2018-02-09 06:02
2018-02-09 06:13
Tunel dla samochodów rzecz jasna
2018-02-09 15:28
Oczywiście
2018-02-10 10:47
w tunelach dla pieszych wielu pieszych nie czuje się bezpiecznie po zmroku.
tunele dla pieszych chronią przed nieialnymi kierowcami, ale prowokują do szybszej jazdy po mieście oraz przekonania, że segregacja
w tunelach dla pieszych wielu pieszych nie czuje się bezpiecznie po zmroku.
tunele dla pieszych chronią przed nieialnymi kierowcami, ale prowokują do szybszej jazdy po mieście oraz przekonania, że segregacja ruchu sprzyja bezpieczeństwu.
W mieście najważniejsze jest rozumienie sensu uspokajania ruchu przez osoby decydujące się na jazdę samochodem, która z natury wiąże się z większym ryzykiem niż chodzenie pieszo czy jazda rowerem.
Nawet, jeśli niektórym się wydaje, że jazda samochodem jest bezpieczna, warto, by wiedzieli, że jazda samochodem stwarza zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
2018-02-09 06:18
jest przejście naziemne przecinające jak najwięcej pasów na jak najbardziej ruchliwej drodze
2018-02-09 10:53
2018-02-09 08:08
Do czasu zalęgnięcia się w nim dresów ;)
2018-02-09 09:31
podobno to przekracza ich możliwości
2018-02-09 14:56
"Darek, zaświeć!"
"Panie Darku... my też możemy prosić?"
2018-02-09 21:20
A na powierzchni trawnik i park ;)
2018-02-09 06:02
2018-02-09 12:07
gdyby tak się dało zrobić inteligentnych kierowców to byłoby coś (marzenie w pl)
2018-02-09 12:59
Ja też to lubię!
2018-02-09 06:03
jeszcze przydało by się odliczanie czasu do zmiany świateł na wielu skrzyżowaniach. Oświetlone przejście super!
2018-02-09 07:24
Artykuł dotyczy przejścia bez sygnalizacji, więc gdzie tu odliczanie?
2018-02-09 18:26
nie ma. Wszystko ze światłami
2018-02-09 08:11
Piękna sprawa by była ale zapewne nie do zrealizowania przez lesnych dziadków.
2018-02-09 11:04
Bo odliczanie do zmiany świateł powoduje tylko zwiększenie liczby wypadków i kolizji. Temat przebadano i okazało się to odliczanie tylko wygląda fajnie ale w rzeczywistości nie działa tak pięknie jak się by wydawało.
2018-02-09 08:19
każde większe skrzyżowanie, okolice szkół, wjazdy i wyjazdy z osiedli gdzie są przejścia dla pieszych, okolice przystanków powinny być dodatkowo i precyzyjnie doświetlane. Malowanie "wypukłych pasów" to jakaś kpina,
każde większe skrzyżowanie, okolice szkół, wjazdy i wyjazdy z osiedli gdzie są przejścia dla pieszych, okolice przystanków powinny być dodatkowo i precyzyjnie doświetlane. Malowanie "wypukłych pasów" to jakaś kpina, zaraz się zedrą, a jak jest to przejście po niedawno remontowanej jezdni to w momencie kiedy wieczorem jest ciemno i np po deszczu to nagle cała jezdnia zaczyna się świecić, a kierowca nie dość że nie widzi czy jest na swoim pasie to co dopiero dojrzy startą zebrę
2018-02-09 08:24
Swietnie dziala to we Wrocku
2018-02-09 06:05
2018-02-09 11:26
Najbardziej przeszkadza niedoświetlenie przejść dla pieszych,dodatkowo zaparkowane samochody przy samych przejściach co skutecznie ogranicza widoczność na przejścia.Trzecim czynnikiem wypadków z udziałem pieszych są sami piesi,tzn ich bezmyślność wchodząc na pasy z łbem w telefonie i słuchawkami na uszach.
2018-02-10 11:56
bo brzydzę się krwi na szybie............
2018-02-09 06:07
To powinien być nadrzędny priorytet!!!
2018-02-09 06:49
A droga techniczna (rowerowo-piesza) jest na wale
2018-02-09 12:51
2018-02-09 13:52
w Pszczólkach - przez nią ludzie już nie mogą jeździć pociągami bo rozebrano tory .
2018-02-09 14:41
A jak nie mają, rowerzysta sam się prosił
2018-02-10 11:58
bo muszę cięgle klepać moją beemkę..........
2018-02-09 15:48
Najlepiej bajkostrada pod same drzwi mieszkania.
2018-02-10 08:40
znajdź sobie inny temat pieniaczu
2018-02-10 10:51
infrastruktura dla rowerów już w wielu miejscach miasta jest: to są jezdnie niewielkiego i uspokojonego ruchu.
Widzialna infrastruktura dla rowerów: specjalne drogi dla nich powstają, ale ich sieć długo
infrastruktura dla rowerów już w wielu miejscach miasta jest: to są jezdnie niewielkiego i uspokojonego ruchu.
Widzialna infrastruktura dla rowerów: specjalne drogi dla nich powstają, ale ich sieć długo jeszcze nie będzie spójna (a szkoda!).
W każdym razie infrastruktura do szybkiej jazdy samochodem w mieście nie powinna być priorytetem.
2018-02-10 11:52
2018-03-18 18:44
Nadrzędnej infrastruktury dla rowerzystów szukaj w sklepach z bielizną.
2018-02-09 06:15
przejście na al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.
ze co? Ze gdzie?
2018-02-09 08:17
No właśnie między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką
2018-02-09 15:49
Nie pokażesz palcem, nie uwierzy.
2018-02-09 06:16
2018-02-09 06:18
skoro da sie odśnieżyc dr to czemunie chodniki? malo ludzi teraz kezdi rowerem, duzo chodzi i sie przewraca...
2018-02-09 06:21
Dlatego że piesi są olewani a rowermany szczekaja i ujadaja ciągle jak kundle małe.
2018-02-09 08:06
Widocznie umieją upomnieć się o swoje :P
2018-02-09 11:43
2018-02-10 00:47
blachośmierdziele za to tylko o większy smród
2018-02-09 07:04
2018-02-09 14:27
Bo za drogi rowerowe odpowiada miasto a za chodniki zazwyczaj właściciele danej posesji. Teoretycznie jest obowiązek odśnieżania, ale nie wszyscy się z tego wywiązują. Także w razie wywrócenia się na śliskim chodniku
Bo za drogi rowerowe odpowiada miasto a za chodniki zazwyczaj właściciele danej posesji. Teoretycznie jest obowiązek odśnieżania, ale nie wszyscy się z tego wywiązują. Także w razie wywrócenia się na śliskim chodniku warto sprawdzić, do kogo przynależy chodnik, na którym doszło do wypadku, i można domagać się odszkodowania podobnie jak w przypadku uszkodzenia samochodu na dziurze w drodze.
2018-02-09 19:21
Bo czesc DDR jest w kategorii drog odsniezanych. A sporo!zasypanych chodnikow powinny odsniezac wspolnoty ale maja to gdzies.
2018-02-10 10:53
nawet gdy nie ma śniegu, wielu czuje się tam bezpieczniej niż na przejściach dla pieszych, więc nie narzekaj nadmiernie.
Oczywiście chodniki powinny też być odśnieżane, nie tylko jezdnie.
2018-02-09 06:52
2018-02-09 14:54
bo tristar służy do kierowania ruchem ulicznym a nie oświetleniem dróg i chodników
2018-02-09 06:19
Brawo energa brawo PiS. Dobra zmiana
2018-02-09 14:22
2018-02-10 07:12
Nie martw się, przyjdzie PO to wszystko to będzie niemieckie
2018-02-10 10:54
2018-02-10 11:43
czy można takie coś zainstalowac przy moich mieszkaniach?
2018-02-09 06:21
Doskonałe rozwiązanie
2018-02-09 09:57
że w Polsce nie ma żadnych norm dot. oświetlenia przejść dla pieszych
ani nakazu że muszą być oświetlone, ani żadnych norm jeśli już jakieś światło jest - parametry, jasność, lux-y czy lumeny
dotyczy to
że w Polsce nie ma żadnych norm dot. oświetlenia przejść dla pieszych
ani nakazu że muszą być oświetlone, ani żadnych norm jeśli już jakieś światło jest - parametry, jasność, lux-y czy lumeny
dotyczy to zarówno samego przejścia jak i chodnika - dojścia, bo często jest tak że samo przejście jest oświetlone, ale pieszy wyłania się nagle z cienia i kierowca ma bardzo mało czasu na reakcję ( np. bezpieczne hamowanie )
2018-02-09 19:13
albo tańsze niż ciągłe świecenie LEDu ze zwiększoną mocą. Jeśli koszt tej "zaawansowanej" technologii, która zapala światło tylko na chwile, wynosi więcej niż koszt ciągłego świecenia "zwykłej" lampy LED, to po co przepłacać?
2018-02-09 06:53
Wszystko coraz bardziej inteligentne, tylko ludzie coraz głupsi...
2018-02-09 13:31
Ludzi głupich procentowo i mądrych procentowo jest tyle samo co było zawsze. Tyle że ogólna ich liczba się zwiększyła, a dodatkowo dostali oni do ręki świetne narzędzie żeby się swą głupotą pochwalić. Mam na myśli internet. Do czasów wynalezienia internetu i web 2/3, o czyjejś głupocie wiedzieli najwyżej sąsiedzi.
2018-02-10 12:09
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.