2020-07-03 07:02
Wymiany i remontu to wymaga 90% ulic Gdańska.Powinny być szeroko zakrojone prace,a póki co kilka odcinków łatanie,reszta farba.
2020-07-03 07:09
Kogo byłoby stać na gruntowną wymianę dosłownie całej infrastruktury w mieście?
Pewnie ekspert z PiS. Co to potrafią wszystko obiecać i skrytykować. A kończy się ich reforma jak w Janowie Podlaskim
2020-07-03 07:16
a wróc.. przecież oni nie mysla do przodu. Ze jak sie zbuduje to trzeba bedzie remontowac i miec odlozone na to fundusze.. Lepiej zadluzyc miasto. co?
2020-07-03 07:24
Zwłaszcza tych głosujących przeciw PiS!
2020-07-03 07:25
i tak rzuca ci kłody :)
wyjdz do rzeczywistosci! I przestan pisac bzdury
2020-07-03 07:47
Most Siennicki nieudolnie wyremontował PiS? Ponad dwa lata z remontem na stogach grzebie się PiS? Przejście naziemne nad tunelem dla pieszych na podwalu robi PiS? Na rydwan 100tys twoich złotych wydał PiS? Na płatne,
Most Siennicki nieudolnie wyremontował PiS? Ponad dwa lata z remontem na stogach grzebie się PiS? Przejście naziemne nad tunelem dla pieszych na podwalu robi PiS? Na rydwan 100tys twoich złotych wydał PiS? Na płatne, regularne wywiady w onecie po 40tys twoich złotych każdy wydaje PiS? Na trochę piasku rozsypanego i kilka leżaków na Dolnym Mieście w zeszłym roku 103tys twoich złotych wydał PiS?
Co za hipokryta. Na twoim podwórku trwoni się Twoje pieniądze na potęgę a ty wzywasz imię jakiejś partii.
2020-07-03 07:58
To kto zadłuża miasta?
2020-07-03 08:18
ich głupimi "inwestycjami"
2020-07-03 10:36
albo jestes ignorantem albo nic nie wiesz. remont stogów przedłużył się ze względu na niewybuchy znalezione podczas budowy, ale najlepiej bić piane i robić z siebie głupka.
pozdrawiam
2020-07-03 09:29
Aha, czyli miasto powinno mieć jak najwięcej gruntów w mieście, a następnie zajmować się zabudową tych gruntów? Taka jest funkcja Rady Miasta?
Zresztą już na przykładzie cudownego programu "mieszkanie +" widzimy jak urzędnikom idzie budownictwo mieszkaniowe.
2020-07-03 11:49
2020-07-03 15:58
przez tyle lat rzadów budynia i leguminy?
2020-07-03 16:23
Ale to nie Budyń szedł do wyborów z obietnicą budowania mieszkań.
2020-07-03 15:17
i przestrzen publiczna dla podatników.. Inaczej niech odda to co zabiera ..w podatakach.
2020-07-03 07:34
Jeśli używamy pojazdu czy czegokolwiek bardzo intensywnie to normalne ze potrzebne są okresowe przeglądy i minimalna konserwacja. W wielu przypadkach można dłużej pociagnąć ale potem jest już poważny remont. Dyskusja na
Jeśli używamy pojazdu czy czegokolwiek bardzo intensywnie to normalne ze potrzebne są okresowe przeglądy i minimalna konserwacja. W wielu przypadkach można dłużej pociagnąć ale potem jest już poważny remont. Dyskusja na tym poziomie nie wymaga zapisania sie do PIS czy innych fanatyku. Nadmienię jeszcze że im nowoczesniejsi jesteśmy tym wiecej materiałów i wykonywania prac w systemie oszczędności a to powoduje wieksze szkody jesli konserwacja nie jest na bieżąco. A propo Janowa to nie wiem o czym piszesz. Tam w jednym roku sprzedano najdroższą klacz i zdarzył sie faktycznie bardzo dobry wynik finansowy. Jednak sam Janów najczęściej ocierał sie o granice opłacalnosci zawsze. Jesli więc wyeliminujemy ten wygrany na loterii rok to zasadniczo nic sie nie zmieniło. Tyle samo więc sa siebie warci poprzednia ekipa jak i obecna w Janowie.
2020-07-03 09:42
Przeprowadziłem się tu z południa. Bardzo fajnie sie tu mieszka ale pod względem dróg jakbym się cofnął w czasie o 10 lat. Jest naprawdę źle
2020-07-03 10:30
Wyjedź z trójmiasta w stronę Żukowa. Granicę gmin widać gołym okiem po stanie dróg.
2020-07-03 15:59
dewloperzy sami sie stad wyprowadzą i budują z dala stąd.
2020-07-03 11:22
a na drogi nie?
no tak drogi nie są oddawane w zarządzanie zagranicznej firemce która odpala miejsca w radzie nadzorczej z sowita wypłatą za nicnierobienie...
2020-07-03 13:29
A że Janusze przeciążonymi samochodami je niszczą, to się nie dziw, że koleiny wszędzie.
2020-07-03 15:59
2020-07-03 12:34
Od kilkudziesięciu lat mamy tutaj praktycznie dwóch gospodarzy z jednego obozu czyli można mówić o jakiejś współpracy, stabilności i spokojnej atmosferze dla podejmowania ważnych decyzji. Przez ten czas można było
Od kilkudziesięciu lat mamy tutaj praktycznie dwóch gospodarzy z jednego obozu czyli można mówić o jakiejś współpracy, stabilności i spokojnej atmosferze dla podejmowania ważnych decyzji. Przez ten czas można było regularnie, systematycznie i gruntownie remontować drogę po drodze w takiej jakości i technologi w jakiej zbudowana jest nawierzchnia obwodnicy Trójmiasta, po której poruszają się setki tysięcy pojazdów od dziesięcioleci, a jej stan mimo tego pozostaje w bardzo dobrej kondycji. Dzisiaj martwilibyśmy się tylko o kosmetyczne poprawki i drobne roboty. A tak dosłownie na własnej skórze doświadczamy coraz większego bałaganu i chaosu.
2020-07-03 14:36
2020-07-03 16:01
Jak obecnie nie buduje sie w Gdansku porządnych dróg.
Lepiej żeby nie niszczyli tego co jest i będzie życ sie tu taniej. Przykład Dlugiego Nabrzeża, Koscioła Mikołaja, itd
2020-07-03 16:24
I zalać całe miasto.
2020-07-03 07:10
A może podpowiesz skąd na to wszystko pieniążki brać skoro budżet na ten rok na przykład z 500 milionowym deficytem
2020-07-03 07:13
Od tego chyba jest samorząd?
2020-07-03 09:57
i pokazujesz zupełną ignorancję. Dużo gorszy stan budżetu samorządów w tym Gdańska jest spowodowany działaniami pisowskiego rządu. Szczególnie demolka edukacji podwyżki płac zrzucone na samorządy (bezprawnie!!) oraz zabrane czesciowo dochody z PiT sa przycyznami
2020-07-03 11:49
Widząc jak samorządy gospodarują środkami. Jakie projekty finansują vide: rydwan, lotnisko w Gdyni i wiele innych misi. A na czym oszczędzają: niedostateczna ilość żłobków, przedszkoli i szkół. Uważam, że jeszcze więcej rząd powinien im zabrać i centralnie rozdysponować.
2020-07-03 12:46
I gospodarki centralnie sterowanej...
Boli was ten rydwan jak cholera... Perełka propagandy i szczucia jedynej słusznej partii...
2020-07-03 14:57
Boli brak miejsca w publicznym żłobku dla mojego dziecka i tumiwisizm lokalnych urzędników w tej kwestii. A jedynie słuszna partia chociaż częściowo rozwiązała ten problem za pomocą 500+. Chociaż subiektywnie oddałbym ten wątpliwy przywilej, za miejsce w placówce publicznej blisko miejsca zamieszania.
2020-07-03 15:14
Bo pracujący nie są grupą, którą 500+ przekona do czegokolwiek, a po co bezrobotnemu darmowy żłobek?
2020-07-03 13:30
To jest dopiero gospodarność.
2020-07-03 07:17
tego co szlo ze sprzedanych, szkól, sceny muzycznej gdanska, itd..
2020-07-03 08:17
2020-07-03 14:36
Więc Kowalski i tak zapłaci tyle samo, ale miasto dostanie z tego mniej.
2020-07-03 09:54
2020-07-03 07:10
Daj kasę. Miasto ma wiele obszarów odpowiedzialności a nie tylko drogi.
Zrób darowizne na 50mld euro na cele remontowe dróg to ci zaczną na potęgę robić.
2020-07-03 07:18
np ECS..
2020-07-03 08:19
2020-07-03 08:39
to nie idzie z budzetu mojego miasta
2020-07-03 14:23
Tak samo, jak 10 miliardów, które poszły na TVP.
2020-07-03 09:40
Albo innego miasta niż Gdańsk. W Gdańsku jeździ się najlepiej, jest najwięcej gładkich dróg oraz takich, których jakość jest akceptowalna. We Wrocławiu, po którym ostatnio sporo się poruszam, ulice są w tragicznym
Albo innego miasta niż Gdańsk. W Gdańsku jeździ się najlepiej, jest najwięcej gładkich dróg oraz takich, których jakość jest akceptowalna. We Wrocławiu, po którym ostatnio sporo się poruszam, ulice są w tragicznym stanie. Bruk, dziury, stare szyny w jezdniach, dziura na dziurze. Także nie narzekaj na Gdańsk, bo nie znam miasta w Polsce gdzie jest lepiej.
2020-07-03 09:56
O ktorej GDansk niestety już moze pomarzyc. Poza tym tam jest wiecej miejsca dla pieszych spacerów i jest to naprawde duze miasto, gdzie kwitnie handel lokalny. A co za tym idzie podatki ida do budzetu i nie ma tak ogromnego zaduzenia jak w Gdansku gdzie nie ma tak wiele terenów miejskich..
2020-07-03 10:06
2020-07-03 09:54
kanalizacji burzowej
2020-07-03 10:28
istniejącej sieci ulic, chodników i dróg dla rowerów niż tworzeniu wizji rozbudowy kolejnych elementów sieci pseudoautostrad miejskich z pseudobezkolizyjnymi skrzyżowaniami tych pseudoautostrad na estakadach i innych
istniejącej sieci ulic, chodników i dróg dla rowerów niż tworzeniu wizji rozbudowy kolejnych elementów sieci pseudoautostrad miejskich z pseudobezkolizyjnymi skrzyżowaniami tych pseudoautostrad na estakadach i innych przewymiarowanych wiaduktach. Inwestycje w małe mostki, wiadukty i cyklostrady oraz komfortowe i bezpieczne korytarze ruchu pieszych i rowerzystów prowadzące do stacji dobrej komunikacji szynowej (SKM i PKM) to przyszłość systemu komunikacyjnego dobrze zarządzanego Trójmiasta i innych ośrodków miejskich naszego regionu.
2020-07-03 07:05
2020-07-03 07:08
to sie wyprowadz jak sie boidx ze sie rozsypie
2020-07-03 07:26
w jakim to języku?
2020-07-03 07:11
wczesniej ciezki sprzet budowlany. dewloper przeciez nie inwestuje w infrastrukture, a miasto ma to gdzies tak od 2001 roku.
2020-07-03 07:20
Estakada mająca ponad 30 lat wymaga w końcu remontu. Czy to jest takie trudne do ogarnięcia?
2020-07-03 07:32
w kazdą spokojną czesc Gdanska.
Cięzki sprzet, jakies chore plany zmieniane pod dewelopera.
Powiem Ci, że ccenturum handlowe morena wybudowane na poczatku tego wieku tez zaczelo sie sypać. raz spadl sufit innym razem pekaly konstrukcje na dolnym parkingu.
2020-07-03 11:11
Jakbyś nie brał pieniędzy na 500+ to już wszystkie ulice byłby zrobione.
2020-07-03 07:33
2020-07-03 07:35
Czy ty naprawdę nie widzisz co się wyrabia w tym mieście...?
2020-07-03 14:25
Ile można łatać komunistyczne ulepy?
Trzeba go było zburzyć i odbudować, ale wtedy skowyt kierowców byłoby słychać na Podkarpaciu.
2020-07-03 08:10
To peoeski trolu mogli wyremontować przed puszczeniem lini tramwajowej !!!!!!!!!!!!!!
2020-07-03 08:24
jak dzis obecna legumina.
2020-07-03 11:54
Jak do swojego osobowego auta wpakujesz 20 osób i będziesz jezdzł przeładowany to na pewno użyjesz tłumaczenia ma 20 lat a od 5 wożę w nim 20osób 15 lat zawsze 5 jechało i buło ok POstepowcu
2020-07-03 07:19
ale zgadzam się... i widac, ze nie idzie to w dobrym kierunku.
likwiduje sie reralna kulture, sport i rekreacje dla mieszkancow. Beton leje sie na potęge a jak pada to zaraz wielka powodz.
2020-07-03 07:33
Lepsze błoto, kurne chaty i strzecha. Wozy drabiniaste i kunie up...ne. No i kulturalne zapaski, kierpce i korale. Oj dana dana, siedzę w g.....nie po kolana! Nowoczesność w domu i zagrodzie.
2020-07-03 07:36
Gdańsk to srednie miasto otoczone wioskami i majatkami ziemskimi.
Nie znasz kultury tego regionu to moze się doucz najpierw.
2020-07-03 13:12
Mógłby być otoczony folwarkami... Niczego to nie zmieni.
Ludzie się burzą, że miasto sie rozbudowuje przy użyciu betonu... To co mają stawiać? Drewniane chaty? Cegłę ręcznie paloną?
Problem z
Mógłby być otoczony folwarkami... Niczego to nie zmieni.
Ludzie się burzą, że miasto sie rozbudowuje przy użyciu betonu... To co mają stawiać? Drewniane chaty? Cegłę ręcznie paloną?
Problem z podtopieniami będzie miało coraz więcej i więcej miast: nie tylko z powodu zagęszczenia zabudowy i zaniedbania gospodarki retencyjnej ale także z powodu coraz częstszych anomali pogodowych...
2020-07-03 14:38
Tylko nie płacz potem, że Cię i tak zalewa, bo te bajki o powodziach opowiadają Ci, którzy nigdy nie sprawdzili ile jest w stanie wchłonąć gleba.
2020-07-03 12:15
to inne są w ruinie
2020-07-03 12:42
Łódź ok.600 kamienic do wyburzenia. Pani prezydent Zdanowska z PO będzie niedlugo zatrudniać saperów.
2020-07-03 07:06
nie kojarzę większych remontów, więc trzeba teraz coś pogrzebać przy tym bo wykorzystanie jest niesamowite. Ogromny ruch plus tramwaje.
2020-07-03 07:57
Ile jeszcze postoją bo zastanawiam się kupoić kawalerkę za 15 tysięcy za metr. Oczywiscie pod inwestycje :)
2020-07-03 08:40
2020-07-03 15:30
2020-07-03 11:55
I codziennie te falowce są obciążane dynamicznie masami od 1 do 50 ton, punktowo, z przesunięciem? Kiedy ostatnio w falowcu w jednym mieszkaniu zebrało się jednocześnie 700 osób (masa pełnego tramwaju PESA) i biegało potem razem po korytarzach z prędkością 50km/h)?
2020-07-03 12:45
Inna konstrukcja i inne obciążenia.
2020-07-03 13:06
2020-07-03 09:54
Pamiętam, że przez dłuuugi czas ten wiadukt stał nieużywany od momentu jego wybudowania. Był ślepą uliczką.
2020-07-03 07:07
A nie sorry. To już nie jest śmieszne. To jest jakaś farsa
2020-07-03 07:15
że wiekowe rzeczy trzeba remontować?
2020-07-03 07:17
a nie stwierdzić wady konstrukcyjne
2020-07-03 07:21
jak okoliczny dewloper betonujacy przy lidlu swe baraki chcial zachecac do kupna.
2020-07-03 08:24
Taki pewnie nie za wykształcony, ale za to roszczeniowy.
2020-07-03 08:41
Kiedys po prostu budowano na lata. Obecnie zbudowane czy wyprodukowane. sypie sie po kilku latach.
2020-07-03 08:55
Czyli 30 lat temu? Heh
2020-07-03 12:01
zastanów się dla budowli 100 lat to już są lata, a nie 30
2020-07-03 13:15
Wyznawca teorii że kiedyś wszystko było lepsze? Domyślam się że jak by Rzymianie budowali ten wiadukt, to i prom kosmiczy mógł by z niego startować?
Wiadukt się sypie bo.jest cholernie mocno eksploatowany i ma swoje lata... Tylko tyle i aż tyle.
2020-07-03 14:56
Bo to, co nie było już dawno się zawaliło i nie został po tym ślad.
Tak jak z lodówkami, czy pralkami z PRL - jedna na tysiąc przepracuje 40 lat, a 999, które poszły na złom nikt nie widzi.
2020-07-03 13:07
2020-07-03 12:54
Wiadukt wybudowano w epoce słusznie minionej. Nie wiem czy projekt zakładał ruch tramwajowy. Jakość stali w owym czasie była "różna". Wiem coś na ten temat, bo miałem z nim do czynienia.
2020-07-03 07:46
Gdańskie ulice to jakaś masakra z małymi wyjątkami, ale w innych miastach jest podobnie, Polska w ruinie.
2020-07-03 07:07
Tam to jest nie kończący się remont. Obecnie wychodzi "fachowość" budów i remontów z ostatnich lat PRL. Most Siennicki był kapitalnie remontowany w drugiej połowie lat osiemdziesiątych czyli tak samo jak estakada na Piecki Migowo.
2020-07-03 07:11
I dlatego stoi od 30 lat ...
2020-07-03 09:11
a powinno 80....
2020-07-03 07:36
ciekawe po ilu latach zacznie się to wszystko sypać w proch i pył.
2020-07-03 13:43
Były sobie 4 mosty:
- przedwojenny,
- z lat 50tych,
- z lat 80tych,
- z przełomu XX i XXI wieku.
Wiecie co łączy te 4 mosty? Że wymagają one wszystkie remontu w bieżącym roku :)
2020-07-03 07:08
To jest naorawde wies z dykty
2020-07-03 07:13
postawili jedynie na betonowanie kolejnych czesci zielonych miasta.
A jak sie juz "apartamenty" to miejscie pretensje do siebie. UM i jego polityka.
2020-07-03 08:21
2020-07-03 07:52
Jeśli chodzi o ścisłość.
2020-07-03 08:57
Ale teraz juz poszukaj sobie mieszkania w rodzinnym Olsztynie, Nidzicy, czy innym miejscu.
Po co się tu stresować jak jest tak źle
2020-07-03 09:53
Oho odezwal sie Danziger z dziada pradziada xDD Moze ty wyjedz na Kresy z powrotem co? Bo chyba tam mentalne ci lepiej .
2020-07-03 14:41
Nie podoba Ci się miejsce w którym mieszkasz, to je zmień i to im szybciej, tym lepiej, bo jest coraz trudniej.
Już minęły czasy, kiedy 4 pokolenia siedziały na skrawku ojcowizny.
2020-07-03 10:13
Z dykty masz telefon.
2020-07-03 13:41
dokladniej przedmiot pozadania nastolatek- ajfon, ktory ma sie zepsuć do roku uzytkowania
2020-07-03 14:58
Marketing robi papkę z mózgu wszystkim, nie tylko tym małolatom.
Zastanów się nad tym, zanim zaczniesz wyśmiewać innych.
2020-07-03 07:08
Parę lat minęło i do remontu,chyba coś tu jest nie tak?.
2020-07-03 07:14
ja kojarze ten teren od urodzenia. widac jak dewastuje sie układy drogowe i komunikacyjne od lat. Niestety glupcy wybierają.
2020-07-03 07:21
...zabrał głos "mostowiec" .Człowieku, ledwo skończyłeś podstawówke, a zabierasz głos w sprawie konstrukcji inżynierskiej.Niedobrze sie robi czytajac tutaj niektóre komentarze "domorosłych fachowców".Powinna obowiązywać
...zabrał głos "mostowiec" .Człowieku, ledwo skończyłeś podstawówke, a zabierasz głos w sprawie konstrukcji inżynierskiej.Niedobrze sie robi czytajac tutaj niektóre komentarze "domorosłych fachowców".Powinna obowiązywać zasada, nie znam sie nie zabieram głosu, a takie mądrale maja jedyny cel....tak jak obecny rząd, skrytykować z sensem lub nie przeciwników politycznych
2020-07-03 07:24
nie znam się nie prowadzę inwestycji! nie zatrudniam się!
nie zarządzam miastem !
albo odpowiadam za błędy!
2020-07-03 13:34
Co taki urzędnik może, jak musi wybrać najtańszego wykonawcę?
2020-07-03 07:28
wiec strzelaj dalej ślepakami.
Dyplomy jeszcze z konca wieku.
2020-07-03 07:52
Głos mogą zabierać wyłącznie liberalni postępowi europejczycy! A chamy z zaścianka są głupie i mogą co najwyżej machać łopatą!
2020-07-03 08:06
w oborze też !
2020-07-03 13:35
Poziom propagandy PiS przerasta już nawet tą z północnej Korei.
2020-07-03 08:26
estakada o której napisano w artykule ma ponad 30 lat, załączono nawet fotkę z okresu budowy
2020-07-03 09:30
...szacun, ale od kiedy WUML i KUL to uczelnie i na dodatek techniczne?
2020-07-03 13:27
Znam dziewczynę co skończyła politechnikę, kierunek: technik laborant. Raczej nie powierzył bym jej misji projektowania mostu.
Znam też ludzi po architekturze, które nie powinny nigdy otrzymać uprawnień, takie
Znam dziewczynę co skończyła politechnikę, kierunek: technik laborant. Raczej nie powierzył bym jej misji projektowania mostu.
Znam też ludzi po architekturze, które nie powinny nigdy otrzymać uprawnień, takie babole przy wyliczaniu prostych naprężeń statycznych walą.
Tak więc samo ukończenie uczelni technicznej o niczym nie świadczy. Sam jestem Mgr Inżynier a na budowie mostów się nie znam więc milczę, choć logiczne dla mnie jesteś, że konstrukcja intensywnie eksploatowana przez 3 dekady będzie wymagała remontu: cudów nie ma, materiały się zużywają. Nawet kamień i stal.
2020-07-03 07:10
trzeba porzadnie projektowac a potem realizowac. gdyby jeszcze ktos nie wiedzial komu rozdac lopaty na potrzeby remontu moze zaczerpnac info z innych moich postow
2020-07-03 07:23
którego jak to stwierdził prezes PiS również należy cenić. Niedaleko pada jabłko od jabłoni. PiS=współczesna bolszewia!
2020-07-03 07:23
Wrzucałeś zaprawę do betoniarki, czy budowałeś mosty w piaskownicy? Jeśli sie mylę, to może "porzadnie" zaprojektuj jakas estakade....
2020-07-03 07:29
kopalem studnie zadna sie nie zawalila ale sporo wyschlo
2020-07-03 17:02
W przeciwieństwie do autobusów, które mogą jeździć po normalnych drogach lub buspasach, tramwaje potrzebują specjalnych torów po których nic innego nie pojedzie, potrzebują też trakcji, świateł, dużych wysp i łagodnych
W przeciwieństwie do autobusów, które mogą jeździć po normalnych drogach lub buspasach, tramwaje potrzebują specjalnych torów po których nic innego nie pojedzie, potrzebują też trakcji, świateł, dużych wysp i łagodnych zakrętów, a do tego hałasują, niszczą budynki (oraz drogi i wiadukty), nie radzą sobie na wzniesieniach, a jak jeden padnie, to cała trasa zablokowana. Nie idźmy tą drogą, inwestujmy w autobusy elektryczne lub niskoemisyjne, oraz buspasy! Autobus może łatwo zmienić trasę, wyminąć przeszkodę, podjechać pod górkę, ostro zakręcić - i nie wymaga dedykowanej, potwornie kosztownej infrastruktury. A do tego buspasem mogą jeździć taxi, służby, motocykle, rowery, itp.
2020-07-03 07:14
Ciekawe, czy we własnych domach, też tak " inteligentnie "zarządzają
2020-07-03 07:24
Jednak PiS to jest stan umysłu.
2020-07-03 07:41
A co robili urzednicy w trakcie budowy linii, spali? Wtedy byly utrudnienia i mozna bylo zrobic wszystko za jednym zamachem, ale gdanski urzednik to stan umyslu i chyba go przerasta taki pomysl.
2020-07-03 08:26
Tylko że sama estakada to jeszcze PRL - więc jakim cudem mieli wywróżyć, jak wiele sknocili ich poprzednicy?
2020-07-03 08:45
knocenienie zaczelo sie od budowy marketu.. a to juz era obecnej wladzy.
tramwaje bez sprawdzenia to rowniez ten okres knocenia..
2020-07-03 09:05
Czlowieku nie osmieszaj sie. Ludzie draza tunele przez Alpy, albo pod kanalem La Manche i chcesz powiedziec, ze obecny stan konstrukcji jest nie do sprawdzenia? To w takim razie, jak teraz doszli do takich, a nie innych
Czlowieku nie osmieszaj sie. Ludzie draza tunele przez Alpy, albo pod kanalem La Manche i chcesz powiedziec, ze obecny stan konstrukcji jest nie do sprawdzenia? To w takim razie, jak teraz doszli do takich, a nie innych wnioskow? Byli u wrozbity Macieja? Tak jak napisalem, gdanski urzednik to stan umyslu. Zamiast zrobic to raz i porzadnie na parenascie lat, to w Gdansku zbuduja nowiutka ulice, a rok pozniej ja rozpruja bo sobie przypomna o wod-kanach. Oczywiscie stan tej ulicy bedzie sie prezentowal jak kratery na ksiezycu. Zaloze sie, ze wzgledu na panujaca pandemie, to sie bedzie ciagnac latami az w koncu beda zmuszeni wstrzymac ruch, a po Al. Adamowicza beda jezdzic drezynami, an ie tramwajami. O czym my w ogole mowimy? Miasto, ktore nawet nie potrafi zadbac o odpowiednie oswietlenie i stan zieleni miejskiej.
2020-07-03 09:28
ostatnie moje obserwacje zieleni miejskiej i oczysczania miasta-we Wrzeszczu np trawa jednometrowa na zielencach przy wylocie ul Matejki do Jaskowej-tragedia! to sa po prostu chaszcze i nikt z zieleni miejskiej o to nie
ostatnie moje obserwacje zieleni miejskiej i oczysczania miasta-we Wrzeszczu np trawa jednometrowa na zielencach przy wylocie ul Matejki do Jaskowej-tragedia! to sa po prostu chaszcze i nikt z zieleni miejskiej o to nie dba.Cos takiego widzialem tylko w Moldawii.A z kolei ul. Wajdeloty-ile to dyskusji o ewentualnym deptaku-a niedawno polozone piekne trotuary po prostu zasyfione tysiacem smieci,glownie petow.Widac ,ze to nie jest sprzatane calymi miesiacami! To miasto to rzeczywiscie jakis mafijny grajdolek.Tu nie dzialaja sluzby miejskie-chyba ze tylko te ,ktore sciagaja od nas podatki i inne daniny.
2020-07-03 09:48
2020-07-03 09:52
Przez ostatnie 5 lat po estakadzie jezdza tramwaje, ruch samochodowy tez sie ciagle zwieksza, dlatego dzisiaj widac cos, czego nie bylo widac 5 lat temu. I tu naprawde nie ma co szukac bardziej skomplikowanych wyjasnien, przy okazji narazajac sie na zawal serca lub udar mozgu.
2020-07-03 08:49
twoja chałupa dzisiaj jest ok, jutro może ci ściana pęknąć
2020-07-03 09:09
Jak remontujesz chalupe to pewnie malujesz, a za dwa lata na te farbe kladziesz tynk prawda? Bo tak wlasnie zrobili urzednicy, zamiast kompleksowo i niech trwa dluzej ale na lata, to nikt nie pomyslal o tym wczesniej i teraz beda kolejne utrudnienia.
2020-07-03 14:44
CIekawe którędy mieliby zrobić objazdy... Myśliwską? Przez Suchanino?
2020-07-03 07:43
2020-07-03 15:18
Nawet nazwy ulic pozmieniał.
2020-07-03 07:14
ile lat jeszcze rowery bedą musiały tam po chodniku jezdzic? wiadukt jest szeroki. przynajmniej 3m jest zakreskowane (wyłączone z ruchu) wiec w czym problem? miejsce jest
2020-07-03 07:22
ale glupi rowerzysci nie widza, ze przejazd jest od strony Piekarniczej.
2020-07-03 08:16
2020-07-03 09:12
2020-07-03 09:55
2020-07-03 07:58
i częstotliwość przejazdu rowerów podczas całego mojego przejścia estakady jest znikoma, przez co wydaje mi się, że takie rozwiązanie w tym miejscu na chwilę obecną wystarcza. Ludzie też nie chodzi tam nie wiadomo ile, a
i częstotliwość przejazdu rowerów podczas całego mojego przejścia estakady jest znikoma, przez co wydaje mi się, że takie rozwiązanie w tym miejscu na chwilę obecną wystarcza. Ludzie też nie chodzi tam nie wiadomo ile, a 2,5 m spokojnie wystarcza aby minęła się tam para trzymająca za ręce oraz jeden rowerzysta, pod warunkiem ze cala 3ka ma trochę oleju w głowie.
2020-07-03 09:47
Tam jest na tyle szeroko, że można zrobić ścieżkę obok.
2020-07-03 09:57
rower jadący 50kmh plus pieszy na wspólnej powierzchni która ma 3m szerokości.
No to musiał zaprojektować jakiś geniusz
2020-07-03 10:22
prędkość roweru po tym wiadukcie w czasie jazdy w dół to prędkość rzędu 25-30 km/h. Pod górę 11-14 km/h. Ruch pieszych jest tam "kropelkowy" - nie ma żadnych istotnych konfliktów. Raz tylko widziałem jak malolat na
prędkość roweru po tym wiadukcie w czasie jazdy w dół to prędkość rzędu 25-30 km/h. Pod górę 11-14 km/h. Ruch pieszych jest tam "kropelkowy" - nie ma żadnych istotnych konfliktów. Raz tylko widziałem jak malolat na rowerze jechał jak wariat i trącił kierownicą pieszego, bo się zagapił na kolegę jadącego przed nim. Nie wszędzie zachodzi konieczność separacji ruchu pieszych i rowerzystów: można rozważyć zwężenie pasów jezdni, wtedy kierowcy przestaną lekceważyć limity prędkości i obok wymalować oddzielny pas do jazdy rowerem. Z racji wysokiego natężenia ruchu szybko jeżdżących samochodów lepiej myśleć o budowie dodatkowej drogi dla rowerów obok chodnika (poza obecną skrajnią). Lepiej jednak wydać pieniądze na budowę cyklostrady z górnego tarasu do Wrzeszcza śladem projektowanej tamtędy trasy "Politechnicznej" która nie powinna powstać jako pseudoautostrada miejska.
2020-07-03 10:58
a 25-30km/h dzbanie to się jedzie na prostej płaskiej wiec ty dzbanku skoro pojęcia nie masz bo rower tylko na obrazku widziałeś poco sie głupotą chwalisz.
2020-07-03 11:06
i mam gdzieś pedałujących reowerzystów ;)
2020-07-03 13:38
I śmieję się z Januszy czerwieniących się za mną na lewym pasie.
2020-07-03 19:48
Mam to samo jeżdżę wolniej i mam bekę z napinaczy którym się zawsze spieszy.
2020-07-03 14:53
tam można spokojnie 50-60kmh osiągnąć. zmierzone, potwierdzone gpsem
2020-07-03 15:17
Już widzę, jak jesteś w stanie wyhamować z tych 60 z góry, jak coś Ci wejdzie/wjedzie pod koła.
2020-07-03 15:39
ale zresztą co mam hamować jak ponoć tam nie ma pieszych i rowerzystów jak ktoś tu wyżej napisał. teraz już są jednak?
Na tym człowieku polega problem.
Nie robi się głównych ciągów komunikacyjnych dla rowerów na chodniku !!!!
2020-07-03 13:37
Gdyby przed budową tunelu pod Wisłą brali pod uwagę, ile samochodów przepływa promem, też by go nigdy nie zbudowali.
2020-07-03 08:11
Przecież jest ścieżka pieszo-rowerowa.
2020-07-03 09:32
Gdzie pieszy musi się co chwila oglądać do tyłu a rowerzysta co chwilę zwalniać.
2020-07-03 10:01
skoro to taki genialny patent ;)
2020-07-03 10:24
w tym także tzw. kompletne ulice: z chodnikami, wydzielonymi drogami dla rowerów, pasami do jazdy samochodem i torowiskiem tramwajowym. W centrum miasta najlepiej tworzyć obszerną sieć ulic z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów i dopuszczeniem ruchu samochodów dostawczych. Por. okolice ulicy Długiej i Stągiewnej w Gdańsku.
2020-07-03 13:10
W Gdańsku może nie ale w Krakowie całe śródmieście jest na takim patencie.
2020-07-03 14:50
byłem ale nie widziałem :D
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.