2021-11-24 15:27
Opinia wyróżniona
dlatego kupiłem hybrydę plug in a w hali garażowej zainstalowałem własne gniazdko podłączone pod domowy licznik.
2021-11-24 17:06
Nie jest to najtańsze i najczystsze, ale łączy przyjemność elektryka na codzień ze swobodą w trasie.
2021-11-24 19:58
2021-11-24 21:47
2021-11-24 23:26
Całe 250 km realnego zasięgu (zostawiając 20% w baku).
A w tej hybrydzie baterie NiMH czy LiTowe?
Wiem, że Toyota przestała montować litowe i wróciła do starych technologii.
2021-11-25 14:33
Szczęśliwie stacje benzynowe stoją trochę gęściej niż co 350km. Jak to w pluginach - mam litowo-jonowe. Toyota w zwykłych hybrydach stosowała i stosuje NiCd, do swoich pluginów tylko używa litowo-jonowe.
2021-11-24 13:36
Opinia wyróżniona
Nawet chętnie kupiłbym auto elektrycznie, szczególnie jako drugie, do miasta, ale na moim osiedlu nie miałbym, gdzie go ładować. Dopóki nie zostanie przygotowana infrastruktura i na każdym osiedlu nie znajdzie się przynajmniej jedna stacja ładowania, nie mam takiego zakupu w planach.
2021-11-25 08:24
To tu trójmiasto.pl wyczytałem że Porsche wypuszcza ostatni model z silnikiem spalinowym Tak marka !! Czas z tym się pogodzić. Problem jest w tym że mamy nieudolnych polityków którzy nie nadarzają za zmieniającym się
To tu trójmiasto.pl wyczytałem że Porsche wypuszcza ostatni model z silnikiem spalinowym Tak marka !! Czas z tym się pogodzić. Problem jest w tym że mamy nieudolnych polityków którzy nie nadarzają za zmieniającym się czasem i rozwojem technologii. Brakuje ludzi z wizją. Trzeba zmieniać infrastrukturę, innowacje w przestrzeni publicznej. Technologia z biegiem czasu tanieje i będzie coraz bardziej za awansowana tak będzie z bateriami. Boję się że znowu prześpimy czas wielkich zmian Takimi zmianami cywilizacyjnymi były silniki na paliwa płynne czy kolej. Miałem okazję przejechać się ranault kangu 5 letnie auto silnikiem elektrycznym było eksploatowane mocno w poczcie francuskiej. Stare auto mechanicznie bardzo sprawne Rakieta
2021-11-24 14:46
2021-11-25 07:41
Powinieneś byś zbanowany
2021-11-24 16:06
pod każdym wątkiem twoje wypociny tak głupie w całości że aż ręce opadają.
Co mnie obchodzi stacja oddalona o 2km ?
Mam autobusem podjeżdżać codziennie rano do auta i wieczorem do domu
Ogarnij się bo w ten eko zachwyt ci na głowę padł
2021-11-24 17:02
Nic nie mówię o dojeżdżaniu do stacji autobusem, ale może 200m dalej akurat taka jest albo wkrótce powstanie? Jak nie no to trudno, męcz się spaliniakiem czekając aż postawią.
2021-11-24 12:32
Opinia wyróżniona
1) cena elektryka ciągle dużo wyższa niż klasyczny odpowiednik
2) dłuższe trasy trzeba planować - postoje, miejsca stacji
3) zasięg jest mocno teoretyczny i nie uwzględnia np ogrzewania czy niskiej temperatury
4) zużycie akumulatora po kilkuset cyklach wspomniany zasięg tylko pogorszy
5) szybkie ładowanie sporo kosztuje
2021-11-25 08:34
I były tanie! To czemu teraz są takie drogie..."ABS" tyle nie kosztuje. To jakaś zmowa cenowa.
2021-11-24 13:45
Cztery punkty dotyczą jeżdżenia w trasę. Jeśli jesteś handlowcem to masz rację, jeżeli nie to tylko pierwszy jest OK ale tylko w mniejszych autach, bo w większych już ceny są podobne. Odnośnie zużycia akumulatora to jeśli nie jeździsz w dłuższe trasy częściej jak 1/mc to temat pomijalny o ile nie ładujesz bez głowy.
2021-11-24 15:04
Co Ty opowiadasz. Pokaż mi miejskiego elektryka poniżej stu tysięcy. Polecę zaraz kupić.
2021-11-24 15:07
2021-11-24 12:21
2021-11-24 12:22
czy to prawda, że najlepsze elektryki są na placu Pigalskim?
Hans
2021-11-24 12:41
elektryka na dole - zwłaszcza, że zwykle nie daje się zaparkować pod oknem, a nierzadko miejsce jest tylko 2 ulice dalej
2021-11-24 13:02
Taka prawda.
Tyle w temacie samochodów elektrycznych.
2021-11-24 14:34
Taka prawda. Hale garażowe nie istnieją.
2021-11-25 10:10
"Nie bedziesz nic miał na wlasnosc i bedziesz szczesliwy a wszystko co potrzebujesz wynajmiesz" tak brzmi haslo słynnego Klausa Schwaba (kto nie slyszal o nim ten powinien wrócic do podstawówki). Ten sam facet na kilka
"Nie bedziesz nic miał na wlasnosc i bedziesz szczesliwy a wszystko co potrzebujesz wynajmiesz" tak brzmi haslo słynnego Klausa Schwaba (kto nie slyszal o nim ten powinien wrócic do podstawówki). Ten sam facet na kilka lat przed premierą pandemii na wizji przed kamerami zapowiedział plan wszczepiania certyfikatów zdrowia w formie czipów - proszę tu te nagranie z 2016r (należy skasować spację w adresie): wolnemedia. net/schwab-chce-zaczipowac-ludzkosc-przepustkami-zdrowia/ Dacie wiarę? Człowiek przed którym w Davos klęka Merkel i wszyscy liderzy światowi bredzi o czipowaniu ludzi... Może wypadałoby na kóryms ze zlotów w Davos powyzywać go że jest "arcyfoliarzem" hę?
2021-11-26 16:14
technologia idzie w ta strone. Juz masz telefony komorkow ktore moga wszystko, nastepny etap bedzie wszczepiany.
2021-11-24 14:15
2021-11-24 14:37
2021-11-30 18:43
2021-11-24 14:35
I właśnie dlatego w niedalekiej przyszłości mieszkania bez własnego parkingu stracą ostro na wartości.
2021-11-24 12:22
Zasięg jak w tradycyjnym aucie, czas tankowania wodoru 3-5 minut, z rury leci H2O a ogniwo zamienia wodór na prąd, który zasila silnik elektryczny. Stacji w cebulandii z wodorem ciągle brakuje ale przynajmniej na zachodzie zaczynają takie budować. To może za 20 lat taka nowinka dotrze i do nas...
2021-11-24 13:19
Po co podłączać samochód na noc do prądu jak telefon?
2021-11-24 15:30
Tylko że wtedy to nie jest samochod elektryczny, ale wodorowy. Coś jak lokomotywy spalinowe - zasilane są olejem napędowym, a koła napedza silnik elektryczny.
2021-11-24 15:55
I samochód defacto jest elektryczny a ogniwo wodorowe zastępuje układ sterowania akumulatorami zaś sam wodór baterie. Wyprodukowanie wodoru jest czystrzym procesem niż produkcja akumulatorów a do tego odchodzi ładowanie
I samochód defacto jest elektryczny a ogniwo wodorowe zastępuje układ sterowania akumulatorami zaś sam wodór baterie. Wyprodukowanie wodoru jest czystrzym procesem niż produkcja akumulatorów a do tego odchodzi ładowanie prądem z węgla i utyliza baterii. Ogniwo wodorowe zamienia wodór w energię elektryczną bez procesu spalania więc z wydechu wydobywa się czyste H2O w stanie lotnym czyli pary.
2021-11-24 17:39
Czyli utlenianie wodoru czym jest?
2021-11-24 20:33
2021-11-25 08:09
Jeden z Was myśli o silniku spalinowym na wodór, gdzie masz normalnie cylindry i cykle pracy. Drugi z Was myśli o aucie elektrycznym napędzanym ogniwem wodorowym.
Każde z tych rozwiązań ma.swoje plusy i
Jeden z Was myśli o silniku spalinowym na wodór, gdzie masz normalnie cylindry i cykle pracy. Drugi z Was myśli o aucie elektrycznym napędzanym ogniwem wodorowym.
Każde z tych rozwiązań ma.swoje plusy i minusy.
Silnik wodorowy jest mało wydajny wbrew pozorom: stopień ekspansji spalin jest niski, do tego dość duża ściśliwość pary wodnej, wysoka korozyjność i ryzyko skroplenia się w tłoku. Z kolei auto na ogniwa jest po prostu ciężkie... napięcie uzyskane jest dość niskie, wymagające serii ogniw. Do tego dochodzi jeszcze aspekt zużycia elektrod, co tworzy nową.serie problemów...
2021-11-25 08:28
Nie wolno mówić o wadach! i potencjalnych kosztach eksploatacji...to się nie sprzeda. Ważne że produkuje czystą wodę i purifikuje powietrze
2021-11-24 19:41
Sęk w tym, że do produkcji wodoru potrzeba sporo energii. Skąd? Pewnie z węgla ;)
2021-11-24 21:05
1kg wodoru ma 33kWh energii, do jego produkcji potrzeba 50kWh prądu, a sprawność ogniw paliwowych to 50% czyli w aucie uzyskasz 16kWh. Jednym słowem zabawa w wodór wymaga 3x więcej prądu niż baterie. Ładowanie zbiornika
1kg wodoru ma 33kWh energii, do jego produkcji potrzeba 50kWh prądu, a sprawność ogniw paliwowych to 50% czyli w aucie uzyskasz 16kWh. Jednym słowem zabawa w wodór wymaga 3x więcej prądu niż baterie. Ładowanie zbiornika auta trwa ok 5 minut ale kolejny może podjechać po 15min sprężania i balansowania ciśnień wodoru. Elektryczny Lucid Air po 20 minutach ładowania baterii odzyskuje prawie 500km zasięgu.
2021-11-25 08:31
Jakie 500km!? Może w mieście, może z górki. Nie da się (póki co) tym samym komfortem psychicznym przejechać 400km jak to się jedzie S-klasą w dieslu.
2021-11-25 08:40
To prawda że wytworzenie wodoru jest kosztowne. To jest największy problem. Jednakże patrząc na rozwój rynku energetycznego problemem nie jest jedynie wytworzenie energii elektrycznej a jej magazynowanie. Wodór jest
To prawda że wytworzenie wodoru jest kosztowne. To jest największy problem. Jednakże patrząc na rozwój rynku energetycznego problemem nie jest jedynie wytworzenie energii elektrycznej a jej magazynowanie. Wodór jest właśnie rozwiązaniem na te problemy. W dużej skali umożliwia to zachowanie stabilności systemu elektro energetycznego. Aby wodór stał się codziennością koszt wytworzenie energii elektrycznej musi spaść i spada. Przy obecnym stopniu rozwoju technologii opłacalność komercyjna wodoru jest szacowana na 2040 rok. Ale technologiia się rozwija, koszt wytworzenia energii elektrycnzej spada - może będzie szybciej. 3mamy kciuki :)
2021-11-25 23:09
Jedna z niewielu sensownych opinii tutaj.Pozdrawiam
2021-11-26 16:07
wodor to dobre rozwiazanie na magazynowanie nadwyzek energetycznych (na miejscu) ale slaby jako paliwo do dystrybucji (poki co).
2021-11-26 16:03
to te stacje wodorowe zamykaja. Jak w skandynawi wywalilo taka stacje to tylko krater pozostal...
2021-11-27 00:51
A wodor rozumiem rośnie u nas na polu? Bo dowiedz się ile energii trzeba zuzyc zeby wyprodukować taka ilość wodoru. Poza tym musi być sprężony mocno i wymaga kosmicznych butli... ciągle ludzie się kłócą a nie wiedzą o
A wodor rozumiem rośnie u nas na polu? Bo dowiedz się ile energii trzeba zuzyc zeby wyprodukować taka ilość wodoru. Poza tym musi być sprężony mocno i wymaga kosmicznych butli... ciągle ludzie się kłócą a nie wiedzą o co. To nie rodzaj napędu tylko sposób zmagazynowania energii jest problemem. Możesz ta energie wtłoczyć jako sprężone powietrze albo w bateriach albo nakręcić sprężynę... tak czy inaczej musisz wyprodukować energie a to u nas ani tanie ani ekologiczne...
2021-11-28 18:16
najlepszy jest z bomby worowej. Bardzo ekologiczna produkcja.
2021-11-24 12:26
Ale przecież ładowarkami Polska stoi.....
2021-11-24 12:30
2021-11-24 13:14
Tu trzeba szukać rozwiązań.
2021-11-24 14:16
2021-11-24 15:26
Za droga produkcja, w dodatku z ropy. Kłopotliwe przechowywanie. Łatwo wybucha. Konieczna inwestycja w stacje tankowania i dystrybucję, a gniazdko z prądem można łatwo postawić gdziekolwiek.
2021-11-24 19:56
Jakie są koszty produkcji tego wodoru?
Jak przechowywać sprężony wodór w punktach ładowania?
Po co zużywać prąd do produkcji wodoru, którym potem napędzi się samochody, skoro można bezpośrednio napędzać samochody prądem?
2021-11-24 13:20
Za parę lat będziesz czytał o przygniecionych samochodem złodziejach baterii, nie o składowiskach.
2021-11-24 14:17
2021-11-24 19:52
Tajemniczym pożarem.
2021-11-24 12:32
Opinia wyróżniona
1) cena elektryka ciągle dużo wyższa niż klasyczny odpowiednik
2) dłuższe trasy trzeba planować - postoje, miejsca stacji
3) zasięg jest mocno teoretyczny i nie uwzględnia np ogrzewania czy niskiej temperatury
4) zużycie akumulatora po kilkuset cyklach wspomniany zasięg tylko pogorszy
5) szybkie ładowanie sporo kosztuje
2021-11-24 13:45
Cztery punkty dotyczą jeżdżenia w trasę. Jeśli jesteś handlowcem to masz rację, jeżeli nie to tylko pierwszy jest OK ale tylko w mniejszych autach, bo w większych już ceny są podobne. Odnośnie zużycia akumulatora to jeśli nie jeździsz w dłuższe trasy częściej jak 1/mc to temat pomijalny o ile nie ładujesz bez głowy.
2021-11-24 15:04
Co Ty opowiadasz. Pokaż mi miejskiego elektryka poniżej stu tysięcy. Polecę zaraz kupić.
2021-11-24 15:07
2021-11-25 08:34
I były tanie! To czemu teraz są takie drogie..."ABS" tyle nie kosztuje. To jakaś zmowa cenowa.
2021-11-24 12:32
Bo są drogi i jako 1 w rodzinie niepraktyczne.
2021-11-24 12:40
Ja mieszkam w kamienicy wiec ładowania nocnego zero. I tyle w temacie
2021-11-24 14:19
2021-11-24 20:43
taa mam dwa stanowiska 4km od domu. Ciągle zajęte przez parkujące auta spalinowe.
2021-11-25 09:36
Jedna ładowarka a blok z 50mieszkaniami często po 2 auta na rodzine !
2021-11-25 14:05
2021-11-24 14:37
Przyłącze to nie problem, bo ładuje się całą noc, gdy dom i tak prawie nie zużywa prądu. Możesz wtedy całą dostępną ci moc dać na ładowanie.
2021-11-24 17:19
Zakładając, że w hali garażowej na 100 miejsc będzie 40 aut elektrycznych i każdy będzie chciał mieć ładowarkę 20kW to jaki przewód trzeba na nowo położyć do budynku? Czy rozumiecie że potrzebna jest nowa instalacja.
2021-11-24 19:01
Instalacja w jednym bloku to jeden problem, ale obok stoi 10 podobnych bloków ;) i teraz proszę o dostarczenie odpowiedniego prądu do stacji koło bloków.. powodzenia.
2021-11-24 21:29
2021-11-24 22:05
Trzeba przebudować całą infrastrukturę = rozkopać całe miasto. Powodzenia. Potrzeba na to czasu. Nawet jak auta będą już przystępne cenowo to nie będzie jak ich naładować. A tak nawiasem nikt nie mówi o życiowej
Trzeba przebudować całą infrastrukturę = rozkopać całe miasto. Powodzenia. Potrzeba na to czasu. Nawet jak auta będą już przystępne cenowo to nie będzie jak ich naładować. A tak nawiasem nikt nie mówi o życiowej sytaucji: jedziesz autostradą a tam wypadek i korek na kilka kilometrów. Zima, ogrzewanie chodzi i co jak wyładują się baterie w autach. Paliwo może być dostarczone a co z prądem? Tylko lawety.
2021-11-24 23:10
1. Na drodze Tesla ładowana z dieslowskiego agregatu umieszczonego na pace benzynowego pick-up'a.
;)
2021-11-25 09:38
W tym całym elektrycznym cyrku chodzi o totalne ograniczenie mobilności !
2021-11-25 14:05
2021-11-24 12:41
Mam auto segmentu D (Duże, wygodne aut), na stacji tankuję kilka minut i na baku zrobię około 1100km. Za jego cenę mógłbym kupić elektryka z segmentu B (małe, miejskie auto), 40 minut ładowania pozwoliłoby mi przejechać
Mam auto segmentu D (Duże, wygodne aut), na stacji tankuję kilka minut i na baku zrobię około 1100km. Za jego cenę mógłbym kupić elektryka z segmentu B (małe, miejskie auto), 40 minut ładowania pozwoliłoby mi przejechać 300-400 km. Elektryki to cofanie się w rozwoju, kupowanie starej technologii (starszej i mniej wydajnej niż silniki spalinowe) rozreklamowanej jako nowinka. Do czasu, jak auta elektryczne nie będą oferowac realnego zasięgu na jednym ładowaniu około 800km i nie będą tak bardzo drogie pozostanę przy silniku spalinowym.
2021-11-24 13:23
Z miłą chęcią zmienię go na elektryka jak trochę potanieją, bo trasy powyżej 400km i tak niewygodnie samochodem robić, a tam gdzie się go używa najczęściej - czyli w mieście, spalinówka nie sprawdza się zupełnie.
2021-11-24 15:15
Chyba ze masz rs3 i pędzisz jak szczyl od świateł do świateł.
2021-11-24 17:27
Dlatego najlepsze są hybrydy, tylko niestety też są droższe niż spalinowe
2021-11-24 19:44
2021-11-24 13:46
A jak często te trasy robisz? Codziennie? ;)
2021-11-24 14:16
Kilka razy w roku robię trasę około 2000km, a kilkanaście razy w roku robię trasę 500-800km, lubię pozwiedzać Polskę. Niby można jechać komunikacją publiczną, ale w aucie masz dużo większą swobodę w zwiedzaniu.
2021-11-24 14:29
Gratuluję. Jesteś jednym z tych 5% ludzi dla których elektryki się jeszcze nie nadają :)
2021-11-24 19:39
jak w temacie
2021-11-24 20:41
Elektryki są dla takich osób jak ja - jeżdżę tylko po mieście, niedawno pierwszy raz życiu wyjechałem poza w. pomorskie (mam prawo jazdy od 15 lat) - po prostu nie mam po co jeździć gdzie indziej.
2021-11-25 08:38
Ależ Pana Świat docenił, gratulację!
2021-11-25 12:23
2021-11-24 14:21
2021-11-24 14:25
Sprawność bezszczotkowego silnika elektrycznego w samochodzie, wliczając w to falownik itp to 90%.
2021-11-24 15:09
2021-11-25 06:24
Ależ Ty głupi. Liczy się sprawność całego układu, łącznie z zasilaniem w paliwo. Sprawność elektrowni węglowej to 30% i to jest faktyczna sprawność układu napędowego w elektryku.
2021-11-25 14:07
2021-11-24 15:36
Pisząc wydajny, miałem na myśli porównanie przejechanych km z jednego tankowania i ładowania. Ale logiczne myślenie jest chyba zbyt trudne. A niby jest obowiązek nauki do 18 roku życia...
2021-11-24 15:39
2021-11-24 21:11
Będzie jeszcze wydajniej kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na jednym baku
2021-11-26 16:22
o lotniskowcu atomowym nie wspomne
2021-11-24 21:09
Puszczanie energii kinetycznej w formie ciepła w hamulcach jest bardzo nowoczesne i wydajne.
2021-11-24 22:59
To prawda. Historia motoryzacji zaczęła się od samochodów elektrycznych. Dopiero później wymyślono silniki spalinowe. Teraz dziwnym trafem wracamy do korzeni. I to po doprowadzeniu do perfekcji technologii produkcji oraz wydajności silników spalinowych. A tak swoją drogą już widzę jak te wszystkie TIRy chętnie przechodzą na napęd elektryczny.
2021-11-26 16:23
"I to po doprowadzeniu do perfekcji technologii produkcji oraz wydajności silników spalinowych" okazalo sie ze to slepa uliczka...
2021-11-25 08:33
dla tej osoby która śmiga tylko po mieście po zakupy, do pracy i sprawunki,
na trasę najlepiej spalinowe - szybkie tankowanie, duży zasięg
to jakie auto kupujemy zależy od naszych finansów i stylu życia
rozwiń...
dla tej osoby która śmiga tylko po mieście po zakupy, do pracy i sprawunki,
na trasę najlepiej spalinowe - szybkie tankowanie, duży zasięg
to jakie auto kupujemy zależy od naszych finansów i stylu życia
niektórzy dojeżdżają do pracy 2 km inni 20 inni 50 km, jedni w ciagu dnia robia 1 km inni 200 km inni 600 km.
żal tracić czas na przerwy w trasie na ładowanie .....
2021-11-24 12:55
Auto elektryczne nie jest ekologiczne . Za 5 lat zacznę się problem z ich akumulatorami, 10 letni elektryk będzie się nadawał tylko na złom , bo wymiana baterii będzie graniczyła z cudem - to nie jest myślenie eco. Eco to są rzeczy które śluza dłużej i nie wymienia ich się szybko .
2021-11-24 13:35
Tak, wymienisz tylko rozrząd, alternator, akumulator, klocki i tarcze, olej, katalizator, dwumasę, pierdylion innych części, po czym łatasz rdzę kilogramami szpachli...
Jak wymienisz 50% samochodu po kawałku, to tak jakbyś kupił nowy.
2021-11-24 15:36
Biedaku ale nie będzie problemu baterii i ton plastiku
2021-11-24 15:40
2021-11-25 07:14
po 3 zł za kg.
2021-11-25 10:03
Ale co sie dziwić jak media i zasoby tej planety w łapach funduszu Black Rok i Vanguarg. PS. kto pamięta jak tvn, tvp i Polsat chwalił Gibraltar że ma W 100% stado zaszczepione? To teraz efekty: na 17 listopada 2021 mają
Ale co sie dziwić jak media i zasoby tej planety w łapach funduszu Black Rok i Vanguarg. PS. kto pamięta jak tvn, tvp i Polsat chwalił Gibraltar że ma W 100% stado zaszczepione? To teraz efekty: na 17 listopada 2021 mają uwaga 10 krotnie więcej zakażonych niż rok temu o tej porze! Kolejny lider Singapur: rok temu 6 zakażeń, a obecnie w dn 17 list uwaga 3 474 (czyli 580krotny wzrost). Chcecie większe państwa? Wielka Brytania: rok temu 20 051 a obecnie mają 37 868 zakażeń (2-krotny wzrost zakażeń). Niemcy: rok temu 26 231 a obecnie 68 366 (3x wzrost i pobity rekord wszechczasów); Holandia rok temu 4 302 a obecnie 20 760 (5-krotny wzrost r-d-r). Irlandia: rok temu 330 zakażeń a teraz 3632 (11-krotny wzrost). Polska: rok temu 19 152 a w tym roku w dniu 17 listopada 2021 = 24 241 (wzrost o 27%). Te szczepienia dosłownie wystrzeliły transmisje wirusa w kosmos i dokładnie przed takim skutkiem tej inżynierii genowej ostrzegali nieskorumpowani naukowcy jak Geert Bossche. A najlepsze jest że udajecie że nie pamiętacie jak od jesieni 2020 do wiosny 2021 na okrągło w telewizorni trąbiono że szczepionki redukują zakażalność o 95%, podpierając się badaniami Pfizera na 40.000 probantach z których miało wynikać że jak przyjmiesz preparat to nie zarazisz dziadka ani babci. Zresztą nawet wczoraj na WP widziałem art z hasłem "coraz więcej zakażeń a tymczasem Polska w ogonie szczepień" czyli dalej sugerują że szczepienia obniżają transmisje ! Norymberga dla satanistycznych mediów !!!
2021-11-25 10:13
skoro obatel ma kłopoty z czytaniem i rozumieniem danych
to jego sprawa,
2021-11-25 10:18
paranoja
2021-11-25 14:08
2021-11-25 16:14
benzyny ołowiowe wycofano u nas w latach 90. Silniki elektryczne też trzeba będzie przezwajać, a baterie utylizować. Pół tony baterii to tyle co 1/3 normalnego samochodu. W spalinówce nigdy nie wymienisz 1/3 całego pojazdu nawet jakbyś wymienił cały silnik ze skrzynią. Rdze też będziesz łatał szpachlą - to akurat nie zależy od rodzaju napędu.
2021-11-26 16:19
nie wiem czy masz pojęcie ale zasięg 500km na nowych aku to nawet z Gdańska do Krakowa nie dojedziesz. Ciekawe gdzie się będziecie doładowywać, a najlepsze jak będzie kolejka jak na stacji. To na 3 dni rozbijasz obóz
nie wiem czy masz pojęcie ale zasięg 500km na nowych aku to nawet z Gdańska do Krakowa nie dojedziesz. Ciekawe gdzie się będziecie doładowywać, a najlepsze jak będzie kolejka jak na stacji. To na 3 dni rozbijasz obóz żeby auto zatankować i potem znowu w drodze powrotnej ?? Co z autem które ma już np całe 3 lata zasięg o ile spadnie ?? 100 150km ? Wymiana aku koszt nie realny dla Kowalskiego 20-30tys mówili na TVN turbo. Więc ja wolę jednak robić rozrząd czy wymieniać olej, a jadąc w trasę kupić paliwo. Dziwne, że wszędzie dookoła dobudowują nowe stacje paliw. Prądu sobie w kanister też nie nalejesz jak by zbrakło tylko laweta zostaje. Dobrze, że mam swoją jeden wydatek mniej. Reasumując jak tam twoja szpachla ?
2021-11-29 15:17
Brzmisz jak koleś, który wtedy by mówił, że nie każdy może mieć samochód, bo jakie by były kolejki do stacji, i która rafineria to udźwignie, i skąd tyle cystern wziąć. Wiesz może ile samochodów z Gdańska chociaż raz było w Krakowie?
2021-11-29 15:15
2021-11-24 13:40
mądre myśli ;) a co gdyby ktoś Ci powiedział, że już odzysk jest na poziomie 95%? a to dopiero początek technologii. naprawdę myślisz, że tak cenne minerały koncerny będą wyrzucać?
2021-11-24 15:37
Widać ten odzysk id..to na plazach Somalii
2021-11-24 16:56
2021-11-24 13:50
Ale do tego wypada mieć dom z garażem. To jest zabawka nie na kieszeń każdego
2021-11-24 14:21
A praktycznie każdy budowany w ostatnim ćwierćwieczu blok taką posiada.
2021-11-24 20:36
Ale i tak zachodzi relacja: ilość samochodów >>> ilość miejsc "zadaszonych"
2021-11-24 23:30
Prawie każdy blok. Nowe rzadko mają a co dopiero te sprzed kilkunastu lat
2021-11-25 07:15
takie same aku.
2021-11-25 14:10
2021-11-24 14:24
Paliwo, olej, klocki hamulcowe, cały kosmicznie skomplikowany silnik i napęd
2021-11-24 14:37
Akurat klocki masz też w melexie i zużywają się mocniej ze względu na masę tych poczwar. Kosmicznie skomplikowane spalinowe jednostki napędowe zawdzięczają swoją budowę d**ilnym normom Euro. Jeszcze nie tak dawno, jak
Akurat klocki masz też w melexie i zużywają się mocniej ze względu na masę tych poczwar. Kosmicznie skomplikowane spalinowe jednostki napędowe zawdzięczają swoją budowę d**ilnym normom Euro. Jeszcze nie tak dawno, jak standardem był benzynowy silnik wolnossący, porządnie wykonane jednostki przejeżdżały bez większych remontów po kilkaset tys. km - jak np kultowa 190tka, czy nawet golfy i passaty z lat 90tych, nie wspominając o toyotach czy hondach. I to było eko, ale się nie spinało finansowo. Dlatego normami wymuszono wysoką komplikację mechaniczną, uzależniono konstrukcje od elektroniki, turbiny, downsizing, itd kosztem niezawodności oraz trwałości. Elektryki to krok dalej w tym samym kierunku niestety.
2021-11-24 14:59
Klocki w elektrykach się prawie nie zużywają, bo działa odzysk energii. A normy euro - no cóż, piece kopciuchy też wymieniamy i jakoś nikt po nich nie płacze. Mi tam brak diesli zostawiających przy ruszaniu chmurki dymu nie będzie przeszkadzał.
2021-11-24 15:38
Wymieniacie deb..le i gaz 941 procent w górę
2021-11-24 15:45
O, widzę amatora palenia śmieciami, który myśli że piece mają wpływ na cenę gazu
2021-11-24 17:12
Tyle że on ma rację. OZE są niestabilne, więc w pochmurne i bezwietrzne dni trzeba coś spalić żeby mieć energię. Jeśli wszyscy postawią na jeden surowiec to cena tego surowca pójdzie w górę. Jak dodamy do tego fakt, że w
Tyle że on ma rację. OZE są niestabilne, więc w pochmurne i bezwietrzne dni trzeba coś spalić żeby mieć energię. Jeśli wszyscy postawią na jeden surowiec to cena tego surowca pójdzie w górę. Jak dodamy do tego fakt, że w Europie ten surowiec w większości pochodzi z Rosji, która już nie raz używała go do szantażu, to sami się podkładamy Putinowi, który już zaraz przeprowadzi Blitzkrieg na Ukrainie.
2021-11-26 09:19
Bez Atomu obudzimy się z ręką w nocniku
2021-11-24 14:25
Jakoś sporo jeździ 11 i 12 letnich nawet po Gdańsku i nie kwapią się na złom, od tego czasu technologia baterii sporo się posunęła do przodu. Przestań ściemniać, że coś wiesz.
2021-11-24 17:23
Po 10 latach taki Nissan Leaf ma zasięg 80km (ze 120km na początku). Po mieście jak najbardziej można tym jeździć ale poza miastem? Dlatego najlepsze są hybrydy - w mieście masz zalety elektryka (maksymalny moment siły
Po 10 latach taki Nissan Leaf ma zasięg 80km (ze 120km na początku). Po mieście jak najbardziej można tym jeździć ale poza miastem? Dlatego najlepsze są hybrydy - w mieście masz zalety elektryka (maksymalny moment siły od startu i odzyskiwanie energii przy hamowaniu), a poza miastem masz zalety benzyniaka (szybkie tankowanie, duża gęstość energii i ekonomiczne spalanie gdy jedziesz ze stałą prędkością, a nie co chwilę ruszasz i hamujesz jak w mieście).
2021-11-24 18:32
Co to jest " moment siły od startu" ? Moment to nie sila !!! Barania głowo
2021-11-24 19:05
Moment siły F względem punktu O iloczyn wektorowy promienia wodzącego r o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:
M = r x F.
Wektor momentu siły jest wektorem osiowym
Moment siły F względem punktu O iloczyn wektorowy promienia wodzącego r o początku w punkcie O i końcu w punkcie przyłożenia siły, oraz siły F:
M = r x F.
Wektor momentu siły jest wektorem osiowym (pseudowektorem), zaczepionym w punkcie O, a jego kierunek jest prostopadły do kierunku płaszczyzny wyznaczonej przez wektor F i promień wodzący r.
Jednostką momentu siły jest niutonometr .
2021-11-24 20:29
2021-11-24 20:39
Ale on miał rację, sformułowanie "moment siły od startu" jest bez sensu.
2021-11-24 20:51
wciskasz start i dysponujesz maksymalnym momentem obrotowym ))
2021-11-24 18:52
To Pan?
2021-11-25 08:06
... A nowe przepisy pozwalają po okresie gwarancyjnym na stosowanie zamienników. Regeneracja baterii Tesli w takim nieatoryzowanym serwisie z gwarancją 30 tys km to 5 tys dolarów. To juz porownywalny koszt do modernizacja wtrysków i turbiny w tradycyjnym silniku.
2021-11-25 09:22
Bieda-diesle są bardziej ekologiczne od elektryków? ;) Dobre...
2021-11-25 12:46
Juz nawet mozna pominac kwestie sposobu wytwarzania energii elektrycznej, bo ta wyprodukowana z wiatru czy ruchu wody tez ulega w kilkudziesieciu procentach utracie, zanim zostanie doprowadzona do gniazdka w Twoim
Juz nawet mozna pominac kwestie sposobu wytwarzania energii elektrycznej, bo ta wyprodukowana z wiatru czy ruchu wody tez ulega w kilkudziesieciu procentach utracie, zanim zostanie doprowadzona do gniazdka w Twoim garazu. W Polsce, w ktorej energia produkowana jest ze spalania wegla, mowienie o aspekcie ekologicznym pojazdow elektrycznych jest ponurym zartem.
2021-11-25 14:12
Jak kilkadziesiąt procent (np. 30%) z czystej energii zostanie stracona (u mnie z dachu pewnie z 10%) to pozostałe 70% tej energii staje się brudna?!
2021-11-25 10:00
Wodorowe np. Inne technologie .te auta to etap przejściowy. Tak mam auto mało nim jeżdżę w mieście i to jest eco. Jest na wyjazdy za miasto ,w mieście tylko w sytuacjach awaryjnych i raz w miesiącu po ciężkie zakupy. To jest eco. Nawet ruszanie elektryka codzienne spod domu to nie jest eco rozwiązanie.
2021-11-25 12:09
"Eco to są rzeczy które śluza dłużej i nie wymienia ich się szybko"
Złote słowa
2021-11-24 13:01
mogącej zainstalować własnego wallboxa w garażu wspólnoty.
2021-11-24 14:30
To po stronie wspólnoty są wszystkie zabawy. I tutaj haczyk: z kogo składa się wspólnota? :)
2021-11-24 13:05
Różnica w cenie to koszt kilkuletniej eksploatacji tego samego modelu auta spalinowego z pełnym ubezpieczeniem, oponami, serwisami i td.
2021-11-24 13:48
tylko elektrykiem jeździsz 4x taniej i nie płacisz za serwis :)
2021-11-24 14:39
2021-11-24 15:15
Tak jak oleju i filtrów, świec, dwumas itp. Żarówki, opony, filtr kabinowy owszem, ale to już tylko część kosztów utrzymania spaliniaka.
2021-11-24 22:58
Znam Teslę w której wymieniono tylny silnik - szczęśliwie jeszcze na gwarancji.
2021-11-25 14:13
2021-11-25 16:16
jak ci się wydaje że to niezniszczalne to jesteś w głębokim błędzie
2021-11-29 15:22
Odkąd 20 lat temu założyłem tam małe zabezpieczenie elektroniczne (czujnik zaniku faz) nie zdarzyło się to ani razu. Myślisz że w naszpikowanym elektroniką samochodzie elektrycznym dali radę wpaść na ten sam pomysł?
2021-11-24 14:57
do tego 1kWh to koszt ok 2PLN, a auto elektryczne potrzebuje ok 15 na 100km (względnie małe, latem i z lekką nogą).
2021-11-24 20:05
Oststnio tankowałem po 6.3, ale przyjmując 6.5 pln/litr płacę jakieś 10500 za paliwo.
Elektryk tego rozmiaru zużywa około 18 kWh (EV6) na 100 km - licząc po 60 groszy z domowej ładowarki wydaję 1600 PLN.
Oststnio tankowałem po 6.3, ale przyjmując 6.5 pln/litr płacę jakieś 10500 za paliwo.
Elektryk tego rozmiaru zużywa około 18 kWh (EV6) na 100 km - licząc po 60 groszy z domowej ładowarki wydaję 1600 PLN.
Oszczędność ok 9000 PLN rocznie, czyli jakieś 5-6 lat żeby pokryć różnicę w cenie.
Elrktryk fajny jsko drugi samochód - do miasta.
2021-11-24 22:41
Twoja bateria będzie miała połowę pierwotnej żywotności, po kolejnych czterech, będzie to 20% - i co dalej ?
2021-11-24 22:56
Czy to spalinowy czy elektryczny.
Elektryk u nas ewentualnie jako miejski dodatek do spalinówki.
2021-11-25 07:48
a w szczepionkach są chipy ;) gdzieś ty to chłopie przeczytał?
2021-11-25 14:14
Co Ty bredzisz?!
2021-11-25 15:13
jak jeździsz 10k rocznie to elektryk ci się nigdy nie zwróci.
2021-11-28 10:42
A jak jeździsz tak jak ja 50 k km rocznie ale ani pod blokiem ani pod firmą nie uświadczysz ładowarki, to też nie ma szansy na opłacalność elektryka
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.