2019-07-11 19:40
Opinia wyróżniona
Centrum coraz bardziej wyludnione, okoliczne dzielnice też. Nikt nie chce mieszkać przy hałaśliwych ulicach przelotówkach. Jeśli ma powstać obwodnica Witomina to tylko kolejowa, łącząca centrum z zachodnimi dzielnicami. Koszt budowy taki sam.
2019-07-12 08:44
Jeśli miasto daje deweloperm zgody na rozbudowę Gdyni na Zachód powinno budować drogi, bo kasę od deweloperów bierze ale przzeznacza na zupelnie inne cele. Witomino jest blisko centrum a samo centrum nie jest wyludnione, bzdury piszesz.
2019-07-12 08:10
Nie powinni dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami...
2019-07-12 06:42
I problem z dojazdem jest bo co chwile ulice zamykaja bo bieg, bo kolarze, bo cos tam. Za Chiny mieszkac w centrum Gdyni bym nie chciala.
2019-07-12 06:46
2019-07-11 22:10
Takie są ceny, taka jest polityka władz przez co Gdynia wciąż traci mieszkańców.
2019-08-10 15:38
bo mieszkają z dala od hałaśliwego i zasmrodzonego centrum. A dlaczego centrum jest hałaśliwe i zasmrodzone? Bo dojeżdżają nim osoby które zaoszczędzili na kupnie mieszkania i teraz dojeżdżają autami.
2019-09-12 21:00
Kupisz 100 za za miastem i zostanie jeszcze na 3-4 auta.
2019-07-12 08:25
To nie "władza" ustala ceny, tylko rynek.
2019-07-11 22:29
Ceny są jakie są a i tak ludzie kupują później będzie płacz jak balonik pęknie a kredyt spłacać trzeba będzie dalej już to było przerabiane ostatnio np w USA
2019-07-11 21:21
Centrum się wyludnia z dwóch powodów: horrendalnych cen, zarówno zakupu, jak i najmu i mieszkań i lokali pod działalności, oraz faktu, że w Gdyni nie powstają żadne powierzchnie biurowe, a te, które są budowane są po
Centrum się wyludnia z dwóch powodów: horrendalnych cen, zarówno zakupu, jak i najmu i mieszkań i lokali pod działalności, oraz faktu, że w Gdyni nie powstają żadne powierzchnie biurowe, a te, które są budowane są po prostu zbyt ograniczone - sztucznie nałożony limit wysokości blokuje rozwój. Dzięki temu naprawdę znacząca część mieszkań w centrum od dawna służy jako biura firm. Są miejsca np. na Świętojańskiej, gdzie w całych klatkach nie mieszka ani jedna osoba. Gdyby np PPNT w Redłowie zamiast kompletnie bezsensownych czterech częściowo użytecznych kondygnacji miał ich 12, nie tylko zwiększyłaby się dostępność powierzchni, ale spadłaby też cena najmu. To samo biurowce na Łużyckiej.
2019-07-11 15:38
Opinia wyróżniona
...korki przeniosą się z Witomina na Chwarzno, a zamiast Kieleckiej, permanentnie zostanie zakorkowany wjazd na obwodnicę. Optymalnie powinien jeszcze zostać rozbudowany węzeł na Chwarznie i obwodnica do 3 pasów do Karwin pociągnięta, żeby zrobić płynny wlot na trasę kaszubską/obwodnicę metropolitalną.
2019-07-11 21:21
2019-07-11 18:56
No to się przeniosą, zawsze będzie to krok na przód i jakaś inwestycja
2019-07-11 22:30
Gwiazda skweru król bajeru robi sobie dojazd do domu...
2019-07-11 16:14
Opinia wyróżniona
A za kilka lat będzie zakorkowana jak Słowackiego we Wrzeszczu, w centrum nie będzie miejsca do parkowania, a do tego kolejna rozbudowa Węzła Cegielskiej. To jest droga donikąd. Ułatwienia dla aut, a nie komunikacji miejskiej, odbiją się czkawką szybciej niż to się niektórym wydaje.
2019-11-19 15:02
Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni -
Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni - autobusy i trolejbusy nie rozładowują korków, one je powodują. Autobus na zbyt wąskim rondzie, na małym skrzyżowaniu czy czekający na możliwość skrętu w lewo zatrzymuje ruch kilku-kilkunastu samochodów osobowych i powoduje zator na długości kilkudziesięciu metrów (a kolejne autobusy czekające na swoje miejsce jeszcze zwielokrotniają tę sytuację). Najpopularniejszym i najchętniej wybieranym środkiem transportu jest i pozostanie samochód osobowy (jeśli potrzebne źródła, można wejść choćby na stronę ZKM). Kolejne skrawki buspasów, kolejne przystanki dodawane co 50 metrów nie poprawiają sytuacji - pogarszają ją. Autobusem jedzie kilka-kilkanaście osób, to fakt. Ale najczęściej są to osoby skazane na komunikację miejską. Znacznie mniejsza część korzysta z niej z własnego wyboru. Sam fakt tworzenia rozsądnych i wygodnych sposobów komunikacji zbiorowej niestety nie rozwiąże problemu. Musi to być komunikacja w dużym stopniu niezależna, która nie wchodzi w konflikt i nie przecina tras indywidualnych środków transportu (samochodów). To co dzieje się dzisiaj w Gdyni to wyłącznie Public Relations. Miasto pokazuje, jak bardzo jest eko, ale jeśli przyjrzymy się efektom, są dosyć dramatyczne. Gdynia jest jednym z miast, w których czas dojazdu z punktu A do punktu B (dom - praca) należy do najdłuższych w Polsce (raport chyba Yanosika, jeśli pamiętam). Także niestety, komunikacja miejska mająca rozładować korki (bez uprzedniego rozładowania korków, w których stoją "osobówki") to mit i łapanie się na eko-PR.
2019-07-11 19:42
sorry, ale kolej na Oksywie i Obłuże jest o wiele ważniejszą inwestycją
2019-07-12 06:01
pkp plk właśnie zleciła opracowanie studium kolei na północ Gdyni, z intencją budowy, więc czego pieprzysz jak tłuczony kartofel?
2019-07-12 09:24
to trzeba polubić koreczki. A Gdynianie nie chcą już się zrzucać na odetkanie waszej dzielnicy.
2019-07-12 08:30
To pisklak, on nie odróżnia PKP od PLK i od UMG.
2019-07-11 20:32
Sorry, mieszkańcy pólnocnej Gdyni niech strajkują w Kosakowie
2019-07-13 08:43
Dlaczego mieszkańcy północnej Gdyni mają strajkować w Kosakowie?
2019-07-12 02:36
i czekają na śmierć pod kołami nadjeżdżających tam pociągów :)))
2019-07-12 06:02
2019-07-11 19:33
Mieszkam na Witominie i jak mi obok bloku zbudują obwodnicę to też wyniosę się z Witomina do domku na wieś
2019-07-12 00:05
Mapka wprawdzie prowizoryczna jest ale przeciez wyraznie widac ze droga przez las ma isc wiec o czym piszesz???
2019-08-10 15:31
Z jednej strony Chwarznińska, z drugiej strony obwodnica, nagroda, że nasza rodzina korzysta z komunikacji miejskiej i mieszka blisko centrum. Czuję się jak frajer bo kupiłem drożej mieszkanie za to właśnie by mieszkać bliżej centrum.
2019-07-11 19:14
To nie jest droga do nikąd to droga do domu szczurka.
2019-07-11 18:01
Wysoko rozwinięte kraje np Niemcy mają mnóstwo dróg, ale i bardzo dobrze rozwinięta komunikację miejską. My nie mamy ani tego ani tego
2019-07-11 23:37
Chwatit!!!
2019-07-11 17:45
Zachowując proporcje to powstanie co najwyżej leśna piesza ścieżka
2019-07-12 02:32
hi hi hi
2019-07-11 17:58
Zatrzymać nowe budowy w starych dzielnicach Gdyni to i ruch się nie będzie zwiększał. Mam odczucie, że w ostatnich 10 latach pół Polski przeprowadziło się do Trójmiasta
2019-07-12 02:34
a i sklepów monopolowych dla suwerenów 500+ jak będzie mniej to się do ościennych gmin ci patolodzy+ przeniosą ... hi hi hi
2019-07-11 18:28
.
2020-01-01 18:01
Na witominie też spada liczba mieszkańców
2019-07-11 19:19
Co pasuje to szczekamy
2019-07-11 18:42
Są osoby, które mieszkają w Gdyni od lat i nie są tutaj zameldowane. Widać to szczególnie po rejestracjach samochodów. Więc liczba mieszkańców spada, a liczba prawie mieszkańców rośnie
2019-07-12 08:27
"Liczba mieszkańców" nie równa się "liczba zameldowanych"
2019-07-11 17:18
Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że
Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że ciągła rozbudowa dróg nie dość że zatyka te drogi to jeszcze korkuje dojazdy. No ale może stanie w korkach aż do Węzła (bo nie oszukujmy się - wszyscy z obwodnicy do centrum pojadą tamtędy- "bo nową szeroką obwodnicą") będzie normą. Może nie przez pierwszy rok-dwa, ale później już tak. Wtedy co? Kolejną kasa w błoto i poszerzamy?
Trzeba: remontu istniejącej Chwarznienskiej; trakcji trolejbusowej do Sokółki, buspasow w obie strony na całej trasie i dwóch linii (do Gdyni i druga do Redłowa) często jeżdżących. W drugim etapie odgalezienie PKM od Karwin do Chwarzna - lasem.
Obwodnicą sprawy nie załatwi. Dwie trzy alternatywy w pojeździe do centrum już tak.
2019-07-11 18:00
Ale przynajmniej tysiące mieszkańców Witomina dojedzie do domu i będzie żyło szczęśliwiej nie mając tego hałasu i smrodu.
2019-07-11 21:08
nie wiem o czym piszesz
2019-07-11 19:13
Że kierowcy nie będą omijac zakorkowanego odcinka jadąc pezez dzielnicę. Poza tym obwodnica nie rozwiazuje kwestii relacji do Redłowa i Stadionu i SKM.
2019-07-11 17:34
ja nie wiem jak wam wychodzi, że ile by nie zbudowali to te korki się będą przesuwać. Ponoć perpetuum mobile nie istnieje, a wy twierdzicie, że w przypadku dróg i aut jednak tak..
Teraz czekam na koronny
ja nie wiem jak wam wychodzi, że ile by nie zbudowali to te korki się będą przesuwać. Ponoć perpetuum mobile nie istnieje, a wy twierdzicie, że w przypadku dróg i aut jednak tak..
Teraz czekam na koronny argument porównujący Gdańsk do "bo ju es ej w los angielos", gdzie porównujecie ponad 4mln ludzi w samym mieście i ponad 12 mln w aglomeracji do ledwo 2mln na 3 miasta + okolice...
2019-07-11 19:47
Że liczba aut rośnie. I że spora część mieszkańców zachęcona szeroką drogą - przesiada się do auta i dokupuje auto. I że kierowcy tranzytowi chętniej wybierają nowe i szerokie drogi.
2019-07-11 15:31
super wiadomość
2019-07-11 15:55
Takich news-ów to um w Gdyni na na pęczki tylko wykonania brak
2019-07-11 16:10
lub szerokie pobocze, żeby można było ciąć kolarzówkami.
Ta droga to będzie fajna opcja na triathlony i biegi!
2019-07-11 16:16
2019-07-11 16:23
Sam się spróbuj pokryć i daj znać, jak ci się udało!
2019-07-11 16:50
Ale znając dokonania Szczurka w zakresie budowy nowych dróg to szansę raczej marne.
To tylko kolejne mydlenie oczu
2019-07-12 00:31
jw Brawo panie prezydencie
2019-07-12 11:19
Poczekaj poczekaj poczekaj takich newsów to um w gdyni na na na na na pęczki
2019-07-11 15:33
2019-07-11 16:12
Rok. Nie 'rok czasu' tylko 'rok' !!! Gramatyka z 2 klasy podstawówki!!!
2019-07-11 17:40
2019-07-12 09:45
Kto minusuje? Przecież OkO ma 100% racji. Koleś kaleczy język polski a osoba, która zwraca mu na to uwagę dostaje publiczny lincz? Coś tu nie gra...
2019-07-13 20:32
2019-07-11 16:12
Znając realia gdyńskich wykonawców mtm to będzie to trwać powyżej 5 lat. Napewno jakieś zwierzątko się znajdzie które jest pod ochroną, i termin 10 lat może być realny.
2019-07-11 17:05
to raczej nie za mego życia
2019-07-11 18:30
2019-07-13 20:33
Ze mna.
2019-07-12 10:56
2019-07-11 15:34
2019-07-11 15:51
węzeł Karwiny już rusza... szykuj się do chaosu w trakcie przebudowy
2019-07-11 16:14
ale to jest inwestycja centralna a nie miejska
2019-07-11 17:33
ale chyba mowa jest o węźle Karwiny na Obwodnicy a nie splocie Sopockiej Wielkopolskiej i Strzelców
2019-07-11 16:06
2019-07-11 16:20
na witominie
2019-07-11 23:21
Nie wycinać lasu!!!
2019-07-12 06:47
2019-07-12 07:50
Wszystkie wspomniane przez Ciebie inwestycje ruszą gdy szanowny p prezydent i jego banda zniknie .....
2019-07-11 15:34
Skandal!
2019-07-11 15:38
2019-07-11 16:38
Pod lasem. W tunelu.
2019-07-11 18:55
2019-08-10 15:32
2019-07-11 23:55
2019-07-13 20:34
Gora, nad lasem mozna.
2019-07-11 16:44
2019-07-11 16:47
Tak jak kanał na mierzei....
2019-07-11 23:52
Lepiej byłoby nad lasem lub pod.
2019-07-13 11:19
1. ominiemy tereny zamieszkane przez ludzi
2. samochody stojące na witominie w korku przestaną zatruwać powietrze, którym oddychają ludzie
3. w lesie samochody będą jechać, a nie głównie stać, dzięki czemu
1. ominiemy tereny zamieszkane przez ludzi
2. samochody stojące na witominie w korku przestaną zatruwać powietrze, którym oddychają ludzie
3. w lesie samochody będą jechać, a nie głównie stać, dzięki czemu będą emitować mniej spalin do atmosfery
4. las i drzewa mają pewną (nie całkowitą rzecz jasna) zdolność do oczyszczania powietrza
5. takie rozwiązanie będzie tańsze i bardziej efektywne
A tak poza tym.... nie wiem w jakich korkach muszą stać mieszkańcy Gdyni, z roku na rok dłuższych, aby podziękować naszym władzom, które są zainteresowane wyłącznie PRem, a nie przemyślanymi działaniami na rzecz mieszkańców. Wszystkich mieszkańców, nie wyłącznie rowerzystów, dla których są zwężane ulice w Śródmieściu.
2019-07-11 15:34
Korków moi drodzy i kochani. A może obwodnica obwodnicy ? Sven Sku....en
2019-07-11 16:59
Budować nasz prezydent ma tyle spraw do załatwienia że każda minuta się liczy i musi szybko dotrzeć z pracy do domu.
2019-07-11 20:13
obwodnica obwodnicy powstaje w bólach. to tzw. trasa kaszubska
2019-07-11 15:34
ale szkoda Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Co raz bardziej ingerujemy w jego strukturę.
2019-07-11 15:57
jest bardzo zaśmiecony i zdegradowany przez człowieka
2019-07-11 16:56
Jak Szyszko wycinal Puszczę i inne lasy to Pisiory milczały!
2019-07-11 21:39
Z kornikiem walczy się tylko poprzez wycinanie chorych drzew. Tak się robi na całym świecie , również w Twojej ojczyznie Niemczech
2019-07-12 08:32
Jakoś na Białorusi ta sama puszcza ma się dobrze, a u nas "tną kornika" - co to, kornika tam nie ma, się boi Łukaszenki, a Jarkacza już nie? Doedukuj się, Andrzejku!
2019-07-11 19:23
Chyba, że zbudują 10ciolewoskręt z drogi różowej na kielecką inaczej nadal większość będzie wybierać malokacką jadąc od strony Sopotu i Gdańska.
Ciekawe jak będzie wyglądać ruch aut od strony Witomina.
2019-07-11 15:35
My w Somoninie mymy już ring, a Gdynia wiecznie zaczopowana.
2019-07-11 17:01
uff dobrze że te pieniądze nie pójdą na przereklamowaną estakadę czy ulicę Kwiatkowskiego
2019-07-11 15:35
podobnie jak ponad 70% Gdynian
2019-07-11 16:29
czy kucyk?
2019-07-11 16:47
2019-07-11 16:58
Do 70 % to mu dużo brakuje! Poza tym mówimy o tych co głosowali a nie o wszystkich mieszkańcach!
2019-07-11 18:15
Trzeba było iść do urny, a nie teraz marudzić.
2019-07-11 17:28
a ich jakość, to dwie różne sprawy, jak widać.
2019-07-12 11:42
Zazdrośnikom z Gdańska i Spotu, którzy się tutaj plują na forum, mówimy stanowcze NIE!!!!
2019-07-12 14:07
Zazdrośnikom?
Czego?
2019-08-15 21:12
jedynie Ci, którzy nie znają jego bezpośrednich decyzji; spróbuj coś załatwić w Wydziale Architektury , spróbuj mieć nieruchomość i ją zabudować - jak już doświadczysz łaski pana - wtedy decyduj o głosowaniu na prezydenta Gdyni
2019-07-11 15:36
... zrobią przetarg, oferta najtańsza będzie na 80mln i znowu wyjdzie Łucyk i powie sory... chieliśmy zrobić ale jest za drogo i jak to w Gdynia "nie da się". Taki będzie finał...
2019-07-11 16:48
2019-07-11 18:17
2019-07-11 22:59
Wzrosły pensje, wzrósł masakrycznie ZUS, rośnie inflacja, rosną ceny materiałów budowlanych, prądu i paliwa więc nie widzę tego, żeby dało się utrzymać w założonej kwocie. Ostatnio w każdym przetargu widzę wyższe ceny
Wzrosły pensje, wzrósł masakrycznie ZUS, rośnie inflacja, rosną ceny materiałów budowlanych, prądu i paliwa więc nie widzę tego, żeby dało się utrzymać w założonej kwocie. Ostatnio w każdym przetargu widzę wyższe ceny niż założone przez Inwestora. Po prostu wyliczenia do przetargu były robione 2-3 lata temu, ale od tego czasu koszty tak wzrosły, że masakra.
2019-07-12 08:33
Podaj, o ile wzrosły ceny paliwa?
2019-07-11 15:36
Ponownie oferty będą droższe bo materiały i pracownicy coraz wiecej kosztują wiec te 60 mln to um może sobie wsadzić....
Szczur pewnie o tym wie i rzuca hasła że niby coś się w um myśli o ludziach.
Panie prezydencie czas wsiąść w autobus i przejechać się po Gdyni. Wiele wtedy widać....
2019-07-11 16:49
2019-07-11 20:04
Czy wołowy?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.