2021-01-14 12:22
Opinia wyróżniona
-rowne czyste i nie obsr*ne chodniki ,nie zastawione przez samochody ,smietniki
-rowne ,dobrze oznakowane ulice bez dziur
-dobrze oznakowane przejscia dla pieszych
-dobrze oznakowane miejsca parkingowe,nowe prawo -ustawa -i organ ktory w ciagu 5 min odholuje zle zaparkowany pojazd :samochod osobowy ,ciezarowy,hulajnoge itd
2021-01-14 13:36
Opinia wyróżniona
A nie przed. Teraz miasto już zniszczone. Nawet utrwalacie serwisówkę pod dworcem w Gdańsku Głównym.
2021-01-15 13:42
Rozumiem kierunek i jestem za by pieszy i komunikacja zbiorowa była stawiana na pierwszym miejscu. Tylko by to się sprawdzilo i miało sens. Miasto musi mieć bardzo zwartą strukturę. Główna osią rozbudowy powinno być SKM
Rozumiem kierunek i jestem za by pieszy i komunikacja zbiorowa była stawiana na pierwszym miejscu. Tylko by to się sprawdzilo i miało sens. Miasto musi mieć bardzo zwartą strukturę. Główna osią rozbudowy powinno być SKM i PKM i wykorzystywanie istniejącej infrastruktury. Stworzenie dzielnic tylko przemysłowych i mieszkalnych. Obecnie wszystko jest rozproszone buduję się w szczerym polu na peryferiach całe dzielnice. Komunikacja zbiorowa, rowerowa i piesza ma tylko sens kiedy są krótkie odcinki i duża częstotliwość przejazdów.Obecnie jest duży ruch samochodowy bo ludzie jeżdżą do pracy z sypialni i między firmami. Przy zwartej ukierunkowanej dzielnicy to się zmieni. Druga sprawa Chodnik służy do chodzenia a nie parkowania aut. Potrzebne szerokie jezdnię gdzie na jej krawędzi wyznaczone są miejsca parkingowe. Auta będą i trzeba im stworzyć prawidłowe warunki by maksymalnie wykorzystać przestrzeń ograniczyć ich ruch w poszukiwaniu miejsca oraz dewastacji infrastruktury w wyniku błędnego planowania i wykonania. Studnie kanalizacyjne umiejscowione na chodniku a nie na jezdni. Zawsze będą się rozpadać i zapadać wymagać remontów i kosztów. Na chodniku jest taniej i prościej. To takie moje spostrzeżenia. Pozdrawiam
2021-01-15 23:42
czyli opresyjny tlok i ciasnota?
Nawet hodowcy brojlerów wiedzą, ze nie da się w nieskończoność dogęszczać hodowli, bo stłoczone ptaszydła się zadziobią. I nici z hajsu...
No chyba że chodzi o to, abyśmy się zadziobali...
Bo warszawska stara Praga jest bardzo zwarta...
2021-01-14 18:02
2021-01-14 21:21
drogówkach, tirówkach, dworcówkach, sponsorówkach, eskortówkach, studentkach i cichodajkach
2021-01-14 15:02
Inni moga miec klopot.
2021-01-14 16:53
Ta serwisowka akurat dobrze wygląda, bo jest tam miejsce na wszystko, zagospodarowanie zielenią, chodniki, zatoczka dla autobusu. Gorzej z serwisowkami przy Alei Salonów i Serwisów Samochodowych, tam nie dosyć że budynki ochydne to serwisówki zastawione parkującymi samochodami
2021-01-14 17:55
tylko co kto komu w tym mieście pokazuje.
Serwisówka przed Alchemią to marnotrawstwo miejsca.
A to że gdzieś jest gorzej, to nie argument.
2021-01-14 10:16
Opinia wyróżniona
ZDiZ lekceważy pieszych. Straż Miejska nie zna przepisów albo rżnie głupa. Policja podobmie. Sklepy spożywcze otwierane są w miejscach gdzie dostawca nie ma dojazdu. Więc jedzie chodnikiem. Na chodnikach stawiane są
ZDiZ lekceważy pieszych. Straż Miejska nie zna przepisów albo rżnie głupa. Policja podobmie. Sklepy spożywcze otwierane są w miejscach gdzie dostawca nie ma dojazdu. Więc jedzie chodnikiem. Na chodnikach stawiane są wysokie płoty czy ściany wokół ogródków piwnych, np 10 metrów od Studni Neptuna. Z alejki spacerowej np. na ul. Łąkowej, przy Podwalu, nie da się zejść na chodnik, bo jej koniec tarasują parkujące na wyznaczonym tam miejscu, samochody. Republika deweloperów pozwężała wiele chodników tak, że trudno jest spacerować. Taki jest gdański standard.
2021-01-14 16:15
2021-01-14 16:12
Czyli co zrobić dla dewelopera
2021-01-14 10:59
Wielki kawał miasta został już bardzo źle zbudowany. Nawet w centrum mamy mało takich normalnych miejskich ulic, a gdzie tylko pojawi się szerszy chodnik, tam od razu pojawia się legalne i nielegalne parkowanie, i
Wielki kawał miasta został już bardzo źle zbudowany. Nawet w centrum mamy mało takich normalnych miejskich ulic, a gdzie tylko pojawi się szerszy chodnik, tam od razu pojawia się legalne i nielegalne parkowanie, i oczywiście opieszałość SM i policji. Jakby ciężko było raz na zawsze przyjąć prostą zasadę - auto nigdy nie wjeżdża na chodnik. Oczywiście na wizualizacjach są ładne ulice z drzewami ale nie oszukujmy się że one zdążą urosnąć za naszego życia. Zresztą nikt ich nie posadzi, bo przeszkadzałyby szybko jeździć samochodem, a chodniki nie będą aż tak szerokie.
2021-01-14 08:13
"nie, drogowcy nie potrafią zaprojektować ulic miejskich" - to umieją tylko aktywiści z FRAGU czytaj koledzy Pana Redaktora
2021-01-14 10:29
a to jeziorko damy w takim razie tu...
2021-01-14 08:16
hmm, to tak jak by najmniejszy wpływ na wygląd budynku miał architekt. To jakiś absurd. Już widzę te genialne zmiany, zwężenia pasów itp - niech te stado ameb wymusi na deweloperach odpowiednią zabudowę.
2021-01-14 08:31
Doskonale widać to całe samochodowe zboczenie. Otóż jezdnia to tylko część ulicy, samochodoza strasznie ci wypaczyła myślenie. Może zamieszkaj w swojej puszce? Ach, pewnie i tak spędzasz w niej pół dnia.
2021-01-14 08:51
ideowo wzbudzonego fanatycznego misjonarza, wypuszczonego z klatki przez cwaną biurwę... Która ma teraz zderzaka do społeczeństwa i święty spokój... Nasfaszerowanego informacją jak to się i gdzie robi. Tyle, że bez
ideowo wzbudzonego fanatycznego misjonarza, wypuszczonego z klatki przez cwaną biurwę... Która ma teraz zderzaka do społeczeństwa i święty spokój... Nasfaszerowanego informacją jak to się i gdzie robi. Tyle, że bez świadomości dlaczego i w jakich warunkach.
Tak, spędzam w transporcie pół dnia.
Nie dlatego, że lubię jeździć ale dla tego, że żyjące ze mnie "biznesy" "miasta" kształtują to miasto i rzeczywistość pod swoje widzimisie. Gdzie mam mieszkać, gdzie mogę pracować a gdzie zaopatrywać. I gdzie nie mogę, bo komuś tam wolno tłuc tani pieniądz na niewybrednych rozrywkach gawiedzi.
Każdy chce mieć swój teren, aby minimalizować koszty i intensyfikować wlasne zyski.
A że te punkty dzieli 40 i więcej kilometrów?!
Who cares?!
2021-01-14 09:02
Twierdzisz że każdy codziennie jeździ kilka razy po 40 km w te i wewte? Czy może jednak 90% jeździ 5 km do pracy?
2021-01-14 09:46
spacerkiem z Długiej lub okolic Szafarni z buta do roboty, w której siedzi od 30 lat. Tak posuwam ponad 100 km dziennie do klientów i kontrahentów bo nikt za mnie tego nie zrobi i chcę mieć możliwość szybkiego
spacerkiem z Długiej lub okolic Szafarni z buta do roboty, w której siedzi od 30 lat. Tak posuwam ponad 100 km dziennie do klientów i kontrahentów bo nikt za mnie tego nie zrobi i chcę mieć możliwość szybkiego przemieszczania się po mieście. Skoro miasto nie jest w stanie zapewnić szybkiej i punktualnej komunikacji to muszę korzystać z auta. Jak byś miał 3-5 spotkań dziennie i musiał jechać godzinę komunikacją w jedną stronę + przy okazji mieć 5 przesiadek + kolejne 1,5 godziny na przystankach to po 2 tygodniach zmienił by ci się punkt widzenia. To miasto jak i całe trójmiasto jest zaplanowane fatalnie jeśli chodzi o komunikacje, a do tego w tej chwili zwężają pasy, zamykają drogi dla ruchu itp. Dawno powinna być wydłużona Płażyńskiego i wrzucona pod ziemię aż do Sopotu, dawno temu powinna być zrobiona droga czerwona i zielona. Zamiast tego te stado osłów sprzedaje tereny, które kiedyś były przeznaczone na ciągi komunikacyjne i zabudowuje. Potem budzą się z palcem w ***e że nie da się dojechać gdzieś w godzinach szczytu.
2021-01-14 09:52
Ależ jak masz taką pracę to jeździj. Ale ja pytam o większość kierowców. Jak ta większość się przesiądzie na rowery i tramwaje, to będziesz miał luźniej na drodze, co nie?
2021-01-14 11:06
która na pewno nie przesiądzie się do komunikacji zbiorowej.
Cytowany przykład to ekstremum ale, bynajmniej, nie tak rzadkie, jak usiłujesz to sugerować.
Zalecam trochę ćwiczeń z wujem Gógielem...
Poza
która na pewno nie przesiądzie się do komunikacji zbiorowej.
Cytowany przykład to ekstremum ale, bynajmniej, nie tak rzadkie, jak usiłujesz to sugerować.
Zalecam trochę ćwiczeń z wujem Gógielem...
Poza tym, nie odległość a czas, jaki jest potrzebny na dotarcie do pożądanych punktów. Ja robię 100km ale mam to szczęcie, że poruszam się wzdłuż głównej osi komunikacyjnej i mam dużo alternatyw. Ale czasu zajmuje to czasem mniej, niż podróże na Południe Gdańska czy w jego wschodnie regiony. Albo cokolwiek w Gdańsku czy Gdyni w poprzek głównej osi. Wszystko zależy od ilości przesiadek i czasu oczekiwania na kolejny środek lokomocji.
System komunikacyjny w żaden sposób nie wspiera takich potrzeb a ostatnie modyfikacje nasuwają tylko jedną interpretację, maksymalizacje dochodu miejskich spółek.
Nie inaczej tłumaczyć można dziki opór przed wprowadzeniem "wspólnego biletu". Analogicznego do innych miast...
No i teskty typu "to się wyprowadź", "boś się wyprowadził", "zmie pracę, weż kredyt" są poniżej wszelkiej krytyki i tylko potwierdzają powszechną opinię o "urzędowym" podejściu do problemu.
2021-01-14 11:22
Większość ludzi ma poniżej 5km do pracy...
Próbujesz przerzucić koszty swoich życiowych wyborów na całe społeczeństwo i ubranie tego w żadne piękne frazesy nic nie zmieni.
2021-01-14 11:46
chyba w magistracie.
Zakreśl koło o promieniu 5km od OBC... I co? Sądzisz że ten teren zaspokaja ich potrzeby? To skąd te tłumy jadace ze mna w SKM i robiące tam "przymorskie wypróżnienie" między 7 a 9 kazdego dnia? A to tylko prekariat uzywający komunikacji zbiorowej z braku innych możliwości...
2021-01-14 10:32
szczerze mi Ciebie szkoda! rzuć tę akwizycję! okropny kawałek chleba. ludzi namawiać i 100km dziennie po mieście jeździć. nie wytrzymałbym tak tygodnia :(
2021-01-14 11:38
że to nie tylko los akwizytorów? Ci są przynajmniej wyposażeni w narzędzia pracy. Może ktoś zainteresował by się wędrówkami "za chlebem"?
Choć pewnie nikogo to nie obchodzi, bo za bramą stoją inni chętni i jak nie
że to nie tylko los akwizytorów? Ci są przynajmniej wyposażeni w narzędzia pracy. Może ktoś zainteresował by się wędrówkami "za chlebem"?
Choć pewnie nikogo to nie obchodzi, bo za bramą stoją inni chętni i jak nie chcesz dojeżdżać, to droga wolna...
Tak latwo i prostacko myśli cały "liberalny" Gdańsk.
Zapominając, że "zmień pracę, weź kredyt" jest źródłem ich klęski.
2021-01-14 13:42
całodzienne jeżdżenie to po prostu przykra praca - z mojego punktu widzenia - nie chciałbym tak pracować. i tu właściwie mogłaby być kropka.
autor komentarza, do którego się odniosłem napisał, że jeździ do
całodzienne jeżdżenie to po prostu przykra praca - z mojego punktu widzenia - nie chciałbym tak pracować. i tu właściwie mogłaby być kropka.
autor komentarza, do którego się odniosłem napisał, że jeździ do kontrahentów i klientów - to kim on może być? przedstawicielem handlowym
a długie dojeżdżanie do i z powrotem to trochę inny temat. z resztą sam w czasach prepandemicznych dojeżdżałem z daleka (30km) - tylko robiłem to pociągiem albo rowerem - bo stanie w koreczkach to nie moja bajka - dlatego szczerze żal mi pana akwizytora
elo
2021-01-14 13:56
raczej nie wystawia tobie dobrej cenzurki. To codzienność "soli tej ziemi", czyli drobnego przedsiębiorcy. Więc należą się bęcki.
Jest też wiele zawodów i specjalistów, którzy wykonują dobrze płatne prace,
raczej nie wystawia tobie dobrej cenzurki. To codzienność "soli tej ziemi", czyli drobnego przedsiębiorcy. Więc należą się bęcki.
Jest też wiele zawodów i specjalistów, którzy wykonują dobrze płatne prace, które mają pewną wadę. Można je wykonywać w ściśle określonym miejscu i otoczeniu. Nie kazdy jest operatorem paleciaka, który może pracować w dowolnym magazynie... I takich miejsc nie ma zbyt wiele. A na pewno, nie na każdym skrzyżowaniu.
Czas dojazdu wcale nie jest proporcjonalny do odleglości. Znacznie bardziej zależy od organizacji transportu. A ta zmierza w beznadziejnym kierunku. Z prostego względu, bezkrytycznej realizacji utopijnych zaleceń...
2021-01-14 16:06
jeśli nie dociera.
2021-01-14 17:00
spotkanie z klientem "soli tej ziemi" to sprzedaż bezpośrednia - nie ma co się tu obrażać - normalne pojęcie słownikowe
to, że ze stacjonarnych miejsc pracy kojarzysz tylko operatora paleciaka to też
spotkanie z klientem "soli tej ziemi" to sprzedaż bezpośrednia - nie ma co się tu obrażać - normalne pojęcie słownikowe
to, że ze stacjonarnych miejsc pracy kojarzysz tylko operatora paleciaka to też ciekawostka. z resztą co masz do operatorów paleciaków? chciałeś obrazić ich, czy mnie? ponownie jakieś niepotrzebne docinki
czas dojazdu nie jest równy odległości. brawka za spotrzegawczość. choć nie wiem w odniesieniu do czego to ;) dobra robię wypad stąd, bo się dałem wciągnąć w jakąś gunvodyskusję.
miłego dnia, mniej docinków i szerszego spojrzenia ;)
2021-01-14 18:12
obraża wynagrodzenie i wyrażane o tym zajęciu opinie.
Operator paleciaka jest jedynie przykładem pewnego zunifikowanego zbioru kompetencji, który ma dość szerokie zastosowanie w często spotykanych miejscach.
obraża wynagrodzenie i wyrażane o tym zajęciu opinie.
Operator paleciaka jest jedynie przykładem pewnego zunifikowanego zbioru kompetencji, który ma dość szerokie zastosowanie w często spotykanych miejscach. Pozwala to dość swobodnie przemieszczać się na rynku pracy. Ale ma to też swoje wady. Sorry, w swej ułomnosci nic innego nie przyszło mi do głowy.
A jesli nie nie odróżniasz równości od proporcji? Trudno...
"spotkanie z klientem "soli tej ziemi" to sprzedaż bezpośrednia"
zupełnie nie. To rozmowy, koordynacje, ustalenia, wizje, kontrole, ...
2021-01-15 11:26
Trochę głupio robić wygony asfaltu, bo nie możesz gdzieś dojechać (szybko) w godzinach szczytu (3h/dzień, 5dni w tygodniu).
2021-01-14 09:07
Całe Trójmiasto tyle nie ma.
2021-01-14 10:22
E geniuszu a ile jest kilometrów jak pojedziesz z Orunii na Cisowa, a potem wrócisz? :) :)
2021-01-14 10:33
2021-01-14 12:00
mówimy?
2021-01-14 16:54
Na razie to Gdańsk przyjął GSUM, więc warto się przez chwilę nad tym skupić. W Gdyni tworzone jest Klimatyczne Centrum - materiały GSUM mogą się tamtemu zespołowi przydać. Refleksji z używaniem rozsądnych argumentów i wyważaniem racji nigdy nie za wiele.
2021-01-14 18:25
dealera...
Jedno co można (szczególnie na przykładzie Gdyni) o takim podejściu powiedzieć, to włączanie ostrych programów oszczędnościowych nie tylko na rozwój ale i utrzymanie infrastuktury.
A jakaś
dealera...
Jedno co można (szczególnie na przykładzie Gdyni) o takim podejściu powiedzieć, to włączanie ostrych programów oszczędnościowych nie tylko na rozwój ale i utrzymanie infrastuktury.
A jakaś chwytliwa ideologia i garść "pozytecznych" w tym pomoże. No bo jak nie być za czystym powierzem, ładem, zdrowiem i powinszowaniu "wszystkiego najlepszego"...? ;)
2021-01-14 10:53
I niekt nie powiedział, że te punkty są w Trójmiećie, choć zmierz sobie odległość od Ciisowej do Świbna...
Nic nie wiesz o codziennych "wędrówkach ludów" a uzurpujesz sobie ocenę ludzkich zachowań...
Ja, dziennie, robię około 100 km.
Bo muszę.
2021-01-14 11:23
To jest Twój własny wybór.
2021-01-14 11:50
Czegóż mozna się spodziewać po typowym mieszkańcu tej ziemi, który zawsze widzi przyczynę w bliźnim?
Stąd mamy te "światle" rady typu "zmień pracę, weź kredyt".
I zdziwiienie, że wybory przynoszą tęgie baty i sromotną klęskę...
2021-01-14 16:56
a nie sromotną klęskę. Nie pisz farmazonów proszę o źródłach takich czy innych wyników wyborów. Bez spokojnego rozważania alternatyw kolejne wybory nie przyniosą poprawy.
2021-01-14 18:22
to pierwsze przykazanie cudzołożnika... stop! wróć, polityka.
Nastepne wybory nie przyniosą poprawy bez refleksji nad stanem "klasy politycznej", jej programów i wiarygodności. I bardzo prostej konstatacji,
to pierwsze przykazanie cudzołożnika... stop! wróć, polityka.
Nastepne wybory nie przyniosą poprawy bez refleksji nad stanem "klasy politycznej", jej programów i wiarygodności. I bardzo prostej konstatacji, kto jest dla kogo i na jakim wózku się jedzie.
Raczej nie jestem optymistą i pomimo deklaracji tuzów opozycji, jakoś nie wierzę w ich szczerość. Tonący brzytko się chwyta...
Raczej nas czeka wieloletnie (dziesięcio) wymiatanie demokratyczną miotła kolejnych ekip szalbierzy i przecherów...
Działających wedle zasady:
"Na Zachodzie się mówi - jak będę miał pieniądze, to będę kimś w polityce.
Na Wschodzie się mówi - jak będę kimś w polityce, to będę miał pieniądze."
2021-01-15 11:24
Wybrałeś sobie jakiś specyficzny sposób zarobkowania i teraz mamy wszyscy ponosić jego koszty? Ja jeżdżę do pracy SKM i żądam w takim razie kursów co 2 min i zakaz wjazdu samochodem :).
2021-01-14 08:17
Ulice - są w miastach i miejscowościach
Drogi - poza
2021-01-14 08:32
Sprawdzić czy nie Gdańsk.
2021-01-14 11:19
W większych wsiach też są ulice.
2021-01-14 16:46
S6 jest drogą szybkiego ruchu i nie jest poza miastem
2021-01-15 09:21
teren zabudowany = ulica
Ale nie każdy teren zabudowany to miasto.
2021-01-14 08:18
To ulica Reymonta we Wrzeszczu jednokierunkowa. Po prawej chodnik na 1 metr, po lewej wzdłuż pawilonu chodnik na 2 metry szerokości a Pani w czerwonej kurtce na siłę między samochodami. Można można.
2021-01-14 08:31
więc de facto ona ma pełne prawo tamtędy iść. Za to właściciele samochodów mogli dostać mandat za niewłaściwe parkowanie.
2021-01-14 08:52
2021-01-14 09:42
To się tyczy też ruchu pieszego.
2021-01-14 08:50
jezdnia ma być jego, chodniki, trawniki również.
"po prawej" gdzieś tam masz również parking. Tam sobie zaparkuj i podejdź jak człowiek.
2021-01-14 09:03
A jak ktoś ma wózek z dzieckiem to niech idzie jezdnią, tak?
2021-01-14 09:47
Dzban, no nie wierze jak można takie bzdety wypisywać.
2021-01-14 16:24
Po pierwsze; na tym odcinku dwukierunkowa, a po drugie ten widok to przeszłość, Aktualnie ta częsć i przylegające skrzyżowanie w trakcie remontu. Unikajcie tego miejsca!
2021-01-14 16:30
Mieszkam w tej okolicy i przez tak parkujące auta nie da się wózkiem dziecięcym normalnie przejechać.
2021-01-14 08:20
Jaki to standard obietnic? Przetarg miał ruszyc w 2020roku, sama prezydent i wiceprezydent obiecali dotrzymać słowa!
300metrów droigi z starych płyt betonowych przerasta zaufanie do instytucji magistratu
2021-01-14 10:24
Po ostatnim remoncie, który trwał tyle czasu i wogle nie została poprawiona drożność tej drogi, to jakoś nie wierzę, że tam coś zostanie poprawione. :)
2021-01-14 14:33
zbierzcie się z sąsiadami słoikami i połóżcie te płyty na swoim polu.
2021-01-16 16:58
przecież cie nie pogryzą, chyba..
2021-01-14 08:20
Dobrze że przed tymi wytycznymi udało się zrealizować parę wysp centralnych i rond bo miasto byłoby nieprzejezdne.
Zgodnie z zasadą "samochód nasz wróg!"
2021-01-14 08:29
Jak ktoś nie umie jeździć, to nie przejedzie, fakt.
2021-01-14 11:01
I ludzie jeżdżą samochodami, żyją normalnie, biznes nie upadł, a jak chcesz gdzieś dojść to masz blisko.
2021-01-14 16:58
nadmiar samochodów w mieście pogarsza jakość życia wszystkim mieszkańcom. Przewymiarowane ronda z dużą wyspą centralną takoż.
2021-01-14 08:25
Ale co złego jest w tej ulicy? Chodnik jest i mały ruch pieszych. Droga dla rowerów jest. Separacja ciągów komunikacyjnych jest. To może wydajny kolejne mln zł na przebudowę podobnie jak na Podwalu Przedmiejskim? A na łącznik na Niepołomickiej/Łuczniczej brak kasy
2021-01-14 08:33
Jakby było z mózgiem projektowane od początku, to nie trzeba było przebudowywać. O to się właśnie rozchodzi. Ale zza kierownicy mało widać.
2021-01-14 08:48
...utrudniający tylko poruszanie się pieszo i rowerem po miescie.
Tak, jak poruszasz się tylko samochodem to jesteś zadowolony. Tu własnie jest problem.
Wszystko robi się pod samochody
2021-01-14 09:53
Polecam przejechać rowerem przez skrzyżowanie z Partyzantów, najlepiej od strony Galerii Bałtyckiej. Najpierw jest taki fajny dół koło betonowej ściany i dość stromy podjazd, na którym rowerzysta może sprawdzić swoją
Polecam przejechać rowerem przez skrzyżowanie z Partyzantów, najlepiej od strony Galerii Bałtyckiej. Najpierw jest taki fajny dół koło betonowej ściany i dość stromy podjazd, na którym rowerzysta może sprawdzić swoją kondycję. Niezwykle sympatyczne miejsce. Ale już po chwili odpoczniesz, czekając na zielone światło, wróć, zielonE światłA, gdyż czeka Cię obowiązkowa przeplotka na drugą stronę ulicy. No coś wspaniałego.
2021-01-14 10:58
Tak, masz rację. Tunele na Słowackiego/wyklętych powinny zostać zasypane i w zamian przejscia naziemne.
2021-01-14 13:19
a raczej instytucję znajdującą się w jej pobliżu, na Srebrnikach...
To fachowcy, pomogą na pewno...
2021-01-14 11:04
2021-01-14 11:05
Z rowerowego punktu widzenia:
brak separacji ruchu pieszy-rowery (inna nawierzchnia to nie separacja)
i proponuję w ramach ćwiczenia przejazd następujący (załóżmy że słowackiego):
Hynka-Matarnia legalny
Z rowerowego punktu widzenia:
brak separacji ruchu pieszy-rowery (inna nawierzchnia to nie separacja)
i proponuję w ramach ćwiczenia przejazd następujący (załóżmy że słowackiego):
Hynka-Matarnia legalny i bez odcinków leśnych (czyli jezdnia lub DDR lub ciągi pieszo-rowerowe. musimy uwzględnić również rowery nie dostosowane do jazdy po leśnych odcinkach - szosowe)
... łatwo i wygodnie?
czekać się będą na dwóch skrzyżowaniach - 5-6 postojów na światłach(przeplatanka). Nie licząc już normalnych krzyżowań po jednym-dwa swiatłach.
potem poważna przeprawa to już skrzyżowanie potokowa-żołnierzy wyklętych - prosto nie możesz jechać bo na odcinku leśnym słowackiego zakaz rowerów
więc musisz jechać.... aż do myśliwskiej i atakujesz aż kokoszki a potem budowlanych i nowatorów do matarnii. Klap klap. z trasy na 8km robi sie 23km :D w jedną stronę :D
(mateblewo i niedźwienik - jest leśny odcinek).
(wiem! w praktyce taki odcinek lepiej i łatwiej atakować od strony oliwy (klesza) lub osowej (galaktyczną czyli trasa 210) :P )
2021-01-14 11:48
W rowerowi jesteście najbardziej roszczeniową grupą "nic mi się nie podoba" , namarudziłeś na wszystko..
2021-01-14 17:01
zwłaszcza ci, któzy cierpią na samochodozę i twierdzą, że taka jednostka chorobowa nie występuje. Jak do tego dodać jeszcze cyklofobię, to wszyscy mają problem. Samochód największą przeszkodą ruchu innych samochodów. Całe szczęście coraz większa liczba kierowców zaczyna zdawać sobie sprawę z tej zależności.
2021-01-14 11:55
albo jechać chodnikiem leśnego odcinka - jest to dozwolone (v>50)
Lub, po prostu, skoro można, wsiąść w autobus...
znafco...
2021-01-14 12:22
Chłopie napisałem o kawałku ulicy Żołnierzy Wyklętych a Ty caly wywód o dojeździe do Matarni szkoda że nie zahaczyles o Banino
2021-01-14 11:52
że że nie została skończona, czyli doprowadzona do tunelu pod Wisłą...
2021-01-14 12:07
tak się nazywa ta ulica za POPIS-u. Przeklętych.
A co jest złego? No cóż, Koprowski już napisał. Od siebie dodam, że droga chodnikiem w stronę GalBala jest nie tylko koszmarna estetycznie, co w którymś momencie ucina się nawet chodnik
2021-01-14 08:26
a potem dalej będą robić to samo
2021-01-14 08:30
Rowery to fanaberia. Większość ludzi nie ma możliwości jeździć każdego dnia rowerkiem!
Najważniejsza powinna być komunikacja zbiorowa z chodnikami, potem samochody i dopiero hulajnogi, rowery inne hobby
2021-01-14 08:33
2021-01-14 09:06
Zaspa, Przymorze, Żabianka i dojazd do biurowców. Mają możliwości, tylko im się nie chce.
2021-01-14 10:10
jedź kilka kilometrów rowerkiem, spoć się a potem od razu do pracy :)
2021-01-14 10:22
Pocą się nawet od siedzenia...
2021-01-14 10:42
wystarczy trochę wody i ubranie na zmianę. zajmuje to mniej czasu niż szukanie miejsca parkingowego.
2021-01-14 16:03
Nawet nie wiesz ilu rowerzystów razem z tobą pracuje i jakoś nie są spoceni. A 3 km po płaskim to nawet słabeusz nie zdąży się spocić.
2021-01-14 16:37
Czuć doskonale
2021-01-15 13:08
2021-01-15 23:51
ale wyłącznie twój...
2021-01-14 08:41
Najważniejsi rowerzyści i gastronomia. Gastronomia to w Polsce 1% PKB i połowa ludzi zatrudniona na czarno, no ale w Gdańsku najważniejsza. Podstawowy środek transportu dla Polaków to samochód, ale e Gdańsku rowerki... Rozwalą to miasto dokumentnie.
2021-01-14 09:07
Ale niektórzy muszą jechać autem 300m po bułki
2021-01-14 11:28
pokonywanych przez mieszkańców w celu zaspokojenia swoich potrzeb. Oraz czasu, jaki im na to pozostał po wypełnieniu obowiązków zawodowych.
Wyprawa "po bułki" to dobry przykład, bo dzięki "mądrosci" rozwoju
pokonywanych przez mieszkańców w celu zaspokojenia swoich potrzeb. Oraz czasu, jaki im na to pozostał po wypełnieniu obowiązków zawodowych.
Wyprawa "po bułki" to dobry przykład, bo dzięki "mądrosci" rozwoju usług w miescie te trywialne potrzeby wymagają organizacji wyprawy do nielicznych ocalałych piekarni lub centrum handlowego. I tylko "szczęśliwcy" mają je w zasięgu spaceru. Osiedlowe sklepiki opanowane przez "zabki" i tym podobne pasożyty, zoptymalizowały asortyment według zasady Pareto (80% zysku, 20% wysiłku) do "wódy i zagrychy".
Więc bułkę nie tak łatwo dostać.
A już na pewno, dobrą i prawdziwą bułkę...
2021-01-14 16:07
Gdzie ty mieszkasz, w jakiejś wiosce za Otominem? Na każdym osiedlu w mieście jest jakaś piekarnia.
2021-01-14 16:35
Wbrew pozorom
2021-01-14 09:26
ale ty o rowerzystach i gastronomi musisz bo byś nie wytrzymał. Pewnie na rower jesteś za gruby i nie masz kondycji a na gastronomię cię nie stać. Normalni ludzie lubią sobie aktywnie na rowerku lub pieszo przemieszczać
ale ty o rowerzystach i gastronomi musisz bo byś nie wytrzymał. Pewnie na rower jesteś za gruby i nie masz kondycji a na gastronomię cię nie stać. Normalni ludzie lubią sobie aktywnie na rowerku lub pieszo przemieszczać się po mieście a jak zgłodnieją to jedzą sobie obiad w knajpie bo ich stać na taką wygodę więc chcą z niej korzystać. Inni wolą parówy z biedry i wożenie spasionego brzucha samochodem.
2021-01-14 11:35
No piękny przykład "mowy miłości", toleracji, bezstrresowosci i niewykluczenia w wykonaniu, jak mniemam, "nłodego, wykształconego, z wielkiego miasta".
Wiesz dlaczego nie jezdżę rowerem po mieście?
Bo mi go ukradną!
A nie mam ochoty ze trzy razy na sezon oddawać za bezdurno 2k (nie mam dużych wymagań)...
2021-01-14 15:49
2021-01-14 16:02
Jakeś frajet, to oddawaj swoje dochody ale nie licz na naśladownictwo...
2021-01-15 11:32
Typowy prawacki bełkot.
2021-01-14 09:51
Samochody należy wywalać z miast. To tylko same problemy tj. korki, wypadki (ranni , zabici), zniszczona zieleń i chodniki, ogrom zajętego miejsca na postoje, zanieczyszczone powietrze i wiele innych. Podstawą transportu w miastach powinna być dobrze zorganizowana komunikacja miejska.
2021-01-14 13:27
należy leczyć, rehabilitować i resocjalizować...
Najlepiej przez obciążenie obowiązkami przecietnej rodziny...
2021-01-14 11:20
to tani "byznes" oparty o koneksje i tania siłę roboczą "centrum akademickiego". Dużo młodych, bez zobowiązań, w elestycznym czasie i z "elastyczną" płacą...
To nakręcanie cen, rugowanie usług i mieszkańców przez
to tani "byznes" oparty o koneksje i tania siłę roboczą "centrum akademickiego". Dużo młodych, bez zobowiązań, w elestycznym czasie i z "elastyczną" płacą...
To nakręcanie cen, rugowanie usług i mieszkańców przez agresywne otoczenie.
To wypływ kasy poza miasto i jego zamiana w teatralne dekoracje dla niewybrednych rozrywek typu chlanie i d*pczenie...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.