2018-11-08 10:23
ale na logicznym myśleniu już chyba nie. Jak można promować największy atut produktu, czyli jego lekkość, trzymając go sześcioma rękami? Serio żadnemu z nich nie przyszło do głowy, żeby wziąć 2 felgi w obie ręce i zrobić np. pajacyka?
2018-11-08 10:33
2018-11-08 12:28
2018-11-08 17:16
2018-11-08 10:56
W dodatku zdjęcie to wygląda, jakby trzymali się za fujary
2018-11-08 11:01
Niestety w życiu tak to już jest, albo jesteś specem od inżynierii, albo od marketingu. Przy czym przedstawiciele obu grup będą wyśmiewać siebie nawzajem.
2018-11-08 11:40
bez marketingu można sobie nagwizdać
2018-11-08 16:03
Pewnie mają tylko jedną sztukę na stanie :)
a lekkość tej konstrukcji pewnie wynika z użycia szprych ;)
2018-11-08 10:25
2018-11-08 15:00
Przeciez to felga do sportowego auta dla kogoś kto ma pojęcie jak jeździć takim autem a nie dla Grażyny w SUVIE w lesingu na 10 lat
2018-11-09 09:14
Myślisz że ta ultrafelga przeleci nad zapadniętą ultrastudzienką, nawet gdy ultrasamochód będzie prowadził ultrakierowca?
Ja uważam, że po takim incydencie zostanie ultradrogi kawałek ultrazłomu...
2018-11-08 10:27
a później się ultra rozsypie
2018-11-09 14:28
Aluminiowa wytrzyma mniej, dużo mniej.
Prawda jest taka że felgi carbonowe są mocniejsze, lżejsze, da się je łatwo naprawiać. Dużym minusem jest koszt - elementy z carbonu muszą być robione ręcznie. Mają też pewną niedogodność- jeśli piasta nie jest zabezpieczona dedykowanym smarem to dosłownie skleja się z piastą.
2018-11-08 10:32
Fajnie ale produkt jednorazowy, ew do jakis hiperaut. O ile tam by wytrzymala
2018-11-09 14:24
Są stosowane na codzień m. in. Przez firmę koenigsegg, która była pionierem tego rozwiązania jakieś 5 lat temu.
Felgi carbonowe są dużo bardziej odporne niż tradycyjne. Do ich uszkodzenia trzeba większych sił, a uszkodzenia można naprawiać stosując odpowiednią technologię (Mirek wulkanizator tego nie naprawi).
2018-11-08 10:42
ultra wytrzymałe
ultra lekkie
ultra kruche
...
2018-11-08 18:19
Materiały kompozytowe to nie tylko włókna węglowe ale i włókno szklane, kwarc, azbest, kevlar itd , mogą być łączone z cząsteczkami metalicznymi , łączone są różnymi rodzajami żywic syntetycznych , opartych np na
Materiały kompozytowe to nie tylko włókna węglowe ale i włókno szklane, kwarc, azbest, kevlar itd , mogą być łączone z cząsteczkami metalicznymi , łączone są różnymi rodzajami żywic syntetycznych , opartych np na poliuretanach więc są też bardzo elastyczne , dziury im nie straszne , są bardzo odporne na rozciąganie , zgniatanie , itd , kompozyty mogą być twarde i bardziej wytrzymałe od aluminium :)
2018-11-08 20:01
Odzyskać materiały z kompozytów wymaga ogromnych nakładów energii, więc ekologiczna na pewno nie jest.
2018-11-08 22:38
A te mają wspaniałe własciwości (w stosunku do masy) wzdłuż włókien i w prostych kształtach ale już boczne obiążenia i udary są dla nich trudne do przeżycia.
Przynajmniej taka jest moja podła empria. Troche tego połamałem... I naprawić się nie da...
2018-11-08 10:55
Jeżeli chodzi o felgi wykonane w całości z włókna węglowego.
Panowie natomiast tylko zmienili wzór felgi. Nic odkrywczego tu nie ma...
2018-11-08 12:03
2018-11-08 15:04
Sam wzór też nie jest niczym nowym.
Takie szprychy są obecne od lat 30. XX wieku, jeżeli nie wcześniej
2018-11-08 11:20
Trzymam kciuki za dalszy rozwój i uruchomienie linii produkcyjnej
2018-11-08 12:18
Fajna felga, ale w konfrontacji z naszymi dziurawymi drogami to nie wróżę jej długiego życia.
2018-11-08 12:30
Gdyby mieli to robić na Polskę, to by od razu poszli do biedry pracować, bo by na nic nie zarobili
2018-11-08 12:24
2018-11-08 13:16
bo carbon jest kruchy i dlatego raczej się go nie stosuje w elementach narażonych na działanie dużych sił i uderzeń.
2018-11-09 14:20
Włókno węglowe jest kruche(aluminium ogólnie też), ale samo pęknięcie występuje przy dużo wyższych siłach niż przy produktach metalowych. Jeśli carbon pęknie to aluminium byłoby już w strzępach.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.