2011-02-15 13:47
Opinia wyróżniona
Pani Izabelo Kozicka-Prus KŁAMIE PANI ALBO NIE POSIADA PANI DOSTATECZNEJ WIEDZY W TEJ DZIEDZINIE!!!
MOTORNICZOWIE ROZPĘDZAJĄ SIĘ ILE "SILNIK" POZWOLI W TAMTYM REJONIE WIĘC NIECH PANI NIE OGŁASZA TAKI BZDUR!!!
rozwiń...
Pani Izabelo Kozicka-Prus KŁAMIE PANI ALBO NIE POSIADA PANI DOSTATECZNEJ WIEDZY W TEJ DZIEDZINIE!!!
MOTORNICZOWIE ROZPĘDZAJĄ SIĘ ILE "SILNIK" POZWOLI W TAMTYM REJONIE WIĘC NIECH PANI NIE OGŁASZA TAKI BZDUR!!!
CZŁOWIEK NIEJEDNOKROTNIE JEDZIE Z PACIERZEM NA USTACH W TAMTYCH REJONACH OD STOCZNI GDAŃSKIEJ DO STOCZNI PÓŁNOCNEJ - W OBU KIERUNKACH!!!
2011-02-15 13:49
następnym razem sfilmuję komórka prędkość tramwaju....
2011-02-15 14:06
wstyd
2011-02-15 14:12
prawda! a pani Iza to może by te bzdury małorolnym opowiadała... no ale w gdyni tramwaje nie jeżdżą :P
2011-02-15 08:45
Powinni wreszcie zabrać się za naprawę tego odcinka i nie mówię tylko o torowisku ale również o drodze - dziura na dziurze
2011-02-15 08:47
Remont jest zapowiedziany na ten rok. A jak na razie to zima jest i jakoś tak ciężko to wyremontować :)
2011-02-15 09:18
Przecież zawiniła barierka.
2011-02-15 12:45
czy co tam mają w tramwaju :P
2011-02-15 09:18
2011-02-15 09:20
Przynajmniej tramwaj za daleko nie pojechał;))
2011-02-15 11:10
2011-02-15 21:57
;P
2011-02-15 23:44
2011-02-16 09:22
paaanieeee :)
2011-02-15 11:52
2011-02-15 12:32
ten tramwaj, pewnie jakoś fajowo
2011-02-15 12:42
skarżypyta bez kopyta, język lata jak łopata, na łopacie wiszą gacie, to nie moje tylko. A kto ci babo powiedział, że w tramwaju motorniczy nie może przez komórkę rozmawiać?To nie jest samochód! Donosicielstwo siłą narodu wstrętna babo?
2013-07-30 10:07
szkoda słów na ludzi! jeden drugiego by utopił w łyżce wody! donosicielstwo niestety u nas jest normą ..wstyd pani Aniu ;((
2011-02-15 16:34
2011-02-15 18:23
2011-02-15 20:44
2011-02-15 21:59
bo można było kulę zarobić
2011-02-15 22:12
początek artykułu dotyczy motorniczej a nie torów. Torów nie pociągną do odpowiedzialności !!!
2011-02-15 22:34
ślyczna! jak dziś pokazali to w teleekspresie to myślałam że zejdę na zawał ze wstydu
2011-02-15 08:46
2011-02-15 08:48
To ZKM swoim taborem też bedzie wyburzać?
2011-02-15 14:48
haha
2011-02-15 20:55
no ja też coś słyszałem o wyburzeniach, ale chyba ich zakres będzie mocno ograniczony ilością tramwajów w taborze ;-)
2011-02-15 08:47
kiedy w tym zkm porządek zrobią?
2011-02-15 09:39
Na prostym odcinku torowiska to na pewno był hamulce... pomyśl zanim napiszesz kolejną populistyczną pierdołę w stylu "Balcerowicz musi odejść..."
2011-02-15 10:56
zkm porządek zrobił ma nowszy tabor a to jest dużo, napisz jaśniej o co ci chodzi ?
2011-02-15 12:59
Te tramwaje sa STARSZE od 105. Na Zachodzie jest cos takiego jak kultura techniczna - okres przegladowy mija, wymieniamy wszystko co stoi w instrukcji. A u nas magicy z ZKM oszczedzaja na czesciach, wiec jezdza az dana część pier.nie...
2011-02-15 14:17
Gdzie przeczytałeś, że są starsze? Ja widzę, że są co najwyżej w takim samym wieku, po renowacji, do tego sam pojazd w momencie produkcji był nowocześniejszy od 105Na. Wyślij swoje CV do ZKMu, może wybiorą cie prezesem i kupisz 100 nowych składów i wszystkim będzie się żyło dostatnio...
2011-02-15 17:33
ta seria co przyszla do Gdanska jest z lat produkcji 1978 - 1981.
Tymczasem 105 najstarsza jaka w Gdansku spotkalem to 1981. Mozliwe ze byly starsze. Ale sa tez i nowsze (najnowsze to chyba 1987-89).
I
ta seria co przyszla do Gdanska jest z lat produkcji 1978 - 1981.
Tymczasem 105 najstarsza jaka w Gdansku spotkalem to 1981. Mozliwe ze byly starsze. Ale sa tez i nowsze (najnowsze to chyba 1987-89).
I tylko do tego sie odnosilem, ze wiekowo sa starsze. Jasne, konstrukcja nowoczesniejsza. Ale nie przeszkadza to w tym, zeby 105 jeszcze przejezdzily te 15-25lat. Dalej pisalem o tym, ze w polowie okresu eksploatacji tramwaje zajeżdżono na kompletny zlom.
Ale łatwiej pokrzyczec "Balcerowicz musi odejsc", nie?
Bo te tramwaje MOGŁYBY jezdzic jeszcze dlugo. Utrzymywane. Tymczasem po 10 latach Citadisy tez sa juz prawie dorżnięte. A z dwóch 114N tylko jeden jest na chodzie. Bombardierem swego czasu jechałem, był głośny huk, dźwięk wysypywanych nakrętek i na kolejnym przystanku jedna para drzwi już się nie otwierała.
Także gdyby to stanowisko nie było tak upolitycznione, to bym może skorzystał z rady i zaniósł tam CV. Gorzej już by być nie mogło. A przy braku możliwości zmian zaniósłbym dymisje i poszedł do telewizji z wszystkimi brudami zamiatanymi pod dywan od dobrych kilkunastu lat.
2011-02-15 15:12
Przejedź się do Mediolanu. Tam jeżdżą liniowo same Hebrandy budową podobne do naszych wagonów N i Bergmann
2011-02-17 08:29
ZKM odpowiada za pojazy :: Firma GRAWEL za torowiska :: a ZTM POWINIEN BRAĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WSZYSTKO BO BIERZE NAJWIĘKRZĄ KASĘ Z MIASTA :: Była jedna FIRMA byłaby kasa na wszystko a tak jedni zwalają na innych
2011-02-17 15:07
a co wy tu wogóle piszecie czy to zkm u wina ze na torowisku był kamień....?
tak samo jak byscie jechali droga i wjechali w dziure...
wezscie sie wogole zastanowcie co piszecie....
2011-02-15 08:49
dobre miejsce na knajpe -ludzie bezpośrednio tramwajami będą do niej wjeżdzać
2011-02-15 10:07
a będą tramwaje barowe ze stolikami ?
2011-02-15 12:11
Dobrze gada. Polac mu!
2011-02-15 17:16
Wyobrażacie sobie Tram-Wars;D kaffka- herbattka;)
a po 20. nawet cuś mocniejszego;d;-)
znaczy oczywiscie herbatka z prądem;)))
2011-02-15 19:40
2011-02-15 08:49
Rok temu Pan Bojanowski zapowiedział że będzie kontrola stanu technicznego tramwajów i co nagle temat ucichł?
2011-02-15 09:27
tramwaj wygląda na nowszy (jak na Gdańsk). Mnie się wydaję że to wina torów.. więc powinni sprawdzić stan techniczny torów. A jak to sprawdzą to będzie rok 2099.
2011-02-15 10:28
Nowszy to nie... to Dortmund, odświeżony demobil z Niemiec.
2011-02-15 10:50
ale sprawniejsze niż te co jeździły poprzednio i dzięki tym tramwajom wizerunek Gdańska został podwyższony :)
2011-02-15 23:02
Kilka miesięcy w rękach specjalistów z ZKM wystarczyło aby stan techniczny tramwaju nie odbiegał od gdańskiej normy.
2011-02-15 10:58
przebudowa torowiska rusza w tym roku marzec lub kwiecień:)
2011-02-15 10:43
ten tramwaj na pewno był sprawny ale torowisko na pewno NIE wystarcz na nie spojrzeć:)
2011-02-15 08:51
Jak zwykle torowisko masakryczne wszyscy maja nas w pupIE! obok ECS montuja a nasza dzielnica to SLAMS
2011-02-15 13:19
może to ruskie kamyk podłożyły...
:)
2011-02-15 19:45
na Wawel z Dortmundem :D
2011-02-17 23:14
Zobacz, jak wyglada torowisko na Przeróbce i Stogach, a za swoje będziesz dziękować Bogu
2011-02-15 08:51
Po co nam taki nie udolny organizator przewozów? A może problem polega na złym jego zarządzaniu. Dlaczego nie ma komunikatu o utrudnianiach na tablicach SIP na przystankach?
2011-02-15 09:07
ZTM Gdańsk to nic innego jak przechowalnia urzędników.
2011-02-15 09:14
2011-02-15 09:16
te komunikaty to przewijają się z taka zawrotną prędkością, że zdążysz się sam o tym przekonać, a informacja dalej się cała nie przewinie.
2011-02-15 23:33
2011-02-15 08:52
no i mamy dzień pieszego pasażera
2011-02-15 12:27
2011-02-15 13:36
to taki jest stan torowisk. liczy sie wylacznie kontrolowanie i renoma dla lisickiego.
2011-02-15 18:24
2011-02-15 08:53
kto sprowadził bezpśrednie zagrożenie katastrofą w ruchu lądowym
2011-02-15 11:05
Na pewno jakiś młodociany debil - puszką, monetą czy co tam przy sobie miał i postanowił srpawdzić jak tramwaj "prasuje". A może śrubki się komus spodobały?
2011-02-15 11:20
Od czegoś takiego tramwaj się nie wykoleja. Za małolata każde przejście przez Grunwaldzką przy Manhatanie "kosztowało" nas złotówkę. Zabawa polegała na tym, komu uda się uzyskać największą. Niestety rekordzistki najczęściej odjeżdżały przyklejone do koła tramwaju i trzeba było ich szukać po torowisku.
2011-02-15 12:04
wiem, bo sprawdzałem. I to w tym samym miejscu!
2011-02-15 12:47
motornicza gadała przez komórkę. Nie jest jeszcze ustalone czy to ona skręciła tramwajem czy ten sam się wkurzył i wyskoczył z torów.
A ty że gadała przez komórkę. NIe ma to w tym przypadku żadnego znaczenia, a teraz pewnie zrobią z niej winną całemu zdarzeniu, tym muzealnym rozlatuuącym się torom i temu szrotowi z niemiec
2011-02-15 13:04
Nie gadajac przez komorke MOGLA (ale nie musiala) zauwazyc ten kamien. Ale tylko mogla, bo skoro byl w rowku szyny zbyt duzy nie byl...
Natomiast co do zasady zgoda - kierowcy ZKM bardziej sie pilnuja pod
Nie gadajac przez komorke MOGLA (ale nie musiala) zauwazyc ten kamien. Ale tylko mogla, bo skoro byl w rowku szyny zbyt duzy nie byl...
Natomiast co do zasady zgoda - kierowcy ZKM bardziej sie pilnuja pod tym wzgledem. Albo przez Bluetooth, albo sluchawke z kabelkiem w uszach rozmawiaja. A w tramwaju notorycznie mozna spotkac kogos sesemującego. Prosto mozna tez to rozpoznac - jedzie jak z kartoflami - nie zwalnia na odcinkach "makaronu" zamiast torowiska i strasznie gwaltownie operuje gazem.
2011-02-15 13:12
2011-02-15 13:23
bilingi sprawdzić
-afera-
2011-02-15 13:24
Może z tymi Rosjanami od sztucznej mgły?
2011-02-15 08:53
Widocznie dobrze zarządza firmą i jej majątkiem czyli taborem skoro kasuje się w połowie eksploatacji tramwaje typu konstal.
2011-02-15 09:02
te 105 to syf i nędza...
Konstal? Te z lat 90? z niskim pokładem w środku?
2011-02-15 09:11
105-ki w innych miastach są w lepszym stanie technicznym niż w Gdańsku a teraz widac jak ZKM dba o zmodernizowane Dortmundy.
2011-02-15 15:29
W Krakowie 105 trzymaja sie dzieki lakierowi,Szczecin ,Warszawa to samo!!! Pierdoły piszecie!!
2011-02-15 09:12
Te tramwaje faktycznie mogły jeszcze sporo przejechać, ale to po prostu zły, wadliwy model. 105-tki, tzw. "akwaria", są niewygodne dla pasażera - wysokopodłogowe, o fatalnej konstrukcji drzwi (głośne, no i ta słynna
Te tramwaje faktycznie mogły jeszcze sporo przejechać, ale to po prostu zły, wadliwy model. 105-tki, tzw. "akwaria", są niewygodne dla pasażera - wysokopodłogowe, o fatalnej konstrukcji drzwi (głośne, no i ta słynna szpara na górze - pamiętacie zimy w "akwariach" z zadymką śnieżną w środku tramwaju przy zamkniętych drzwiach?), strasznie hałaśliwe w jeździe, słabo amortyzowane, a z punktu widzenia mechanika - awaryjne, zwłaszcza jeśli chodzi o podwozie, ale silniki też.
Oczywiście fatalny poziom serwisu w ZKM, przerażająca ewentualność, że ci magicy niedługo doprowadzą pozostały tabor do poziomu awaryjności "akwariów" i kompromitacja władz miasta, które od lat nie potrafią niczego z tym zrobić - to druga sprawa. Z tym, że akurat władzom miasta się nie dziwię - po co mają w ogóle cokolwiek robić, skoro niezależnie od wszystkiego i tak wybiorą ich na następną kadencję, w najgorszym razie (o zgrozo) w II turze? To przecież Gdańsk, prywatny folwark PO do końca świata i o jeden dzień dłużej.
2011-02-15 09:18
Pesa tramwaj na lato
2011-02-15 11:06
ty chyba jesteś pracownikiem zkm :)
2011-02-15 13:13
cieplo w srodku i trudno je bylo wykoleic na makaronie zamiast torowiska.
Maszyny drzwiowe wymienili niemal we wszystkich. Kiepska amortyzacja dodawala elementu komicznego (ach to tańcowanie na błędniku, kartuskiej
cieplo w srodku i trudno je bylo wykoleic na makaronie zamiast torowiska.
Maszyny drzwiowe wymienili niemal we wszystkich. Kiepska amortyzacja dodawala elementu komicznego (ach to tańcowanie na błędniku, kartuskiej przed remontem..) ;).
Co do awaryjnosci jakotakiej - slyszalem opinie (z Krakowa), ze skrocenie okresow miedzyprzegladowych 105 wyszlo na zdrowie. No, ale tam pion utrzymania poza stanowiskami poganiacza niewolnikow i kolegi prezesa ma takie coś jak magazyn części.
Halaśliwość 105 gdanskich jaka zaobserwowalem w 3/4 dotyczyla albo
- zuzytych obrecz
- kwadratowych obrecz (robocze hamowanie awaryjne)
- krzywych/nieoszlifowanych torow, po ktorych sie jechalo >20km/h
Takze ich hałaśliwość "własna" byla akceptowalna az nadto1
Polecam porównanie poprzez przejażdzkę do Poznania i tam skorzystanie z tramwaju GTx. Po przejezdzie przez skrzyzowanie spuchnięte uszy gwarantowane.
Reasumując 105 to leciwa konstrukcja, ale można z niej zrobić dobry wóz. Patrz 205WrAs, czy modernizacje protramowskie naszych wozów.
2011-02-15 15:12
M/z grzejniki to tam były bardzo słabe, nawet uwzględniając fakt automatycznego otwierania wszystkich drzwi (bo w tych sporadycznych wypadkach, kiedy działało otwieranie na żądanie, było niewiele lepiej). Przestrzeń
M/z grzejniki to tam były bardzo słabe, nawet uwzględniając fakt automatycznego otwierania wszystkich drzwi (bo w tych sporadycznych wypadkach, kiedy działało otwieranie na żądanie, było niewiele lepiej). Przestrzeń pasażerska 105 to jednak duże, puste pudło, ogrzać to tymi chucherkami raczej było ciężko (pomijam przypadki zapełnienia stojącymi ludźmi, bo wtedy i bez grzania jest ciepło). Chyba, że to kwestia złej konserwacji grzejników. No i kwestia podwozia, z tego, co się orientuję wrażliwego zwłaszcza na sól (abstrahując od tego, że tej soli powinno być zimą tak z 10x mniej).
2011-02-15 16:31
chodzilo mi o oryginalne grzanie - z chlodzenia przetwornicy tymi kanalami przez cala dlugosc wozu. Jak bylo sprawne i ustawiane na maksa, to potrafilo to puste pudlo ogrzac.
Co do chucherek - pełna zgoda. Tyle, ze w N8C tez takie sa :P
A w Bombardierach to juz w ogole porazka - nawiew cieplego powietrza z gory...
2011-02-18 20:23
Pracujesz w zkm-ie że tak duzo wiesz ?!!
Ludzie na zajezdniach naprawiają co takie mądrale jak ty rozwalą ,i zapierniczają czasami nawet nadgodziny zeby zrobic taki skład.
Człowieku nie wiesz Jak jest na
Pracujesz w zkm-ie że tak duzo wiesz ?!!
Ludzie na zajezdniach naprawiają co takie mądrale jak ty rozwalą ,i zapierniczają czasami nawet nadgodziny zeby zrobic taki skład.
Człowieku nie wiesz Jak jest na zajezdniach nie udzielaj sie.
Gdyby ciebie tak postawic na zajezdni to jestem ciekaw czy dałbyś se rade,z naprawianiem.Nie dałbyś se rady ,bo nie którzy pracują tam 25 lat i znają te tramwaje jak własną kieszeń ,ale oczywiscie najlepiej to na ZKM zwalic.
2011-02-15 09:42
zanim zaczniesz oskarzac ZKM sprawdz kto odpowiada za stan torow
2011-02-15 09:47
a kto odpowiada za stan techniczny N8C?
Obręcze na kołach się wymienia ale ZKM tego nie robi.
2011-02-15 20:22
tak jak wiekszość w tej firmie. Rodzinnej firmie!!!!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.