2020-05-12 07:05
Chcę tramwaj od ul. Wileńskiej do Gd-Wrzeszcza
2020-05-12 09:54
Już teraz z ulicy Wileńskiej do Wrzeszcza można dotrzeć rowerem za darmo: niewiele pedałując. Z powrotem można - jeśli kondycji nie staje - rozważyć opcję roweru wspomaganego elektrycznie.
2020-05-12 10:07
Z Wileńskiej do Wrzeszcza chodziłem z buta do pracy 20min, tu nie o to chodzi.
Ten kawałek torów to wyrwa w tramwaju z Południa do Wrzeszcza i dalej do Oliwy.
Na tej trasie na rower to już
Z Wileńskiej do Wrzeszcza chodziłem z buta do pracy 20min, tu nie o to chodzi.
Ten kawałek torów to wyrwa w tramwaju z Południa do Wrzeszcza i dalej do Oliwy.
Na tej trasie na rower to już trochę za dużo, a w samochodzie możesz spędzić i 1.5h w jedną stronę, więc tramwaj, który by nie stał w korkach byłby świetną alternatywą.
2020-05-12 10:54
a wpływ na zmianę nawyków komunikacyjnych (skłonność do rezygnacji z samochodu) niewielki. Jeśli uważasz, że na tej trasie (Wileńska - Wrzeszcz) na rower to już trochę za dużo, a chodziłeś z buta - to znaczy, że albo:
a wpływ na zmianę nawyków komunikacyjnych (skłonność do rezygnacji z samochodu) niewielki. Jeśli uważasz, że na tej trasie (Wileńska - Wrzeszcz) na rower to już trochę za dużo, a chodziłeś z buta - to znaczy, że albo: (1) dawno rowerem nie jechałeś, albo (2) masz kłopot z kondycją lub wyobraźnią. Mogę ci albo (1) współczuć, albo (2) sugerować np. rower wspomagany elektrycznie lub hulajnogę elektryczną. Tak czy inaczej dziękuję za inspirujący komentarz. ;-)
2020-05-12 11:05
Trasa Wileńska - Wrzeszcz to brakujący kawałek na trasie Oliwa - Wrzeszcz - Morena - Jasień - Ujeścisko - Łostowice.
Adamowicza w budowie, Nowa Warszawska zaraz się zaczyna, tylko odcinka od przychodni na Morenie do Wrzeszcza brak, chociaż walka trwa od 2016.
2020-05-12 15:37
nie znaczy, że na jego uzupełnienie nie będzie trzeba ponosić znacznych kosztów. Środki na budowę brakującego odcinka linii tramwajowej może okażą się bardziej produktywne w innych projektach. Na razie próbuję ci wyjaśnić, że nie jesteś skazany na pokonywanie tego odcinka samochodem. Tylko tyle i aż tyle.
2020-05-12 13:46
Tak, w jedną stronę na zwykłym, a drugą na elektrycznym, a w międzyczasie na rolkach. Tylko, że rolki można zapakować na bagażnik lub do plecaka, a jak ze sobą wziąć elektryczniak?
2020-05-12 15:39
i wchodzą do bagażnika samochodu. Można z nimi także wsiąść do tramwaju, autobusu lub SKM. Wtedy można korzystać z tzw. łańcucha ekomobilności. Sprawdzone w praktyce. Życzę powodzenia w starannym czytaniu tekstów. ;-)
2020-05-12 21:47
które kupiłeś/łaś taniej? Teraz n wszyscy muszą się składać. Tak jak na np. Nową Świętokrzyską dla "najtańszych mieszkań w Gdańsku (oraz Kolbud) etc...
2020-05-12 07:05
Jednocześnie warunki pogodowe w jakich żyjemy, sprawiają że rower jest raczej (oczywiście nie dla wszystkich) pojazdem sezonowym.
2020-05-12 08:48
Dni "poza sezonem" zostało ze 20 w roku...
2020-05-12 10:13
Nawet zimą temperatura nie spada poniżej -5 stopni Celcjusza.
2020-05-12 10:16
Dodajmy do tego fakt, że mamy bardzo pofałdowany krajobraz, polodowcowy.
2020-05-12 10:18
Więc tragedii nie ma...
2020-05-12 10:55
po pracy łagodny wysiłek fizyczny pomaga w rozładowaniu stresów.
2020-05-12 12:41
zapraszam na łagodny wysiłek drogą rowerową na Chełm ul. Cienistą.
2020-05-12 13:14
2020-05-12 11:51
Ale u ciebie nadal tkwi relikt PRLu ze rowerem jeździ się tylko w słoneczna pogode. Miliony rowerzystów sa nie tylko w Holandii ale i w Niemczech od kilkudziesięciu lat czy we wszystkich krajach zachodnich.
2020-05-12 15:41
warto zwrócić uwagę na wysoką popularność korzystania z roweru w krajach takich jak Szwecja i FInlandia zanim się zacznie wysuwać argument o tym, że u nas "klimat nie jest odpowiedni do jazdy rowerem przez cały rok". To jest tylko wymówka, warto się do niej odnosić, ale nie warto traktować zbyt poważnie. ;-)
2020-05-14 08:59
To se zobacz ilu ludzie na rowerach cały rok zasuwa w Szwecji czy Finlandii
2020-05-12 07:14
Wpuścić wszystkich na ulicę, i nie interweniować, przeżyją najsilniejsi. Będzie społeczeństwo silne, zdrowe i nie straszne będą epidemie oraz zarazy.
2020-05-12 09:30
Korwin, to Ty? :D
2020-05-12 10:02
Niszczyć państwowe itp, ale ja jestem wyjątkiem, mogę spokojnie utrzymywać się z pieniędzy podatników...
Ale Ty nie, bo to komunizm :D
2020-05-12 10:28
2020-05-12 10:37
To w sumie, jak wyborcy Konfederacji, którzy chcą być jeszcze bardziej w d*pie, bo przecież kiedyś mogą zostać milionerami :D
2020-05-12 14:27
Konfederacja to jest najgorsze dno dna.
2020-05-12 15:42
2020-05-12 11:35
ale niekoniecznie zdrowi a już na pewno nie najmądrzejsi.
2020-05-12 12:10
dokladnie takie mam zdanie jak widze "kolarzy" smigajacych wsrod spalin
2020-05-12 15:17
A nie producenci tych spalin...
Mogliby robić badania przy przeglądzie, lepiej by się wszystkim jeździło.
2020-05-12 11:52
2020-05-12 07:16
Bełkot.
2020-05-12 10:57
którego nie potrafisz ogarnąć. Dla regularnie korzystających z samochodu na krótkie odległości to częste zjawisko. Niewykluczone, że należysz do pokolenia, które było wożone do szkoły samochodem rodzica, stąd ograniczenie wyobraźni i zdolności do kojarzenia prostych zależności.
2020-05-12 21:39
to jest pokolenie TLDR. Każdy dłuższy tekst jest dla nich bełkotem...
2020-05-12 07:27
Ktoś chyba ma nie po kolei w głowie.
Mam już dość dyskryminacji kierowców i braku bezpłatnych miejsc do parkowania. Wspólnota której podwórko było ostatnim miejscem z darmowym parkingiem w pobliżu mojej pracy zamontowała szlaban i nie liczy się w ogóle z potrzebami innych.
2020-05-12 07:32
2020-05-13 08:56
...jemu zagrodzili, bo to nie jego. Ktoś walczy o swoje, ale jemu się to nie podoba.
2020-05-12 08:19
niezła próba! najpierw z baninem nabrałem się, ale zabranie podwórka to już było za dużo :)
2020-05-12 09:00
a tak na poważnie: proponuję rozważyć opcję: dojazd z Banina do przystanku Rębiechowo rowerem lub autem i dalej PKM. To jest też sposób na uniknięcie korków na większe odległości.
2020-05-12 10:53
2020-05-12 13:37
A co jeśli latem nie wpuszcza mnie z rowerem do pkm?
Roweru nie zostawię bo po ostatnim przypadku zostało tylko koło
2020-05-12 15:43
lub bezpośrednio z operatorem PKM
2020-05-12 11:53
2020-05-12 15:45
nawet jeśli są od nich uzależnieni. Tylko konsekwentna perswazja przyniesie dobre rezultaty.
2020-05-12 13:16
dlatego pozbyłem się auta na rzecz roweru...
a Banino? no jak się wybiera taka lokalizację to trzeba się liczyć z konsekwencjami ... :)
..albo zmienić pracę na "w Baninie" :)
2020-05-12 13:51
2020-05-12 14:09
Bo to ich teren a nie GDA
2020-05-12 14:24
2020-05-12 14:55
Kierowcy to samo zło
2020-05-12 15:46
wielu z nich rezygnuje z samochodu i przesiada się na rower. To nie są członkowie innego plemienia. Bywają trudni w rozmowach na temat polityki rowerowej, ale wielu z nich można przekonać spokojną argumentacją.
2020-05-12 07:31
2020-05-12 07:47
I gdzie będziesz łaził?
2020-05-12 09:01
deptakiem
2020-05-12 08:17
Tak jest coś w rodzaju KONGA:) Do i z pracy jedzie masa sfrustrowanych trąbiących na siebie frajerów. Bałbym się tam jeździć na rowerze.
2020-05-12 10:59
lub wystarczająco szerokiego chodnika. Można też rozważyć deptak z dopuszczeniem ruchu autobusów i rowerów.
2020-05-12 08:34
Jedziemy w jedno miejsce (rodzina 2+2) bilety godzinne w aplikacji 13,20zł. Kolejne miejsce 13,2 i powrót do domu 13,2, czyli 39,60 zł same bilety.
Przejazd samochodem ok. 10 zł. Zyskany czas bezcenny.
2020-05-12 08:50
Komunikacją jeździj codziennie do pracy (80pln za bilet, za paliwo płaciłem ze 4x tyle, nie mówiąc już o oszczędzonym czasie, który przeznaczasz na patrzenie na bagażnik samochodu przed Tobą), a jak w weekend z rodziną pojedziesz samochodem, wielkiej tragedii nie będzie (chociaż z miesięcznym przestanie sie opłacać).
2020-05-12 10:52
2020-05-12 11:25
Nic dodać, nic ująć.
2020-05-12 12:11
możecie sobie w d*pę wsadzić całą tą politykę transportową zmiany podziału zadań przewozowych w mieście jak macie bardzo drogi, nie wygodny, awaryjny i wiecznie przepełniony tabor transportu zbiorowego.
2020-05-12 15:20
Przy okazji, jak spojrzałem na statystyki mojego taniego, szybkiego i wygodnego samochodu i wyszło mi:
średnia prędkość 13 km/h,
średnie spalanie 15l/100km,
stwierdziłem, że mam to gdzieś i kupiłem miesięczny :)
2020-05-12 16:06
Jaką masz trasę i silnik w aucie, że aż takie wyniki? U mnie średnia prędkość 32km/h, spalanie 7.8 l/100km. Jeżdżę z Chełmu do Centrum. Silnik benzyna 2.0.
2020-05-14 01:59
2020-05-12 08:35
Zostawcie pieszych i samochody w spokoju! Budujcie tak , aby nie szkodzić innym.
2020-05-12 08:52
Czyżby jacyś terroryści zagrabili sobie teren?
2020-05-12 09:14
Albo ścieżka rowerowa?
2020-05-12 09:27
Miejsca starczyłoby i na deptak, i na ścieżkę i na drogę, ale niestety najbardziej roszczeniowa grupa w ruchu drogowym jak zwykle zagrabiła większość terenu.
2020-05-12 11:01
szkodzą też pieszym, rowerzystom i pasażerom autobusów stojących w korkach jeśli nie ma buspasa. Naprawdę potrzeba poszerzenia wyobraźni terrorystom prosamochodowym.
2020-05-12 11:55
2020-05-12 08:44
2020 rok a w trójmieście nie ma praktycznie żadnej drogi dla rowerów.
Pierwsza dopiero ma się pojawić na al Adamowicza.
Esami floresami szlaczkami zygzaczkami na wąskim chodniku nikogo nie zachęcą do roweru.
2020-05-12 09:04
nie przesadzaj, nie jest tak źle, przejedź się rowerem po Warszawie, jak nie zginiesz pod kołami autobusów to cud
2020-05-12 09:21
Nie porównuj warszawy do 3miasta.
Do Warszawy nie mamy nawet startu.
Mało tego jesteśmy w tyle nawet do Wrocławia, Poznania czy Szczecina.
2020-05-12 14:04
Wrocław wygląda super jak się raz pojeździ lub ogląda z pozycji pieszego.
Za pierwszym razem też mi się podobało ale co kolejna okazja, to mi fascynacja spadała. Zapewne ktoś jeżdżący codziennie będzie tak
Wrocław wygląda super jak się raz pojeździ lub ogląda z pozycji pieszego.
Za pierwszym razem też mi się podobało ale co kolejna okazja, to mi fascynacja spadała. Zapewne ktoś jeżdżący codziennie będzie tak samo pluł jak u nas.
Żeby dobrze porównać, to trzeba trochę w danym miejscu pojeździć, poznać miasto, potykać się codziennie o krzywą kostkę, bezsensowną synchronizację, czy inne "usprawnienia" infrastruktury.
W cyferkach i statystykach, ba na zdjęciach może wyglądać super ale liczy się to jak swobodnie się jeździ.
2020-05-12 12:29
Warszawa ma pasy rowerowe i dużo ulic przyjaznych dla rowerów u nas d**il;e ciągle maj.ą we łbie zakodowane rowerzysta=pieszy infrastruktura dla rowerów= chodnik i można te zakute pały łomem tłuc a oni i tak tego nie rozumieją
2020-05-12 09:05
od wielu lat liczba przejazdów realizowanych rowerem w Gdańsku systematycznie rośnie. Występują wahania sezonowe, ale są one coraz mniej znaczące. Poznaj pojęcie "niewidzialnej infrastruktury rowerowej" i zauważ, że
od wielu lat liczba przejazdów realizowanych rowerem w Gdańsku systematycznie rośnie. Występują wahania sezonowe, ale są one coraz mniej znaczące. Poznaj pojęcie "niewidzialnej infrastruktury rowerowej" i zauważ, że bardzo dużo przejazdów rowerem odbywa się w Gdańsku po normalnej sieci ulicznej - na jezdniach ulic uspokojonego ruchu w historycznej części miasta i jej okolicach. Szkoda, że konserwator upiera się na stosowanie wytartego bruku, który nie jest wygodny ani dla pieszych, ani dla użytkowników UTO czy rowerzystów.
2020-05-12 09:25
No właśnie jak "historyczną część miasta" można przejechać rowerem?
Jadę z Wrzeszcza na Przeróbkę. Podaj trasę, jak mam jechać. Po brukowanych deptakach się nie liczy.
No właśnie nie da się. Nawet centrum miasta nie da się rowerem przejechać.
2020-05-12 09:59
Na wschód od starówki prawie nikt nie jeździ, bo i nie ma po co.
Tak, wiem, parę osób tam mieszka, ale bardziej opłaca się skomunikować Wrzeszcz i Oliwę z Przymorzem a z drugiej strony Moreną i dalej Południem, co w sumie wyszło całkiem nieźle.
2020-05-12 11:06
Myślę, że jeśli ograniczasz się wyłącznie do specjalnie tworzonych dróg dla rowerów, to znaczy, że jesteś nadmiernym rygorystą i nie potrafisz zrozumieć, że rowerzyści jeżdżą (jeśli jeżdżą to znaczy że mogą) nie tylko po
Myślę, że jeśli ograniczasz się wyłącznie do specjalnie tworzonych dróg dla rowerów, to znaczy, że jesteś nadmiernym rygorystą i nie potrafisz zrozumieć, że rowerzyści jeżdżą (jeśli jeżdżą to znaczy że mogą) nie tylko po specjalnie dla nich budowanych drogach dla rowerów, tak jak kierowcy nie jeżdżą tylko po autostradach. Przebudowa Podwala Przedmiejskiego stworzy nowe możliwości omijania historycznej części miasta rowerem, sam często jeżdżę Ogarną i Stągiewną i dalej Elbląską, Sienną etc. Na pewno dasz radę : wystarczy ci wyobraźni i determinacji. Zdrowia życzę. ;-)
2020-05-12 13:35
Podwale Przedmiejskie miałoby sen w przypadku cyklostrady - szybkiej, z minimalną liczbą zatrzymań, zmian nawierzchni.
2020-05-12 15:50
sam wolę Ogarną, ale zarówno Długa i Długi Targ to właśnie strefa wolna od jeżdżących i parkujących samochodów, przyjazna dla pieszych i rowerzystów (gdy jest np. rano mało pieszych). Na Ogarnej nawierzchnia jest lepsza, dlatego wolę tamtędy.
2020-05-12 18:01
tranzyt chodnikiem? to chyba nie jest miejsce na tranzyt. ogarną pojedziesz i dalej też masz tylko deptak w postaci stągiewnej.
2020-05-12 18:00
tranzyt deptakiem? no pomyśl
2020-05-12 18:00
acha czyli uważasz ze puszczenie tranzytu przez brukowany deptak zawalony turystami, ogródkami to jest dobre rozwiazanie. nie badz smieszny.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.