Dodaj opinię

Opinie (144) 3 zablokowane

  • Ja to sie zawsze zastanawiam jak to plywa (16)
    Niby tyle kilogramow a trzyma sie na tej wodzie i sie nie topi, a czlowiek nie moze stanac na wodzie. To jest magia i podziwiam tych wszystkich ludzi co to wymyslaja.
    Janek
    1 rok
  • niestety z DCT nie mają szans. (6)
    przeładunki śmieszne jak na taki port.
    1 rok
  • tak dla rozbudowy DCT!!! (4)
    1 rok
  • Gdynia to nie port. Gdynia to porcik w dzisiejszych czasach.
    Az wstyd sie przyznac do takich rekordow.
    1 rok
    • To co powiesz o porcie w Elblągu? (2)
      oczywiście po zrealizowaniu strategicznej, ważnej i baaardzo potrzebnej inwestycji w przekop mierzeji.
      1 rok
    • 10 lat temu plywalem na statkach tej wielkosci. Co sie zmienilo przez 10 lat w porcie Gdynia?!
      1 rok
      • Z roku na rok traci udziały w rynku
        1 rok
      • Oba terminale kontenerowe po rozbudowie, nowe suwnice i nowe bocznice kolejowe. (1)
        Odstaw rum, bo chyba wzrok wypala...
        1 rok
        • I co dała bocznica w GCT? Większe korki wagonów oczekujących. Bo teraz 2 bocznice są robione na 1 RST więc dało to tylko tyle że więcej wagonów sobie stoi na terminalu.
          Jaki inny terminal w Polsce robi 1 mały skład nawet całą dobę? Wystarczy naprawić sprzęt i zamówić 2 osoby więcej na zmianę
          Nie dla zarządu GCT
          1 rok
  • nie jest prawie cały załadowany! tyle czasu bedzie trwała obługa tego statku? ale port jest niewydolny.
    zobaczymy czy bez problemów wyjdzie z portu.
    1 rok
  • Do DCT w każdym tygodniu w roku wpływają dużo większe statki (26)
    1 rok
    • Co minusujecie jak to sama prawda (9)
      W Gdańsku regularnie zawijają jednostki ponad 20 000 TEU, a Gdynia nawet jak skończy już inwestycje będzie mogła przyjmować max 14 000 TEU.

      Ten co się nim teraz chwalą to raptem 8 204 TEU
      1 rok
    • tak sie masturbujesz (3)
      jakbyś, co najmniej, był właścicielem DCT.
      Ale nie jesteś...
      1 rok
    • Gdynia bez szans (3)
      Niedawno w Gdańsku był 400 metrowy MSC Eloane, z ponad 2 razy większą nośnością DWT od tej "pierdoły" która stoi w Gdyni. Ale cóż, w Gdańsku dzień jak co dzień a w Gdyni święto :D
      A skoro jesteśmy przy rekordach, to w Gdańsku były już dwa największe na świecie kontenerowce, OOCL Hong Kong i OOCL Germania, przy czym ten pierwszy Gdańsk ma na swojej regularnej trasie LL1 więc sorry Gdynia, ale z czym do ludzi.
      1 rok
      • Jak już tak szpanujesz to napisz nazwę statku poprawnie, OOCL Germany.
        Poza tym kolego, Gdynia - Port wewnętrzny, Gdańsk - Zewnętrzny. Rozumiesz?
        1 rok
    • No i co z tego? (2)
      Każdy ma swój udział w torcie i robi swoje. Zamiast się cieszyć, że oba porty się rozwijają i przejmują ładunki do tej pory przeładowywane na Zachodzie, wy tworzycie jakieś durne, lokalne antagonizmy. Polacy...
      Rejtan
      1 rok
    • Do portu w Singapurze wpływając same największe statki, a przeładunek deklasuje DCT definitywnie.
      miko
      1 rok
      • dlaczego szukać tak daleko?
        Hamburg i Petersburg wystarczy. Pewnie dołaczy Kłajpeda, jak jej autostradę wybudujemy.
        Tam nalezy szukać porównań i przeciwników...
        1 rok
    • Tak to prawda tylko że 4szt. w całym roku.
      1 rok
    • ale to jest artykul o Gdyni i porcie Gdynia
      i rekordach w tym konkretnym porcie.
      Czy grupka lokalnych szowinistow z Gdanska musi zepsuc kazda wymiane zdan na Trojmiasto pl ?
      Tadek
      1 rok
  • Wow, ale kolos... Do Gdańska co tydzień wpływają statki o ładowności trzy razy większej jak ten kapeć i nikt tak się nie "spuszcza"...
    1 rok
    • gdzie tam co tydzień.... co sekundę po 2! (1)
      łux
      1 rok
    • Przesadziłeś. (6)
      Największe - to m.in.:
      Maersk Mc-Kinney Møller - 18 000 TEU.
      Tymczasem rekordowy w Gdyni MSC Paris - 8 000 TEU.
      Czyli "tylko" ponad 2 razy większe i zawijają znacznie częściej :)
      1 rok
    • Ale co nas tutaj Gdańsk obchodzi? (1)
      W artykule mowa o Gdyni. Jak na istniejące warunki nawigacyjne w gdyńskim porcie, jest to duża jednostka. Po rozbudowie obrotnicy będą mogły wpływać jeszcze większe i na tym koniec możliwości portu wewnętrznego w Gdyni. Gdańsk ma korzystniejsze położenie geograficzne, dzięki czemu powstał Port Północny. Bardzo dobrze, że z tego położenia korzystają i mogą przyjmować największe kontenerowce świata.
      1 rok
    • Skończmy z napuszczaniem się nawzajem Gdyni i Gdańska. Zamknijmy oba porty i zróbmy jeden centralny poza Trójmiastem. Dobrą lokalizacją jest Bolszewo. Wiem co mówię bo mój szwagier pracuje w porcie w Bolszewie i mówi, ze są najwięksi w Polsce a może i Europie.
      Prezes
      1 rok
    • Trzy razy x
      Cos ci sie w obliczeniach pomieszało.
      1 rok
  • Teraz Gdynia! (4)
    1 rok
  • sugestywna opinia (14)
    Lekko ordynarnie, ale tu nie chodzi o ładne słowa, ale o miasto-port, którego aktualny rozwój nie nazwę minimalnym nawet.
    Nie zes*ajcie się - tyle ode mnie.
    Pogłębianie kanału między Helskim i Bułgarskim - wg mnie ok 10 lat za późno; "201" wg planu ma zostać zmodernizowana do końca 2022 roku - wg planu, a rzeczywistość dołoży do tego do 1-1,5 roku opóźnienia - skończą to i pewnie się okażę, że to za mało i rzeczywistość będzie bardziej wymagająca; stan stacji towarowej Gdynia Port - od dziesięcioleci tam się nic nie działo konkretnego chyba, więc nazwę to - dramat z główną gwiazdą w tle - stacja GP "KRZAKI"; dojazd do GCT - dalej ustawiacze luzują wagony na dojeździe do terminalu? ; kiedy zapowiadana elektryfikacja do BCT?; następnie - estakada Kwiatkowskiego - do zamknięcia dla aut "ciężkich", by chociaż mniej wydawać na utrzymanie i remonty / po 2 pasy na Hutniczej + tunel na Chyloni i tam wjazd na obwodnicę; +tunel ze śródmieścia na Oksywie dla udrożnienia ruchu na zachodzie Gdyni; + kolejowa przepustowość Orłowa i Sopotu, której nigdy nikt nie zwiększy; powtarzam nigdy nikt nie zwiększy ; + betonowy stolec Budynia w środku jakby nie było konkurencyjnego miasta-portu Gdańsk nad szlakiem kolejowym prowadzącym do gdyńskiego portu, dla mnie to oznacza nic innego jak blokada na transport "RID-ów" tą trasą w przyszłości i nie przekona mnie nikt do zmiany zdania.
    Kiedyś napisałem, że koncepcja optymalizacji powyższych kwestii to system naczyń połączonych, a nie akcje "każdy sobie rzepkę skrobie".
    Jakoś to działa, ale potencjalny wolumen, który Port Gdynia mógł przejąć jest w ciemno wg mnie taki, że dla przykładu tylko można byłoby Gdynie "zatkać"...
    Dzień dobry, tu intermodal
    sugestywna opinia
    1 rok
    • ojeju, weź coś na głowę proszę! (1)
      1 rok
    • Nadzieja w tym, że modernizacja linii 201 faktycznie dojdzie do skutku. (4)
      To otworzy równoległą nitkę kolejową do Gdyni.
      Paradoksalnie "betonowy stolec Budynia" w tym pomógł, no i elektryfikacja PKM kusi sąsiadów. To nie przeszkadzają za bardzo.
      Cała reszta to oczywistości, które każdy logicznie myślący człowiek widzi w kontekście rozwoju przedsięwzięcia jakim jest port Gdynia. Nie musi być fachowcem. To nie jest "rocket science".

      Wychodzi na to, że nikt tego portu, po prostu, nie chce rozwijać. Podobnie jak gdańskiego, bo DCT nie jest Portem Gdańskim.

      I cała układanka zaczyna logicznie się układać.
      1 rok
      • Co to jest "betonowy stolec Budynia"? (3)
        Pytam poważnie, po prostu nie znam nazwy i mi nijak nie pasuje...
        Pozdrawiam
        1 rok
        • centrum handlowe (1)
          zbudowane nad torami głównej linii kolejowej do Gdańsk Główny i nad kanałem Raduni.
          Powstał w ten sposób tunel pod gmachem "użyteczności" publicznej (duża ilość ludzi), co rodzi zagrożenie związane z ładunkami niebezpiecznymi i ew. zamachami.
          Oraz ogranicza przepustowość i możliwość ew. rozbudowy w kierunku Gdynia.
          Ponieważ architektura tego przedsięwzięcia jest "specyficzna" (szczególnie od strony Armii Krajowej) oraz budowa tego tworu jest gorąco popierana przez władze miasta, nazywany jest właśnie jak nazywany...
          1 rok
        • Poszukaj na google maps
          1 rok
    • chetnie przeczytam cały artykuł!!!!!!! (1)
      choc jedna osoba mądrzejsza od autora tego artukułu
      brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      1 rok
    • O widzę kolega z branży i w temacie.... a pamiętasz jak 10 lat temu się śmiali, że trawa rośnie na placu DCT? Ale to się wszystko nam pozmieniało...
      G.
      1 rok
      • i pomysleć, że Australiczycy najpierw byli w Gdyni
        Ale nie zostali życzliwie przyjęci. Miasto miało inne plany, które forsuje do dzisiaj. I proszę nie pytać co miasto ma do tego. Wiemy co ma...
        Do apartamentów na nabrzeżach miały mieszkańców wozić stępowe gondole...
        1 rok
    • No alel przecież to wszystko jest robione. Te kilka lat opóźnienia ma byc powodem do nie robienia nic?
      1 rok
      • Sugestywna opinia
        1 rok
      • Sugestywna opinia
        Pan chyba o innym porcie napisał. Estakada w obecnym kształcie nie powinna funkcjonować, tylko wjazd/wyjazd z portu winny być za Hutniczą na Chylonii; stacja towarowa to w dużej części parking czy miejsce odstawki dla wagonów CARGO stąd np. zwrot GP "krzaki";do tego tunel na Oksywie, by na zachodzie zmniejszyć ruch przy porcie.
        Ale dla Pana projekty, analizy i przetargi do roztrzygnięcia to faktyczne ruchy w ramach modernizacji portu ku znacznemu rozwojowi....nic tylko gratulować sposobu myślenia.
        Prawda jest taka, że za lat X Gdynia przestanie być miastem- portem tylko miasto z portem jako dodatek.
        Zakończą modernizację 201, może GP zacznie być robione także do tego czasu. MTM będzie sobie bił kasę na estakadzie i następny zestaw wjedzie w autobus czy trajtka, bo to kwestia czasu aż następnemu hamulce się zepsują.
        To nie jest tylko moja opinia, że obecny rozwój to stagnacja.
        '88
        1 rok
  • ważne jest ile wyładował z tego co miał?
    1 rok

Twoja opinia

zamknij
STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii