2020-02-17 08:46
Opinia wyróżniona
Trzy pasy muszą być. Zlikwidować i tak kiepskie miejsca parkingowe i dodać jeden pas, byle nie buspas. Dwa pasy do Międzytorza i jeden w przeciwną stronę. Miasto się rozrasta, więc trzeba działać - to już nawet nie kwestia woli i oczekiwań, a przymus, jeśli Międzytorze ma być zabudowywane.
2020-02-17 09:18
2020-02-17 14:25
2020-02-17 11:43
My czyli kto?
"Inwestorzy", którzy opanowali tę część miasta czy właściciele kamienic? W zasadzie obojętne, bo obie siły zainteresowane w tym, aby z zrobić z niego kurort konkurujący z Sopotem.
To droga do
My czyli kto?
"Inwestorzy", którzy opanowali tę część miasta czy właściciele kamienic? W zasadzie obojętne, bo obie siły zainteresowane w tym, aby z zrobić z niego kurort konkurujący z Sopotem.
To droga do nikąd, dająca korzyści niewielkiej grupie ludzi. Na dodatek, którzy tu nie mieszkają a swoimi roszczeniami dewastują środowisko gospodarcze. Podobnie jak zdewastowali Mazury czy część wybrzeża w okolicach Łeby.
Byleby daczowisko było.
2020-02-17 13:39
Tu mieszkam, moja rodzina tu mieszka i znajomi też - naprawdę miasto to nie jest miejsce by zachęcać kierowców do szybkiej jazdy.
W Śródmiesciu pieszych jest wielokrotnie więcej niż samochodów - naprawdę to pieszy
Tu mieszkam, moja rodzina tu mieszka i znajomi też - naprawdę miasto to nie jest miejsce by zachęcać kierowców do szybkiej jazdy.
W Śródmiesciu pieszych jest wielokrotnie więcej niż samochodów - naprawdę to pieszy powinien się tu czuć bezpiecznie a nie kierowca mieć zachętę do jazdy 70 km/h i szybciej. A potem dziwimy się, że miasto likwiduje szkoły z hasłem, że dzieci mają za głośno bo samochody są za głośno. Błedne koło.
2020-02-17 09:50
Raczej wątpię.
2020-02-17 12:05
Szczególnie odcinek między Piłsudskiego a Obrońców Wybrzeża - to jest autostrada w mieście. Nagminne łamanie ograniczenia prędkości, sznur aut, wyprzedzanie - jak na autostradzie
2020-02-17 09:57
Gdyńska, al. Zwycięstwa, Morska. Każda przynajmniej po dwa pasy w każdą stronę na osobnych jezdniach. Nawet Władysława IV tak wygląda na długim odcinku. Ograniczenia prędkości nie respektowane, jeździ się prawie z autostradową prędkością.
2020-02-17 09:18
2020-02-17 08:28
Opinia wyróżniona
Niezbędne są parkingi wielopoziomowe na obrzeżach centrum Gdyni.
Bez tego centrum naszego miasta będzie umierać.
Parkingi wielopoziomowe są wokół centrum każdego normalnego miasta europejskiego, Gdynia nie może tu być wyjątkiem.
2020-02-17 14:52
Po to budują trasę kaszubską aby w mieście było więcej aut. Droga prowadzi wprost do centrum więc tam też są potrzebne parkingi. Jeśli nie chcą aut niech pozamykają ulice i zrobią deptaki
2020-02-17 15:59
Która z dróg prowadzi do centrum. Żadna.
2020-02-17 12:58
Na spokojnie odciążyło by centrum.
2020-02-17 13:22
2020-02-17 11:34
W każdym normalnym europejskim mieście ludzie rozumieją, że centrum nie jest dla samochodów. Centra się zamykają na indywidualny ruch kołowy, ale Polak wie lepiej.
2020-02-17 12:22
Kraków i Wrocław już to dawno zrozumiał
2020-02-17 17:14
Krakow..
Jestem w Krakowie raz w miesiącu na weekend i w Trójmieście w porównaniu do stolicy Małopolski miejsca parkingowe czekają na kierowcę.
2020-02-17 10:37
o ile w weekend faktycznie trudno o miejsce, to w tygodniu nie ma większego problemu.
2020-02-17 11:48
bo komunikacji tam nie uświadczysz.
Sporadycznie pojawiający się 27 wiosny nie czyni...
2020-02-17 12:21
2020-02-17 13:12
nawet z sypialni do kibla jadę. Co będę chodził te 5 metrów jak mam auto.
2020-02-17 09:20
2020-02-17 10:19
że będzie dla wszystkich, a nie tylko dla urzędów, biurowców i innych uprzywilejowanych. Jak jadę do centrum korzystam z parkingu (najczęściej pod szkołą filmową) i jak byłby ten parking pod Piłsudskiego to dalej mogę
że będzie dla wszystkich, a nie tylko dla urzędów, biurowców i innych uprzywilejowanych. Jak jadę do centrum korzystam z parkingu (najczęściej pod szkołą filmową) i jak byłby ten parking pod Piłsudskiego to dalej mogę iść pieszo. Teraz muszę się pchać przez Świętojańską lub Władysława IV. Także parkingi przed wjazdem do centrum (z różnych stron i kierunków) są jak najbardziej potrzebne. Wtedy można myśleć o ograniczeniu ruchu w centrum.
2020-02-17 12:20
dalej możesz sobie podjechać komunikacją miejską
2020-02-17 11:47
bo za mały a po drugie, niedostępny z wymienionych i gołym okiem widocznych powodów...
Miejsce na parking jest (przy torach) a oraz było (po drugiej stronie torów). Jednak nie zostanie to zrealizowane, do puki interesy "znajomych królika" nie zostaną zaspokojone.
2020-02-17 09:12
2020-02-17 13:07
2020-02-17 12:42
2020-02-17 13:08
wielopoziomowy nie trafiłem. Taki dopiero znalazłem w drodze powrotnej w Hamburgu, przy głównym dworcu kolejowym.
2020-02-17 17:24
Przy samej przelotówce masz 2, obok Lisebergu i przy ICE Focus.
2020-02-17 09:09
Gdynia nie może być wyjątkiem? To patrz jak nim jest! XD
Wiecie co jest w każdym europejskim mieście? Rower miejski, wspólny bilet, automaty biletowe, heh długo by tak można...
2020-02-17 10:51
2020-02-17 12:18
2020-02-17 09:09
Po godz. 17 pusto w Gdyni. I ciemno.
2020-02-17 13:41
Kiedy tu ostatnio byłeś po 17?
2020-02-17 13:04
nie mogę znaleźć miejsca parkingowego nawet o 20:30, gdy rzadko przybywam tutaj samochodem (znacznie częściej rowerem).
2020-02-17 08:50
i jednopoziomowe również !
2020-02-17 08:46
Kierowcy i tak nie beda korzystac bo zaluja kilku zlotych na parking
2020-02-17 12:41
Wystarczy po wybudowaniu tych parkingow skomunikować je komunikacją miejską, a za złe parkowanie/nie płacenie zrobić mandat 250zł (na dzisiejsze stawki) i będzie porządek. Podobnie pod blokami, zrobić model szwedzki -
Wystarczy po wybudowaniu tych parkingow skomunikować je komunikacją miejską, a za złe parkowanie/nie płacenie zrobić mandat 250zł (na dzisiejsze stawki) i będzie porządek. Podobnie pod blokami, zrobić model szwedzki - wszystkie miejsca przydzielone. Nie masz miejsca - nie parkujesz. I po problemie. Ale do tego trzeba odwagi i trochę inwestycji, choć i tak niewiele przy np rozbudowie dróg i parkingów w centrum. Zaoszczędzone środki na poprawę życia.
2020-02-17 09:42
jak wprowadza ten bilet metropolitalny za 150zł to ilość pojazdów wiozących ludzi do pracy w centrum spadnie drastycznie, pozdrawiam ;D
2020-02-17 10:23
Jeszcze bardziej zapchana komunikacja miejska ma zachęcić kogoś do rezygnacji z samochodu? Nie sądzę.
2020-02-17 12:17
2020-02-17 10:06
Nie wydaje mi się.
2020-02-17 11:36
2020-02-17 07:00
To nie jest inwestycja którą można zrobić farbą więc urząd miasta nie wyszedłby poza projekt
2020-02-17 07:27
2020-02-17 08:05
2020-02-17 08:11
znowu sam ze soba gadasz?
2020-02-17 08:05
Część tego "ronda" zapadła się.
2020-02-17 08:08
Napisz jeszcze raz, tym razem po polsku.
2020-02-17 08:37
Czego i**oto nie jesteś w stanie zrozumieć? Że w dużym mieście istnieje jako stałe rondo stworzone z plastikowych separatorów?
2020-02-17 13:59
Dziczy trzeba sygnalizować zmianę na wszelkie sposoby, bo "nie zauważą" znaków poziomych
2020-02-17 07:01
2020-02-17 07:02
2020-02-17 07:04
to chcę aby był również dla nas zakaz wjazdu!
2020-02-17 08:24
Czy napisałeś już wszystkie odpowiedzi do swojego wpisu czy jeszcze coś nas czeka ?
2020-02-17 09:40
To się przypatrz
2020-02-17 11:00
Przypatrz się dobrze bo trzcionka jest inna!
2020-02-17 09:20
2020-02-17 07:01
Cudownie ożywiłoby to centrum
2020-02-17 07:05
Umiera. A to pan? Panie ł. Co za wstyd.
2020-02-17 07:15
Polacy nie robią zakupów przy ulicach. Taki mamy rynek.
2020-02-17 07:40
To ludzie robią zakupy, a nie samochody.
A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu
To ludzie robią zakupy, a nie samochody.
A precyzyjniej - kierowcy na Świętojańskiej nie wysiadają, bo nie ma gdzie zaparkować, żeby wejść do sklepu. Dlatego ich ten handel nie dotyczy. A ograniczenie ruchu aut zwiększy atrakcyjność tej ulicy, będzie więcej pieszych, a oni zakupy będą robić.
Samochody, precz ze Świętojańskiej i Starowiejskiej !
2020-02-17 07:47
Bo do tej pory ten mityczny pieszy nie może jakoś trafić na Świętojańską. Przedmówca sam sobie zaprzecza. Ludzie nie przyjeżdżają bo jest za mało miejsc do parkowania - ograniczmy jeszcze ilość tych miejsc. Przecież to logiczne.
2020-02-17 08:09
Liczbę, nie ilość. Co to, te miejsca są niepoliczalne, płynne???
2020-02-17 08:39
nie wszystkie legalne miejsca do parkowania są wyznaczone, a na miejscu jednej G-klasy, mogą zmieścić się dwa Smarty w zależności od umiejętności parkowania i życzliwości parkujących. Więc jak najbardziej można pisać o ilości :)
2020-02-17 09:01
A kierowca wysiadac?
Nie ma po co i, ot, cala tajemnica.
2020-02-17 11:26
żeby to samo kupić drożej
2020-02-17 14:00
Ludzi jest tam dużo, bo nie każdy musi codziennie jeść schabowego z ziemniakami
2020-02-17 16:44
Zwolennicy ekonomii kafejkowej w natarciu.
2020-02-17 08:58
2020-02-17 10:26
demagogia.
Tam się nie robi zakupów. Tam się nic nie robi...
No chyba, że "interesy"...
2020-02-17 16:40
Widać, że zakupy robią przede wszystkim ludzie w samochodach. Niby do centrum 500 metrów, ale po kiego wała tam jechać.
2020-02-17 08:58
Przez deptak, którego nie ma ? Chłopie, zacznij myśleć ! W wielu miastach są deptaki i handel ma się świetnie ! U nas od lat o deptaku się dopiero mówi, a ty już twierdzisz, że przez niego handel na Świętojańskiej umiera.
2020-02-17 10:39
Popieram od zawsze, ale włodarze nie mają jaj żeby podjąć taka decyzję
2020-02-17 07:06
Ale po co, jeszcze więcej ludzi chcesz w mieście?
2020-02-17 08:10
To moze bombę walnij, część ludzi wyginie i wtedy bedziesz miał swój raj bez ludzi.
2020-02-17 08:18
Nie trzeba, sami się wykończą, społeczniaku.
2020-02-17 11:21
To sobie kolego sprowadzaj więcej ludzi do miasta, tylko później nie narzekaj, że stoisz w korku na Estakadzie czy Kieleckiej, że nie ma gdzie zaparkować w centrum, że są dłuższe kolejki do sklepów, czy że po prostu wszędzie jest tłoczno.
2020-02-17 17:39
Ale można przyjąć więcej mieszkańców mówiąc im otwarcie: dla waszego samochodu raczej nie będzie miejsca albo będzie ono naprawdę drogie.
2020-02-17 20:31
To się sprowadzą pociągami czy innymi promami i prędzej czy później będziesz miał ścisk.
2020-02-17 08:01
Piękne połączenie od dworca do morza
2020-02-17 08:28
2020-02-17 08:44
Nawet nie wiem co to za stowarzyszenie. Ale jak widzę zdegradowaną ulicę z takim potencjałem to żal mi się robi. A mit o podjeżdżaniu pod sklep samochodem już dawno można porzucić. Zazwyczaj trzeba zaparkować kilkaset metrów dalej i dojść. Tak czy siak się nachodzisz, tylko wcześniej narobisz korków i dymu.
2020-02-17 08:19
pamiętam jak dziś wypowiedz włodarzy Gdyni że to nowoczesne miasto nie potrzebuje Świętojańskiej jako deptak
2020-02-17 16:47
A to jakaś wyjątkowo przytomna wypowiedź jak na władze miasta
2020-02-17 19:35
to ze 20 lat temu było, powstała koncepcja miasta dla ludzi niestety przegrała z durnym populizmem a szkoda...
2020-02-17 08:59
...juz nic nie pomoze...
2020-02-17 09:02
Po co jeszcze jeden deptak? Jest już Skwer i Bulwar. Chyba wystarczy. Trzeba jakoś dojechać do tych deptaków.
2020-02-17 10:01
Polecam.
2020-02-17 10:25
ale do lekarza, do laboratorium, ze starszymi osobami jest problem. Przynajmniej podwieźć i wtedy na parking, pod warunkiem że jest w miarę niedaleko.
2020-02-17 17:38
Jeszcze ten parking musi być wolny od czasu do czasu co oznacza że musi być odpowiednio drogi i opłaty muszą być skutecznie egzekwowane. Innymi słowy "niedasię"
2020-02-17 12:29
Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
Nie każdy może jeździć komunikacja miejską. Ja np jazdy autobusem unikam z prostej przyczyny. Odporność mam obniżoną a ludzie się nie myją. W praktyce oznacza to dla mnie, ze dwie-trzy podróże autobusem i jestem chora.
Jak najbardziej przerzucę się na jazdę komunikacją miejską, ale pod jednym warunkiem - ludzie zaczną przestrzegać podstawowych zasad higieny osobistej
2020-02-17 12:40
2020-02-17 14:44
Jasne ze sie da, ale jak z W Kacka mam jechac 30 min autobusem do centrum, w ktorym i tak nic nie ma, to po prostu nie jezdze tam wcale. Szkoda ze ci wspaniali spolecznicy nie dostrzegaja ze centrum Gdyni wrocilo do PRL
2020-02-17 10:26
na to juz za pozno. o tym trzeba bylo myslec przed budowa riviery. teraz juz po ptokach. nikt na swietojanska nie wroci
2020-02-17 11:49
bo tylko cud to miejsce może ożywić...
2020-02-17 13:21
Coraz mniej kupujących. Niedługo na Świętojanskiej znikną sklepy i zostanie pusty deptak jako wybieg dla kotów !
2020-02-17 13:41
Skwer Kościuszki, Park Kamienna Góra, Promenada nad morzem ...,,Obok rozpalony asfalt na Świętojańskiej a dookoła mury....Deptak dla masochistów ?
2020-02-17 20:51
Deptaki są w starych miastach i prowadzą do rynku. Gdynia jest zbyt młoda i nie posiada rynku. Skąd wiec i dokąd ma prowadzić ten deptak?
2020-02-17 07:01
tylko komunikacja miejska i osobiste środki transportu
2020-02-17 07:10
środkiem transportu.
2020-02-17 08:34
Proponuję zapoznać się z definicją UTO
2020-02-17 07:15
Kto pracuje ten musi sie ruszać.
2020-02-17 11:41
No właśnie twoja odpowiedź jest charakterystyczna dla prowincjonalnego postrzegania spraw. Niech zgadnę: jesteś pierwszym pokoleniem w rodzinie z samochodem? W Europie indywidualny ruch kołowy wywala się z centrów miast, bo jest nieefektywny. Miasta z takim ruchem śmierdzą, trują i są permanentnie zatkane.
2020-02-17 12:31
No właśnie tu Cię zaskoczę. Zarówno moi rodzice, jak i dziadkowie samochody posiadali ;)
2020-02-17 14:24
2020-02-17 14:50
A byles gdzies poza Gdynia? Np w Berlinie na ktory tak ochoczo powoluja sie wlodarze Gdyni? Tam nikt nikogo z centrum nie wyrzuca, ale sa za to parkingi i rozwinieta komunikacja miejsca, ktora porusza sie na szynach.
A byles gdzies poza Gdynia? Np w Berlinie na ktory tak ochoczo powoluja sie wlodarze Gdyni? Tam nikt nikogo z centrum nie wyrzuca, ale sa za to parkingi i rozwinieta komunikacja miejsca, ktora porusza sie na szynach. Podobnie w Singapurze i wielu innych nowoczesnych miastach. Najpierw niech beda alternatywy a dopiero pozniej zakazu! To jest bardziej skuteczne!
2020-02-17 13:18
z powodu np. pijaństwa za kierownicą ?
Mają być bezdomni i nie pracować, jak daleko im jeszcze do emerytury, a w pracy potrafią być trzeźwi ?
2020-02-17 09:10
2020-02-17 19:23
Janusz nie pajacuj chłopie, Ile lat mieszkasz w moim mieście????
2020-02-17 07:01
Władyślawa IV może być spokojnie dwupasmowa. Ja bym jednak pomyślał o czerwonym pasie dla rowerów po srodku jezdni lub zabrał kierocom jeden pas i puscił tam rowery hulajnogi i wózki inwalidzkie.
2020-02-17 09:32
Dodaj kontrpas dla taczek bo utkniesz w korkach.
2020-02-17 14:51
Pomysl tez o wizycie u psychologa
2020-02-17 19:27
Weź się puknij w głowę zimowy miłośniku rowerów na środku głównej ulicy miasta. Lecz nogi. już taki pas jest na świętojańskiej i urzędnicy mogą sobie popatrzeć na te tłumy rowerowych samobójców.
2020-02-17 23:47
Czytajac taki komentarz to odbieram go jako żart.aut przybywa a zabrac maja pasy dla nich tylko zrobic na wozki inwalidzkie? Moze zrobic pasy dla ludzi ktorzy korzystaja z butow na wysokich obcasach?
2020-02-17 07:01
i teraz kolejne plany.
2020-02-17 07:06
Kasa musi się zgadzać. Za rok będzie kolejne planowanie i ktoś zarobi. Itd. itp...
2020-02-17 07:23
2020-02-17 10:25
:)
2020-02-17 11:52
Sami nie realizują a marzą
Chcesz pomarzyć w Gdyni o willi z basenem. Wyciągnij kartkę i kredki rysuj ile wejdzie kartka przyjemnie wszystko. Miasto marzeń zaprasza lunatyków
2020-02-17 07:03
I szkodliwe plany.
2020-02-17 07:05
a oni chcieli poszerzać drogę w centrum???
2020-02-17 07:05
W Gdyni jak zwykle Nic nie da się
2020-02-17 07:15
2020-02-17 07:06
Inwestycji, to że jednak czegoś nie zrobi.
2020-02-17 07:25
2020-02-17 13:39
pisuary ograniczaja samorzadom nowymi ustawami wplywy
2020-02-17 17:16
rozkradły wszystko w naszym mieście
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.