2019-12-07 15:17
Opinia wyróżniona
Ciekawe rozwiązania, najbardziej przekonują tez z uspokojonym ruchem. 3D też niezłe, ale po jakimś czasie przestanie robić wrażenie na kierowcach - przywykną.
No chyba że z pudełka wyskoczy jakiś nowy Panoramix ;)
2019-12-08 13:29
Moze w każdej chwili sie zatrzymać świadomy zagrożeń byłby ostrożny Kierowca nie zawsze ma możliwość zatrzymania natychmiast pojazdu. Karani powinni byc piesi rozmawiający przez telefon idąc przez przejście a zdecydowanie zombie gapiacy sie nie na drogę tylko w smartfona
2019-12-08 12:40
2019-12-07 16:04
Opinia wyróżniona
Potrącenia, wypadki, kolizje, zatory drogowe, bo ja wchodzę, bo mam pierwszeństwo bezwzględne i byłoby jak ostatnio tą dziewczyną co wlazła z telefonem na przejście prosto pod samochód i jeszcze niczemu winny kierowca
Potrącenia, wypadki, kolizje, zatory drogowe, bo ja wchodzę, bo mam pierwszeństwo bezwzględne i byłoby jak ostatnio tą dziewczyną co wlazła z telefonem na przejście prosto pod samochód i jeszcze niczemu winny kierowca dostał mandat. To nie na polski poziom kultury. Tak samo wszędzie te progi zwalniające, mało jest dowodów i analiz, że zmniejszyło to liczbę wypadków. Może natomiast dojść do większej tragedii, kiedy ktoś rozpędzony wpadnie na takie przejście uniesione czy źle zrobiony garb, co częściej się zdarza (kładzione są bez żadnych homologacji) to odrzuci go gdzieś na chodnik i wtedy będzie dramat. Zresztą obecnie znaczna cześć przejść, gdzie ruch jest zwiększony jest wyposażona w sygnalizacje świetlna, więc powinno być stanowczo bezpiecznie. Jeżeli jednak czy to kierowca czy pieszy jak nie przestrzegają przepisów, kultury to tragedii niestety się nie uniknie.
Czasem też odnoszę wrażenie, że te wszystkie prace niby zwiększające bezpieczeństwo pieszego nastawione są wyłącznie na wyciągniecie pieniędzy z Unii i jeszcze, żeby znajomy przedsiębiorca, kamieniarz itd. zarobił.
2019-12-08 12:15
I naturalnie spaliny nie trują ,niema dowodów bo ty nie widziałeś ale tez nie szukałeś typowy leming. Progi zwalniające to wyciąganie z kasy z UE? Progi zwalniające nie mają nic wspólnego z dotacjami z UE leming :)
I naturalnie spaliny nie trują ,niema dowodów bo ty nie widziałeś ale tez nie szukałeś typowy leming. Progi zwalniające to wyciąganie z kasy z UE? Progi zwalniające nie mają nic wspólnego z dotacjami z UE leming :) szkoda więcej czasu na opisywanie tych głupot.Ale jedno jest pewne leming niedługo będziesz musiał płacić za jazde po miescie tym swom 20 letni złomem.
2019-12-08 20:47
To przypadłość. Od razu wiadomo jak traktować wypowiedź.
2019-12-08 11:09
Gdyby im na nim zależało to przestrzegałby przepisów. Są przeciwni bo wiedzą że będą musieli jeździć wolniej.
2019-12-08 12:17
2019-12-07 17:36
2019-12-07 17:46
2019-12-07 19:54
znaczy że ma to sens i działa.
2019-12-07 17:08
Nie podszywaj się
2019-12-08 13:55
A co Boniek tylko ma wyłączność na taka ksywke?
2019-12-07 17:21
Opinia wyróżniona
Wystarczy że piesi przestaną traktować siebie jak święte krowy a zaczną widzieć w sobie uczestników ruchu drogowego i również zaczną zachowywać szczególną ostrożność w obrębie przejść dla pieszych. Skoro pieszy z autem nie ma żadnych szans to dlaczego piesi tak często wchodzą na przejście nie patrząc czy coś jedzie.
2019-12-08 16:24
2019-12-08 11:01
, przystankach autobusowych .
2019-12-08 11:11
2019-12-07 18:51
Czemu kierowcy nie zwalniają przed przejsciem, skoro przepisy mówią o szczególnej ostrożności?
2019-12-08 14:58
Szczególna ostrożność nie znaczy że mam zwolnić tylko zachować ostrożność !
2019-12-08 18:40
Owszem, szczególna ostrożność to nie bezpośredni synonim "zwolnij", ale z definicji sz.ostr. wynika, że masz jechać tak, aby "w razie co" odpowiednio szybko zareagować, czyli nie może być mowy o potrąceniu pieszego "bo
Owszem, szczególna ostrożność to nie bezpośredni synonim "zwolnij", ale z definicji sz.ostr. wynika, że masz jechać tak, aby "w razie co" odpowiednio szybko zareagować, czyli nie może być mowy o potrąceniu pieszego "bo wtargnął", bo gdybyś odpowiednio szybko zareagował, to do zdarzenia by nie doszło. A zatem w uproszczeniu - nie zwalniając, nie zachowujesz szczególnej ostrożności.
Poza tym, masz przepisy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych; par. 47. 4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.
2019-12-08 16:50
w przypadku przejść masz obowiązek zwolnić. proponuje douczyć się przepisów.
2019-12-07 15:02
Pieszy powinien mieć zawsze pierwszeństwo,niestety większość drajwerów nie ustępuje,stąd wypadki moi drodzy i kochani...
2019-12-07 15:07
Pieszy ma pierwszeństwo na chodniku a pojazd na jezdni.
2019-12-07 15:21
2019-12-07 15:27
Pieszy też ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności!!!
2019-12-07 16:07
2019-12-07 16:52
A jak to będzie faszystowski odruch?
2019-12-07 17:24
Kaptur na głowie, słuchawki na uszach i oczy w komórce. To wzorcowy przykład pieszego wchodzącego bez upewnienia na jezdnie. Czyli polska Święta Krowa"
2019-12-07 17:55
2019-12-07 18:00
Chciał zakonnice w ciąży na przejściu rozjechać ...zgłaszam
2019-12-08 10:05
rowerem chciał ta zakonnice rozjechać? A ta ciąża to twoja sprawka?
2019-12-07 17:14
2019-12-07 17:29
no nie. pojdzie lezec. kilka metrow pod ziemia albo w lozku do konca zycia:)
2019-12-07 19:24
poruszające się np. rowerze (do lat 10 z jego dorosłym opiekunem), osoba na rolkach, wózku inwalidzkim, hulajnodze.
2019-12-07 19:40
2019-12-08 02:12
Ale zapłaci za ewentualne szkody samochodu, jeśli wypadek jest z jego winy. Kiedyś mój znajomy przebiegał przez grunwaldzką w miejscu niedozwolonym i walnął w niego samochód. Nie dość że miał zlamany obojczyk to jeszcze płacił za lakiernika. I bardzo dobrze. Już nie przebiega na dziko
2019-12-07 16:50
2019-12-07 16:55
2019-12-07 17:29
nijaki najsztub potrafił to wytłumaczyć w sądzie i został uniewinniony. A śp. ofiara po zgonie nie potrafiła udowodnić z jaka zawrotną prędkością poruszała się po przejściu dla pieszych.
2019-12-07 18:28
kurka, przestańcie wchodzić na ulice jak święte krowy i będzie dobrze... to tak ciężko zatrzymać się i rozejrzeć? Ułomne społeczeństwo. Jestem kierowcą i pieszym i nigdy nie wchodzę na ulicę bez zatrzymania się i
kurka, przestańcie wchodzić na ulice jak święte krowy i będzie dobrze... to tak ciężko zatrzymać się i rozejrzeć? Ułomne społeczeństwo. Jestem kierowcą i pieszym i nigdy nie wchodzę na ulicę bez zatrzymania się i rozejrzenia się...bo rozumiem, że mi jest łatwiej się zatrzymać niż samochodowi i nie dlatego że jedzie za szybko tylko dlatego że ma większą masę. Mam nadzieję, że dotrze to chociaż do 1 osoby.
Teraz czekam na minusy od świętych krów.
Aaaa, przechodzimy na pasach!
2019-12-07 20:54
Kiedy zbliżają się do przejść? Jeśli twierdzisz, że ich nie widzisz to tym bardziej powinieneś zwolnić albo iść zbadać wzrok i zweryfikować czy nadal możesz prowadzić pojazdy.
Wieczne zwalnie winy na ofiary.
Kiedy zbliżają się do przejść? Jeśli twierdzisz, że ich nie widzisz to tym bardziej powinieneś zwolnić albo iść zbadać wzrok i zweryfikować czy nadal możesz prowadzić pojazdy.
Wieczne zwalnie winy na ofiary. To nie pieszy wskakuje ci na pasy, a nawet jeśli by "wtargnął" to ty prowadzisz kilku tonowe auto i masz specjalne uprawnienia, żeby się nim poruszać. Jeśli nie potrafisz tego robić bezpiecznie to przestań.
Pierwsze czego uczą na kursach to ograniczone zaufanie, ale jakoś kierowcy zapominają, że wobec pieszych też takie powinni mieć.
2019-12-08 10:51
To Ty wlazisz na ulice nie auto więc do jasnej ciasnej Ty ( pieszy) masz kurna patrzeć i dopiero jak pusto wlezc nie inaczej!!! Piesi pierwszeństwo na chodniku a samochód na ulicy koniec kropka. Wymyślanie żeby pieszy był święta krowa i to tolerowanie i dawanie im przyzwolenia jest chore
2019-12-08 08:17
A nie krowy laickie ?
2019-12-07 22:03
2019-12-08 16:59
Ale pieszy będzie w ziemi a kierowca po 2 latach wyjdzie albo wyrok będzie w zawieszeniu. Warto?
2019-12-07 16:54
2019-12-07 16:57
W razie gdyby ten śmierdzący mnie rozjechał
2019-12-07 22:45
2019-12-07 17:16
Kierowcy zastawiają chodniki zostawiając pieszym 100 cm, szkoda gadać. W kwestii bezpieczeństwa drogowego jesteśmy na etapie wczesnych jaskiniowców.
2019-12-07 17:49
2019-12-07 18:44
2019-12-09 04:47
Nie potrzeba przejść dla pieszych. Gdzie w miastach jest najwięcej poszkodowanych pieszych? Na przejściach dla pieszych !!!
Dlaczego? Bo tam pierszenstwo mają.
Jak zachowa się pieszy wiedząc, iż przechodząc
Nie potrzeba przejść dla pieszych. Gdzie w miastach jest najwięcej poszkodowanych pieszych? Na przejściach dla pieszych !!!
Dlaczego? Bo tam pierszenstwo mają.
Jak zachowa się pieszy wiedząc, iż przechodząc przez jezdnię nie ma pierszenstwa? Będzie ostrożnie przechodził przez ulicę. Przechodząc przez ulicę, wykonując sygnał próby przejścia, "nawiąże kontakt z kierowcą ", co powinno skutkować u przechodnia i kierowcy bardziej swiadomymi czynami na drodze.
Świadomość, świadomością, ale muszą być surowe kary dla kierowców, którzy nie umożliwiają przejścia pieszemu, który sygnalizuje ten manewr kierującemu. Pierwszy mandat 1000 zł, następny 2 000zl
załatwi sprawę.
2019-12-07 15:15
2019-12-07 16:51
2019-12-07 15:24
Wypadki są stąd że piesi wyłażą przed maskę jadącego samochodu wymuszając pierwszeństwo! A w kodeksie ruchu drogowego wyraznie jest zaznaczone że zabronione jest wejście na jezdnię wprost przed jadący pojazd!
2019-12-07 15:37
zmienić ten zagrażający życiu przepis dający poczucie bezkarności mordercom w autach
2019-12-07 18:31
Sam jesteś mordercą, jak można tak ludzi wyzywać?
2019-12-07 18:38
A jak nazwać tych dwóch z Warszawy czy tą babkę która zabiła dziecko na przejściu?
2019-12-07 19:05
Nie znam sprawy. Ale nazwałeś wszystkich kierowców mordercami i na to był mój sprzeciw
2019-12-08 03:19
2019-12-07 16:13
Najgorsze jest jednak to, że przechodzą w każdym możliwym miejscu, gdy mają kilka kroków do przejścia. Teraz jest okres ponurych i mglistych wieczorów i ranków i takich wyskakiwaczy zza samochodów na ulicę często
Najgorsze jest jednak to, że przechodzą w każdym możliwym miejscu, gdy mają kilka kroków do przejścia. Teraz jest okres ponurych i mglistych wieczorów i ranków i takich wyskakiwaczy zza samochodów na ulicę często dosłownie nie widać. I to jadąc bardzo wolno. Nie wspominając o tym, że wiele przejść jest słabo oświetlonych i są sadzone omwokół nich jakieś beznadziejne wysokie trawy, które zasłaniają widok . Jaki w tym sens? Właśnie przejście powinno być lepiej widoczne, a nie tak zakamuflowane. Przejedźcie się olimpijską na kowalach aż do borkowa to zobaczycie niezłe kuriozum. Co kilka metrów próg zwalniający, pełno przejść zasłoniętych roślinami lub samochodami A ludzie przełażą w każdym miejscu i to z dziećmi na rękach.
2019-12-07 18:33
I niech piesi nie zapomną ubrać się na czarno, bez żadnych odblasków i niech włażą pod koła.. masakra
2019-12-07 20:38
Zawsze mnie bawiło, jak kierowca nie wypełnia swoich ustawowych obowiązków (prędkość, szczególna ostrożność, zwolnienie przed przejściem) ale wymaga od innych grup społecznych wypełniania obowiązków, które sam na nie
Zawsze mnie bawiło, jak kierowca nie wypełnia swoich ustawowych obowiązków (prędkość, szczególna ostrożność, zwolnienie przed przejściem) ale wymaga od innych grup społecznych wypełniania obowiązków, które sam na nie nakłada. Bo nie ma w tym kraju żadnego dress code ani konieczności noszenia odblazków przez pieszych w terenie zabudowanym - to kierowca ma uważać.
2019-12-07 21:20
Póki co w tym kraju mam prawo nosić takie ubrania jakie mi się podobają. A za kierownicą mam obowiązek (Ty też!) przestrzegać ograniczeń prędkości, dostosować prędkość do warunków na drodze i zachować szczególną
Póki co w tym kraju mam prawo nosić takie ubrania jakie mi się podobają. A za kierownicą mam obowiązek (Ty też!) przestrzegać ograniczeń prędkości, dostosować prędkość do warunków na drodze i zachować szczególną ostrożność przed przejściem dla pieszych. Nie mogę wymagać od nikogo przebierania się za choinkę dlatego, że chciałbym jechać 90km/ na ograniczeniu do 50.
2019-12-08 00:22
Oczywiście że możesz ubierać się jak chcesz, ale możesz też być bardziej widoczny nawet w terenie zabudowanym, bo oświetlenie naszych ulic woła o pomstę do nieba. I robisz to dla swojego bezpieczeństwa a nie mojego...
2019-12-08 08:29
Dużym problemem są samochody zaparkowane blisko przejść dla pieszych. Ograniczają widoczność. To głównie skutek lenistwa niestety.
2019-12-07 16:45
Tak, szczególnie te dwa ostatnie wypadki śmiertelne w wawie, czy tam gdzie tępa dzida zabiła dziecko na przejściu.
2019-12-07 19:07
Rety, mówimy tu o pieszych wchodzących pod koła samochodów a nie o zabitych na przejściu tak jak w przytoczonych przez Ciebie przypadkach
2019-12-07 17:18
Chyba kierowcom się coś w główkach pomieszało. W Polsce giną ludzie na przejściach, na chodnikach, a nawet na przystankach.
2019-12-07 17:30
znajdź statystyki i poczytaj, potem wróć i popraw swój wpis
2019-12-07 18:17
Te, co jasno pokazują że w 90% przypadków kolizji zmotoryzowanego z pieszym w obrębie przejścia wina leży po stronie zmotoryzowanego?
2019-12-07 22:14
i po co tak kłamać i zmyślać? po co?
2019-12-07 18:40
No właśnie znajdź te statystyki i poczytaj
2019-12-07 22:14
to są fakty
2019-12-08 03:20
2019-12-08 08:12
2019-12-08 21:52
Prawie połowa pieszych. Doczytaj.
2019-12-07 15:36
w mieście piesi powinni mieć pierwszeństwo
zacznijmy może od tego że pieszy ma zawsze pierwszeństwo np. w strefie zamieszkania, malujmy na jezdni oznaczenie takich stref, następnie rozszerzajmy te strefy, oprócz
w mieście piesi powinni mieć pierwszeństwo
zacznijmy może od tego że pieszy ma zawsze pierwszeństwo np. w strefie zamieszkania, malujmy na jezdni oznaczenie takich stref, następnie rozszerzajmy te strefy, oprócz przelotówek, budujmy ronda, zwężenia, ograniczniki prędkości by spowolnić ruch i ułatwiać życie pieszym
miasto=pieszy
kierowca niech się wyszaleje na autostradach
2019-12-07 15:36
rację. Ale nie przyzwyczajaj się...
2019-12-07 16:36
a nie mieć kaptur na głowie i słuchawki w uszach. Trzeba być d**ilem żeby dać się potrącić przez nie wiem jak szybko jadący samochód. Najciekawsze że najrzadziej potrącane są osoby starsze.
2019-12-07 16:49
Zaraz będzie anarchia na drodze. Każdy będzie interpretował prawo po swojemu.
2019-12-07 17:31
w Polsce znaki są traktowane jak ozdoby
2019-12-07 17:41
sorry, ale większość ustępuje
2019-12-07 18:39
Jednak większość kierowców ustępuje.
2019-12-07 18:52
2019-12-07 20:46
Ty to jesteś jednak i**ota.
2019-12-07 22:15
do dilera
2019-12-08 05:25
2019-12-08 10:32
a piesi to są co? święte krowy? a kierowca ma wszystko widzieć, słyszeć, przewidywać i być ostrożny, a pieszy wchodzi gdzie chce i kiedy chce. w sumie mnie to bez różnicy, wjedzie mi pod koła tam gdzie nie ma do tego
a piesi to są co? święte krowy? a kierowca ma wszystko widzieć, słyszeć, przewidywać i być ostrożny, a pieszy wchodzi gdzie chce i kiedy chce. w sumie mnie to bez różnicy, wjedzie mi pod koła tam gdzie nie ma do tego prawa, to zwyczajnie już nigdy nigdzie nie wejdzie. spotkanie z autem to zawsze 1:0 dla samochodu. komu łatwiej się zatrzymać, kierowcy czy pieszemu?
2019-12-08 18:14
nawet zza autobusów, wprost pod nadjeżdzające auta. Wasze zdrowie.
2019-12-08 19:18
2019-12-07 15:03
nie jest tak rózowo.
W pewnym sesie jest tragicznie. Widoczny jest brak standardów. Gdy część pracowników ZDiZ chyba ma niezła swiadomość nowczesnych rozwiązań, to większ część kadry zarządzającej zdaje się być
nie jest tak rózowo.
W pewnym sesie jest tragicznie. Widoczny jest brak standardów. Gdy część pracowników ZDiZ chyba ma niezła swiadomość nowczesnych rozwiązań, to większ część kadry zarządzającej zdaje się być przysłowiowym "betonem". Rozwiazania remontowe pobocznych uliczek, wykonywane w ramach programu chodnikowego, "nie powalają". Kwestia ciągłości nawierzchni chodnika to temat tabu. Dominuje odtwarzanie tego co jest, a to są czesto rozwiązania nie z tej epoki.
2019-12-07 15:28
W pewnym sesie.
2019-12-07 16:36
Jak mówić o mieście przyjaznym pieszym i kierowcom skoro dla jednych buduje się szerokie arterie gdzie samochody rozpędzają się do niemożliwych w mieście prędkości ( patrz nowa okopowa, grunwaldzka czy też Słowackiego)
Jak mówić o mieście przyjaznym pieszym i kierowcom skoro dla jednych buduje się szerokie arterie gdzie samochody rozpędzają się do niemożliwych w mieście prędkości ( patrz nowa okopowa, grunwaldzka czy też Słowackiego) co powoduje śmiertelne zagrożenie dla pieszych bo szerokie arterie są polem śmierci nie do przebycia z racji odleglosci od przejsc i ich małej ilosci. ( Spróbujcie przejść na drugą stronę Łostowickiej i zobaczcie ile jest przejść). Z drugiej strony system dróg opiera się na siatce uliczek w danym rejonie ( osiedle, dzielnica)która to siatka zakończona jest jedyną uliczką która łączy ten cały rejon z główną wylotówką powodując zatykanie całych dzielnic czy osiedli. Takim sposobem jeżdżąc po całym centrum Gdańska i tak wyjechać można z niego tylko przy Sobieskim albo medisonie a jeżdżąc po całym dolnym mieście można wyjechać tylko na okopową bądź Podwale Przedmiejskie. O osiedlach nawet nie wspomnę. To ma być " sieć" drogowa? To kpina.
2019-12-08 11:58
NIe ma miasta przyjaznego dla pieszych i kierowców. Próby tworzenia miasta przyjaznego dla kierowców (zwłaszcza kierowców chcących lekceważyć limity prędkości lub nie rozumiejących sensu ich przestrzegania) kończą się
NIe ma miasta przyjaznego dla pieszych i kierowców. Próby tworzenia miasta przyjaznego dla kierowców (zwłaszcza kierowców chcących lekceważyć limity prędkości lub nie rozumiejących sensu ich przestrzegania) kończą się procesem tworzenia miasta, które jest nieprzyjazne dla wszystkich. Po prostu takie miasto staje się miastem, w którym kierowcy sami stanowią dla siebie źródło zagrożeń i konfliktów np. o przestrzeń do parkowania i przestrzeń na jezdni. To przecież samochody, a nie użytkownicy komunikacji zbiorowej czy piesi korkują miasto. Jak masz trudność wyjechania samochodem z jakiejkolwiek części miasta warto, byś przyznał rację prostej tezie: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mięscie. Im więcej mieszkańców uzna taką tezę za prawdziwą, wszystkim będzie lepiej. Nawet tym, którzy nieświadomie cierpią na samochodozę.
2019-12-08 15:59
Piszesz "Jak masz trudność wjechania to nie jedź samochodem" i to mówi wszystko o Twoim podejściu do tematu. Powiedz tak tym którzy próbują codziennie rano wyjechać z własnego domu jadąc z Gdańska do pracy do Renk u,
Piszesz "Jak masz trudność wjechania to nie jedź samochodem" i to mówi wszystko o Twoim podejściu do tematu. Powiedz tak tym którzy próbują codziennie rano wyjechać z własnego domu jadąc z Gdańska do pracy do Renk u, Żukowa czy Pruszcza. Powiedz to mieszkańcom Oruni górnej i wszystkich tych osiedli które codziennie rano stoją żeby wyjechać z własnego domu. Gdy jadę do centrum wiadomo że korzystam z komunikacji zbiorowej ale co powiesz tym którzy jadą w miejsca które wymieniłem powyżej? Jak dostaniesz się do Renku z Oruni górnej? Powiesz wyjedź po północy to dojedziesz sobie tramwajem kolejką i autobusem przez Osową na 7 rano? Kolejna sprawa to piszesz że to samochody korkują miasto. Nie o tym mówiłem. Mówiłem że jak najwięcej uliczek powinno dochodzić do głównej ulicy a nie tylko jedna z całego rejonu na której tworzą się korki. Kiedyś dla Kartuskiej na Siedlcach alternatywą była Zakopiańska ( obecnie zakorkowana parkującymi samochodami) Malczewskiego (która obecnie jest praktycznie nieprzejezdna) i były inne możliwości przejazdu. Obecnie zamyka się takie alternatywne przejazdy zmuszając do korkowania jedynego wyjazdu. Kolejna sprawa to budowa szerokich arterii w ścisłym centrum gdzie spotyka się ruch pieszy i ten ze stref 30km/h co prowadzi do kolizji. W mieście ulice się zawęża buduje ronda żeby spowolnić ruch a w Gdańsku robi się na odwrót. Ponadto tworzy się pasy ziemi nie do przebycia. Jak nowa Okopowa, jak Podwale Przedmiejskie, jak Żołnierzy Wyklętych. Stań przed CKUMe i zobacz w stronę Forum Gdańsk a zobaczysz jaki teren musisz pokonać i zrozumiesz co widzi pieszy. Pustki. Beton i labirynt przejść na których stracisz pół dnia czekając na zielone światło. O tym mówię. Rozwiązaniem jest spowalnianie ruchu w centrum przez zawężanie głównych dróg oraz stworzenie alternatywnych dróg wyjazdowych aby nie korkować się na jedynym wyjeździe z danej dzielnicy czy osiedla.
2019-12-08 20:50
nie napisałem: jak masz trudność wjechania, to nie jedź samochodem. Napisałem: zauważ, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Jesli chcesz ustawiać wypowiedź kogokolwiek tak, by mozna ją było
nie napisałem: jak masz trudność wjechania, to nie jedź samochodem. Napisałem: zauważ, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście. Jesli chcesz ustawiać wypowiedź kogokolwiek tak, by mozna ją było łatwo podważyć, to trudno cię zaliczyć do wiarygodnych dyskutantów. Dyskusja jest na temat praw pieszych, moja teza brzmiala: kierowcy są źródłem wielu problemów dla innych kierowców, próby poprawienia ich sytuacji przez mnożenie rozwiązań tworzonych głównie lub wyłącznie z myślą o ich oczekiwaniach i interesach nie jest dobrą polityką kształtowania infrastruktury miejskiej. Tylko tyle i aż tyle.
2019-12-08 23:48
Dyskusja polega na tym że przedstawia się swoje argumenty nie powodując dyskomfortu u współrozmówcy. Rozmowa jest wtedy przyjemnością. Jak widać powyżej nie we wszystkich przypadkach. Napisałeś "Jak masz trudność
Dyskusja polega na tym że przedstawia się swoje argumenty nie powodując dyskomfortu u współrozmówcy. Rozmowa jest wtedy przyjemnością. Jak widać powyżej nie we wszystkich przypadkach. Napisałeś "Jak masz trudność wyjechania samochodem z jakiejkolwiek części miasta warto, byś przyznał rację prostej tezie: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mięscie" Moim zdaniem teza nie trafiona. Zarzucanie drugiej osobie niewiarygodności nie stawia zarzucającego automatycznie w gronie tych wiarygodnych a wręcz przeciwnie. Przypominanie o tym że dyskusja jest o prawach pieszych a następnie rozwinięcie tezy o źródle problemów innych kierowców brzmi trochę jak wypominanie że mówimy o jednym a następnie mówienie o drugim. Moja teza brzmi kierowcy nie są źródłem problemów dla innych kierowców ani kogokolwiek ponieważ jeżdżą po ulicach jakie miasto im przygotuje z prędkościami na jakie im pozwalamy i parkują w miejscach jakie mają do dyspozycji. Zgadzam się natomiast że polityka miasta dotycząca kształtowania infrastruktury miejskiej jest zła ale nie z powodu spełniania zachcianek kierowców a błędów w założeniach dotyczących dróg w mieście.
2019-12-07 15:04
Można takie zrobić w Gdańsku
2019-12-07 17:13
Tam po prostu nie ma pieszych. Wszyscy jeżdżą samochodami i problem się sam rozwiązał.
2019-12-07 18:18
2019-12-07 18:26
2019-12-07 20:40
w kategorii kultury na drodze - niestety tylko niby
2019-12-08 12:00
dla samochodów. Stąd wiele projektów przywrócenia tramwajów, rozbudowy metra i innych form transportu zbiorowego, nie mówiąc o promocji korzystania z rowerów.
2019-12-07 20:06
2019-12-07 20:08
tak, tak jest taki kraj w Europie gdzie lokalne 'fajne' pomysły musi zatwierdzić 'Góra'.
2019-12-07 15:06
Oni są najważniejsi
2019-12-07 15:21
2019-12-07 17:41
Po prostu potrzebuje prostych zasad i torów jak krowy prowadzone na pastwisko. Nie do pomyślenia jest życzliwość i swoboda.
2019-12-08 12:02
chyba że swobodę utożsamiasz z korzystaniem z samochodu bez liczenia się z innymi.
2019-12-07 17:43
Alleluja!
2019-12-07 18:15
Ależ przecież pieszy ma pierwszeństwo na przejściu Ale nie na chodniku !!!! Porażka... nie wiem w jakim celu ta dyskusja.... wjrżdżam na przejazd kolejowy to patrzę czy pociąg nie będzie.... jestem pieszym patrzę czy auto nie jedzie. Proste !!! Dlaczego tak robię? Bo chce żyć! Prymitywny instynkt przetrwania którego wielu już nie posiada ...
2019-12-08 12:04
Ciekawa teza. Jak na razie to mam wrazenie, że formalnie pieszy na przejściu pierwszeństwo ma, ale na chodniku pierwszeństwo mają osoby chcące na nim parkować swoje samochody za darmo. Opinia publiczna stygmatyzuje
Ciekawa teza. Jak na razie to mam wrazenie, że formalnie pieszy na przejściu pierwszeństwo ma, ale na chodniku pierwszeństwo mają osoby chcące na nim parkować swoje samochody za darmo. Opinia publiczna stygmatyzuje bardziej tych, którzy stawiają tam hulajnogi niż samochody. W praktyce w naszym kraju piesi giną także na chodnikach - i to z winy kierowców leceważących limity prędkości, tak jak i na przejściach.
2019-12-08 08:08
Pieszy ze wzrokiem wbitym w smartfon,ze słuchawkami na uszach ma zawsze pierwszeństwo.
2019-12-07 15:07
Jeden na drugiego zwala. Wiadomo ze pieszy nie ma szans z samochodem, a tym bardziej z przekraczajacym predkosc "krolem lewego pasa". Polskim kierowca brakuje kultury i przestrzegania predkosci, a pieszym wyobrazni i zachowawczosci. Trzeba myslec za innych i bedzie bezpiecznie. Pozdrawiam
2019-12-07 15:20
Jak kierowca jedzie w kolumnie to powinien się zatrzymać aby pieszy mógł przejść. Z kolei jak pieszy widzi, że jak zaczeka aż przejadą dwa samochody i będzie pusto to niech się bezmyślnie nie pcha na pasy.
2019-12-07 18:09
albo 4? To już może się pchać na pasy?
2019-12-07 17:13
wystarczyło by gdyby każdy za siebie myślał, piesi też nie są zbyt kulturalni
2019-12-07 17:33
oraz wysokimi podatkami i niskimi dochodami, poza tym Polak jest najwyżsżą formą nadęcia się i każdy uważa, że jest jaśniepanem
2019-12-07 17:55
2019-12-08 12:06
na rozwiązywanie złożonych problemów.
2019-12-07 15:09
W ogóle samochody w mieście gdzie jest transport miejski powinny być wyeliminowane a przynajmniej prawnie i technicznie szykanowane.
Nie tędy droga, chyba że do korków i smrodu.
2019-12-07 15:18
2019-12-07 15:24
Jak stoi w korkach to nie jest sprawny.
A skąd korki?
Jak tramwaje co 200 metrów stoją na światłach aby hrabięta w samochodach przepuścić to też nagle się okazuje że jeżdżą wolno.
2019-12-07 17:26
Co za łosie to minusują - nie zgadzają się że tramwaje stoją na światłach i przez to są wolne czy może że autobusy nie stoją w korkach tworzonych przez hrabięta w samochodach?
2019-12-07 17:58
Nazywając kogoś łosiem najpierw może samemu się dokształć bo wychodzisz na pospolitego gamonia ;)
85% torowisk w gdańsku jest wydzielona z ruchu ulicznego + zdecydowana większość jest dwutorowa wyjątkiem są
Nazywając kogoś łosiem najpierw może samemu się dokształć bo wychodzisz na pospolitego gamonia ;)
85% torowisk w gdańsku jest wydzielona z ruchu ulicznego + zdecydowana większość jest dwutorowa wyjątkiem są odcinki jednotorowe w dzielnicach Brzeźno i Nowy Port, jednakże nie odbywa się na nich ruch kolizyjny pełnią one funkcje pętli ulicznych.
2019-12-07 18:38
Ja to minusuje bo odmawiac to sobie mozesz rozaniec a nie wyboru srodka komunikacji wolnym obywatelom.
2019-12-08 08:14
i nie mają żadnego sensu także ignoruj, to nie ludzie minusują, to skrypty żeby wytworzyć flame i większą ilość wpisów i wejść a to przekłada się na zarobek portalu
2019-12-07 21:44
2019-12-08 12:08
takie rozwiązanie - w przypadku SKM poradzi sobie nawet z przyrostem liczby pasażerów o 50%
2019-12-08 10:16
2019-12-07 15:33
Sorry ale wtedy to byłby straszny syf a do tego jakaś straszna komuna :)
Jeszcze zrozumiałbym że transport miałby być organizowany przez wiele konkurencyjnych firm a tak jakby tylko miasto to miało robić to
Sorry ale wtedy to byłby straszny syf a do tego jakaś straszna komuna :)
Jeszcze zrozumiałbym że transport miałby być organizowany przez wiele konkurencyjnych firm a tak jakby tylko miasto to miało robić to bilety byłyby drogie bo po co tańsze skoro nikt by nie mógł konkurować ? :) a usługa byle jaka - chyba nigdy nie jechałeś polskim pksem czy pkp że takie dyrdymały proponujesz :)
2019-12-07 17:14
Nie pks-ie na wioski..
2019-12-07 17:27
Bo żeby kupić bolid dla każdego członak rodziny musisz mieszkać na wsi gdzi ejest 1 pks dziennie zamiast w mieście bo już cie nie stać.
2019-12-07 17:36
Wypad z tymi komuszymi pomysłami do Korei północnej- tam wasze miejsce :)
2019-12-08 08:16
durniu bez szkoły, najchętniej byś każdemu na głowę wlazł pasożycie
2019-12-07 15:47
a co w "mordorze" byś jadł, skoro transport był by napiętnowany ? nie znam żadnego dostawcy, który autobusem rozwoził by jedzenie - ale może ty wiesz coś więcej na ten temat?
2019-12-07 16:49
Dobrze wiesz kmiocie, że nie o ten transport chodzi i nie wycieraj sobie nim ge...y, bo nie sądzę żebyś swoim sztruclem rozwoził pieczywo.
2019-12-07 17:28
ha ha każdy kierowca jest przeświadczony że to on rozwozi bułki rano :)
2019-12-08 08:17
2019-12-07 17:16
i jest ich coraz więcej, bo nie stoją w korkach ;p
2019-12-07 17:42
Taaak to przewieź tone pieczywa rowerem
2019-12-08 12:09
2019-12-07 18:37
Na szczescie jestes tylko gluptasem i nie masz zadnej mocy sprawczej tych swoich blyskotliwych pomyslow.
2019-12-07 18:37
i tylko mevo mu zostało.
2019-12-07 18:55
Ba nawet rowerzyści,rowerzystki,deskorolkarze,deskorolkczyni,hulajnogiści,hulajnogistki, wrotkarze,wrotkarzyni,oraz wszystkie inne pojazdy to zzzzzłłłłłłoooo!!!!!!!:)
2019-12-07 18:56
Ale się Pani śruba odkręciła:):)
2019-12-07 19:37
To chcesz by wszyscy pieszo zapi...dalali..
Zazdrosc ludzka nie zna granic.
2019-12-07 20:42
dużo mniej ludzi stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji, która minimalizuje użycie samochodu
2019-12-08 08:19
albo powodem do zazdrości? lol, tylko cebula tak mierzy swoją wartość, jak małpa, która sobie wiadro na głowę zakłada bo myśli, że to ją wyróżni
2019-12-08 10:19
Dziś dzieciaki kupują sobie samochody za pieniądze z 18nastki.
2019-12-08 04:25
spalmy w ogóle wszystkie samochody najlepiej. i autobusy, bo mimo że transport miejski, to też smrodzą i korkują. i rowerzystów, bo puszczając bąki też smrodzą, i po chodnikach jeżdżą do tego.
po co ludzie mają mieć własne środki transportu? zakażmy posiadania wszystkiego. nie będzie niczego. ręce opadają..
2019-12-08 08:20
i dać każdemu broń, aha, gdzie masz swastykę wytatuowaną
2019-12-08 16:27
przepisuję powrót do szkoły i poczytanie o sarkazmie. ewentualnie doszkolenie się w tej dziedzinie życia, by móc dostrzegać, w szczególności w przypadkach kiedy stoi on przed Tobą i kopie w pewne miejsce na cztery litery.
2019-12-08 12:44
Skoro tak twierdzisz to już teraz wybierz się po artykuły na święta ,na początek po ziarenka żebyś zdążył(ła) zrobić sobie mąkę itd.Rowerem ciężko będzie mi to dla Was przywieźć.
2019-12-08 17:34
Ktoś, kto zaleca zakazy użytkowania samochodów (na rzecz transp. publ.) powinien też zalecać zakaz korzystania z telewizji, radia, itp itd. Po co ludziom np. mieszkania - przecież mogą być skoszarowani. Po co ludziom
Ktoś, kto zaleca zakazy użytkowania samochodów (na rzecz transp. publ.) powinien też zalecać zakaz korzystania z telewizji, radia, itp itd. Po co ludziom np. mieszkania - przecież mogą być skoszarowani. Po co ludziom woda, elektryczność, gaz. Niech cofają się do średniowiecza a nawet starożytności.
A oni - tacy pazerni; stale rajcują ich wynalazki cywilizacji.
Kiedyś jeździli furmankami, nieliczni powozami i po co przepisy kodeksu drogowego.
2019-12-07 15:09
nie jest dobrze ale jest lepiej -uważam..jeszcze nie tak dawno przejście na pasach było...albo przeżyję albo nie..nigdy nie było wiadomo czy zatrzyma się taki w BMW czy inny rajdowiec...ale teraz zauważyłam ,ze nie wszyscy ale większość zatrzymuje się..a ja kwnięciem głowy-dziekuję..ach...
2019-12-07 15:11
Wystarczy jeden który cię zabije, powinny być progi i szykany przed przejściami aby _każdy_ musiał zwolnić.
2019-12-07 17:28
Kto to minusuje, mordercy w BMW?
2019-12-07 18:59
Progi przed przejściem to niebezpieczny i**otyzm- piesi traktują je jako nieprzekraczalna barierę i wchodzą na przejście, gdy samochód jedzie 70 km/h - bo przy takiej właśnie prędkości najwygodniej pokonuje się
Progi przed przejściem to niebezpieczny i**otyzm- piesi traktują je jako nieprzekraczalna barierę i wchodzą na przejście, gdy samochód jedzie 70 km/h - bo przy takiej właśnie prędkości najwygodniej pokonuje się kopertówki- i nie ma jak wyhamować...najbezpieczniejsze są przejścia wyniesione do chodnika, wygodne dla pieszych i kierowców (jeśli zwolnią )
a szykany to tylko szersza ulica, gdzie warto depnąć, bo fajnie się jedzie, nie ma nudy za kołkiem...
2019-12-07 21:04
Czy może właśnie się przyznałeś, że przekraczasz prędkość o min. 20 km?
2019-12-08 14:08
napisał, że lepszym rozwiazaniem są wyniesione przejścia, więc chyba nie o przekraczanie chodzi. ja u siebie też znacznie przekraczam na progach kopertowych, bo mniej po kręgosłupie bije przy 10-30
2019-12-08 15:45
Tak wygodniej:)
2019-12-08 08:22
o w mordę
2019-12-08 14:05
jak 99% kierowców:)
2019-12-08 11:12
Dlatego Cię to tak boli
2019-12-07 15:21
Akurat panowie w BMW zatrzymują się najczęściej. Niejednokrotnie stałam przed przejściem i nikt się nie zatrzymywał dopóki nie nadjechało BMW. Sama się dziwiłam.
2019-12-07 15:41
Z moich wieloletnich obserwacji wynika że kobiety rzadziej się zatrzymują przed przejściami ...
2019-12-07 17:22
Do agresywnych facetów dołączyły wściekłe kobiety w wieku różnym. Kobiety przejeżdżające pieszym prawie po butach na przejściu, na zielonym dla pieszego. Straszna agresja.
2019-12-07 17:28
Dokładnie takie mam obserwacje też, choć oczywiście nie tylko kobiety ale teżkobiety
2019-12-08 09:22
Jak mam możliwość, to się zatrzymuję. Widząc ludzi przy przejściu, obserwuję i staram się być gotowa do hamowania. Jak z przeciwka jedzie sznur samochodów, też zwalniam, bo nie wiem czy zza któregoś pieszy nie wejdzie.
Jak mam możliwość, to się zatrzymuję. Widząc ludzi przy przejściu, obserwuję i staram się być gotowa do hamowania. Jak z przeciwka jedzie sznur samochodów, też zwalniam, bo nie wiem czy zza któregoś pieszy nie wejdzie. No i oczywiście nie wyprzedzam przed przejściem. Ale pamiętajcie, że rozpędzona tona metalu, nawet przy 50km/h nie stanie w miejscu mimo najszczerszych chęci kierowcy, a do tego po zmroku mimo latarni nie zawsze pieszego widać, więc uważajcie też na siebie i myślcie. To, że nawet zamkną kierowcę, nikomu zdrowia czy życia nie zwróci. Sama też staram się zawsze upewnić, bo wiem jak to wygląda z perspektywy kierowcy.
2019-12-08 11:13
2019-12-07 15:10
A czy my zawsze musimy narzekać i do tego "postepowego zachodu" dorownywac?
2019-12-07 15:19
Och jakie mamy bezpieczne ulice w porównaniu z nimi
2019-12-09 08:12
wlaśnie Indiami się zainspirowała....
2019-12-07 15:19
2019-12-07 16:14
Tak więc dorzucę tu kilka fajnych rozwiązań: Szwajcaria - na jednych tablicach można mieć 2 samochody- jedno ubezpieczenie - oczywiście można jechać tylko jednym w danym czasie - małym samartem do pracy - vanem/suvem w weekendy. Holandia, UK: można kupić barkę i mieszkać. U nas nie wiadomo - nie ma przepisu.
2019-12-07 17:21
jak kupujesz/wynajmujesz mieszkanie musi mieć tyle pokoi ile osób (niepełnoletnich też). Jak sąsiad zobaczy, że w 2 pokojowym mieszkaniu mieszkają 3 osoby to leci donos i bulisz mandat i to taki, że Ci się odechce.
2019-12-08 08:24
2019-12-08 08:24
no ale jest duża sieć kanałów używanych kiedyś do transportu i można sobie podróżować
2019-12-07 17:38
Narzekać - nie.
Dorównać - tak.
2019-12-07 15:11
Porażające jest, jak niewielu pieszych nosi odblaski w ponure dni, po zmroku, itd.
Zero świadomości.
2019-12-07 15:44
W terenie zabudowanym? Przy oświetlonych ulicach?
2019-12-07 15:45
ty chyba mało wychodzisz z domu, z takimi pytaniami...
2019-12-07 18:00
Niby odblasków mieć nie trzeba. Po trzykrotnym przejściu ronda na Jabłoniowej o zmroku zaczęłam nosić odblask.
A "oświetlone ulice" przy tym oświetleniu ledowym zrobiły się beznadziejne. Kiedyś pieszego było
Niby odblasków mieć nie trzeba. Po trzykrotnym przejściu ronda na Jabłoniowej o zmroku zaczęłam nosić odblask.
A "oświetlone ulice" przy tym oświetleniu ledowym zrobiły się beznadziejne. Kiedyś pieszego było widać z daleka, teraz czasem "materializuje się" z jedną nogą na przejściu. Zmiana tego oświetlenia to była jedna z najgorszych dla bezpieczeństwa mieszkańców decyzji.
2019-12-08 09:21
Ale to co jest tam postawione to pewnie najtansze g*wno z Chin plus firma ktora wygrala przetarg. Pytabie kto to odebrał...
2019-12-07 23:08
Gdzie są oświetlone ulice? Niby są lampy uliczne, ale światło jest wysoko i mocno rozproszone. Na samej ulicy to daje ledwie półmrok.
Auta mają światła, więc widać, że nadjeżdżają. Pieszych ubranych w ciemne ubrania już tak dobrze nie widać.
2019-12-08 08:26
na takiego gieroja w stroju ninja, który wlazł na jezdnię bez patrzenia
2019-12-08 09:34
Ja noszę. Wszyscy noszą. Z tym, że w Szwecji.
2019-12-07 17:08
Przecież wysiadasz czasem ze swojego samochodu? Nie boisz się że cię potrącą?
2019-12-08 08:26
2019-12-07 17:58
2019-12-08 08:28
i ozdoby dróg a prawo nas nie dotyczy, to jacyś inni to prawo nam na złość wymyślili
2019-12-08 08:44
To prawda, dlatego tym bardziej należy nałożyć odblask to może taki cię zauważy, czego tu nie rozumiecie ?
2019-12-07 19:19
Tyle minusów chyba od ludzi którzy nie mają bladego pojęcia o tym że ich nie widać... porażka... ludziom brakuje wyobraźni...
2019-12-07 19:38
Proponuję - zwolnij i jedź z taką prędkością żebyś widział(a) wszystko i wszystkich wokół. Tak robię i nigdy nikt mi nie "wtargnął" przed maskę.
2019-12-07 20:58
żebyś wziął na plecy swój samochód i go niósł. Wtedy na pewno nikogo nie potrącisz.
2019-12-07 21:29
A powyżej (to o samochodzie na plecach) to doskonała ilustracja stanu umysłu przeciętnego tzw kierowcy, tłumacząca skąd w Polsce tyle wypadków.
2019-12-08 08:30
oczywiście druga połowa z winy kierowcy, oczywiście gdy mamy wypadek kierowca- kierowca to najczęściej kierowca jest winny :)
2019-12-08 11:17
Wina określana na podstawie obecnych przepisów wiec jak się zmienią to 90% będzie z winy kierowców
2019-12-08 08:29
najpopularniejszym w całej Europie
2019-12-08 09:21
Wolność ubioru dawała nawet komuna, zwolnij do 40km/h przed przejściem a wszystko będzie widoczne, Ja tak robię w deszczu po zmroku i wszystko widzę, nawet czarnego kota bez odblasków
2019-12-08 14:09
2019-12-09 11:17
Dyskusja z kierowcą zawsze na poziomie...
2019-12-07 15:14
Przejście dla pieszych musi rzucać się w oczy. Na polskich drogach jest pełno znaków a te o przejściu dla pieszych nie wyróżniają się od innych. Znak zakaz wjazdu bardziej rzuca się w oczy niż przejście dla pieszych.
2019-12-07 15:20
Większość doskonale pamięta gdzie są przejścia
2019-12-07 15:48
2019-12-07 17:58
2019-12-07 20:42
przejścia przez Polo-drajwerów są ignorowane z zasady.
2019-12-08 08:31
2019-12-07 15:51
oświetlenie tego przejścia powinno być obowiązkowe - tam gdzie przejscie tam jego oświetlenie. pieszy w nocy ubrany na ciemno, na przejściu bez oświetlenia jest praktycznie nie widoczny dla klierowcy ( nawet jeżeli
oświetlenie tego przejścia powinno być obowiązkowe - tam gdzie przejscie tam jego oświetlenie. pieszy w nocy ubrany na ciemno, na przejściu bez oświetlenia jest praktycznie nie widoczny dla klierowcy ( nawet jeżeli jedzie on ok. 50km/h). piesi też powinni włączyć myślenie i uważać na takich przejściach - to, że ma pierwszeństwo to nie znaczy, że bezmyślnie może wchodzić na przejście. mnie w szkole uczono - patrz w lewo, prawo, lewo i dopiero przechodź - a teraz jedyne co uczą to - "masz pierwszeństwo" a potem ... tragedia
2019-12-07 16:22
Wow, kierowca nawet łaskawie nie przekracza prędkości.
2019-12-07 21:07
2019-12-08 08:32
podobnie jak większość mediów obecnie
2019-12-07 17:26
Może kierowcy powinni jeździć zgodnie z limitem prędkości, za zachowaniem bezpiecznej odległości. Nie powinni jeździć na czerwonym, powinni się zatrzymywać jak widzą pieszych na przejściu. I nie powinni wsiadać do
Może kierowcy powinni jeździć zgodnie z limitem prędkości, za zachowaniem bezpiecznej odległości. Nie powinni jeździć na czerwonym, powinni się zatrzymywać jak widzą pieszych na przejściu. I nie powinni wsiadać do samochodu jak są na bani, na prochach itd. To by sporo pomogło. Nie powinni parkować na wąskich chodnikach, nie powinni zastawiać bram wjazdowych. nie powinni wyprzedzać na przejściu dla pieszych. nie powinni być tacy agresywni.
2019-12-07 17:59
jeszcze dodałbym gadanie przez telefon
2019-12-07 20:44
2019-12-07 21:11
zamiast przechodzić staje przy przejściu, żeby porozmawiać przez telefon, przechodzi przez jezdnie mino, ze 20m dalej ma przejście, wchodzi na jezdnie pisząc sms, w słuchawkach, przebiega na czerwonym bo mu właśnie
zamiast przechodzić staje przy przejściu, żeby porozmawiać przez telefon, przechodzi przez jezdnie mino, ze 20m dalej ma przejście, wchodzi na jezdnie pisząc sms, w słuchawkach, przebiega na czerwonym bo mu właśnie tramwaj ucieka, stoi przy samym krawężniku na przejściu, nocą w czarnym chodzi nie po tej strony drogi co powinien beż żadnych odblasków nie powinni zataczać się na poboczu na bani lub prochach.... chcesz dalej się licytować?
2019-12-07 21:38
Nie wiem gdzie jeździsz, ale tu gdzie ja (czyli w Trójmieście) nie widzę tego o czym piszesz, jeżdżąc 20 tyś km rocznie.
2019-12-08 08:42
To sobie pójdź pod hale targowa w Gdyni matolku zobaczysz i**otow często starych którzy stawiają na szalce swoje życie żeby tylko autobus im nie odjechał i to jeszcze taki który kursuje co 8 minut.
2019-12-08 09:35
Odezwij się tak do swojego ojca, ciekawe co się stanie.
Mieszkam niedaleko hali, miałem tam ZERO sytuacji niebezpiecznych bo tych pieszych po prostu przepuszczam. Na takich frustratów jak ty, na szczęście zamontowano spowalniacze.
2019-12-08 08:37
A piesi d**ile mają jakieś obowiązki bo z tego co wiem to tak tylko łaskawie się o nich nie mówi
2019-12-08 14:12
2019-12-07 21:12
Ale wiesz, że większość samochodów (nawet BMW!) może jeździć wolniej niż 50 km/h? Jesli nie widzisz dobrze przy 50 km/h, może zwolnij do 30 km/h. Czy to jednak zbyt wysoka cena za czyjeś zdrowie lub życie? Skoro zwalniasz przed progiem zwalniającym to może się da? Czy zawieszenie własnego auta jest warte więcej niż obca osoba?
2019-12-07 21:25
prędkość nie ma nic wspólnego z oświetleniem przejścia, jest dodatkowym czynnikiem zwiększającym bezpieczeństwo - który według ciebie nie jest potrzebny, bo ty " wszystko widzisz"!!
2019-12-07 21:39
Wskaż cytat o tym, że oświetlenie jest niepotrzebne.
2019-12-08 08:43
A może ten pieszy i**ota wbije sobie do łba że na drodze nie jest święta krowa której wszystko wolno?
2019-12-08 09:05
Większość pieszych to też kierowcy. Są więc przyzwyczajeni do tego, że za kierownicą są świętymi krowami i wszystko im wolno więc czasem pewnie zachowują się też tak jako piesi.
2019-12-07 15:55
2019-12-07 17:00
nie, nie musi
To kierowca ma obowiązek jechać tak, żeby przejście dla pieszych widzieć, żeby na znaki zwracać uwagę.
To jest jakieś chore, blachosmrodziarskie przekonanie że to pieszy ma świecić i
nie, nie musi
To kierowca ma obowiązek jechać tak, żeby przejście dla pieszych widzieć, żeby na znaki zwracać uwagę.
To jest jakieś chore, blachosmrodziarskie przekonanie że to pieszy ma świecić i rzucać się w oczy, przejście ma rzucać się w oczy.
Po co?
Żeby bachosmrodziarza zapatrzonego w komórkę obudzić?
Jak masz problemy ze wzrokiem to zacznij się leczyć, a nie proponować że wszystko ma się rzucać w oczy.
2019-12-07 17:19
2019-12-07 18:05
Śmieszą mnie te przerzucania się argumentami. Jakby się było wyłącznie pieszym albo wyłącznie kierowcą... Ja nie mam prawka, sama jeżdżę komunikacją miejską, ale jeżdżę też jako pasażer w samochodzie. I serio trzeba być
Śmieszą mnie te przerzucania się argumentami. Jakby się było wyłącznie pieszym albo wyłącznie kierowcą... Ja nie mam prawka, sama jeżdżę komunikacją miejską, ale jeżdżę też jako pasażer w samochodzie. I serio trzeba być bezmyślnym człowiekiem, żeby być przekonanym, że kierowca jadący zgodnie z przepisami zauważy wszystko, co się dzieje na drodze i w jej okolicy.
Ludzie np. ubierają dzieci w ciemne kolory i puszczają je przodem albo za sobą zamiast iść za rękę z dzieckiem albo obok siebie. Taki szkrab czasem jest niewidoczny dla kierowcy zza śmietnika, który z reguły stoi przy przejściu... Niech się na coś zagapi, a potem "wyrwie" za rodzicem, który przechodząc na zielonym jest już w połowie pasów - i zląduje pod samochodem jadącym na zielonej strzałce...
2019-12-08 14:20
Niestety...wszyscy jesteśmy ludźmi!
2019-12-07 21:17
bo "on ma pierwszeństwo" - w d... się wszystkim poprzewracało, roszczeniowcy kolejni!!!! jeżeli jesteś uczestnikiem ruchu ( nie ważne czy kierowca, pieszy czy rowerzysta ) obowiązują wszystkich zasady ruchu, a przede wszystkim zasada ograniczonego zaufania - bo w każdej sytuacji trzeba myśleć - niestety coraz więcej osób ma z tym problem!!!
2019-12-07 21:50
Jeśli kierowca jedzie zgodnie z przepisami to pół biedy. Ale to jakieś 10%.
2019-12-08 08:48
W mieście w godzinach szczytu kto ci przekroczy prędkość? No kto jak korki są prawie wszędzie?
2019-12-08 09:06
W mieście w korku jest najwięcej potrąceń?
2019-12-08 14:18
2019-12-07 17:40
Na takim właśnie przejściu w ostatnich dniach pan potrącił 3-latka, bo "nie zauważył przejścia". Niestety, spora część kierowców widzi przejście dopiero wtedy kiedy przed nim jest próg zwalniający.
2019-12-07 21:21
a może rodzic idący z trzylatkiem nie upilnował go, powinien trzymać za rękę - co trzyletnie dziecko same robiło na przejściu, a może wbiegło przed maskę, skąd wiesz czy kierowca jechał za szybko.... nie można
a może rodzic idący z trzylatkiem nie upilnował go, powinien trzymać za rękę - co trzyletnie dziecko same robiło na przejściu, a może wbiegło przed maskę, skąd wiesz czy kierowca jechał za szybko.... nie można definitywnie zawsze winić kierowcy, tak samo jak pieszego... ja jeżdżę z kamerką i uwierz mi, z tych wszystkich wybryków pieszych jak i kierowców mógł bym złożyć pełnometrażowy film!!!
2019-12-07 21:35
Jeśli znajdziesz wiadomość o tym wypadku to zrozumiesz, że oba końce tego kija wskazują na winę kierowcy. Chłopak szedł pod opieką ojca, około pół metra od niego. Oczywiście można wymagać od ojca refleksu, sprytu i
Jeśli znajdziesz wiadomość o tym wypadku to zrozumiesz, że oba końce tego kija wskazują na winę kierowcy. Chłopak szedł pod opieką ojca, około pół metra od niego. Oczywiście można wymagać od ojca refleksu, sprytu i nadludzkiej zręczności, ale coś podpowiada mi, żeby wymagać raczej prostego przestrzegania przepisów od kierowcy (której stwierdził, że nie widział przejścia dla pieszych oznaczonego znakiem z neonowo żółtym tłem).
Czy wypadek z Sokratesa z Wawy też może mieć jakieś "dwa końce"? Czy facet ratujący rodzinę też popełnił błąd, skoro zginął? Czy może jednak koleś w BMW lekko przesadził?
2019-12-08 08:53
Wystarczy żeby gowniarza trzymać za rękę albo wziąć na ręce niestety obecne pokolenie i**otow mających dzieci bardziej myśli o telefonie i tym co w nim jest niż o realnym świecie. Takie są fakty.
2019-12-08 09:10
Nie, to Twoje wyobrażenia, które nazywasz faktami. Fakt jest taki, że facet jedną rękę miał złamaną, a w drugiej niósł rowerek syna (żeby młody nie przejeżdżał nim przez przejście, mimo, że ma do tego prawo). Dziecko
Nie, to Twoje wyobrażenia, które nazywasz faktami. Fakt jest taki, że facet jedną rękę miał złamaną, a w drugiej niósł rowerek syna (żeby młody nie przejeżdżał nim przez przejście, mimo, że ma do tego prawo). Dziecko szło pół metra od niego. Ale oczywiście łatwiej przyczepić się do ofiary niż sprawcy, chociaż poszkodowani zrobili wszystko zgodnie z prawem, a sprawca lekceważył przepisy.
2019-12-08 14:17
2019-12-08 22:02
Uważam, ze w ogóle bez sensu dziecko wyszło z domu.
Człowieku, czy ty ogarniasz slowa "przepisy" i "przejscie dla pieszych"??
2019-12-08 14:16
Nie porównuj do W-wy. Jadąc 30km/h można takie dziecko zabić...wcale nie trzeba zapier.100km/h
2019-12-08 22:00
Jak czytam takie coś to naprawdę zaczynam się bać kto ma prawo jazdy w tym kraju.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.