2020-09-21 16:01
Zatoki okej ale kiedy w końcu generalne remonty dróg???Po Gdyni niedługo tylko czołg,względnie amfibia....plus że cały czas korki to zawieszenia jadąc 5 km/h się nie zerwie...tu nie 7 mln ale co najmniej 700 powinni
Zatoki okej ale kiedy w końcu generalne remonty dróg???Po Gdyni niedługo tylko czołg,względnie amfibia....plus że cały czas korki to zawieszenia jadąc 5 km/h się nie zerwie...tu nie 7 mln ale co najmniej 700 powinni rzucić...sam wjazd na estakadę widoczny na zdjęciu tam gdzie ciężarówka-sfalowana jezdnia i 10 cm wyboje i dziury.....ehhh,że też ludziom tyle lat to pasuje.
2020-09-21 16:08
a auta przynajmnej wolniej jadą, chociaż ludzie nie rozumieją i w ogóle jest przeludnienie i za dużo aut
2020-09-22 12:03
RoWeRzYśCi
Najgorsza grupa społeczna. Wszyscy powinniśmy chodzić na nogach albo jeździć na rowerach.
Jak nie będziemy naprawiać dróg to ludzie przerzucą się na rowery albo autobusy (swoją drogą ciekawe kiedy i one zaczną wam przeszkadzać).
To jest rozwiązaniem wszystkich problemów!
2020-09-22 12:22
Niestety pewna roszczeniowa grupa społeczna tego nie potrafi i rząda dopasowania całego świata wokół do samochodu.
2020-09-21 16:30
No tak.... Brakowało tej opinii
2020-09-21 19:27
2020-09-21 16:01
2020-09-21 16:07
A niby gdzie te autobusy mają się zatrzymywać?
2020-09-21 16:24
Pewnie należy zlikwidować zatoki i wyrysować w miejscu przystanku zygzaki aby zmniejszyć przepustowość ruchu drogowego. Ot taki trend aby spowalniać ruch w mieście.
2020-09-21 16:26
a wszyscy mają posłusznie stać za autobusem, który się wypróżni i napełni z powrotem. Baaardzo mądre. Gratuluję pomysłu.
2020-09-21 19:30
To nowa fizyka alternatywna - będziesz jechać szybciej względem stania w korku, choć wolniej za busem. Taki relatywizm. Bus wykrzywia czasoprzestrzeń i co prawda będziesz wolniejszy ale za to Twój czas się wydłuży i bez oporu powietrza mniej spalisz i zużyjesz mniej gumy ;)
2020-09-21 21:11
Będziesz szybszy, bo nie będziesz musiał przepuszczać pięciu aut, które koniecznie muszą cię wyprzedzić jak już migasz kierunkowskazem, sygnalizując włączanie się do ruchu z zatoki.
2020-09-21 23:14
Teoria kwantowa. Bo busy mają nadal tendencje do dłuższych postojów awaryjnych, awanturowych, osłabieniowych, a nawet romantycznych ;)
Czasem da radę do stanku, ale potem ni wuja!
2020-09-22 10:36
Tak, a za pięcioma samochodami będzie stać kolejny autobus. Który mógł w tym momencie stać w zatoczce i wypuszczać pasażerów, zaraz za pierwszym autobusem.
2020-09-21 19:48
2020-09-21 16:26
I tak autobus po ruszeniu z przystanku z powrotem dogania korek przed nim.
2020-09-21 16:30
Dlaczego zbiorkom ma być uprzywilejowany jeszcze bardziej od indywidualnego?
2020-09-21 16:46
Dokładnie ten sam powód dla którego obwodnica ma po 3 pasy w dwie strony, a osiedlowa uliczka jeden w jedną.
Kierowcy przesuną się o długość autobusu do przodu, co nic praktycznie nie zmieni w czasie dojazdu, a autobus przesunie się o kilkadziesiąt miejsc do tyłu, co robi różnicę.
2020-09-21 16:52
Ktoś chce jeździć zbiorkomem - jego wybór. Miasto chce wytyczać bus pasy - proszę bardzo, byle nie kosztem istniejących, ogólnodostępnych pasów ruchu, natomiast jeżeli ja zatrzymam się na środku jezdni, żeby wypuścić
Ktoś chce jeździć zbiorkomem - jego wybór. Miasto chce wytyczać bus pasy - proszę bardzo, byle nie kosztem istniejących, ogólnodostępnych pasów ruchu, natomiast jeżeli ja zatrzymam się na środku jezdni, żeby wypuścić pasażera, to tamuję ruch i dostaję za to mandat, jeżeli mnie policja przyuważy. Dlaczego mi nie wolno wypuścić jednego pasażera, a autobus ma prawo zatrzymać się i wypuścić 50 osób i wpuścić drugie 50? Mamy równe prawa, c'nie?
2020-09-21 17:02
Pierwsza część Twojej wypowiedzi miała by sens przy projektowaniu nowego miasta od zera.
Niestety przeznaczyliśmy każdy możliwy skrawek miejsca w mieście na drogi i parkingi, więc zwyczajnie nie ma komu innemu
Pierwsza część Twojej wypowiedzi miała by sens przy projektowaniu nowego miasta od zera.
Niestety przeznaczyliśmy każdy możliwy skrawek miejsca w mieście na drogi i parkingi, więc zwyczajnie nie ma komu innemu zabrać powierzchni na buspas.
A zbiorkom należy promować, bo gdyby wszyscy się na niego przesiedli, korków nie byłoby wcale.
2020-09-21 18:58
popatrz na łapki w górę i w dół aktywisto miejski od 7 boleści. Poza tym autobus wyjeżdżając z zatoki w mieście ma pierwszeństwo. Tego już twój ograniczony móżdżek aktywisty nie obejmuje co nie?
2020-09-21 21:13
Polecam kiedyś sobie zobaczyć ile samochodów przejeżdża obok autobusu, gdy ten już włączy kierunkowskaz. Zazwyczaj co najmniej kilka.
2020-09-22 08:45
obrażanie osób mających inne poglądy to typowe działanie człowieka nie rozumiejącego zasad życia w cywilizowanym kraju.
2020-09-21 19:36
najpierw zahamuje i ponownie ruszy.
2020-09-21 22:18
proste
2020-09-22 06:57
A nie doradzasz złomowanie
2020-09-22 08:47
to wyraźnie wynika z treści artykułu i praktycznych doświadczeń. Osoby nieświadomie cierpiące na samochodozę mają trudności ze zrozumieniem tej prostej prawdy.
2020-11-13 15:40
2020-09-21 16:02
W Gdyni zawsze w zatokach kładli bruk, który po pół roku się już zapadał :D
Zawsze mnie dziwiło dlaczego powielają ten sam błąd i kto na tym korzysta.
2020-09-21 16:14
Asfaltu ani kostki brukowej! Powinien być tzw czesany beton.
2020-09-21 16:25
POL-BRUK
2020-09-21 16:42
Ot, choćby 10 lutego. Większego d**ilizmu nie widziałem, a... przepraszam, widziałem: zakaz wyrównania (przez konserwatora zabytków) krzywych schodów na dworcu głównym w Gdańsku.
Ten sam poziom głupoty.
2020-09-21 17:28
Układ rozumiesz gnoją na okrągło zatoki gdzie gwarancje na roboty kumasz układ zawsze jest robota
2020-09-21 16:03
dzięki Marek ;)
2020-09-21 16:26
łukaszka sz???
2020-09-21 20:28
2020-09-21 16:06
Może ławki kolorowe
2020-09-21 16:06
2020-09-21 16:49
2020-09-21 17:27
2020-09-21 16:13
z czego ze złota z Amber Gold czy banknotów Get Back
2020-09-21 18:05
Misiaczku ty mój
2020-09-21 16:14
... by się przydała. Ul. Jaskółcza to jedyna droga łącząca Pustki Cisowskie z resztą miasta. Brak zatoki powoduje korki w godzinach szczytu.
2020-09-21 16:31
Skro przystanek jest na wiadukcie - ja to bym poszedł dalej i skasował te dwa przystanki.
2020-09-21 16:49
2020-09-21 20:36
a nie samochody. Ale zkm to firma rodzinna tak jak spółki komunikacyjne więc nic się nie zmieni.
2020-09-22 08:49
od tezy, że korki powodują samochody. Skądinąd obie tezy są prawdziwe.
2020-09-21 16:50
kierowcy autobusu, gdy poruszają się w korku, nie korzystają z zatok autobusowych.
2020-09-22 08:50
niektórzy cierpiący na samochodozę za korek uważają kolejkę do zmiany świateł długości 30 metrów.
2020-09-21 16:17
Ostatnio byłem świadkiem ciekawej sytuacji będąc na krótkich wakacjach w innym mieście: autobus wyjeżdżając z zatoczki zarysował samochód.
Fakt, samochód powinien ustąpić pierwszeństwa autobusowi, a w
Ostatnio byłem świadkiem ciekawej sytuacji będąc na krótkich wakacjach w innym mieście: autobus wyjeżdżając z zatoczki zarysował samochód.
Fakt, samochód powinien ustąpić pierwszeństwa autobusowi, a w przypadku braku zatoczki mogłoby nawet nie dojść do takiej sytuacji, ale jeżeli rzeczywiście pojawi się zdarzenie losowe, to autobus nie ma gdzie zatrzymać się w przypadku awarii (chyba, że na środku drogi).
Druga sprawa braku zatoczek: przydają się jeżeli droga obsługiwana jest przez wiecej niż jedną linię. Przyjmijmy taki scenariusz: autobus podjeżdża na przystanek, wypuszcza pasażerów, za autobusem samochód, a za nim drugi autobus - który nie może już wypuścić pasażerów, ponieważ nie jest bezpośrednio na przystanku. A ludzie zdenerwowani, bo to był akurat ich autobus przesiadkowy...
2020-09-21 16:21
Autobus włączający się do ruchu nie ma pierwszeństwa przed samochodem. Samochód ma obowiązek autobus wpuścić, natomiast jak tego nie zrobi popełnia wykroczenie, przy czym kierowca autobusu nie ma prawa w takim przypadku ruszyć z zatoczki.
2020-09-21 17:05
W sumie, jak połowa przepisów w tym kraju.
Według PORD obaj złamali prawo, więc powinni oboje pokryć koszty.
2020-09-21 17:08
A to różnie bywa. Akurat znajoma kolegi (wiem, mało wiarygodne źródło, ale temat był "gorący" u nas w pracy ok. rok temu) pojechała, mimo że autobus włączał się do ruchu z zatoki (w mieście). Obtarła autobus, zażądała
A to różnie bywa. Akurat znajoma kolegi (wiem, mało wiarygodne źródło, ale temat był "gorący" u nas w pracy ok. rok temu) pojechała, mimo że autobus włączał się do ruchu z zatoki (w mieście). Obtarła autobus, zażądała policji i... miała dostać mandat. Nie przyjęła i sąd również ją wskazał winną. Ponoć był monitoring i biegli stwierdzili, że mogła wyhamować, a tego nie zrobiła. W uzasadnieniu było, że w PoRD jest obowiązek umożliwienia włączenia się do ruchu autobusowi, a ona tego nie zrobiła i jest winna.
2020-09-21 16:22
Filozof sie znalazł
2020-09-21 22:14
Pewnie właściciel kultowego ikarusa, on to sie lubi chwalic na fejsie swoimi "szarżami". No ale jak sie ma gadane ze służbami...
2020-09-22 06:00
W Gdyni ZKM Gdynia znana jest z takich fajnie zsynchronizowanych rozkładów. Pewnie biorą sobie lotki i rzucają w zegar, co im wypadnie to wpisują w rozkład. Do tego jeszcze kierowcy (czyt. p***y), którzy czekają co do
W Gdyni ZKM Gdynia znana jest z takich fajnie zsynchronizowanych rozkładów. Pewnie biorą sobie lotki i rzucają w zegar, co im wypadnie to wpisują w rozkład. Do tego jeszcze kierowcy (czyt. p***y), którzy czekają co do setnej sekundy na pustych przystankach, zwłaszcza rano (pozdrawiam Pana z 173 tym 5:09 z chylonii - jak Pan sobie nie radzisz to zostań Pan cieciem na budowie, albo kasuj w Lidlu).
2020-09-22 11:27
ten komentarz powinien być wyróżniony, w prosty sposób rozprawia się z absurdalnym argumentem szkodliwości zatok podnoszonym przez wszelkich aktywistów wyrosłych na fali jednej książki..
2020-09-21 16:20
Ale to nowych złotych czy starych?
2020-09-21 18:07
A co to są nowe złote?
2020-09-22 15:33
Gimby nie znajo.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.