2019-07-04 12:03
Opinia wyróżniona
Za tak niską cenę to jest dobry interes biorąc pod uwagę ceny złomu metalowego. Ale koszt transportu z Niemiec, przebudowa i eksploatacja nie zwróci sumy kosztów, chyba że ... sprzedamy je dalej, na Wschód. Second hand jest polską specjalnością.
2019-07-05 10:30
2019-07-05 06:58
A później czytamy, że w wypadkach co roku ginie 3500 osób... Wiele w starych auta
2019-07-04 14:27
Muszę przyznać, że miasto mocne zawsze bylo od strony upiększania przekazu. Przecież to jest zwykla usługa utylizacji odpadów, za którą Niemcy musieliby u siebie zapłacić.
2019-07-04 10:18
Opinia wyróżniona
koła, siedzenia, silnik, układ kierowniczy, napęd?
Pewnie tak ale prawda jest taka, że nigdzie daleko po takiej zamianie nie dojadę a w przypadku tramwajów to jak jeden stanie to wszystkie stoją co codziennie
koła, siedzenia, silnik, układ kierowniczy, napęd?
Pewnie tak ale prawda jest taka, że nigdzie daleko po takiej zamianie nie dojadę a w przypadku tramwajów to jak jeden stanie to wszystkie stoją co codziennie widzimy ... :-( Ale kogo to w Gdańsku obchodzi.. Może chociaż szyby się uda uratować bo uszczelki to i tak pewnie sparciały tak jak i inne gumy i plastyki
2019-07-04 21:18
2019-07-04 10:33
Milion przebiegu to mają nasze "nowe" prasy swing.
2019-07-04 10:33
w Szwajcarii wiele pociągów ma po kilkadziesiąt lat - jeśli coś jest utrzymywane w dobrym stanie technicznym, to można to używać bardzo długo
2019-07-04 11:16
Ale frajerzy....
2019-07-04 20:38
W Gdańsku tramwaje naprawia się młotkiem, drutem naprędce znalezionymi śrubkami. Taki tramwaj może jeździć w Niemczech 50 lat w Gdańsku o panie nawet Pesy i Bombardiery po 6 latach eksploatacji jeżdżą niesprawne.
2019-07-04 11:21
do których N8C nie mogą wjechać ze względu na ichnie przepisy.
2019-07-04 11:37
Z Niemiec zostały sukcesywnie wycofane bo nie były niskopodłogowe, dwukierunkowe i dwustronne. Niemieckie DSW zamówilo w ich miejsce nowoczesne bombardiery . Dostawy były sukcesywne, stare tramwaje w tym czasie jeździły, no A potem do Gdańska. Sprzedano nam po prostu stare tramwaje.
2019-07-04 16:17
A śmiali się z Gdyni, że kupili dwa dziewięcioletnie autobusy... A sami sprowadzają szrot 50 letni
2019-07-05 08:59
2019-07-04 10:22
ale co ty porównujesz.....
2019-07-04 10:03
Nie podobają mi się te tramwaje, są ciasne i niefunkcjonalne. Myślę, że Gdańsk nie jest taki biedny aby ściągać byle co.
2019-07-04 10:08
W tych co przyjeżdżają jeździć nie będziesz, są przeznaczone na magazyn i serwis.
2019-07-04 10:19
2019-07-04 10:20
Naściągali złomu i teraz muszą naprawiać....
2019-07-04 10:09
Te tramwaje nie mają służyć jako przewóz osób
2019-07-04 10:19
2019-07-04 12:20
jako nowoczesne podarowane z UE
2019-07-05 03:47
mi się przypomniał jak jeździł po Oliwie taki mercedesik
2019-07-05 09:46
2019-07-04 12:04
Do czego będą pasowaly części z niemal zabytkowych tramwajow? Do nowej pesy? Czy do identycznych niemieckich tramwajow, które sa calkiem licznie użytkowane przez GAiT?
2019-07-04 10:41
masz opcje kup sobie rower
2019-07-04 11:40
2019-07-04 13:33
2019-07-04 10:50
że są za krótkie. No i człon niskopodłogowy tez nie jest optymalnie wykorzystany bo mamy schody.
Swoją droga, to taki mamy klimat w Gdańsku. Nowe tramwaje też będą krótkie. Te jazzy to chyba najkrótsze 5-członowce..
2019-07-04 10:56
Akurat są o niebo bardziej wygodne i funkcjonalne od PES. Co nie zmienia faktu, ze lepiej kupić takie, ale nowe.
2019-07-04 11:07
Gdansk jest biedny, zobacz ile drog jest niedoiwestowanych...
2019-07-04 11:13
2019-07-04 11:28
2019-07-04 11:34
dużo przyjemniej się nią jeździ niż niemieckim złomem.
2019-07-05 06:43
Wygodniej jeździ się N8C
2019-07-04 11:38
A mnie się bardzo podobają. W pesie przez skośnie ustawione siedzenia wciąż depczą po nogach. W dortmundach jest miejsc więcej i normalnie ustawionych. To idealny tramwaj na dłuższe trasy. Ciasne są tylko dla grubasów.
2019-07-05 06:44
i teraz narzekają, że im ciasno.
2019-07-04 11:40
" mimo złego słowa wypowiedzianego przez Polaka" Niemcy wybaczyli nam i nadal sprzedają sztrucle...
2019-07-05 06:46
np. śmierdzące przechodzone walonki itp.
2019-07-04 15:44
Matury to ty pewnie nie zdałeś, co kolego? ;)
2019-07-06 13:12
Gdańszczanie - będziecie jeździć rydwanami. Po co wam tramwaje?
2019-07-04 10:04
2019-07-04 10:27
Ku... nie będziemy żyć wiecznie żeby tak oszczędzać! To samo dotyczy skm. Kupcie Nowe na kolejne 40 lat i po sprawie.
2019-07-04 11:47
i kupujemy ! Prawda, jakie życie jest proste....zza klawiatury.
2019-07-04 11:57
2019-07-04 12:06
po 150 koła / szt.
2019-07-04 13:39
Oni rozdają pieniądze na lewo i prawo.
2019-07-05 07:01
Nasze bilety. Rocznie 2760 zl
2019-07-04 12:25
to do tej pory skowyt słychać, że starymi trzeba jeździć :D
2019-07-05 06:48
Idź do nich poskamleć
2019-07-04 10:33
2019-07-04 11:33
Chyba ze śmiechu
2019-07-04 11:42
my w dortmundzie tramwajów nie bijemy ... my je pieścimy
2019-07-04 11:44
stwierdzeniem.Wymyśl cos nowego, myśle, że na brak wolnego czasu nie narzekasz.Myślenie nie boli !
2019-07-04 22:11
Polak płakał jak naprawiał
2019-07-05 06:49
2019-07-05 09:04
2019-07-04 10:04
A my zezłomujemy i zapłacimy za to...
2019-07-04 10:09
Na niemieckim zlomowisku
2019-07-04 10:11
Ci mityczni Niemcy to się niewąsko obłowili na tej sprzedaży. 3x1.000 daje łącznie aż 3.000 euro. Czyli ponad 13.000 złociszy. Grubo. Trochę mniej niż pensja Lisickiego, ale i tak srogo nas skasowali.
2019-07-05 06:51
i to centralnie za NIC nie robienie!
2019-07-04 10:22
Za duzoe zarobili. Ze zlomowania dostaliby więcej
2019-07-04 11:46
/ u nich to nawet nie dla psów, a wyłącznie do utylizacji/
a polski emeryt nieświadomie zajadał te paszteciki, aż się mu uszy trzęsły.
2019-07-04 17:01
nie paszteciki tylko klopsiki w ikei z wojskowych rezerw z 1970r :) pozdro
2019-07-05 07:18
Akurat żarcie z magazynu wojskowego, sprzed roku 1998 jest pycha
2019-07-04 10:05
Jak za sporą ilość części zamiennych, ale pewnie niemcom zależało na tym żeby się ich pozbyć
2019-07-04 12:14
coś nie tak, bo waga ich jest ogromna, a cena to śmiech na sali, sami by oddali na złom i dużo więcej zarobili, dziwna sprawa
2019-07-05 07:49
Jak się wymienia części eksploatacyjne i dba o konserwację. Niestety dziś telefony wymieniamy co kilka miesięcy, auta co kilka lat - jeszcze parę lat rozwoju i będziemy co sezon sobie burzyć i stawiać nowy dom, bo się zrobił "fo-pa" xD
2019-07-04 10:05
Wypierdziane przez Niemców teraz my kupimy. Te tramwaje są kiepskie. Wszystko się trzęsie i hałas jest niesamowity. Dobrze, że jedynie na podzespoły.
2019-07-04 10:13
2019-07-04 10:21
2019-07-04 11:31
2019-07-04 11:48
co, oni też po sznapsie?
2019-07-05 08:45
z polskiej pesy - i już mają połowę zepsutych - takiego szajsu się nie spodziewali - ale tak to jest jak sie pis do czegos weźmie
2019-07-05 09:12
i to ma być KILKa?
po za tym ... to zachodnia konkurencja robi Polakom czarny PiaR
... a swoją drogą.. to wielu niemieckich polityków jest czynnie w to zaangażowanych i finansowo zależnych od niemieckich marek, które PESA skutecznie wykosiła w tamtych niemieckich przetargach.
2019-07-04 16:14
piany
2019-07-05 07:21
2019-07-04 11:38
Już odczuwam potencjalną poprawę komfortu jazdy. .....Najgorsze dno tramwajowe. Pesy to przy nich infinty
2019-07-04 10:07
Za tysiąc euro gdzie znajdą tyle części? Dobry pomysł .
2019-07-04 10:10
2019-07-04 11:17
Znacznie więcej. Zwykły tir do Dortmundu to 1000 EUR. Transport dedykowany z pilotem wyjdzie o wiele więcej.
2019-07-04 15:32
I tak uważam ,że warto.
2019-07-04 18:55
2019-07-04 16:04
Nadal trwa polityka skupowania złomu od Niemca... aż płakał jak sprzedawał
2019-07-04 10:07
Jak się je przewozi przez dobry 1000 km, w całości czy na jakieś części dzielą? Odpowiedziom w stylu "torami" z góry dziękuję ;-)
2019-07-04 10:12
Jechali konwojem a wagony wieźli na przyczepie. Jeden wagon wiózł 1 tir. Natomiast ile kosztuje kilometr za transport tego już nie wiem.
2019-07-05 10:49
Polak przywiezie za 80 euro centow za kilometr
2019-07-04 10:12
2019-07-04 10:13
Odpowiadam, dziela je na czesci pierwsze.
2019-07-04 11:29
koszt transportu przekroczy wartość towaru.
2019-07-04 16:27
Przewóz tramwaju przede wszystkim ze względu na jego szerokość i wysokość jest dość prostym wyzwaniem.
Trzeba posiadać odpowiedniej długości naczepę niskopodwoziową modułową.
Myślę, że koszt sprowadzenia jednego tramwaju do Gdańska zamknie się w kwocie 15.000 - 20.000 EUR
2019-07-04 16:55
Szynami.
2019-07-04 10:12
Nie ma na nowe tramwaje. Układ gdansko sycylijski ...
2019-07-04 10:31
2019-07-04 10:35
Dopiero co zostały kupione
Jeszcze nawet wszystkie nie dotarły
2019-07-04 20:46
2019-07-04 10:58
Kolejny, co się zna na sztuce i muzealnictwie. "Nie znam się, ale skrytykuję".
2019-07-04 11:16
powinny być priorytetem przed "sztuką"!
2019-07-04 12:27
Którzy to w zeszłym roku skasowali cały zapas taboru wymuszając pierwszeństwo...
2019-07-04 23:23
a chcesz kupic rozowa taczke? jedyne 200tysiaczkow?
2019-07-04 21:39
2019-07-04 10:15
Więcej tego. Wystarczy że aktualne mamy conajmniej 10 awarii tego złomu w ciągu dnia.
2019-07-04 10:16
dziadek tylko do kościoła jeździł
2019-07-04 10:32
bo ci stawkę obniżą
2019-07-04 11:33
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.