2019-10-21 16:53
Opinia wyróżniona
W Gdyni nie da się jeździć rowerem, może jedynie od Wzgórza do Orłowa jakoś to wygląda. Reszta ścieżek to więcej nerwów niż jazdy i ciągłe przenoszenie roweru z jednej strony jezdni na drugą. Żadnej spójności, dlatego
W Gdyni nie da się jeździć rowerem, może jedynie od Wzgórza do Orłowa jakoś to wygląda. Reszta ścieżek to więcej nerwów niż jazdy i ciągłe przenoszenie roweru z jednej strony jezdni na drugą. Żadnej spójności, dlatego mimo to że mieszkam w Gdyni to wybieram ścieżki od Sopotu do Gdańska tam można pojeździć. A ta pokazówka urzędasów gó..... O da jak zwykle. 2 godziny hahaha z ich kondycją, dużo akurat zobaczą uchybień w tym czasie. Oni powinni pojeździć po całej Gdyni z 8 godzin to może by przejrzeli na oczy. A tak przejdą się bulwarem, Piłsudskiego i do Orłowa i stwierdzą że mamy poziom europejski jak w Holandi
2019-10-22 18:20
2019-10-22 14:51
złe - a jaka róznieca jak prawie wszędzie te hulajnogi w poprzek drogi są stawiane !!! Na ul.Morskiej natomiast same auta na ścieżce.... to nie są drogi rowerowrowe tylko ścieżki przetrwania :D
2019-10-22 12:21
O ile w pasie nadmorskim jedzie się całkiem płynnie, choć w sezonie letnim nietrudno tam o wzrost ciśnienia i kilka nieparlamentarnych słów, o tyle przejazd miastem, w dłużej np Grunwaldzkiej to już mało przyjemna
O ile w pasie nadmorskim jedzie się całkiem płynnie, choć w sezonie letnim nietrudno tam o wzrost ciśnienia i kilka nieparlamentarnych słów, o tyle przejazd miastem, w dłużej np Grunwaldzkiej to już mało przyjemna przygoda. Po pierwsze co rusz trzeba zsiadać z roweru aby przeprowadzić go na drugą stronę bo ścieżka nie jest poprowadzona jedna strona drogi, po drugie miejsce na chodnik albo na ścieżkę (zależy od miejsca) jest zbyt wąskie aby mogło się tam minąć 2 rowerzystów lub spokojnie przejść np 2osoby idące obok siebie (zazwyczaj mamy z dziećmi lub po prostu spacerowicze). DDR w trojmiescie są nieprzemyślane, brak również kultury zarówno wśród kierowców jak i rowerzystów. Ale to ostatnie to nasza polska przypadłość niestety.
2019-10-22 16:25
to nie byloby wielu miejsc potencjalnych kolizji z pieszymi i powstawałoby więcej dróg dla rowerów
2019-10-22 10:03
2019-10-21 20:40
samo biadolenie w interneicie pewnie nic nie zmieni.
2019-10-21 20:20
2019-10-21 19:27
nie wspominając o kuriozalnych słupkach na ścieżce na ul. Morskiej "dla dobra rowerzystów" jak tłumaczył Urząd Miasta :) bo tu nie chodzi o ściezki dla rowerzystów, a o szybkie wydanie kasy z Unii, żeby nie przepadła, a
nie wspominając o kuriozalnych słupkach na ścieżce na ul. Morskiej "dla dobra rowerzystów" jak tłumaczył Urząd Miasta :) bo tu nie chodzi o ściezki dla rowerzystów, a o szybkie wydanie kasy z Unii, żeby nie przepadła, a przy okazji ktoś zarobił na zrywaniu kostki położonej 3-4 lata wcześniej, jej wywiezieniu, położeniu asfaltu, malowaniu itd. I kasa krąży. To że te nibyścieżki nie nadają się do bezpiecznej jazdy, a niestety słusznie ich poprowadzenie wkurza też kierowców, to już zawdzięczamy polityce Szczurka. On ma gdzieś mieszkańców, ważne żeby się mógł pochwalić, że w tym roku oddał X kilometrów ścieżki i jakim jest świetnym prezydentem. Takie przejazdy to na etapie planowania, bo teraz to tylko śmieszny PR
2019-10-22 07:15
Po tych komentarzach mogę śmiało stwierdzić, że 90% osób tutaj piszących w ogóle nie jeździ rowerem a pisze te komentarze tylko żeby zjechać UM
2019-10-22 12:15
poczekaj aż zaczną kasować twoje wpisy to zobaczysz jakie jest zadanie tutaj wykonywane
2019-10-21 20:29
ale zawsze jest miejsce na ulepszenia
2019-10-21 20:55
2019-10-21 18:52
człowieku, my sobie flaki wypruwamy, żeby nas traktowano jako pełnosprawnych uczestników życia publicznego, w tym ruchu ulicznego, równych w prawach do innym obywateli, takich samych karnych podatników, bo jeździmy
człowieku, my sobie flaki wypruwamy, żeby nas traktowano jako pełnosprawnych uczestników życia publicznego, w tym ruchu ulicznego, równych w prawach do innym obywateli, takich samych karnych podatników, bo jeździmy rowerami do pracy, na zakupy, gdy dla większości buców tych ról nie da się spełnić bez samochodu
a ty chcesz infrę by "se pojeździć"? czułki, normalnie, opadają! no to faktycznie kierowczyki mają rację z ich postulatem "ped**arze do lasu"
wiesz, strzelaj w swoje kolano, a od mojego się odwal!
2019-10-23 00:55
ped**arze do lasu
2019-10-22 16:41
Zazdrościsz bar.....ie że większość ludzi zrobiła prawo jazdy i kupila samochod.Mamy 21 wiek to wiadomo że zakupy i inne czynności wykonuje się samochodem.A ty dur,,,,,,u tak flaki wypruwaleś w życiu że nie dorobileśsię nawet 15 letniego trupa,o prawie jazdy nie wspomnę bo pewnie w życiu nie nauczylbyś się jeżdzić samochodem po mieście.
2019-10-22 18:23
2019-10-22 12:24
Bardzo niekulturalna odpowiedz, o ile bardziej merytoryczna byłaby bez tej złości i obelg?
2019-10-22 10:06
,co nie znaczy ze tacy jak ty nie mogą sobie po niej pojeździć dla przyjemności :)
2019-10-22 14:49
bo przyczynia się to do rozwoju rekreacji i zdrowych zachowań społecznych.
2019-10-21 22:22
Ty chcesz jeździć do pracy, ktoś inny chce jeździć po lesie, ktoś inny chce pojeździć. Po prostu pojeździć. I niech każdy sobie jeździ tak jak mu to odpowiada. Wyzywanie od buców... No cóż. Często w takim momencie mówimy k sobie.
2019-10-21 22:52
trasy rowerowe w miescie powinny służyć głównie celom komunikacyjnym jak chcemy zeby ludzie przesiadali sie na rowery. budowanie "ścieżek" które nadają się jedynie do rowerków biegowych nie ma sensu. bo po co? dla
trasy rowerowe w miescie powinny służyć głównie celom komunikacyjnym jak chcemy zeby ludzie przesiadali sie na rowery. budowanie "ścieżek" które nadają się jedynie do rowerków biegowych nie ma sensu. bo po co? dla turystów? ludzie oczekują szybkiego komfortowego przemieszczania, a nie toru przeszkód. jeszce jak by nie było nakazu korzystać z tego badziewia to ok ale jest.
2019-10-22 08:36
Ale to nie wyklucza tego, że ktoś chce ścieżki po to żeby sobie pojeździć i nie można na niego za to wrzeszczeć
2019-10-22 16:23
cykliści są raczej spokojni
2019-10-21 23:12
i wprowadzenie zamordystycznych kar za potrącenia rowerzystów jadących jezdnią, wyprzedzanie na gazetę itd.
2019-10-22 05:36
Za przejeżdżanie rowerem po przejściu dla pieszych.
2019-10-22 14:48
jaką zaserwowali nam motomaniacy zawłaszczający przestrzeń publiczną.
2019-10-21 17:00
Dojazd od centrum Sopotu do granicy Gdyni zajmuje tyle samo co od granicy Gdyni do centrum Gdyni. A to może z 1/3 tej odległości.
2019-10-21 20:53
wszedzie strefa 30 a jezdnią jechać nie można. i**ota to wymymyslił jakiś albo człowiek który nigdy na rowerze nie jezdził
2019-10-22 10:53
2019-10-22 12:21
o ile da się z niej skorzystać i nie ma nakazu jazdy chodnikiem ;)
2019-10-21 16:52
Opinia wyróżniona
Kontrapasy rowerowe w centrum Gdyni to słabe rozwiązanie. Do likwidacji. Na Abrahama, na 3 Maja...
2019-10-22 10:45
Bo nie napisał Pan co w zamian.
2019-10-22 11:35
2019-10-21 22:16
2019-10-21 21:17
Na abrahama to słabe rozwiązanie.
Ledwo się auto mieści a co dopiero pas
2019-10-22 12:19
2019-10-22 03:02
Proszę spróbować pojechać ul.Słowackiego na rowerze od ul.Żołnierzy I Armii WP do ul.Kilińskiego kontrapasem .Życzę powodzenia działaczom rowerowym !!!
2019-10-22 07:39
2019-10-21 23:08
auto powinno jechać za rowerem jeżeli się nie mieści
2019-10-22 05:39
Ty tak serio?
2019-10-22 09:17
Szkoda kontrabasu
2019-10-22 11:34
da Gamba.
2019-10-21 20:57
standard jezdni bez ryzyka wyprzedzania na gazete. tylko tego jest zdecydowanie za mało to raz, dwa są zle zaprojektowane. powinny byc tak budowane zeby nie było możliwosci parkowania na nich
2019-10-21 20:46
Akurat kontrapas na 3 Maja to dobre rozwiązanie, pozwala w miarę szybko i bez konfliktu z pieszymi przejechać od Władysława IV/Obrońców Wybrzeża do dworca, póki nie ma kompletnej ścieżki wzdłuż W. IV i 10 Lutego.
Akurat kontrapas na 3 Maja to dobre rozwiązanie, pozwala w miarę szybko i bez konfliktu z pieszymi przejechać od Władysława IV/Obrońców Wybrzeża do dworca, póki nie ma kompletnej ścieżki wzdłuż W. IV i 10 Lutego. Powinien zostać nawet po uzupełnieniu tej ścieżki rowerowej, która jest obecnie projektowana. Bo kontrapas uzupełnia infrastrukturę i pozwala się dostać w kilka miejsc przy ul. 3 Maja.
2019-10-21 20:21
Jak dla mnie działa to całkiem OK - korzystam i nie widzę problemów
2019-10-21 18:36
jazda "pod prąd" ruchu pojazdów jest bezpieczniejsza niż jazda na zwykłej jezdni w tym samym kierunku, co samochody. Sprawdzone w praktyce na wielu ulicach miast Europy i Polski.
2019-10-21 22:25
Dla rowerzysty. Niesztety. I często jest na bruku. To moje argumenty przeciw
2019-10-21 22:46
co do bruku to racja.
2019-10-22 05:38
Bezpieczniejsze niż wydzielona (i oddzielona od jezdni i chodnika) droga rowerowa?
Słabo u ciebie zwyobraźnią, albo robisz wpisy na zlecenie UM.
2019-10-22 10:49
między skrzyżowaniami. Problemy powstają wtedy, gdy dwukierunkowa wydzielona z chodnika droga dla rowerów przecina jezdnię ulicy dochodzącej do ulicy, wzdłuż której prowadzi wydzielona droga dla rowerów. Problem ten może rozwiązać szeroki próg spowalniający - taki jak np. na skrzyżowaniu ulicy Bema z ulicą Kartuską w Gdańsku.
2019-10-22 12:17
między skrzyżowaniami bezpieczniejsza dla kogo? mając wspólną przestrzeń z pieszymi?
progi nie pomagają. jeździłbyś trochę rowerem to byś to wiedział. skoro wszędzie na świecie robi się to w formie pasów na jezdni to musi to być jednak lepsze rozwiązanie niż chodnikowe cuda które występują praktycznie tylko w Polsce.
2019-10-22 16:28
Ponadto miałem okazję i przyjemność przeczytania opracowania na temat najlepszych europejskich praktyk tworzenia infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego. Zapraszam na przejazd, mogę się podzielić kolejnymi spostrzeżeniami.
2019-10-22 11:33
2019-10-22 07:32
na wydzielonej zawsze jest problem z ustapieniem pierwszenstwa przez kierowcow. jest problem z widocznoscią, krawężnikami, spójnością, z wytyczeniem po lini prostej. poza tym wydzielona u nas oznacza wspolna z pieszymi. pisać dalej? wiec nie wiem co w tym bezpiecznego
2019-10-22 11:32
Zapraszam do Francji - na drodze rowerowej nie ma możliwości kolizji z samochodem.
Właśnie dlatego że jest oddzielona - nie paskiem farby a np kwietnikiem. Takoż od chodnika.
Jeśli wg ciebie kontrabas na Starowiejskiej i Słowackiego jest bezpieczniejszy.....
2019-10-22 12:11
niby jak jest oddzielona? rowery teleportują się w obrębie skrzyżowań? przelatują? dematerializują? takie technologie mają we Francji? super jak tak
2019-10-21 20:17
przekonania oparte o intuicję są często błędne
2019-10-21 16:39
Opinia wyróżniona
2019-10-21 16:33
Ja mogę ocenić z punktu widzenia użytkownika!
A od kiedy urzędnicy słuchają tego co potrzebują mieszkańcy?? A ile to trzeba bić piany żeby jeden czy drugi urzędas wystawił nos z za biurka i zobaczył swoje buble
Ja mogę ocenić z punktu widzenia użytkownika!
A od kiedy urzędnicy słuchają tego co potrzebują mieszkańcy?? A ile to trzeba bić piany żeby jeden czy drugi urzędas wystawił nos z za biurka i zobaczył swoje buble drogowe.
Tak naprawdę zanim urzędnik podejmie jakąś decyzje to powinien:
1 pół roku jechać rowerem do pracy
2 pół roku jechać komunikacją miejsca z dzieckiem na pływalnie na 2 koniec Gdyni
3 pół roku płacić za parkowanie pod UM z własnych pieniędzy
wymieniać dalej??
FAKT.... urzędnicy sa oderwani od rzeczywistości bo wszystko mają podstawiane przed nos....bo my musimy a oni mogą....
A jak by zaczeli odpowiadać swoim wynagrodzeniem za buble....bo prawo w ich przypadku to fikcja z odpowiedzialnością to zobaczyliby że czasem warto pomyśleć zanim wyda się nie swoje pieniądze!
2019-10-21 16:45
Jeździłam 6 miesięcy rowerem do pracy (nawet dłużej), fakt łatwo nie jest, nie dziwię się, że nie każdy chce się przesiąść, ale też nie każdy musi.
Nie jestem masochistką, żeby dziecko zapisać na basen na drugi
Jeździłam 6 miesięcy rowerem do pracy (nawet dłużej), fakt łatwo nie jest, nie dziwię się, że nie każdy chce się przesiąść, ale też nie każdy musi.
Nie jestem masochistką, żeby dziecko zapisać na basen na drugi koniec Gdyni, wybrałam zajęcia najbliżej domu.
Nie mam darmowego miejsca postojowego pod UM i tak, jestem za tym, aby każdy za takie miejsce płacił normalną stawkę.
Nie mam nic podstawione pod nos, wręcz przeciwnie w wielu przypadkach.
Proszę więc wszystkich urzędników nie wrzucać do jednego worka, bo realiów naszej pracy Pan/Pani nie zna.
Pzdr
2019-10-21 16:48
Współczuje łatki.... urzędnika ale taka jest prawda:)
A jak łatka boli zawsze można zmienić prace :) na taka bardziej ludzką i z godniejszym uposażeniem :)
2019-10-21 20:22
2019-10-21 17:08
2019-10-21 17:10
O tym jest artykuł właśnie. Narysować?
2019-10-21 17:27
d**ilu, on jest wybrany żeby nam służyć a nie żeby łaskawie raz w roku wysłuchał....namalować?
2019-10-21 20:23
Urzędnik to pracownik, który ma wykonywać swoją pracę, według kompetencji - jak wszędzie. I jak wszędzie cenny jest punkt widzenia drugiej strony.
2019-10-21 20:30
typowy jazgot
2019-10-22 11:37
Niektórzy mają wrodzony dar strzelania sobie w stopę.
Albo niskie IQ.
2019-10-21 17:40
Poza tym pokaż mi urzędnika który słucha obywatela:)
W Warszawie są tacy urzędnicy co nie wykonują wyroków Sądu więc nie ma co oczekiwać że urzędnik Cie posłucha ...nie oszołomie:)
2019-10-21 20:24
to znajdą milion powodów, żeby dowalić - bez jakiegokolwiek sensu
2019-10-21 19:32
naiwniaku skąd przyjechałes do Gdyni? to tylko pokazówka jaki ten Urząd w Gdyni niby przyjazny, taka reklama i tylko tyle
2019-10-21 20:24
może z Gdańska, nie miał daleko,
a takie przejazdy w Gdańsku są co najmniej w trakcie każdego
Kongresu Mobilności ;-)
2019-10-21 18:40
można słuchać osób, które uważają, że w Gdyni jest za mało miejsc do parkowania samochodów, można słuchać osób, które uważają, że warto tworzyć drogi dla rowerów kosztem miejsc do parkowania samochodów. Od tego są spotkania z urzędnikami by można wysłuchać racji obu stron i podjąć decyzję.
2019-10-21 19:30
teraz chcą konsultować jak już położyli ściezki jak chcieli? znowu trzeba dać komuś zarobic na poprawce geniuszu urzędników, teraz niby na życzenie mieszkańców? spryciulki
2019-10-22 10:11
Proponuję trasę od hutniczej - pucka- unruga - do estakady i na morską. Totalny absurd co 100m na puckiej zmieniać stronę jezdni. Na unruga naprzemiennie przecinanie z drogą dla pieszych. A trasa od unruga estakady do morskiej... powodzenia.
2019-10-22 12:26
Dokładnie tak! Tamta strona i rozplanowanie ścieżek rowerowych to Bangladesz...
2019-10-21 16:36
Ale co to za bzdura i tania propagita!? Na prawdę władza ma nas za ułomków. Byście darowali sobie tą hucpę.
2019-10-21 17:08
Pardon, powiem prawdę
2019-10-21 20:25
2019-10-21 20:33
do szkoły chodziłeś jak każdy, czyli zrobiłeś plagiat? buty nosisz, też plagiat? ściągnąłeś to zachowanie od innych. jesz ustami, znów plagiat.
2019-10-22 02:05
A tudzież ówdziesz u znachora czasem byłeś?
2019-10-22 09:37
proponuje mocniejsze okulary i dokladniejsze czytanie.
2019-10-21 16:37
Nędza. Nie potrzebuję do tego urzędników.
2019-10-22 16:42
do tego potrzeba punktu widzenia użytkowników, którzy nie mają serca zalanego żółcią nienawiści do inicjatyw innych ludzi
2019-10-21 16:38
+ wozkami dzieciecymi
2019-10-21 20:33
wiemy
2019-10-21 16:39
Opinia wyróżniona
2019-10-21 16:41
Żądamy równouprawnienia! Hulajnóg jest coraz więcej!
2019-10-21 16:43
A właściciel niech kontroluje i obciąża użytkowników
Za zle zaparkowany samochód jest mandat ze SM więc niech prawo też sciga hulajnogi
Mówie nie dla hulajnóg w takim wydaniu!
2019-10-21 16:43
cała Polska się śmieje :)
2019-10-21 16:46
2019-10-21 16:58
2019-10-21 20:59
2019-10-22 08:32
Ale właściwie najlepszy to by był kontrapas rowerowy na obwodnicy.
2019-10-21 16:46
Że co??? Urzędnicy będą jeździć pod prąd?? Tacy odważni???
2019-10-21 16:49
Pod kątem infrastruktury rowerowej
2019-10-21 16:53
Przerzutki:-)
2019-10-21 22:26
sioDełko ;)
2019-10-22 16:44
ciekawe, czy stosujesz zasady analizy wielokryterialnej
2019-10-21 16:50
rowerzyści powinni być na końcu. Po pierwsze niepełnosprawni, po drugie piesi, po trzecie pasażerowie zbiorkomu i ew. po czwarte rowerzyści.
Szkoda, że o tych trzech pierwszych grupach się zapomina.
2019-10-21 17:06
Ale rowery sa takie trendy.No i pIesiewicz naciska
2019-10-21 18:30
Masz chodniki, czego jeszcze chcesz?
2019-10-21 20:34
wiadomo
2019-10-21 18:43
bezpośrednio poniżej znajdują się rowerzyści i hulajnogowcy. Pasażerowie transportu zbiorowego zaraz po nich. Na samym końcu użytkownicy samochodów prywatnych.
2019-10-21 22:29
Chodników dla pieszych nie brakuje więc nie rozumiem argumentu, że się nie dba o pieszych. No come on! :) Infrastruktura dla rowerzystów to zwykle nadrabianie lat zaległości. Infrastruktura dla pieszych powstawała przez
Chodników dla pieszych nie brakuje więc nie rozumiem argumentu, że się nie dba o pieszych. No come on! :) Infrastruktura dla rowerzystów to zwykle nadrabianie lat zaległości. Infrastruktura dla pieszych powstawała przez dziesiątki lat i jest wszędzie. Niepełnosprawni - zgoda. Należy działać i to mocno. Ale stopniowanie, kto jest ważniejszy? To już wątpliwe. I niepotrzebne.
2019-10-22 09:41
Chodniki sa krzywe i dziurawe. Krawezniki wysokie. Schody poniszczone. Nawet kawalek chodnika niedaleko UM przerobili na droge rowerowa. Pieszy formalnie powinien zasuwac dookola.
2019-10-22 13:24
i wjazdy do urzędów za 2 miliony złotych dla jednego niepełnosprawnego w ciągu dnia
2019-10-22 16:47
zgodnie z łacińską zasadą: et haec facienda et illo non omittenda. Dbanie o infrastrukturę rowerową podnosi także jakość infrastruktury i przestrzeni miejskiej służacej pieszym.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.