy z naszych podatków.
2020-07-15 10:23
Sluzbe zdrowia z "fachowcami" z ministerstwa! Oni sa tam od robienia mniejszych lub wiekszych walkow
2020-07-16 08:26
nadal nie wiadomo kto beknie za lewe maseczki za grube miliony oraz gdzie są zakupione respratory ? jakby to PO tak zrobiło to by juz 3 komisje to badały a że swój ukradł to temat sie rozszedł po kościach i juz jest przykryty innym tematem
2020-07-15 10:39
Jest tysiące innych możliwych bardziej pożytecznych rzeczy na które można by wydać tą kasę a nie na ekscesy proboszcza z gosposia albo jakimś dzieckiem
2020-07-16 08:27
a z czego ksiądz ma płacic alimenty ?
2020-07-15 14:46
sluzby zdrowia nikt nie pytal kiedy macherzy tak to ustawiali
2020-07-15 08:05
2020-07-15 09:20
odprawił o 7:00 masze św ... by na 9:00 zdążyć do roboty, którą kończył o 17:00 ... o 18:00 msze odprawić
bo datki były małe i szły autentycznie wszystkie na utrzymanie kościoła ... a ksiądz na siebie już musiał sam zarabiać...
2020-07-15 14:48
i takich jopitu potepil
2020-07-15 10:24
ze opowiadanie bzdur dzieciom w szkolach za nasze pieniądze to praca!
2020-07-15 08:52
Dokładnie, niech zbierają datki na swoje utrzymanie od wiernych, a nie dostają od państwa w nagrodę za polityczna propagandę
2020-07-15 09:19
To może w końcu polscy katolicy wezmą na swoje utrzymanie swój kościół.
2020-07-15 10:42
Ale jeśli państwo na nich łozy - to nie ma mojej zgody!
2020-07-15 10:54
Z budżetu państwa otrzymują rocznie ok 1.800.000.000 zl z naszych podatkow. Żebranie od wiernych o wiecej jest zwykłą chciwością...
2020-07-15 17:40
Fundusz Kościelny to mała rekompensata utworzona przez komunistów za zabrane Kościołowi ziemie. Odsyłam do Wikipedii.
2020-07-15 22:00
Fundusz kościelny to pikuś. Są inne akty prawne, na mocy których KK dostaje z naszych podatków kasę. Nie widzę powodu, dla którego osoby nie związane z KK ani innymi wspólnotami wyznaniowymi musiały płacić cokolwiek na
Fundusz kościelny to pikuś. Są inne akty prawne, na mocy których KK dostaje z naszych podatków kasę. Nie widzę powodu, dla którego osoby nie związane z KK ani innymi wspólnotami wyznaniowymi musiały płacić cokolwiek na ww. Wolałabym, żeby moje pieniądze poszły na domy dziecka, schroniska dla zwierząt albo granty dla polskich naukowców. Ale nie mam wyboru, bo KK w Polsce od zawsze doił kasę z państwowej kiesy (nawet za komuny)
2020-07-16 00:51
ziemie juz dawno przejal kk, nawet wiecej niz wynikalo z rejestrow, w skandaliczny zreszta sposob, wiec czemu nadal funkcjonuje fundusz, czemu sie go nie zrzekna, bo pecunia non olet i sa najwazniejsze?
2020-07-15 16:59
Niech księża idą do pracy i uczciwie zarabiają na swoje życie ! Darmozjady !
2020-07-16 07:18
Nie prawda, nie zgodzę się z tym. Nie każdy zbiera, to raz, a dwa to że jakaś część to robi to nie znaczy, że jest to dobre.
Nie po to są finansowani ze skarbu Państwa aby później jeszcze gołocili owce i wstawiali cennik za rzeczy, które są ich obowiązkiem.
2020-07-16 18:44
jedni pracują fizycznie inni uczą w szkołach ,a u nas rano paciorek przed obiadem paciorek ,po kolacji nie,nie nie paciorek owieczka z parafii,ewentualnie między sobą gdy nie ma naiwnych do baraszkowania
2020-07-15 07:07
I już nigdy nie dam. Są bardziej potrzebujący. A jałmużna wg pisma świętego należy się biednym i ubogim.
2020-07-15 07:10
2020-07-15 07:40
2020-07-15 16:08
Ale nie martw się, jak cię życie kopnie w d...e, ale tak porządnie, że wreszcie to dotrze do ciebie, że sam sobie nie dasz rady, to zmienisz nastawienie do świata i ludzi i przestaniesz być gburem i egoistą.
2020-07-16 07:28
Pogarda i pycha? Raczej trzeźwe myślenie. I nie baw się we Freuda bo Ci to raczej nie wychodzi
2020-07-15 07:41
Nikt nie ma do nikogo pretensji a najbardziej opryskliwą i agresywną stroną są właśnie pseudo przeciwnicy kościoła. Nikt Ci nie każe dawać ani złotówki, o to w tym chodzi. Ale przecież wszyscy wiemy, że ubogim też nic nie dajesz, więc po co ta imba...
2020-07-15 07:57
Spytaj takich czemu nie wspomogą np. schroniska dla zwierząt czy miliona innych instytucji, to cię zlinczują, oczywiście w imię ,,miłości do bliźniego'':)
2020-07-15 14:03
Aha... ciekawe. Bo z tego co ja widzę, to ci którzy dają na kościół, dają równiez na wiele innych organizacji charytatywnych. Cos mi sie wydaję, że w kościele nie bywasz, tak jak osobiście wiernych nie znasz.
2020-07-16 07:54
1- Niechodzę do kościoła. 2- Znam wielu żarliwych katolików i niestety wsród nich wielu to zwykłe dwulicowe mendy, ale są też porządni ludzie.
2020-07-15 10:37
jest zdecydowany opór Biskupów by wprowadzić Podatek Kościelny do PiT ... bo się zaraz okaże, że Wiernych jest może 5mln góra 6mln ... a reszta by się wypisała - by nie płacić!
2020-07-15 10:56
2020-07-15 14:52
rzadzacy daja miliardy, chociaz zadnego referendum w tej sprawie nie bylo
2020-07-15 15:13
jak rozdają z pieniędzy podatników to nikt się tych podatników nie pyta o zdanie
2020-07-15 08:45
sugerujesz, że kościół potrzebuje pieniędzy?????????????????????????? nieopodatkowane miliardy z naszych podatków za głosy staruchów to za mało?
2020-07-15 10:10
Tylko musi dojść do tego kto w tym rządzie jest ministrem a kto ministrantem bo teraz to nie wiadomo.
2020-07-15 10:30
bedzie kraina musztardą płynąca...
2020-07-15 15:14
2020-07-15 16:22
Wstanie z kolan i walnie na pysk.
2020-07-15 19:42
2020-07-15 09:44
2020-07-15 09:51
2020-07-15 10:32
2020-07-15 19:29
2020-07-15 09:53
Około 20 miliardów rocznie z budżetu.
Pan płaci, Pani płaci... społeczeństwo.
2020-07-15 10:30
dziwne -niby demokracja a nie mam żadnego wpływu na to kto i komu oddaje moją kasę
2020-07-15 11:14
Corocznie dostają grube miliardy z naszych podatków. Nie ma pieniędzy w budżecie na szkoły czy szpitale ale dla nich się znajdzie.
2020-07-15 19:07
że w zamian sprzątasz pomieszczenia kościelne, opłacasz media, grasz na organach podczas mszy, odwiedzasz chorych, wspomagasz biednych, robisz zakupy a może już przygotowujesz się do odprawiania mszy?
2020-08-02 22:10
zamiast dstomatu pomalowali by ściany w kościele niepotrzebny wydatek są inne potrzeby a granie ze ktoś nie ma gotówki bez sensu jak chce się płacić zawsze znajdzie się sposób
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.