2017-05-25 15:56
Zaraz go albo ukradną albo rozkradną, albo, w najlepszym wypadku, ... zanieczyszczą ... Taki kraj, tacy ludzie, taka karma.
2017-05-26 06:41
jeśli będziesz w domu i nie wsiadał do niego to jestem spokojny że autobus cały i czysty będzie dalej jeździł
2017-05-26 08:48
a nie takie małe busiki. opłaca się w ogóle kierowcy wozić tylko 6 pasażerów? no i co z inwalidami? oni chyba też mają prawo jeździć!
2017-05-26 10:44
Co z inwalidami?? Jak mają wjechać po tej platformie dla niepełnosprawnych do pojazdu...
2017-05-26 12:54
czy tak pitolisz aby pitolić?
2017-05-26 08:49
Dziki kraj, dzicy ludzie.
2017-05-26 11:01
jezeli nie wpuscimy do niego ludzi z wyborczej to nie bedzie chlewu
2017-05-26 11:25
2017-05-27 21:07
to przeciew wbrew ich interesom
2017-05-25 16:48
gadzina mała
2017-05-25 22:18
strach się bać coś takiego wypuścić na ulice z polskimi kierowcami
godzinami będzie to stało, żeby może ktoś go wpuścił do ruchu
2017-05-25 16:48
ze nie trzeba ON tankować
2017-05-25 18:57
Wystarczy że ty nie wiesz. Trabant już wypucowany, kółka plakiem spsikane na wiosenkę? Diody założone?
2017-05-26 08:58
Trabant w dobrym stanie jest i tak wart wiecej niż passeratti quattroporte tdi
2017-05-26 11:27
2017-05-25 16:51
Jakoś nie ufam tym samochodzikom...nie da się pogodzić aut autonomicznych i tych prowadzonych przez ludzi albo jedno albo drugie.Fajnie ze ma funkcję czytania znaków drogowych sygnalizacji itp,ale czy przewidzi zachowania na drodze hondziarzy i golfiarzy na GWE i GPU
2017-05-25 17:32
Według badań ubezpieczalni najgorsi w Polsce są z GD, a do najbezpieczniejszych należą GWE
2017-05-25 17:48
2017-05-25 19:29
"Na podstawie około 370 tys. kalkulacji, eksperci porównywarki OC/AC (...) sprawdzili także, z których miast wojewódzkich pochodzi najwięcej szkodowych kierowców. Okazało się, że na czele tego zestawienia znalazły się
"Na podstawie około 370 tys. kalkulacji, eksperci porównywarki OC/AC (...) sprawdzili także, z których miast wojewódzkich pochodzi najwięcej szkodowych kierowców. Okazało się, że na czele tego zestawienia znalazły się Wrocław i Gdańsk. Niemal co piąty kierowca z obu tych miast zadeklarował, że był sprawcą przynajmniej jednej stłuczki lub wypadku. Z kolei na przeciwległym biegunie znalazły się Gorzów Wielkopolski, Kielce i Lublin."
2017-05-26 08:27
2017-05-26 13:04
są z miasta wojewódzkiego? Skoro badanie dotyczyło miast wojewódzkich to na jakiej podstawie Twoje wnioski?
Poza tym, takim "badaniem" to sobie można tyłek podetrzeć. Oceniano po prostu liczbę zgłoszonych
są z miasta wojewódzkiego? Skoro badanie dotyczyło miast wojewódzkich to na jakiej podstawie Twoje wnioski?
Poza tym, takim "badaniem" to sobie można tyłek podetrzeć. Oceniano po prostu liczbę zgłoszonych szkód. Nikt nie oceniał ich wielkości ani nie sprawdził jaki jest procent niezgłaszanych szkód. Wyciąganie takich wniosków jak powyższe to bardzo duże nadużycie.
2017-05-25 21:00
2017-05-25 18:28
Nie są z Gd, a mają rejestrację Gd. Wg statystyk w ciągu roku przybywa ok 20 tysięcy samochodów rejestrowanych w Gdańsku na osoby, których miejsce urodzenia jest inne niż 3miasto.
2017-05-25 19:27
Co to ma do rzeczy?! A jeśli z jakichś cudownych powodów ma, to w każdym mieście takie zjawisko występuje, więc Gdańsk nie jest tu wyjątkiem...
2017-05-25 23:24
To ma do rzeczy ze to k^#%# z wejherowa i gdyni palancie
2017-05-26 09:36
A jak ktoś mieszkał w Warszawie i przejeździł tam 20 lat, a potem przeprowadził się do GD, to znaczy, że jest gorszy od rodowitego gdańszczanina co autem jeździ raz w tygodniu? Tu się j**ij...
2017-05-26 08:05
Zadufanie w sobie poziom master. Wszyscy z nich, albo większość to nie rodowici Gdańszczanie. Co gorsza wy w te bajki naprawdę wierzycie.
2017-05-26 11:31
jest tak tylko dlatego, że ci co je powodują to tak na prawdę właściciele aut GDA, GWE, GKA, GPU - tylko specjalnie rejestrują je na rodzinę z miasta (GD), aby wstydu na drodze uniknać z taką blachą rodzimą gdyby miał się pokazać. I tu zaczyna sie problem, bo robią nam czarny PR. Później wychodzi, ze GD przoduje w statystykach ...
2017-05-25 21:06
2017-05-25 16:51
2017-05-26 02:50
2017-05-26 11:20
Za dwa lata jełopie
2017-05-27 21:03
i kierowcy straca prace
a wiec i zmaleja stawki wynagrodzen.
2017-05-25 16:55
i będzie spokój (chyba) bo to wie jak ma jechać, nie stanie na zakazie, nie zajedzie drogi, nie pobije konkurencji.... itp
2017-05-26 06:56
Algorytm zawsze znajdzie adres i optymalną trasę, automat zawsze wyda resztę i paragon. Plus wszystkie wyżej wymienione korzyści z kultury na drodze.
2017-05-26 09:08
I fajne, wygląda na to że za kilka lat, możemy poozbyć się taksówkarzy, którzy cannot into konkurencja
2017-05-25 16:57
Pojazd bez kierowcy jest jak...
2017-05-25 17:00
Suomi ;D
2017-05-26 13:08
tylko nie jest nim człowiek a komputer.
2017-05-27 21:08
2017-05-27 00:22
Człowiek to najgorszy element w każdym pojeździe...
2017-05-27 21:04
bez pracownika
2017-05-25 17:39
Ponoć największym problemem jest zachowanie się w sytuacji krytycznej np. na ten elektryczny pojazd który jedzie prawidłowo. Nadjeżdża nieprawidłowo inny samochód ciężarowy (kierowca stracił przytomność) i chce go
Ponoć największym problemem jest zachowanie się w sytuacji krytycznej np. na ten elektryczny pojazd który jedzie prawidłowo. Nadjeżdża nieprawidłowo inny samochód ciężarowy (kierowca stracił przytomność) i chce go staranować. Program musi wybrać czy unika katastrofy i zjeżdża na chodnik z pieszymi czy zderza się z tą ciężarówką
W zasadzie to problem natury moralnej.
Znacie jakieś sensowne rozwiązanie w takie i podobnych sytuacjach, wariantów może być do woli.
2017-05-25 19:14
ten od minusa, to jaki wybór trzech pieszych czy trzech pasażerów?
2017-05-26 08:28
Najlepiej zarówno pieszych, jak i pasażerów ;)
2017-05-26 14:10
zareaguje odpowiednio w przeciągu sekundy w takiej sytuacji. To jak postąpi ten autobusik zależało będzie od zaimplementowanego algorytmu czyli też od człowieka - im mądrzejszy i bardziej przewidujący będzie programista tym lepiej zachowa się autobusik.
2017-05-25 19:33
Gdzieś czytałem, że wybór będzie taki, jaki dokonałby człowiek-kierowca. Czyli zapewne ratuj się sam.
2017-05-25 20:25
nie
wybór będzie taki jaki uzna programista
PS a jak spotkają się dwa pojazdy na drodze ograniczonej z jednej strony skałą a z drugiej przepaścią?
2017-05-26 07:00
to oba wybiorą przepaść :)
2017-05-26 09:29
Nie zrozumiałeś. Napisałem, że wybór będzie taki, jakiego dokonałby człowiek. Czyli programista, na podstawie "badań" napisze kod tak, aby odpowiadał typowemu zachowaniu Kowalskiego. A że Kowalski jest jaki jest, to wybierze własne życie nad życiem innych.
2017-05-25 21:06
Moralny wybór tylko w teorii. Człowiek nie ma czasu na morały w ułamku sekundy.
2017-05-25 22:38
tutaj inna sytuacja, tu trzeba postanowić wcześniej ja w takiej sytuacji postąpić, tu na zimno trzeba wpisać aby zjechał na chodnik albo aby postąpił inaczej
Wybranie co ma zrobić to decyzja programisty - czyli według mnie ma on problem moralny a czsu dosyć
2017-05-26 09:32
Nie tyle programista, co szef programisty, a może nawet polityk? Inne będzie zachowanie automatycznego samochodu, gdy na chodniku będzie szedł polak, a inne gdy będzie szedł... ciemnoskóry imigrant?
2017-05-26 02:55
przejedzie rowerzystę czy ucieknie na drzewo zabijając pasażera?
2017-05-26 08:29
Najpierw rowerzysta, później drzewo ;)
2017-05-26 07:03
działo szybkostrzelne albo granatnik na dachu tego malucha zrobi z ciężarówki sito i utoruje drogę. Etycznie i ekonomicznie to najbardziej opłacalne rozwiązanie.
2017-05-26 08:35
GAU-8, jak w A-10, żeby świetne efekty dźwiękowe były ;)
2017-05-26 09:11
Dlaczego? Bo przecież nikt nie napisze kodu "Zabij się". Ja sam bym tak nie robił, i najwazniejszy czynnik, to ominąć wielką ciężarówkę.
Piesi, mają czas na reakcję i ewentualnie na przeżycie, w końcu ten busik
Dlaczego? Bo przecież nikt nie napisze kodu "Zabij się". Ja sam bym tak nie robił, i najwazniejszy czynnik, to ominąć wielką ciężarówkę.
Piesi, mają czas na reakcję i ewentualnie na przeżycie, w końcu ten busik jest wolny i lżejszy niż taka ciężarówka, plus ciężarówka spychając nas, może nas odrzucić i tak na pieszych, zwiększając swój zasięg rażenia. Bezsensu byłoby jechać na czołówkę...
No i najważniejsze. Nikt nie kupi samochodu, który będzie ważył życie innych ponad życiem kupującego..
2017-05-26 09:34
To zależy jaki "pakiet" wykupisz, kupując auto. W bieda wersji dostaniesz własną śmierć gratis. Życie pasażerów będzie dopiero w wersji Pro.
2017-05-26 10:43
Parkowanie równoległe jako DLC, a prostopadłe jako płatna miesięczna subskrypcja ;)
2017-05-26 11:05
Lub może policzyć, biorąc pod uwagę liczbę ludzi zagrożonych w obu przypadkach, to że piesi nie są niczym chronieni, a pasażerowie mają (powinni mieć) pasy, poduszki itp., prędkości pojazdów, statystyczną przeżywalność w podobnych przypadkach. Czynników uwzględnianych może być bardzo dużo, a efekt różny, zależnie od sytuacji.
2017-05-27 21:09
wyslac te wszystkie wozy autonomiczne na poligony.
2017-05-25 18:06
wrak do tej pory niszczeje w obcej ziemi
2017-05-25 18:09
- dziury, koleiny, zapadnięte studzienki
- niewymalowane pasy
- niezdarte nieaktualne oznakowania
- bezsensowne znaki
- piach na jezdni
2017-05-25 18:54
Już to widzę jak jedzie przez te nikomu niepotrzebne chore skrzyżowania równorzędne ;)
2017-05-25 21:11
Dlaczego skierowali go na testy do Gdańska tak zacofanego miasta w UE własnie dlatego ze unas jest najwiecej piratów drogowych ,poto by tutaj przeszło testy jak na poligonie.
2017-05-26 11:32
Janusz z ZDiZ nie ogarnia, a co dopiero to coś.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.