2020-01-29 07:02
Tragedia, tylko festyny.
2020-01-29 07:20
FARSA
2020-01-29 10:59
2020-01-29 13:55
Toż to Pierdziszewo Wielkie jest starsze od tej zacietrzewionej Gdyni.
2020-01-29 07:04
I ile kosztuje miesięczne utrzymanie?
2020-01-29 07:10
3 mln elektrycznych samochodow maowieckiego, to przeciez za darmo bylo
2020-01-29 10:35
bo sąsiedzi już dawno tak odskoczyli w rozwoju ze żal patrzeć
2020-01-29 07:11
Kiedy horala zoeganizuje jubileusz wybudowania opatu?
2020-01-29 07:16
Czyli nigdy.
2020-01-29 11:46
baranku, coraz wiecej osob sadownie odzyskuje swoje emerytury... z odsetkami, skok na kase emerytow byl propagandowym numerem dla gawiedzi
2020-01-29 13:57
którzy mieli pracę taką jak księgowa, sprzątaczka itp Żaden funkcjonariusz nie dostanie chyba , że był magazynierem w służbach
2020-01-29 07:18
2020-01-29 07:39
2020-01-29 10:38
2020-01-29 16:12
Ziobro juz jedzie na sygnale ijo ijo
2020-01-29 11:00
2020-01-29 11:48
on i zgraja do ktorej nalezy niszczy samorzady
2020-01-29 12:54
to słusznie...
2020-01-29 12:28
Po drugie kazał mu ktoś promować się z Arciszewską i innymi z PISu, jak z łopatami się fotografowali na końcu Obwodnicy i składali, jak zwykle, puste obietnice ?
2020-01-29 11:08
"Rozbudowy Tras: Słowackiego, Sucharskiego i W-Z nie były realizowane przez GDDKiA, tylko przez samorząd - Miasto Gdańsk, z funduszy budżetowych Gdańska i środków pozyskanych z UE.
- Powyższe inwestycje
"Rozbudowy Tras: Słowackiego, Sucharskiego i W-Z nie były realizowane przez GDDKiA, tylko przez samorząd - Miasto Gdańsk, z funduszy budżetowych Gdańska i środków pozyskanych z UE.
- Powyższe inwestycje wymagały wkładu własnego Miasta Gdańska w wysokości blisko 500 mln złotych. Priorytety, w ramach których te drogi dostawały wsparcie unijne, dotyczyły dróg krajowych w miastach na prawach powiatu oraz połączenia portu lotniczego z portem morskim. Gdyby nie wysiłek finansowy budżetu Gdańska, wymieniane inwestycje nigdy by nie powstały - wyjaśnia Emilia Salach, kierownik biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku."
Czyli jednak jakieś ryzyko podjęto, licząc na intensyfikację dochodów zamiast liczyć jedynie na "drapane" z budżetu Państwa. Bo ten na pstrym koniu jeździ:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa. "
Ranga odpowiedzi wskazuje na skuteczność i mozliwości samorządu gdyńskiego oraz związanych z nim posłów na tle funkcjonowania gdańskiej "spółdzielni".
2020-01-29 11:30
- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje
- Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni. Z punktu widzenia miasta i gdynian ważniejsze są inwestycje kolejowe - przyznaje wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, który spotkał się z unijnymi komisarzami i przedstawicielami portu w sprawie planowanych inwestycjach
2020-01-29 12:53
Przed zsyłką na posadę "strażnika dziedzictwa".
Poprzedzony "zapomnieniem" podtrzymania akcesu Gdyni do przedsięwzięcia korytarza komunikacyjnego "Północ-Południe". W którym i tak więcej Kłajpeda ugrała...
Pytaniem pozostaje, dlaczego nie na emeryturę?!
2020-01-29 07:12
Ile wtedy powstało w ciągu kilkunastu lat a co on zostawia po sobie po 30 latach rządów?
2020-01-29 07:15
Logiczne, Szczurek co kilka lat powinien budowac nowy port, by nikt mu nie zarzucil ze mniej zbudowal. Horala umiesz juz vat liczyc?
2020-01-29 07:40
2020-01-29 10:33
i stoczni, rozbudowanej przez Krigsmarine...
Zbudowano Pogórze, Obłuże, Karwiny, nową Chylonię, Leszczynki i Cisową. Przebudowano układ drogowy centrum miasta, likwidując bruki i zwiększając przepustowość.
i stoczni, rozbudowanej przez Krigsmarine...
Zbudowano Pogórze, Obłuże, Karwiny, nową Chylonię, Leszczynki i Cisową. Przebudowano układ drogowy centrum miasta, likwidując bruki i zwiększając przepustowość. Przebudowano drogi dojazdowe miasta. Nie licząc odbudowy portu i stoczni do poziomu czołówki europejskiej i światowej (to, że nie umiano/chciano tego wykorzystac, to inna sprawa).
Wszystko w takim samym czasie, jaki "skonsumował" człowiek obecnie "piastujący" stołek w magistracie.
Na Szczurka czeka (cierpliwie!) załatanie osuwiska na Sienkiewicza, Nałkowskiej i Wiśniewskiego (Gołębiej) i mostek na Kaczej. Czeka komunikacja dzielnic północnych i intensyfikacja obrotów handlowych portu przez stymulację rozwoju infrastruktury i likwidacji kolizji komunikacyjnych lub ogólniej, strefy przemysłowej z mieszkalną. Czeka zapewnienie dalszej ekspansji (rozwoju) miasta przez racjonalne łączenie z podmiejskimi gminami...
A co mamy?
"Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."
"na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia."
Mamy seryjne przegrywane procesy "reprywatyzacyjne", najczęściej w związku z "niewykonaniem celu wywłaszczenia". Mamy rozdawnictwo przywilejów dla możnych podmiotów. Mamy "epokę postindustrialną" i artystycznych lekkoduchów zamiast źródeł dochodu. Mamy fasadową edukację w postaci dwóch "na krzyż" szkół w centrum i kombinatu we Wiczlinie oraz "eksperymentu" i likwidację placówek w dzielnicach.
Kiedy rogatki przy Stoczni i Orłowie?
2020-01-29 18:55
Wstyd aby w Gdyni likwidować szkoły, nie budować dróg, niczego nie remontować niczego, biorą pieniądze za wizjie!!
2020-01-29 07:30
2020-01-29 10:30
Które jedyne co potrafią to dbać o siebie i o żelazny elektorat a miasto gospodarczo jest w ogonie regionu i wszystko jest na kredyt
2020-01-29 10:43
aby te środki "przyciągnąć".
Gdańsk i Elbląg pokazały jak to się robi.
Fakt, łatwiej łupić mieszkańców, dla zarządu zawsze wystarczy.
Stara, spółdzielcza mądrość...
2020-01-29 13:12
taa zobacz jak to wygląda
Kwota zadłużenia na 31.12.2019 może wynieść 1,162 mld zł, a kwota deficytu 348 mln zł.
2020-01-29 14:31
ale to równiż jest rola zarządców, aby stymulować przychody a nie przejadać dług na makijaż...
2020-01-29 18:58
2020-01-29 10:53
2020-01-29 11:26
a drugi z Gdańska...
Co to ma do Gdyni?
Przelobbowana paralella...
2020-01-29 10:54
Jak to co zostawi po sobie myszowaty? D Ł U G I :-)
2020-01-29 11:25
to co kiedyś było siłą i napędem tego miasta, czyli indywidualna aktywność mieszkańców, stało się obecnie hamulcem i nieszczęściem.
Rozdrobnienie i zagmatwanie własności, brak kapitału, zatargi i animozje, partykularyzmy i doraźnosć skutecznie paraliżują jakiekolwiek większe przedsięwzięcia.
2020-01-29 13:58
pusty i zakompleksiony, jak cała Gdynia
2020-01-29 15:00
Tak, bo warunki socjopolityczne II RP sa identyczne tak jak w III RP w 2020 roku.
2020-01-29 07:13
Teraz brud, smród i ubóstwo!
2020-01-29 07:15
Dopoki horala nie zaczal niszczyc Gdyni
2020-01-29 07:40
2020-01-29 18:59
2020-01-29 07:17
Przeciez horala zlikwidowal ubostwo, chwalil sie tym niedawno
2020-01-29 07:41
2020-01-29 13:48
przed horalem my tu zerli kamienie
2020-01-29 15:07
Będziesz mógł porównać. Dużo czasu ci to nie zajmie...
2020-01-29 16:23
Proszę się wyprowadzić z Gdyni, a nie zrzędzić!
2020-02-10 11:02
Słuszna uwaga. Zrzędzą Ci co od siebie nic nie dają ,nieudaczniki.
2020-01-29 07:17
Przy pomocy rąk, łopaty, konia zbudowali miasto. Dzisiaj na tych nabrzeżach zlanych potem i krwią budują jakieś niskie bloki dla warszawki, sprzedają wszystko nie patrzą na historię tego miejsca...
2020-01-29 08:19
Gdyby nie Warszawa to Gdyni by nie było
2020-01-29 10:16
zarobiła.
I tak jest do dzisiaj.
A Gdynię stworzyła Polska.
Przed i powojenna.
2020-01-29 11:47
To miasto by nie powstało, gdyby nie rząd i ludzie w Warszawie.
Owszem, Polska swymi rękoma zbudowała, ale sercem Polski jest Warszawa i tam zapadły decyzje, na które wpłynęła ówczesna sytuacja geopolityczna.
Gdyby nie pieniądze Warszawy, to Gdyni by nie było
2020-01-29 17:09
Chyba, że mówisz tu o kilku willach na Kamiennej...
2020-01-29 11:58
slask! warszawa decydowala a slask placil
2020-01-29 13:00
do dzisiaj niespłacone...
Śląsk inwestował zgodnie ze swoim dobrze rozumianym interesem. Bez tego nie sprzedałby ferdunku, chyba że na furmankach. Wojna pokrzyżowała plany budowy w Gdyni... huty. Miała funkcjonować
do dzisiaj niespłacone...
Śląsk inwestował zgodnie ze swoim dobrze rozumianym interesem. Bez tego nie sprzedałby ferdunku, chyba że na furmankach. Wojna pokrzyżowała plany budowy w Gdyni... huty. Miała funkcjonować na bazie rudy ze Szwecji. Potem kierunki i sentymenty uległy zmianie. Może i dobrze
A Warszawa zawsze się podklejała.
To że była/jest siedzibą rządu, nie czyni jej czymś wyjątkowym...
2020-01-29 13:53
Interes Śląska to był interes Warszawy, a Warszawa była geopolitycznym centrum Polski. Interesem Warszawy było wykorzystanie tego, co mamy, aby zbudować gospodarczo kraj.
Kompletnie niejasna jest teza, że Warszawa się zawsze podklejała.
2020-01-29 16:01
No i to jest przykład "warszawocentrycznego" myślenia.
Pozwolę sobie się nie zgodzić. To nie był interes Warszawy a zadanie jakie postawiono warszawskim (oraz innym też) urzędnikom do wykonania. A ich rolą była
No i to jest przykład "warszawocentrycznego" myślenia.
Pozwolę sobie się nie zgodzić. To nie był interes Warszawy a zadanie jakie postawiono warszawskim (oraz innym też) urzędnikom do wykonania. A ich rolą była identyfikacja i pogodzenie interesów i celów państwa i lokalnych społecznosci.
Potocznie mówie się o "interesach Moskwy, Londynu czy Tokio" jako synonimie państwa, których te miasta są stolicami. Ale u nas poszło to mocno za daleko...
2020-01-29 13:59
2020-01-29 10:54
2020-01-29 07:22
2020-01-29 09:54
2020-01-29 12:00
horalowcy trolluja jak w ukropie
2020-01-29 07:26
Miasto sprzątnie chociaż przystanki...
Wszędzie pełno petow i śmieci....od Pogórza po Witimino...
Wzdłuż głównych dróg tam gdzie trawniki...pełno tego....
Nie odśnieżają?
To niech chociaż zalegające śmieci w mieście sprzątną....
2020-01-29 07:36
patrz wiata na Wójta Radkego przy Hali Targowej.
2020-01-29 10:31
kasa w mieście na chodnikach syf
2020-01-29 13:51
babcia siedzi w oknie i obserwuje przez cale dnie?
2020-01-29 09:53
Nie odśnieżają? Trollu wyjdź ze swojej nory to zobaczysz, że zimy nie było nie ma i raczej nie będzie. Siedzisz w jaskini i bredzisz.
2020-01-29 10:32
2020-02-10 11:04
Co za pierdoły wypisujecie barany.
2020-01-29 07:46
sprzątnięta będzie też wystawa sklepu świętojańska 101 ?
2020-01-30 00:34
Nie trzeba po Castoramach jeździć jak coś pilnie potrzebne.
2020-01-29 07:48
Życzę włodarzom, żeby przysiedli nad mapą Kilonii (niem. Kiel) miasta leżącego nad zatoką, z portem i o podobnej liczbie mieszkańców. Pod względem komunikacji i rozwiązań drogowych wyprzedzającym o epokę Gdyńską jubilatkę. Będzie z czego się uczyć.
2020-01-29 08:35
2020-01-29 08:56
Oni mają globus Gdyni
2020-01-29 10:32
2020-01-29 17:53
ludzi (marynarzy) z calego swiata. Poniewaz statki prawie wszystkich krajow na swiecie przeplywaly przez Kanal Kilonski. A do Gdyni w srodku Europy to tylko wyrywkowo.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.