2019-04-25 14:58
Nie mam jeszcze dzieci, ale ten program popieram. Zmienić krajowe 500+ na finansowanie publicznej opieki dla najmłodszych, przywrócić ulgi dla rodzin wielodzietnych gdzie oboje rodzice pracują,
2019-04-25 22:25
Serio? Chcesz zamienić kasę otrzymywaną przez 18 lat na dofinansowanie do żłobków i przedszkoli, czyli przez ok. 3-5 lat? Ulgi dla rodzin? Czyli niby co? Zniżka do Biedry, Rossmana, sklepów dziecięcych? Przecież to na
Serio? Chcesz zamienić kasę otrzymywaną przez 18 lat na dofinansowanie do żłobków i przedszkoli, czyli przez ok. 3-5 lat? Ulgi dla rodzin? Czyli niby co? Zniżka do Biedry, Rossmana, sklepów dziecięcych? Przecież to na zakupy wydaje się najwięcej i właśnie 500+ można przeznaczyć na takie cele. Dzięki temu każdy może skorzystać i przeznaczyć w zależności od potrzeba nie tylko Ci którzy chcą posłać malucha do placówki.
2019-04-26 09:21
Chce zmienić jałmużnę na ulgę podatkowa - chcesz pomocy to idź do pracy! Zarabiaj nawet 1500zl na rękę ale wtedy państwo zwolni cię z podatku dochodowego a może nawet dołoży więcej. Ale kurna do roboty nieroby. Za siedzenie w domu po ukończeniu 3 lat życia dziecka nic bym nie dał nikomu.
2019-04-26 09:26
Jak czytam wpisy takich Mam to obawiam się że PiS znowu wygra wybory. Tobie opłaca się 18 lat razy 500 a mi wrócić do pracy żeby moje dziecko miało zapewnioną opiekę. Nie liczę na comiesięczne jałmużny po 500 zł od
Jak czytam wpisy takich Mam to obawiam się że PiS znowu wygra wybory. Tobie opłaca się 18 lat razy 500 a mi wrócić do pracy żeby moje dziecko miało zapewnioną opiekę. Nie liczę na comiesięczne jałmużny po 500 zł od państwa (od podatników) ale realnego wsparcia, możliwość szybkiego powrotu do pracy, systemu opieki i edukacji właśnie dla najmłodszych.
2019-04-26 10:43
Co za obluda. A wniosek na 1 dziecko zaraz poleci zlozyc...
2019-04-26 22:08
czyż nie tak mawiał klasyk?
2019-04-25 23:31
wg niego wielodzietna ma wychowując male dzieci jeszcze zapitalać na caly etat, bo tak. Wyboru niet
2019-04-26 00:04
Zrobimy darmowe żłobki, a ludzie będą się mnożyć jak króliki. Zabierzemy 500+ a ludzie będą lepsi od królików.
2019-04-26 08:32
ale to wymagałoby zdjęcia socjalistycznych klapek z oczu.
2019-04-26 09:14
Ja odkładam ciąże w czasie bo nie bardzo jeszcze widzę się wystająca co dwie godziny ... finansowo żadnych problem, w przyszłym roku rozpoczynam budowę domu za gotówkę. Pieniądze mam i znajomi tez maja - tylko właśnie
Ja odkładam ciąże w czasie bo nie bardzo jeszcze widzę się wystająca co dwie godziny ... finansowo żadnych problem, w przyszłym roku rozpoczynam budowę domu za gotówkę. Pieniądze mam i znajomi tez maja - tylko właśnie nie chcą się babrać jeszcze w pieluszkach. Pewnie czekają jak wszyscy zaciążą i będziemy się wszyscy razem spotykać na grillu w sobotę na 13 a nie w piątek na 20. Paradoksalnie znajomi z mniej zasobnymi portfelami szybciej się rozmnożyli i zamiast się budować to już niestety szeregi kupują w borkowie/Straszynie lub banicie. Bo i zdolność kredytowa już nie taka no i czasu na pilnowanie budowy mniej.
2019-04-26 09:57
wyplacmy piecset plus bedzie wiecej dzieci a dzietnosc spada.
2019-04-26 10:11
teraz do wieczora ... już po vol40% 500ml+ a rankiem kac tak męczy, że ostatnią rzeczą o której pomyślą, to robienie dzieci :)))
2019-04-25 15:09
Po prostu prywatne żłobki zdrożeją.
2019-04-26 00:07
Miasto powinno zapewnić miejsca w państwowych żłobkach, a nie rozdawać bony.
2019-04-25 15:10
Zarabiamy z Żoną po średniej krajowej i mamy jedno dziecko. Nic nam nie przysługuje, bo podobno jesteśmy za bogaci:
- becikowe,
- 500+ (to się podobno ma zmienić),
- ulga podatkowa,
- teraz
Zarabiamy z Żoną po średniej krajowej i mamy jedno dziecko. Nic nam nie przysługuje, bo podobno jesteśmy za bogaci:
- becikowe,
- 500+ (to się podobno ma zmienić),
- ulga podatkowa,
- teraz jeszcze dofinansowanie do żłobka; a oczywiście na liście do publicznego jesteśmy na 500 miejscu, więc trzeba było wysłać do prywatnego, skoro chcieliśmy pracować.
2019-04-25 16:09
2019-04-25 16:16
2019-04-26 14:15
heheh dwa trole wspomagają kolegę przygłupa ?
2019-04-25 18:49
Żeby zarabiać jezcze więcej?
2019-04-26 14:16
zostaw on jest z Pisu oni nie myślą .. widzisz on uważa że trzeba więcej zarabiać by dostać 500 dofinansowania - kumasz jaki głąb ?
2019-04-26 10:14
a potem tylko .......... powstań i żyj ....... beztrosko jak Pan Żoliborski
2019-04-25 16:17
2019-04-25 17:34
Becikowe było dla wszystkich do 2013 roku, ulgę na pierwsze dziecko bez względu na dochód zniesiono w tym samym czasie.
500+ na każde dziecko ma być od lipca - jeśli się nic nie zmieni. W badaniach większość jest jednak najczęściej przeciwna takim wypłatom.
2019-04-25 22:50
2019-04-25 23:56
Mylisz się. Na całym świecie istnieje pomoc socjalna dla biednych.
2019-04-26 08:33
a nie dla nierobów, roszczeniowych madek i sebixów
2019-04-28 19:08
Czyli sadzisz ze take osoby sa tylko u nas w kraju? Jesli tak to w d*p.. byles I gow... widziales.
2019-04-25 23:55
Osoba która zarabia średnią krajową ma wyższą pensję niż większość Polaków. Polecam zapoznanie się ze znaczeniem pojęć :dominanta i mediana.
Socjal jest dla biednych, a nie dla wszystkich. Jaki sens ma rozdawanie socjalu bogatym?
2019-04-26 16:46
Że to oni w większości finansują te wypłaty i niby z jakiej racji nie mogą z tego korzystać???
2019-04-26 18:40
"Średnia krajowa" i "bogaty" wzajemnie się wyklucza...
2019-04-25 17:18
Skąd ja to znam.
Mam pełną rodzinę, nikt mnie nie bije i oboje pracujemy.
2019-04-25 22:55
To dużo zarabiacie jak powyżej 7500zl netto , dużo ludzi tyle nie zarabia
2019-04-26 01:53
Średnia krajowa z 17 kwietnia to 5164,53 zł brutto.
Czyli jakieś 3650 zł netto.
2019-04-26 09:46
Iko napisał już na całą rodzinę (2500 netto x3)
I fakt, dużo rodzin tyle nie zarabia...
2019-04-26 11:20
No nie, jak wszystko sobie w koszty wpisują albo na czarno. Etatowcom wszystko wliczą do dochodu.
2019-04-26 05:58
Otóż to. Niedźwiedzią przysługę zrobili nam tymi bonami. Prywatne żłobki zdrożeją, a na bon żłobkowy i tak niewielu stać przez kryterium dochodowe.
2019-04-26 11:02
Średnia krajowa nie jest teraz taka nisko- podobno. Są ludzie którzy zarabiają dwie najniższe krajowe i też muszą sobie radzić.
Przestańcie w końcu narzekać. Nic nie robią-źle. Robią też źle.
Według mnie nie
Średnia krajowa nie jest teraz taka nisko- podobno. Są ludzie którzy zarabiają dwie najniższe krajowe i też muszą sobie radzić.
Przestańcie w końcu narzekać. Nic nie robią-źle. Robią też źle.
Według mnie nie powinno się liczyć na pomoc z jakiejkolwiek strony, bo te "pomoce" kiedyś sie skończą. I wtedy też będzie trzeba sobie radzić. Pomoc, pomocą. Ale w żadnym kraju nie ma nic za darmo.
Dla porównania jestem młodą matką, studiującą zaocznie i pracującą. Mi również nic się nie należy. Ale nie narzekam. Bo każdy jest kowalem swojego losu.
2019-04-26 18:57
Bo to nie jest wsparcie dla zaradnych ludzi, którzy płacą wysokie podatki. Ty i ja mamy wspierać, bo jesteśmy ogarnięci i z jakichś niewyjaśnionych przyczyn na naszych barkach leży fundowanie dopłat pozostałym, którzy albo nie umieją albo im się nie chce. Chory system.
2019-04-27 06:34
Mam ten sam problem. Nic mi nigdy nie przysługuje bo wg urzędów jestem za bogata. A uwierzcie mi, że inni mają lepiej ale przez przekręty i utajanie wszystkiego dostają ogromne kwoty od Panstwa
2019-04-27 16:57
frajerzy
2019-04-27 19:13
To będziesz tak miał...
2019-04-28 12:09
Jeśli zarabiacie średnią krajową, to macie na rękę 3400 - 3700 zł netto, a co za tym idzie nie przekraczacie progu 2500 zł netto na osobę.
2019-04-29 09:15
Kochany, bo jesteście bogaci. Niewiele rodzin zarabia prawie 7,5 tysiąca miesięcznie. Nie biadol tak, bo żeby dostać 500+ na pierwsze dziecko trzeba mieć dochód na osobę mniejszy niż 800 zł. Rodziny które dostają te
Kochany, bo jesteście bogaci. Niewiele rodzin zarabia prawie 7,5 tysiąca miesięcznie. Nie biadol tak, bo żeby dostać 500+ na pierwsze dziecko trzeba mieć dochód na osobę mniejszy niż 800 zł. Rodziny które dostają te pieniądze mają na utrzymanie łącznie ze świadczeniem 2900 zł na trzy osoby. Przestań więc biadolić, bo to nawet nie jest połowa tego co Wy macie :) a od września dostaniesz swoje 500 zł. To dla Ciebie przecież takie zbawienie, bez tego nie będziesz miał co do garnka włożyć :)
2019-04-25 15:31
kiedy inwestycje???
2019-04-26 06:24
To nie Dulkiewicz tylko wszystkie kluby w Radzie. Dzisiaj jedni posyłają do żłobków gminnych za 500 zł a inny do prywatnych za ponad 1000, bo nie ma miejsc w gminnych. To zrównywanie szans. Gmina nie ma dostatecznej ilości żłobków więc się ratuje takim rozwiązaniem. Jestem za, bo oboje rodzice muszą wtedy pracować i płacić podatki w Gdańsku.
2019-04-26 10:03
To zlikwidować gminne żłobki i będzie i kasa na inwestycje, i równość szans :)
2019-04-26 14:14
głupie rozwiązanie pokroju pomysłów Morawieckiego ,,, może będziemy mieli szanse jak Lewandowski na strzelenie gola :)... to tak nawiązując do ostatniej wypowiedzi premiera.
2020-05-14 09:31
Nie masz lemingu dzieci to ciułaj po 16 h i zarabiaj ile ci tam dadzą żebyś ze swoich podatków pośrednio sponsorował moje dzieci. To lepsze wyjście niż nowe Audi za 500 tysięcy, które jest ci niepotrzebne.
2019-04-25 15:34
przypominam sobie jak dulkiiewcz i schetyna krytykowali programy 500 plus itd, jakie szambo hejtu się wylało, dno.
2019-04-25 22:45
2019-04-26 07:46
a właściwie prawie nic nie mówiła! Dobry trollik, dobry.... i kasiorka na konto wpadła!!!!
2019-04-25 15:35
tym chcecie zatkać buzie rodziców dzieci którzy chodzą do przepełnionych placówek??
2019-04-25 16:18
Planowanie przestrzenne w Gdańsku jest na żałosnym poziomie. Urzędnicy z tego wydziału miasta nie zasługują nawet na najniższa krajową. Bałagan, chaos i brak wizji miasta. Pomieszanie blokowisk z szeregowcami itp. Brak przestrzeni do życia - skwerów, mini parków itp.
2019-04-25 20:26
Toz taniej doplacic 500 pln niz budowac zlobki przedszkola i zatrudniac roszczeniowych nauczycieli
2019-04-26 15:41
patrząc na ciebie i twoją wypowiedź - normalnych ludzi chyba już nie ma
2019-04-25 15:37
Wszędzie jałmużna, nie chcę.
Chcę zrównania zarobków polskich i Uni Europejskiej
2019-04-25 15:53
jedno i drugie jest niezależnie
2019-04-25 16:51
Krzyczą że PiS rozdaje a są tacy sami! Z moich podatków 10 mln PLN!!! Gdańsk zadłużony!
2019-04-25 20:27
A chcesz by ktos pracowal na twoja emeryture?
2019-04-26 14:10
jemu się należy i go nie obchodzi skąd będą pieniądze - jednak jak przyjdzie co do czego to zmieni zdanie, mam nadzieję że ludzie posiadający dzieci będą dostawać większą emeryturę niż ci co sami sobie cale życie
2019-04-27 16:59
2019-04-26 07:47
2019-04-25 16:55
Takie mam pytanie czy bon może być wykorzystany na dziecko 2,5 lat ale w prywatnym przedszkolu? Przez pół roku (do ukończenia 3 lat) można byłoby skorzystać bo w prywatnym przedszkolu jest grupa 2,5 letnich czyli niby taka żłobkowa
2019-04-26 06:25
Zapewne tak!
2019-04-26 07:48
to się wszystkiego dowiesz!
2019-04-25 17:06
2019-04-25 20:19
Niestety to jest kolejny program wzmacniajacy wyuczona bezradności i brak sensu podjecia pracy dla ludzi najmniej zarabiajacych. Nie oplaca sie mlodym matkom po prostu pracowac bo z socjala maja wiecej. Duzo osob nie ma
Niestety to jest kolejny program wzmacniajacy wyuczona bezradności i brak sensu podjecia pracy dla ludzi najmniej zarabiajacych. Nie oplaca sie mlodym matkom po prostu pracowac bo z socjala maja wiecej. Duzo osob nie ma abicji rozwoju osobistego i jeżeli kasa sie zgadza to po co tyrac skoro mozna siedziec w domu z dziecmi a kasa i tak leci. Paradoksalnie idac nawet na czasc etatu do pracy traca od razu dofinansowanie bo np przekrocza dochody o 50 zl w msc. Wiec po co maja pracowac? Chyba nie na emeryturę :)
2019-04-25 20:28
Czytaj ze zrozumiemiem kobito. Tylko dla pracujacych to swiadczenie
2019-04-25 22:04
Warunki są super przemyślane, a moje dziecko na tym skorzysta. Nie jesteśmy żadna patologią.
2019-04-27 20:46
Z żoną jesteśmy wykształconymi i pracującymi osobami, obecnie staramy się o żłobek publiczny dla blizniakow jednak są marne szanse by się dostali. Takie dofinansowanie bardzo nam pomoże gdyż ponosimy podwójne koszty na
Z żoną jesteśmy wykształconymi i pracującymi osobami, obecnie staramy się o żłobek publiczny dla blizniakow jednak są marne szanse by się dostali. Takie dofinansowanie bardzo nam pomoże gdyż ponosimy podwójne koszty na dzieci. Wydawać ponad 2 tys/mc to nie mało. Do patologii nam daleko.. Natomiast niestety jątrzycieli zawsze pełno i aż przykro czytać takie komentarze.
2019-04-28 09:56
Wykształcony człowiek wie, że niemało pisze się łącznie, a nie osobno, a także potrafi posługiwać się interpunkcją.
2019-04-29 09:08
Bon żłobkowy to 500 zł, a czesne z wyżywieniem w żłobku to 1200 zł najmniej. Myślisz, że patologia chętnie dopłaci różnice 700 zł? Przypominam, że żeby skorzystać z bonu, trzeba mieć dodatkowo zatrudnienie.
Bon żłobkowy to 500 zł, a czesne z wyżywieniem w żłobku to 1200 zł najmniej. Myślisz, że patologia chętnie dopłaci różnice 700 zł? Przypominam, że żeby skorzystać z bonu, trzeba mieć dodatkowo zatrudnienie.
Naprawdę nie rozumiem - jak ktoś nie pracuje to patologia, jak ktoś chce wrócić do pracy to też patologia? Zrozumcie ludzie , że w kraju gdzie zarabia się niecałe 1700 zł na rękę ciężko jest wrócić do pracy mając małe dziecko. Po opłaceniu żłobka zostaje Wam mniej niż 600 zł. Czy serio każdy z Was jest taki chętny do zasuwania 8 godzin dziennie za 600 zł?
2019-04-29 11:48
Patologia nie wysyła dzieci do prywatnych żłobków!!!!!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.