2020-10-26 13:21
Opinia wyróżniona
Często przejeżdżam rowerem przez wspomniane miejsca. Rzeczywiście są to miejsca wymagające większej uwagi, ale wtedy należy po prostu zwolnić, a nie gnać na złamanie karku. Barierki tylko by pogorszyły sytuację, zwężając
Często przejeżdżam rowerem przez wspomniane miejsca. Rzeczywiście są to miejsca wymagające większej uwagi, ale wtedy należy po prostu zwolnić, a nie gnać na złamanie karku. Barierki tylko by pogorszyły sytuację, zwężając i tak wąskie miejsca - każdy jechałby bliżej środka, co by nie zahaczyć kierownicą o barierkę, w efekcie zwiększając ryzyko zahaczenia o rowerzystę z naprzeciwka.
2020-10-26 14:09
co za różnica czy po różowym czy po szarym.
To jest przecież jedna i ta sama nieodseparowana przestrzeń.
Nie ma tam żadnej drogi dla rowerów tylko jest chodnik z częścią przeznaczoną dla pieszych i rowerzystów.
2020-10-26 07:06
porobią esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku i zdziwieni że to kolizyjne rozwiązanie. gdańsk to zascianek rowerowy z tymi swoimi chodnikami rowerowymi.
2020-10-26 07:32
Fajnie to widać na zdjęciu satelitarnym tej okolicy, że tramwaje i rowery jeżdżą zygzakiem, a szeroka jezdnia dla aut jest poprowadzona tak łagodnie jak tylko się dało :) Może tam też zrobimy szykanę zmuszającą do przejazdu 20 km/h? :)
2020-10-26 08:45
i cały czas jest to praktykowane. Skandal. Przejechałem całą Europe i nigdzie to nie jest praktykowane.
Najnowsza inwestycja na Stogach i jest to samo. Kierowca włączający się do ruchu jest ważniejszy niż
i cały czas jest to praktykowane. Skandal. Przejechałem całą Europe i nigdzie to nie jest praktykowane.
Najnowsza inwestycja na Stogach i jest to samo. Kierowca włączający się do ruchu jest ważniejszy niż rowerzysta czy pieszy. Czekamy teraz na pierwsze barierki bo przecież to wszystko wina rowerzystów "ścinających" szykanę jak na Piramowicza to sobie tłumaczą.
To że nie ma możliwości się wyminąć i trzeba zjechać na chodnik to już nikogo to nie obchodzi. Ważne że kierowca ma prosto.
2020-10-26 09:43
Na Piramowicza postawiono szykane, zeby przypominala rowerzystom, ze nie maja prawa bez zwalniania i ogladania sie na innych wjezdzac na przejazd, bo pierwszenstwo maja dopiero na nim. Niestety bylo to bezskuteczne,
Na Piramowicza postawiono szykane, zeby przypominala rowerzystom, ze nie maja prawa bez zwalniania i ogladania sie na innych wjezdzac na przejazd, bo pierwszenstwo maja dopiero na nim. Niestety bylo to bezskuteczne, uznano wiec, ze najlepiej by za ten upor i te niewiedze rowerzystow zaplacili kierowcy i zlikwidowano tam ruch samochodowy jako taki. I nie chodzi mi tu o teraz o porownywanie mozliwosci intelektualnych roznych grup uczestnikow ruchu drogowego w Polsce, bo sa one calkowicie identyczne. W tym jest wlasnie caly problem, ze spoleczenstwo jest idealnie rowno glupie - glupcy tworza przepisy, glupcy ich nie znaja i nie rozumieja, glupcy proponuja jakies cudowne rozwiazania, glupcy te wspaniale rozwiazania realizuja itd. I dlatego teraz rozwazaja czy postawic barierke, czy nadal pozwolic na jazde skonczonego i**oty na rowerku tuz obok skonczonego i rozpedzonego do 90-100 km/h i**oty w samochodziku, zamiast skutecznie odgrodzic kierowcow, rowerzystow i pieszych od siebie.
2020-10-26 11:14
A przecież sytuacja jest identyczna, a prędkości 4x większe.
2020-10-26 11:49
Ale nawet gdyby byla identyczna, nie mnie pytaj dlaczego glupiec nie jest konsekwentny, bo to nie ja jestem stworca glupcow.
2020-10-26 12:00
Ale rowerzysta ma zwalniać i uważać na samochody, które na nim to pierwszeństwo wymuszają, a kierowca jakimś cudem może śmigać 40km/h ponad limit i się nie przejmować.
2020-10-26 12:19
Ma pierwszenstwo na przejazdach, o ile prawidlowo na nie wjedzie. Przed przejazdem nie ma pierwszenstwa ani przed pieszymi, bo to nie droga dla rowerow, tylko tzw. cpr (znaki c16/13), ani tym bardziej przed prawidlowo
Ma pierwszenstwo na przejazdach, o ile prawidlowo na nie wjedzie. Przed przejazdem nie ma pierwszenstwa ani przed pieszymi, bo to nie droga dla rowerow, tylko tzw. cpr (znaki c16/13), ani tym bardziej przed prawidlowo jadacymi ulica (np. Piramowicza przed zmianami) samochodami, ktore z kolei maja obowiazek ustapic rowerzyscie NA przejezdzie i wlasnie na nie wjezdzajacemu. Tu nie ma co dorabiac teorii, bo przepisy sa (jak na Polske) calkiem jasne. Skoro rowerzysta i pieszy maja pierwszenstwo na przejsciu i przejezdzie, to nie maja go w pozostalych miejscach i sytuacjach, czyli gdy przejscie/przejazd jest zajete, bo prawidlowo jadacy kierowca zajal je tak, jak to wsystko zorganizowal i sobie zaplanowal zarzadca drogi, to pieszy i rowerzysta nie ma prawa wymagac, by ktos mu to przejscie/przejazd natychmiast udostepnil. innymi slowy ma grzecznie czekac na mozliwosc skorzystania. Tak wyglada to w polskim prawie, a Gdansk jest wlasnie w Polsce.
2020-10-26 13:27
jakie 40kmh? tam kierowcy 90kmh cisną bez skrępowania.... ale to rowerzysta ma zwalnaić do 10kmh, bo 20kmh za szybko jest. Szczyt hipokryzji.
2020-10-26 12:16
przecież rowerzysta ty baranie ma pierwszeństwo przed pojazdami zjeżdżającymi z Grunwaldzkiej czy na nią wjeżdżajacymi o czym ty mówisz
2020-10-26 13:33
2020-10-27 16:17
nie i**oto bo tak mówi stosowny zapis w ustawie prawo o ruchu drogowym radzę go poznać
2020-10-26 13:26
skoro kierowcy mają takie prawo na jezdni to i rowerzyści tez je mają !!!!
Masz prawko z czipsów?
2020-10-26 13:34
A przynajmniej zgodnie z oficjalnie obowiazujacym w Polsce prawem, bo Ty moze masz jakies inne, swoje, jak wiekszosc Polakow :) Prawko z chipsow? A ktory przepis daje tam, Twoim zdaniem, pierwszenstwo rowerzystom?
2020-10-26 14:00
Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
znajdującemu się na przejeździe.
1a.
Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi
znajdującemu się na przejeździe.
1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi,
którą zamierza opuścić.
znak D-6b Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem, jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wchodzących, oraz rowerzystów znajdujących się w tych miejscach, lub na nie wjeżdżających.
2020-10-26 20:25
Sorki, łapka w dół miała być...
2020-10-26 21:21
Ty nie rozumiesz, co wlasnie wkleiles? Naprawde?
27.1 - zachowac ostroznosc i ustapic pierwszenstwa rowerowi znajdujacemu sie na przejsciu. Skoro ustapic temu na prejsciu, to nie ma obowiazku ustepowac
Ty nie rozumiesz, co wlasnie wkleiles? Naprawde?
27.1 - zachowac ostroznosc i ustapic pierwszenstwa rowerowi znajdujacemu sie na przejsciu. Skoro ustapic temu na prejsciu, to nie ma obowiazku ustepowac rowerowi znajdujacemu sie na przyklad 10 metrow od przejscia (za daleko, by uznac, ze "wlasnie wjezdza").
1a - ten przepis jest zasadny dla obecnej organizacji ruchu, nie dla poprzedniej, takze w zasadzie nie na temat, choc i tak dzieki za wklejenie.
Znak D-6b - rozszerza tylko obowiazek ustapienia pieszym i rowerzystom wchodzacym i wjezdzajacym na przejscie/przejazd, a wiec juz nie tym, ktorzy znajduja sie chocby kilka metrow od tego przejscia/przejazdu.
Zaden z zacytowanych przepisow nie daje rowerzyscie prawa "wjeżdżać z pełną prędkością" na przejazd. Sa za to takie, ktore na rowerzystow i pieszych nakladaja obowiazek zachowania szczegolnej ostroznosci w tych miejscach.
2020-10-27 07:10
czyli twierdzisz ze wjezdzając na skrzyzowanie na ktorym mam pierwszenstwo to mam je dopiero bedąc na nim, a 10cm przed nim to nie mam? jak ktos pierwszy z podporządkowanej wyjdzedzie to trace te pierwszenstwo? Bo był
czyli twierdzisz ze wjezdzając na skrzyzowanie na ktorym mam pierwszenstwo to mam je dopiero bedąc na nim, a 10cm przed nim to nie mam? jak ktos pierwszy z podporządkowanej wyjdzedzie to trace te pierwszenstwo? Bo był pierwszy? hahah. czlowieku, nie kompromituj się.
no to podaj który przepis nakłada zachowanie "szczególnej ostrożności". cały czas czekam. Nie podasz bo nie ma takiego. Podałem ci konkretne 3 podstawy prawne w tym dwie z ustawy potwierdzające moją racje. ty wypisujesz tylko wymysly swoje
2020-10-26 09:13
A jeszcze podadzą ze to są specjaliści od planowania dróg rowerowych :)
specjaliści jak z koziej d*py trąba.
2020-10-26 07:23
dobrze, że ich nie ma
2020-10-27 16:17
Dokładnie - nie ma nic lepszego, niż zahaczyć kierownicą o słupek/barierkę i dosłownie katapultować się z roweru.
2020-10-26 07:55
DDR na tym odcinku nie jest zbyt szeroki, do tego prowadzi po łukach - a na łukach w trakcie jazdy następuje naturalne przechylenie się, a więc potrzeba na to więcej miejsca niż przy jeździe na wprost. Mijanie się tam już teraz nie należy do przyjemnych, a po zawężeniu drogi byłoby po prostu bardzo niebezpiecznie i ryzykowne dla mijających się.
2020-10-26 09:48
Nie jest to fakt, ktory swiadczylby negatywnie o konstruktorach drozek rowerowych, jak ch. by one nie byly.
2020-10-26 12:17
to po co buduje się takie niebezpieczne ścieżki pajacu?
2020-10-26 13:45
2020-10-27 16:22
ale ja ich nie chcę palancie więc czego chcesz ode mnie?
2020-10-26 08:03
paniusiu
2020-10-26 09:14
2020-10-26 09:25
Sa zwyczajnie tylko dwa wyjscia, wybierz sobie to, ktore bardziej Ci pasuje. Opcja A - przepisy sa mimo wszystko dosc jednoznaczne, ale Polacy maja je za nic, bo sa w zasadzie socjopatami. Opcja B - przepisy sa mimo wszystko dosc jednoznaczne, ale Polacy ich nie sa w stanie zrozumiec, bo sa w zasadzie i**otami.
2020-10-26 09:56
Ze to ty jesteś sprawdzą wypadku jak kogoś potrącisz , i to nic nowego ze wielkie bilbordy do takich jak ty nie dotarły z napisem człowiek to nie auto nie da się wyklepać.
2020-10-26 10:56
szkoda, że ped**arze tego kompletnie nie rozumieją i notorycznie ignorują przepisy ruchu drogowego. Jak dojdzie do wypadku to was w worek załadują
2020-10-26 11:15
Jeżdżą po chodniku? - Boją się zwyczajnie.
2020-10-26 11:28
A wiesz co oznacza czerwone światło? Oni nie i jadą jak chcą i kiedy chcą.
2020-10-26 12:01
Normalnie można by założyć, że to ci sami ludzie, nieważne czym jeżdżą...
2020-10-26 11:46
Nie jestem zaskoczony, a wrecz bylem pewien, ze wybierzesz Opcje B :)
2020-10-26 08:24
zasuwacie jak perszingi, a potem żal i ból jak dojdzie do kraksy
2020-10-26 08:45
2020-10-26 09:47
Rowerzysci od pieszych na 99% tras nie sa odgrodzeni niczym.
2020-10-26 09:58
2020-10-26 11:57
Trzeba byc uposledzonym, zeby pisac, iz to nie przeszkoda. Tym bardziej w kontekscie ewentualnego oddzielenia takim kraweznikiem pieszych od rowerzystow. Bo takie oddzielenie jest niezbedne i znowu tylko uposledzony zaprzeczy.
2020-10-26 12:19
ty biedny i**oto krawężnik dla samochodu jadącego 80-90 km/h nie stanowi żadnego problemu
2020-10-26 13:38
2020-10-26 12:44
2020-10-26 13:51
2020-10-26 12:37
A ilu nieogrodzoni rowerzyści?
2020-10-26 13:41
Nie mam watpliwosci, ze od takiego jak Ty i**oty chcialbym byc oddzielony solidna bariera, niewazne w jakich rolach w danej chwili bysmy wystepowali.
2020-10-26 19:48
A pociągi i tramwaje będą jeździć jeszcze wolniej by móc rowerzystów przepuścić gdy ci przejeżdżają przez tory
2020-10-26 09:54
Wszyscy zap@$%%^, czy w autach czy na rowerach.
2020-10-26 10:11
taa lecą dobre 100km/h
2020-10-26 08:26
ewentualnie dwie kostki jak są wejścia i po sprawie.
2020-10-26 08:56
kiedyś się instalowało tylko 2x2 - a spróbuj kupić jedną o minimalnie różnych parametrach hehehe. To były czasy
2020-10-26 08:55
to się chyba mooooocno nudzi...
2020-10-26 09:21
W Gdańsku dla wygody trujących spalinami 20 letnich blachoszrotów scina się drzewa i betonuje trawniki.A gdy chodzi o ruch rowerowy, którego promowanie jest potrzebne najbardziej to się traktuje jak niepotrzebny margines.
2020-10-26 10:54
serio - wiemy, że jesteś nieudacznikiem, którego nawet na małe auto nie stać, ale daruj sobie bo to po prostu nudne
2020-10-26 11:16
Wygląda na to, że to Ciebie nie stać na rower...
2020-10-26 09:06
Nie sa potrzebne i wszystko jest w porzadku, dopoki pijany lub nacpany wariat nie przejedzie tamtedy. Duzo osob zapewne pamieta, co wydarzylo sie kilkaset metrow od tego miejsca kilka lat temu.
2020-10-26 09:45
2020-10-26 10:26
pamięta, ale to by trzeba było każdy chodnik oddzielić od jezdni barierką
2020-10-26 11:56
2020-10-26 09:10
A może profesor od wagonów towarowych? W Gdańsku niema specjalistów ,sa tylko wybrani kolesie co im się wydaje ze według własnych kaprysów mimo sprzeciwu mieszkańców i rowerzystów będą robic to co chcą!.
Dlatego
A może profesor od wagonów towarowych? W Gdańsku niema specjalistów ,sa tylko wybrani kolesie co im się wydaje ze według własnych kaprysów mimo sprzeciwu mieszkańców i rowerzystów będą robic to co chcą!.
Dlatego bezmyślnie sa prowadzone wszystkie inwestycje w Gdańsku bo urzędnicy czują się bezkarnie ukrywają decyzje za którymi stoją i podpisują się tylko urząd miasta.!! A ta rzecznik nie wpije sobie do głowki ze Gdańsk to nie miasto krajów Europy zachodniej gdzie standard jest lada świetlne od polski .Bo właśnie ci sami urzędnicy blokują rozwój w Gdańsku!!Podobnie jak zachowane uczestników ruchu w Trójmieście daleko jest od standardów zachowania w Europie zachodniej.
To pewnie ci sami specjaliści właśnie w tym miejscu wprowadzili na zakrętach metalowe kratki na których się rowerzyści wywalali i dopiero po kilku latach zaakceptowali skargi na to by je usunąć. Przykładów jest mnóstwo .
Ci sami specjaliści wtym miejscu wstawili krawężnik na środku drogi w poprzek .!! I nigdzie na swiecie takiej fuszerki nie widziałem.podobnie jak łatanie dziur kostką w asfalcie!
2020-10-26 09:15
Rozwiązaniem jest poszerzenie i wprowadzenie łagodniejszych łuków na drodze dla rowerów. Da się wygospodarować jeden metr z jezdni i wprowadzenie parkowania równoległego w zatoczce parkingowej tuż przy kamienicy.
2020-10-26 10:53
zlikwidujmy tam jezdnie i zróbmy bardzo łagodny łuk dla rowerów
2020-10-26 11:18
Jeden pas dla lokalnych dojazdów i koniec.
Kto w ogóle wymyślił trzypasmową autostradę przez ścisłe centrum?
2020-10-26 19:52
Gdzie ty masz autostradę w centrum? O ile wiadomo autostrada nie ma skrzyżowań kolizyjnych i przejść dla pieszych
2020-10-27 08:51
ziemia jest nie tylko dla ziemniaków, a szosy nie tylko dla szosowców - kolarzy
2020-10-28 15:38
metafora musi mieć jakiś kontekst, albo zaznacz to w cudzysłowie. W przeciwnym razie trudno zrozumieć co masz na myśli. Póki co wygląda na to że każda droga to dla ciebie autostrada.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.