2021-02-18 20:24
Opinia wyróżniona
Rowerzysci mają swoje trasy. Jak taka prędkość może przeszkadzać rowerzystom? Są światła,które regulują przejazdy.
2021-03-23 20:17
Nasze drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w UE. Gorzej jest tylko w Rumunii i Bułgarii. Podstawowa przyczyna jest jedna: 88 procent wypadków to wina kierowców. A 9 na 10 kierowców przekracza prędkość tam, gdzie powinno jeździć się najspokojniej, czyli w terenie zabudowanym
2021-02-19 14:41
rowerzystom wszystko przeszkadza
2021-02-19 12:03
i przejscia dla pieszych z sygnalizacją !!
2021-02-19 11:31
....a co tzw. Zieloną Falą. Przejazd z Gdańska przy stałych prędkościach był cudowny a teraz szlak trafi.
Będzie się jezdzilo jak w Łodzi , startujesz ze świateł z zielonego i dojeżdżasz do drugich gdzie wskakuje czerwone.
2021-02-19 09:40
Zagrozeniem są kierowcy którzy tych ograniczeń nie przestrzegają. Ci co zapie....li na Grunwaldzkiej, teraz dalej będą to robić, mimo ograniczenia do 50km/h. Ci co przekraczają dozwoloną prędkość, a w szczególności Ci co
Zagrozeniem są kierowcy którzy tych ograniczeń nie przestrzegają. Ci co zapie....li na Grunwaldzkiej, teraz dalej będą to robić, mimo ograniczenia do 50km/h. Ci co przekraczają dozwoloną prędkość, a w szczególności Ci co znacznie ją przekraczają, zawsze będą ją przekraczać mimo nowych ograniczeń. Tylko nieuchronność kary, czy duże prawdopodobieństwo, ze po przekroczeniu prędkości dostanie się słony mandat itd., spowoduje że będzie bezpiecznie na drogach.
W Gdyni na drodze Różowej, jakiś kaskader się tam rozjeb... prujac ile fabryka dała, to urzędnicy ograniczyli prędkość na danym odcinku z 70 do 50. Ale potem i tak kilku kolejnych się tam rozbiło.
2021-02-19 09:24
2021-02-20 02:40
Gdybym był na poziomie obecnej żałosnej opozycji, to bym zainicjował "ruch siedmiu gwiazdek" ale prostactwo mnie mierzi.
2021-02-19 08:58
toż to aleja 3 pasmowa a 70 nie jest to niebezpieczne , przykładem niech będzie tunel nie można zmieniać zasad dla całej aglomeracji bo jakaś patologia zrobiła komuś krzywdę czy goście
toż to aleja 3 pasmowa a 70 nie jest to niebezpieczne , przykładem niech będzie tunel nie można zmieniać zasad dla całej aglomeracji bo jakaś patologia zrobiła komuś krzywdę czy goście w garniakach z OBC czy innego Trytona walą ponad 100 jadąc jak po torze wyścigowym bo mają odbić kartę o punkt godzinie ... a argument z wyścigami to już totalna porażka co ma ograniczenie 50 do durnych wyścigów małych wacków .... chyba czas żałować iż wybieramy jak wybieramy bo ci wybrani chcą się wykazać nie tam gdzie trzeba ........
2021-02-19 08:35
to są sami sobie winni. Myślą,że są święte krowy ruchu drogowego. Mam pytanie. Czy np. ktoś widział policjanta wypisującego mandat za przejazd cyklisty na przejściu dla pieszych, gdzie nie ma ścieżki rowerowej ? A może Policja poda nam ze swoich statystyk , ile takowych mandatów wystawiła ? O wymuszaniu pierszeństwa nawet nie wspomnę.
2021-02-19 10:50
a ktoś widział policjanta wypisującego mandat za jazdę na czerwonym
a ktoś widział policjanta wypisującego mandat za wyprzedzanie na przejściu
a ktoś....
no właśnie zacznijmy od bandytów na 4 kołach. 40tys wypadków rocznie w Polsce nie powodują rowerzyści
2021-02-19 12:50
pampersa, bo ci faktycznie na łeb się rzuca ;) o natężeniu ruchu i ilości użytkowników dróg też tam było palancko fajo ?
2021-02-19 11:19
Kolego policja ma dwa niezawodne hasła odnośnie wypadków. Jedne to nie zachowanie należytej ostrożności a drugi to niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Przy czym nie ma zdefiniowanej żadnej z tych
Kolego policja ma dwa niezawodne hasła odnośnie wypadków. Jedne to nie zachowanie należytej ostrożności a drugi to niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Przy czym nie ma zdefiniowanej żadnej z tych wartości. Nawet jak będziesz jechał z słoneczny dzień, zgodnie z przepisami i samochód wpadnie ci w dziurę na jezdni i polecisz np na barierki to jest to niedostosowanie prędkości. Jakiś czas temu były pokazane badania jak nowy samochód z salonu na nowych oponach hamuje na gładkiej drodze a jak na takiej lekko zniszczonej i na zniszczonej nawierzchni. Różnica w odległości wyniosła prawie 4 metry. I te 4 metry mogą decydować o wypadku lub nie. Ale nie można napisać w raporcie, że wypadek jest przez złą nawierzchnie bo wtedy można by było dochodzić odszkodowania ze strony zarządcy drogi.
2021-02-19 09:22
zdecydowana większość wypadków jest z winy kierowców samochodów. Poczytaj zanim zaczniesz pitolic faramzony
2021-02-19 09:42
Czy z głowy to wyciągnąłeś?
2021-02-19 12:46
z obcisłych gaci wraz z zawartości ,dlatego tak wali ;)
2021-02-19 10:54
źródło to dane policji. 82% wypadków powodują kierowcy 4 kółek
za 2/3 wypadków z udziałem rowerzystów odpowiadają kierowcy 4 kółek
za 3/4 wypadków z udziałem pieszych odpowiadają kierowcy 4 kółek
W liczbach? w 2019r. doszło do 4728 wypadków z udziałem rowerzystów, przy czym rowerzysta był sprawcą w zaledwie 1588 przypadkach
2021-02-20 02:34
Przy kiepskiej pogodzie liczba chętnych do jazdy na bicyklu spada. Kierowcom w samochodach to tak bardzo nie przeszkadza. Po za tym niektórzy jeżdżą, bo muszą gdyż wymusza na nich to charakter ich pracy.
2021-02-19 17:12
Nawet jeśli rowerzysta wjedzie na czerwonym, a pieszy wbiegnie wprost pod koła, to kierowca auta i tak zostanie ukarany za "niezachowanie szczególnej ostrożności".
Raz znajomej jakiś pijany typ wtargnął tuż przed
Nawet jeśli rowerzysta wjedzie na czerwonym, a pieszy wbiegnie wprost pod koła, to kierowca auta i tak zostanie ukarany za "niezachowanie szczególnej ostrożności".
Raz znajomej jakiś pijany typ wtargnął tuż przed maskę. W nocy, na nieoświetlonym przejściu. Nic nie było widać. Na szczęście jechała powoli, więc nic wielkiego się nie stało, ale gdy zjawiła się Policja, to zamiast ukarać d**ila z Art 14. KD, wolała pół godziny przekonywać kierowczynię do przyjęcia mandatu. Odpuścili dopiero gdy przyjechał ich przełożony, a ona zaczęła ryczeć.
Także weźcie sobie te statystyki włóżcie gdzieś między Braci Grimm a TVP Info.
2021-02-23 14:35
"Nic nie było widać". Światła zapomniała włączyć??
2021-02-19 10:36
I nie bez powodu OC na rower kosztuje 100x mniej niż na samochód.
2021-02-19 09:15
Albo ile mandatów dla rowerzystów za przejazd na czerwonym?? Bo mi na kamerce nagrywa się przynajmniej jedne dziennie. Nie wspomnę o patentach typu: czerwone na drodze, to hop na chodnik i za sygnalizatorem z powrotem na
Albo ile mandatów dla rowerzystów za przejazd na czerwonym?? Bo mi na kamerce nagrywa się przynajmniej jedne dziennie. Nie wspomnę o patentach typu: czerwone na drodze, to hop na chodnik i za sygnalizatorem z powrotem na drogę. Nie wszyscy rowerzyści są tacy ale też nie wszyscy kierowcy prują po Grunwaldzkiej 130 km na godzinę. Lewicowa równość kończy się tam gdzie zaczyna im przeszkadzać. Czemu nie wprowadzić progów zwalniających na ścieżce rowerowej przed przejściem dla pieszych??
2021-02-19 10:51
chcesz się dalej licytować?
2021-02-19 11:11
Haha, ta, jasne. Jeżdżę codziennie i często nawet jednego nie widzę, a nawet jeśli jakiś się zdarzy, to przejedziesz w momencie zapalenia się czerwonego, a rowerzyści często zupełnie nie zwracają uwagi, potrafią przejechać kilkanaście sekund po zapaleniu się czerwonego, zupełnie ignorują.
2021-02-19 12:01
2021-02-19 10:35
Ja z kolei jeżdżąc codziennie do pracy widzę jednego, może dwóch kierowców nie przekraczających prędkości.
2021-02-19 11:12
Chyba jednak działają bo przy wejściach na plaże w Brzeźnie są i rowerzyści tam muszą zwolnić
2021-02-18 23:01
znowu jesteście. Jak zwykle nic sie nie podoba...to źle, tamto źle.
2021-02-18 22:44
co widać po wyróżnionych postach
2021-02-18 21:59
Szkoda bo ja lubię zapier....ć :)
2021-02-18 23:19
2021-02-19 11:46
Powinno być tak że kierowczyc powinien pracować 1h w lesie za 1h za kółkiem ;)
2021-02-18 21:11
2021-02-18 20:37
idź jej się spytaj prosto w oczy co jej przeszkadza?
2021-02-19 09:51
i jak będzie ograniczenie do 50 nadal takie dzbany będą tam jechać 100km!!
2021-02-19 09:20
gościu nie wiesz o czym mówisz. Typ ruszał, miał jakieś problemy zdrowotne i zasłabł za kierownicą
2021-02-18 21:44
2021-02-18 20:48
aha wypadło jedno auto miliony mają jechac w tempie żółwia tok myślenia lewackiego łajna mnie przeraża baranie zrozum że kto będzie chciał jechac stówą pojedzie i w 99% procentach nikt mu nic nie zrobi
2021-02-19 08:17
bo ci każemy, madrzejsi, lepiej wykształceni,z arabiajacy i wazniejsi od ciebie ludzie. badz sobie prawicowym szefem w swoim bloku z wielkiej plyty
ha tfu w biedaków
2021-02-19 11:27
2021-02-19 07:39
to nie jest jedne auto na milion. to powszechny standard!!!
2021-02-19 07:21
A jak pojedzie drugi raz, to pójdzie siedzieć, pamiętaj spryciarzu od krula
2021-02-19 17:29
W Gdańsku? Nie. Jak jest ograniczenie prędkości do 50, to razem z radiowozem obok jedziemy 70
2021-02-19 03:11
2021-02-18 20:44
2021-02-19 07:10
Byłem tam chwilę po wypadku, przechodzę codziennie przez to przejście. Aha, 3 tygodnie temu znów, w tym samym miejscu kolejny bandyta nie zauważył świateł i wbił się aż w tramwaj. Tylko szczęście spowodowało, że nie ma ofiar śmiertelnych. Jestem jak najbardziej za ograniczeniami
2021-02-19 11:01
Jadąc 50 jak nie zauważy świateł też wjedzie w tramwaj, w pieszego czy w rowerzystę
2021-02-19 12:52
gdy się np w słup wbijesz autkiem przy 40km/h czy przy 60km/h
2021-02-19 13:51
I w jednym i w drugim przypadku auto do kasacji, i w jednym i w drugim kierowca prawdopodobnie nabawi się jedynie siniaków (No chyba że jakiś rdzewiejący nastoletni strucel, to wtedy w obu przypadkach można zginąć). Więc podsumowując różnicy nie ma.
2021-02-19 15:08
2021-02-19 08:28
2021-02-18 23:05
pazdziernik ubiegłego roku. poszukaj, a znajdziesz
2021-02-18 23:08
Pomorska przecież tam już nie ma 70
2021-02-18 23:23
juz nie
2021-02-18 20:43
Wypadł z drogi przy prędkości 70km/h na prostej Grunwaldzkiej czy Zwycięstwa? Idź te bajki opowiadać gdzieś indziej :)
2021-02-18 20:56
Krawężniki sa tak wysokie,że przy takiej prędkości zawiesilby się na nich,karetka jedzie nie można zjechać,żeby zrobić miejsce.
2021-02-19 10:26
Prędkość nie ma znaczenia...i tak są za wysokie
2021-02-18 20:16
Opinia wyróżniona
o ile wzrośnie emisja CO2, cząstek stałych i ciepła zakumulowanego skutkiem tej decyzji. Diet im zabraknie na pokrywanie skutków oddziaływania na środowisko tak durnej decyzji. Na razie wciąż jeździmy blachosmrodami, a nie odkurzaczami...
2021-03-23 20:20
Niż pseudonaukowe wywody piratów drogowych
2021-02-19 01:30
Czyli jak jedziesz szybciej to spalasz mniej paliwa i masz nizsza emisje.
Odkrywcze na miare Nobla, podaj swoje dane, lacznie z peselem, zglosze Cie do tej nagrody, jeszcze troche kasy zgarniesz - oczywiscie jak to udowodnisz :)
2021-02-20 02:15
No tak, podstawówka to jest kluczowe słowo twojego wpisu. Przy pewnej prędkości osiągasz optymalnie niskie spalanie. Jadąc szybciej lub wolniej spalanie, wyrażone w litrach na 100km, wzrasta. Przykład: jedziesz 100 km z
No tak, podstawówka to jest kluczowe słowo twojego wpisu. Przy pewnej prędkości osiągasz optymalnie niskie spalanie. Jadąc szybciej lub wolniej spalanie, wyrażone w litrach na 100km, wzrasta. Przykład: jedziesz 100 km z prędkością 70km/h, spalasz 3,9l na 100km. Jedziesz ten sam odcinek z prędkością 50km/h, spalasz 6,2l na 100km. Przy tak uproszczonych założeniach, oczywiste jest to, że jadąc 70km/h spalisz mniej na 100 km niż jadąc 50km/h. Na poziomie podstawówki sprawa jest załatwiona. Niektórzy tu jednak przechodzą na wyższy poziom, twierdząc, że nie jesteś w stanie jechać na dłuższym odcinku ze stałą prędkością 70km/h i to jest prawda, jednak zupełnie z kosmosu jest twierdzenie, że jeśli zredukujesz tą prędkość do 50km/h to nie będziesz musiał się zatrzymywać. Jeżeli nie możesz pokonać tego odcinaka z prędkością 70km/h, przy dozwolonej prędkości do 70km/h, bez zatrzymywania się, to nie będziesz mógł go również pokonać jadąc 50km/h, przy dopuszczalnej prędkości do 50km/h bez zatrzymywania się. W rzeczywistości, po zmianie oznakowania, przejechanie tego samego odcinka w nocy, zajmie ci więcej czasu, przy niższej średniej prędkości i wyższym średnim spalaniu. W ciągu dnia zaś, w godzinach szczytu, nie ma znaczenia dopuszczalna prędkość, bo i tak będziesz jechał średnio 15-20km/h (wolniej niż rower) i globalnie w ciągu doby wszystkie auta, po obniżeniu dopuszczalnej prędkości, spalą x litrów paliwa więcej niż przed tą zmianą. Czego tu nie rozumiesz?
2021-02-19 00:51
A odpowiem bardzo chętnie
Emisja CO2 i innych zanieczyszczeń znacznie spadnie.
Ponieważ ich źródłem w ruchu miejskim jest w praktyce jedynie przyspieszanie i hamowanie.
A ciągłe przyspieszanie i hamowanie do 70km/h generuje znacznie więcej emisji niż przyspieszanie do 50km/h i dalsza jazda z tą prędkością.
2021-02-19 19:09
Nie będziesz miał żadnej dalszej jazdy. Nadal będziesz przyspieszał i hamował. Wy żyjecie w jakimś utopijnym świecie, w którym wszyscy równocześnie ruszają, gdy zmienia się światło i jadą cały czas prosto, nie skręcają,
Nie będziesz miał żadnej dalszej jazdy. Nadal będziesz przyspieszał i hamował. Wy żyjecie w jakimś utopijnym świecie, w którym wszyscy równocześnie ruszają, gdy zmienia się światło i jadą cały czas prosto, nie skręcają, nie parkują, nie włączają się do ruchu. Zmieni się tylko to, że zamiast do 70km/h, legalnie będziesz mógł rozpędzić się do 50km/h, a czas przejazdu znacznie się wydłuży. Spalisz więcej paliwa, silnik ci się będzie latem przegrzewał, a chłodnica i klima nie będą wyrabiały. Grunwaldzka będzie płonęła żywym ogniem i chcesz mi powiedzieć, że to będzie lepsze dla mojego zdrowia? Piszecie o spalaniu, ale zapominacie o tym, że trzeba jeszcze chłodzić żeby się nie spaliło.
2021-02-19 00:04
Więc przy skrzyżowaniach jednopoziomowych, w terenie miejskim nawet tak rozciągniętym jak Gdańsk, rozpędzanie i hamowanie jest nieekologicznie. Jak chcemy powoływać się na badania to najpierw odpowiednio przeanalizujmy ich założenia.
PS. Uprzedzając głupio-mądrych ,,Zielona fala'' jest możliwa najwcześniej po 21.
2021-02-19 07:47
ale stała. bez przyspieszen i hamowań
2021-02-18 23:28
2021-02-19 00:47
pampersów trzeba zużyć żeby wpaść na takie ,,przełomowe,, rozwiązania ;)
2021-02-18 23:23
Jak będzie wszędzie 50, to zaczną robić coś sensownego (albo i nie zaczną, bo zjedzą ich auta elektryczne). Różnica w oporze powietrza jest duża, jazda 50 powinna być dużo bardziej efektywna.
2021-02-18 22:20
Oczywiscie stojąc w korkach samochody emitują znikome ilosci zanieczyszczeń.
To dlaczego firmy paliwowe finansują tych oszołomów od Jamrozego?
2021-02-18 21:09
2021-02-18 20:21
2021-02-19 11:40
Przy 50 i mniej spalanie zawsze jest wyższe
2021-02-19 00:55
Niestety mało kto to zrozumie.
Pokutuje jakaś ludowa wiedza że rzekomo auto w okolicach 90km/h emituje najmniej zanieczyszczeń.
Owszem - pod warunkiem że jest to stałą prędkość.
Prędkość
Niestety mało kto to zrozumie.
Pokutuje jakaś ludowa wiedza że rzekomo auto w okolicach 90km/h emituje najmniej zanieczyszczeń.
Owszem - pod warunkiem że jest to stałą prędkość.
Prędkość ekonomiczna jeśli do przejechania jest odcinek 500m to 30km/h, jeśli odcinek wynosi 1000m prędkość ekonomiczna to 50km/h.
Do 70km/h opłaca się rozpędzić dopiero jak odcinek który pokona się z tą prędkością to 2000m, a do 90km/h jeśli będzie to odcinek 5000m
Dlatego w mieście optymalną pod względem emisji prędkością jest zazwyczaj około 30km/h, 50km/h najwyżej na drogach przelotowych.
2021-02-20 01:13
yyyy co za bzdura! co za beznadziejnie bezsensowny wpis! Chcesz powiedzieć, że jak jedziesz z Gdańska do Wrzeszcza to 50 na godz, a jak do gdyni to popie...aj 90? i skąd ta konkluzja? bo zazwyczaj nie jedziesz do gdyni?
yyyy co za bzdura! co za beznadziejnie bezsensowny wpis! Chcesz powiedzieć, że jak jedziesz z Gdańska do Wrzeszcza to 50 na godz, a jak do gdyni to popie...aj 90? i skąd ta konkluzja? bo zazwyczaj nie jedziesz do gdyni? To nie ma sensu człowieku, czy ty może nie jesteś człowiekiem tylko jakimś zpie... nieudanym botem, który przetwarza jakieś dane z innych wpisów i tworzy teorie nie z tej ziemi?
2021-02-19 12:19
Producenci od 20 lat tworzą samochody tak, by spalały jak najmniej przy prędkości 70-80, bo to prędkość testowa:)
A przy 30 w mało którym samochodzie można wrzucić 2 bieg nie dławiąc silnika...chyba, ze na polsprzegle...a wtedy spalanie w kosmos :) i przyspieszenie z 30 na zbyt wysokim biegu pochłania maaaaase paliwa:)
2021-02-19 15:00
A w przypadku bardziej elastycznych skrzyn, chocby niektorych japoncow, bez problemu ruszysz z piatki i nawet nie bedziesz musial nie wiadomo jak gazowac. Pewnie o autoacie piszesz, tam faktycznie z trojki nie ruszysz :)
2021-02-19 07:45
najmniej zanieczyszczen to najwiekszy bieg przy najnizszych obrotach. to na pewno nie jest 90kmh dla wiekszosci aut
2021-02-19 10:44
Tak, pod warunkiem że mówimy o jeździe z tą prędkością długich odcinków (ponad 5km)
W mieście większą ilość paliwa zuzywa się na rozpędzanie niż na tą jazdę ze stałą prędkością.
Dlatego samochód który
Tak, pod warunkiem że mówimy o jeździe z tą prędkością długich odcinków (ponad 5km)
W mieście większą ilość paliwa zuzywa się na rozpędzanie niż na tą jazdę ze stałą prędkością.
Dlatego samochód który przy stałej prędkości 90 pali na autostradzi 5l/100km
Ale w mieście gdybyś chciał spod każdy świateł przyspieszać do 90 to zużyje 15l/100km
Ale gdybyś przyspieszał tylko do 50 to zadowoli się już pewnie 8-9l/100km
Wbrew pozorom gdybyś w mieście nie przekraczał 30 to zużycie wyniosło by nawet mniej.
2021-02-20 03:30
Potrzebne dowody, najlepiej w formie obliczeń, na poparcie tych tez.
2021-02-19 09:59
A probowales kiedys wystartowac rowerem z najwyzszego biegu?
Probowales pedalowac po ruszeniu, przy niskich obrotach?
Probowales pedalowac potem (jak juz byles rozpedzony)?
Kiedy bylo Ci latwiej pedalowac - kiedy paliles najmniej "paliwa"? Mysle, ze wcale nie przy najmniejszych obrotach ;)
2021-02-19 11:09
o ludzie. chodzi o stałą prędkość. jak już się rozpędzisz to jadąc na najniższych obrotach najmniej spalisz. to chyba logiczne.
2021-02-19 08:08
Drodzy moji najmniej emisji spalin wydziela autko stojące pod domem i to jest jedyna prawda , a nie czy jedzie 30 ,50 czy 70 na godzinę
2021-02-18 20:27
ale przeczytaj raz jeszcze całe pytanie. Ze zrozumieniem. Dla ułatwienia dodam, że moje auto nie załącza 5 biegu (i wyższych) poniżej 62 km/h - takie wyprodukowali. I tak dalej...
2021-02-18 21:13
Opór aerodynamiczny, główny opór do pokonania przy jeździe ze stałą prędkością, jest proporcjonalny do kwadratu prędkości. Czyli przy 70 twoje auto musi wykonywać 2 razy większą pracę. A ty mówisz, że wtedy pali mniej? Patentuj chłopie swoje auto szybko!
2021-02-19 09:59
określana jest w gramach na cm3 pojemności na 1 obrót. Jedziesz wolno na wysokich obrotach na niskim biegu spalasz więcej niż jadąc szybciej na niższych obrotach na wyższym biegu.
2021-02-19 10:41
Pomijając już fakt, że w miejskich samochodach szybko na niskich obrotach się jechać nie da, bo skrzynia za krótka...
2021-02-19 12:11
Zestopniowanie zwykle nie pozwala na wrzucenie wyższego biegu poniżej pewnej prędkości w automatach i powoduje zdławienie silnika w manualnych...
2021-02-19 08:39
możesz jechać 50 km/h na 1 biegu i 70 km/h na 5. W którym przypadku jest większe spalanie ? Prędkość nie jest aż tak ważna
2021-02-19 10:40
Kiedy więcej spalisz - 4 bieg, 2k obrotów, 50km/h, czy 5 bieg, 2k obrotów, 70km/h?
2021-02-19 14:50
A coz to za skrzynia? Coz za silnik? Jakie wspolczynniki oporow? A i tego malo, nadal dowolna odpowiedz moze byc prawda albo klamstwem.
2021-02-18 23:00
- niestety niewiele maja wspólnego z prawdziwą dynamiką płynów. Nie wymyślaj nowych teorii i nowych praw fizyki. Wróć na Ziemię. Idź do szkoły. Przeproś nauczyciela fizyki.
2021-02-18 23:20
Zostaw już ten opór - bo chyba tak właśnie myśleli radni. Efektów obniżenia prędkości będzie wiele - niestety ich wpływ na środowisko nigdy nie będzie pozytywny. Zaczynając od płynności ruchu (zmniejszy się drastycznie)
Zostaw już ten opór - bo chyba tak właśnie myśleli radni. Efektów obniżenia prędkości będzie wiele - niestety ich wpływ na środowisko nigdy nie będzie pozytywny. Zaczynając od płynności ruchu (zmniejszy się drastycznie) przez zwiększenie ilości zanieczyszczeń chemicznych i fizycznych aż po zwiększenie poziomu frustracji i tak sfrustrowanych kierowców. Nikomu to nie wyjdzie na dobre.
2021-02-19 14:12
Plynnosc ruchu musi sie poprawiac wraz ze spadkiem sredniej predkosci - mamy przeciez po drodze swiatla, ktore wymuszaja czasowe zatrzymania (predkosc rowna 0). Zatem im wieksze amplitudy predkosci, tym mniejsza plynnosc ruchu i odwrotnie. Prosze uprzejmie.
2021-02-19 18:35
Logiczne wydaje się też to, że jak podniesiesz podatki, to zwiększysz wpływy do budżetu, nielogicznym zaś wydaje się pomysł by zwiększyć wpływy obniżając podatki, a jednak tak to często w praktyce wychodzi i idę o
Logiczne wydaje się też to, że jak podniesiesz podatki, to zwiększysz wpływy do budżetu, nielogicznym zaś wydaje się pomysł by zwiększyć wpływy obniżając podatki, a jednak tak to często w praktyce wychodzi i idę o zakład, że tu będzie podobnie. Im dłużej będzie się jechało, tym bardziej będą się ludzie spieszyć. Im bardziej będą ruch tamować, tym więcej będzie stłuczek, kolizji, potrąconych rowerzystów, kłótni, bójek, chamstwa, spalin, rozżarzonych latem aut z niewyrabiającą już klimatyzacją- to też weźcie pod uwagę w swoich kalkulacjach emisji spalin i gazów cieplarnianych.
2021-02-19 18:05
Twoja logika ma zastosowanie tylko w teorii. W prawdziwym życiu można sobie nią tyłek podetrzeć. Gdyby wszyscy, na światłach, ruszyli niemal równocześnie, to możnaby sobie jechać płynnie z niewielkimi amplitudami, jednak
Twoja logika ma zastosowanie tylko w teorii. W prawdziwym życiu można sobie nią tyłek podetrzeć. Gdyby wszyscy, na światłach, ruszyli niemal równocześnie, to możnaby sobie jechać płynnie z niewielkimi amplitudami, jednak w praktyce jest tak, że jak stoisz troszkę dalej, to światło się ponownie zmieni na czerwone zanim w ogóle zdążysz ruszyć. Do wyprzedzania, jazdy slalomem i ustawiania się na wolnym pasie dochodzi zazwyczaj dlatego, że niektórzy nie chcą stać za powolniakiem, któremu często trzeba dać znać klaksonem, że już ma zielone światło, bo oczy ma na ekran telefonu skierowane, lub na własną gębę w lusterku. Niestety nigdy się nie dogadamy w tym temacie, bo dla jednych auto jest po to by było szybciej, a dla innych- by było wygodniej. Ja osobiście mam dużo mniej sympatii dla tych drugich, bo oni przekładają własną wygodę nad życie, zdrowie, czas innych ludzi. Piszą o nich frustraci, wariaci, a potem siedząc w domu, czekając na kuriera lub zamówione żarcie, przeklinają ich, że tak długo, że tak wolno. Niestety większość ludzi jeździ autem do pracy, z pracy i do galerii, ewentualnie na spacer, co jest lekkim absurdem- jedziesz autem, żeby spacerować na świeżym powietrzu i narzekasz, że jest mało świeże, ale nie widzisz, że sam je zasmrodziłeś właśnie. W tym gronie są też urzędnicy, którzy podejmują decyzje i ustawiają wszystko pod siebie. Zielona fala? Zobaczcie jak działa zielona fala na Wyklętych- hyc do urzędu, a nie w kierunku obwodnicy, gdzie prawie wszyscy jadą.
2021-02-19 18:51
Jesli niektorzy beda na krotkich odcinkach rozpedzac sie do duzo wyzszych od przecietnej predkosci, to plynnosc bedzie spadac. Z drugiej strony, moze powinnismy zaczac od ustalenia jakiejs wspolnej definicji tej
Jesli niektorzy beda na krotkich odcinkach rozpedzac sie do duzo wyzszych od przecietnej predkosci, to plynnosc bedzie spadac. Z drugiej strony, moze powinnismy zaczac od ustalenia jakiejs wspolnej definicji tej plynnosci, bo moze tu sie rozmijamy :) Na pewno sprawne ruszanie kierowcow ma zasadniczy wplyw na plynnosc, co do tego nie moze byc watpliwosci.
2021-02-19 06:50
A ja widzę frustrację w oczach ludzi nerwowo wyprzedzających mnie, z którymi spotykam się na następnych światłach auto w auto. Ludzie jeżdżący zgodnie z przepisami wracają do domu zrelaksowani, a ci nerwowi nie. Po co ta
A ja widzę frustrację w oczach ludzi nerwowo wyprzedzających mnie, z którymi spotykam się na następnych światłach auto w auto. Ludzie jeżdżący zgodnie z przepisami wracają do domu zrelaksowani, a ci nerwowi nie. Po co ta gonitwa? Jadąc przez cały Gdańsk zaoszczędzisz max 2min pędząc na złamanie karku. Za te ograniczenia podziękujmy sami sobie oraz policji, której nie ma.
2021-02-19 14:43
Natomiast takie "zrelaksowane" podejscie, ktore w praktyce najczesciej sprowadza sie do tego, ze na lewoskrecie na zielonym swietle zmieszcza sie dwa samochody zamiast czterech, to zwykle chamstwo. A Ty sie jeszcze potem dziwisz, ze wlasnym chamstwem wywolujesz frustracje innych kierowcow :)
2021-02-19 14:51
Nie znasz mnie, a tyle rzeczy mi zarzuciłeś. Właśnie o takich kierowcach pisałem :)
PS. Na światłach jadę sprawniej jak 90% innych ;)
2021-02-19 07:07
no nie wiem, ja jestem najbardziej zestresowany jak jade przepisowo tzn. 50 km/h albo ktos mi siedzi na zderzaku albo na 2 pasmowej drodze wjezdza przed maske.....przyznam szczerze, ze relaksujaca predkosc to taka 30-40
no nie wiem, ja jestem najbardziej zestresowany jak jade przepisowo tzn. 50 km/h albo ktos mi siedzi na zderzaku albo na 2 pasmowej drodze wjezdza przed maske.....przyznam szczerze, ze relaksujaca predkosc to taka 30-40 km/h nie musze na nic uwazac i sie skupiac, bo droga hamowania krotka ....wiec moge myslec o czymkowiek i nawet juz innych kierowcow nie zauwazam z tylu tylko jest problem taki, ze moj diesel pali o 1 litr wiecej...... jazda na 2-3 biegu mu chyba nie sluzy
2021-02-19 10:39
Przy tych samych obrotach silnik spali na opory wewnętrzne tyle samo, niezależnie od biegu...
2021-02-19 12:28
pod warunkiem, ze kluczyk mam w kieszeni. Bo jak stoję na światłach z włączonym silnikiem, to niestety pali. Żaden mechanik nie dał rady ustawić inaczej. Żre wachę, wali z rury i inaczej nie będzie!
2021-02-19 01:34
2021-02-19 07:40
Platforma wyraznie strzela sobie w kolano.Chyba juz zdecydowali sie oddac glosy proszczepionkowemu Holowni.
2021-02-18 22:23
A przy jakiej predkosci obrotowej silnik ma największą sprawność?
To może warto powiedzieć o jakich wartościach oporów mamy do czynienia przy predkoscich poniżej 90km/h
2021-02-18 22:53
Gdy ma wysoki moment obrotowy.
2021-02-18 21:47
Zobacz na tabele zużycia paliwa na poszczególnych biegach i obrotach silnika.
Optimum to 90 km/h i 2 K obrotów silnika. W miescie trudno tak jeździć. Niemniej jazda z prędkością 70 km/h jest według danych producentów samochodów bardziej ekonomiczna niż 50km/h
2021-02-18 22:53
Ale pod warunkiem, że to prędkość stała. NA Al. Grunwaldzkiej i zwycięstwa mamy 23 sygnalizacje świetlne. Czyli średnio co 400m. To nie jest jazda ze stałą prędkością ale rozpędzanie się do 70 km/h na każdych kolejnych
Ale pod warunkiem, że to prędkość stała. NA Al. Grunwaldzkiej i zwycięstwa mamy 23 sygnalizacje świetlne. Czyli średnio co 400m. To nie jest jazda ze stałą prędkością ale rozpędzanie się do 70 km/h na każdych kolejnych światłach (nie przez brak priorytetów, a i**otów, którzy jadą 90 km/h i zawsze dojadą na czerwonym, blokując tych, co jadą zgodnie z zieloną falą).
2021-02-19 06:36
Tristar nie działa tak, jak było obiecane
2021-02-19 08:48
Oczywiście, że jest. Trzeba tylko nie jechać 90 i więcej od czerwonego do czerwonego.
2021-02-19 17:02
W ciągu dnia nie ma, jedynie na bardzo krótkich odcinkach. Tristar działa zupełnie odwrotnie niż miał. Nie usprawnia ruchu tylko go celowo spowalnia. Jak mamy iść w tym kierunku to może faktycznie wyrzućmy auta z miasta,
W ciągu dnia nie ma, jedynie na bardzo krótkich odcinkach. Tristar działa zupełnie odwrotnie niż miał. Nie usprawnia ruchu tylko go celowo spowalnia. Jak mamy iść w tym kierunku to może faktycznie wyrzućmy auta z miasta, a przywróćmy konie i furmanki. Będzie ekologicznie. Może trochę końskim klockiem będzie waliło, ale przynajmniej nie będzie spalin.
2021-02-19 11:49
Nie ma na całym odcinku, jest tylko pomiędzy niektórymi skrzyżowaniami np. Mc Donald/Uniwerek - nowy Żak.
2021-02-18 20:35
2021-02-18 20:22
2021-03-23 20:21
2021-02-19 16:08
Jaka prawde odnosnie wlasnej osoby wlasnie wszystkim wyjawiles?
2021-02-18 20:25
Warto się dokształcić.
90% zanieczyszczeń w powietrzu to zanieczyszczenia wtórne które są zależne od prędkości!!! Spalin może jest ciut więcej ale za to są niżej zawieszone w powietrzu i mają mniejszy zasięg.
2021-02-19 11:41
Co to skrzynia biegów i jak wpływa na spalanie :)
2021-02-18 22:54
Zobacz na miasta gdzie jest największy SMOG- Kraków, Wrocław, Warszawa.
Skoreluj to z ilością korków.
Wniosek jest prosty- Największe zanieczyszczenia powietrza mamy w miastach gdzie ruch odbywa się z prędkością 20-30 km/h (ze względu na korki)
2021-02-19 03:13
Czy aby samochody go tylko powodowały?
2021-02-19 09:07
Najwięcej bałaganu robi w zimie ogrzewanie, ale akurat tak się złożyło że pandemia zaczęła się u nas gdy już było dość ciepło.
2021-02-18 23:15
to kwestia ukształtowania terenu i lokalizacja miasta jest głównym czynnikiem. u nas smogu prawie nie ma bo wieje caly czas. nie wymyślaj.
2021-02-19 08:21
Aplikacjepokazujące jakość powietrza, mierzoną na stacjach rozstawionych po Gdańsku, dają obraz sytuacji. Jest bardzo źle. Niewielkie to pocieszenie, że inni w PL mają jeszcze gorzej.
2021-02-18 23:53
warunki środowiskowe mogą nasilać lub zmniejszać tendencję do jego powstawania. Smog to spaliny, misiaczku. I nie ma, że boli.
2021-02-19 13:59
2021-02-19 07:42
to "brudna mgła". Jak powietrze stoi to ze spalinami sie tworzy. jak wieje to sie nie tworzy
2021-02-18 20:15
Opinia wyróżniona
Co robimy ? Pilnujemy zwykłych obywateli w dzień ! Bareja wiecznie żywy...
2021-02-18 23:06
Mieście rządzonym od lat przez platformę
2021-02-19 07:09
Aleja im. Lecha.K // plac ofiar smoleńskich... // Skwer 10 kwietnia... Jak by PiS był taki super to ten mały gnom nie chował by się na Żoliborzu w obstawie takiej ilości milicji...
2021-02-20 04:21
'Patron ulicy musi być "prawilny" choćbym musiał się po niej "czołgać"!' Głosujcie dalej wg waszej "złotej zasady": byle jaki byle by był z antypisu.
2021-02-19 22:18
z prędkościami i racjonalną organizacją ruchu? Radni PO nie biorą pod uwagę topografi miasta, wąskiego i długiego z powodu naturalnych ograniczeń. W przeciwieństwie do innych miast, w Gdańsku nie ma alternatywnych,
z prędkościami i racjonalną organizacją ruchu? Radni PO nie biorą pod uwagę topografi miasta, wąskiego i długiego z powodu naturalnych ograniczeń. W przeciwieństwie do innych miast, w Gdańsku nie ma alternatywnych, równoległych arterii przełomowych. Na drogach lokalnych, osiedlowych proszę bardzo - niech będzie 50, ale przemieszczanie pomiędzy dzielnicami powinno być sprawne. Po to buduje się autostrady pomiędzy miastami. Znając jednak "geniuszy z PO", to następny ich pomysł to ograniczenie prędkości na autostradach że 140 do 70km/h, bo przecież tam też odbywają się wyścigi. Czas pogonić tych lewaków z PO zanim zafunduja nam inne jaja.
2021-02-19 14:46
Przynajmniej można by się było po tej alei Kaczyńskiego szybko i płynnie poruszać. W d*pie mam jak się nazywa ulica którą jadę, wystarczy że szybko nią dojadę z A do B.
2021-02-19 12:20
Są lewicowe partie, które zakładają lepszy urbanizm niż PO (nie mylić neoliberałów z PO - którzy prywatyzowali ważne funkcje miejskie - z socjaldemokratami)
2021-02-19 14:50
Lewica? Jaki oni mają plan urbanistyczny? Zrobić z całej tej trasy jedną wielką ścieżkę rowerową?
2021-02-19 08:48
czyli jedyny wybór to taki który nas dyma albo ten który nas może też wydymać ? Może trzeba sie chwile zastanowić przy wyborach a nie patrzeć na bilbordy najbogatszych partii ?
2021-02-18 22:29
macie tak jak wybraliscie.. - Klub radnych koalicji obywatelskiej
2021-02-18 21:43
ktoś wypadł przez okno - zakazać okien
2021-02-18 21:46
Chyba że przyjemniej Ci gdzie indziej wsadzać hihi
2021-02-18 22:30
kto pamieta przyklad jakies lawki co tam siadali pijacy i bluzgali?
Ciekawe, ze nie zamknieto calego miasta bo przeciez przeklinaly julki..
2021-02-18 21:09
2021-02-18 21:09
2021-02-18 22:29
ławke tez usuniento. Tusk zamykal stadiony..
ta sama droga .. PO i KO.
2021-02-18 20:29
tam standardowo niemal wszyscy 90 cisną i więcej nie zaklinajcie rzeczywistości że jest inaczej. no ludzie. jeździliby wszyscy te przepisowe 70 to tematu by nie było.
2021-02-19 08:45
Większość kierowców jedzie między 60 a 80 kmh. Znajdą się szarżujący, ale tacy zawsze będą, nawet jak tam będzie ograniczenie d 30 kmh. Ta zmiana jest absurdalna, bardzo wydłuży czas przejazdu przez miasto i spowoduje
Większość kierowców jedzie między 60 a 80 kmh. Znajdą się szarżujący, ale tacy zawsze będą, nawet jak tam będzie ograniczenie d 30 kmh. Ta zmiana jest absurdalna, bardzo wydłuży czas przejazdu przez miasto i spowoduje większy ruch na obwodnicy, która i tak jest już zapchana. Nic dobrego z tego nie wyjdzie. Co innego, gdyby wprowadzili taką zmianę, gdyby była inna siatka drogowa w Gdańsku. Jednak jej nie ma, więc nie ma tematu. Kolejny kretyński wymysł drogowy radnych, po zmianie organizacji ruchu na Piramowicza, zwężeniu na Grunwaldzkiej w Oliwie (czemu tylko w jednym kierunku? ), po decyzji o niezdejmowaniu taśm z większości przejść dla pieszych z przyciskami i jeszcze paru innych. Te zmiany pieszym i rowerzystom NIC nie dadzą, a kierowcom utrudnią życie
2021-02-19 11:10
2021-02-19 08:12
Cisną 90 bo tylko przy 100 - 120 km/h jest zielona fala.
2021-02-19 10:43
Jedziesz 2x wolniej, czyli 50-60 i masz zieloną falę, bo przeskakujesz jedną zmianę świateł.
Magia, co?
2021-02-19 16:45
Chyba mało jeździsz, w przeciwnym razie musiałbyś zauważyć, że od jakiegoś czasu, tendencyjnie światła ustawiają tak, że gdy twoje zmieniają się na zielone, to następne zaraz przeskakują na czerwone. Od paru miesięcy nie
Chyba mało jeździsz, w przeciwnym razie musiałbyś zauważyć, że od jakiegoś czasu, tendencyjnie światła ustawiają tak, że gdy twoje zmieniają się na zielone, to następne zaraz przeskakują na czerwone. Od paru miesięcy nie ma już "zielonej fali" prawie nigdzie w Gdańsku, nie w ciągu dnia, w nocy owszem, tak gdzieś do 7 rano, a potem system, który miał usprawnić ruch, działa w ten sposób, by go spowolnić. Niedawno liczyłem, z Suchanina, przez Morenę, na Zaspę i Przymorze zaliczyłem 25 czerwonych świateł z rzędu. Efekt tych działań będzie odwrotny od zamierzonego, bo im więcej czasu będzie się tracić, tym bardziej ludzie będą się spieszyć, ale dla polityków i innych urzędniczych baranów jest to tak niezrozumiałe, jak to, że wpływy do budżetu mogą być wyższe, gdy się obniży podatki. To jest magia, której oni nigdy nie pojmą. Kolejną kwestią jest to, że te wszystkie działania są tylko pozorne, taka pokazówka dla niemyślących, bo z jednej strony wprowadza się ograniczenia prędkości, odbiera się prawka za szybką jazdę, a z drugiej- w żaden sposób nie kontroluje się czy ktoś, komu odebrano prawo jazdy, faktycznie nie jeździ, po 5 razy się ich potem zatrzymuje i nic, a lekką ręką rozdaje się je nowym kierowcom, którzy się do tego nie nadają. Szkolenie też jest o kant tyłka potłuc. W tym roku już 3 razy zostałem poproszony przez panienki żebym im ich auto zaparkował, bo one tyłem nie potrafią. Telefony, smsy w czasie jazdy są spoko, ale 70km na Grunwaldzkiej to takie straszne niebezpieczeństwo że hej. Bez sensu to wszystko i w ogóle dlaczego dopuszcza się do sprzedaży auta rozpędzające się do 300km/h plus, jeśli najwyższa dopuszczalna prędkość w Polsce to 140km/h? Problemem nie są przepisy, czy nadmierna prędkość, problemem są kierowcy, którzy nie potrafią jeździć, skoncentrować się na jeździe i przede wszystkim myśleć. Zwróćcie też uwagę na taką zależność- im więcej pierdół na drogach, tym więcej wariatów, a jak wszyscy jadą sprawnie to nikt nie świruje.
2021-02-19 12:44
Jak to wytłumaczyć? Odległości od świateł są różne i czasy wyświetlania różne:) nie wszystko da się sprowadzić do dzielenia przez 2:)
2021-02-18 20:00
2021-02-18 20:04
Należałoby je podnieść przynajmniej 10-krotnie. Perspektywa grzywny 500zł dla właściciela pojazdu wartego 100tys zł jest zupelnie niegrozna.
Do tego należy przywrócić możliwość utrzymywania fotoradarów
Należałoby je podnieść przynajmniej 10-krotnie. Perspektywa grzywny 500zł dla właściciela pojazdu wartego 100tys zł jest zupelnie niegrozna.
Do tego należy przywrócić możliwość utrzymywania fotoradarów przez Samorządy. Kilkadziesiąt urządzeń w strategicznych miejscach, plus odcinkowy pomiar prędkośći np. na obwodnicy rozwiązałyby częściowo problem.
2021-02-18 20:08
I wtedy weź się odwołuje jak trzeba z góry płacić ... Więc trzymaj tak dalej
2021-02-19 09:39
2021-02-18 23:22
"żołądki mamy jednakowe" oraz
"jak milicjant zarabia więcej od nauczyciela"
2021-02-19 09:38
2021-02-18 20:07
Większość jest za 70kmh skoro tam się ścigają to 50 nic nie da. Przecież nikt 70 się nie ścigał
2021-02-19 07:49
wszystko sie zgadza. bo teraz wszyscy cisną powyżej 90kmh
2021-02-19 09:40
2021-02-18 20:30
Bardzo dobra zmiana, ale muszą być fotoradary albo odcinkowy pomiar prędkości. Inaczej niewiele to da...
No i czekam w końcu na władzę, która dopisze jedno ziobro do kwoty wolnej od podatku i każdej kwoty mandatu za wykroczenia drogowe.
2021-02-18 21:49
wystarczą radary przy utrzymaniu 70 km/h i miejscowo 50 km/h (OBC, Oliwa, Manhattan, Opera)
2021-02-19 09:41
2021-02-19 12:39
2021-02-19 15:55
ale ciebie, myślę że teleskopówa styknie ;P
2021-02-19 09:41
Jednak PO lubi xxxxx Polaków
2021-02-19 09:48
Idąc tym tokiem rozumowania PO w Gdańsku , Straż Pożarna nakaże żeby każdy w domu miał gaśnice ? I będą sprawdzać ?
2021-02-19 16:13
2021-02-18 21:32
2021-02-18 22:31
2021-02-19 00:48
....teraz jak widzę cyklozboka to zamykam oczy ;P
2021-02-19 03:10
2021-02-19 06:51
2021-02-19 07:49
Skąd się takie Pacanowo bierze i jeszcze niezłą kasę trzepią.
2021-02-19 14:11
Banda i**otów uchwaliła i**otyczny przepis. Może jedźmy 20 km/h będzie wtedy bezpiecznie, a najlepiej 10km/h, przekształćmy ulice w deptaki i zamiast jeździć będziemy chodzić i wtedy dopiero będzie bezpiecznie.
Banda i**otów uchwaliła i**otyczny przepis. Może jedźmy 20 km/h będzie wtedy bezpiecznie, a najlepiej 10km/h, przekształćmy ulice w deptaki i zamiast jeździć będziemy chodzić i wtedy dopiero będzie bezpiecznie. Opamiętajcie się z tą głupotą bo będziemy zdychać od spalin samochodowych w takim tempie jeżdżąc. Już i tak na światłach stoimy i smrodzimy, a teraz jeszcze ta głupota.
2021-02-18 20:01
Polak to najgorszy kierowca ...... we własnym kraju - w innych krajach potrafimy dostosować prędkość do warunków i przePiSów :)
2021-02-18 20:23
Ale jesteś głupiutki. Ta zmiana nie zmniejszy ryzyka wypadków, bo jak ktoś przekraczał 70 to tym bardziej przekroczy 50 - tak jakoś w matmie było. 70 nie jest niebezpieczną prędkością na tej trasie, no może za wyjątkiem
Ale jesteś głupiutki. Ta zmiana nie zmniejszy ryzyka wypadków, bo jak ktoś przekraczał 70 to tym bardziej przekroczy 50 - tak jakoś w matmie było. 70 nie jest niebezpieczną prędkością na tej trasie, no może za wyjątkiem zawijasa przed galerią bałtycką. No chyba że to takie preludium, które zapowiada znaczne ograniczenie remontów dróg - łatwiej będzie powiedzieć że wypadek to wina 70 kmh prędkości a nie kiepskiej nawierzchni
2021-02-18 20:29
Moja żona raz dostała 6 punktów i 2 stówy i teraz jeździ przePiSowo :) A d**ili którzy na ograniczeniu 50 km/h walą 120 należy kuć i na glebę :)
2021-02-18 20:30
nic nie otrzyma, nie widziałem tam patrolu od lat
2021-02-18 20:46
I oby tak zostało. :) Też już dobrą dekadę dzień w dzień śmigam Grunwaldzką i mi też żaden policjant urwany z choinki tam się nie trafił. :)
2021-02-19 09:23
no patrz a ja niemal codziennie widzę jak typkow łapią
2021-02-18 20:43
160 i nic...
2021-02-18 21:02
2021-02-19 10:37
2021-02-19 10:41
2021-02-19 13:01
przecież ty masz męża ,jak tak możesz ranić czyjeś uczucia ;P
2021-02-20 04:33
70km/h to taka zawrotna prędkość dla Ciebie? Byle zaprawiony rowerzysta wkręci 50-tkę na prostej, a Ty karzesz autem tyle jechać.. toć przy takiej prędkości, można śmiało "Na wspólnej" oglądać i jeszcze maile ogarnąć, a i tak czasu zostanie na reakcję
2021-02-20 19:33
Ale masz żonę
2021-02-18 23:19
Za granica jakoś potraficie przestrzegać przepisy. Polaków jednak trzeba trzymać za ryj, bo nie potrafią korzystać z wolności
2021-02-20 19:35
Durnych takich jak Ty powinno się przesiedlać
2021-02-18 20:36
czy 70 czy 50... przy wyścigach to nie ma znaczenia to i tak przekroczą dopuszczalną prędkość 2 razy...
2021-02-18 20:43
na ograniczeniu to wszyscy mnie wyprzedzali.
2021-02-18 21:00
W Szwecji za łapówkę od razu kują i na glebę :)
2021-02-19 08:48
Napisz coś więcej o swoich trudnych doświadczeniach ze szwedzką policją drogową.
2021-02-19 09:03
Koniecznie do lekarza.
2021-02-19 13:06
tak lubi ;) mąż
2021-02-18 21:33
2021-02-19 08:41
To jedź do Szwecji po co tu zasmradzasz atmosferę.
2021-02-19 11:42
2021-02-18 20:59
w innych krajach sa autostrady i madrzy ludzie a nie ta zalosna ekipa co swoja nieudolnosc tlumaczy uspokojeniem ruchui ,co to znaczy uspokojenie ruchu? , jedzmy 3okm problem predkosci bedzie w ogole rozwiazany ,
2021-02-18 21:34
2021-02-19 13:06
2021-02-18 21:01
Sam jesteś zzielenialy kartofel.
2021-02-18 21:02
2021-02-19 08:51
A kogo obchodzi z której ulicy jesteś? Kartofel to kartofel. Ba w twoim przypadku nawet i burak w jednym.
2021-02-19 09:10
2021-02-18 23:17
Najlepiej jakby było ograniczenie do 120. W tym mieście 70% to piraci, także im dziękujcie. W Niemczech sobie poradzili z blachosmrodami od 31 już prawko na miesiąc zabierają
2021-02-18 23:56
2021-02-19 12:31
2021-02-20 04:24
Druga kwestia, że "na zachodzie" piesi potrafią zachowywać się normalnie i ustępować pierwszeństwa tym, dla których zatrzymanie się stanowi większy problem, niż dla pieszego.
U nas ładują się pod koła jakby świat
Druga kwestia, że "na zachodzie" piesi potrafią zachowywać się normalnie i ustępować pierwszeństwa tym, dla których zatrzymanie się stanowi większy problem, niż dla pieszego.
U nas ładują się pod koła jakby świat miał się skończyć z tego powodu, że zaczeka przed przejściem 10sek. aż auto przejedzie. Ciekawe dlaczego w reszcie Europy potrafią przepuszczać pojazdy, a w Polsce pieszy i rowerzysta ma być "świętą krową"!
2021-02-18 20:01
To tylko znaki. W Tunelu jest 70, a jadąc 90 jesteśmy poganiani przez ścigantów. W strefach 30 to samo. Jak ktoś jedzie 30 to na niego trąbią
2021-02-18 20:32
Mi na kursie doszkalającym jazdę instruktor kazał jeździć szybciej niż pozwalają ograniczenia, "bo nikt tak nie jeździ i będą się na mnie wkurzać". Paranoja...
2021-02-18 20:43
Bo jak jest dobra droga to czego wszyscy się tak wleką? Zacznijcie jeździć normalnie to nikt was nie będzie poganiał
2021-02-18 21:09
Się nad jazda eko bo z tego belkotyu nie kumasz.mianowicie jadąc w tunelu z prędkością 70 km/h a potem pod górkę redukujesz bieg spalasz więcej .więc normalne że jadąc w dół zwiekszasz prędkość.zeby nie redukować i lecisz z automatu szybciej bez redukcji aaa 90 to mało lub wolno szerokości .to nie prędkość zabija
2021-02-18 23:18
W ogóle czym ty jeździsz że musisz w połowie tunelu redukować bieg?
2021-02-19 09:13
także ten
2021-02-18 21:39
I znane bety siedzą mi na tyłku
2021-02-18 23:21
Limiter na 49 i spod świateł gaz w podłogę. 49 robie na pierwszym biegu.
2021-02-18 20:02
Proponuje 30 na całej długości i czarne gumowe progi (te najgorsze).
2021-02-18 20:09
2021-02-18 20:10
jak jest 30 to i tak jadą 60
2021-02-18 20:52
2021-02-18 21:03
2021-02-18 21:39
bezpieczniej :)
2021-02-18 22:26
lepsze te stalowe :D
2021-02-19 12:58
Do tego niech nie remontują nawierzchni, to dziury będą dodatkowymi spowalniaczami. Ile oszczędności przy okazji!
2021-02-19 13:21
2021-02-18 20:02
2021-02-18 20:49
Chcieliście platformy to ją macie.
2021-02-18 21:05
Chyba trzeba skończyć z tym polikiterstwem w samorządach,za decyzje mądre chwalić,za korki w mieście ganić.
2021-02-19 08:57
To w GD. jest samorząd?
2021-02-18 21:49
2021-02-19 08:56
Ma rację, zjadliwy trollu. Kto rządzi w Gdańsku? Niezależny samorząd, czy partia polityczna?
2021-02-18 21:22
2021-02-19 08:46
Wprowadzić tylko ruch pieszych ?
2021-02-19 14:12
Szybsi piesi niech Obwodnicą idą.
2021-02-19 14:14
z kontrapasem dla rowerów i zielone na pilot dla kazdego radnego
2021-02-18 20:03
I tak jesteśmy daleko za krajami rozwiniętymi.
Powoli normą staje się na całym terenie zabudowanym maks 30kmh.
Druga ważna kwestia że za przekroczenie o 30kmh w terenie zabudowanym powinno zabierać się prawka tak jak w Niemczech. Skończyłoby się kozaczenie Januszy.
2021-02-18 20:07
2021-02-18 20:17
powyżej 30kmh zabierają w terenie zabudowanym !!!!!
Trochę się ugięli bo na początku zabierali już powyżej 21kmh w terenie zabudowanym
2021-02-19 11:47
Możesz np. oddać w wakacje, kiedy wyjeżdżasz na urlop.
2021-02-18 20:20
do tych rozwiniętych krajów
2021-02-18 20:28
Widać kraje zachodnie dobrze robią.
2021-02-18 20:52
2021-02-19 10:52
2021-02-19 08:42
Ale co ma podatek od reklam do płynnego przejazdu przez miasto?
2021-02-19 08:29
Potem chcieli nakazywać powroty do kraju :)
2021-02-18 20:23
i zyj w obozie jak wolisz
2021-02-18 20:28
2021-02-19 08:46
2021-02-18 20:32
chcemy gonić zachód i próbujemy się porównywać. U nas w jednym etacie tyle obowiązków że robisz za kilku na zachodzie, to co się dziwicie że ludzie się spieszą? Siła nabywcza niska, bo wszystko drogie, to nawet jak masz
chcemy gonić zachód i próbujemy się porównywać. U nas w jednym etacie tyle obowiązków że robisz za kilku na zachodzie, to co się dziwicie że ludzie się spieszą? Siła nabywcza niska, bo wszystko drogie, to nawet jak masz mniej na głowie w robocie, to zaczynasz szukać czegoś jeszcze dodatkowo aby utrzymać standard życia. Kredyty drogie, a płacić trzeba. Póki konsumpcja jest w modzie nic się nie zmieni...będziemy pędzić po więcej. I nikt nam niczego na lepsze nie zmieni u źródła tylko postawi próg zwalniający, policjanta z suszarką lub fotoradar. Tak się wyciska cytryny w Polsce rodacy!
2021-02-18 21:40
2021-02-19 08:44
A to przy Alei Zwycięstwa nie ma chodnika?
2021-02-18 21:11
Kraj rozwinięty nie znaczy że wszystko działa suoer
2021-02-18 21:15
Wiesz o tym?
2021-02-18 21:21
To są kraje zwijające się.
2021-02-18 22:30
W całej Europie , dużych miastach są zróżnicowane dopuszczalne prędkości. Są drogi osiedlowe 30 i ulice miejskie 50 oraz drogi przelotowe 70-80 zwane ringami lub peryferikami, trzeba raczej uczyć prawidłowej jazdy i
W całej Europie , dużych miastach są zróżnicowane dopuszczalne prędkości. Są drogi osiedlowe 30 i ulice miejskie 50 oraz drogi przelotowe 70-80 zwane ringami lub peryferikami, trzeba raczej uczyć prawidłowej jazdy i przestrzegania przepisów . Nigdzie nie spotyka się tylu śpiochów na skrzyżowaniach, lewopaśnych i wolno i spacerujących samochodami na drogach jak w Polsce. Drogi nie przystosowane do natężenia i ilości samochodów już są zakorkowane, za krótkie zjazdy w prawo i lewo na skrzyżowaniach korkują ruch dodatkowo. Zła organizacja ruchu jak na zjeździe z Potokowej w Słowackiego , dwa pasy na skręt w lewo gdzie jest mniejszy ruch a w prawo jeden gdzie od rana do wieczora się korkuje. Dla pieszych którzy pojawiają się sporadycznie autostrady wokoło skrzyżowania, a wystarczyło by z jednej strony przez Słowackiego od przystanków autobusowych.
2021-02-19 01:33
I jeszcze jedno, jak znak pokazuje 20 km, to jadą dwadzieścia.
2021-02-19 09:24
Gdyby u nas jeżdżono 70 tak jak byly znaki to nie byloby potrzeby zmiany na 50. Hołota co to dopiero boso przez pola chodziła dorwała się do samochodów i latają jak wariaci. Na całej obwodnicy dawno już powinna być 100 i
Gdyby u nas jeżdżono 70 tak jak byly znaki to nie byloby potrzeby zmiany na 50. Hołota co to dopiero boso przez pola chodziła dorwała się do samochodów i latają jak wariaci. Na całej obwodnicy dawno już powinna być 100 i trajektoria, gwarantuję, że skończy się rumakowanie. Ale kto odważny wybierze takie rozwiązanie, u nas wszystko na taśmę, na sznurek i dyktą zabić i wmówić innym że jest super
2021-02-19 11:26
Tam problemem nie jest prędkość, tylko fakt że ludzie nie potrafią prowadzić samochodu. I to od samych podstaw - ustawienie pozycji za kierownicą, zachowanie odległości, obserwacja przy zmianie pasa i te pie****one telefony.
2021-02-19 01:32
Krajem rozwiniętym to my jeszcze długo nie będziemy bo się cofamy do średniowiecza.
A co z globalnym ociepleniem i emisją spalin przy strefie 30km/h . Skoro nam zabierają prawko za przekroczenie prędkości to może
Krajem rozwiniętym to my jeszcze długo nie będziemy bo się cofamy do średniowiecza.
A co z globalnym ociepleniem i emisją spalin przy strefie 30km/h . Skoro nam zabierają prawko za przekroczenie prędkości to może tak by zacząć egzekwować wysokie kary mandaty od pieszych przechodzących na czerwonym albo w miejscu niedozwolonym a no i od rowerzystów którzy jeżdżą za szybko ,nie po ścieżkach i po pasach mimo iż nie ma wyznaczonego pasa
2021-02-19 08:44
Mało tego, rowerzystów nie obowiązuje posiadanie oświetlenia na drodze, jak innych uczestników ruchu drogowego!
2021-02-19 11:29
Muszą, ale policja woli dawać mandaty za jazdę rowerem po chodniku niż za batmanowanie po ciemku.
2021-02-19 09:02
zabrać d**ilowi rower... albo zamontować mu ogenicznik prędkkości na jego rowerku
2021-02-19 09:34
30km/h staje się norma ale tylko w tym nie normalnym kraju. Nie wypisuj bzdur skoro nigdy nie wysunąłeś nosa poza własne podwórko, a na ulicy się gubisz. A skoro już taki temat rzucasz, to podaj nazwy tych normalnych miast i krajów gdzie to w zabudowanym 30km/h jest normą.
2021-02-19 10:08
2021-02-19 11:10
nie pisz glupot januszu.
2021-02-19 13:54
2021-02-19 23:14
W żadnym kraju świata nie ma ograniczenia do 50km/h godzinę na głównej, dwu/trzy pasmowej drodze tranzytowej przez miasto.
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
2021-02-18 20:05
Proszę was o raport, ile wypadków i ofiar spowodowali na tej ulicy kierowcy jadący 70 i mniej.
2021-02-18 20:20
Wprowadziła jakieś pożyteczne przepisy
2021-02-18 20:45
Wszystkie przejścia są z sygnalizacją świetlną. O jakich wypadkach mowa?
2021-02-18 22:00
Ja mam wniosek o likwidacje radnych. Do niczego nie sa potrzebni, sluza jedynie legitymizacji decyzji rady puchaczy.
2021-02-18 20:06
Ale teraz niedzielni kierowcy i Ci dla których każda podróż samochodem to wyzwanie będzie zamulać sprawny ciąg komunikacyjny... Nie kumam jak policja nie może sobie poradzić z wyścigami... W sumie.. oni nie radzą sobie z niczym...
2021-02-18 20:11
2021-02-18 20:13
Jak ktoś chce się ciągnąć jak smród po majtkach to niech wsiada w komunikacje, a ulice zostawi komuś kto przy 70 albo i więcej, nie spowoduje wypadku... Ale ty tego nie skumasz obywatelu "Niet"
2021-02-18 20:18
A reszta jeździć nie umie. Rozumiem.
2021-02-18 20:20
2021-02-18 20:30
2021-02-18 20:44
2021-02-18 20:33
powinien z pierdla już nie wyjść.
2021-02-18 20:43
2021-02-18 21:37
stała przed przejazdem.... a nawet jesli jechała by po jezdni to też miałaby pełne do tego prawo i powinno być to bezpieczne. To jest miasto, a nie tor wyścigowy
2021-02-18 21:48
2021-02-18 22:07
przepisy mówią, że jak jest ścieżka rowerowa to rowerzyście nie wolno jechać ulicą
2021-02-18 22:02
Bo jakby jechał 50 to by nie nie zmiażdżył...
Bo 1,5 tony przy pięćdziesięciu tylko siniaki robi... :)
2021-02-19 08:35
2021-02-19 06:46
bo merol to była patologia; na niego zadne ograniczenie nie zrobiłoby i nie zrobią wrazenia; mierzy sie tą miarą wszystkich kierowców; a czy rowerzysci to swięci sa i zawsze przestrzegają przepisów?
maja sciezki rowerowe a blokuja drogi!
2021-02-19 08:19
ja mieszkam obok, chce jak najbardziej ograniczen, oraz podniesienia maksylanej wysokosci mandatu, do sredniej krajowej. 500zl to zart.
2021-02-19 10:21
Super logika
2021-02-18 20:55
twoim obowiązkiem jest stosować się do ograniczenia, a nie marudzenie, że ktoś wolno jedzie. PAtrz na siebie, nie na innych.
2021-02-18 20:43
ale kto ci broni baranie jechać 50 prawym pasem?Jaka to jest różnica między 50 a 70?
2021-02-18 20:58
2021-02-18 23:10
czyli żadna
2021-02-18 23:26
Skoro ja mam do pracy akurat 20 km to wg Ciebie nie jeżdżę do pracy w ogóle bo 20 km to nic?
2021-02-18 23:22
2021-02-19 07:03
No to nie powinieneś jeździć samochodem, skoro zasypiasz za kółkiem.
2021-02-18 20:46
..w całym mieście 30 km/h.Zakorkowane miasto,smród spalin,wycinka drzew w Al.Zwycięstwa, no i co parę metrów obowiązkowo radar.Będzie fajnie.Nie bardzo rozumiem dlaczego pisowska milicja nie może poradzić sobie z paroma i**otami,którzy z ulic porobili tor wyścigowy
2021-02-19 13:39
z pałowaniem kobiet radzą sobie wysmienicie
2021-02-19 16:50
jak jest dobry śnieg
2021-02-18 20:07
A nie np. 30?
2021-02-18 20:09
2021-02-18 20:11
2021-02-18 20:46
2021-02-19 09:17
2021-02-19 15:06
2021-02-19 18:55
2021-02-18 21:58
A może 60 ?
2021-02-18 22:29
czekaj czekaj, poczytaj sobie jak ta aleja zwycięstwa jeszcze 100 lat temu wyglądała. To tylko kwestia czasu kiedy tylko tramwaje będą po alei jeździć i co najwyżej to będzie deptak z Gdańska Głównego do Wrzeszcza ...
2021-02-18 22:47
Naprawdę. Jestem prawie pewien że tak kiedyś będzie. Może jeszcze w naszym pokoleniu ale trochę myślenie jeszcze musi się zmienić.
2021-02-19 07:37
Nie ma takiej potrzeby
2021-02-18 20:08
kasa wpadnie i bedzie bezpieczniej
2021-02-18 20:14
Wiadomo, Kurski do daczy musiałby zwalniać.
2021-02-19 11:03
na pewno ..... ;) fotoradary skutkują tylko i wyłącznie tym, że cały odcinek jedziesz ile chcesz, a przed fotoradarem dajesz po heblach i przejeżdżasz 10m. z prędkością jaka jest ustalona. prowadzi to niestety do
na pewno ..... ;) fotoradary skutkują tylko i wyłącznie tym, że cały odcinek jedziesz ile chcesz, a przed fotoradarem dajesz po heblach i przejeżdżasz 10m. z prędkością jaka jest ustalona. prowadzi to niestety do niebezpiecznych sytuacji na drodze. prawo jest dla ludzi, a takie ograniczenia w zaden sposob nie wplywaja na bezpieczenstwo na drogach! skoro są wypadki to ograniczenie w niczym nie pomoże
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.