2020-07-19 10:39
środkiem jechał tramwaj, a po bokach były dwa wąskie przejścia
i ten rynek przed mostkiem...
2020-07-19 11:54
Opinia wyróżniona
jeżdziłem tym mostem z ojcem na Przeróbkę, do jego pracy. Przystanek przed mostem na Podwalu był przystankiem na targowisku. Stare tramwaje z rzężącymi drzwiami i motorniczy machający wajchą...
Przed mostem
jeżdziłem tym mostem z ojcem na Przeróbkę, do jego pracy. Przystanek przed mostem na Podwalu był przystankiem na targowisku. Stare tramwaje z rzężącymi drzwiami i motorniczy machający wajchą...
Przed mostem Siennickim było ogromne złomowisko, na którym nawet czołgi leżały. Dla miłośnika Pancernych był to cios.
Dzięki "wycieczkom" z ojciem poznałem też prom na Motławie.
2021-11-21 12:18
Na Przeróbkę, to była przeróbka ale nazwy. Zawsze to był Trojan i mam metrykę, że się urodziłm na Trojanie i proszę pamiętać i zrobić wszystko aby ta nazwa wróciła jako oryginalna!
2020-07-20 07:42
Trochę poplątane: Gdy działało złomowisko, przystanki były na nasypie, po obu stronach przed samym mostem. Potem je zlikwidowano. Podwala nie było bo tramwaj jeżdził d. Elbląską, teraz to już Długie Ogrody. Targowisko było jeszcze vis a vis dzisiejszego Novotelu.
2020-07-19 12:41
kiedys przy targowisku nie bylo przystanku tramwajowego bo tramwaje jechaly ulica Dluga
2020-07-19 14:51
2020-07-19 15:58
Długą może nie, ale Elbląską i potem przy szkole muzycznej już tak.
2020-07-20 09:46
Nie było żadnej szkoły muzycznej tylko koszary KBW na Łąkowej i Sadowej.
2020-07-19 12:49
to czas kiedy ojcież "za kawalera" w Gdyni rozrabiał... ;)
2020-07-19 16:03
Pamiętam.Jeden tramwaj czekał aż ten z przeciwnej strony przejedzie.I później przystanek Łąkowa.Tramwaj jechał wtedy albo na Stogi ,albo zajezdnia Łąkowa.A naprzeciwko koszary tętniły życiem.
2020-07-19 20:41
Bo tam byla chyba wojskowa szkola muzyczna.
Bo orkiestra na pewno.
2020-07-19 21:02
Tak.Bylo słychać ich próby.
2020-07-19 21:54
Opinia wyróżniona
A pamiętacie konduktorów w tramwajach i autobusach. W mundurach, z torbą i dziurkaczem. Mieli własne miejsce w pojeździe.Niektórzy rozmowni, kontaktowi i weseli. Dowcipnie witali pasażerów.
2020-07-20 00:28
Pamiętam.A jeden był taki co wierszyki układał o każdym przystanku.Np.Okopowa,kto na stopniach niech się chowa.I takie inne.To były czasy.Ten rynek przy Chmielnej i rolnicy z wozami.No i oczywiście pośrodku tego bloku,który już czeka na rozbiórkę można było kupić pocztówki dźwiękowe.Muzyczka leciała dookola
2020-07-19 11:08
A w poniedziałki i czwartki od strony zachodniej był rynek, na który przyjeżdżały wozy konne z np. ziemniakami.
2020-07-19 12:48
Potem most wzmocnili i mogły już dwa gdy jechały do zajezdni, ale bez pasażerów
2020-07-19 11:08
samochody na Elbląg którym mostem jeździły?
2020-07-19 12:47
2020-07-19 12:38
Most Stagiewny na Elblag
2020-07-19 12:44
2020-07-19 10:50
2020-07-19 12:34
Ale most Baileya zdemontowano dopiero w 1994 roku
więc zapewne wiele osób zachowało ten mostek w pamięci.
Zresztą z tego co wiem, to można ten mostek (trochę przedłużony) zobaczyć w Nowej Pasłęce nad rzeką Pasłęką.
2020-07-19 17:23
Powyżej przeinaczeniem jest sugestia, że most Baileya znad Nowej Motławy, można jakoby zobaczyć w Nowej Pasłęce...
Otóż - jak wiadomo - ten most zdemontowano w Gdańsku w 1993 - 1994 roku.
A most pomiędzy
Powyżej przeinaczeniem jest sugestia, że most Baileya znad Nowej Motławy, można jakoby zobaczyć w Nowej Pasłęce...
Otóż - jak wiadomo - ten most zdemontowano w Gdańsku w 1993 - 1994 roku.
A most pomiędzy Nową a Starą Pasłęką trwa w niezmienionym kształcie od... początku lat 70-tych ub. wieku (zbudowany został jako zwodzony, ale do dziś uruchomienia mechanizmu podnoszenia przęsła nie doczekał).
2020-07-19 20:05
proponuję zajrzeć na:
gedanopedia
most Baileya
2020-07-19 19:25
Fragment mostu Baileya był zamontowany nad Radunią, na początku ul. Starogardzkiej, dopiero niedawno został zastąpiony nowym, betonowym mostem
2020-07-19 12:51
na moście Siennickim, gdzie pozwolił dotrwać do remontu.
Jak widać, mało skutecznego...
2020-07-19 09:04
Mosty w Gdańsku to pięta Achillesowa miasta. Nie odbudowane mosty na Motlawie. Most Siennicki grozi zawaleniem. Nawet most Zielony to betonowy koszmarek. Jednym słowem nie jest najlepiej.
2020-07-19 09:07
Uważam że przez Martwą Wisłę powinien być wybudowany jeszcze jeden most bez względu na ekspertyzy Mostu Siennickiego. Żeby takie dzielnice jak Przeróbka, Stogi, Górki Zach. mogły się rozwijać potrzebny jest jeszcze jeden most.
2020-07-19 09:19
2020-07-19 09:44
2020-07-19 09:56
Jest drugi most i nawet tunel
2020-07-20 08:24
jak tunel to tunel, ale koniecznie z zakazem przejścia pieszych i wjazdu rowerzystów ( bo tak ) oraz jeszcze wjazdu samochodów marek na lierę B, jak buick, bentley, bawitko mlodzierzy wiejskiej
2020-07-19 11:01
czy gdzie go chcesz postawić ?
2020-07-19 12:43
2020-07-19 12:52
na Polskim Haku.
2020-07-19 13:15
i to chyba lepszy pomysł
2020-07-19 15:19
to tylko ad'vocem "podśmiechujek" na temat mostów wzdłuż rzeki.
Tak, takie budowle moga być wzdłuż rzeki. Szczególnie w ciężkich, górskich terenach, gdzie rzeki są odwiecznymi drogami komunikacji
2020-07-19 22:00
Przecież ten wzdłuż Motławy też już jest. Nieopodal Zielonego i Żurawia. Wygląda jak wodolot. Jeszcze nigdy nie widziałem go jak był otwarty, tzn. od brzegu do brzegu.
2020-07-19 12:05
na Polskim Haku.
To by dopełniło system komunikacyjny aby omijać "centrum". Siennicki odbudować trzeba będzie ale koniecznie z wieżyczkami... ;)
Jak "mieszkaniówka" całkiem zadusi stocznię, pewnie zamarzą się mosty przez Ostrów...
2020-07-19 21:16
Wydajnym i sprawnym "przebiciu" przez Orunie Gorna lub Chelm i Olszynke.
Jesli ktos realnie mysli o uspokajaniu ruchu na Podwalu Przedmiejskim i laczeniu "miast", to jest jedyna metoda aby tam skierowac ruch Armii
Wydajnym i sprawnym "przebiciu" przez Orunie Gorna lub Chelm i Olszynke.
Jesli ktos realnie mysli o uspokajaniu ruchu na Podwalu Przedmiejskim i laczeniu "miast", to jest jedyna metoda aby tam skierowac ruch Armii Krajowej, generowany przez sypialnie na poludniu. Praca bedzie za Motlawa i za Wisla.
Granica miedzy starym a nowym powinna byc fosa bastionow.
2020-07-19 09:25
2020-07-19 09:43
grunt ze ola ma się dobrze a paweł nic nie zdążył.
2020-07-19 16:28
PISanie ich małą literą jest formą wyrażania braku szacunku lub jeszcze gorszych uczuć, niezgodnych z zasadami dobrej publicystyki, oczekiwanej przeze mnie na tym portalu. Jak widać apel Kingi D. ani jej ojca Andrzeja Sebastiana nie znajduje posłuchu wśród jego popleczników lub trolli
2020-07-19 18:30
2020-07-19 19:28
2020-07-19 09:45
nowe są dwa, na Sobieszewo i na Stogi a to troszkę za mało
2020-07-19 11:03
No i obie kładki powinno się policzyć, jak wypominamy stan Krowiego czy Zielonego.
No i najważniejszy "most", który jest tunelem ;-), ale funkcja przeprawy ta sama.
2020-07-19 12:12
jeszcze...
Trudno go nie zauważyć...
Przecież mosty nie tylko nad rzekami...
2020-07-19 16:30
mosty według nich bywają tylko nad rzekami, wiadukty nad "suchymi" elementami tkanki miejskiej lub poza miejskiej. Jest jeszcze coś, co się nazywa wiaduktem mostu - most wysokowodny miewa przęsło nad drogą biegnącą wzdłuż rzeki, wtedy nazywane jest ono wiaduktem mostu.
2020-07-19 19:33
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią, ma długość 2,7 km.
2020-07-19 21:03
Poza tym nazwa gatunku i czy smaczna... Udaje sie im przezyc w szczesciu bez swiadomosci o chrzestnoszkieletowych, dwudysznych czy pelagicznych.
Podobnie z mostami, to nazwa ogolna konstrukcji pozwalajacych na
Poza tym nazwa gatunku i czy smaczna... Udaje sie im przezyc w szczesciu bez swiadomosci o chrzestnoszkieletowych, dwudysznych czy pelagicznych.
Podobnie z mostami, to nazwa ogolna konstrukcji pozwalajacych na pokonanie przeszkody terenowej przez zachowanie ciaglosci szlaku i poziomu. Czymkolwiek by on byl.
Most jest most, kazdy widzi...
Doceniam szczgolowe klasyfikacje, szczegolnie gdy niosa dodatkowa informacje (jak "via duct") ale... bez przesady.
Nie bez przyczyny kierunek PG, poswiecony takiej dzialalnosci nazywa(l) sie "Budowy drog i mostow".
Tunele na AGH.
2020-07-19 10:32
2020-07-19 11:59
nad torami.
Koszmar za koszmarem.
To się mogło urodzić jedynie w urzędniczych pustogłowiach...
2020-07-19 13:21
To tak w skrócie
2020-07-19 13:58
2020-07-19 14:46
projektant musiał się dostosować do aktualnie obowiązujących norm, ściśle określającym minimalny dystans nad trakcją kolejową
2020-07-19 21:19
I jakos dali rade kilka metrow nizej.
2020-07-19 15:14
pod nia zrobić parking a u góry mieć przestrzeń na dwie drogi.
Żądania PKP może i są wygórowane ale nikt nie nakazuje przed nimi klękać.
Rozwiązać można to było na wiele innych sposobów a ten jest, po
pod nia zrobić parking a u góry mieć przestrzeń na dwie drogi.
Żądania PKP może i są wygórowane ale nikt nie nakazuje przed nimi klękać.
Rozwiązać można to było na wiele innych sposobów a ten jest, po taniości
Miasto widać ten aspekt sprawy miało "w głębokim poważaniu" i nie docisnęło projektantow.
A aktywistom przeszkadza estakada na Okopowej.
2020-07-19 09:13
ale w Polsce drogi wodne maja nikle znaczenie (praktycznie tylko turystyka), wiec nie wiem wlasciwie po co wydawac te pieniadze.
Most staly jest tanszy, wiec moze lepiej wiecej porzadnych mostow stalych niz 1 zwodzony.
2020-07-19 09:37
nie może rozwijać się żegluga śródlądowa. Przed wojną, w latach dwudziestych ubiegłego wieku statki morskie dopływały do Tczewa.
2020-07-19 09:45
A kajak na pewno. Jest zbyt plytko.
Jeszcze w latach 60tych (70tych moze tez) funkcjonowala komunikacja rzeczna Warszawa - Gdansk.
Poza przed wojna byla inna mentalnosc politykow i inne priorytety. Gdyby nie
A kajak na pewno. Jest zbyt plytko.
Jeszcze w latach 60tych (70tych moze tez) funkcjonowala komunikacja rzeczna Warszawa - Gdansk.
Poza przed wojna byla inna mentalnosc politykow i inne priorytety. Gdyby nie nierealistyczna polityka zagraniczna wyroslibysmy na przyzwoitego europejskiego sredniaka.
Teraz polityka zagraniczna jest tak samo "realistyczna" (PO i PiS prowadza taka sama polityke w tym zakresie), a do tego fachowcow takich jak np. Kwiatkowski nie ma.
2020-07-19 12:47
a nie "wanny" z kruszywem, rozjeżdżające "nasze" drogi.
Spędziłem trochę czasu nad Łabą i rzeka pięknie pracuje.
To jednak jest interes pilnowany z najwyższych szczebli, przez lobby kieryków z firmami transportowymi. Zbudowali sobie drogi, dusząc inne środki transportu.
2020-07-19 17:18
Transport drogowy nie dość, że jest bardzo drogi to jeszcze cholernie nieekologiczny.
Woda i transport wodny to jest przyszłość, tylko, że ludzie jeszcze do tego nie dojrzeli i nie rozumieją. A ekolodzy, którzy są
Transport drogowy nie dość, że jest bardzo drogi to jeszcze cholernie nieekologiczny.
Woda i transport wodny to jest przyszłość, tylko, że ludzie jeszcze do tego nie dojrzeli i nie rozumieją. A ekolodzy, którzy są przeciwni rozwojowi dróg wodnych i budowie kolejnych stopni, chociażby na Wiśle, to chyba słabo się na ekologii znają (przynajmniej długofalowej)
2020-07-19 19:55
Niz brak zrozumienia dla ekologii.
Poselsko-senatorskie lobby transportu samochodowego dba o swoje interesa.
2020-07-19 09:37
Poza tym to opcja niemiecka gdańskich liberałów. Za Niemców były zwodzone i teraz mają być czyli oni chcą do Niemiec. Jeszcze tylko nowe wybory samorządowe i nasz kraj pięknie się zmieni, ludzie dobrze głosują, widza co się dzieje
2020-07-19 10:16
jak temat tych pięknych mostów cię nie interesuje to wypad
2020-07-19 14:34
Tworki, albo nasze Srebrzysko czeka na Ciebie. Jednak fanatycy pisowscy mają galaretkę w mózgu!
2020-07-19 14:31
Ale most zwodzony finansuje prywatna firma, która ma dokończyć zabudowę Wyspy Spichrzów. I oby jak najszybciej się to stało. Jeszcze część ruin straszy właśnie niedaleko Mostu Krowiego.
2020-07-19 20:49
Prosto na Novotel?
Taki latwy bonus do "wyspiarskiego" geszeftu?
2020-07-19 20:46
Zwodzony, stylizowany most na Olowiance znacznie lepiej by pasowal do otoczenia. Szczegolnie taki w ksztalcie dawnego Siennickiego. Takie "maszynerie" sa atrakcja same w sobie.
Ale,po taniosci, zrobiona jarmark. Szczegolnie przy Dlugim Pobrzezu.
2020-07-19 09:16
Nie da się ukryć, że za wiele to się nie zmieniło, a nawet śmiało można powiedzieć, że kiedyś wyglądało wszystko lepiej i na bardziej zadbane.
2020-07-19 09:26
te w artykule to tylko ułamek i to tych starych za zwyczaj
2020-07-19 09:28
2020-07-19 09:28
oryginał przepiękny. Teraz tylko filary zostały ze starego. Sam most obecnie brzydki
2020-07-19 09:46
Co ciekawe pale przed mostem wyglądają, że są te same na obu fotografiach.
2020-07-19 09:29
upadł widac na zdjęciach że okolice mostów bardziej zadbane niż teraz....
2020-07-19 09:44
nie było by już tych mostów, a całą kasę by rozdali swoim Misiewiczom i Obajtkom.
2020-07-19 10:25
Powiedzial co wiedzial, a wlasciwie co mu wmawiaja
2020-07-19 13:22
PIS rozdaje to co wypracowały poprzednie rządy, ale to się już skończyło. Ponieważ tylko rozdaje a żadnych inwestycji nowych ( nie te które przygotowano za poprzedniej ekipy) nie ma, to dodrukuje pieniędzy. Bo nic innego
PIS rozdaje to co wypracowały poprzednie rządy, ale to się już skończyło. Ponieważ tylko rozdaje a żadnych inwestycji nowych ( nie te które przygotowano za poprzedniej ekipy) nie ma, to dodrukuje pieniędzy. Bo nic innego robić nie potrafi. Inflacja skoczy do dwu cyfrówki. Najlepiej widać na rynku ile już kosztują owoce i warzywa. Będziemy mieli jak w Wenezueli gdzie Chawes i Maduro też rozdali cały kraj, ale rządzą nadal. 5 milionów uciekło z kraju z powodu głodu a ci co zostali nadal na nich głosują.
2020-07-19 09:43
Identyczne powinny być na kładce na Motławie koło Filharmonii zamiast tego betonowego bunkra, który do otoczenia pasuje jak pięść do nosa.
2020-07-19 12:09
!!!
2020-07-19 10:31
Kawał historii. Szkoda że Gdańsk nie idźie ścieżką odbudowy w starym stylu...
2020-07-19 10:39
środkiem jechał tramwaj, a po bokach były dwa wąskie przejścia
i ten rynek przed mostkiem...
2020-07-19 10:50
2020-07-19 12:34
Ale most Baileya zdemontowano dopiero w 1994 roku
więc zapewne wiele osób zachowało ten mostek w pamięci.
Zresztą z tego co wiem, to można ten mostek (trochę przedłużony) zobaczyć w Nowej Pasłęce nad rzeką Pasłęką.
2020-07-19 12:51
na moście Siennickim, gdzie pozwolił dotrwać do remontu.
Jak widać, mało skutecznego...
2020-07-19 17:23
Powyżej przeinaczeniem jest sugestia, że most Baileya znad Nowej Motławy, można jakoby zobaczyć w Nowej Pasłęce...
Otóż - jak wiadomo - ten most zdemontowano w Gdańsku w 1993 - 1994 roku.
A most pomiędzy
Powyżej przeinaczeniem jest sugestia, że most Baileya znad Nowej Motławy, można jakoby zobaczyć w Nowej Pasłęce...
Otóż - jak wiadomo - ten most zdemontowano w Gdańsku w 1993 - 1994 roku.
A most pomiędzy Nową a Starą Pasłęką trwa w niezmienionym kształcie od... początku lat 70-tych ub. wieku (zbudowany został jako zwodzony, ale do dziś uruchomienia mechanizmu podnoszenia przęsła nie doczekał).
2020-07-19 19:25
Fragment mostu Baileya był zamontowany nad Radunią, na początku ul. Starogardzkiej, dopiero niedawno został zastąpiony nowym, betonowym mostem
2020-07-19 20:05
proponuję zajrzeć na:
gedanopedia
most Baileya
2020-07-19 11:08
samochody na Elbląg którym mostem jeździły?
2020-07-19 12:38
Most Stagiewny na Elblag
2020-07-19 12:44
2020-07-19 12:47
2020-07-19 11:08
A w poniedziałki i czwartki od strony zachodniej był rynek, na który przyjeżdżały wozy konne z np. ziemniakami.
2020-07-19 12:48
Potem most wzmocnili i mogły już dwa gdy jechały do zajezdni, ale bez pasażerów
2020-07-19 11:54
Opinia wyróżniona
jeżdziłem tym mostem z ojcem na Przeróbkę, do jego pracy. Przystanek przed mostem na Podwalu był przystankiem na targowisku. Stare tramwaje z rzężącymi drzwiami i motorniczy machający wajchą...
Przed mostem
jeżdziłem tym mostem z ojcem na Przeróbkę, do jego pracy. Przystanek przed mostem na Podwalu był przystankiem na targowisku. Stare tramwaje z rzężącymi drzwiami i motorniczy machający wajchą...
Przed mostem Siennickim było ogromne złomowisko, na którym nawet czołgi leżały. Dla miłośnika Pancernych był to cios.
Dzięki "wycieczkom" z ojciem poznałem też prom na Motławie.
2020-07-19 12:41
kiedys przy targowisku nie bylo przystanku tramwajowego bo tramwaje jechaly ulica Dluga
2020-07-19 12:49
to czas kiedy ojcież "za kawalera" w Gdyni rozrabiał... ;)
2020-07-19 14:51
2020-07-19 15:58
Długą może nie, ale Elbląską i potem przy szkole muzycznej już tak.
2020-07-20 09:46
Nie było żadnej szkoły muzycznej tylko koszary KBW na Łąkowej i Sadowej.
2020-07-20 07:42
Trochę poplątane: Gdy działało złomowisko, przystanki były na nasypie, po obu stronach przed samym mostem. Potem je zlikwidowano. Podwala nie było bo tramwaj jeżdził d. Elbląską, teraz to już Długie Ogrody. Targowisko było jeszcze vis a vis dzisiejszego Novotelu.
2021-11-21 12:18
Na Przeróbkę, to była przeróbka ale nazwy. Zawsze to był Trojan i mam metrykę, że się urodziłm na Trojanie i proszę pamiętać i zrobić wszystko aby ta nazwa wróciła jako oryginalna!
2020-07-19 16:03
Pamiętam.Jeden tramwaj czekał aż ten z przeciwnej strony przejedzie.I później przystanek Łąkowa.Tramwaj jechał wtedy albo na Stogi ,albo zajezdnia Łąkowa.A naprzeciwko koszary tętniły życiem.
2020-07-19 20:41
Bo tam byla chyba wojskowa szkola muzyczna.
Bo orkiestra na pewno.
2020-07-19 21:02
Tak.Bylo słychać ich próby.
2020-07-19 21:54
Opinia wyróżniona
A pamiętacie konduktorów w tramwajach i autobusach. W mundurach, z torbą i dziurkaczem. Mieli własne miejsce w pojeździe.Niektórzy rozmowni, kontaktowi i weseli. Dowcipnie witali pasażerów.
2020-07-20 00:28
Pamiętam.A jeden był taki co wierszyki układał o każdym przystanku.Np.Okopowa,kto na stopniach niech się chowa.I takie inne.To były czasy.Ten rynek przy Chmielnej i rolnicy z wozami.No i oczywiście pośrodku tego bloku,który już czeka na rozbiórkę można było kupić pocztówki dźwiękowe.Muzyczka leciała dookola
2020-07-19 10:50
zdjęć dawnego Gdańska, które można było samodzielnie skonfrontować z dzisiejszym Gdańskiem. Pamiętam, jak organizowaliśmy sobie spacery po Gdańsku, z album w ręku, aby zobaczyć, co zostało z dawnego Gdańska....a zostało
zdjęć dawnego Gdańska, które można było samodzielnie skonfrontować z dzisiejszym Gdańskiem. Pamiętam, jak organizowaliśmy sobie spacery po Gdańsku, z album w ręku, aby zobaczyć, co zostało z dawnego Gdańska....a zostało niewiele. Można powiedzieć, że dawny Gdańsk, to tak metr, dwa od ziemi, reszta, to efekt odbudowania zniszczeń z 1945 roku. Szkoda, że o tym albumie wszyscy zapomnieli, nie widziałem żadnych jego wznowień.
2020-07-19 11:12
2020-07-19 19:38
2020-07-19 20:51
I robocie historyka.
Bo tym samym Historia znowy potwierdzila, ze nikogo i niczego nie nauczyla...
2020-07-20 06:39
jak wszedł na urząd i Cameron go zobaczył to heja z Unii
2021-04-18 21:09
zwlaszcza ciebie
2020-07-20 08:06
I w sumie, skoro Donald Tusk jest już defacto na politycznej emeryturze, to mógłby wrócić do korzeni i znów zająć się historią Gdańska lub szerzej Trójmiasta i coś napisać. Tematów wciąż jest mnóstwo czekających na swoich badaczy.
2020-07-19 22:59
Dlaczego władze Gdańska nie zmuszają deweloperów do odbudowywania starych przedwojennych kamieniczek, tylko zgadzają się na budowanie w samym sercu miasta betonowo-szklanych koszmarków?
2020-07-20 05:56
Bo to nie skansen jest, kościoły też mają być budowane jak w gotyku ?
2020-07-20 12:21
2020-07-19 10:53
a co dopiero gonić zachodnioeuropejskie miasta w rozwoju.
2020-07-19 12:39
Coś co nie istnieje i raczej nie ma racji bytu. Czas na własne rozwiązania.
Nie wyklucza to, w żaden sposób, zbudowania w wybranych i odpowiedzich miejscach bydynków i budowli odtwarzających charakter miejsca. Nie
Coś co nie istnieje i raczej nie ma racji bytu. Czas na własne rozwiązania.
Nie wyklucza to, w żaden sposób, zbudowania w wybranych i odpowiedzich miejscach bydynków i budowli odtwarzających charakter miejsca. Nie trzeba rekonstruować dawnych.
Takim terenem mógło być Dolne i Młode Miasto ale już widać, że to raczej "przedsięwzięcia" po taniosci, pod pomysły jakich wiele w Europie.
Dotkliwym zgrzytem jest piękno kilku ostańców po dawnej stacji kolejowej koło Toruńskiej, które od pierwszego rzutu oka "są na miejscu". Mam nadzieję, że Biskupia Górka nie zostanie zniszczona, powolne zmiany, jakie tam widać, idą w niezłym kierunku. Chwalić treba restaurację Lastadia, choć sąsiadująca Wintera raczej nie współgra. Ale przynajmniej nie jest w dominującym dysonansie jak Wyspa Spichrzów w stosunku do Głównego Miasta i starszej części Stągiewnej... Grobla Angielska to obecnie skandynawskie "koszarniaki" w "mgiełce" przepompowni, oby coś udało się uratować z budynków bramnych Zakładów Mięsnych.... O dokonaniach Pirelli w podwórkach między Groblą a Elbląską to lepiej zapomnieć. Nasze, rodzime, "gierkowskie" blokowiska są ciekawsze. Kilka fajnych realizacji w okolicach Podwala Staromiejskiego i Czopowej... Ładnie odrestaurowywane okolice Dworca Głównego (tylko ich okoliczności...), gdyby spotkały się z podobnymi działaniami po drugiej stronie ulicy które zniknęłyby "dom partii" i całość pierzei aż do Bramy Wyżynnej. Oraz z "żartem" studenckim, neogotycką (lub art deco) fasadą "Zieleniaka"
;)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.