2020-08-28 07:02
Bardzo podnoszą komfort pasażerów i bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Mam nadzieję, że będzie ich powstawać więcej.
2020-08-28 09:39
Ale kierowdy maja to gdzies i jada prosto w ludzi wysiadajacych z tramwaju
2021-05-06 15:08
sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym
sygnalizacji swietlnej przed takimi przystankami (jak to ma miejsce w miastach niemieckich p. München). Sygnalizacja jest uruchamiana przez tramwaj z wyprzedzeniem, czyli zanim tramwaj pojawi sie rzeczywiscie na danym przystanku.
W innym miescie niemieckim widzialem, ze oprocz sygnalizacji z progu wysuwaja sie kolczatki, bo widocznie byli tacy, co nie zatrzymywali sie przed sygnalizatorami.
2020-08-28 09:36
Ludzie jakie bezpieczeństwo? Kilkukrotnie wysiadając z tramwaju, samochody nie stają a jadą dalej! Więc efekt taki ze auto jedzie z 2 cm od stóp!
2020-08-28 09:40
Żeby przystanek nie był wyniesiony do góry, to tak samo by przejeżdżali tyle, że z dużo większą prędkością, zatem teraz jest bezpieczniej. Do ideału oczywiście wiele brakuje i piszę to jako kierowca, czasem pieszy. Mnie też irytują barany co jadą mi metr za zderzakiem i ciągle im coś nie pasuje.
2020-08-28 09:40
samochody wysiadają z tramwaju?
2020-08-28 08:25
Akurat zmniejszają bezpieczenstwo
2020-08-28 08:32
ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na
ach nie, po prostu się dowiedział, że swoim paserati nie może lekceważyć limitów prędkości w mieście. Dla jadących 100 km/h faktycznie taki przystanek wiedeński może być niebezpieczny. Nie tak dawno kierowca porsche na ulicy Myśliwskiej na Morenie nie zmieścił się na jezdni, na której były progi spowalniające i strefa Tempo 30, potrącił pasażerkę czekającą na autobus i uciekł z miejsca wypadku.
2020-08-28 09:03
A najgorsze, że nie poniósł z tego powodu większych (jeśli w ogóle) konsekwencji...
2020-08-29 18:23
Czy to tak trudno ustalić wytrzymałość płyt kamiennych na naciski ciężkich pojazdów? Przecież od razu w trakcie przebudowy torowiska można było zastosować właściwy materiał do pokrycia nawierzchni przystanków. I tak zaledwie po kilku latach dodatkowe koszty. No, ale miejscy decydenci nie płacą za to z własnej kieszeni.
2020-08-29 19:53
Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.
Wiec material jest dobrany prawidlowo.
Spaprane jest wykonawstwo podloza.
2020-08-28 07:06
> Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe
Na zdjęciach tego nie widać. Natomiast doskonale widać, że płyty te się zapadają, czyli została niewłaściwie przygotowana podbudowa pod nie.
Ewidentna fuszerka wykonawcy - nie można zatem pociągnąć go za to finansowo? Czy rzeczywiście miasto musi naprawiać to za nasze pieniądze?
2020-08-29 19:49
Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.
2020-08-28 07:26
autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym
autobus jak hamuje to siła z hamowania idzie przez koła punktowo, a nie, że cała powierzchnia pojazdu rozkłada tę siłę równomiernie. Jak zastosujesz malutkie kostki tam, gdzie autobus Staje za każdym razem w tym samym miejscu to siła hamowania ciągle będzie szła w te same małe kosteczki. Jak zrobisz dużą betonową powierzchnię - masz monolityczny obiekt, który przyjmie siłę hamowania, rozprowadzi do niższych warstw podbudowy i dzięki temu tak szybko się nie zniszczy.
Tymczasem urzędnicy: o, kosteczki granitowe, jakie słodkie i małe. A takie drogie, że na pewno będą w stanie utrzymać ciężki autobus podczas hamowania!
2020-08-28 08:50
Z dużymi płytami jest inny problem. Bardzo ciężko wykonać dobrą podbudowę i te płyty mają tendencję do pękania. Czy są lepsze - od drobnej kostki fazowanej to wszystko jest lepsze.
2020-08-29 16:56
plyty powinny byc wieksze i grubsze
2020-08-28 07:39
Tylko autobus na tych płytach się nie zatrzymuje. Przeczytaj, znafco, co to jest przystanek wiedeński.
2020-08-28 08:40
Na tym przystanku jak najbardziej autobus zatrzymuje się na płytach.
2020-08-28 08:42
Białe myszki też widzisz? :D
2020-08-28 13:20
Ech niezłe promocje musieli mieć te 20-30 lat temu.
2020-08-28 08:27
nie.
2020-08-28 08:16
2020-08-28 07:29
ponieważ projekt został uzgodniony z inwestorem i z wadami przeszedł. a dzięki temu można już po kilku latach (5-ciu) (trwałość projektu (unijna kasa)) remontować , naprawiać , poprawiać
2020-08-28 12:25
a wtedy urzędnik będzie bezczelnie załaniał się własną ignorancją i niekompetencją, bo on jest od "zarządzania" a nie od merytoryki...
A jak "zarządziłeś" i się zgodziłeś, to "widziały gały, co brały..." i twoja wina a nie wykonawcy...
2020-08-28 09:42
I kasa się zgadza..
2020-08-28 07:03
Najlepsze jest beten technologiczny wówczas przez co najmniej 28 lat nie trzeba nic robić. Autostrada A1 na odcinku od Łodzi do Katowic budowana jest z betonu. Płytki popękają a masa bitumiczna spowoduje że będą koleiny.
2020-08-28 07:26
ale wówczas nie będzie co poprawiać i remontować
2020-08-28 10:33
beton jest dużo droższy więc jednorazowy koszt się liczy. To że w przyszłości oszczędzimy, to sprawa następnej władzy i kolejnych pokoleń. Dla polityków liczy się dzisiaj a nie jutro.
2020-08-29 16:44
bo wyborcy nie docenia polityka ktory mysli dalekosieznie, taki tez staje sie latwym celem ataku konkurencji
2020-08-28 08:33
2020-08-28 07:24
Obwodnica też z betonu i dobrze się trzyma po tylu latach nawet przy takim natężeniu ruchu. Mimo to w zarządzie dróg i zieleni "czarna plastelinka" jest popularniejsza, po kilkunastu miesiącach się zapada i rozjeżdża na boki
2020-08-28 08:42
Jak znam doniesienia medialne to podawane nazwy mogą być skrajnie dalekie od prawdy. Może zrobią to z AC, albo MMA. Natomiast sama nawierzchnia to zwykle efekt skopania podbudowy, także do wymiany jest nieco więcej niż tylko wierzchnia warstwa.
2020-08-28 17:43
Nie zawsze.
I nie z "AC albo MMA" - beton asfaltowy (AC) jest właśnie mieszanką mineralno-asfaltową (MMA).
2020-08-28 07:41
Ale która obwodnica? Bo na pewno nie trójmiejska
2020-08-28 08:37
Inaczej zatoki byłyby z asfaltu, który też potrafi przeżyć kilkadziesiąt lat.
2020-08-28 08:50
2020-08-28 13:19
2020-08-28 10:34
2020-08-28 07:02
Brawo!
2020-08-28 08:14
Wykonawcy wyłonionemu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych ? Oczywiście od razu wiedziałeś, ze materiał z którego zrobią ten przystanek nie wytrzyma próby czasu. Może tobie podobni uważaja ciebie " alfę i omegę" dla mnie jesteś małym g-nym trollem!
2020-08-28 08:39
Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w
Na studiach z budowy dróg każdy student nauczy się, z czego nie robić nawierzchni w takich miejscach. Tutaj zastosowane płyty to najgorsza forma jaką mogli sobie wymyślić. Ba, ogółem zasady projektowania przystanków są w Gdańsku żenujące - polecam zwiedzić ot choćby Kraków, gdzie takich problemów nie ma.
Robienie kosteczki czy drobnych płyt to proszenie się o kłopoty.
2020-08-29 16:26
tylko beton zbrojony wysokiej klasy!
2020-08-28 19:58
Przecież to twoi idole!
2020-08-28 07:30
Do wymiany były już po 3 ale przeciągali ile się dało.
2020-08-28 07:01
droga rowerowa biegnie przed wiatą przystankową, a nie za nią i co gorsze buduje się w ten sposób nawet na nowych lub przebudowanych odcinkach dróg
2020-08-28 07:47
Zrobicie coś na dłużej niż rok?
2020-08-28 08:27
2020-08-29 16:23
kacperek juz swoje pieniadze unijne bezzwrotne na rozwoj biznesu wzial w celu zbankrutowania
2020-08-28 07:16
taki jest efekt wciskania dróg rowerowych bez patrzenia na wygodę pieszych.
2020-08-28 08:29
chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często
chodników przy wielu ulicach Gdańska, Gdyni i Sopotu. Wyzwaniem jest skłonność wielu kierowców do parkowania na chodnikach bez pozostawiania odpowiedniej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Wówczas miasto często instaluje słupki, które psują estetykę miasta, ale są potrzebne ze względu na roszczeniowe zapędy wielu (na szczęście nie wszystkich) użytkowników samochodów.
2020-08-28 09:16
Mniej się boję zaparkowanego na chodniku auta, niż pędzącego tym chodnikiem rowerzysty. A ty jeśli masz problem ominąć rowerem stojące auto, to może zrezygnuj z jazdy na rowerze.
2020-08-29 16:17
w skali od 1 do 10 dostajesz 10 za glupute wypowiedzi
2020-08-28 13:16
Tylko jak przeorzesz kierownicą jakiegoś gruza o wartości średniego amortyzatora, zaraz wyskakują na Ciebie Janusze.
2020-08-28 15:13
A to ciekawe rzeczy piszesz. Bardzo ciekawe.
Najdroższe amortyzatory rowerowe z którymi się spotkałem kosztowały w okolicy 1000USD.
No ale przecież wiemy. Wszystkie auta na drogach nie są więcej warte niż 1000PLN, co nie?
2020-08-29 00:20
To teraz pomyśl ile musi być gruzów za parę tysi, żeby wyrównać "złodziei ze Skodą w leasingu".
Fox 40 kosztuje 10kpln, więc mało widziałeś :)
2020-08-28 22:47
Wiekszosc nie jest warta nawet 1000pln.
2020-08-28 17:12
I dzięki temu piesi chodzą drogami rowerowymi.
2020-08-29 16:15
mandaty dla takich
2020-08-28 07:31
Jest i zabawa , a gdzie odpowiedzialność wykonawcy . Kolejna rzecz to masa bitumiczna , która pewno po kolejnym letnim sezonie będzie jak fale na morzu
2020-08-28 10:17
Nie wykonawca tylko projektant. Wykonawca wykonał prace zgodnie z projektem. No ale czego wymagać od projektantów zero praktyki i nawet tyłka się nie chce ruszyć w teren, wszystko przetestowane w teorii.
2020-08-28 17:15
konstruował, sprawdził, zatwierdził.
Trzy podpisy.
2020-08-28 11:15
Przecież napisane, że wykonawca naprawiał w ramach gwarancji. Skoro ciągle pęka to raczej wina projektu
2020-08-28 17:14
jak z ręki majstrowi wypadło, tak leży...
2020-08-28 09:57
gdzie urzędnik odbiera "te nagrody nam się po prostu należały!"
ale nigdy nie ponosi żadnej odpowiedzialności! - Za NiC!
2020-08-28 08:48
Lepsza szeroka wspólna przestrzeń przed wiatą, niż wciśnięta ddr między wiatę, a płot czy krzaki, z zawijasami i brakiem widoczności, pieszymi wychodzącymi zza wiaty i innymi "atrakcjami".
2020-08-28 12:58
Nie, nie!
2020-08-28 14:53
Tak Tak!
2020-08-29 15:03
wogole ze to nie jest naprawione w trybie natychmiast to jest skandal. jak ktos sie potknie i zlamie giczale to kto bedzie placil odszkodowanie??
2020-08-29 13:53
Ciekawe ile kosztowała wykonawcę pozytywna opinia urzędników UM dopuszczająca do realizacji taki bubel,jak powierzchnia zastosowana na tych przystankach.Mam nadzieję że osoby dopuszczające ten bubel do realizacji zostaną
Ciekawe ile kosztowała wykonawcę pozytywna opinia urzędników UM dopuszczająca do realizacji taki bubel,jak powierzchnia zastosowana na tych przystankach.Mam nadzieję że osoby dopuszczające ten bubel do realizacji zostaną obciążeni kosztami przebudowy.(Ostanie zdanie to oczywiście żart,wiadomo przecież że koszty wynikające z durnych decyzji urzędników zawsze ponosimy my,mieszkańcy Gdańska)
2020-08-28 07:40
1) zrezygnować z zatok na przystankach!
2) przesunąć drogi rowerowe ZA wiaty. Układ gdzie DDR są przed wiatą to koszmar i jest to miejsce gdzie jadę po chodniku (za wiatą) lub jeśli nie ma miejsca to przeprowadzam rower pieszo.
2020-08-29 11:01
Dokladnie, przesunąć drogi rowerowe za wiaty, na adamowicza przystanek kolo kartuskiej, droga rowerowa konczy sie przed przystankiem i zaczyna zaraz za nim. Czy ktos normalny to projektowal ? , a przepraszam to jest dzielo gdanskich urzednikow, lub braku nadzoru inwestorskiego przez nich
2020-08-29 07:31
To tylko utrudni wszystkim życie. Łącznie z pasażerami autobusów.
2020-08-29 10:12
A przystanki wiedenskie w Wiedniu, wybudowane 25 lat temu jeszcze nie so remontu...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.