2013-02-12 15:35
To jakiś trend- moda.
Przez tą modę ludzie się tłoczą bo w środku jest mniej miejsca.
A najlepsze, że 99,9% tramwajów zawraca na pętli...
2013-02-12 15:36
Pętla w Oliwie ma być rozebrana, pętli na Morenie nie będzie w ogóle. Także nie jest to takie głupie.
2013-02-12 16:03
Można byłoby wykorzystać te pętle.
Zakładam, że za chwilę będzie jechał tramwaj z Moreny do Jelitkowa.
A powinien jechać tak:
1. Z Jelitkowa do Oliwy, albo Wrzeszcza (pętla)
2. Z Wrzeszcza
Można byłoby wykorzystać te pętle.
Zakładam, że za chwilę będzie jechał tramwaj z Moreny do Jelitkowa.
A powinien jechać tak:
1. Z Jelitkowa do Oliwy, albo Wrzeszcza (pętla)
2. Z Wrzeszcza na Morenę.
To pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania bez konieczności kupna nowych tramwajów.
Za chwilę okaże się, że będzie jechał jeden tramwaj za drugim...
Może chcemy pobić rekord w ilości tramwajów dwukierunkowych?:)
2013-02-12 16:06
przecież już jeździ jeden tramwaj za drugim, w godzinach szczytu będzie niedługo można sprzęgać te składy i będzie jeden długaśny pociąg :)
2013-02-12 16:41
Właśnie mówię o tym, że powinny jeździć częściej, ale na krótszym dystansie.
Wtedy przez połowę Gdańska nie dublowałyby się linie...
2013-02-12 16:56
Krótsze trasy i więcej przesiadek.
Do tego jeszcze sygnalizacja pod komunikacje zbiorową (priorytet). Wplecenie kilku cykli świateł dla tramwajów w jeden cykl świetlny skrzyżowania tak aby postój wozu nie był dłuższy niż 20-30sekund. W sumie to nie wiem czemu tak nie jest zrobione. U niemiaszków to norma.
2013-02-13 08:16
Jak bedziesz mial trase z przesiadka to kupujac bilet jednorazowy bedziesz musial kupic nastepny na nastepny tramwaj,lub jesli masz bilet czasowy..bedziesz musial liczyc na to ze nastepny tramwaj nie zlapie opoznienia i przyjedzie od razu za tym z ktorego wysiadles.Co jak nie przyjedzie i twoj czas sie skonczy?...Nastepny bilet?
2013-02-13 11:13
Podzielenie długiej trasy (której niemal nikt nie pokonuje w całości) na kilka krótszych może mieć spore zalety. Jednak przewyższą one wady tylko jeżeli zrobi się to rozsądnie i bez przesady.
Teoretycznie,
Podzielenie długiej trasy (której niemal nikt nie pokonuje w całości) na kilka krótszych może mieć spore zalety. Jednak przewyższą one wady tylko jeżeli zrobi się to rozsądnie i bez przesady.
Teoretycznie, dla większości pasażerów problem z biletami przy przesiadce nie powinien być znaczący. Ludzie korzystający codziennie z komunikacji (a to większość pasażerów) powinni korzystać z biletów okresowych, które są przecież tańsze i wygodniejsze od jednorazowych.
Jeżeli jednak ktoś jeździ rzadko i nie opłaca mu się kupić biletu miesięcznego to raczej nie odczuje finansowo tego, że będzie musiał kupić odrobinę droższy bilet czasowy lub / i od czasu do czasu skasować dodatkowy bilet.
Przy dobrze zorganizowanej komunikacji, sytuacja kiedy z jakiegoś powodu przesiadka się nie uda, nie powinna zdarzać się często. Jeszcze rzadziej powinna wystąpić sytuacja kiedy z tego powodu pasażer zostałby zmuszony do skasowania kolejnego biletu.
Niemniej słusznie zwróciłeś uwagę na wady krótkich linii. Trzeba o nich pamiętać bo dobre zaplanowane "cięcie" wady te zminimalizuje a złe wyolbrzymi.
2013-02-13 07:28
2013-02-12 22:30
ankieta: ja najbardziej lubie wersje swing :D
2013-02-13 00:53
2013-02-13 08:20
NAJGORSZY tramwaj jaki ktokolwiek mógł wymyślić! Ludzie depczą po sobie albo "siadają" na kolanach, bo nawet nie ma się czego złapać jak tramwaj rusza! Kto to w ogóle wymyślił?!
2013-02-13 07:27
2013-02-13 11:47
...związki partnerskie też!
2013-02-12 15:35
Nowy tramwaj do Stogów Plaża ...Po nowym torowisku...Alllle mam debilne marzenia .
2013-02-12 15:52
dobry klej wąchasz kolego :P he he daj spróbować ;P :D Ale powiem tak,jakieś kontenery postawione przy moście siennickim,więc a może coś tam jednak zadziałali to i na stogi zrobią:) co bym był im bardzo wdzięczny,choć wiem że budyń ma lepsze pomysły niż naprawę torowisk oraz ulic na stogach oraz na przeróbce.Ale pozdrawiam serdecznie "rommel"
2013-02-13 08:44
Przecież był przetarg na przygotowanie dokumentacji remontu torów na stogi. Teraz ze dwa lata na dokumentacje, dwa na znalezienie kasy plus organizacje przetargu i kolejna dwa na odwołania od przetargów i poszukanie brakującej kasy no i kolejne dwa na budowę.
Tak więc przy dobrych wiatrach za 8 lat będzie ;)
2013-02-12 16:26
2013-02-12 16:30
jak zaczną orać przeróbkę to szybko na stogach tramwaju nie zobaczą :/
2013-02-12 16:32
Niestety :/ ja sam z Przeróbki,ale no fakt będzie przerąbane na stogi :/ lipa
2013-02-12 16:31
nowy będzie przez tydzeń
2013-02-12 15:38
Gdańsk powinien kupić pięć ton asfaltu na nowe drogi.
2013-02-12 15:47
... ale ma takie dziury że starczy to na załatanie jednej ;)
2013-02-12 16:31
chcesz sie wozic bryka 120km/h?? to wyprowadz sie za miasto, w kazdym cywilizowanym europejskim miescie transport zbiorowy to podstawa i priorytet
2013-02-13 08:51
rowerowy oraz odpowiednio z nim powiązany transport zbiorowy.
Ale generalnie masz rację.Samochód to nie jest pojazd do poruszania się po mieście.
2013-02-13 10:04
Od lat budyń o tym przekonuje, ale dlaczego, w takim razie, buduje A L E J Ę Nowa Wałowa? Takie arterie dzielą przestrzeń miejską!
2013-02-12 16:52
2013-02-12 15:38
jak znam zycie i polskie realia to ktos za lapowki kupi niemiecki zlom,zamiast kupic polskie pesy ;p
moze troszke drozej by wyszlo ale taniej w ekspluatacji
tyle ze w takim wypadku lapoweki nie dostana ...
2013-02-12 15:57
oj tam niecale 5 baniek, za 16 tramwajow, podczas gdy 1 z pesy to prawie 9mln... ewidentnie warto by wziac te 16 tramwai. To po 300tysiecy za jeden pojazd.
2013-02-12 16:00
Troszkę drożej? chyba 10x drożej. Zobacz ja te twoje cudowne pesy wyglądają po 2 latach, potem wejdź w kanał i zobacz ja wygląda podwozie.
A pomyśl jak będą wyglądać w wieku "helmutów"... nawet wspomnienia po nich nie będzie.
2013-02-12 18:11
Tramwaje N8C to nie "helmuty".....
Najpierw sprawdź o czym piszesz, zanim skomentujesz....
2013-02-12 18:48
helmuty, helmuty tak się u nas w firmie na nie mów, na nie czyli N8C(MF-1).
Nie znasz żargonu to się nie nakręcaj.
2013-02-13 16:00
Nie masz pojecia jak wyglada podwozie pesy!!!
2013-02-12 17:20
innych po sobie
2013-02-12 19:14
2013-02-12 22:10
Mają już taki przebieg, że stale się psują. Awaria goni awarię, jest gorzej niż w 105..
2013-02-13 08:47
Więc się opłacać może.
2013-02-12 15:38
2013-02-12 15:50
Ba!
2013-02-12 17:33
walczy z Rzeszowem o 30-sto letnie tramwaje niemieckie. Rzeszów chciał je kupić tanio, a teraz Gdańsk licytuje i podbija cenę.
2013-02-12 19:30
W Rzeszowie nie ma linii tramwajowych !
2013-02-12 23:51
W Rzeszowie na SKM będą jeździć... :D A tak dla ciekawostki, w Rzeszowie otworzyli rondo dla pieszych! :D
2013-02-12 15:45
Jak juz to Duewag a nie Duwag, a poza tym tramwaj typu "Dortmund z Kassel" brzmi jak mleko typu krowa od kozy. No i zestawienie cen tramwajow jednokierunkowych z dwukierunkowymi, ktore sa drozsze.
2013-02-13 00:08
Brakuje tutaj jakiekolwiek wzmianki nt tego, że przetarg został ustawiony pod PESE. Solaris odpada, bo nie dostarczył żadnego dwukierunkowego tramwaju, a produkty zza granicy odpadną z powodu ceny. Dodatkowo w opisie
Brakuje tutaj jakiekolwiek wzmianki nt tego, że przetarg został ustawiony pod PESE. Solaris odpada, bo nie dostarczył żadnego dwukierunkowego tramwaju, a produkty zza granicy odpadną z powodu ceny. Dodatkowo w opisie zamówienia nie ma za wiele nt wyposażenia. Czyli znowu dostaniemy brzydkie pokraki ze skosami i ręcznymi rampami dla inwalidów. Znowu cofamy się w rozwoju, a już myślałem że po Bombardierach Gdańsk będzie kupował tramwaje bez skosów...
2013-02-12 15:46
trzeba wspierać krajowy przemysł... inaczej za rok,w tym tempie 25% bezrobotnych
2013-02-12 15:52
2013-02-12 16:07
pesa ma wprowadzić wersje swinga z 2ma kabinami (dwu kierunkową), ma być delikatnie dłuższa od aktualnych swingów w GDA
2013-02-12 16:38
dwukierunkowe swingi juz sa i z tego co mi wiadomo z powodzeniem jezdza w warszawie. zreszta w artykule chyba jest to wspomniane.
2013-02-12 16:10
te które jeżdżą w gdańsku mają jedynie wsteczny i mogą być kierowane z tyłu pojazdu, pisali o tym kiedyś przy okazji "pętli" na Morenie
2013-02-12 16:15
Haha, wsteczny :) Wsteczny to jest w przedniej kabinie, przełączasz i cyk, jedziesz do tyłu.
Z tyłu masz panel który po aktywacji z kabiny pozwala prowadzić pojazd z ograniczoną prędkością (manewrową) w kierunku
Haha, wsteczny :) Wsteczny to jest w przedniej kabinie, przełączasz i cyk, jedziesz do tyłu.
Z tyłu masz panel który po aktywacji z kabiny pozwala prowadzić pojazd z ograniczoną prędkością (manewrową) w kierunku przeciwnym do normalnego kierunku jazdy (do tyłu). Sęk w tym że nie nadaje się on do niczego poza przetaczaniem pustego wozu.
Ale jak pisałem wyżej, PESA ma zamiar "wypuścić" dwukierunkowe Swingi.
2013-02-12 16:28
...są takie tramwaje które, mają z obu stron drzwi, to czy one są jednokierunkowe, pytam się?
2013-02-13 08:48
Konstal 111N ma drzwi z obu stron i jest jednokierunkowy. Jednakże po spięciu tyłami dwóch jest pociąg dwukierunkowy.
2013-02-12 15:54
JESTEM ZAA:)
2013-02-12 15:57
Jest w USA jedno miasto gdzie sa tylko tramwaje przystosowane do gorskich warunkow. I te tramwaje juz sa bynajmniej sprawdzone na maxa !
2013-02-12 16:03
A one to majom koła te pojazdy czy płozy?
2013-02-12 16:05
po co używasz słów których nie rozumiesz, bynajmniej nie pomaga to w niczym. Gdybyś nie wpisał/a tego "bynajmniej" to przynajmniej lepiej by się czytało
2013-02-12 16:17
wy zamiast sie zainteresowac to odrazu minusujecie . Moze tam sa lepsze i tansze tramwaje ?
2013-02-12 19:21
która biegnie pomiedzy szynami, bez tego zaden tramway nie podjechałby na te wszystkie wzniesienia...
Lina jest cały czas w ruchu, tramway tylko ją chwyta lub zwalnia w zależności od tego czy chce przyspieszyć czy się zatrzymać...
2013-02-12 16:59
2013-02-12 19:27
Za dużo filmów, za mało wiedzy technicznej z zakresu budowy tramwajów z SF
2013-02-13 06:04
2013-02-12 19:29
A górki mają większe niż w Gdańsku.
2013-02-12 15:59
od budynia dla ludzi - tam będzie napisane. Ja budyniow daje wam nowe pojazdy a w zamian podwyżki bilecików bo nie starcza na straż miejską która siedzi u budynia i gra Ping ponga w kieszeniach albo w bilarda. Plecy majom i mogomą kupić te tramwaje dla mierzenia prędkości kulek bilarda w strażnicy
2013-02-12 16:00
to proponuje wprowadzić bilety normalne na miejsca siedzące i ulgowe na stojące.Skoro jestes my juz skazani na bezmózgowców co niemaja do nikogo szacunku a kultura jest im obca.To bilety załatwia sprawe!!Normalny na
to proponuje wprowadzić bilety normalne na miejsca siedzące i ulgowe na stojące.Skoro jestes my juz skazani na bezmózgowców co niemaja do nikogo szacunku a kultura jest im obca.To bilety załatwia sprawe!!Normalny na siedzace ulgowy na stojące:)Jesli sie zdecydujesz usiąsc to a wczesniej stałes to musisz skasowac dodatkowy bilet:) mozna tez pomalowac połowe miejsc wa wagonie na inny kolor by było wiadomo ze jest on tylko dla inwalidów,kobiet w ciazy i emerytów .Ale kto by tego pilnował??? Najlepsze sa bilety chcesz siedziec to plac.a dla emerytów naturalnie ulga na siedzace miejsca!
2013-02-12 16:20
emerytow, rencistow, studentow, dzieci, bezdombych, flejtuchow, brudasow, zapomniales o kilku...
najlepsze to sa te stare babunie co potrafia stac 1h przy warzywniaku plotkujac, a nie wystoi 1
emerytow, rencistow, studentow, dzieci, bezdombych, flejtuchow, brudasow, zapomniales o kilku...
najlepsze to sa te stare babunie co potrafia stac 1h przy warzywniaku plotkujac, a nie wystoi 1 przystanku...
z reszta na miejsce trzeba zasluzyc, nie nie wymagac, bo tak...
typowe lewicowe myslenie napisane pewnie przez mochera z PiSu...
2013-02-12 17:43
To nie jest element ekonomii tylko dobrego wychowania.
2013-04-14 12:12
no wlasnie to powiedz to tym babciom, ktore od kazdego wymagaja by sie im miejsce ustapilo,
i to jak chamsko i zlosliwie, jak ich nie zauwazysz czy nie ustapisz, bo akurat nie mozesz...
2013-02-12 17:12
będzie o jednego głąba mniej,w tym pięknym kraju.
2013-02-12 17:41
Tylko jak patrze na te babunie które jeżdząc za darmo patrzą na Ciebie jak na intruza bo najlepiej powinieneś skasować bilet i biec za tramwajem. Tramwaje tyko dla emertytów. Niejednokrotnie kiedy ustapie babci lub
Tylko jak patrze na te babunie które jeżdząc za darmo patrzą na Ciebie jak na intruza bo najlepiej powinieneś skasować bilet i biec za tramwajem. Tramwaje tyko dla emertytów. Niejednokrotnie kiedy ustapie babci lub dziadkowi to nawet małego dziękuje nie usłysze, bo wsiadają powinienem stać a nie zajmować miejsca, które należą się tylko emerytom. Młody człowiek, tez może być schorowany bardziej niż babcia. Niech tylko Rydzyk krzyknie protest to 10 km pieszo każdy będzie zpierdzielał i bez narzekania. Poprostu to jest napinka starszych ludzi, ze młodzież teraz taka i owaka. Są ludzie dobrze wychowani iżle tak jak i starsi ludzie normalni i zgryzliwi!
2013-02-12 19:19
Po jakiemu to?
2013-02-12 21:38
Jak już to "czym/kim są"
2013-02-13 10:53
KTO to jest a nie CO to jest!!!!!!
2013-02-13 08:12
Ludzie dobrze wychowani pisząc o osobach duchownych umieszczają przed imieniem i nazwiskiem "o." lub "ks.", tak jak tutaj powinno być o. Rydzyk.
2013-02-13 09:07
od heretyk, albo b. Rydzyk, od biznesmen. Bo duchowny to z niego żaden.
2013-02-13 11:16
Ja w twoim wieku to nawet nie siadałem jak były wolne miejsca, bo i tak musiałbym za chwilę ustępować starszym. A jeździłem codziennie od 14-go roku życia. I tak było dopóki nie przeszedłem na emeryturę po 46 latach
Ja w twoim wieku to nawet nie siadałem jak były wolne miejsca, bo i tak musiałbym za chwilę ustępować starszym. A jeździłem codziennie od 14-go roku życia. I tak było dopóki nie przeszedłem na emeryturę po 46 latach pracy. A dzisiaj niektórzy patrzą na mnie wilkiem jak od czasu do czasu muszę skorzystać z transportu publicznego. Mógłbym kupić auto, ale po cholerę mi w tym wieku stać w korkach i udawać że, jestem kimś lepszym. A i tak co niektórzy pyszczą aby starszym ludziom zabierać prawa jazdy, bo niby za wolno jeżdżą. Nawet nie wyobrażacie sobie w jakich warunkach ludzie dojeżdżali do szkół i do pracy, jak sardynki w puszkach. A ilu straciło w tym czasie życie, wisząc na stopniach i nie zauważyli drzewa przy torowisku. Albo samochód przejeżdżając ściągał takie winogronka i co?- szpital. Takie to były czasy. Jeździcie sobie w cieplutkich tramwajach i narzekacie. Wtedy to tylko motorniczy i konduktor dostawali kożuchy z niedźwiedzia a pasażerowie trzęśli się jak by byli w lodówce. Tak było, ale dziś to już mało kto to pamięta.
2013-02-12 20:37
a jak zabraknie miejsc siedzących mózgowcu :)
2013-02-12 22:52
Na chodniku też wydzielisz ścieżkę dla kobiet w ciąży?...
2013-02-13 12:36
Dopóki nie podłączyli mi internetu niewiedziałem jak wielu idiotów jest w tym kraju.Ale wy nimi nie jestescie tylko burakami pół mózgowcami których trzeba żałować i dziekuje za te minusiki własnie oto chodziło byscie
Dopóki nie podłączyli mi internetu niewiedziałem jak wielu idiotów jest w tym kraju.Ale wy nimi nie jestescie tylko burakami pół mózgowcami których trzeba żałować i dziekuje za te minusiki własnie oto chodziło byscie pokazali ilu was jest ale i tak sie zawiodłem ze tam mało .wiec moze niejest tak wielu tych gówniarzy .Nigdy nie wymagałem by mi dziekowano za ustapienie miejsca bo to robie z automatu tak samo jak otwieram dzwi komus tak samo i niemam czasu sie zastaanwiac ze własnie zrobiłem uprzejmość jakiemus burakowi .
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.