2020-11-13 07:01
Niesamowite...jednak Gdańsk wkrótce będzie Singapurem Europy.....brawo)))
2020-11-13 09:27
Kwa kwa
2020-11-13 11:21
Tuskowi?)
2020-11-13 14:53
2020-11-14 06:20
Musisz się pogodzić to "Cesarz Europy", aktualnie nie ma w kraju polityka, który mógłby się jemu równać.
2020-11-13 17:40
Na każdym świetle to porzucę rower z tej okazji
2020-11-13 07:02
Kiedy władze miasta zmienią podejście?
2020-11-13 07:21
2020-11-13 10:34
Gdyby decyzje podejmowali inżynierowie i specjaliści na podstawie korzyści i strat (w tym finansowych), to byś człowieku do miasta autem nie wjechał.
2020-11-13 10:56
i zapewne żadnych dróg by nie było bo i po co?
2020-11-13 11:01
2020-11-13 14:30
gdzie jest trzypasmowa autostrada w Centrum?
2020-11-13 16:57
nie jest autostradą w mniemaniu trolli - rygorystów, których na tym portalu jest mnóstwo, ale można uznać ją za taką stosując język potoczny, który dopuszcza wieloznaczność słów. Tak czy inaczej jest to przewymiarowany
nie jest autostradą w mniemaniu trolli - rygorystów, których na tym portalu jest mnóstwo, ale można uznać ją za taką stosując język potoczny, który dopuszcza wieloznaczność słów. Tak czy inaczej jest to przewymiarowany element widzialnej infrastruktury miejskiej, warto przyspieszyć wdrażanie naziemnego przejścia dla pieszych przy dworcu PKP Gdańsk Główny, by żaden z kierowców nie uznał jej za autostradę. ;-) Obecnie niektórzy ją za taką uważają w godzinach nocnych i nie tylko
2020-11-13 20:12
2020-11-15 03:11
Niby jak? Przecież tam brakuje kilku pasów.
2020-11-14 06:25
To teraz już wiem, problem wystajacych lub obniżonych studzienek na drogach nie będzie rozwiązany, a szkoda. Może chociaż jeden brygadzista co potrafi to zrobić zgodnie ze sztuką.
2020-11-13 11:49
tylko w ten sposób można liczyć na uruchomienie procesu tworzenia zrównoważonego systemu transportowego całej metropolii
2020-11-13 15:27
i terapia uzależnienia od rowerozy
2020-11-13 16:58
Za każdym razem wiedziałem, że rowerem będzie szybciej, ale miałem inne osoby pod opieką. Tobie chyba opiekuna brakuje.
2020-11-13 11:50
by pozostawiać go w rękach inżynierów zajmujących się planowaniem ruchu pojazdów.
2020-11-13 15:26
z partii razem
2020-11-13 16:59
na pewno był specjalistą w swoim fachu a na rowerze też umiał jeździć.
2020-11-13 12:04
Taki to kraj ta Polsza. Historycy po KUL-u sa managerami w panstwowych spolkach, minstrami finansow itp.
2020-11-13 07:25
Przykro mi, ale jak się zagrabiło 50% terenu w mieście, to już nie ma komu innemu zabrać.
2020-11-13 15:25
2020-11-13 17:01
samochodozę także można wyleczyć. Najważniejsza jest promocja heteroskedastyczności: gotowości do korzystania z różnych środków transportu, najbardziej odpowiednich do sytuacji. Miasto rowerowe jest miastem przyjaznym
samochodozę także można wyleczyć. Najważniejsza jest promocja heteroskedastyczności: gotowości do korzystania z różnych środków transportu, najbardziej odpowiednich do sytuacji. Miasto rowerowe jest miastem przyjaznym dla wszystkich, miasto budowane z myślą wyłącznie lub głównie o osobach korzystających z samochodów nie jest postrzegane jako wygodne nawet przez kierowców.
2020-11-13 16:42
2020-11-13 17:02
bez sensu. Ich niezdrowy tryb życia obciąża także budżet służby zdrowia.
2020-11-13 07:54
No ale skoro zaczęliście zjadać własny ogon i więcej samochodów = większy korek, to pora wprowadzać zmiany. Przy czym nie ma pieniędzy, żeby wszędzie pchać autostrady po 4 pasy, ale są pieniądze na zmiany w istniejącej infrastrukturze.
2020-11-13 12:32
Należy wyraźnie zaznaczyć, że doświadczenia bogatszych krajów pokazują, że wepchnięcie takiej autostrady po 4 pasy nie rozwiązało by wcale problemu, a tylko go pogłębiło.
2020-11-13 13:13
Doucz się.
2020-11-13 14:24
Szkoda że nieprawdziwy.
2020-11-13 14:56
2020-11-13 08:26
trzeba ograniczac liczbe samochodow=szrotow bo nie bedzie czym oddychac.
2020-11-13 08:42
2020-11-13 08:50
2020-11-13 17:04
który ma pięć samochodów i jeździ rekreacyjnie na rowerze. Mieszkańcy przedmieść Gdańska często miewają po dwa samochody i więcej. Wielu urzędników korzysta z rowerów, więc nie wpisuj się w narrację generatorów konfliktów.
2020-11-13 11:22
Bucem sam jesteś skoro wyzywasz innych ludzi bez powodu.
2020-11-13 12:19
Bo samochód można kupić za średnią krajową.
2020-11-13 12:33
Więc o co ci chodzi?
2020-11-13 17:05
i bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pasażerów transportu zbiorowego podejmowane przez miasto.
2020-11-15 03:10
Wysłanie również mojej kasy na komfort innych... pomijając już fakt ze jest to wywalanie kasy zupełnie nieefektywne...?
2020-11-14 06:30
Widać że biegły w piśmie jesteś, właśnie przed takimi ostrzegano w Piśmie Świętym, powinenieś mieć cztery miejsca zadaszone, a nie trzy.
2020-11-13 11:59
Ja mam 3 i to nie szroty i co mi zrobisz? Kurna, zazdrość? Może miasto zamiast wydawać głupie pozwolenia deweleporom na stawiane bloków na każdej łące trochę by pomyślało o terenach zielonych..? Dosłownie, u mnie była
Ja mam 3 i to nie szroty i co mi zrobisz? Kurna, zazdrość? Może miasto zamiast wydawać głupie pozwolenia deweleporom na stawiane bloków na każdej łące trochę by pomyślało o terenach zielonych..? Dosłownie, u mnie była łąka i zabudowali, została jeszcze jedna i już wchodzi tam sprzęt ciężki:( a to oczywiście generuje następne auta. A jak już deweloper dostaje pozwolenie to obowiązkowo niech buduje infrastrukturę, ale nie dojazdu pod klatkę... :(
2020-11-13 08:31
Jest, ale ten leniwy, który wsiada w samochód by pojechać do Żabki, po drugiej stronie ulicy, ten leniwy co parkuje na trawnikach,bo przejście 200m to dla niego wyczyn godny maratończyka...
2020-11-13 10:07
Nie ty będziesz sterował życiem innych, Zamordysto!
2020-11-13 10:30
Chodnikiem nie przejdziesz, bo "na chwilę zaparkował", chcesz gdzieś jechać, stoisz w korku, bo pojechał samochodem do Żabki po fajki.
Do tego jeszcze roszczeniowość - więcej parkingów, dróg itp, w końcu wszyscy mają się zrzucić na konsekwencje jego lenistwa.
2020-11-13 11:10
Rynek zdecyduje, czy będą drogi, parkingi, chodniki, komunikacja itd.
Problem z d*py...tzn. wynikający tylko z powodu socjalizmu w naszym państwie...
2020-11-13 11:55
Czy jak inaczej widzisz rozwiązanie tego problemu?
2020-11-13 12:02
I co ma wolny rynek do parkowania w sposób nieprawidłowy?
Problem parkowania nieprawidłowo? Tzn. tak, że się utrudnia ruch innym ludziom?
Rozwiązanie jest tylko jedno - parking. Prywatny. Skoro jest
I co ma wolny rynek do parkowania w sposób nieprawidłowy?
Problem parkowania nieprawidłowo? Tzn. tak, że się utrudnia ruch innym ludziom?
Rozwiązanie jest tylko jedno - parking. Prywatny. Skoro jest zapotrzebowanie na miejsca parkingowe to powinien powstać parking. Miasto nie powinno być właścicielem gruntów. Grunty powinny być prywatne wszystkie. Wtedy pojawia się parkingi prywatne tam gdzie są potrzebne. Proste.
2020-11-13 12:21
Skoro osiedle bardziej się opłaca?
2020-11-13 12:30
Co nam do tego... Rynek decyduje nie "władza".
A parking by powstał, bo ja, np kupując mieszkanie, nie wybrałbym takiego bez parkingu/garażu... Klient decyduje. Proste.
2020-11-13 13:36
Bo się nie opłacało?
W sumie wymyśliłeś jak pozbyć się samochodów z miasta szybko i skutecznie.
2020-11-13 14:08
prawdopodobnie wszędzie byłyby parkingi... zwłaszcza tam gdzie jest biznes.
Albo by nie było... życie by pokazało.
Różnica między nami jest taka - Ty chcesz odgórnie sterować światem i ludźmi, ja nie.
2020-11-13 14:24
A wtedy już nie będzie tak miło.
2020-11-13 14:41
Dlaczego korporacjom? I kto to taki te korporacje? Jakieś UFO?
I czemu miałoby nie być miło? I w ogóle dlaczego ma być miło na świecie?
P.S. Wolność nie jest łatwa ani miła. Wolność jest trudna. Lecz
Dlaczego korporacjom? I kto to taki te korporacje? Jakieś UFO?
I czemu miałoby nie być miło? I w ogóle dlaczego ma być miło na świecie?
P.S. Wolność nie jest łatwa ani miła. Wolność jest trudna. Lecz stanowi pewna niesamowitą wartość, dla tych którzy ją poznali. Wolność jest obarczona ryzykiem śmierci, utraty zdrowia, niepowodzenia... ale pozwala osiągnąć, przy odrobinie szczęścia i ogromie ciężkiej pracy, sukces.
2020-11-13 15:01
Więc wolny rynek to mit, lub stan chwilowy przed koncentracją kapitału
2020-11-13 15:11
Nikt nie dysponuje nieograniczonymi finansami! Poza tym co to ma do rzeczy... wartość pieniądza jeszcze ma znaczenie... zaś firma jest na rynku tak długo , jak produkuje dobra lub sprzedaje usługi, które ktoś chce
Nikt nie dysponuje nieograniczonymi finansami! Poza tym co to ma do rzeczy... wartość pieniądza jeszcze ma znaczenie... zaś firma jest na rynku tak długo , jak produkuje dobra lub sprzedaje usługi, które ktoś chce kupić.... z monopolistami jest tak, ze zawsze znajdzie się ktoś kto zaproponuje jakąś alternatywę... i monopol znika.
Ważne, że w ramach wolnego rynku, opłaca się rozwijać, być innowacyjnym...dziś w socjalizmie opłaca się mieć stratę... dlatego mamy taką biedę i właśnie wszędzie niezagrożone niczym monopole.
2020-11-13 17:09
życie jest bardziej złożone niż podręczniki podstaw ekonomii. Warto poznać pojęcie kosztów i korzyści zewnętrznych i wtedy dopiero dywagować na temat mechanizmu rynkowego, który ma wszystko załatwić na cacy zmierzając do optimum Pareta.
2020-11-15 03:05
2020-11-14 06:35
"Problem z d*py...tzn. wynikający tylko z powodu socjalizmu w naszym państwie..." dodaj jeszcze Bolka Śmiałego, zwal na nich wszystko, " ja zawsze byłem za kapitalizmem, bo to zdrowy ustrój".
2020-11-13 10:36
Jesli nie pojmujesz, to pogodz sie z wlasna niepelnosprawnoscia i skoncz zadawac pytania.
2020-11-13 11:08
To tak samo Ty i inni nie mają prawa oddychać, bo Twój oddech też niekoniecznie chcę wdychać.
Eutanazja?!
2020-11-13 12:01
Wiesz czemu ludzi których oddech szkodzi wirusem zamyka się na kwarantannie?
2020-11-13 12:31
2020-11-13 15:50
2020-11-13 17:11
tylko przesunięcie granicy kompromisu w innym niż tradycyjnym kierunku: na rzecz poprawy warunków korzystania z substytutów samochodu prywatnego. Jak dotąd jego użytkownicy uspołeczniali koszty korzystania z niego, prywatyzując korzyści. To nie był wolny rynek: to był rynek nie uwzględniający 'efektów zewnętrznych' masowej motoryzacji.
2020-11-15 03:09
2020-11-13 10:46
,należysz nie dość, że do leniwych to jeszcze upartych, roszczeniowych i bezmyślnych szoferów, więc stój sobie w korkach jak najczęściej i jak najdłużej, a winy nie dopatruj się u urzedników, pieszych czy rowerzystów, dopatruj się u takich samych jak ty ...!
2020-11-13 11:06
Nie stoję w korkach, a 99% czasu przemieszczam się samochodem.
Nie doszukuje się winy... u nikogo... bardziej zajmuje mnie szukanie rozwiązań.
Nie jestem leniwy...
Nie mam żadnych roszczeń oprócz tego
Nie stoję w korkach, a 99% czasu przemieszczam się samochodem.
Nie doszukuje się winy... u nikogo... bardziej zajmuje mnie szukanie rozwiązań.
Nie jestem leniwy...
Nie mam żadnych roszczeń oprócz tego by miasto/państwo odczepiło się ode mnie - od mojego życia, moich pieniędzy, mojego zdrowia, mojej edukacji, mojej pracy, moich dzieci itp.
I nie jestem tez bezmyślny... wręcz przeciwnie - myślę całkiem dużo.
2020-11-13 11:53
samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a nie powinien być dominujący (i tak całe szczęście w Gdańsku nie dominuje). Dominuje jednak nadal myślenie, że infrastruktura powinna być tworzona głównie z myślą o kierowcach samochodów. To powoduje, że miasto stopniowo się dusi dosłownie i w przenośni.
2020-11-13 12:08
Oczywiste jest, ze samochód nie jest jedynym środkiem przemieszczania się. To jest banał.
Ale dlaczego uważasz, że nie powinien być dominujący? Albo dlaczego uważasz ze jakiś środek powinien być dominujący? Moja
Oczywiste jest, ze samochód nie jest jedynym środkiem przemieszczania się. To jest banał.
Ale dlaczego uważasz, że nie powinien być dominujący? Albo dlaczego uważasz ze jakiś środek powinien być dominujący? Moja wyobraźnia dopuszcza wolność wszystkich ludzi...i zw związku z tym dominujący byłby w danej chwili taki środek przemieszczania się jaki większość ludzi, by wybrała sobie w danej chwili. Nie ma to co prawda żadnego znaczenia, bo to tylko dana statystyczna.
Infrastruktura powinna powstawać prywatnie w oparciu o wolny rynek. Nie przykaz władzy oparty na tej lub innej statystyce lub co jeszcze gorsze na podstawie jakiejś idei...
Jeśli ludzie, wolne jednostki, każda z osobna, zechcą się dusić, to mają do tego prawo. Państwo nie ma prawa się mieszać do tych spraw.
2020-11-13 13:35
Jeżeli wolne jednostki chcą dusić innych, kończy się ta mityczna "wolność"
2020-11-13 14:10
Ty i ja różnimy się w ocenie, czy jest miejsce czy go nie ma. A ponadto, nadal nie rozumiem, jak można dawać sobie prawo do decydowania o innych....
2020-11-13 14:25
Nie żyjemy w próżni.
2020-11-13 14:37
I czym mój wyjazd na drogę różni się od twojego wyjścia na chodnik?
2020-11-13 17:15
Jak na razie wykazujesz się zdolnością do uzasadniania twojego wąskiego punktu widzenia, ale jakość refleksji nienajlepsza. W każdym razie zdobyłeś punkty uznając tezę o istnieniu substytutów samochodu za banał. Teraz
Jak na razie wykazujesz się zdolnością do uzasadniania twojego wąskiego punktu widzenia, ale jakość refleksji nienajlepsza. W każdym razie zdobyłeś punkty uznając tezę o istnieniu substytutów samochodu za banał. Teraz dowiedz się czegoś o efektach zewnętrznych motoryzacji indywidualnej: wystarczy dobry podręcznik podstaw ekonomii. Punkt pierwszy: terenochłonność (to znajdziesz w bardziej zaawansowanych traktatach o zrównoważonej mobilności miejskiej i nowym paradygmacie planowania transportu.
2020-11-15 03:08
Bełkot kretynow którzy za nic maja wolność drugiego człowieka.
2020-11-13 11:24
2020-11-13 11:31
Mogę cię jakoś usunąć?
2020-11-13 17:18
i zauważ, że jest wiele substytutów silnika spalinowego i pojazdów o napędzie spalinowym. Jak na razie to dajesz wpisy jak człowiek grzeszący przeciwko pierwszemu przykazaniu: nie będziesz miał samochodów cudzych przede mną czy jakoś tak.... Ciekawe, czy egzamin na prawo jazdy uważasz za ważne osiągnięcie intelektualne w swoim ciekawym życiu.
2020-11-15 03:06
2020-11-13 10:58
taki sam jak ten leniwy który pcha swój rower do środka komunikacji miejskiej mimo iż miasto wybudowało dla niego drogę dla rowerów
2020-11-13 11:02
Tyle tylko, że takich ludzi prawie nie ma.
Rocznie, jeżdżąc codziennie widziałem z 1-2.
2020-11-13 11:54
gdy obok jest chodnik (niestety zastawiony samochodami parkującymi za darmo).
2020-11-13 12:30
2020-11-13 17:19
2020-11-13 08:37
Samochody bardzo zanieczyszczają powietrze i bardzo hałasują. Przy tych wadach ruchu samochodowego, takie drobiazgi jak zastawianie chodników, rozjeżdżanie trawników czy wypadki, można już nawet pominąć. Zadziwiające i smutne, że są ludzie, którym trzeba tłumaczyć rzeczy oczywiste...
2020-11-13 08:50
2020-11-13 09:04
Trzeba wiec wydzielić im miejsce gdzie sobie spokojnie będą stać w swoich ukochanych korkach, a reszta niech sobie ZTM przejedzie
2020-11-13 12:06
Tym czymś zatłoczonym, opóźnionym, nieskorelowanym... gdzie dwie przesiadki zajmują godzinę a autem 15 minut... co wybiorę, jak myślisz ?
2020-11-13 17:20
rower wspomagany elektrycznie: dużo mniej terenochłonny niż samochód.
2020-11-15 03:20
Ja wybieram co lubię. I mam prawo. A ty i reszta się odfajkujcie bo nic wam do tego.
2020-11-13 09:23
Rozumiem że Ciebie to denerwuje, tak jak mojego dziadka denerwowało 70 lat temu to , że konie są usuwane z centrum miast.
2020-11-13 10:03
Konie nie są usuwane zakaz jest może na 3 drogach. Po prostu odkryto że inaczej jest lepiej. Tak samo teraz dzieje się z samochodami znikają powoli i niedługo formalny zakaz będzie tylko w paru miejscach
2020-11-13 10:23
Dlaczego dajesz prawo jednym decydować o tym, czy jeżdzą drudzy?
2020-11-13 10:31
Ale nie oczekuj od wszystkich że dadzą Twojemu wyborowi priorytet.
2020-11-13 11:00
Jeśli powstają miejsca wykluczone komunikacyjnie bo ktoś woli rozebrać tory kolejowe i wybudować ścieżkę rowerową to nie ma innego wyjścia i trzeba korzystać z auta
2020-11-13 11:03
A że tory były nieczynne od czasu jak Polska weszła do UE i honor mieszkańcom wiosek zabronił jeździć koleją bo stać ich na Passata, to już pomijasz, co?
2020-11-13 14:35
ale honor pozwolił wybudować PKM i ułatwić dojazd z Kościerzyny i Kartuz to już także pomijasz? Jak mają dojechać skoro podęto za nich decyzje i rozebrano tory kolejowe?
2020-11-13 16:00
2020-11-13 16:06
2020-11-13 10:34
Nie masz tu sensownych argumentow, ale mozesz nadal robic z siebie i**ote, Twoje prawo.
2020-11-13 11:10
2020-11-13 11:56
wydłuża drogę, którą muszą pokonać niezmotoryzowani. Argumentów możnaby mnożyć. Chcesz więcej?
2020-11-13 11:58
Twoje istnienie szkodzi mi bo musze wdychać twój oddech, który unosi się w atmosferze.
2020-11-13 13:25
Hałas... to bzdura. Ty też hałasujesz, biciem swojego serca, stukaniem obcasa itp.
Smrodzi... dla jednego smród, dla drugiego zapach palonej benzyny pozytywnie przywodzi na myśl ducha motosportu...
Hałas... to bzdura. Ty też hałasujesz, biciem swojego serca, stukaniem obcasa itp.
Smrodzi... dla jednego smród, dla drugiego zapach palonej benzyny pozytywnie przywodzi na myśl ducha motosportu...
Nieproduktywnie zajmuje przestrzeń... Ty, stojąc na przystanku też to robisz - nic nie produkujesz, a zajmujesz przestrzeń.
Wydłuża drogę niezmotoryzowanym... Masz na myśli, że jak masz przejść z punktu A do B, oddalonych o powiedzmy 1000 m, pomiędzy którymi jest poprowadzona droga dla samochodów to odległość punktu A do B jest dłuższa niż te 1000 m?
Jakoś te argumenty słabe... masz jakieś inne? Dawaj wtedy "więcej"!
2020-11-13 13:39
1) g*wno prawda, inny rząd wielkości.
2) Może Ci przywodzić co chce, powoduje raka tak czy siak.
3) Nie tyle miejsca. Jak zacznie brakować na chodnikach miejsca dla pieszych, będziemy robić obostrzenia jak dla samochodów.
4) Byłeś kiedyś na Zaspie?
2020-11-13 13:51
1) rząd wielkości nie ma znaczenia... zasada jest zasadą -nie można jej relatywizować bo inaczej przestaje być zasadą, bo kto ma decydować ile to jeszcze można ile to już za dużo?! - twoje zdanie jest tytle samo ważne co
1) rząd wielkości nie ma znaczenia... zasada jest zasadą -nie można jej relatywizować bo inaczej przestaje być zasadą, bo kto ma decydować ile to jeszcze można ile to już za dużo?! - twoje zdanie jest tytle samo ważne co moje.
2) to jak dostaniesz raka przez spaliny z mojego samochodu, to zgłoś roszczenie odszkodowawcze i je udowodnij.
3) znów relatywizujesz - bierz odpowiedzialność za słowa - twoje stanie na przystanku jest tak samo bezproduktywnym zajmowaniem miejsca jak moje stanie autem na drodze... zasad to zasada. idąc twoim tokiem myślenia grubi ludzie też nie powinni być wpuszczania do miast, bo zajmują więcej miejsca niż chudzi... acha, a obostrzenia dla pieszych będą kolejne, tak? To dla kogo ten świat jest? dla kamieni? drzew? w twoje wersji świata, w Gdańsku by nie było w ogóle ludzi... i tylko Ty, tak? Ty chyba po prostu nienawidzisz innych.
4) Byłem. A co Zaspa ma tego?
2020-11-13 14:28
1) oczywiście że ma. Dopóki wszystko się mieści, paplanina jak Twoja nie ma sensu.
Piesi się mieszczą, samochody nie.
2) serio? Olej lata badań, bo suma spalin, a nie pojedynczy samochód to spowodował?
rozwiń...
1) oczywiście że ma. Dopóki wszystko się mieści, paplanina jak Twoja nie ma sensu.
Piesi się mieszczą, samochody nie.
2) serio? Olej lata badań, bo suma spalin, a nie pojedynczy samochód to spowodował?
3) patrz punkt pierwszy. Nie chodzi o bezsensowne ograniczenia.
4) A to ma do tego, że droga wydłużyła tam niektóre dystanse na piechotę pięciokrotnie.
2020-11-13 14:36
1) czyli są równi i równiejsi.
2) skoro nie pojedynczy to jakim prawem chcesz mi pojedynczemu zabraniać jeździć?
3) patrz punkt pierwszy. nadto, dla mnie twoje ograniczenia wobec samochodów są bezsensowne...
1) czyli są równi i równiejsi.
2) skoro nie pojedynczy to jakim prawem chcesz mi pojedynczemu zabraniać jeździć?
3) patrz punkt pierwszy. nadto, dla mnie twoje ograniczenia wobec samochodów są bezsensowne... no i ? kto ma rację. podpowiem - nikt. dlatego nie może jeden decydować o drugim.
4) powiadasz że droga wam wydłużyła.... w jaki sposób? proszę wyjaśnij...jestem zafascynowany twoim stwierdzeniem - zbudowano drogę, i co odległość się zwiększyła pomiędzy jej krawężnikami (tzw. szerokość jezdni)?
2020-11-13 17:24
ale także przez to, że pieszy / niezmorotyzowany nie może jej przeciąć w dowolnym miejscu. To, że jakiekolwiek ograniczenia dla samochodów nie wydają ci się sensowne, to już wiem po poprzednich wpisach. Po prostu nie
ale także przez to, że pieszy / niezmorotyzowany nie może jej przeciąć w dowolnym miejscu. To, że jakiekolwiek ograniczenia dla samochodów nie wydają ci się sensowne, to już wiem po poprzednich wpisach. Po prostu nie jesteś świadom, że samochód zajął w twojej wyobraźni miejsce dobra najwyższego, o którym mówi pierwsze przykazanie. Dlatego dalszych argumentów nie przytaczam, licząc na twoją refleksję.
2020-11-15 03:18
Przepisu, które nakazują łazić tylko po przejściach są wbrew wolności jednostki i nie maja żadnego uzasadnienia sensownego.
2020-11-13 15:52
2020-11-13 15:59
2020-11-13 12:08
oczywiście - jeździj czym chcesz, pod warunkiem że pojazd nie będzie emitował szkodliwych substancji (nie tylko spalin czy hałasu, ale również pyłu z klocków, opon itd).
Do tego pojazd nie będzie umożliwiał rozwijania ryzykownych prędkości zagrażających znajdującym się wokoło pieszym.
2020-11-13 12:34
Ty masz chodzić po ulicy też nie wydalając oddechu, gazów itp??? Dlaczego?!
2020-11-13 16:01
2020-11-13 16:05
2020-11-13 11:45
Albo jesteśmy wolni, albo nie.
2020-11-13 11:57
2020-11-13 12:35
Chodziło mi o to, że KAżdy (dosłownie) środek transportu powinien być dopuszczony...
2020-11-13 16:02
2020-11-13 16:05
W tym sensie nielegalny.
2020-11-13 17:27
jeśli ktoś uważa samochód za dobro najwyższe, często nie jest tego świadom i nie potrafi rozumować kategoriami alternatyw. Szkoda mnożyć argumenty. Porównywanie produktów przemiany materii (CO2) ze spalinami generowanymi
jeśli ktoś uważa samochód za dobro najwyższe, często nie jest tego świadom i nie potrafi rozumować kategoriami alternatyw. Szkoda mnożyć argumenty. Porównywanie produktów przemiany materii (CO2) ze spalinami generowanymi przez silnik spalinowy nie ma większego sensu jeśli się nie zauważy substytutów pojazdów zwanych samochodami. Oddychanie powietrzem dla zwykłego człowieka nie ma bliskich substytutów, samochód ma ich mnóstwo.
2020-11-15 03:17
Która zapewnia taki sam komfort i swobodę dla użytkownika!
2020-11-13 09:41
jest samochód innego kierowcy. Tylko osoby mentalnie przyspawane do samochodu i nie widzące tej zależności mogą twierdzić, że jest jakaś ideologia inżynierów ruchu lub włodarzy miasta, której treścią jest dyskryminowanie
jest samochód innego kierowcy. Tylko osoby mentalnie przyspawane do samochodu i nie widzące tej zależności mogą twierdzić, że jest jakaś ideologia inżynierów ruchu lub włodarzy miasta, której treścią jest dyskryminowanie kierowców (mieszkańców z autem). Bez poszerzenia wyobraźni przeciwnicy takiej "ideologii" niewiele skumają, co widać na tym portalu. Pierwszy krok: spokojna zgoda co do prostej tezy: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, a nie powinien być także dominującym sposobem poruszania się po nim.
2020-11-13 10:05
Jestem kierowcą. Inni kierowcy nie są mi wrogami...
Dlaczego mieliby być? Nie robią mi nic złego. Za to państwo/miasto/społeczeństwo i jełopy takie jak wyżej piszący, którzy chcą sterować, czym jeżdżę i jak żyję są moimi wrogami, bo wpierniczają się w nie swoje sprawy!
2020-11-13 10:32
To Ty chcesz decydować o budowaniu i utrzymaniu dróg i parkingów przez innych.
2020-11-13 11:11
2020-11-13 12:02
2020-11-13 12:46
2020-11-13 12:03
I co mu zrobisz? Zbudujesz swoją drogę obok?
2020-11-13 12:45
Jak by ten twój "monopolista" zbudował drogę do mojego domu/osiedla/miasteczka i walnął stawkę w wysokości średniej pensji w kraju, bo to twój przykład), to by nikt mu zapłacił.. .i co by się stało? Otóż monopolista
Jak by ten twój "monopolista" zbudował drogę do mojego domu/osiedla/miasteczka i walnął stawkę w wysokości średniej pensji w kraju, bo to twój przykład), to by nikt mu zapłacił.. .i co by się stało? Otóż monopolista zadłużony (bo prawdopodobnie zbudował tą drogę kredytując się), pozbawiony przychodu... upadłby, jego majątek w postaci tej drogi, by został zlicytowany i ktoś inny by go kupił (również prawdopodobnie za kredyt bo koszt drogi jest duży)... i nauczony przykładem obniżyłby cenę tak, by wyjść na swoje a jednocześnie mieć klienta.
2020-11-13 13:41
W jaki sposób dostałbyś się do swojego mieszkania?
Jeszcze raz powtarzam - dokładnie Twój model został przetestowany z infrastrukturą Internetu w USA. Nie działa.
2020-11-13 13:44
W pierwszej kolejności, ten "monopolista" by nie wymyślił takiej durnej ceny...i by nie bankrutował w związku z tym... każdy prowadzi biznes by zarobić... a nie upaść.
2020-11-13 14:30
I nie będzie to stawka dobra dla konsumentów.
I znowu, patrz Internet w USA.
2020-11-13 15:05
I konsumenci zyskają. W porównaniu do tego ile teraz płacimy za drogi... bez wątpienia będzie taniej.
2020-11-14 10:29
Czyli byłyby 4 równoległe drogi, każda innego właściciela? Jedna byłaby dla bogaczy, żeby nie stali w korkach. Kto płaciłby za dojazd służb ratowniczych tymi prywatnymi drogami?
2020-11-15 02:59
Byłoby tak jak rynek - konsumenci by potrzebowali.
2020-11-13 17:29
uspołecznianie kosztów i prywatyzowanie korzyści nie daje optymalnego miasta o wysokiej jakości życia
2020-11-15 03:02
Wolny rynek nie uspołeczniania żadnych kosztów wlasnie. Prywatyzuje korzyści to tak. Ale koszty tez prywatyzuje.
Poza tym, kto na decydować co jest optymalne? Dla jednego to a dla drugiego tamto? Tylko
Wolny rynek nie uspołeczniania żadnych kosztów wlasnie. Prywatyzuje korzyści to tak. Ale koszty tez prywatyzuje.
Poza tym, kto na decydować co jest optymalne? Dla jednego to a dla drugiego tamto? Tylko wolny rynek pozwala zadowolić maksymalna ilość ludzi. Socjalizm nie zadowala nikogo oprócz bardzo wąskiej grupy jego beneficjentów. Każdy jest inny dlatego socjalizm nie ma sensu.
2020-11-13 12:01
zwłaszcza na autostradach w wielokilometrowych korkach. Być może jesteś wyjątkiem, ale stosowanie określeń powszechnie uważanych za obraźliwe oraz imputowanie poglądów, których nie mam, dowodzi, że masz trudności z
zwłaszcza na autostradach w wielokilometrowych korkach. Być może jesteś wyjątkiem, ale stosowanie określeń powszechnie uważanych za obraźliwe oraz imputowanie poglądów, których nie mam, dowodzi, że masz trudności z wyobraźnią. Wystarczy byś zauważył, że rowerzysta jadący pod prąd na wąskiej ulicy dwukierunkowej jest dla ciebie mniejszym problemem niż kierowca nadjeżdżający z naprzeciwka. Ale sądząc z zacietrzewienia masz trudności z ogarnięciem tej prostej refleksji. Tylko współczuć.
2020-11-13 12:52
Np. czy to samochód czy rower... jedziesz pod prąd to jedziesz... co za różnica czym. Nie wiem co niby ta twoja refleksja ma znaczyć i czego dowodzić...że rower jest lepszy? A co za róznica? To nieistotne czy coś jest
Np. czy to samochód czy rower... jedziesz pod prąd to jedziesz... co za różnica czym. Nie wiem co niby ta twoja refleksja ma znaczyć i czego dowodzić...że rower jest lepszy? A co za róznica? To nieistotne czy coś jest lepsze.. poza tym kto niby ma o tym decydować co jest lepsze/gorsze... Każdy niech wybiera co chce. Wolny wybór.
Nie użyłem wobec Ciebie nic obraźliwego... a nawet gdyby, cóż... bycie świadomym, wypowiadanie się i wchodzenie w dyskusje wiąże się nierozerwalnie z ryzykiem bycia obrażanym. I nic w tym złego.
Ale zaprzeczam, bym ci imputował poglądy...po prostu odnosiłem się do tego co napisałeś... jeśli źle cię zrozumiałem to wyjaśnij nieporozumienie.
2020-11-13 17:33
wystarczy zauważyć, że jest węższy i mniej terenochłonny niż samochód. Na wąskiej ulicy dwukierunkowej (takich w Gdańsku jest wiele) rower mniej przeszkadza kierowcy niż inny samochód. Być może nie ty użyłeś słowa
wystarczy zauważyć, że jest węższy i mniej terenochłonny niż samochód. Na wąskiej ulicy dwukierunkowej (takich w Gdańsku jest wiele) rower mniej przeszkadza kierowcy niż inny samochód. Być może nie ty użyłeś słowa "je**py" - odnosiłem się do tego właśnie sformułowania. Tak czy inaczej nie epatuj tutaj wolnym rynkiem, bo wiedzę ekonomiczną masz dość ograniczoną.
2020-11-15 03:04
Zabranianie jazdy szerszymi pojazdami!
To jest nierówne traktowanie i ograniczanie wolności. Ekonomia nie na z tym nic wspólnego.
A co do mojej ograniczonej wiedzy, to chciałbym byś w połowie miał taka jak ja...
2020-11-13 10:02
Nigdy i musisz się z tym pogodzić
2020-11-13 11:23
2020-11-13 12:06
no bo jest
prywatne samochody to taki sam relikt jak właściciele wozów konnych tak w latach 70-tych.
po prostu relikt poprzedniej epoki, który może że i miał w sobie jakiś romantyzm i stado fanatycznych zwolenników.
Jednak nie - po prostu przychodzi postęp i mimo wierzgania i tupania nogami wszystko się zmienia.
2020-11-13 12:40
Brzytwy przy takich Gilllete Mach 3 to też relikt...a jednak używam.
A tak w ogóle, to skoro samochód wg Ciebie to przeżytek, to co jest tym co go zastępuje? Bo autobus to nadal też jest samochód tylko że
Brzytwy przy takich Gilllete Mach 3 to też relikt...a jednak używam.
A tak w ogóle, to skoro samochód wg Ciebie to przeżytek, to co jest tym co go zastępuje? Bo autobus to nadal też jest samochód tylko że większy.
I nie mam problemu z postępem... po prostu, po pierwsze, samochód spełnia moje potrzeby jak żaden inny środek transportu (nie ma wręcz porównania!), a po drugie, skoro jest nowa, lepsza alternatywa, to chętnie spróbuję... tylko że jej nie znam, a Ty mi żadnej tez nie oferujesz.
2020-11-13 13:42
Właśnie dlatego teraz jest ten "ucisk" kierowców.
2020-11-13 14:05
Naprawdę chciałbym się dowiedzieć.
2020-11-13 14:31
Od metra, przez szybkie tramwaje, przez autonomiczne taksówki do podróżowania w tubach.
Jest pierdylion lepszych od samochodu opcji.
2020-11-13 15:02
bo jeżdżą tylko po wyznaczonych trasach i zmuszają mnie ze swojej natury do przesiadek...
Więc nie są prawdziwą alternatywą. Sorry, pudło.
2020-11-13 17:36
piszesz farmazony o odbieraniu ci prawa korzystania z samochodu. Snuję tu wraz z innymi internautami uwolnionymi mentalnie od samochodozy dywagacje pokazujące, że nie chodzi o zabranianie korzystania z samochodów w
piszesz farmazony o odbieraniu ci prawa korzystania z samochodu. Snuję tu wraz z innymi internautami uwolnionymi mentalnie od samochodozy dywagacje pokazujące, że nie chodzi o zabranianie korzystania z samochodów w ogóle, ale o zmianę myślenia o ich roli w mieście. Jak na razie zdolnością do wyważonej refleksji się nie popisujesz, tylko oskarżasz innych o odbieranie wolności, wypaczając intencje adwersarzy.
2020-11-15 03:16
Po drugie, te alternatywy nie zapewniają mi takiej swobody poruszania jako auto wiec nie są prawdziwymi alternatywami! Proste.
Zaoferujemy prawdziwa alternatywę, to się może nad nią zastanowię. Póki co takiej brak.
2020-11-14 01:24
jeśli Twój samochód nie emituje żadnych szkodliwych substancji (i nie tylko spalin, ale też pyłów), do tego trzymasz go na swoim terenie, nie jeździsz (wraz z innymi kierowcami) w godzinach szczytu powodując zatory, to
jeśli Twój samochód nie emituje żadnych szkodliwych substancji (i nie tylko spalin, ale też pyłów), do tego trzymasz go na swoim terenie, nie jeździsz (wraz z innymi kierowcami) w godzinach szczytu powodując zatory, to nie widzę przeszkód.
Problem masowej motoryzacji, która była doskonałym pomysłem w latach 50-tych na zachodzie i 70-tych w Polsce jest to że jest pod wieloma względami szkodliwa dla innych.
Zajmuje ogromną część przestrzeni miejskiej na drogi, parkingi.
Zatruwa środowisko spalinami, hałasem, pyłami.
Jest niebezpieczna dla zdrowia i życia ze względu na ogromną ilość wypadków.
W obecnej chwili ma sensowne zastosowanie wyłącznie dla mieszkańców wsi oddalonych od miast, którzy dojeżdżaliby samochodami do stacji przesiadkowych na obrzeża miasta, gdzie ci przesiadaliby się do komunikacji zbiorowej, będącej jedyną sensowną droga komunikacji w mieście.
Problemy drogowe aglomeracji usilnie próbowano rozwiązywać w USA w latach 70-80 i do niczego dobrego to nie doprowadziło, poza gigantyczną suburbanizacją miast i tym że przeciętny człowiek zaczął tam spędzać 3-4h dziennie w korkach.
Podobne zjawisko ma miejsce dziś w Warszawie, a jeśli nie zacznie się tego kontrolować to już zaczyna się to dziać w Trójmieście.
2020-11-15 03:14
Chcesz odgórnie decydować o tym jak maja żyć i przemieszczać się poszczególni ludzie? I jakim prawem niby?!
2020-11-13 22:56
tylko alternatywy brak. Komunikacja jak za reliktu prl. skm ma mniej przystanków bo wyleciała linia do N.P. Gdzie ten twój postęp.
2020-11-13 14:13
pamietam drogi sprzed 30 lat, moze byly i dziurawe, i samochodów bylo duzo mniej, ale to co sie wyrabia teraz to woła o pomste do nieba, samochodów 10 razy tyle, a drogi zwęzone do buspasów, drózek rowerowych i ch.j wie
pamietam drogi sprzed 30 lat, moze byly i dziurawe, i samochodów bylo duzo mniej, ale to co sie wyrabia teraz to woła o pomste do nieba, samochodów 10 razy tyle, a drogi zwęzone do buspasów, drózek rowerowych i ch.j wie co jeszcze. mamy w tym miescie urbanistów z zerem zamiast wyobrazni. a władze miasta z kadencji na kadencję robia tylko wyniki w excelu, wypełniaja słupki jacy to nowoczesni sa, tylko o ludziach zapomnieli, słupki wazniejsze od ludzi. ze tez mieszkancy tej chałastry nie przegonia
2020-11-13 17:38
Całe szczęście urzędnicy zaczynają myśleć o ruchu ludzi, a nie tylko o ruchu pojazdów. Właśnie o ludziach zaczynają myśleć poważniej niż - tak jak przez wiele lat - głównie o pojazdach.
2020-11-13 19:35
2020-11-14 14:05
niech nauczą cię czytac ze zrozumieniem i na lekcje logiki, moze wtedy twoje wyzwiska wobec mnie bedą miały podstawy. W Gdansku jest duzo mniej mieszkanców niz te 30 lat temu, wtedy Gdansk miał pól miliona zameldowanych
niech nauczą cię czytac ze zrozumieniem i na lekcje logiki, moze wtedy twoje wyzwiska wobec mnie bedą miały podstawy. W Gdansku jest duzo mniej mieszkanców niz te 30 lat temu, wtedy Gdansk miał pól miliona zameldowanych mieszkanców, teraz mieszka tu moze 440tys mieszkanców (nikt nie wie, bo nikomu nie zalezy na tej wiedzy), gdyby nie "słoiki z Koscierzyny i Mazur" to dzisiaj Gdansk byłby liczebnie mniejszy niz Gdynia, wiec szanuj sąsiada swego z Warmii i Mazur, bo dzięki niemu nie jestes wiesniakiem z zapyziałej prowincji, wtedy też samochodów bylo 10 razy mniej niz dzisiaj, tymczasem drogi pozweżano wszędzie w miescie, które jest jednym z niewielu tak ograniczonych komunikacyjnie z jednej strony lasami, z drugiej morzem (tak długa kicha, nie jak inne miasta w Polsce) zamiast na BOGA pobudowac dodatkowe drogi przez ten zakichany park trojmiejski, by miasto mogło rozładowac korki w tej kiszce. Jest mniej ludzi, wiec jest tez mniejszy ruch pieszych, twoja logika Zuczku lezy i kwiczy. Wracaj do szkoły Zuczku i przestan słuchac bredzenia twoich władz o ich trosce o ludzi, bo to guano prawda i przeczy faktom.
2020-11-14 11:04
2020-11-13 07:04
Teraz zdiz będzie się chwaliło na lewo i prawo jak usprawnia transport miejski a przypomnijmy że nie dawno zlikwidowali tzw bus pas na Dmowskiego. Nie tędy droga kochani urzędnicy.
2020-11-13 08:09
Na Dmowskiego i tak większość autobusów jechało lewym pasem a nie buspasem bo skręcało w grunwaldzką więc bardzo dobrze że zlikwidowali ten duspas który i tak nie był wykorzystywany przez autobusy.
2020-11-13 11:26
Ich powinno się natychmiast wywalić z miasta!
2020-11-13 07:06
2020-11-13 07:22
Może przyjmiemy taki scenariusz. Styczeń minus 25 stopni i ty jedziesz na rowerze. Dodam ze wali wiatr ze śniegiem. Życzę przyjemnej 10 km. podróży rowerem w taka pogodę.
2020-11-13 07:27
Po co masz jechać do pracy 10km?
Musiałbyś przejechać z jednego końca miasta na drugi.
Więc zaczynamy od ruszenia głową przy wyborze pracy i miejsca zamieszkania, a potem okazuje się, że większość czasu samochód i tak spędza w garażu.
2020-11-13 07:30
Rozumiem, że mam sprzedać mieszkanie na Pogórzu i z całą rodziną ruszyć do Gdańska?
2020-11-13 07:34
No chyba że wolisz codziennie tracić 2-3 godziny z życia na stanie w korku.
Widać jak ludzie nie szanują swojego czasu...
2020-11-13 07:40
2020-11-13 07:49
Janusze dalej są święcie przekonani, że należy mieszkać w jednym miejscu od urodzenia do śmierci, bo tak robił pradziadek z ojcowizną.
Może lepiej Ty zabierz się do nauki i znajdź sobie pracę w pobliżu domu,
Janusze dalej są święcie przekonani, że należy mieszkać w jednym miejscu od urodzenia do śmierci, bo tak robił pradziadek z ojcowizną.
Może lepiej Ty zabierz się do nauki i znajdź sobie pracę w pobliżu domu, a nie wymagasz od całego społeczeństwa, żeby brało na siebie konsekwencje Twoich wyborów?
A właśnie przez takich jak Ty ja też stoję w korkach kiedy z jakiegoś powodu muszę pojechać do pracy samochodem.
2020-11-13 08:07
czy jak zmienisz pracę to się przeprowadzisz - sprzedasz mieszkanie/dom i kupisz nowe mieszkanie/dom w innym miejscu oddalonym o parę kilometrów. Ale widocznie wynajmujesz lokum więc faktycznie w Twoim przypadku nie
czy jak zmienisz pracę to się przeprowadzisz - sprzedasz mieszkanie/dom i kupisz nowe mieszkanie/dom w innym miejscu oddalonym o parę kilometrów. Ale widocznie wynajmujesz lokum więc faktycznie w Twoim przypadku nie widzę problemu - wystarczy spakować parę kartonów i gotowe.
Oczywiście dzieci również przy okazji zmienią szkoły a żona miejsce zatrudnienia bo tatuś zmienił pracę. Żaden problem przecież. Powtarzam - wracaj do nauki. Z tym kolokwium to przesadziłem, raczej chodzi o klasówkę.
2020-11-13 09:17
Serio, to nie jest takie trudne jak ma się jakikolwiek zawód.
2020-11-13 08:10
A wziąłeś pod uwagę to , że mogą cię zwolnić, przenieść do innego oddziału lub sam możesz się zwolnić z różnych powodów?
2020-11-13 08:25
czy gdy Ty będziesz zmieniać pracę sprzedasz swoje mieszkanie/dom i kupisz z tego powodu inne mieszkanie/dom o parę kilometrów dalej. Nie każdemu wystarczy się spakować w parę kartonów i przeprowadzić w inne wynajęte
czy gdy Ty będziesz zmieniać pracę sprzedasz swoje mieszkanie/dom i kupisz z tego powodu inne mieszkanie/dom o parę kilometrów dalej. Nie każdemu wystarczy się spakować w parę kartonów i przeprowadzić w inne wynajęte miejsce.
I jeszcze dzieciaki zmienią szkoły a zona pracę bo tatuś zmienił miejsce zatrudnienia. Zajmij się jednak nauką, studencino.
2020-11-13 09:18
Wiadomo, lepiej jest przez 30 lat tracić po 3h dziennie, niż jeden tydzień na przeprowadzkę.
2020-11-13 11:19
I wcale nie 3 godziny. Nie pisz o skrajnościach. Poza tym widać że doświadczenie w przeprowadzkach i kupnie/sprzedaży nieruchomości to masz raczej niewielkie.
2020-11-13 12:06
Faktycznie niewielkie. Kupiłem raz, tak żeby mieć wszędzie gdzie mam szansę pracować dobry dojazd. Myślenie, przewidywanie i te sprawy.
Ale gdyby nagle się okazało że muszę pracować w Gdyni, bo nigdzie indziej mnie nie chcą, z miłą chęcią się wyprowadzam.
Życie jest za krótkie na stanie w korkach.
2020-11-13 13:02
Wiesz, niektórzy mają dużo bardziej rozbudowane życiorysy...
2020-11-13 13:43
Poza szczytem sobie jeździj, wtedy problemu nie ma.
2020-11-13 14:12
Do czego pijesz?
2020-11-13 14:32
2020-11-13 14:51
Dlaczego brak korków miałby być powodem zabierania pasów samochodom?
2020-11-13 17:42
i poprawić warunki poruszania się ludziom niekorzystającym z samochodów albo z wyboru albo z konieczności. Żeby to zrozumieć, trzeba trochę pomyśleć, ale jak ktoś jest mentalnie przyspawany do samochodu, może mieć z tym trudności. Dla pewności: mam samochód od kilkudziesięciu lat, ale nie korzystam z niego w każdych okolicznościach.
2020-11-15 03:26
Słuchaj ja proponuje proste rozwiązanie - skasujmy wspólna kasę i wspólne budowanie miast/państwa... niecdogadujemy się co chcemy mieć wiec nie budujmy razem. Niech każdy buduje co chce sam lub w grupach które połączy wspólny biznes. Proste? Zgoda?
2020-11-13 10:45
I nie ma znaczenia fakt, ze uposledzona intelektualnie czesc Polakow zaczela w pewnym momencie tak okreslac te czesc Polakow, ktorej oni nie lubia lub ktora im nie pasuje z dowolnego powodu.
2020-11-13 11:08
Janusz jest określeniem człowieka przesiąkniętego PRL.
Totalny konserwatysta, nie uznaje żadnych zmian w życiu.
Wszystko co nowe jest głupie, bo tego nie rozumie.
Mimo to, jest ze swojego
Janusz jest określeniem człowieka przesiąkniętego PRL.
Totalny konserwatysta, nie uznaje żadnych zmian w życiu.
Wszystko co nowe jest głupie, bo tego nie rozumie.
Mimo to, jest ze swojego technologicznego uprzedzenia dumny.
Dodaj do tego wyuczone za młodu kombinatorstwo i brak empatii - tu wytnę DPFa, tu spalę śmieci w piecu, tu wjadę na trawnik samochodem
I masz piękny obraz szczególnego typu człowieka niszczącego ten kraj.
A że Janusz? Tak się trafiło, pewnie przez częste występowanie tego imienia w pokoleniu dla którego te cechy są charakterystyczne.
2020-11-13 14:38
Ty jesteś oczywiście całkowitą odwrotnością wyżej opisanego. Podstawa to sobie wszystko dobrze zaszufladkować, wtedy życie jest dużo prostsze, nie trzeba się wysilać na niuanse.
2020-11-13 08:30
Jak już coś w tym życiu przeżyjesz to pogadamy. Jak się nie ma żadnych obowiązków i byle jaka praca Cię zadowala to można takie farmazony pisać.
2020-11-13 09:19
Wyobraź sobie, że całkiem dużo w życiu przeżyłem, i może dlatego to ja wybieram pracę, a nie praca mnie.
Jak dorośniesz do tego etapu, zrozumiesz że Twój czas jest wart więcej :)
2020-11-13 12:53
Może i trochę przeżyłeś, a raczej przewegetowałeś zapatrzony w siebie. Życie Cię zbyt wiele nie nauczyło. Taki narcyz, a'la Trump jesteś.
2020-11-13 14:45
2020-11-13 10:01
Komunikacją, by ta sama trasa zajęła 1 h 40 min...
Szanuję swój czas. A przede wszystkim szanuję swój komfort i zdrowie.
2020-11-13 10:46
Po nocy jeździsz?
Jak jadę do pracy samochodem, który przypadkiem jedzie 3 minuty krócej od autobusu, bo sprawdziłem komunikację zanim kupiłem swoje cztery kąty, średnia jeszcze nigdy nie przekroczyła 20km/h.
2020-11-13 10:58
Trochę po tzw. mieście, trochę trasami typu Aleja Płażyńskiego. Rzadko kiedy jadę wolniej niż 50 km/h. Taka trasa mi się trafiła po prostu.
P.S. Ty też zyskujesz choćby te 3 minuty;-)
2020-11-13 11:10
Mogę przez te 15 min coś porobić, a nie tylko lampić się w samochód przede mną.
Przez pandemię jeżdżę samochodem i szczerze tęsknię za komunikacją.
2020-11-13 11:23
Ja wolę auto, bo kocham prowadzić.
Każdy niech jeździ czym chce.
2020-11-13 12:08
Bo "jeżdżący czym chce" mnie zastawi. Przecież tylko na chwilę, a miejsca do parkowania nie ma.
I widzisz, ja też kocham prowadzić, dlatego nienawidzę jeździć w korkach.
Wycieczka za miasto na jakieś ładne trasy w weekend jak najbardziej :)
2020-11-13 12:56
Też nie lubię korków. Ale likwidowanie korków poprzez zabranianie komuś wyboru samochodu czy innego środka transportu to absurd.
2020-11-13 14:34
Niestety dopóki nie wymrze pokolenie przyspawanych do foteli, społeczeństwo samo nie wybierze innych środków transportu.
Stąd zakazy wjazdu samochodem w dużych miastach.
2020-11-13 14:52
To nie jest żaden powód, by wprowadzać ograniczenia wjazdu do miast dla części ludzi.
2020-11-13 17:45
zakazy mają sens w centrach miast na wybranych ulicach i placach. Osobną kwestią jest płacenie za wjazd do centrum, płacenie za parkingi, stosowanie przepisów o ograniczeniu emisji zanieczyszczeń etc.
2020-11-15 03:24
A poza tym zakazy ograniczają ludzi i różnicują. To jest niedopuszczalne.
2020-11-13 14:36
2020-11-13 17:44
np. płaci za parking
2020-11-13 10:49
Mąż codziennie dojeżdża do pracy 40 km. Obwodnicą 30 min. Od lat. I wszyscy żyją.
2020-11-13 12:09
Jeżeli tak, to spoko, nie generuje korków w mieście.
2020-11-13 07:56
I pamiętaj, żeby zmienić pracę żony, żeby miała blisko twojej bo tak to cały plan do du**. No i jak już będziecie szukać pracy i mieszkania to zapytajcie dzieci co będą studiować, żeby znaleźć coś blisko odpowiedniej uczelni. Proste i logiczne. Zero problemów.
2020-11-13 08:01
A rzucają się na pierwsze miejsce w którym nie wywalą Was z rozmowy rekrutacyjnej...
2020-11-13 08:33
że pracy, która mnie interesuje nie znajdę w biedronce lub lidlu za każdym rogiem
2020-11-13 09:21
No, tak, logiczne.
Powtarzacie te wyklepane farmazony aż się czytać nie chce.
2020-11-13 10:48
2020-11-13 11:32
W sumie, teraz się nie dziwię że masz problemy ze znalezieniem pracy w swoim mieście.
2020-11-13 12:43
2020-11-13 12:37
tylko czytaj ze zrozumieniem. Chyba że sąsiednia dzielnica to dla Ciebie już inne miasto. Ale spokojnie - to przeprowadzce ze wsi to minie, przestawisz się.
2020-11-13 14:35
Więc sam sobie zaprzeczasz.
2020-11-13 09:42
a także zauważysz, że rowerem dotrzesz tam zawsze w przewidywanym czasie, nie tak jak autobusem lub samochodem.
2020-11-13 09:59
2020-11-13 10:34
Ale nie zmuszaj innych do jeżdżenia autem.
Jak komunikacja będzie miała priorytet, wszędzie będą DDRy, a Straż Miejska zacznie odbijać uzurpowane przez kierowców miejsce, nie ma problemu żebyś stał sobie w korkach jak lubisz.
2020-11-13 11:00
To ty zmuszasz mnie płacić podatki na komunikację zbiorową, z której nie korzystam.
Jeśli komunikacja zbiorowa będzie wolno-rynkowa i prywatna nie ma problemu.
2020-11-13 11:34
Zapłać te 500 pln miesięcznie za postój, do tego zapłać na drogi i możemy mówić o równym traktowaniu.
Przypominam, że ani złotówka z podatków w paliwie nie idzie na drogi w mieście.
Tak samo, jak mandaty i OC, które niektórzy "przyspawani" uznają za podatki.
2020-11-13 11:42
I z przyjemnością zapłacę... (za część z tych rzeczy już płacę).
Uważam, że wszystko powinno być prywatne... drogi, parkingi, chodniki, edukacja, służba zdrowia itd.
Dlaczego założyłeś, że nie chcę płacić?
2020-11-13 14:36
0.1% Polaków byłoby stać na prywatną służbę zdrowia.
Nie leczenie kataru w Swissmedzie, tylko prawdziwe, poważne operacje.
2020-11-13 14:58
Ludzkość przez tysiące lat miała tylko prywatną służbę zdrowia i jakoś przetrwaliśmy...
Istnienie Swissmedu i tego typu placówek w ramach polskiej gospodarki to śmiech na sali...to nie ma nic wspólnego z
Ludzkość przez tysiące lat miała tylko prywatną służbę zdrowia i jakoś przetrwaliśmy...
Istnienie Swissmedu i tego typu placówek w ramach polskiej gospodarki to śmiech na sali...to nie ma nic wspólnego z prywatna służba zdrowia w warunkach wolnego rynku i konkurencji.
P.S. Jeśli nie chcesz mieć wolności w sferze choćby służby zdrowia to proszę chociaż daj mi tę wolność - nie zabieraj mi podatków na tą służbę zdrowia i pozwól mi się leczyć samemu, ok?
2020-11-13 21:03
tylko ze przez te tysiace lat srednia dlugosc zycia to bylo 30 lat
2020-11-15 03:22
2020-11-13 17:50
dzięki osobom, które organizują komunikację zbiorową i tym, którzy z niej korzystają masz mniej zakorkowane ulice w mieście i mniej czasu tracisz na szukanie miejsca do parkowania. Jak na razie to nadal nie wykazujesz
dzięki osobom, które organizują komunikację zbiorową i tym, którzy z niej korzystają masz mniej zakorkowane ulice w mieście i mniej czasu tracisz na szukanie miejsca do parkowania. Jak na razie to nadal nie wykazujesz się znajomością pojęcia "efektów zewnętrznych" = dla doktrynera pseudorynkowca przyspawanego mentalnie do samochodu i własnego ego to jest typowe.
2020-11-15 03:23
2020-11-13 11:21
2020-11-13 11:37
Ja i Ty możemy swobodnie zdecydować się na jeżdżenie autem i ponoszenie tego kosztów.
Problemem zaś jest to, ze ani Ty ani ja nie mamy wolności czy chcemy ponosić koszty transportu zbiorowego (podobnie też koszty
Ja i Ty możemy swobodnie zdecydować się na jeżdżenie autem i ponoszenie tego kosztów.
Problemem zaś jest to, ze ani Ty ani ja nie mamy wolności czy chcemy ponosić koszty transportu zbiorowego (podobnie też koszty budowy dróg)... każdy z nas te koszty ponosi czy chce czy nie i czy korzysta czy nie. I to jest właśnie problem. Dlatego zarówno drogi jak i komunikacja zbiorowa powinny być wolno-rynkowe i prywatne. Wtedy płaci tylko korzystający. I dopiero wtedy i Ty i ja mielibyśmy wolny wybór, czym chcemy się przemieszczać i o to mi właśnie chodzi.
2020-11-13 12:13
Masz z automatu monopol.
Jak to działa w praktyce zobaczysz po cenach Internetu w USA :)
2020-11-13 12:53
2020-11-13 14:37
Jak nie wierzysz, otwórz małą fabryczkę procesorów w szopie pod domem.
2020-11-13 14:54
Zawsze bowiem znajduje się ktoś kto wymyśli coś lepszego, innego... itd. Na tym polega rynek i rozwój.
Twoja ocena sytuacji sprawdza się tylko w socjalizmie i gospodarce sterowanej. Zauważ że właśnie u nas i w PRL były same monopole.
2020-11-13 09:22
Zacznijmy od końca / bo zaczynanie od początku to norma / czyli wizyty u psychiatry od roweromaniaków.
2020-11-13 09:35
Są przyspawani do foteli kierowcy i ludzie którzy dobierają środek transportu do trasy.
Samochód nie parzy jak jest potrzebny, ale też nie ma powodu go używać jak nie jest konieczny.
2020-11-13 09:59
Ludzie jeżdżą w różne miejsca.
Dla przykładu, powiem Ci że mieszkam w centrum i pracuję w okolicy Nowego Portu, a samochodem dziennie robię średnio 85 km.
I jak się to ma do Twojego "jedynego prawidłowego" sposobu myślenia?!
2020-11-13 10:35
Gdyby ci, którzy samochodem jechać nie muszą, zostawili go w domu, też byś miał lepiej.
2020-11-13 11:03
A po drugie, nie chodzi o to by mi było lepiej. Chodzi o to, by każdy miał prawo/możliwość/wolność/ swobodę przemieszczania się, czym chce i gdzie chce. Oczywiście z wszystkimi tego konsekwencjami. Nieważne czy ktoś musi czy nie musi jechać autem - to jego wolność jest by jechać czym chce. I ani mi ani Tobie, ani społeczeństwu/państwu nic do tego.
2020-11-13 12:01
"z konsekwencjami" - dobrze napisałeś. Tylko wiesz, że u nas własnie tych konsekwencji nie ma. Na zachodzie masz taki podatek od auta, bezpośredni czy pośredni (choćby w formie naprawy tego auta), że faktycznie płacisz za swój wybór. U nas całe osiedle zastawione gruchotami, i każdy wymaga aby miejsce miał za darmo i przed oknem.
2020-11-13 13:07
Mówiąc o konsekwencjach miałem na myśli, koszty opłat za drogi, za paliwo, za parkowanie. Opłat płaconych przeze mnie za konkretne usługi konkretnym prywatnym osobom/firmom.
Co ma do tego państwo i podatek?
Mówiąc o konsekwencjach miałem na myśli, koszty opłat za drogi, za paliwo, za parkowanie. Opłat płaconych przeze mnie za konkretne usługi konkretnym prywatnym osobom/firmom.
Co ma do tego państwo i podatek?
Co do osiedli, to zauważ że dajesz przykład z rzeczywistości, która jest tak aa nie inna, bo mamy chory system gospodarczy... Ludzie są tacy biedni że kupują takie mieszkania i gruchoty, bo ich nie stać na nic lepszego. To nie ma nic wspólnego z tym o czym ja pisałem.
2020-11-13 12:17
Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność innych ludzi.
2020-11-13 13:05
Podajesz ten przykład, by co niby tym udowodnić?
2020-11-13 11:09
gdyby nie rozbierano linii kolejowych dla potrzeb rowerzystów w mieście byłoby mniej korków. W ten sposób powstały miejsca gdzie nie ma komunikacji. W wakacje więcej osób korzysta z przejazdu wąskotorówką niż rowerzystów z DDR powstałych na rozebranych torach.
2020-11-13 12:18
A była tam wcześniej kolej.
2020-11-13 14:40
czy masz jakiś PKS do Krokowy? jak jest z dojazdem między Pszczółkami a Skarszewami?
2020-11-13 17:53
nie dbając o zachowanie ciągłości linii kolejowej Skarszewy - Pszczółki. Niewykluczone, że uważasz, że za wszystko winni są masoni i cykliści.
2020-11-14 14:00
Napisz mi że się nie da wybudować wiaduktu nad autostradą skoro można było ich zrobić kilka budując PKM. Ba! Zrobiono nawet estakade dla tramwajów!
2020-11-13 07:37
ale wózkiem inwalidzkim przez nadwagę spowodowaną ciągłym jeżdzeniem autem
2020-11-13 09:21
Na dodatek z dwójką dzieci zawożonych na ramie do przedszkola oraz dwoma torbami pampersów dla teściowej.
2020-11-13 09:36
A moze dlatego widzę inne opcje niż samochód..
2020-11-13 07:22
nie wszyscy mają 15lat i brak prawo jazdy.
2020-11-13 07:28
2020-11-13 07:41
Juz nikt o tym nie pamięta... A gdzie te $$$ i te rowery?
2020-11-13 08:08
A może przypomnisz, jak to Krajowa Izba Odwoławcza zmusiła Metropolię do ponownego rozpatrzenia przetargu w którym przegrał Nextbike?
Gdyby nie oni, byłaby szansa na działający rower miejski.
2020-11-13 10:57
Nextbike okazal sie zupelnie nieprofesjonalny, bo im sie chyba faktycznie wydawalo, ze dadza rade to zamowienie realizowac. Ale znowu, czyja to wina, ze wybrany zostal partacz, a nie wykwalifikowany specjalista? A juz
Nextbike okazal sie zupelnie nieprofesjonalny, bo im sie chyba faktycznie wydawalo, ze dadza rade to zamowienie realizowac. Ale znowu, czyja to wina, ze wybrany zostal partacz, a nie wykwalifikowany specjalista? A juz sugestie, ze winnym jest podmiot, ktory z powodow formlanych kazal ponownie rozpatrzyc zlozone oferty? Skoro po ponownym rozpatrzeniu zwyciezca tego gownianego przetargu zostal Nextbike, to chyba dobrze, ze ktos zwrocil uwage na niuczciwosc peirwotnego rozstrzygniecia? Ma byc zgodnie z prawem czy korzystnie dla waskiej grupki zainteresowanych?
2020-11-13 11:38
Nextbike nie chciał ponownego rozpatrzenia ofert, tylko zmian w przetargu na swoją korzyść.
"Firma Nextbike złożyła 29 marca br. odwołanie w sprawie ogłoszonego niedawno przetargu na wykonanie Systemu Roweru
Nextbike nie chciał ponownego rozpatrzenia ofert, tylko zmian w przetargu na swoją korzyść.
"Firma Nextbike złożyła 29 marca br. odwołanie w sprawie ogłoszonego niedawno przetargu na wykonanie Systemu Roweru Metropolitalnego w Trójmieście i ościennych gminach.
Firma chce, aby komputery pokładowe rowerów jeżdżących w systemie, obok możliwości wypożyczenia przez urządzenia mobilne i skanowanie kodu QR, zbliżeniowo w technologii NFC (Near Field Communication) oraz innych kart bezstykowych, dodatkowo musiały posiadać klawiaturę i wyświetlacz.
W uzasadnieniu odwołania Nextbike zarzuca zamawiającemu, czyli stowarzyszeniu gmin Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS), wykluczenie społeczne osób, które nie posługują się smartfonami. Uznaje ich za istotną społecznie grupę użytkowników, którzy przez fakt nieposiadania nowoczesnego telefonu, nie będą mogli korzystać z systemu.
W specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zostało przez zamawiającego określone, że rowery muszą być wyposażone w komputery pokładowe, jednak ich wyposażenie w klawiaturę i wyświetlacz ma być jedynie opcjonalne."
Czytaj więcej na:
https://rowery.trojmiasto.pl/Odwolanie-firmy-Nexbike-w-przetargu-na-Rower-Metropolitalny-n122694.html#tri
2020-11-15 03:28
Prywatna firma by zrobiła taka usługę momentalnie.
2020-11-13 07:51
Ruch to zdrowie
2020-11-13 07:57
Najpierw to powinni poznać przepisy ruchu drogowego a potem kupować rowery.
2020-11-13 10:38
Ale w szkole jak widać ważniejsza religia i historia...
2020-11-13 14:49
2020-11-13 17:55
nie wszyscy to rozumieją. Ważne, by wiedzieć, że przepisy ruchu drogowego są do ogarnięcia przez 10 latków zdających na kartę rowerową. 80% rowerzystów ma prawo jazdy, ale wielu trolli na tym portalu przypuszczalnie uważa, że zdanie egzaminu na prawo jazdy to najwyższe osiągnięcie intelektualne w życiu.
2020-11-13 12:48
...w takim razie na pogotowie na rowerze, Policję na rowerze i rowerem jedź do Zakopanego na wakacje. Tylko dzieci nie zapomnij.
2020-11-13 12:53
2020-11-13 07:09
drogi do dzielnic gdanska ktore sie rozrastaja,do nowych osiedli . Bo te scieżynki tzn drogi to. Widze duzo nowych osiedli a uklad drogowy ten sam. I kto za to odpowiada?
2020-11-13 09:01
2020-11-13 21:51
budowane są bez opamiętania kolejne blokowiska w tempie ekspresowym.. nikt nie panuje nad totalnym bałaganem w zakresie dostosowania infrastruktury do aktualnych potrzeb.. dramat
2020-11-14 08:28
to nie kupuj w Szadółkach za 6 tys
a w centrum za 15 tys
2020-11-14 09:34
Żeby mieszkania były na obrzeżach były za 600 tysięcy? No ale pewnie masz już coś własnego, kij w oko tym, którzy nie mają, zwłaszcza młodszym. Niech żyją na najmie i płacą podatku u rodziców.
2020-11-13 07:21
2020-11-13 12:17
"Na al. Hallera zlikwidowano sygnalizację wstrzymującą tramwaje. Motorniczowie są teraz tylko ostrzegani o świetle zielonym dla pieszych, a piesi o zbliżającym się tramwaju."
2020-11-13 13:34
Gdansk
Jak przyjechałam pierwszy raz do Gdańska to byłam załamana podobało mi się tam tylko stare miasto A reszta to masakra zero miejsc parkingowych A jak już znalazłam to drogo jak diabli, dziurawe drogi
Gdansk
Jak przyjechałam pierwszy raz do Gdańska to byłam załamana podobało mi się tam tylko stare miasto A reszta to masakra zero miejsc parkingowych A jak już znalazłam to drogo jak diabli, dziurawe drogi jak na wsi zaniedbane dzielnice Aniołki i Wrzeszcz ciemno tam jak diabli, na ulicach chyba zabrakło farby żeby pomalować pasy, słabe oznakowanie. Bardzo się zdziwiłam, że miasto które ma tylu turystów jest takie zaniedbane. A zapomniałam jak jechałam na plażę do Brzeźna mało mi koła nie urwało takie dziury i syf...
2020-11-13 14:51
2020-11-13 07:21
Wyłączenie przycisków wywołujących zielone dla pieszych, powodują ze ruch jest mniej płynny (w tym autobusów!). Do tego ciągle hamowanie i ruszanie to więcej spalin i zanieczyszczen!
Droga redakcjo proszę zapytać pomysłodawców tego problemu, w jaki sposób dojeżdżają do pracy
2020-11-13 07:29
To wszyscy by jechali z zieloną falą.
A tak:
ruch jest mniej płynny (w tym autobusów!). Do tego ciągle hamowanie i ruszanie to więcej spalin i zanieczyszczen!
2020-11-13 08:31
A urzędnicy jakiś czas temu przyznawali, ze to zabieg celowy. W większości miejsc nie ma znaczenia, z jaka prędkością jedziesz ( nawet 20km/h, co niektórzy namiętnie praktykują) i tak będziesz stał na czerwonym. Fakt, są
A urzędnicy jakiś czas temu przyznawali, ze to zabieg celowy. W większości miejsc nie ma znaczenia, z jaka prędkością jedziesz ( nawet 20km/h, co niektórzy namiętnie praktykują) i tak będziesz stał na czerwonym. Fakt, są wyjątki. Jest tez pare miejsc, gdzie jak masz silnik>200km i rozpędzisz się do 120-140 to zdążysz ze startu na zielone na kolejnym skrzyżowaniu, ale chyba nie o to chodzi...
2020-11-13 09:22
Zielona fala ma się bardzo dobrze.
Przy dojeździe do pracy stoję na pierwszych światłach, a potem zielone aż do końca.
Wystarczy jechać 5km/h poniżej limitu.
Oczywiście jeżeli żaden matoł mnie nie wyprzedzi i nie zacznie hamować przed każdymi światłami...
2020-11-13 12:25
2020-11-13 14:38
I średnia prędkość rośnie, a spalanie spada.
2020-11-13 07:57
Ciesz sie, że ty nie musisz wysiadać z auta i wciskać przycisku, żeby móc przejechać przez skrzyżowanie.
2020-11-13 10:05
Akurat przyciski są wyłączane w takich miejscach że faza i tak była tylko że gdy nikt nie nacisnął przycisku to czerwone było na obydwu kierunkach
2020-11-13 12:53
a wentylem wolności ma być rower - żebyś przypadkiem nie myślał o założeniu rodziny, nie daj Boże wielodzietnej...
2020-11-13 17:57
wielodzietne rodziny często jeżdżą na rowerach, w tym rowerach cargo
2020-11-14 15:26
W Niemczech przyciski dla pieszych działają jak działały przed kovidem.
W obecnej sytuacji jest to bez sensu, ludzie nauczyli się myć ręce a do tego wszędzie są środki do dezynfekcji.
2020-11-13 07:21
piramidowicza? Robią migające bzdury ludziki a tam w korkach codziennie traci się czas.
2020-11-13 07:29
2020-11-13 07:52
2020-11-13 09:00
Nigdy. Teraz jest wreszcie bezpiecznie.
2020-11-13 11:43
Życie ludzkie czy komfort stania o kilka minut krócej w korku? Kwestia priorytetów.
2020-11-13 14:34
Przesiądź się na tramwaj, dzięki tym zmianom pojedzie szybciej ;)
2020-11-13 07:24
do tego fatalna komunikacja. kiedy prawdziwe i potrzebne inwestycje?
2020-11-13 07:35
A prawdziwą i potrzebną inwestycję - tramwaj z Południa do Wrzeszcza blokuje banda oszołomów...
I tak od 5 lat.
2020-11-13 08:11
2020-11-13 09:29
Tylko SKM z mała ilością przystankow
2020-11-13 11:51
Ja w godzinkę dojeżdżam SKM z Lęborka do Oliwy, a mieszkanie ponad 100 mkw. kupiłem za 1/4 tego co w Gdańsku (przed wzrostem cen). Dziwię się ludziom, że wybierają Szadółki zamiast Lęborka.
Ps. A w gratisie mam 30 minut autkiem do Łeby, do otwartego morza, a nie cuchnącej Zatoki. ;)
2020-11-13 09:37
Wystarzy wydłużyć trasę o 1-2 przystanki.
2020-11-13 09:03
To nie tramwaj z południa, tylko z Piecek-Migowa - poczytaj analizy jakie pod niego zrobiono, wg nich zamieszkale tereny koncza sie w okolicach ul. Bulonskiej,
2020-11-13 09:38
Logiczne.
2020-11-13 09:14
2020-11-13 12:20
jakbys o tym nie slyszal. A sam wyprzedajac grunty winien zostawiac rezerwy.
2020-11-14 02:23
W latach 90 tych były rekomendacje, aby nie sprzedawać tamtych terenów i nie zezwalać na zabudowę mieszkaniową, ale jakimś "cudem" zmieniono zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2020-11-13 08:24
2020-11-13 08:35
same sloje tam mieszkaja
2020-11-13 09:14
Same wisienki w centrum miasta
2020-11-13 10:07
Każdy kupuje gdzie chce.
2020-11-13 21:00
Dobry kawał
2020-11-13 09:18
Nikt normalny nie kupuje mieszkania na polach za miastem bez dojazdu
2020-11-13 09:39
Kup mieszkanie w centrum jednego miasta, żeby dojeżdżać do centrum drugiego...
2020-11-13 09:39
Trzeba sobie było mieszkania w normalnych dzielnicach kupić albo na deweloperze wymusić budowę drogi, tramwaju, przedszkola i szkoły.
2020-11-13 10:40
Na to właśnie płacimy podatki.
A za "normalne" dzielnice podziękuję, chciałbym mieć pod domem cokolwiek więcej niż parking.
2020-11-13 20:28
dziękuję
2020-11-13 10:06
Jeśli mieszkańcy zrzucą się po 5000 od metra (różnica) i dadzą deweloperowi te pieniądze to on wybuduje drogi
2020-11-13 20:25
reklamował 15 min do centrum
2020-11-13 20:29
to będą nowe drogi
2020-11-13 07:25
2020-11-13 15:00
Większość tych zmian na plus. Ale torowiska w Gdańsku to i tak dalej będzie patologia. W Krakowie czy Poznaniu tramwaj jedzie normalnie przez środek miasta gdzie jest pełno ludzi i nikt nie bawi się w barierki i sygnalizację. A u nas? Wytyczone ścieżki jak dla bydła i miliony świateł dla każdego z osobna.
2020-11-13 16:24
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.