Opinie (62) 3 zablokowane

  • I brawo tylko takie powinny jechac w miescie dla wszystkich pozostałych zakaz wjazdu!!Albo opłaty 1000zł miesiecznie. (2)

    I wkoncu pozbylibyśmy się tysięcy blachoszrotów z miasta trujących nas spalinami a przede wszystkim dzieci bo według badan i lekarzy to one najbardziej cierpią przez spaliny blachosmrodów

    • 0 7

    • Nie cierpią przez zanieczyszczenia przy profukcji i utylizacji tych cudóf

      • 0 0

    • których badań i których lekarzy - proszę przytoczyć źródła

      • 1 0

  • (7)

    Super ale gdzie mam to ładować?

    • 11 1

    • U obajtka

      • 1 0

    • Tylko w Gdańsku w ciagu roku ma powstac na ulicach miasta 500 ładowarek informacje z UMGdańsk

      • 0 0

    • U Sabriny vel Akumulator, cała dzielnia ją ładuje.

      • 1 0

    • w ładowni

      • 0 0

    • W garażu. (1)

      Tak jak się tankowało pierwsze samochody :)

      • 3 1

      • Pierwsze samochody to się tankowało w aptece.

        • 6 0

    • u eko-rotszylda w ogródku

      • 1 0

  • A już myślałem że to o naszym narodowym...

    Elnokio ( El Pinokio ) a tu Skoda... eeeh

    • 0 0

  • Gdańsk powinien w koncu byc miastem bez trujacych spalin czyli bez blachosmrodów mieli bysmy wkocu czyste o 90% powietrze (2)

    • 0 5

    • i tak będzie

      było sobie takie miasto Detroit i teraz tam jest ekologicznie

      • 0 0

    • jak wyliczyłeś te 90%?

      • 2 0

  • (3)

    Ładna, ale elektryk i dobre wyposażenie od skody za prawie 300 tysięcy to jakoś mega głupota.Za tą cenę mam już naprawdę konkretne auto roczne.Ile to będzie warte za 3lata? 100 koła?

    • 8 6

    • roczną Skodę będziesz miał jeszcze taniej (1)

      przecież artykuł jest o nowym samochodzie a nie o 10 letnim Bentleyu

      • 1 2

      • 10 leni Bentley będzie jeździł

        a 10 letnia skoda będzie miała zdechniętą baterię a wymiana będzie kosztowała pewnie 100 tysięcy. Wtedy ekolodzy wymyślą opłatę utylizacyjną 5 tysięcy by się tego pozbyć.

        • 1 0

    • Roczne auto za 300 koła? No no, odważnyś i bogaty.

      • 0 0

  • czyli trasa (1)

    Gdańsk -Zakopane trochę potrwa :)

    • 0 0

    • Trochę długo, dlatego jak się takie trasy robi to najlepiej mieć jakiegoś diesla. Przy moim avensisie trójce mam pewność, że dojadę na miejsce bez przeszkód i na pewno znacznie szybciej, bo nie marnuje czasu na ładowanie.

      • 1 0

  • Co to za nazwa

    Niedługo będzie Skoda Kloak

    • 1 0

  • (9)

    Cała akcja z autami elektrycznymi pod płaszczykiem ekologii to jedno wielkie kłamstwo.
    1. Auto elektryczne konstrukcyjnie jest bez porównania prostsze niż spalinowe - płacisz jednak za nie więcej.
    2. Jest

    Cała akcja z autami elektrycznymi pod płaszczykiem ekologii to jedno wielkie kłamstwo.
    1. Auto elektryczne konstrukcyjnie jest bez porównania prostsze niż spalinowe - płacisz jednak za nie więcej.
    2. Jest ogromny problem z utylizacją baterii, a ich produkcja jest tak szkodliwa dla środowiska, że szkoda gadać
    3. W warunkach Polskich gdzie prąd w większości uzyskuje się z węgla - promowanie pojazdów elektrycznych ma się nijak do ekologii
    4. Szukanie ładowarek, brudzenie się kablami - rozwijanie/zwijanie/chowanie/podłączanie, czas potrzebny na ładowanie - nawet mi się nie chce o tym myśleć i tego robić.
    5. Ruch samochodowy odpowiada za kilka procent CO2...

    To jest jakiś błędny kierunek i zdecydowanie bardziej wolę wybrać (na dziś) auto spalinowe niż pseudo eko w pełni elektryczne coś co utrudnia życie - ostatecznie jakąś hybrydę.

    • 23 2

    • Z tymi kilkoma % to przesadziłeś (6)

      99% zanieczyszczeń w powietrzu to przemysł, piece i statki. Transport cywilny to gdzieś poniżej 1%.

      • 7 0

      • Z tego co się orientuje to wiekszy problem jest z tlenkami azotu (Nox) niż z CO2

        • 0 0

      • (3)

        Tak przesadziłem - masz rację to ,,aż 1%" a z samochodu osobowego robi się głównego winowajcę.

        • 6 0

        • Pomyśł... (2)

          ...teraz ile powierzchni kuli ziemskiej zajmują miasta i autostrady. Wtedy pomyśl ile punktowo ten światowy 1% znaczy.
          1. Efekt skali. Większa produkcja niższy koszt. Normalna ekonomia. Zaraz będzie taniej.

          ...teraz ile powierzchni kuli ziemskiej zajmują miasta i autostrady. Wtedy pomyśl ile punktowo ten światowy 1% znaczy.
          1. Efekt skali. Większa produkcja niższy koszt. Normalna ekonomia. Zaraz będzie taniej.
          2. Już teraz na początku nie ma problemu. Odzysk na poziomie 95%. A to początek.
          3. To prawda ale w Polsce. To nie wina elektryków tylko naszych rządzących. Wystarczy mieć fotowoltaikę.
          4. Przez 3 lata może 2x kabel wyciągałem. Każda poważna ładowarka ma kable. Jak nie masz garażu to jeszcze za wcześnie na elektryka.
          5. Tak jak pisałem. W skali masz rację, punktowo się mylisz

          • 0 5

          • (1)

            Pozwolę jednak nie zgodzić się z kilkoma sprawami.
            1. Efekt skali - tu nie ma akurat nic do rzeczy. Poziom skomplikowania technicznego, wysiłek materiałowy, technologia - jest bez porównania prostsza i tańsza niż

            Pozwolę jednak nie zgodzić się z kilkoma sprawami.
            1. Efekt skali - tu nie ma akurat nic do rzeczy. Poziom skomplikowania technicznego, wysiłek materiałowy, technologia - jest bez porównania prostsza i tańsza niż dzisiejsze zaawansowane silniki spalinowe. Producenci aut znaleźli nową modną niszę na której można generować wysoką marżę. Jeśli nawet zaraz będzie taniej - to w takim razie po co przepłacać już dziś i generować sobie całą masę problemów.
            W zasadzie gdyby zrobić krok wstecz... i zamiast wprowadzania nowych modeli lub liftingu w autach co 2-3 lata i poprzez nachalny marketing sugerować konsumentom by ciągle kupowali nowy samochód - przy jednoczesnej produkcji według dawnej filozofii (długa żywotność i używanie przez jednego właściciela ponad 10 lat) - to mielibyśmy znacznie lepszy efekt dla środowiska niż wprowadzanie nowej technologii, która tylko pozornie jest czysta, a tak naprawdę znacznie bardziej brudna i toksyczna.

            2. Nie wiem skąd dane o 95% odzysku - proszę poczytać o setkach porzuconych miejskich autach elektrycznych których nikt nie chce i nikt nie chce zutylizować.

            3. Co do rządzących - pełna zgoda. Co do OZE także - z jednym wszakże warunkiem... najpierw to miejmy, a później wykorzystajmy

            4. Zapewne wynika to z tego, że przemieszcza się Pan na niewielkich odległościach - a jak z wyjazdem np. na mazury, w góry, wyjazdem biznesowym do innego miasta. Jeśli porusza się Pan w obrębie miejsca zamieszkania to znacznie bardziej ekologicznym rozwiązaniem jest komunikacja zbiorowa.
            Co do garażu tak się składa, że mam ich kilka - w tym dwa nowe mieszkania oddane do użytku w tym roku w nazwijmy to centrach miast. Na żadnym z tych miejsc parkingowych nie ma przyłączy do ładowania aut.

            5. Punktowo nie można rozpatrywać skażenia powietrza. W zasadzie proszę punktowo rozpatrzeć proces produkcji ogniw i wpływ na środowisko. Proszę zobaczyć także jak sama w sobie Europa jest czysta. To nie tu jest główna produkcja szkodliwych gazów.

            • 5 0

            • linki

              wysłałem kilka linków na poparcie słów, nie wiem, czemu post został zdjęty. proszę wygooglować.

              • 0 0

      • Krowy robią dużo gazu

        • 1 0

    • Tak jasne dzbane :) Obojetnie ile jeszcze wyposisz tej totalnej głupoty nikogo ona nie obchodzi. (1)

      Cały świat przestawia się na samochody elektryczne i tak właśnie będzie.Ale ty jesteś dzbanie mądrzejszy bo jesteś z kręgu tych co twierdza ze ziemia jest płaska a Kopernik była kobietą i to wszystko to kłamstwo :)
      rozwiń...

      Cały świat przestawia się na samochody elektryczne i tak właśnie będzie.Ale ty jesteś dzbanie mądrzejszy bo jesteś z kręgu tych co twierdza ze ziemia jest płaska a Kopernik była kobietą i to wszystko to kłamstwo :)
      Tak spaliny balchoszrotów i to najbardziej widać w Trójmiescie sa największymi szkodnikami dla ludzi zatruwają nas praktycznie 24 na dobe.I niemoge się doczekać kiedy w końcu wprowadza strefy wolne od spalin i opłaty za jazde nimi w miescie!.

      • 0 6

      • Twój poziom dyskusji jest tak niski, jak poziom intelektualny - typowy dla "fb ameby", która nie potrafi pojąć złożoności zagadnień i widzi tylko "eko jest super". Najpierw miej jakąś głębszą wiedzę, coś zrozum,

        Twój poziom dyskusji jest tak niski, jak poziom intelektualny - typowy dla "fb ameby", która nie potrafi pojąć złożoności zagadnień i widzi tylko "eko jest super". Najpierw miej jakąś głębszą wiedzę, coś zrozum, następnie wróć do rodziców po dobre wychowanie (dziś dzień mamy - więc pewnie warto o tym porozmawiać gdzie zostały popełnione błędy i jak je naprawić), wróć do szkoły podstawowej i poproś nauczycieli by jeszcze raz wytłumaczyli w jaki sposób prowadzi się dyskusję i jak kulturalnie oponować w rozmowie przedstawiając argumenty - po tym procesie wróć, przeproś i podyskutuj jak dorosły inteligentny człowiek.

        • 7 0

  • Never

    Mam straszne uczulenie na tą markę

    • 0 0

  • Vmax 160 (2)

    I 200 000 za podstawe :D

    • 0 0

    • no masz za to całkiem sporego Vana, za 180

      z elektrycznym silnikiem. Wg mnie to lepszy wybór niż kompaktowy Leaf za 130. Nie żebym w ogóle był zwolennikiem elektryków

      • 0 0

    • Polska

      W PL o 20kmh za dużo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.