Opinie (243) 9 zablokowanych

  • (8)

    Nie ma wyjścia, trzeba działać, bo na tą chwile to jest jeden wielki śmietnik i problem dla miasta i mieszkańców.

    • 171 7

    • (6)

      Jak Gdansk reguluje to reguluje... nic z tego nie będzie.

      • 16 9

      • a wystarczy, że sami mieszkańcy będą reagować (3)

        żle odstawiona hulajnoga i luuu ją za barierkę czy krzaki - aż się operator sam zorientuje, że mu się takie odstawianie, najnormalniej nie opłaca...
        nic tak nie dyscyplinuje prywaciarza - jak spora utrata dochodów

        • 24 3

        • one są ciężkie

          • 2 6

        • A można tak samo z samochodami?

          • 2 1

        • 3 ludzi 1 samochod jezdza i zbieraja zle zaparkowane i zawoza do magazynu ...

          w magazynie odbior po wplaceniu 500 zl/sztuke i po klopocie

          • 6 0

      • (1)

        dobrze kacperek nieudaczniku, że ty nie regulujesz

        • 4 6

        • grzelak idż niemców przepraszać za 1 wrzesnia...

          • 2 2

    • Nie ma wyjścia, trzeba działać

      A skąd pomysł na ograniczenie do 12 km? Pieszy idący szybkim krokiem maszeruje z prędkością ok. 10 km. Skoro hulajnoga dopuszczona do ruchu na chodniku ma się tam poruszać to jej prędkość nie powinna być wyższa niż prędkość pieszego.

      • 0 0

  • (12)

    A gdzie rowery;) hahaha dramat kasy nie ma rowerów też

    • 73 12

    • Życie

      Ktoś przytulił małe co nie co, niczym Puchatek baryłkę miodu ...

      • 11 7

    • Maseczek, respiratorów i 70mln za makulaturę wyborczą też nie ma. (4)

      • 11 10

      • Usprawiedliwiasz czyjąś niegospodarność tym, że ktoś jest gorszy w tej kwestii? (3)

        Gratuluję!!!

        • 5 5

        • Apostołowie, jeden kłamca, drugi złodziej

          • 2 0

        • Kiedy to niegospodarność tych samych ludzi.

          Przecież Nextbike nie wygrał przetargu na Mevo, odwołał się do PiSowskiej KIO i wtedy dostał kontrakt.

          • 2 0

        • Uważasz makulaturę za 70mln za wybory których nie było równą rowerom które przez jakiś czas jednak jeździły?

          Gratuluję!!!!

          • 2 2

    • A gdzie ten milion aut elektrycznych od Matołusza? (1)

      • 11 7

      • wczoraj jedno widziałem w Gdyni, myślałem że to wózek widlowy bez wideł, jadący ulicą

        ale okazało się, że to jakiś mini samochodzik elektryczny dla dwóch osób (ale z daleko wyglądał jak jadący wózek widłowy)

        • 6 3

    • (2)

      Chyba nie sądzicie że popieram Pis po ? Bo widzę wasze oburzenie;)

      • 6 2

      • pogodzę was (1)

        Gdzie są rowery, respiratory, samochody i maseczki? Czy PiS czy PO czy SLD- oni mają nam służyć.

        • 7 3

        • Oni nas tylko okradają i niszczą kraj

          • 3 0

    • I dobrze.

      • 0 0

  • (3)

    Nieeee, niech oni już tego nawet nie dotykają. Wystarczy, że Mevo było katastrofą.

    • 61 24

    • MEVO było przykładem inicjatywy, która upadła w wyniku nadmiernego sukcesu (1)

      dla tych, którzy korzystali z MEVO w wielu przypadkach było ono bardzo użyteczne.

      • 2 5

      • Przychod-koszta =zysk a w Mevo zapomnieli o tej prostej zasadzie .

        • 5 0

    • kacperku katastrofą jest dojna zmian komunistów i złodziei

      • 3 3

  • (8)

    Na tą chwilę to co 20 metrów można się potknąć o te hulajnogi...do tego niebezpieczni drajwerzy tych torped stwarzają realne niebezpieczeństwo...mevo nie wyszło,hulajnogi też,o wspólnym bilecie szkoda w ogóle pisać ....jakieś fatum nad Trójmiastem?

    • 117 17

    • (3)

      Przeszedłem pół km i ani jednej hulajnogi. Za to aut na chodnikach bez 1,5 m tyle, że dzienny budżet miasta można z tego sfinansować albo zrobić z 5 festynów.

      • 18 16

      • może przeszedłeś po południu po Południu

        Gdańsk i Wrzeszcz zawalone.

        • 5 2

      • w USA wystarczy dosłownie jedna minuta po czasie i już masz mandat za wycieraczką

        a o postawieniu w niedozwolonym miejscu zapomnij ... po mieście krążą prywatne lawety non stop - jak sępy tylko czekają na zlecenie ... a jak ci już autko podczepi to choćbyś min sie spóżnił, to nie ma zmiłuj, prywaciarz z lawety nie odpuści, dla niego to żywa kasa!

        • 12 1

      • Może wizyta u okulisty?

        • 2 3

    • (1)

      Rowery Mevo były lepsze, bo ich użytkownicy nie mogli jeździć na złamanie karku(nie ten typ roweru). Hulajnogi które wypełniły tą całą niszę, która powstała po upadku Mevo to już inna bajka... W sezonie letnim jeżdżąc

      Rowery Mevo były lepsze, bo ich użytkownicy nie mogli jeździć na złamanie karku(nie ten typ roweru). Hulajnogi które wypełniły tą całą niszę, która powstała po upadku Mevo to już inna bajka... W sezonie letnim jeżdżąc do i z pracy rowerem po ścieżce rowerowej perzbiegającej wzdłuż morza nie raz musiałem momentami uważać jak przy jeździe na obwodnicy pełnej szarżujących wieśniaków wykonujących bezmyślne manewry groźne dla innych. Nie raz mi na czołówkę potrafił wyskoczyć dzieciak, zupełnie bezmyślny- jadąc na złamanie karku. Dokładnie tak samo jak w przypadku gdy rodzic Janusz- d**il daje dzieciakowi quad, żeby sobie poszarżowało dziecko po lesie. Tak samo z wyprzedzaniem na 3ciego. No i oczywiście jak juz de..l kończył jazde, to hulajnoga walnieta sru na trawnik, albo nawet były zostawiane na samej ścieżce rowerowej. To popisy głównie turystów;)

      Wgle polak jak coś weżmie na minuty to wgle tego nie szanuje. Widzę to po wyczynach kierowców aut na minuty, czy po zachowaniu wynajmujących "apartamenty" krótkoterminowe... Za rowerami MEVO tęsknię, bo to była zupełnie inna kultura jazdy.

      • 16 1

      • a tak w ogóle...

        To źle waść napisałeś. Powinno być:

        Wgle plak jak coś wźme na mnty to wgle tgo nie sznje

        • 0 0

    • No i do lochu o chlebie i wodzie

      • 0 0

    • Nie fatum

      Tylko Pani A.Dulkiewicz :)

      • 1 1

  • Powiedzcie czemu tak jest, że w Polsce prawo zawsze nie nadąża za nowinkami technicznymi? (10)

    Kto na to pozwolił, żeby hulajnogi tyle lat już jeździły chodnikiem z prędkościami rzedu 20km/h??? Kto pozwolił, żeby miały światła nie objęte żadnym przepisem i tym samym oślepiały kierowców? Śmieszne? To poczekajcie

    Kto na to pozwolił, żeby hulajnogi tyle lat już jeździły chodnikiem z prędkościami rzedu 20km/h??? Kto pozwolił, żeby miały światła nie objęte żadnym przepisem i tym samym oślepiały kierowców? Śmieszne? To poczekajcie jak się szybciej będzie ściemniało. Ich światła LED działają jak latarka i walą po oczach. Kto pozwalał od początku, żeby ten złom zalegał na chodnikach, trawnikach i ulicach? Tyle się pisało, żeby jeździć w pojedynkę i co? NIC. Kilka dni temu taka parka wywaliła się na przejeździe rowerowym(!?) i prawie ich zabiłem.
    Czy my naprawdę nie możemy sobie pomagać, tylko zawsze iść na złość i przeciw innym ludziom? Gdzie empatia? Czemu nie rozumiemy potrzeb innych?

    • 158 19

    • My tu wracamy do przeszłości, nie patrzymy w przyszłość.
      Gdy będzie jak za komuny, jedna słuszna partia. Wtedy może będzie czas.

      • 18 5

    • Po prostu Chińczycy myślą, konstruują i produkują znacznie szybciej niż nasi decydenci wyciągają kanapki ze śniadaniem. Zawsze tak będzie.

      • 26 4

    • Nienadążanie prawa za postępem technicznym jest problemem ogólnoświatowym...

      • 11 0

    • (2)

      Z tymi światłami to prawda! Jadąc rowerem na przeciwko takiej hulajnogi nic nie widać, oślepia! Dramat!

      • 16 3

      • (1)

        To jeszcze mi powiedz po co rowerzyści mają światło przednie ustawione w górę. No coś człowieka może trafić kiedy jedzie z naprzeciwka rowerem i dostaje po oczach od innego rowerzysty. Myślenie boli czy ominęła mnie informacja o funkcji świateł?

        • 15 0

        • Głupki są wszędzie.

          Nieważne, czy doklei ledowe lampki do Passata, czy założy je do d*py na rowerze.

          Ale w hulajnogach nie są regulowane, więc to ich producent powinien coś zrobić.

          • 9 1

    • (1)

      20???
      Są w sprzedaży hulajnogi elektryczne rozwijające prędkości rzędu 40-50km/h.
      Najszybsze ponad 100.

      A Policja twierdzi że to są piesi i mają prawo jeździć chodnikiem, również jak kieruje tym nastolatek.

      • 11 3

      • To nie policja tak twierdzi

        tylko tak stanowią przepisy nienadążające za życiem.

        • 1 1

    • Inna sprawa to to ,

      że u nas na wszystko trzeba regulacji, przepisów, paragrafów, ograniczeń a i tak to za mało. Jak można rzucić bezkarnie na środku chodnika to rzucają, jak dałoby się jechać 50 km/h to by jechali. Światła to też jakieś

      że u nas na wszystko trzeba regulacji, przepisów, paragrafów, ograniczeń a i tak to za mało. Jak można rzucić bezkarnie na środku chodnika to rzucają, jak dałoby się jechać 50 km/h to by jechali. Światła to też jakieś nieporozumienie, choć to akurat leży po stronie operatorów. Po zmroku, jadąc z naprzeciwka widać tylko jasną plamę na środku i wokół ciemność. Jakby ktoś z boku wszedł na ścieżkę to trudno go zauważyć i bęc, albo gorzej.

      • 7 0

    • Rowerzysta bez światła przeszkadza kierowcom, hulajnoga ze światłem.

      Wsztstko przeszkadza

      • 2 9

  • Nareszcie jakiś pozytywny ruch! (7)

    Te zawalidrogi to ostatnio makabra. Na codnikach, przejściach, alejkach, przystankach. Nie dość, że to problem dla niepełnosprawnych i ludzi o słabszym wzroku ale też dla ludzi z wózkami. Widać, że zawalidrogi budza też agresję bo przewróconych i ciśniętych w krzaki też sporo widziałem. Może jednak jakieś kary dla użytkowników?

    • 94 6

    • Samochody to 100 razy większy problem i jakoś miasto ani służby nic z tym nie robią od lat (3)

      kierowcy to jakieś święte krowy czy co?

      • 8 10

      • Przestań marudzić (1)

        Ileż to już było lamentów i narzekań, że SM zakłada blokady na koła nieprzepisowo zaparkowanych samochodów? Czyli jednak coś robią. Wszystkich nie zablokują, trudno porównywać liczbę aut w GD do ilości hulajnóg. Z

        Ileż to już było lamentów i narzekań, że SM zakłada blokady na koła nieprzepisowo zaparkowanych samochodów? Czyli jednak coś robią. Wszystkich nie zablokują, trudno porównywać liczbę aut w GD do ilości hulajnóg. Z drugiej strony ileż było płaczu i narzekań, że SM nie robi nic innego jak tylko blokady zakłada. Skrzywdzonemu wiecznie polactwu nic nie pasuje. Ścigać jednych i drugich! Blokady ściągać dopiero po zapłaceniu mandatu a hulajnogi wywozić na najbliższy złomowiec jako mienie porzucone.

        • 7 2

        • Tylko co robią?

          U mnie pod biurem we Wrzeszczu codziennie parkuje na chodniku 5-6 samochodów, chociaż po drugiej stronie jest pusty wyznaczony parking.

          Pracuję tu 6 lat, blokadę na kole widziałem 2 razy do tej pory.

          • 3 3

      • Temat jest o hulajnogach więc nie trolluj.

        Poza tym są przepisy, które parkowanie na chodniku regulują. A że Straż Miejska nie egzekwuje przepisów to pretensje do pana wiceprezydenta, któremu ta instytucja podlega.

        • 5 2

    • A skąd wiesz, że to akurat użytkownik cisnął hulajnogę w krzaki? (1)

      To właśnie ci, którzy wkurzyli się na stojącą na chodniku hulajnogę mogli ją cisnąć w krzaki. Trzeba więc bardzo uważać, kogo chce się karać.

      • 0 4

      • Użytkownik zostawił na środku chodnika

        Wkurzył się przechodzień.

        • 3 0

    • Oczywiście że wzbudza agesję, bo jak po raz kolejny muszę zwalniać rowerem, bo z naprzeciwka ktoś jedzie, a ja mam przed sobą to bezmyślnie zostawione badziewie, to mnie krew zalewa. Albo gdy stoi "niby" na skraju ścieżki, ale kierownica wystaje i tak czy siak muszę omijać , żeby nie zahaczyć.

      • 0 0

  • Ceny (10)

    Czy ktoś już przeliczał ile minut jazdy to 2000 zł?
    Sam myślę o zakupie.

    • 17 1

    • 3zł na start to bandytyzm (1)

      przejechanie około 1km to koszt 5.50

      • 5 1

      • otwórz swój biznes z takimi "wycenami"

        pośmieję się trochę

        • 1 1

    • (4)

      3 zł strat plus 0.50 zł każda minuta.
      Jeśli używać dwa razy dziennie po 10 minut daje to 16 zł.
      Niech będzie 6 razy w tygodniu, czyli 96 zł.
      W przybliżeniu daje to 21 tygodni, czyli jakieś 5 miesięcy.

      3 zł strat plus 0.50 zł każda minuta.
      Jeśli używać dwa razy dziennie po 10 minut daje to 16 zł.
      Niech będzie 6 razy w tygodniu, czyli 96 zł.
      W przybliżeniu daje to 21 tygodni, czyli jakieś 5 miesięcy.
      Od 5 miesięcy do roku użytkowania własnej hulajnogi jej koszt zakupu się zwraca. Za te 2000 już można mieć całkiem niezły sprzęt.

      • 9 0

      • Musisz jeszcze odliczyć koszty ładowania, ale to pikuś. (1)

        • 4 0

        • Według x-kom

          Koszt jednego ładowania nie przekroczy 20 groszy. Za 100-kilometrową jazdę zapłacimy maksymalnie 1 zł.

          • 3 2

      • No tak, tylko tu chodzi o to, że bierzesz i zostawiasz gdzie chcesz (1)

        • 5 0

        • Zależy co komu potrzebne.
          Ja nie zamierzam tak robić.

          • 0 0

    • pomyśl o tym, że trzeba to gdzieś składować, naprawiać i uważać by ci nie zakosili (2)

      wynajem ma swoje zalety. Koszty są może wyższe, ale związane tylko z używaniem.

      • 0 2

      • (1)

        Jasne.
        Nie neguję bytu wypożyczalni. Tylko wyliczam cenę.

        • 1 0

        • jeśli zamierzasz używać regularnie np. do pracy, uczelni i masz gdzie składować (wygodnie i bezpiecznie)

          to warto. I to nawet nie ze względu na ekonomię, ale na codzienną wygodę - dostęp do własnego, dobrego sprzętu. Jeśli zamierzasz jeździć tylko po pracy, to należy odpuścić zakup. Bo drobne problemy - a to aku, łożysko, przerwa zimowa, uszkodzenia będą wychodziły na pierwszy plan.

          • 0 0

  • A co z tego ma miasto ? (5)

    Hulajnogi powinny być zbierane przez miasto z ulic i chodników i wywożone gdzieś za miasto , gdzie właściciel mógłby je odebrać po uprzednim zapłaceniu mandatu i kary za przechowywanie . Jak nie płaci to na wagony i do huty.

    • 116 10

    • Układ

      • 8 2

    • tak samo jak robią z samochodami (1)

      tyko tu byłoby prościej i szybciej. Na pakę wlezie z 50 hulajnóg. Po 2 stówy mandatu i jeden kurs dla Miasta 10 tysięcy

      • 14 1

      • oto chodzi dzbanki ze 5ak nie robia z autami a powinni

        • 1 1

    • jak to do huty??

      tam są baterie, które należy odzyskać i oddać potrzebującym :)

      • 4 0

    • burku proponuje to samo z autami zrobic

      ale wtydu byś krzyczał i nogami tupal

      • 3 2

  • (9)

    A jak sprawdzą prędkość hulajnogi? kolejny martwy przepis

    • 49 10

    • (3)

      Sprawdzić łatwo a gdy operator będzie miał groźbę utraty uprawnień to będzie to stosował.

      • 7 0

      • (2)

        a jakie uprawnienia oni musza mieć?

        • 6 1

        • (1)

          Ministerstwo infrastruktury stworzy prawo, wtedy samorząd stworzą swoje.
          Obecnie niestety nie ma nic takiego. Niech zaczną je stawiać pod domem Jarosława, wtedy może coś się zmieni.

          • 6 0

          • Bo to wina Tuska te hulajnogi :-)

            • 3 0

    • prędkość (1)

      "Oznacza to, że użytkownik nie będzie mógł rozwinąć wyższej prędkości mimo przekręcenia manetki przyspieszenia do oporu, ponieważ prędkość jest blokowana na podstawie lokalizacji hulajnogi" To tak się da?

      • 12 1

      • To już problem operatora by dostosował produkt do wymagań.

        • 6 1

    • (1)

      Elektronicznie zmniejszą,jest coś takiego jak sterowanie zdalne głąbie

      • 4 2

      • Masz słuszność, ale po co obrażasz?

        • 4 0

    • Tzw ograniczenie mechaniczne prędkości 12 km|h i nic więcej

      • 0 0

  • (1)

    Bardzo dobre to ograniczenie prędkości. Niestety wśród hulajnogowców tak jak wśród rowerzystów są osobniki jadące szybciej niż działa ich mózg. Dla nich nie ma różnicy między chodnikiem, drogą dla rowerów a torem wyścigowym.

    • 64 5

    • jerzy

      ograniczenie predkości dla hulajnóg i rowerów w całym mieście, wyścigi poza miastem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.