2020-04-05 18:42
Wy tam z Ratusza weźcie się lepiej za tą śmierdzącą kompostownię na Szadółkach , a nie za parkomaty .
2020-04-07 21:35
Chciałeś słoiku tanie mieszkanko na Szadółkach to wąchaj albo wracaj do swojej Kozie Wólki!
2020-04-05 19:58
A "prawie" robi jednak różnicę, więc się nie dziw. Przykład: zdążyłeś do toalety? - prawie.
2020-04-05 18:43
w Gdańsku nie śmierdzi.
2020-04-07 18:19
Żeby chociaż ta z*ebana komunikacja byla konkurencja dla auta, to może bym się zastanowił nad zrezygnowaniem z auta. Samochodem z okolic Kościuszki/Haallera do OBC jedzie sie ok 10-15 min, a tramwajem 2 razy tyle I to na około!
2020-04-06 15:42
Wbijanie numerow rejstracyjnych w parkomaty jest niezgodne z przepisami. Nigdzie w Europie nie ma takiego przymusu. Inwigilacja staje sie powszechna w naszym kraju. A niby mamy wolnosc i demokracje w tym bananowym kraju.
2020-04-06 21:20
Wszędzie się płaci, wbija się numery rejestracyjne jest porządek, chodniki są dla ludzi. Oby jak najszybciej w Polsce też tak było.
W Szwajcarii każdy może sprawdzić po numerze rejestracyjnym do kogo auto należy
2020-04-07 07:48
2020-04-06 21:38
Czy dulkiewicz też płaci za prywatne auto ? Czy parkuję na terenie UM za free ?
2020-04-05 19:43
dlaczego nie pobierac oplat za sam wjazd do Gdanska, juz na rogatkach, powiedzmy 10zl od auta i kazdy niech parkuje gdzie chce, jaka oszczednosc na parkometrach i kontrolerach
idac dalej tym samym tokiem
dlaczego nie pobierac oplat za sam wjazd do Gdanska, juz na rogatkach, powiedzmy 10zl od auta i kazdy niech parkuje gdzie chce, jaka oszczednosc na parkometrach i kontrolerach
idac dalej tym samym tokiem rozumowania - gminy oscienne tez powinny pobierac myto za wjazd na ich teren, stopniowe podnoszenie tych oplat spowoduje, ze bedzie mniej aut na drogach, mniej zanieczyszczen a i nawet najbardziej krnabrni kierowcy w koncu tez przesiada sie do zbiorkomu
2020-04-06 09:35
Nie wiem ile masz lat, ale ja pamietam jeszcze jak sie podrozowalo w latach 80tych. Prawie nikt nie mial samochodu, a siec komunikacji publicznej byla gesta i siegala nawet do zapadlych wiosek. Do pociagu wchodzilo sie
Nie wiem ile masz lat, ale ja pamietam jeszcze jak sie podrozowalo w latach 80tych. Prawie nikt nie mial samochodu, a siec komunikacji publicznej byla gesta i siegala nawet do zapadlych wiosek. Do pociagu wchodzilo sie przez okno. Jak sie dostalo miejsce siedzace w kiblu to bylo super, ale tak naprawde to jechalo sie na jednej nodze, czasem kilkaset km. Podobnie bylo w autobusach o ile udalo sie wejsc. Wlasny samochod to jedna z najlepszych zmian ktore nas spotkaly.
2020-04-06 21:14
W tej chwili nigdzie nie dojedziesz jak nie masz auta lub nie możesz nim jechać z różnych powodów. Nie uważam, że to komfort. Komfort to móc dojechać tymi pociągami, gdzie chcesz i kiedy chcesz. Oczywiście w normalnych warunkach
2020-04-05 20:04
2020-04-06 08:20
tez 10 zl od auta i bedzie ok. Z reszta w Gdańsku mamy jeziorko więc chętnych w tą strone jest mniej
2020-04-05 18:20
Ruszyliście się kiedyś do innych miast w Europie? Nie widzicie, że wszędzie w centrach są opłaty? Ja mam nadzieję, że wkrótce za sam wjazd do centrum Gdańska będą pobierane opłaty. Tylko tak można ograniczyć ruch.
2020-04-05 18:43
oni mają polskie myślenie. Wszystko powinno być za darmo i każdy powinien robić co chce.
2020-04-06 06:24
Cepie, ludzi płacą podatki więc co za darmo?
2020-04-06 21:07
Podatek to podatek. Opłata za parkowanie to opłata za parkowanie.
2020-04-06 06:39
i płacą za parkingi w centrach miast
2020-04-05 19:20
Czy dzielnica Przymorze stanowi centrum Gdańska?Te opłaty w innych dzielnicach Gdańska to nic innego niż forma podatku,dlaczego mieszkańcy dzielnic poza centrum Gdańska mają
płacić za "komfort" postoju na ulicy
Czy dzielnica Przymorze stanowi centrum Gdańska?Te opłaty w innych dzielnicach Gdańska to nic innego niż forma podatku,dlaczego mieszkańcy dzielnic poza centrum Gdańska mają
płacić za "komfort" postoju na ulicy przed swoim budynkiem mieszkalnym 120 zł , a teraz chyba 130 zł rocznie?Ma to miejsce w całej Starej Oliwie jak np przy ul.Żeromskiego,Wita Stwosza,Kaszubskiej,Miraua ,Kręckiego.Te uliczki też nasze szanowne władze zaliczają do centrum Gdańska, a rady dzielnic bez żadnej konsultacji z mieszkańcami ochoczo wnioskują o rozszerzenie SPP, by tylko mamona wpływała do kasy Gminy jak do studni bez dna.Co za te pieniądze zrobiła Gmina dla dzielnicy Stara Oliwa poza wymalowaniem pasów dla SPP,które spowodowały zmniejszenie miejsc parkingowych.
Mieszkańcy dzielnicy Przymorze nie było żadnych konsultacji z mieszkańcami, a
zapowiedziane miały się odbyć na początku 2021 roku ,a potem wprowadzenie SPP.Rady Dzielnic mają za nic mieszkańców,nie reprezentują naszej woli tylko tańczą jak im Gmina zagra dla jakichś osobistych interesów. Może w przyszłych wyborach do Rady Miasta
Gdańska maja już przyobiecane stołki.
2020-04-06 09:27
No przeciez zarowki na stadionie wymienia za to!
2020-04-06 09:18
W Oliwie po wprowadzeniu strefy mieszkańcy mogą w końcu normalnie zaparkować. Przed wprowadzeniem strefy podjeżdzając pod swoją posesję nie było jak zaparkować.
2020-04-05 20:53
O co tyle hejtu. Rząd i samorząd potrzebują pieniędzy, a my wszyscy jesteśmy bogaci. W innych krajach też podwójne podatki, akcyzy i inne składki, by czasem ktoś nie zsumował sobie, ile tego, co wypracuje idzie na bandę kolesi, z jednej sekty kultu śmierci, czy z drugiej zorganizowanej grupy.
2020-04-05 18:37
2020-04-05 19:20
to sypialnia ale niefortunnie położona blisko biurowcow OBC i Alchemii. Współczuję mieszkańcom
2020-04-05 18:24
2020-04-05 21:05
jakość życia w mieście się stopniowo obniża w wyniku nadmiaru hałasu i spalin w warunkach nadmiaru samochodów. Szkoda, że wielu tzw. 'publicystów' nie zauważa, że podwyżka opłat za parkowanie służy nie tylko zwiększeniu
jakość życia w mieście się stopniowo obniża w wyniku nadmiaru hałasu i spalin w warunkach nadmiaru samochodów. Szkoda, że wielu tzw. 'publicystów' nie zauważa, że podwyżka opłat za parkowanie służy nie tylko zwiększeniu rotacji (pomaga w skracaniu czasu na szukanie wolnego miejsca do zaparkowania) ale także zmniejsza skłonność do korzystania z samochodu a nawet do posiadania samochodu, na czym zyskują wszyscy. To, że w Gdańsku jest dwa razy więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Belinie jest wynikiem między innymi prowadzonej tam restrykcyjnej polityki parkingowej. Jak stać cię na samochód, to płać także za przestrzeń miejską, którą zajmujesz przez 23 godziny na dobę (rzadko który samochód prywatny jeździ więcej niż godzinę dziennie).
2020-04-05 23:29
Czynsze też jak w Berlinie?
2020-04-06 21:04
czy wysokie czynsze powodują, że w Berlinie ludzie obywają się bez samochodów? Mam wrażenie, że na to mają wpływ bardziej wysokie opłaty za parkowanie stosowane w tym mieście.
2020-04-06 14:28
W Berlinie nie ma restrykcyjnej polityki parkingowej. Samochodów jest więcej niż w Gdańsku- nasze statystyki zawierają dane że wszystkich lat np. zarejestrowanych w Polsce jest 2mln maluchów. Aby wyjechać z Berlina w letni piątek spędzisz w korku 2godziny. Parkowanie w weekend za darmo.
2020-04-06 21:02
Za parkowanie w wielu miejscach centrum trzeba płacić dużo więcej niż się proponuje od czerwca w Gdańsku. Jeśli piszesz, że mieszkasz w Gdańsku daleko od stacji SKM to mogę ci jedynie współczuć.
2020-04-06 09:43
Nie zauwazaja tez, ze restrykcyjna polityka miasta powoduje, ze miasto rozlewa sie na okolice co powoduje jeszcze wiekszy ruch samochodow. Po kazdej zlosliwosci ze strony wladz ilus ludzi, ktorych na to stac podejmuje
Nie zauwazaja tez, ze restrykcyjna polityka miasta powoduje, ze miasto rozlewa sie na okolice co powoduje jeszcze wiekszy ruch samochodow. Po kazdej zlosliwosci ze strony wladz ilus ludzi, ktorych na to stac podejmuje decyzje o wyprowadzce pod miasto. Oni i tak beda jezdzili samochodami bo ich stac, a centra duzych miast skoncza jak amerykanskie Detroit. Miejsca do ktorych jedzie sie do pracy i czym predzej ucieka.
2020-04-06 13:21
Miasta z małą liczbą samochodów znajdują się na wysokich miejscach rankingu jakości życia. Miasta takie jak Detroit obumarły ponieważ nie stosowały restrykcyjnej polityki parkingowej ani zrównoważonej polityki
Miasta z małą liczbą samochodów znajdują się na wysokich miejscach rankingu jakości życia. Miasta takie jak Detroit obumarły ponieważ nie stosowały restrykcyjnej polityki parkingowej ani zrównoważonej polityki transportowej, Rozlewały się bez ograniczeń i likwidowały komunikację publiczną. Teraz wiele miast amerykańskich zaczyna zmieniać swoją politykę w sensowną stronę: na przykład wyburzając estakady pseudobezkolizyjnych pseudoautostrad wewnątrz miejskich.
2020-04-06 13:59
Zrozum człowieku, że centrum miasta Gdańska już dawno umarło poza sezonem bo przez wiarę w takie d**ilizmy nie ma mieszkańcom nic do zaoferowania. Ludzie dojeżdżający do centrum tramwajami i autobusami to mogą puszki
Zrozum człowieku, że centrum miasta Gdańska już dawno umarło poza sezonem bo przez wiarę w takie d**ilizmy nie ma mieszkańcom nic do zaoferowania. Ludzie dojeżdżający do centrum tramwajami i autobusami to mogą puszki pozbierać, a nie wydać pieniądze.
Ci, co je mają oczekują rozrywki, atrakcji niespotykanych gdzie indziej, innowacji.
Szkoda mi Ciebie, bo przez taką politykę Gdańsk jest brudny, zaniedbany i zadłużony. Jedyne co się tu rozwija to okazjonalny wynajem i burdele.
2020-04-06 21:00
szkoda nawet komentować takie teksty. Być może przedstawiłeś swój program wyborczy: Gdańsk bez samochodów na Długim Targu i Stągiewnej to miasto w ruinie.
2020-04-06 15:23
a jak piwna zamykali na sezon, jaki byl krzyk, ze teraz padnie biznes. A tu niespodzianka, rozkwitl jak nigdy. A janusze wciaz mysla, ze jak jada samochodem, to znaczy ze sa paniska. Ja zarabiam jako inzynier pewnie kilka razy co ty,, a jezdze tramwajem
2020-04-06 13:58
Tylko z tym porownaniem do Berlina...
1. moze zacznijmy od tego ze w Berlinie jest doskonale rozwinieta siec komunikacji miejskiej? Mieszkam pod Berlinem(poza granicami administracyjnymi miasta), do centrum moge
Tylko z tym porownaniem do Berlina...
1. moze zacznijmy od tego ze w Berlinie jest doskonale rozwinieta siec komunikacji miejskiej? Mieszkam pod Berlinem(poza granicami administracyjnymi miasta), do centrum moge sie dostac bez problemowo w takcie co 15 minut. bilet kosztuje mnie relatywnie mniej w stosunku do zarobkow niz w Gdansku. Komunikacja miejska jest szybciej niz autem.
2. W Gdansku mieszkam w granicach administracyjnych miasta. Autobus mam co pol godziny albo rzadziej. Cena biletow nie zacheca. Czas dojazdu nie zacheca.
Szybciej jestem w centrum pieszo niz czekajac na autobus.
Wiec co tu porownywac.
Zacznijmy od przyjaznej komunikacji miejskiej. Wtedy nawet ja ktoremu duoa przyrosla do auta wybierze komunikacje miejska.
W Berlinie jakos potrafie zostawic auto i jezdzic komunikacja. W Gdansku to nie dziala. Czemu? Brak spojnej i zachecajacej komunikacji.
Wprowadzmy wysokie oplaty - Tak. Ale w zamian dajmy alternatywe.
2020-04-06 13:49
Mi jakosc zycia w miescie definitywnie obnizala ciagla walka o skrawek miejsca do zaparkowania wracajac z pracy. No i probujacy dyktowac zycie nnym sasiedzi.
2020-04-05 21:17
2020-04-06 13:23
Pomorze ma najwyższy wskaźnik liczby podróży odbywanych koleją (SKM etc.) wśród wszystkich regionów kraju. Sieć tramwajów jest nieźle rozwinięta. Dla kogoś mieszkającego w pobliżu stacji SKM oferuje wiele - można znakomicie funkcjonować bez samochodu. Stąd najwyższe ceny nieruchomości w pobliżu stacji SKM w całym Trójmieście.
2020-04-05 22:23
2020-04-06 00:22
A ja jestem ciekawa jak "szanowna" pani prezydent ze swoimi równie "wspaniałymi" zastępcami zamierza rozwiązać utylizację jednorazowych rękawiczek? Parkowanie nadal płatne, numer rejestracyjny trzeba wbijać, wszędzie
A ja jestem ciekawa jak "szanowna" pani prezydent ze swoimi równie "wspaniałymi" zastępcami zamierza rozwiązać utylizację jednorazowych rękawiczek? Parkowanie nadal płatne, numer rejestracyjny trzeba wbijać, wszędzie trąbią żeby takich urządzeń dotykać tylko w rękawiczkach, a gdzie te rękawiczki wyrzucać? Żadnych śmietników przy parkomatach, nic. Po całej ulicy mają ludzie latać i szukać tych śmietników? Może tym by się nasza "wspaniała" pani włodarz w końcu zajęła?
2020-04-06 13:50
numeru rejestracyjnego nie trzeba wbijać
2020-04-06 21:02
2020-04-06 14:07
Po pierwsze, o ile sobie przypominam,nie przeszliśmy na "ty". A po drugie w Pcimiu, z którego Pani/ Pan pochodzi, pewnie nie trzeba wbijać, niestety w parkomatach miejskich miasta Gdańska, trzeba.
2020-04-06 17:16
instrukcja obsługi dostępna na stronie zdiz
2020-04-06 15:00
numer rejestracyjny będziemy wbijać od czerwca, na dzień dzisiejszy jest to czynność dobrowolna
2020-04-06 14:05
by pod nim coś napisać? Żal.
2020-04-06 15:51
2020-04-06 13:46
jak wychodzisz ze sklepu wyrzucasz rękawiczki na ulicę, czy szukasz najbliższego kosza ?
2020-04-06 14:03
A wyobraź sobie, że przed każdym sklepem (lub w sklepie), w którym byłam był kosz na śmieci.
2020-04-06 00:39
Dziś próbowałem. Zdjalem rękawiczki. Wrzuciłem do kosza i nic nie wybuchło
2020-04-06 12:54
Oczywiście śmietnik był tuż przy parkomacie? Bo np. na ul. Sobótki owszem jest, ale na drugim końcu ulicy niż parkomat.... Czytanie ze zrozumieniem się kłania Panie Niewybuchowy
2020-04-06 00:54
To prezydent figura, jest bo jest i tyle.
2020-04-05 18:05
Aha. Trzy godziny parkowania 20zl? No pieknie sie Gdansk bawi. Rozumiem,ze powstana parkingi w okolicy by mozna przyjechac autem i dojsc pieszo np na obiad czy kawe.
2020-04-06 10:13
Spacerkiem na kawkę A nie samochodem
2020-04-06 18:21
Już lecę!
2020-04-06 20:59
Skm, Zkm
2020-04-05 18:38
masz pusty parking na Jana z Kolna.
2020-04-06 18:17
to też mi napiszesz o parkingu na Jana z Kolna? Leczcie się z tym parkingiem! Jeden źle wybudowany, w miejscu gdzie nie jest powinno być płatnego parkingu ale co drugi komentarz to Jana z Kolna pusty, Jana z Kolna pusty.
2020-04-06 10:47
Aha, już widzę jak parkujesz sobie na Jana z Kolna i idziesz spacerem na ul. Długą czy Szeroką. Gdzie Jana z Kolna, a gdzie Główne Miasto?
2020-04-06 13:34
A mi sie wydawalo ze to mi d*pa przyrosla do auta...
2020-04-05 22:55
Łatwiej byłoby ocenić czy zasadne są te inwestycje za miliony w infrastrukturę obsługującą te strefy.
Druga sprawa: sama idea stref płatnych jest ok, chociaż o sprawiedliwość trudno, bo dlaczego mieszkaniec
Łatwiej byłoby ocenić czy zasadne są te inwestycje za miliony w infrastrukturę obsługującą te strefy.
Druga sprawa: sama idea stref płatnych jest ok, chociaż o sprawiedliwość trudno, bo dlaczego mieszkaniec np. Przymorza Małego i jego goście mają płacić za parkowanie do miejskiego budżetu, a już mieszkaniec sąsiedniej dzielnicy i jego goście nie? Czym mieszkaniec ten i jego goście zawinili, że muszą płacić dodatkowy podatek?
Zresztą strefy się poszerzają, więc może kiedyś będą nimi całe miasta...
2020-04-06 13:31
Przecież nie podnoszą opłat po to aby ludzie przyjeżdżali komunikacją miejską tylko po to żeby było więcej kasy w budżecie. Więcej kasy = większe premie
2020-04-05 19:18
ogromny Jana z Kolna, 3 piętrowy przy hotelu Scandic, Madison, Krewetka, Galeria Forum
mało ?
2020-04-05 19:20
Dużo? Na ten ogrom aut w sezonie? Bo startuje od wakacji.
2020-04-05 19:25
i codziennie kilka pięter pustych
2020-04-05 19:41
w tym miejscu? Nawet na przystanek stamtąd daleko. To jakiś park&ride po gdańskiemu.
Nie po to jade samochodem do centrum, by stawiać go daleko i iść pieszo po dziurawym chodniku.
2020-04-05 19:54
3 minuty od parkingu...,
a później dwa przystanki tramwajem (5 minut) i jesteś przy Locie, czyli w centrum
2020-04-06 10:57
Dla 4 osób 30,4 za podjechanie z parkingu i z powrotem?
2020-04-06 11:59
nawet w sezonie zawsze były tam miejsca, w czym problem marudo
2020-04-05 20:03
W 8 min dojeżdżam autem z Zaspy pod Madison. O czym mówimy. W 8 min pociąg w Japonii czy Chinach przejeżdża około 45-50 km, czyli trasę z Gdańska do Malborka na przykład.
2020-04-05 20:08
to dla ciebie powinni wybudować parking na Długiej
2020-04-05 20:06
Dokładnie. Przyjmijmy że ktoś jedzie na Stare miasto np z Sobieszewa i ma sprawę do załatwienia na Piwnej. Odjeżdża całe centrum na ten parking Jana z Kolna by później tyle z buta smarować. Parkingi powinny powstać gdzieś przy stadionie GKSu i np piętrowy w miejscu istniejącym na Rzeznickiej.
2020-04-05 22:27
ale jakoś ucichło
2020-04-05 20:19
budują nowy na Okopowej,
a na Piwną to masz blisko z Forum
2020-04-05 20:05
Słusznie zauważyłeś o tym, że aby pójść na obiad czy kawę trzeba dodatkowo wydać 20 zł. Ten/ci, z ktrymi się spotkasz - również wydadzą kolejne 20. Ponieważ w lokalach gastronomicznych w centrum i tak tanio nie jest -
Słusznie zauważyłeś o tym, że aby pójść na obiad czy kawę trzeba dodatkowo wydać 20 zł. Ten/ci, z ktrymi się spotkasz - również wydadzą kolejne 20. Ponieważ w lokalach gastronomicznych w centrum i tak tanio nie jest - poddaje to pod wątpliwość sens jeżdżenia w te miejsca. Oczywiście, zaraz ktoś powie, że czym jest 20 jak się wydaje 150-200 na obiad. OK. Może i 20 to niewiele samo z siebie, ale po trochu się składa.
2020-04-05 23:26
200 za osobę? Chyba nie masz co z pieniędzmi robić.
2020-04-05 18:41
2020-04-05 20:27
wszystkie 3 inwestycje czyli Targ Węglowy, Park Kobzdeja oraz parking koło pomnika Macierzy zablokowała woda z Raduni. Kościół św. Mikołaja to najlepszy przykład co się może wydarzyć.
2020-04-05 18:56
Dobrze,ze zablokowali. Dość już lania betonu w samym sercu Gdańska.
2020-04-05 19:23
2020-04-05 19:35
Nie, wycina się całą istniejącą zieleń i zostawia potem betonowy skwerek z trawkami w doniczkach. Coś w rodzaju odnowionego skweru na Podmłyńskiej
2020-04-05 20:20
Najpierw stawiane są biurowce w centrum miasta. Ludzie z ościennych gmin przyjeżdżają do pracy samochodami, bo przed laty zlikwidowano transport podmiejski. Ulice są zastawione, bo o parkingach na obrzeżach miast nikt
Najpierw stawiane są biurowce w centrum miasta. Ludzie z ościennych gmin przyjeżdżają do pracy samochodami, bo przed laty zlikwidowano transport podmiejski. Ulice są zastawione, bo o parkingach na obrzeżach miast nikt nie pomyślał. Teraz likwiduje się miejsca parkingowe i wprowadza opłaty dla przyjezdnych i abonamenty dla mieszkańców łupiąc jednych i drugich. W sumie to logiczne bo lepiej jest zainwestować w parkomat na ulicy niż wybudować zewnętrzny parking z dobrym dojazdem zbiorkomem. Plan perfidny i skuteczny.
2020-04-06 20:55
który jest stale pusty. Lepiej zauważyć, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście niż pisać teksty nie mające pokrycia w rzeczywistości.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.