2021-05-26 09:28
I wkoncu pozbylibyśmy się tysięcy blachoszrotów z miasta trujących nas spalinami a przede wszystkim dzieci bo według badan i lekarzy to one najbardziej cierpią przez spaliny blachosmrodów
2021-05-28 08:03
2021-05-26 10:20
których badań i których lekarzy - proszę przytoczyć źródła
2021-05-25 14:03
Super ale gdzie mam to ładować?
2021-05-28 00:02
2021-05-26 09:21
2021-05-25 22:21
U Sabriny vel Akumulator, cała dzielnia ją ładuje.
2021-05-25 17:59
2021-05-25 14:23
Tak jak się tankowało pierwsze samochody :)
2021-05-25 15:29
Pierwsze samochody to się tankowało w aptece.
2021-05-25 14:29
2021-05-28 00:01
Elnokio ( El Pinokio ) a tu Skoda... eeeh
2021-05-26 09:34
2021-05-27 21:46
było sobie takie miasto Detroit i teraz tam jest ekologicznie
2021-05-26 10:19
jak wyliczyłeś te 90%?
2021-05-25 20:50
Ładna, ale elektryk i dobre wyposażenie od skody za prawie 300 tysięcy to jakoś mega głupota.Za tą cenę mam już naprawdę konkretne auto roczne.Ile to będzie warte za 3lata? 100 koła?
2021-05-25 22:10
przecież artykuł jest o nowym samochodzie a nie o 10 letnim Bentleyu
2021-05-27 21:42
a 10 letnia skoda będzie miała zdechniętą baterię a wymiana będzie kosztowała pewnie 100 tysięcy. Wtedy ekolodzy wymyślą opłatę utylizacyjną 5 tysięcy by się tego pozbyć.
2021-05-25 22:49
Roczne auto za 300 koła? No no, odważnyś i bogaty.
2021-05-26 15:44
Gdańsk -Zakopane trochę potrwa :)
2021-05-27 15:01
Trochę długo, dlatego jak się takie trasy robi to najlepiej mieć jakiegoś diesla. Przy moim avensisie trójce mam pewność, że dojadę na miejsce bez przeszkód i na pewno znacznie szybciej, bo nie marnuje czasu na ładowanie.
2021-05-27 09:59
Niedługo będzie Skoda Kloak
2021-05-25 17:02
Cała akcja z autami elektrycznymi pod płaszczykiem ekologii to jedno wielkie kłamstwo.
1. Auto elektryczne konstrukcyjnie jest bez porównania prostsze niż spalinowe - płacisz jednak za nie więcej.
2. Jest
Cała akcja z autami elektrycznymi pod płaszczykiem ekologii to jedno wielkie kłamstwo.
1. Auto elektryczne konstrukcyjnie jest bez porównania prostsze niż spalinowe - płacisz jednak za nie więcej.
2. Jest ogromny problem z utylizacją baterii, a ich produkcja jest tak szkodliwa dla środowiska, że szkoda gadać
3. W warunkach Polskich gdzie prąd w większości uzyskuje się z węgla - promowanie pojazdów elektrycznych ma się nijak do ekologii
4. Szukanie ładowarek, brudzenie się kablami - rozwijanie/zwijanie/chowanie/podłączanie, czas potrzebny na ładowanie - nawet mi się nie chce o tym myśleć i tego robić.
5. Ruch samochodowy odpowiada za kilka procent CO2...
To jest jakiś błędny kierunek i zdecydowanie bardziej wolę wybrać (na dziś) auto spalinowe niż pseudo eko w pełni elektryczne coś co utrudnia życie - ostatecznie jakąś hybrydę.
2021-05-25 17:57
99% zanieczyszczeń w powietrzu to przemysł, piece i statki. Transport cywilny to gdzieś poniżej 1%.
2021-05-27 07:36
Z tego co się orientuje to wiekszy problem jest z tlenkami azotu (Nox) niż z CO2
2021-05-25 19:35
Tak przesadziłem - masz rację to ,,aż 1%" a z samochodu osobowego robi się głównego winowajcę.
2021-05-26 05:33
...teraz ile powierzchni kuli ziemskiej zajmują miasta i autostrady. Wtedy pomyśl ile punktowo ten światowy 1% znaczy.
1. Efekt skali. Większa produkcja niższy koszt. Normalna ekonomia. Zaraz będzie taniej.
...teraz ile powierzchni kuli ziemskiej zajmują miasta i autostrady. Wtedy pomyśl ile punktowo ten światowy 1% znaczy.
1. Efekt skali. Większa produkcja niższy koszt. Normalna ekonomia. Zaraz będzie taniej.
2. Już teraz na początku nie ma problemu. Odzysk na poziomie 95%. A to początek.
3. To prawda ale w Polsce. To nie wina elektryków tylko naszych rządzących. Wystarczy mieć fotowoltaikę.
4. Przez 3 lata może 2x kabel wyciągałem. Każda poważna ładowarka ma kable. Jak nie masz garażu to jeszcze za wcześnie na elektryka.
5. Tak jak pisałem. W skali masz rację, punktowo się mylisz
2021-05-26 10:15
Pozwolę jednak nie zgodzić się z kilkoma sprawami.
1. Efekt skali - tu nie ma akurat nic do rzeczy. Poziom skomplikowania technicznego, wysiłek materiałowy, technologia - jest bez porównania prostsza i tańsza niż
Pozwolę jednak nie zgodzić się z kilkoma sprawami.
1. Efekt skali - tu nie ma akurat nic do rzeczy. Poziom skomplikowania technicznego, wysiłek materiałowy, technologia - jest bez porównania prostsza i tańsza niż dzisiejsze zaawansowane silniki spalinowe. Producenci aut znaleźli nową modną niszę na której można generować wysoką marżę. Jeśli nawet zaraz będzie taniej - to w takim razie po co przepłacać już dziś i generować sobie całą masę problemów.
W zasadzie gdyby zrobić krok wstecz... i zamiast wprowadzania nowych modeli lub liftingu w autach co 2-3 lata i poprzez nachalny marketing sugerować konsumentom by ciągle kupowali nowy samochód - przy jednoczesnej produkcji według dawnej filozofii (długa żywotność i używanie przez jednego właściciela ponad 10 lat) - to mielibyśmy znacznie lepszy efekt dla środowiska niż wprowadzanie nowej technologii, która tylko pozornie jest czysta, a tak naprawdę znacznie bardziej brudna i toksyczna.
2. Nie wiem skąd dane o 95% odzysku - proszę poczytać o setkach porzuconych miejskich autach elektrycznych których nikt nie chce i nikt nie chce zutylizować.
3. Co do rządzących - pełna zgoda. Co do OZE także - z jednym wszakże warunkiem... najpierw to miejmy, a później wykorzystajmy
4. Zapewne wynika to z tego, że przemieszcza się Pan na niewielkich odległościach - a jak z wyjazdem np. na mazury, w góry, wyjazdem biznesowym do innego miasta. Jeśli porusza się Pan w obrębie miejsca zamieszkania to znacznie bardziej ekologicznym rozwiązaniem jest komunikacja zbiorowa.
Co do garażu tak się składa, że mam ich kilka - w tym dwa nowe mieszkania oddane do użytku w tym roku w nazwijmy to centrach miast. Na żadnym z tych miejsc parkingowych nie ma przyłączy do ładowania aut.
5. Punktowo nie można rozpatrywać skażenia powietrza. W zasadzie proszę punktowo rozpatrzeć proces produkcji ogniw i wpływ na środowisko. Proszę zobaczyć także jak sama w sobie Europa jest czysta. To nie tu jest główna produkcja szkodliwych gazów.
2021-05-26 16:25
wysłałem kilka linków na poparcie słów, nie wiem, czemu post został zdjęty. proszę wygooglować.
2021-05-25 22:07
2021-05-26 09:26
Cały świat przestawia się na samochody elektryczne i tak właśnie będzie.Ale ty jesteś dzbanie mądrzejszy bo jesteś z kręgu tych co twierdza ze ziemia jest płaska a Kopernik była kobietą i to wszystko to kłamstwo :)
rozwiń...
Cały świat przestawia się na samochody elektryczne i tak właśnie będzie.Ale ty jesteś dzbanie mądrzejszy bo jesteś z kręgu tych co twierdza ze ziemia jest płaska a Kopernik była kobietą i to wszystko to kłamstwo :)
Tak spaliny balchoszrotów i to najbardziej widać w Trójmiescie sa największymi szkodnikami dla ludzi zatruwają nas praktycznie 24 na dobe.I niemoge się doczekać kiedy w końcu wprowadza strefy wolne od spalin i opłaty za jazde nimi w miescie!.
2021-05-26 09:55
Twój poziom dyskusji jest tak niski, jak poziom intelektualny - typowy dla "fb ameby", która nie potrafi pojąć złożoności zagadnień i widzi tylko "eko jest super". Najpierw miej jakąś głębszą wiedzę, coś zrozum,
Twój poziom dyskusji jest tak niski, jak poziom intelektualny - typowy dla "fb ameby", która nie potrafi pojąć złożoności zagadnień i widzi tylko "eko jest super". Najpierw miej jakąś głębszą wiedzę, coś zrozum, następnie wróć do rodziców po dobre wychowanie (dziś dzień mamy - więc pewnie warto o tym porozmawiać gdzie zostały popełnione błędy i jak je naprawić), wróć do szkoły podstawowej i poproś nauczycieli by jeszcze raz wytłumaczyli w jaki sposób prowadzi się dyskusję i jak kulturalnie oponować w rozmowie przedstawiając argumenty - po tym procesie wróć, przeproś i podyskutuj jak dorosły inteligentny człowiek.
2021-05-27 06:36
Mam straszne uczulenie na tą markę
2021-05-25 22:32
I 200 000 za podstawe :D
2021-05-26 23:21
z elektrycznym silnikiem. Wg mnie to lepszy wybór niż kompaktowy Leaf za 130. Nie żebym w ogóle był zwolennikiem elektryków
2021-05-26 05:35
W PL o 20kmh za dużo
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.