2021-10-12 17:53
Opinia wyróżniona
aby tak jak w wielu dobrze zarządzanych miastach europejskich piesi, rowerzyści i hulajnogowcy mieli możliwość dotarcia do wielu celów podróży krótszą i prostszą drogą niż osoby chcące dojechać z tego samego punktu A do
aby tak jak w wielu dobrze zarządzanych miastach europejskich piesi, rowerzyści i hulajnogowcy mieli możliwość dotarcia do wielu celów podróży krótszą i prostszą drogą niż osoby chcące dojechać z tego samego punktu A do B samochodem prywatnym. Naturalne cieki wodne: takie jak Motława, powinny być poprzecinane zwodzonymi kładkami pieszo - rowerowymi; połączenia drogowe przez Motławę powinny być dużo rzadsze. To samo dotyczy kładek nad torami kolejowymi i przepustami lub kładkami nad ulicami prostopadłymi do linii SKM oraz PKM. Obecnie wiele dzielnic Trójmiasta jest poprzecinana drogami pseudoszybkiego ruchu, podczas gdy brakuje cyklostrady wzdłuż linii SKM od Oruni do Redy.
2021-10-12 20:45
Po co wydawać pieniądze na wiadukty i kładki?
2021-10-12 20:46
Na tej trasie masz świeże powietrze, ciszę, spokój, i piękne widoki, więc jest lepszym rozwiązaniem niż budowa cyklostrady wzdłuż SKM. Dalej do Redy masz ścieżkę rowerową wzdłuż Morskiej.
2021-10-12 21:33
"Cyklostrady" nad morzem, dopiero przy bulwarze im. Perły Samorządu jest :)
2021-10-12 20:12
Ważne, aby SKM, tramwaje, ulice, ścieżki rowerowe i chodniki były na tym samym poziomie - żadnych nasypów, obniżeń, kładek.
2021-10-13 12:16
Opinia wyróżniona
Wtedy, w szarzyźnie komuny, żółty most Grzegorza Borosa miał dla nas wszystkich głębokie znaczenie. Był manifestem braku zgody na szarość, bezwyrazowość, bezsens i smutek tamtego systemu, a nie tylko artystyczną wizją zdolnego architekta.
2021-10-12 19:59
Opinia wyróżniona
To chyba pierwszy projekt absolwenta ASP, który mi się podoba. Widać, że jest realizowany z głową. Pamiętam koncepcję przebudowy falowca czy konkurs na ławki plażowe. Jak to się mówi, marzenie architekta, koszmar inżyniera.
2021-10-13 15:39
nadal musisz za pr d la ć po schodach
2021-10-13 12:44
Panie Michale. Ten wiadukt wykonany jest z kształtowników walcowanych a więc kowalnych. Stopy żelaza zawierające mniej niż 2% węgla są kowalne i NOSZĄ nazwę stali. nazwa żelazo odnosi się tylko do żelaza chemicznie czystego. Nazwa żeliwo to stop żelaza z węglem o zawartości węgla powyżej 2%.- niekowalne.
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
2021-10-13 12:16
Opinia wyróżniona
Wtedy, w szarzyźnie komuny, żółty most Grzegorza Borosa miał dla nas wszystkich głębokie znaczenie. Był manifestem braku zgody na szarość, bezwyrazowość, bezsens i smutek tamtego systemu, a nie tylko artystyczną wizją zdolnego architekta.
2021-10-13 10:47
Fajnie to wygląda, szczególnie punkt widokowy na stocznię.
Brakuje mi tylko jakiegoś stojaka rowerowego
2021-10-13 10:45
Bardzo podoba mi się koncepcja nowego życia wiaduktu. Chciałbym żeby ten projekt powstał i był wizytówką Gdańska.
Brawo dla autorki dyplomu !
2021-10-13 10:31
Wreszcie jakaś zieleń. A nie tylko beton i beton. Bardzo dziękuję autorce, że pomyślała o niej i przeniesieniu trawnika przy wejściu na most, Jest fajnie
2021-10-13 10:03
Brawo od Arki!
2021-10-13 09:27
taa, żeliwny...
2021-10-13 09:59
to krokodyle dawno by go rozebrały i sprzedały za mózgotrzepy.
2021-10-13 09:23
Kolejne miejsce na imprezowanie i picie.
Nie ma to jak odpoczynek wśród smrodu z aut i hałasu.
2021-10-13 09:14
Może przy okazji można by zmienić elewacje koszmarnego parkingu stojącego obok. Gdyby zawiesić na elewacjach pełne i ażurowe przesłony na których artyści wykonali by kolorowe murale, to nawet taka toporna bryła nabrała
Może przy okazji można by zmienić elewacje koszmarnego parkingu stojącego obok. Gdyby zawiesić na elewacjach pełne i ażurowe przesłony na których artyści wykonali by kolorowe murale, to nawet taka toporna bryła nabrała by lekkości i była by bardziej akceptowana. Odpoczywający na ławce na żółtym wiadukcie mieli by znacznie przyjemniejszy widok. Może na początek, mógł to by być kolejny temat prac dla studentów architektury.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.