2018-04-26 11:24
Niby tyle kilogramow a trzyma sie na tej wodzie i sie nie topi, a czlowiek nie moze stanac na wodzie. To jest magia i podziwiam tych wszystkich ludzi co to wymyslaja.
2018-04-26 11:37
2018-04-26 11:49
2018-04-26 14:15
Wytwory szatana
2018-04-26 13:57
Wystarczyło ukończyć podstawówkę
2018-04-27 18:49
W podstawówce nie ma nic o fizyce, nic.
2018-04-26 14:07
2018-04-26 14:30
No jak to jak. Położysz kawałek drewna na wodzie i posadzisz muchę to popłynie.
Ale spoko, wiem o co chodzi :> Magia.
2018-04-26 15:52
prawa fizyki. połóż metalową miskę np w wannie i zobacz że pływa. wyporność wody jest ogromna
2018-04-26 18:13
Ta położysz 20 kg miskę w wannie i będzie płuwać..... chyba po dnie, przed chwilà sprawdziłem!
2018-04-28 09:37
Wody, wlej wody :)
2018-04-26 16:06
A wy naiwniacy dajecie sie wpuscic w maliny jak ryby w sieci.
2018-04-26 16:38
tylko Prawo Archimedesa.
2018-04-26 17:52
2018-04-27 18:18
Żadna maga tylko nauka prawa fizyki.
2018-04-27 18:50
95% gamoni komentujących tutaj nie załapało nawet w minimalnym stopniu o co Ci chodzi.
Ludzie to jednak są głupi. Ale aż tak wielu? Czy ten portal to zlepek czołówki
2018-04-28 08:45
2018-04-26 11:32
przeładunki śmieszne jak na taki port.
2018-04-26 11:47
nie zesr**j się. jeszcze 15 lat temu była tam plaża a nie żaden dct.
2018-04-26 12:56
2018-04-26 13:09
Wystarczyło 15 lat żeby wykosić Gdynię. Szacun.
2018-04-26 13:17
2018-04-26 14:34
ty jesteś smieszny łosiu
2018-04-27 20:16
Miał, gdy zaczynał działalność i w ciągu 2 lat odebrał portowi w Gdyni praktycznie wszystkich klientów możliwością przyjmowania większych statków i dumpingiem cenowym.
Czasu dumpingu właściwie już minęły a i Gdynia nie kopała się z koniem.
2018-04-26 11:35
2018-04-26 14:14
ale pod warunkiem budowy nowej drogi prowadzącej od końca obwodnicy do portu
2018-04-26 19:17
2018-04-26 15:18
2018-04-30 05:27
2018-04-26 11:43
Gdynia to nie port. Gdynia to porcik w dzisiejszych czasach.
Az wstyd sie przyznac do takich rekordow.
2018-04-26 12:19
oczywiście po zrealizowaniu strategicznej, ważnej i baaardzo potrzebnej inwestycji w przekop mierzeji.
2018-04-26 13:32
nie rozumiem o co chodzi? kto porównuje Elbląg do trójmiasta? przekop będzie inwestycją w turystykę... co to ma wspólnego z kontenerami?
2018-04-26 14:11
daj sie ruskiemu trolowi wyszalec :)
2018-04-26 13:39
10 lat temu plywalem na statkach tej wielkosci. Co sie zmienilo przez 10 lat w porcie Gdynia?!
2018-04-26 14:10
2018-04-26 15:20
Odstaw rum, bo chyba wzrok wypala...
2018-04-27 18:54
I co dała bocznica w GCT? Większe korki wagonów oczekujących. Bo teraz 2 bocznice są robione na 1 RST więc dało to tylko tyle że więcej wagonów sobie stoi na terminalu.
Jaki inny terminal w Polsce robi 1 mały skład nawet całą dobę? Wystarczy naprawić sprzęt i zamówić 2 osoby więcej na zmianę
2018-04-26 11:44
zobaczymy czy bez problemów wyjdzie z portu.
2018-04-26 12:21
2018-04-26 13:08
W Gdańsku regularnie zawijają jednostki ponad 20 000 TEU, a Gdynia nawet jak skończy już inwestycje będzie mogła przyjmować max 14 000 TEU.
Ten co się nim teraz chwalą to raptem 8 204 TEU
2018-04-26 14:40
Jakie konkretnie?
2018-04-26 14:49
Sprawdź sobie na stronie DCT lub użyj Google
2018-04-26 15:35
OOCL Japan
OOCL United Kingdom
Madrid Maersk
Milan Maersk
MOL Tradition
+
większość TEU 19.000+
2018-04-26 16:20
Utknakem na etapie Maersk Mc Kinley :)
2018-04-26 19:27
Chyba OOCL Utknakem?
2018-04-26 19:40
Podziel to na pół !
2018-04-27 18:56
Jeszcze chyba OOCL germany.
Jak ja nienawidzę tych OOCLi, na złom to!! Ą projektanta ładowni na stos!!
2018-04-27 10:38
2018-04-26 14:42
Ale koncepcję si-fi mi Pan nasunął na myśl.
Kiedy feeder Gdańsk - Gdynia? hahahaaha
2018-04-26 13:28
jakbyś, co najmniej, był właścicielem DCT.
Ale nie jesteś...
2018-04-26 18:35
Kontenery mocuje za 10 zł/h na umowie zlecenie to się podnieca.
2018-04-27 18:56
7900 brutto
2018-04-27 22:08
ale nie imponująco.
2018-04-26 14:26
Niedawno w Gdańsku był 400 metrowy MSC Eloane, z ponad 2 razy większą nośnością DWT od tej "pierdoły" która stoi w Gdyni. Ale cóż, w Gdańsku dzień jak co dzień a w Gdyni święto :D
A skoro jesteśmy przy rekordach,
Niedawno w Gdańsku był 400 metrowy MSC Eloane, z ponad 2 razy większą nośnością DWT od tej "pierdoły" która stoi w Gdyni. Ale cóż, w Gdańsku dzień jak co dzień a w Gdyni święto :D
A skoro jesteśmy przy rekordach, to w Gdańsku były już dwa największe na świecie kontenerowce, OOCL Hong Kong i OOCL Germania, przy czym ten pierwszy Gdańsk ma na swojej regularnej trasie LL1 więc sorry Gdynia, ale z czym do ludzi.
2018-04-26 15:36
Jak już tak szpanujesz to napisz nazwę statku poprawnie, OOCL Germany.
Poza tym kolego, Gdynia - Port wewnętrzny, Gdańsk - Zewnętrzny. Rozumiesz?
2018-04-26 17:55
2018-04-27 08:00
w Rotterdamie terminale kontenerowe sa w porcie wew i jednostki klasy tej klasy tam zawijaja.kolego
2018-04-26 15:23
Każdy ma swój udział w torcie i robi swoje. Zamiast się cieszyć, że oba porty się rozwijają i przejmują ładunki do tej pory przeładowywane na Zachodzie, wy tworzycie jakieś durne, lokalne antagonizmy. Polacy...
2018-04-26 15:37
Przykre, prawdziwe.
2018-04-26 16:45
bo nie my na tym zarabiamy.
Popieram to końcowe westchnienie, Rejtanie...
2018-04-26 21:24
Do portu w Singapurze wpływając same największe statki, a przeładunek deklasuje DCT definitywnie.
2018-04-27 22:11
Hamburg i Petersburg wystarczy. Pewnie dołaczy Kłajpeda, jak jej autostradę wybudujemy.
Tam nalezy szukać porównań i przeciwników...
2018-04-26 23:52
Tak to prawda tylko że 4szt. w całym roku.
2018-04-27 00:28
2018-04-27 21:16
i rekordach w tym konkretnym porcie.
Czy grupka lokalnych szowinistow z Gdanska musi zepsuc kazda wymiane zdan na Trojmiasto pl ?
2018-04-26 12:28
Wow, ale kolos... Do Gdańska co tydzień wpływają statki o ładowności trzy razy większej jak ten kapeć i nikt tak się nie "spuszcza"...
2018-04-26 13:08
2018-04-26 13:16
2018-04-26 14:34
Największe - to m.in.:
Maersk Mc-Kinney Møller - 18 000 TEU.
Tymczasem rekordowy w Gdyni MSC Paris - 8 000 TEU.
Czyli "tylko" ponad 2 razy większe i zawijają znacznie częściej :)
2018-04-26 14:52
Jak nie jesteś w temacie to nie wypowiadaj się. Do Gdańska zawijają statki armatora OOCL np. OOCL Hong Kong, które mają prawie 22.000 TEU
2018-04-26 14:54
Masz bardzo stare dane. Wspomniany przez Ciebie kontenerowiec był kiedyś największy na świecie ale teraz są jeszcze większe i też pływają do Gdańska
2018-04-26 15:11
To podziel się nazwą tych jeszcze większych statków
2018-04-26 19:21
2018-04-26 15:27
21 413 TEU
2018-04-26 15:29
22 000 TEU
2018-04-26 15:36
W artykule mowa o Gdyni. Jak na istniejące warunki nawigacyjne w gdyńskim porcie, jest to duża jednostka. Po rozbudowie obrotnicy będą mogły wpływać jeszcze większe i na tym koniec możliwości portu wewnętrznego w Gdyni.
W artykule mowa o Gdyni. Jak na istniejące warunki nawigacyjne w gdyńskim porcie, jest to duża jednostka. Po rozbudowie obrotnicy będą mogły wpływać jeszcze większe i na tym koniec możliwości portu wewnętrznego w Gdyni. Gdańsk ma korzystniejsze położenie geograficzne, dzięki czemu powstał Port Północny. Bardzo dobrze, że z tego położenia korzystają i mogą przyjmować największe kontenerowce świata.
2018-04-26 15:55
szkoda tylko ze Gdansk to dziura ktorą za 50 lat zaleje morze
2018-04-27 08:27
Skończmy z napuszczaniem się nawzajem Gdyni i Gdańska. Zamknijmy oba porty i zróbmy jeden centralny poza Trójmiastem. Dobrą lokalizacją jest Bolszewo. Wiem co mówię bo mój szwagier pracuje w porcie w Bolszewie i mówi, ze są najwięksi w Polsce a może i Europie.
2018-04-27 10:37
Cos ci sie w obliczeniach pomieszało.
2018-04-26 12:43
2018-04-26 13:46
2018-04-26 14:12
i przy tym zwężyć estakadę do jednego pasa!
2018-04-26 17:00
2018-04-26 14:12
Czyli dziś korki na estakadzie murowane zanim TIRy wyjadą z kontenerami.
2018-04-26 13:33
Lekko ordynarnie, ale tu nie chodzi o ładne słowa, ale o miasto-port, którego aktualny rozwój nie nazwę minimalnym nawet.
Nie zes*ajcie się - tyle ode mnie.
Pogłębianie kanału między Helskim i Bułgarskim -
Lekko ordynarnie, ale tu nie chodzi o ładne słowa, ale o miasto-port, którego aktualny rozwój nie nazwę minimalnym nawet.
Nie zes*ajcie się - tyle ode mnie.
Pogłębianie kanału między Helskim i Bułgarskim - wg mnie ok 10 lat za późno; "201" wg planu ma zostać zmodernizowana do końca 2022 roku - wg planu, a rzeczywistość dołoży do tego do 1-1,5 roku opóźnienia - skończą to i pewnie się okażę, że to za mało i rzeczywistość będzie bardziej wymagająca; stan stacji towarowej Gdynia Port - od dziesięcioleci tam się nic nie działo konkretnego chyba, więc nazwę to - dramat z główną gwiazdą w tle - stacja GP "KRZAKI"; dojazd do GCT - dalej ustawiacze luzują wagony na dojeździe do terminalu? ; kiedy zapowiadana elektryfikacja do BCT?; następnie - estakada Kwiatkowskiego - do zamknięcia dla aut "ciężkich", by chociaż mniej wydawać na utrzymanie i remonty / po 2 pasy na Hutniczej + tunel na Chyloni i tam wjazd na obwodnicę; +tunel ze śródmieścia na Oksywie dla udrożnienia ruchu na zachodzie Gdyni; + kolejowa przepustowość Orłowa i Sopotu, której nigdy nikt nie zwiększy; powtarzam nigdy nikt nie zwiększy ; + betonowy stolec Budynia w środku jakby nie było konkurencyjnego miasta-portu Gdańsk nad szlakiem kolejowym prowadzącym do gdyńskiego portu, dla mnie to oznacza nic innego jak blokada na transport "RID-ów" tą trasą w przyszłości i nie przekona mnie nikt do zmiany zdania.
Kiedyś napisałem, że koncepcja optymalizacji powyższych kwestii to system naczyń połączonych, a nie akcje "każdy sobie rzepkę skrobie".
Jakoś to działa, ale potencjalny wolumen, który Port Gdynia mógł przejąć jest w ciemno wg mnie taki, że dla przykładu tylko można byłoby Gdynie "zatkać"...
Dzień dobry, tu intermodal
2018-04-26 13:54
2018-04-26 14:03
2018-04-26 14:25
To otworzy równoległą nitkę kolejową do Gdyni.
Paradoksalnie "betonowy stolec Budynia" w tym pomógł, no i elektryfikacja PKM kusi sąsiadów. To nie przeszkadzają za bardzo.
Cała reszta to oczywistości, które
To otworzy równoległą nitkę kolejową do Gdyni.
Paradoksalnie "betonowy stolec Budynia" w tym pomógł, no i elektryfikacja PKM kusi sąsiadów. To nie przeszkadzają za bardzo.
Cała reszta to oczywistości, które każdy logicznie myślący człowiek widzi w kontekście rozwoju przedsięwzięcia jakim jest port Gdynia. Nie musi być fachowcem. To nie jest "rocket science".
Wychodzi na to, że nikt tego portu, po prostu, nie chce rozwijać. Podobnie jak gdańskiego, bo DCT nie jest Portem Gdańskim.
I cała układanka zaczyna logicznie się układać.
2018-04-26 14:39
Pytam poważnie, po prostu nie znam nazwy i mi nijak nie pasuje...
2018-04-26 15:10
zbudowane nad torami głównej linii kolejowej do Gdańsk Główny i nad kanałem Raduni.
Powstał w ten sposób tunel pod gmachem "użyteczności" publicznej (duża ilość ludzi), co rodzi zagrożenie związane z ładunkami
zbudowane nad torami głównej linii kolejowej do Gdańsk Główny i nad kanałem Raduni.
Powstał w ten sposób tunel pod gmachem "użyteczności" publicznej (duża ilość ludzi), co rodzi zagrożenie związane z ładunkami niebezpiecznymi i ew. zamachami.
Oraz ogranicza przepustowość i możliwość ew. rozbudowy w kierunku Gdynia.
Ponieważ architektura tego przedsięwzięcia jest "specyficzna" (szczególnie od strony Armii Krajowej) oraz budowa tego tworu jest gorąco popierana przez władze miasta, nazywany jest właśnie jak nazywany...
2018-04-26 16:51
Układa się w logiczną całość niestety.
2018-04-26 15:38
Poszukaj na google maps
2018-04-26 15:01
choc jedna osoba mądrzejsza od autora tego artukułu
brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2018-04-26 15:12
na gospodarkamorska.pl
2018-04-27 12:44
O widzę kolega z branży i w temacie.... a pamiętasz jak 10 lat temu się śmiali, że trawa rośnie na placu DCT? Ale to się wszystko nam pozmieniało...
2018-04-27 18:11
Ale nie zostali życzliwie przyjęci. Miasto miało inne plany, które forsuje do dzisiaj. I proszę nie pytać co miasto ma do tego. Wiemy co ma...
Do apartamentów na nabrzeżach miały mieszkańców wozić stępowe gondole...
2018-04-28 09:40
No alel przecież to wszystko jest robione. Te kilka lat opóźnienia ma byc powodem do nie robienia nic?
2018-04-28 12:41
2018-04-28 13:02
Pan chyba o innym porcie napisał. Estakada w obecnym kształcie nie powinna funkcjonować, tylko wjazd/wyjazd z portu winny być za Hutniczą na Chylonii; stacja towarowa to w dużej części parking czy miejsce odstawki dla
Pan chyba o innym porcie napisał. Estakada w obecnym kształcie nie powinna funkcjonować, tylko wjazd/wyjazd z portu winny być za Hutniczą na Chylonii; stacja towarowa to w dużej części parking czy miejsce odstawki dla wagonów CARGO stąd np. zwrot GP "krzaki";do tego tunel na Oksywie, by na zachodzie zmniejszyć ruch przy porcie.
Ale dla Pana projekty, analizy i przetargi do roztrzygnięcia to faktyczne ruchy w ramach modernizacji portu ku znacznemu rozwojowi....nic tylko gratulować sposobu myślenia.
Prawda jest taka, że za lat X Gdynia przestanie być miastem- portem tylko miasto z portem jako dodatek.
Zakończą modernizację 201, może GP zacznie być robione także do tego czasu. MTM będzie sobie bił kasę na estakadzie i następny zestaw wjedzie w autobus czy trajtka, bo to kwestia czasu aż następnemu hamulce się zepsują.
To nie jest tylko moja opinia, że obecny rozwój to stagnacja.
2018-04-26 14:07
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.