2019-09-09 07:40
Opinia wyróżniona
Te kary są przecież śmieszne, nawet jakbym zgubił te trzy stówy to bym się nie przejął
2019-09-10 14:19
Ty może byś się nie przejął, innemu może na chleb zabraknąć.
2019-09-09 22:59
A może rabacik? Albo jakaś promocja? No panie władzo
2019-09-09 13:01
Na rynku powinny byc auta z ograniczeniem prędkości do max 140km/h albo tachografy z zapisem jaka prędkość na jakiej drodze. Policja i stacje diagnostyczne wyposażone w urządzenia do odczytu info do CEPIKu i zbiorowy
Na rynku powinny byc auta z ograniczeniem prędkości do max 140km/h albo tachografy z zapisem jaka prędkość na jakiej drodze. Policja i stacje diagnostyczne wyposażone w urządzenia do odczytu info do CEPIKu i zbiorowy mandat dla właściciela auta z określona liczba punktów Auta z wypożyczalni sa najmowane przez konkretne osoby przez aplikacje wiec nie byłoby problemu z identyfikacja.
2019-09-10 11:27
Precz z Komuną!
2019-09-09 22:31
popieram
2019-09-09 12:17
2019-09-09 11:21
jest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy
jest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiej brzmi w artykule 'wariat jechał 200km/h'- szkoda, ze nikt nie napisze, że na pustej autostradzie...o jeździe na zderzaku i blokowaniu lewego pasa to już nawet nie wspominam...
2019-09-10 11:26
Ludzie najbardziej krytykują rzeczy, o których nie mają w ogóle pojęcia.
2019-09-09 11:12
Ty byś się nie przejął , ale zwykły Kowalski już tak.
Kowalski z legalnej pracy nie zarobiłby na mandat wiec musiałby kombinować (np. ukradłby coś żeby zarobić na karę) a to doprowadziłoby do zwiększenia przestępczości w naszym kraju
2019-09-11 16:22
Znaczy, ze praca nie powinna byc legalna.
2019-09-09 09:39
Mandaty powinny być nakładane od zarobków ja we Francji i każdy byłby zadowolony.
2019-09-09 20:55
Bentley bezpiecznie poleci nawet 200 na godzinę, ale jak ktoś w śmierdzącym dieslu z Niemiec próbuje wycisnąć ile się da to może się nie utrzymać na drodze. To właśnie kozaczki z marginesu stwarzają najwięcej problemów.
2019-09-10 08:05
nie przeceniaj możliwości auta, nie tylko ono jest czynnikiem mogącym wpłynąć na "zdarzenie" drogowe (np. twoje umiejętności, zachowanie innych uczestników ruchu, zwierzyna na drodze, czy nagła usterka w aucie typu pęknięcie opony - tak trudno rozważyć, że Bentley może cię nie uchronić?) słabo z wyobraźnią = słabo z umiejętnościami
2019-09-09 22:31
i się skończy, cena wyższa od pojemności, od wieku poniżej 30 lat to samo, żeby byle piskorz nie mógł szaleć szpachlą z Niemiec, momentalnie będzie porządek na drogach
2019-09-09 10:05
2019-09-09 12:20
i jeszcze na PÓŁliterka mu zostanie
2019-09-09 14:01
2019-09-09 10:03
A co, samochód dresiarza na zasiłku jest mniej niebezpieczny niż samochód uznanego lekarza? Jak rozjedzie dzieciaka to śmierć będzie proporcjonalnie mniej dotkliwa? Kary powinny po prostu być rosnące, a wykroczenia
A co, samochód dresiarza na zasiłku jest mniej niebezpieczny niż samochód uznanego lekarza? Jak rozjedzie dzieciaka to śmierć będzie proporcjonalnie mniej dotkliwa? Kary powinny po prostu być rosnące, a wykroczenia "resetować" się w okresie nie krótszym niż 5-letni. Tym samym ktoś, kto prawie nie popełnia wykroczeń zapłaci relatywnie mało, a wielokrotny recydywista - bardzo poważne kwoty. A przede wszystkim, wysokość kary jest drugorzędna. Należy się skupić na jej nieuchronności.
2019-09-10 11:48
warto skupić się na rozsądnym kształtowaniu infrastruktury ulicznej w miastach: ksztaltować ją tak, by jej układ sugerował przestrzeganie limitów prędkości bez oglądania się na prędkościomierz. (esowanie osi jezdni, zwężanie pasów, mniejsze promienie skrętów, strefy tempo 30 etc. etc.
2019-09-09 10:44
Każde kolejne wykroczenie powinno zwiększać kwotę mandatu - masz jedno wykroczenie na koncie = mandat x2, 2 wykroczenia = x4, 3 = x8 itd. Policjanci mogą to przecież w chwili obecnej sprawdzić bez żadnego problemu. No i
Każde kolejne wykroczenie powinno zwiększać kwotę mandatu - masz jedno wykroczenie na koncie = mandat x2, 2 wykroczenia = x4, 3 = x8 itd. Policjanci mogą to przecież w chwili obecnej sprawdzić bez żadnego problemu. No i za poważne wykroczenia powinna być taka ilość punktów, że każde kolejne, nawet błahe, wiązałoby się z przekroczeniem maksymalnego progu i odebraniem prawa jazdy. Czas resetu co najmniej 3 lata a nie rok jak to jest u nas.
2019-09-10 08:01
w końcu raczej nietrudno sprawdzić kto notorycznie przekracza prędkość (oraz czyni inne wykroczenia)
2019-09-09 10:42
Jak nie masz kasy, a popełniasz wykroczenia, to zwyczajnie idziesz odsiedzieć.
Nie może być też tak, że ten kogo stać, może mieć wszystko gdzieś, jak teraz jest w Polsce.
2019-09-09 13:05
2019-09-09 10:22
A tak, ilu ludzi codziennie przekracza prędkość i jak często dotyka ich za to kara?
2019-09-09 08:18
przecież piraci narażają zdrowie i życie innych
2019-09-10 00:32
Funkcjonariusz do szkoły, bo kierownicy nie potrafi trzymać to jak on obsługuje radar, pewnie według wytycznych.... i cyk wyższy mandacik.
2019-09-09 09:25
to bym tu nie liczył na zmianę przePiSowego taryfikatora ...
2019-09-09 09:59
Kto i kiedy usunął przepis o zabieraniu prawa jazdy za przekroczenie o ponad 50 km/h dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym??
Trzeba być i**otą, żeby pisać takie farmazony!
2019-09-09 12:13
... ale podczas procedowania poPiSowo cichaczem bez konsultacji usunięto zapis - zawsze - wprowadzono - tylko w terenie zabudowanym -
2019-09-09 10:21
2019-09-09 07:27
Opinia wyróżniona
Tylko odcinkowy pomiar prędkości. Patroli policyjnych jest zdecydowanie za mało. Nie ma dnia bez stłuczek i dachowania na prostym odcinku drogi.
Karać ! Karać i jeszcze raz karać !
2019-09-12 02:36
nie karać, a edukować. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że jezeli zakażesz coś człowiekowi to i tak to zrobi, bo nie mysli o wielu konsekwencjach
2019-09-11 14:31
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu pieniędzy z kierowców. Ilu kierowców zostało ukaranych za niebezpieczne manewry jak zajechanie drogi, manewr bez kierunkowskazu???? Czy ktoś zwrócił uwagę, że sami policjanci przekraczają swoje uprawnienia? Aby złapać kogoś, kto jedzie szybciej muszą jechać co najmniej 100 m za nim. Czyli sami przekraczają dozwoloną prędkość zanim staną się pojazdem uprzywilejowanym.
Poza tym, wideoradar mierzy prędkość ich samochodu a nie tych jadących przed nimi czy za nimi.
2019-09-11 08:07
Karać tych co jadą wolno utrudniają jazdę wszędzie ich pełno przez co reszta albo się korkuje albo zaczyna wyprzedzać stwarzając zagrożenie w ruchu drogowym
2019-09-09 17:47
Jakim trzeba być człowiekiem ,żeby pisać takie komentarze ! Nie powinieneś mieszkać w trójmieście ,ale takich jak ty jest coraz więcej . Daj żyć !
2019-09-09 09:23
Kiedy! Kiedy! Kiedy!
2019-09-09 08:31
Na obwodnicy jest takie natężenie ruchu, że z reguły średnia będzie poniżej dopuszczalnej.
Ale co z tego, skoro 50% jedzie na zderzaku, że tablicy rejestracyjnej w lusterku nie widzisz. A w najgłupszych przypadkach nie widzisz świateł.
Moim zdaniem nic się nie zmieni, dopóki na własne oczy nie zobaczę mandatu za jazdę na zderzaku.
2019-09-09 09:26
2019-09-09 09:02
Infrastruktura drogowa z lat 80., ruch współczesny. No, ale jak 500+ ważniejsze, to pozostaje rozwój państwa policyjnego
2019-09-10 07:39
Sam napisaleś ze infrastruktura z lat 80 a pędzimy jak na 4 pasmowych autostradzch.Złe drogi to jeździmy wolniej tak mi podpowiada mi rozum . Dla niepokornych kary , kary i jeszcze raz kary.Proste.
2019-09-09 10:34
każ de go!
2019-09-09 11:27
2019-09-09 22:34
biedni bo głupi
2019-09-09 13:08
I już nie ma bata, żeby kogoś na gaz nie było stać ;p
2019-09-09 10:33
infrastruktura jest najnowsza w Europie, Polska ma sieć nowych autostrad zbudowanych po wyjściu z Rosji i wejściu do Europy.
To co piszesz to bełkot obłąkanego alkoholika.
2019-09-09 10:36
Ile autostrad dociera do Trójmiasta? :D
2019-09-09 11:33
Do Kartuz? Do Wejherowa? Do Trąbek?
2019-09-09 13:07
2019-09-09 14:07
Do wszystkich tych miejsc są gotowe lub robione S-ki. Nasze drogi ekspresowe maja standard równy zachodnim autostradom, mają takie samo ograniczenie prędkości (120) i jako autostrady są klasyfikowane przez Eurostat.
2019-09-09 17:42
A część nie ma nawet podanego terminu...
2019-09-09 19:40
2019-09-09 22:49
2019-09-09 22:03
To spróbuj jeszcze do Szczecina. I koniecznie A1 do południowej granicy, podobno na euro 2012 zrobili.
2019-09-09 10:10
Zbudowano w Polsce ponad 3000 km autostrad i dróg ekspresowych, a Janusze nadal płaczo, że infrastruktura jak za Gierka.
2019-09-09 10:24
Dokończyli tylko to, co już było przyklepane.
A taka na przykład S7 za Mławą?
Zapomnij...
2019-09-09 09:29
jakoś tam żaden pol-laczek nawet nie próbuje chojraczyć... i nie chodzi specjalnie o mandaty w EURO
2019-09-09 10:59
A Ty jesteś Polakiem czy Polacyem?
2019-09-09 22:32
zdrapki z dna
2019-09-09 07:03
Opinia wyróżniona
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu,
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu, wykonują dziwne gesty. Według nich minimalna odległość przy 130km to 2 metry. Nie pozwalają innym spokojnie dojechać do domu... Królowie życia... I lawety. Obwodnica im się po prostu należy!
2019-09-12 10:48
mi tam nikt nigdy jeszcze nie migał światłami...nigdy nikogo nie ma za mną w lusterku...hmmm
2019-09-11 14:34
Dlaczego na kursach nie uczą, ile wynosi bezpieczna odległość?? Przy 100km/h nie jest to ani 1,5 m. ani 2 m.
2019-09-10 08:11
że nie wykupili polisy na nieśmiertelność
2019-09-09 22:43
Jak ci ktoś mruga to zapewne jedziesz jak fleja po lewym pasie ! Kończyłeś kurs ? Lewy pas jest do wyprzedzania nie do jechania pół obwodnicy od 20 km/j szybciej niż prawy ! Co do do tego ze ktoś jedzie 150 ?
2019-09-10 23:23
2019-09-11 15:07
Czasem wyprzedzam prawym, bo się ludzie wloką 100, na odcinku Gdańskim.
2019-09-09 15:27
w leasingowanych nie swoich autach...
2019-09-09 17:44
To szczyt marzeń i na pewno jeździ lepiej, niż te odliczone od podatku ;)
2019-09-09 11:06
bo uwielbiam zasuwać swoim rowerem po chodnikach 8)
2019-09-09 23:47
Marny troll
2019-09-09 10:54
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego i nie zjedzie na prawy nawet na chwile. a wyprzedzanie prawym pasem nie nalezy do najrozsadniejszych. i tak sie wleczesz za taka dziurą, a jak juz zjedzie na prawy to nastepna ci sie wpitala bez kierunku z prawego "od tak bo moge"
2019-09-09 12:43
Ze tam gdzie "dziura" jedzie 80 jest ograniczenie do 70.
2019-09-09 10:11
Ten co jeździ lewym pasem bo mu się tak podoba łamie przepisy tak samo jak królowie szos
2019-09-09 10:27
2019-09-09 10:50
A to ich usprawiedliwia i uprawnia do hamowania przed maską blokującego pas.
Takie coś zawsze powinno kończyć się odebraniem prawka na 3 lata, a kolejny numer - na zawsze.
2019-09-09 08:21
Policja śpi.
2019-09-09 08:28
Największa bolaczka to trzymanie odleglosci pomiedzy autami niestety
2019-09-09 07:23
Większość nie umie, ja nieskromnie napisze, że idzie mi dobrze.
2019-09-09 18:12
do pierwszego dzwona
2019-09-09 07:05
To jedź prawnym pasem?
2019-09-10 08:10
ty też jedź prawym - zgodnie z przepisami
2019-09-09 07:13
Mam po prawej ciąg tirów i wolniejszych aut to wyprzedzam. Ale mój błąd, że nie mam 200km pod maską. Nie mogę wykonać manewru tak szybko jakby tego chciał pan As drogowy.
2019-09-11 16:25
Kup mocniejsze auto, lachudro
2019-09-11 14:28
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając ciężarówki jadące 60km/h (co śmieszne prędkość cięzarówek jest spowodowana zawalidrogami w osobówkach, którym siedzą na tyłku) Włączyć się na lewy pas możliwie jak najszybciej.
2019-09-11 15:05
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko ale zawsze zjeżdżającym z drogi mrugam awaryjnymi w ramach podziękowania.
Drugą sprawą dość istotną jest to, że gdy trzymamy przepisową odległość między poprzedzającym pojazdem, zawsze znajdzie się melepeta która z różnicą 30km/h wciśnie się w tę lukę.
2019-09-09 08:19
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochodu "flash to pass" (nawet skoda 1998r posiada coś takiego) z odległości kilkuset metrów - nie popieram, ale dużo jeżdżę i wiem jak to działa.
Co do tych "dwóch metrów":
Jak ktoś ma passata 1.9 TDi z 2000 roku to kiepsko.
Ale nowe samochody z aktywnym tempomatem CHYBA mają funkcję automatycznego hamowania przed kolizją - komputer reaguje 1000x szybciej od człowieka.
Mogę się mylić, ale na poboczu obwodnicy i w rowach leżą raczej stare złomy BMW a nie np. nowe A8 ;)
2019-09-09 10:26
Wystarczy, że samochód przed Tobą jest zauważalnie lżejszy i ma dobre opony i żadna elektronika Ci nie pomoże...
2019-09-09 10:12
Jeżdżenie po naszej obwodnicy z aktywnym tempomatem to proszebnie się o wypadek. Tu jest zbyt gęsto, co chwilę wjedzie ci ktoś przed maskę, więc samochód zacznie zwalniać, żeby utrzymać zadaną odległość, a 2 metry za tobą jedzie kolejny samochód.
2019-09-09 08:36
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na zderzaku auta, które też jedzie na zderzaku (i tak samo kilka aut przed wami) i wszyscy pakujecie się w stojącą przeszkodę/korek. Komputery też są na dla ludzi z wyobraźnią
2019-09-09 11:48
...że wierzę w technologię ;)
Mój samochód przy 150 pewnie by się rozpadł, a 120 to chyba max przy jakim da się komfortowo jechać.
Mówię tylko, że istnieją takie systemy...
2019-09-09 07:09
a as się odezwie :D
2019-09-10 08:39
szczerze to akurat na obwodnicy to akurat największym zagrożeniem jest jazda na zderzaku a nie prędkość...
2019-09-11 15:26
radiowozu ? Bo jeśli tak to skąd wiadomo z jaką prędkością jedzie inny uczestnik ruchu? Na oko policjanta że z taką samą? Jak dokładne jest oko policjanta? No i czy zmierzona prędkość jest prędkością średnią? Jeśli tak
radiowozu ? Bo jeśli tak to skąd wiadomo z jaką prędkością jedzie inny uczestnik ruchu? Na oko policjanta że z taką samą? Jak dokładne jest oko policjanta? No i czy zmierzona prędkość jest prędkością średnią? Jeśli tak to na jakim odcinku/czasie? Bo jeśli to średnia z 3 sekund to równie dobrze można powiedzieć że to prędkość chwilowa... Na podstawie tych wątpliwości sądy już orzekły że taki pomiar to mogą sobie wsadzić...
2019-09-09 07:02
2019-09-09 07:08
CB powinno być zdelegalizowane.
2019-09-09 07:11
8 lat już mam je w samochodzie, od tego czasu żadnego mandatu, ba żadnej kontroli drogowej
2019-09-09 08:30
I też mandatu nie dostałem...
2019-09-09 10:06
Największy ubaw był z tych z najdłuższym drutem, jak wjeżdżali na parkingi podziemne. Potem CB straciło rację bytu - tylko bluzgi, a wartość dodana praktycznie żadna. O wypadku ostrzeże Cię nawigacja lub aplikacja, ostatnią kontrolę drogową miałem lekko z dekadę temu. Nie ma kto nawet jej robić, policję widuje się od wielkiego dzwonu...
2019-09-09 12:17
i w takich miejscach lubię używać Yanosika.
A przeciwnikom Yanosika przypomnę, że policja uznaje tę aplikację za taką, która działa prewencyjnie :)
2019-09-09 12:34
2019-09-09 14:04
2019-09-09 14:10
Co więcej, nawet jak ktoś nie ma w samochodzie USB i posiada jakiegoś dziadowskiego smartfona, co się wyładowuje w kilka godzin, może podłączyć telefon do gniazda zapalniczki przejściówką za 5 zł. Bateria to tylko bonus ;)
2019-09-11 14:52
Ostatnio robiłem trasę 800km, widziałem 3 radiowozy w tym jeden pusty zaparkowany na chodniku. Faktycznie mamy deficyt w służbie porządkowej.
2019-09-09 10:36
mandatów nie dostaje się z przypadku, mandaty się dostaje jak się o nie prosi
2019-09-09 11:26
2019-09-09 10:54
Ja nie uzywalem 19 lat i zaczalem uzywac jak dostalem mandat za przekulanie sie przez STOP z predkoscia mniejsza niz piechur. Na pustej drodze, przy dobrej widocznosci, w pogodny dzien.
2019-09-11 10:44
Powinni cię w więzieniu za to zamknąć. Albo kamieniołomy.
2019-09-09 08:40
... a jak będziesz miał wypadek w miejscu po za zasięgiem GSM to jak wezwiesz pomoc frajerze?
2019-09-09 08:52
2019-09-09 09:06
2019-09-09 08:55
Na obwodnicy to rozumiem takich miejsc bez zasięgu to więcej jak dosyć...
2019-09-09 09:19
2019-09-09 09:39
no akurat nie trafiłeś bowiem od pewnego czasu cała polska a przynajmniej w okolicach każdej drogi ma zasięg na to żebyś wykonał połączenie. czasy się zmieniły
2019-09-10 23:17
Mazury, Kaszubskie lasy, tereny przygraniczne etc zasiegu nie ma i to nie w jednej sieci...
2019-09-11 14:53
Może kup dobry telefon, a nie na jakimś szmelcu działasz.
2019-09-09 11:21
2019-09-09 11:33
2019-09-09 07:11
lepiej ci to wyjdzie...taniej
2019-09-09 08:46
2019-09-09 10:13
jw
2019-09-09 08:16
A rozum od czasu do czsu używasz?
2019-09-09 08:24
Zaplacisz oby nie zyciem
2019-09-09 16:12
Ludzie, kto dzisiaj jeździ na CB. W nawigacji są informacje o korkach,google maps wprowadza ostrzeżenia jak w yanosiku, nie wspominając o samym yanosiku.
2019-09-09 22:06
2019-09-11 14:48
Dokładnie.
2019-09-12 10:45
żeby ysnosik nie wykorzystał Ciebie...
2019-09-09 07:03
..połączony z automatycznym pomiarem odstępów jest w stanie utemperowac kierowców.
To, plus drastyczne podniesienie mandatów, które nie były zmienianie od chyba kilkunastu lat.
500zl to jest śmiechu warte
..połączony z automatycznym pomiarem odstępów jest w stanie utemperowac kierowców.
To, plus drastyczne podniesienie mandatów, które nie były zmienianie od chyba kilkunastu lat.
500zl to jest śmiechu warte
Technologia dawno jest, brakuje tylko woli, żeby w końcu zrobić z tym porządek.
No ale najwyraźniej wszyscy akceptują 3000 trupów co roku, byle się nie narazić kierowcom przed wyborami
2019-09-09 07:08
2019-09-09 07:11
Już sobie zrobiłeś rowerowego chochola? No to dawaj, tłucz w niego...
2019-09-09 08:20
Dlaczego obrażasz mniejszości narodowe?
2019-09-09 07:35
Tak tak, budujmy sobie Nwo na ziemi.
2019-09-09 08:06
Powinno być tak że wysokość mandatu uzależniona jest od wysokości zarobku. Wtedy by bolało. Bo tak jak ktoś zarabia bardzo dobrze to gdzieś ma mandat 300, 500 czy nawet 1000 zł.
2019-09-09 08:41
2019-09-09 15:55
wtedy wszyscy na papierze zariabialiby minimalna krajowa. Nie rozumiem dlaczego w Polsce 30 lat po upadku komuny nie mozna przyjac rozwiazan dzialajaych w innych krajach europy tylko probuje sie za kazdym razem wynalezc
wtedy wszyscy na papierze zariabialiby minimalna krajowa. Nie rozumiem dlaczego w Polsce 30 lat po upadku komuny nie mozna przyjac rozwiazan dzialajaych w innych krajach europy tylko probuje sie za kazdym razem wynalezc kolo od nowa.
Wystarczy informacja do ubezpieczalni i przy odnowieniu umowy zwyzka o 50%. Wystarczy laweta za brak PJ, OC czy badan technicznych. Bez dyskusji, typu, jutro panie wladzo obiecuje, ze to zalatwie. Znikna z drogi wraki, znikna wariaci.
2019-09-11 14:55
tak, już widzę jak każdy bierze pieniądze pod biurkiem w obawie o mandaty... Osobiście wolę by do ZUS'u odprowadzano mi pełną należność, niż by na stare lata jeść tynk ze ścian...
2019-09-12 10:25
Wierzysz w ZUS? I tak na stare lata będziesz jadł tynk ze ścian, niestety...
2019-09-11 12:01
Co to za glupota ludzka, ze wazniejsze sa wyborcze glosy ludzi niz ludzkie zycia.....
2019-09-12 16:31
Najprościej d*******.... kierowcą. Pokaż Mi ośrodki doszkalające i uświadamiające kierowców, na których możesz potrenować w normalnych pieniądzach, bez zapisywania sie 3 miesiące wcześniej. Pokaz mi rozwiązania
Najprościej d*******.... kierowcą. Pokaż Mi ośrodki doszkalające i uświadamiające kierowców, na których możesz potrenować w normalnych pieniądzach, bez zapisywania sie 3 miesiące wcześniej. Pokaz mi rozwiązania zmniejszające korki przy zjazdach z głównych arterii. Pokaż Mi tory wyścigowe gdzie możesz jechać sprawdzić swoje umiejętności przy większych prędkościach w bezpieczny sposób??
2019-09-13 08:03
2019-09-09 07:03
Opinia wyróżniona
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu,
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu, wykonują dziwne gesty. Według nich minimalna odległość przy 130km to 2 metry. Nie pozwalają innym spokojnie dojechać do domu... Królowie życia... I lawety. Obwodnica im się po prostu należy!
2019-09-09 07:05
To jedź prawnym pasem?
2019-09-09 07:09
a as się odezwie :D
2019-09-10 08:39
szczerze to akurat na obwodnicy to akurat największym zagrożeniem jest jazda na zderzaku a nie prędkość...
2019-09-09 07:13
Mam po prawej ciąg tirów i wolniejszych aut to wyprzedzam. Ale mój błąd, że nie mam 200km pod maską. Nie mogę wykonać manewru tak szybko jakby tego chciał pan As drogowy.
2019-09-09 08:19
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochodu "flash to pass" (nawet skoda 1998r posiada coś takiego) z odległości kilkuset metrów - nie popieram, ale dużo jeżdżę i wiem jak to działa.
Co do tych "dwóch metrów":
Jak ktoś ma passata 1.9 TDi z 2000 roku to kiepsko.
Ale nowe samochody z aktywnym tempomatem CHYBA mają funkcję automatycznego hamowania przed kolizją - komputer reaguje 1000x szybciej od człowieka.
Mogę się mylić, ale na poboczu obwodnicy i w rowach leżą raczej stare złomy BMW a nie np. nowe A8 ;)
2019-09-09 08:36
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na zderzaku auta, które też jedzie na zderzaku (i tak samo kilka aut przed wami) i wszyscy pakujecie się w stojącą przeszkodę/korek. Komputery też są na dla ludzi z wyobraźnią
2019-09-09 11:48
...że wierzę w technologię ;)
Mój samochód przy 150 pewnie by się rozpadł, a 120 to chyba max przy jakim da się komfortowo jechać.
Mówię tylko, że istnieją takie systemy...
2019-09-09 10:12
Jeżdżenie po naszej obwodnicy z aktywnym tempomatem to proszebnie się o wypadek. Tu jest zbyt gęsto, co chwilę wjedzie ci ktoś przed maskę, więc samochód zacznie zwalniać, żeby utrzymać zadaną odległość, a 2 metry za tobą jedzie kolejny samochód.
2019-09-09 10:26
Wystarczy, że samochód przed Tobą jest zauważalnie lżejszy i ma dobre opony i żadna elektronika Ci nie pomoże...
2019-09-11 14:28
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając ciężarówki jadące 60km/h (co śmieszne prędkość cięzarówek jest spowodowana zawalidrogami w osobówkach, którym siedzą na tyłku) Włączyć się na lewy pas możliwie jak najszybciej.
2019-09-11 15:05
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko ale zawsze zjeżdżającym z drogi mrugam awaryjnymi w ramach podziękowania.
Drugą sprawą dość istotną jest to, że gdy trzymamy przepisową odległość między poprzedzającym pojazdem, zawsze znajdzie się melepeta która z różnicą 30km/h wciśnie się w tę lukę.
2019-09-11 16:25
Kup mocniejsze auto, lachudro
2019-09-10 08:10
ty też jedź prawym - zgodnie z przepisami
2019-09-09 07:23
Większość nie umie, ja nieskromnie napisze, że idzie mi dobrze.
2019-09-09 18:12
do pierwszego dzwona
2019-09-09 08:21
Policja śpi.
2019-09-09 08:28
Największa bolaczka to trzymanie odleglosci pomiedzy autami niestety
2019-09-09 10:11
Ten co jeździ lewym pasem bo mu się tak podoba łamie przepisy tak samo jak królowie szos
2019-09-09 10:27
2019-09-09 10:50
A to ich usprawiedliwia i uprawnia do hamowania przed maską blokującego pas.
Takie coś zawsze powinno kończyć się odebraniem prawka na 3 lata, a kolejny numer - na zawsze.
2019-09-09 10:54
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego i nie zjedzie na prawy nawet na chwile. a wyprzedzanie prawym pasem nie nalezy do najrozsadniejszych. i tak sie wleczesz za taka dziurą, a jak juz zjedzie na prawy to nastepna ci sie wpitala bez kierunku z prawego "od tak bo moge"
2019-09-09 12:43
Ze tam gdzie "dziura" jedzie 80 jest ograniczenie do 70.
2019-09-09 11:06
bo uwielbiam zasuwać swoim rowerem po chodnikach 8)
2019-09-09 23:47
Marny troll
2019-09-09 15:27
w leasingowanych nie swoich autach...
2019-09-09 17:44
To szczyt marzeń i na pewno jeździ lepiej, niż te odliczone od podatku ;)
2019-09-09 22:43
Jak ci ktoś mruga to zapewne jedziesz jak fleja po lewym pasie ! Kończyłeś kurs ? Lewy pas jest do wyprzedzania nie do jechania pół obwodnicy od 20 km/j szybciej niż prawy ! Co do do tego ze ktoś jedzie 150 ?
2019-09-10 23:23
2019-09-11 15:07
Czasem wyprzedzam prawym, bo się ludzie wloką 100, na odcinku Gdańskim.
2019-09-10 08:11
że nie wykupili polisy na nieśmiertelność
2019-09-11 14:34
Dlaczego na kursach nie uczą, ile wynosi bezpieczna odległość?? Przy 100km/h nie jest to ani 1,5 m. ani 2 m.
2019-09-12 10:48
mi tam nikt nigdy jeszcze nie migał światłami...nigdy nikogo nie ma za mną w lusterku...hmmm
2019-09-09 07:07
Bezsensu.
2019-09-09 07:16
Po zmierzchu, gdy pada deszcz i dodatkowo jest zima. Wtedy będziesz wiedział
2019-09-09 07:18
to ze jestes biedny i masz passata tdi 1999 nie oznacza ze kazdy jezdzi zlomem.
2019-09-09 07:26
może i ma passata słoju ale nie ma kredytu na "sypialniach" i plastikowej skody wyżebranej od szefa
2019-09-09 07:49
Karać, karać, karać jedyna skuteczna metoda edukowania i**otów
2019-09-09 08:22
....ma tego passata 1999 też w kredycie :D
@Z
W takim wypadku powinny być inne ograniczenia i inne oznakowanie dla deszczu/zimy :)
Tak jest w cywilizowanych krajach np. w Austrii.
2019-09-09 08:27
Dostał auto służbowe w leasingu od szefa i taki mysli że jest królem życia i dyktuje innym swoje zasady na drodze. Pewnie droga to jedyne miejsce gdzie osobnik słaby w łóżku może pokazać swojej przyglupiej dziuni z
Dostał auto służbowe w leasingu od szefa i taki mysli że jest królem życia i dyktuje innym swoje zasady na drodze. Pewnie droga to jedyne miejsce gdzie osobnik słaby w łóżku może pokazać swojej przyglupiej dziuni z ajfonem w abonamencie na 36 miesięcy że potrafi szaleć . Ja bardziej szanuje wąsatego Janusza z pasaata- ale- kupionego za gotówkę, niż tych przyjezdnych karierowczykow co za leasing to by matkę szefowi sprzedał.
2019-09-09 08:40
Polać mu dobrze gada.
Niestety to co się dzieje u nas na drogach często uchodzi płazem bo najlepiej dać mandat komuś kto jedzie 140 na obwodowej czy 150 niz deb..i który lata po mieście czyt. traffic car itp, kto robi większe zagrożenie to już chyba wystarczy zobaczyć
2019-09-09 10:09
"psze pani, a on też łamie przepisy".
Mentalnie dalej w przedszkolu, a państwo daje takiemu głąbowi rozpedzać 2 tony żelastwa do 150km/h...
2019-09-09 17:46
moze jest biedny ale nie jest bydłem....każdy ma priorytety w życiu
2019-09-09 21:27
Kogos prawda boli?
Priorytetem jest bycie normalnym a nie chamem ze wsi czy miasta
2019-09-09 08:18
za to w sloneczny, suchy dzień to ograniczenie to nonsens
2019-09-09 08:51
Większość to efekt prędkości i jazdy ze zbyt małą odległością. I jeszcze to ciągłe zmienianie pasów, nie wiadomo po co.
2019-09-09 10:36
na obwodnicy są obniżenia terenu - gdzie szczególnie na jesieni pojawia się oblodzenie miejscowe ... i bum są koszmarne wypadki.
2019-09-09 12:12
2019-09-10 23:42
2019-09-09 08:41
Powinny być znaki o zmiennej treści.
2019-09-09 11:39
słupków i karania za jazdę na zderzaku, to niestety to ograniczenie ma sens
2019-09-09 09:15
Liczy się też doświadczenie i umiejętności kierowcy.
2019-09-09 10:56
i ty je masz po zrobieniu 20k km. autostradą i po swoim osiedlu
2019-09-11 16:38
Sie nie interesuj sie..
2019-09-09 11:22
2019-09-09 11:24
Rozumiem, że ustawiłbyś takie właśnie znaki? I może jeszcze progi zwalniające?
2019-09-09 11:47
Pojedź w ciągu dnia przy ładnej i suchej pogodzie, to też się będziesz zastanawiał. Po to masz mózg, żeby wiedzieć kiedy trzeba jechać wolniej niż jest to dozwolone.
2019-09-09 13:19
2019-09-09 14:06
2019-09-09 08:31
2019-09-09 09:03
Dlaczego w całej Polsce można na obwodnicach jeździć 120 gdzie są po 2 pasy w każdą stronę i jezdnie są oddzielone ,a w Gdyni nie można .
2019-09-09 09:14
Bo na Trójmiejskiej obwodnicy jest naprawdę spory ruch, zdarza się także zablokowanie prawego pasa przez pojazdy czekające na dość krótkich zjazdach. Co zresztą i tak jest fikcją, bo wielu "mistrzów prostej" tego
Bo na Trójmiejskiej obwodnicy jest naprawdę spory ruch, zdarza się także zablokowanie prawego pasa przez pojazdy czekające na dość krótkich zjazdach. Co zresztą i tak jest fikcją, bo wielu "mistrzów prostej" tego ograniczenia zupełnie nie zauważa. Dodam, że nie rozumiem, w czym jest problem - ile minut straci się, jadąc wolniej o 20 km/h na tak krótkim odcinku?
Niemniej wg mnie powinno być oznakowanie zmiennej treści, dostosowane do zmiennych warunków na tej trasie.
2019-09-09 12:39
Każdy kierowca posiadający prawo jazdy, powinien potrafić dostosowywać prędkość do warunków na drodze. Stałe ograniczenie nic tu nie daje.
2019-09-09 13:13
Bo na kursie prawa jazdy nie przekraczasz prawie nigdy 50, a o jechaniu na autostradzie i zachowaniu samochodu przy 140km/h, możesz pomarzyć...
2019-09-09 13:10
daj spokój palanty chcą rzeźbić te swoje mandaty i po to jest to ograniczenie kiedyś na końcówce w Chyloni było 90 dlaczego teraz 70?
2019-09-09 14:17
mimo to ograniczenie jest do 120. Możesz wolniej jechać jeżeli się nie czujesz .
2019-09-09 17:46
Bo zaraz Janusz przylepi Ci się do zderzaka...
2019-09-09 09:38
Bo tak sobie ubzdurał gdański oddział GDDKiA
2019-09-09 20:17
Jeśli autostrada przechodzi przez tereny miejskie to ograniczenie jest np. do 80 kmh na całym odcinku, a poza miastem przy ruchliwych wezłach czesto jest do 100 kmh
2019-09-09 08:34
jak ci się tak spieszy to wyjedź wcześniej z domu a nie innych narażasz na niebezpieczeństwo
2019-09-11 16:40
Nie ty o tym decydujesz.
2019-09-09 08:59
Nie ma takiego ograniczenia. Ogólnie to nie można jeździć takim długim samochodem.
2019-09-09 10:57
to ekspresówka o obniżonym standardzie - brak pobocza, siatek ochraniających przed zwierzyną
2019-09-09 14:43
2019-09-09 11:36
2019-09-09 12:18
2019-09-09 12:36
Wprowadzono je parę lat temu, niby tylko na okres zimowy. W żaden sposób to ograniczenie, nie poprawia tam bezpieczeństwa. Jest tam ogromny ruch i to własnie on jest pośrednim lub głównym powodem licznych zdarzeń drogowych. Mogę się założyć, że liczba zdarzeń drogowych od momentu wprowadzenia tego ograniczenia, wcale nie zmalała.
2019-09-09 13:03
Obwodnica już dawno stała się drogą wewnętrzną Gdańska.
2019-09-09 14:18
2019-09-09 16:40
dla twojego bezpieczenstwa d*pku
2019-09-11 16:40
Mojego? Nie zartuj..
2019-09-11 11:09
Dlatego, że obwodnica trójmiasta już dawno nie jest drogą ekspresową tylko zwykłą dwupasmówką między dzielnicami. Do tego samochodów jest za dużo i jest przez cały dzień tłok a jazda w takich warunkach 120 km/h jest po
Dlatego, że obwodnica trójmiasta już dawno nie jest drogą ekspresową tylko zwykłą dwupasmówką między dzielnicami. Do tego samochodów jest za dużo i jest przez cały dzień tłok a jazda w takich warunkach 120 km/h jest po prostu niebezpieczna, co widać na statystykach ile jest tygodniowo kolizji i wypadków. I jeszcze jedno - ludzie za kierownicą to coraz więksi d**ile i dopóki nie poczują bata na plecach to będą zagrażać sobie i przede wszystkim innym użytkownikom.
2019-09-12 11:38
Na ekspresówce są czasami ograniczenia do 100 ... .
2019-09-09 07:07
2019-09-09 11:14
Ubrane w białe koszule, patrolujące ulice naszego miasta.
Poza tym na kilka najważniejszych skrzyżowaniach co jakiś czas powinien cały dzień stać policjant i pilnować przestrzegania przepisów. To co dzieje się przy galerii bałtyckiej lub przy starym żaku to jakiś wielki bałagan.
2019-09-09 12:24
to zobaczysz te patrole ... bo codziennie są !!!
2019-09-11 18:34
proponuje stworzyć grupe dziura
2019-09-09 07:09
Trasę do Warszawy robię w 2, 5 godziny, zero wypadków. Dlaczego więc mam jeździć przepisowo?
2019-09-09 07:44
Jam jest szeryf z PiS i mogę wszystko
2019-09-09 12:52
Kolejne wybory znów wygramy! Amen!
2019-09-12 22:49
nietrafione
2019-09-09 08:03
Słabo, ja jadę 2 godz. 20 minut
2019-09-09 08:12
Mój rekord 2.07 w nocy
2019-09-09 08:37
2019-09-09 08:51
Ja w sierpniu z Olsztyna do Gdyni dałem redę w 1,5 godziny.
2019-09-09 09:49
2019-09-09 11:35
Wyjechał z miasta portowego do wojewódzkiego, gdzie jest porządny zamek i planetarium.
2019-09-09 19:53
to jest w Malborku. W Olsztynie jest zameczek. A planetarium to dramat.
2019-09-09 15:00
Mieszkam od urodzenia w Gdyni kapciu.
2019-09-11 16:42
Cos krecisz..pod Gdynia, jak juz, Kartuzy to nie Gdynia, siurku.
2019-09-09 09:01
2019-09-09 09:24
to wszystko ch... z Okęcia do Rębiechowa 40 minut !
2019-09-09 11:00
Tak że tego ...
2019-09-12 09:55
Jeszcze żyjesz?
2019-09-09 11:54
to wiele tłumaczy
2019-09-09 12:47
Panowie, spodnie i majty w dół i porównajcie kto ma większego - a nie głupio się tu licytujecie... Nawet jeśli tak jeździcie - to do Tworek się nadajecie bardziej niż za kółko...
2019-09-09 19:54
niewiele jest...
2019-09-09 14:19
A ja w majestacie prawa dam ci mandat i max pkt karnych.Masz wybor!A za kazda kolizje sprawa do sadu!Eliminacja takiego elementu to moj zawod!Z przyjemnoscia!
2019-09-09 19:05
Któregoś razu się tobie nie uda sarna wyskoczy dzik lub pijany kierowca albo taki jak ty mistrz kierownicy tylko majcy kat B dzika jazda bo jeżeli w 2,50 do Warszawy to tylko cały czas lewy pas .Doprowadzisz do wypadku
Któregoś razu się tobie nie uda sarna wyskoczy dzik lub pijany kierowca albo taki jak ty mistrz kierownicy tylko majcy kat B dzika jazda bo jeżeli w 2,50 do Warszawy to tylko cały czas lewy pas .Doprowadzisz do wypadku potem płacz lamet połamany rodzina współczuję itd
Samochód do klepania potem OC droższe itd ale ty byłeś 1,20 szybciej.Nie szanujesz życia
2019-09-11 08:36
chyba f 16
2019-09-11 13:24
Jak ją zrobisz w 1,5 godziny możesz do pisich przystąpić ale kup trumnę zawczasu.
2019-09-12 08:49
Po to że reszta nie do końca umie i codziennie na obwodnicy jest min 1 kolizja
2019-09-12 09:53
Zawsze zdanżam do TVPopulizm
2019-09-09 07:09
Jak mają służbę 8 h to w terenie są max 5-6 h. Do tego jeden patrol na odcinek o długości 30 km ? Do tego w dwie strony! To jest tylko na pokaz. Złapią nie tych co trzeba a reszta i tam ma to gdzieś. Tylko odcinkowy pomiar może uratować sytuację! Jedziemy wszyscy wolniej ale ale dojeżdżamy bez korków i spóźnień
2019-09-09 07:28
Przecież nie chodzi o to, żeby rozwiązać problem (od tego byłby odcinkowy pomiar) tylko, żeby gonić króliczka...
2019-09-09 08:42
Korki gwarantowane. Być może bezpieczniej ale to wcale nie jest pewne. Wystarczy chwila nieuwagi, nawet przy prędkości 60km może okazać się zgubne.
2019-09-09 08:53
W zasadzie nigdzie w cywilizowanym świecie się tak po chamsku nie jeździ, owszem zdarzają się niechlubne wyjątki i tam, ale u nas chamstwo na drodze to norma.
2019-09-27 01:41
zarozumiały kraj z gburami januszami i polityką na bardzo niskim lvl ... cały świat się z nas śmieje .wystarczy poczytać komentarze
2019-09-09 10:37
Pamiętajmy że tacy policjanci też są zadaniowani do obsługi zdarzeń drogowych , gdy wypadkowka zajęta. Czas patrolu skraca się prawie o godzinę na kazde obsługiwane zdarzenie.
2019-09-09 19:53
Plus ubezpieczenie myjnia itd czy te BMW zarabia na siebie?
2019-09-11 12:42
Przez 1,5 miesiąca wystawili 1500 mandatów.
Przyjmę 1 mandat = 300 zł
1500 x 300 zł = 450.000 zł
A BMW mają o wiele lepsze wyniki...
2019-09-11 14:42
Nie przestrzegam limitów prędkości, za to zawsze mam dużą lukę przed sobą. Mandaty wkalkulowane w ceny usług. Jeśli stoję w korku, to gdzieś muszę nadrobić czas. Nikogo nie obchodzi, że się spóźnię z ładunkiem.
2019-09-27 01:37
a z resztą policja juz dawno nie pracuje dla obywatela tylko dla tych świń przy korytku :)
2019-09-27 07:52
Przecież widać że większość koszą na jednym odcinku. Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o kasę i statystyki. Też co za zamochody zatrzymują? Nie umniejszając nikomu w większości stare złomy. A gdzie porszawki czy inne audi/bmw z 200 na blacie
2019-09-09 07:11
2019-09-09 08:51
I powiedzmy, że nie jest to wykroczenie a przestępstwo. Taki id...ta prędzej , czy później spowoduje wypadek.
2019-09-09 13:21
W wielu krajach Europejskich za taki manewr traci sie prawko i mozna dostac wyrok w zawieszeniu. Ostatni pacjent w Wielkiej Brytanii dostal 2 lata w zawieszeniu za wyprzedzenie ciezarowki i hamowanie tuz przed nia. JA bym to wprowadzil w Polsce ale z mandatem 5tys pln i informacja do pracodawcy w przypadku kierowcow ciezarowek.
2019-09-11 16:46
Ja bym zatrzymal przed nimi, wysiadl i im wpitolil jeszcze.
2019-09-09 07:15
Dajcie spokój ograniczenie do 100 km/h na obwodnicy to jakieś żarty są. Zwiększcie do 120 i wtedy sobie mandaty wystawiajcie.
2019-09-09 07:18
Asie drogowy. To i tak za szybko, widząc co się dzieje na obwodnicy.
2019-09-09 08:50
żeby na gdyńskim odcinku, nie było choć jednego poważnego wypadku na obwodnicy, z ofiarami na OiOM lub do kostnicy
2019-09-09 11:34
bo obstawiam, że 60% to ktoś z drugiego pasa zajeżdża drogę jadąc 80 (dziś miałem tak 2x tylko na odcinku gdyńskim :D ), 30% to jazda na zderzaku i niewyrobienie się z hamowaniem, 5% to rożne dziwne przypadki i kolejne
bo obstawiam, że 60% to ktoś z drugiego pasa zajeżdża drogę jadąc 80 (dziś miałem tak 2x tylko na odcinku gdyńskim :D ), 30% to jazda na zderzaku i niewyrobienie się z hamowaniem, 5% to rożne dziwne przypadki i kolejne 5% to właśnie 'niedostosowanie prędkości do warunków'. z tym, ze zapewne więksszość z tych 5 % to idioci jeżdżący przy dużym ruch z prędkościami 200+...oni nadal będą te ograniczenia łamać, nawet jak postawicie ograniczenie 30 km/h...
2019-09-09 13:16
To znaczy, że jechałeś szybciej, niż potrafisz i przyczyną była nadmierna prędkość.
Ze 100km/h do 80km/h nie zwalnia się nawet sekundy...
Czy to aż tak trudne do zrozumienia?
2019-09-09 21:50
Zanim wciśnie hamulec przy 100 mija 15 metrów ( to trzy długości auta ) zwalnia z 100 do 80 to około 15m niby tylko 6 długości samochodu natomiast jeżeli jest to dość blisko to może nie starczyć. Statystyki (komenda Gdańsk) mówią mniej więcej to co przedmówca, zdecydowana większość to wymuszenie
2019-09-09 22:54
Względna prędkość to nie 100, tylko 20km/h, a dystans zmniejszy się nie o 15m, tylko o 3m.
Jeżeli ktoś wciska się 3m przed nadjeżdżający samochód, faktycznie, jest co najmniej świrem.
Problem w tym, że u nas zazwyczaj różnica prędkości to nie 20km/h, tylko 90km/h między 90 a 180... Czyli znowu nadmierna prędkość...
2019-09-10 01:19
Swietnie wytlumaczone, niestety ale czy taki konkretny przekaz ma szanse dotrzed do "Lubie zapier..."
2019-09-10 21:11
ale to nie jest odległość stała między samochodami, tylko dystans o jaki zmniejsza się odległość miedzy nimi w ciągu każdej sekundy (i jest to 5,5 m nie 3- 20000metrów/3600s) przeciętna zmiana pasa, niezbyt gwałtowna to
ale to nie jest odległość stała między samochodami, tylko dystans o jaki zmniejsza się odległość miedzy nimi w ciągu każdej sekundy (i jest to 5,5 m nie 3- 20000metrów/3600s) przeciętna zmiana pasa, niezbyt gwałtowna to 3-4 sekundy, niektórzy potrafią dłużej...mamy więc 15-20 metrów (bo pamiętaj, że 99% kierowców manewr wyprzedzania przeprowadzany prze innych zauważy dopiero w momencie, gdy ci przekroczą już linię pasa- to normalne) a zapewniam Cie, ze wielu z tych leśnych dziadków jak najbardziej potrafi spróbować i na 5 metrach:D ...bo w mieście się da, bo zawsze tak robił...i wsumie nawet nie zauważył, ze kiedykolwiek komuś zajechał drogę.
poza tym relatywizowanie prędkości to błędne myślenie, bo droga hamowania ze 100 do 80km/h jest wielokrotnie dłuższa niż z 20km/h do 0...
2019-09-10 20:52
w czasie tej 'sekundy' (bzdura, bo statystyczny czas reakcji to kolejna sekunda dla większości ludzi- najlepsi kierowcy wyścigowi, nie cywilni- między 0,2 a 0,6 i to przy maksymalnym skupieniu i przewidywaniu, ze czas
w czasie tej 'sekundy' (bzdura, bo statystyczny czas reakcji to kolejna sekunda dla większości ludzi- najlepsi kierowcy wyścigowi, nie cywilni- między 0,2 a 0,6 i to przy maksymalnym skupieniu i przewidywaniu, ze czas reakcji będzie mierzony; zadziałanie układu hamulcowego 0,2-0,3 sekundy i dopiero wtedy następuje hamowanie) przy prędkości 100km/h pokonujesz ok. 30 metrów... (a 60-70 jeśli doliczymy czas reakcji)
naprawdę wystarczy, że ktoś wyjedzie Ci w ostatniej chwili i nie zdążysz wyhamować- Twoje umiejętności nie mają nic do rzeczy- pooglądaj sobie na youtube, co ludzie potrafią zrobić- czasem nawet soczystego słowa na k nie zdążysz pomyśleć, a co dopiero powiedzieć. ale jasne, to wszystko kwestia umiejętności i trzymania niższej prędkości...jaaaasne. a najlepiej nie wsiadać do samochodu:D
nigdy mi się nie zdarzyło, by ktoś mi tak zajechał drogę, bym nie wyhamował, ale zawsze staram się to brać pod uwagę i wiem, że mogę mieć po prostu pecha.
do tego nawet jeśli wyhamuję, ten za mną może już tego nie zrobić. lub mieć gorsze hamulce ode mnie, mimo dobrej reakcji. wiesz, kto będzie winny w statystykach? prędkość
2019-09-09 07:36
wypadkow, kolizji by nie było. Troche wolniej ale za to bez paraliżów.
2019-09-09 08:14
Powodem kolizji nie jest nadmierna predkosc tylko bezmyslna jazda lewym pasem.
2019-09-09 09:15
Sugeruje powtórkę z fizyki, skoro prędkość wg Ciebie nie ma wpływu na kolizje i ich skutki
2019-09-09 11:43
choć owszem, wzór na pęd zawiera v, więc na skutki jak najbardziej.
ale u Ciebie jest problem z zastosowaniem wiedzy w praktyce. ryba chyba nie mówi o wpływie na skutki i na samą kolizję tylko o przyczynowości:)
rozwiń...
choć owszem, wzór na pęd zawiera v, więc na skutki jak najbardziej.
ale u Ciebie jest problem z zastosowaniem wiedzy w praktyce. ryba chyba nie mówi o wpływie na skutki i na samą kolizję tylko o przyczynowości:)
w skrócie przesłanie jest takie, że to nie prędkość jest główną przyczyną wypadków, tylko głupie zachowania kierowców. ale policjantom łatwiej wpisać 'niedostosowanie prędkości' niż dochodzić jak było. przeżyłem to osobiście, gdy w wyniku głupiego błędu i łysych opon straciłem panowanie nad samochodem i uderzyłem w murek. jechałem 60 na 50. policjant uruchomił radar połączony z wehikułem czasu w oczach i stwierdził: "nie jechał pan mniej niż 100" po czym w przyczyny kolizji wpisał 'niedostosowanie prędkości'. to było kilkanaście lat temu, od tego czasu co i rusz spotykam się z opowieściami o podobnych sytuacjach...
2019-09-09 21:35
by sprawdzić jaka to substancja lasuje mózg co poniektórym kierowcom
2019-09-09 10:59
dlatego w wielu krajach zrezygnowano z ruchu lewostronnego.
2019-09-10 01:21
lewym pasem jada walsnie te swiry 180+ a jak ktos jedzie przepisowe 100 lub nieco nie przepisowe 110 i wyprzedza sobie tira to musi uciekac jak zajac przed mysliwym bo juz go dopadl wiejski bolid i daje swiatlami bo ktos mu przeszkadza jechac o 80 kmh szybciej niz dozwolone
2019-09-09 08:14
Chyba 140
2019-09-09 09:04
Wszystko zależy od warunków pogodowych, widoczności , ruchu , pojazdu i kierowcy - dla "dziadka" w tico podczas burzy śnieżnej to i 70 jest za dużo co nie oznacza że w innych warunkach i 160 jest prędkością bezpieczną
Wszystko zależy od warunków pogodowych, widoczności , ruchu , pojazdu i kierowcy - dla "dziadka" w tico podczas burzy śnieżnej to i 70 jest za dużo co nie oznacza że w innych warunkach i 160 jest prędkością bezpieczną
100km/h to tak jakby każdy miał zarabiać 100zł dziennie ! Bez znaczenia czy odśnieża ulice latem czy zimą po zamieci śnieżnej.
Ad. wysokość mandatów - druga głupota - zacząć należy od tego że nie każdy powinien mieć prawo jazdy i psychotesty powinny być obowiązkowe , a koszt mandatów taki jak zniżki na OC lecz przypisany do kierowcy nie do auta ! Z tym że 10 krotnie większe za spowodowanie wypadku lub kolizji , a mniejsze za przekroczenie prędkości o 10-30 km/h
2019-09-09 10:39
Nie wiadomo tylko czemu, miszczowie kierownicy uznali ją za minimalną nakazaną...
2019-09-09 15:50
Prędkość maksymalną to określił producent auta otrzymując nań homologację , a to jest prędkość od jakiej na danym odcinku można otrzymać mandat - nie mająca żadnych innych wartości, nie mająca nic wspólnego z prędkością
Prędkość maksymalną to określił producent auta otrzymując nań homologację , a to jest prędkość od jakiej na danym odcinku można otrzymać mandat - nie mająca żadnych innych wartości, nie mająca nic wspólnego z prędkością bezpieczną , ani w żaden sposób nie przyczyniająca się do zwiększenia bezpieczeństwa, jestem pewny że zlikwidowanie limitów i dziesięciokrotne podniesienie kar za spowodowanie kolizji w szybkim tempie poprawiło by bezpieczeństwo na drogach.
2019-09-09 22:55
Działa na Januszy? Nie działa...
2019-09-10 19:08
ale jest miej bydła na drodze jak taki sie sam zabije.....
2019-09-09 11:00
2019-09-09 12:54
Norwegia - bezwarunkowe więzienie dla przekraczających prędkość o określoną wartość (w zabudowanym - o 44)
Szwajcaria - więzienie przy +50
Francja, Monako, Hiszpania - opcjonalne więzienie lub wysoka grzywna
Norwegia - bezwarunkowe więzienie dla przekraczających prędkość o określoną wartość (w zabudowanym - o 44)
Szwajcaria - więzienie przy +50
Francja, Monako, Hiszpania - opcjonalne więzienie lub wysoka grzywna sądowa
Holandia - jechanie z podwójną dozwoloną = konfiskata pojazdu
Wszystkie kraje z wyjątkiem Polski i Irlandii - odebranie prawa jazdy przy przekroczeniu o określoną wartość niezależnie od rodzaju drogi (najczęściej +30)
Polska - podwyższenie dozwolonej prędkości w nocy, najwyższy limit prędkości na autostradach w EU nie licząc Niemiec (gdzie nominalnie nie obowiązuje, w praktyce multum odcinków ma 120) i najwyższa liczba wypadków drogowych per capita
2019-09-09 16:47
ty pewnie z tych co jada 200 i z pretensjami ze ktos ci wyjechal z boku...
2019-09-11 14:44
żeby zabierać więcej praw jazdy i wystawiać większe mandaty.
2019-09-09 07:19
Dlaczego żadna partia polityczna przy okazji zbliżających się wyborów nie zadeklaruje podniesienia mandatów ( zwłaszcza tych za wykroczenia związane z przekraczaniem prędkości) trzy- cztero krotnie?
Tylko bardzo
Dlaczego żadna partia polityczna przy okazji zbliżających się wyborów nie zadeklaruje podniesienia mandatów ( zwłaszcza tych za wykroczenia związane z przekraczaniem prędkości) trzy- cztero krotnie?
Tylko bardzo wysokie mandaty za przekraczanie prędkości nauczą niepokornych,że samochód to tylko kawał żelastwa umożliwiający nam przemieszczanie się z punktu A do B a nie maszyna do generowania wypadków i niestety w efekcie do zabijania...
Mandaty w Polsce są wykpiewczo niskie..
2019-09-09 07:35
Żartujesz? Cena parkowania w Gdańsku poszła o 10%do góry a już tu niektórzy piszą o rewolucji i wywiezienii władzy na taczkach.
To byłby zamach na święta wolność i uprzywilejowanie kierowców.
Polak ma prawo
Żartujesz? Cena parkowania w Gdańsku poszła o 10%do góry a już tu niektórzy piszą o rewolucji i wywiezienii władzy na taczkach.
To byłby zamach na święta wolność i uprzywilejowanie kierowców.
Polak ma prawo zapie..alać i zabijać siebie i innych i żaden bezczelny Europejczyk nie będzie mu wmawiał, że na drodze może być kulturalnie i bezpiecznie. Ale te 3000 zabitych rocznie to nie problem - jest przecież życie wieczne.
Niestety w tym kraju każda partia, która zagrozi samowolce Kościoła i Kierowców (celowo z dużej)jest skazana na porażkę. Takie mamy mądre społeczeństwo. Więc zabijamy się dalej :)
2019-09-09 07:37
bo sami by musieli płacic.
2019-09-09 12:54
oburzonych
2019-09-09 08:54
2019-09-09 09:24
To ci odpowiem.
Bo żadna partia nie chce się narazić elektoratowi, bo wśród nich jest dużo kierowców. Ot cała tajemnica. No bo cóż to za partia, która próbuje stłamsić Kowalskiego hę? Zła partia i nie będę na nich
To ci odpowiem.
Bo żadna partia nie chce się narazić elektoratowi, bo wśród nich jest dużo kierowców. Ot cała tajemnica. No bo cóż to za partia, która próbuje stłamsić Kowalskiego hę? Zła partia i nie będę na nich głosował. Oo!
Dziwne tylko, że większość Polaków (ja też - kierowca) chce właśnie podniesienia tychże mandatów...taki paradoks.
Zamiast istniejącego 500zł to 1000% do góry i 5000zł. I tak każdy mandat 1000% do góry, a gwarantuję każdemu wątpiącemu - będzie spokój na drogach.
Karać, karać, karać - tylko to Polaka przywoła do porządku.
2019-09-09 10:15
Cudownie się jedzie, wszyscy grzecznie z maksymalną prędkością, nikt nie wyprzedza, nikt nie wciska się na zderzak...
Czas jazdy taki sam, albo niewiele dłuższy, bo jedziesz cały czas z tą samą prędkością i nie musisz co chwilę dawać po hamulcach, co widać też w spalaniu...
2019-09-09 19:57
jest pusto na drogach...
Ale mandaty, owszem spore. Dla Polaków. Swoich tak nie cisną.
2019-09-09 09:25
Chodzi o to by źródło dochodu był stałe. Wysokie mandaty to zepsują.
2019-09-09 10:34
nie mandaty, tylko odbieranie uprawnień do kierowania. To jest prewencja. Mandaty to fiskalizm
2019-09-09 11:07
Groźba zajęcia komorniczego a zabranie prawka, jak pokazuje życie nie spowoduje ze de bił za kierownice nie siądzie i nie spowoduje wypadku
2019-09-09 14:08
Więc podnosząc je nic nie zmienisz w ich mentalności...
2019-09-09 10:42
podniesie równocześnie minimalną pensję do tego samego poziomu, to na nią zagłosuję.. Mandaty w Polsce są w stosunku do zarobków w zachodniej europie relatywnie wysokie.
Żeby nie było , ostatni mandat zapłaciłem za przekroczenie o 10 km, wiele lat temu.
2019-09-09 15:48
Tu nie chodzi o wysokosc mandatow, tylko konsekwencje idace za mandatem. Czyli, pelna informacja do ubezpieczalni (wszystkich), ze taki, a taki jan kowalski o numerze pesel, zamieszkaly tu i tam przekroczyl predkosc o X.
Tu nie chodzi o wysokosc mandatow, tylko konsekwencje idace za mandatem. Czyli, pelna informacja do ubezpieczalni (wszystkich), ze taki, a taki jan kowalski o numerze pesel, zamieszkaly tu i tam przekroczyl predkosc o X. W tym momencie, Jasiu dostaje zwyzke w ubezpieczalni o powiedzmy 50% i jest spokój. Tak jest rozwiazane np. w Wielkiej Brytanii. W Norwegii np. ten sam Jasiu gdyby przekroczyl predkosc w terenie zabudowanym o 50km/h dostalby wezwanie na obserwacje w szpitalu psychiatrycznym ze wzgledu na to, ze albo chce zabic siebie albo kogos, teraz wyobraz sobie, ze idziesz do swojego szefa z informacja, ze musisz sie stawic w psychiatryku na 2 tygodnie i nie bedzie cie w tym czasie w pracy. W innych krajach sa tacy sami wariaci jak w Polsce, tylko srodki zapobiegawcze dzialaja lepiej. Np. za brak OC czy badania technicznego jest laweta na policyjny parking, a nie tlumaczenie, ze jutro zaplace.
2019-09-09 19:56
bo przegrałaby wybory.
2019-09-11 09:43
chcecie jeździć wolno i bezpiecznie? jesteście również zagrożeniem: włączając się do ruchu na obwodnicę z prędkością 60-80km/h na pas jadący z prędkością 120km/h - stwarzacie zagrożenie, to samo przy zmianie pasa na lewy
chcecie jeździć wolno i bezpiecznie? jesteście również zagrożeniem: włączając się do ruchu na obwodnicę z prędkością 60-80km/h na pas jadący z prędkością 120km/h - stwarzacie zagrożenie, to samo przy zmianie pasa na lewy i przy wyprzedzaniu z bardzo małą prędkością... niektórzy do dzisiaj nie wiedzą jaka jest dozwolona prędkość na obwodnicy i co to jest skrzyżowanie równorzędne, o czym świadczą znaki na skrzyżowaniach informujące, że to jest właśnie takie skrzyżowanie...Spójrzcie na siebie mistrzowie kierownicy, którzy niby jeździcie bezpiecznie. Chce ktoś jechać szybko, to niech jedzie, a Wy mu w tym nie przeszkadzajcie szeryfowie, a nie będzie wypadków. Zjedźcie grzecznie na bok - nic Was to nie kosztuje. Wy za nich mandatów nie płacicie.
2019-09-11 14:46
a potem zajmuj się podwyższaniem mandatów.
2019-09-27 01:34
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.