2020-02-14 07:07
Opinia wyróżniona
Najlepiej niczego nie powinno się budować ;) Panie Cezary po Nowej Sudeckiej mogłyby jeździć autobusy dowożące pasażerów z PKM.
2020-02-14 16:53
2020-02-15 10:46
2020-02-15 11:36
swoje odsiedział
2020-02-14 10:11
Jest tramwaj i dwie pętle przy PKM i w Oliwie. Wystarczy w godzinach szczytu uruchomić wahadło.
2020-02-15 15:53
2020-02-14 08:45
Ach tak? To może wyłącznie w formie buspasa ją zrobić?
2020-02-14 07:30
...bo autobusy potrzebują pasa ruchu 3 metry. Dlatego specjalnie zaprojektowano 2,75 żeby żaden autobus tu się nie "pałętał".
A ta współdzielona przestrzeń po środku jezdni, to będzie nic innego jak miejsca parkingowe.
2020-02-15 15:52
2020-02-14 08:01
Opinia wyróżniona
W jaki sposób to ma odkorkować Oliwę? Wszyscy i tak będą chcieli się dostać do Polanki i dalej do Spacerowej(wszystko zakorkowane) lub do Grunwaldzkiej na wysokości Żaka (zakorkowane) lub do Słowackiego albo przez
W jaki sposób to ma odkorkować Oliwę? Wszyscy i tak będą chcieli się dostać do Polanki i dalej do Spacerowej(wszystko zakorkowane) lub do Grunwaldzkiej na wysokości Żaka (zakorkowane) lub do Słowackiego albo przez Chrzanowskiego (zakorkowane) albo starą Słowackiego (zakorkowana). Ta ulica rozwiąże jeden problem - wyjazd pracowników z OBC. Oni wyjadą, faktycznie szybciej, ale i tak zaraz będą stali w kolejnych korkach i na spokojniejszych ulicach wygenerują dodatkowy ruch...
2020-02-15 09:15
Trzeba najpierw udroznic Starą Oliwę, a dopiero wtedy pomyśleć o Przymorzu.
Autostrada i garaże wokół biurowców nic nie zmieni
2020-02-14 19:42
Jak można nazwać ulicę nowa Sudecka zwykłym wyjazd z garażu dla nowo budowanego biurowca OBC
2020-02-14 12:02
2020-02-14 09:54
Ludzie, nie dajcie sobie wciskać kitu. To wasza dzielnica, z której Grabski z niektórymi z miasta zrobili sobie biznes. Takie spotkania niewiele dają, tu trzeba konkretnie działać.
2020-02-14 16:32
2020-02-14 10:47
Niestety w Polsce nie ma demokracji. Dlatego trzeba negocjować na ulicy.
2020-02-14 10:24
2020-02-14 09:44
2020-02-14 08:50
Ciekawe w ogóle skąd pomysł? BRG z tym wyskoczyło w swoim geniuszu? Nie zdziwiłbym się.
2020-02-14 08:48
Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez
Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez parking Hali Olivia, prosto na Bażyńskiego, ale nie jest to chyba zbyt uczęszczana opcja. Nowa ulica pozwoli nie wjeżdżać na Grunwaldzką tym z OBC, którzy nie planowali się na niej znaleźć tylko od razu chcieli dostać się na Wita Stwosza.
Więc główny cel, to oczyszczenie przepustowości głównej przelotówki trójmiasta. Czy to dobrze, czy źle? I dobrze/źle dla kogo? Każda strona zapewne będzie miała swoje argumenty. Ja uważam, że póki Grunwaldzka musi być główną przelotówką trójmiasta i nie mamy lepszej alternatywy, ulepszanie jej drożności ma sens.
2020-02-15 09:24
Wita Stwosza, została wrednie przez Miasto zmniejszona przepustowość, likwidacja drugiego pasa, progi, zapory i strefa 30. Zrobiono to by ruch skierować na Grunwaldzką. I to są efekty.
A teraz chcą To zrobić z Podwalem Przedmiejskim
2020-02-14 12:19
jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć
jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć przede wszystkim o ludziach, a nie o pojazdach. Jak nie będzie się zwiększać podaży miejsc do parkowania i obciąży kierowców faktycznymi kosztami budowy i utrzymania parkingów, to wielu się mocno zastanowi i pomyśli o wspieraniu komunikacji pieszej, rowerowej i zbiorowej we własnym interesie i oczywiście interesie mieszkańców Oliwy i innych dzielnic Gdańska i miast naszej aglomeracji.
2020-02-14 13:51
Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym
Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym momencie cały górny taras i południe wsiada w samochód. Bycie w pieszym zasięgu SKM, to przywilej na który coraz mniejszy procent mieszkańców może sobie pozwolić i rozrastające się trójmiasto będzie ten udział procentowy tylko dalej zmniejszać, jeżeli nie ruszą z kopyta plany rozbudowy.
2020-02-14 10:30
Robią to dla kierownictwa i wyższego szczebla chyba. Bo z tego co pamiętam to tysiące pracowników nie parkuje w garażach tylko na terenie Oliwy. Więc nie wiem o co chodzi. Podejrzewam że jest to przygotowanie pod
Robią to dla kierownictwa i wyższego szczebla chyba. Bo z tego co pamiętam to tysiące pracowników nie parkuje w garażach tylko na terenie Oliwy. Więc nie wiem o co chodzi. Podejrzewam że jest to przygotowanie pod przyszłą inwestycję na stadionie. Najpierw UG zamknął stadion żeby odzwyczaić ludzi od chodzenia tam z psami i biegania jak dotychczas, a później sprzedadzą. Nigdy nie uwierzę, że prywatny inwestor buduje coś dla mieszkańców dzielnicy.
2020-02-14 11:08
2020-02-14 16:31
2020-02-14 08:54
Jakoś nie widzę zbyt dużych korków na lewoskrecie z Grunwaldzkiej w Derdowskiego i potem do Polanki, więc tak chyba nie ma potrzeby się dostać. Gdzie w takim razie jest potrzeba się dostać? W prawo w stronę Gdańska stoi się dopiero za Abrahama, więc jak to odkorkuje Grunwaldzką?
2020-02-14 09:10
Właśnie dlatego mowa jest o "tylko" 400 samochodach na godzinę w szczycie. To 400 mniej samochodów na Grunwaldzkiej. 400 tutaj, 400 gdzie indziej i w ten sposób utrzymuje się względną drożność kręgosłupa komunikacyjnego trójmiasta.
2020-02-14 11:17
Tam maja sens tylko tunel lub kladka, tylko zwróćmy uwagę, ze mieszkancy nie chcą kladek ani tuneli, wola mieć korek.
2020-02-14 11:28
To nic nie da, korek ,,kończy" się przy Galerii Bałtyckiej - rozwiązaniem byłoby zrobienie lewoskrętu w Braci Lewoniewskich.
2020-02-14 11:51
Owszem, korek jest do Baltyckiej, bo tam 3/4 ruchu idzie w prawo i w lewo, a gora 1/4 prosto. Ale zauważmy tez, ze od Chopina do Baltyckiej w Grunwaldzka wlacza się ruch z Wojska Polskiego i od Zaspy, wiec to przejście przy Chopina stanowi jednak problem.
2020-02-14 22:50
Kto tkwi w korku
2020-02-14 09:36
Nie, to 400 kolejnych samochodów więcej i kolejnych 400 które się nie pomieszczą ale przyjadą bo się ja zaprasza.
2020-02-14 09:41
Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z
Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z tego wniosku nowe parkingi pod kolejnymi budynkami, ale one powstawać będą tak czy inaczej, więc jest to moim zdaniem zdarzenie niezależne), więc nie szedłbym z wnioskami tak daleko w kierunku, że ta droga zaprosi więcej kierowców do OBC. Zaprosi co najwyżej dodatkowy ruch przelotowy pomiędzy Wita Stwosza, a Grunwaldzką.
2020-02-14 09:16
Jasne, dla 400 samochód trzeba sygnalizację na skrzyżowaniu z WS wybudować.
2020-02-14 09:32
Nie zdziwiłbym się, gdyby te 400 samochodów w szczycie było po prostu limitem drożności okolicznych dróg. Więc tak, będzie "tylko" 400 samochodów i okoliczne uliczki będą wtedy stały w korku. A w takim momencie przyda
Nie zdziwiłbym się, gdyby te 400 samochodów w szczycie było po prostu limitem drożności okolicznych dróg. Więc tak, będzie "tylko" 400 samochodów i okoliczne uliczki będą wtedy stały w korku. A w takim momencie przyda się sygnalizacja, aby ta garstka kierowców, która potrafi nie wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy nie da się z niego zjechać - umożliwiła jakikolwiek wyjazd kierowcom z OBC na WS.
2020-02-14 08:52
Powiedz mi co dalej z tym ruchem na terenie Oliwy? Konkretnie którędy kierowcy mają jechać?
2020-02-14 12:20
po prostu trzeba wyraźnie powiedzieć, że w mieście jest za dużo samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości.
2020-02-14 09:33
i korki znikną
2020-02-14 15:02
Rozbierać stare kamienice? :)
Tak naprawdę to OBC płaci większe podatki miastu niż cała Oliwa. Więc może czas przestać narzekać na jednego z większych płatników w mieście.
A w OBC nie pracują kosmici ale w większości mieszkańcy Gdańska.
2020-02-14 16:28
2020-02-14 16:29
Normalni mieszkańcy to tylko kłopot
2020-02-14 15:38
Gotowa infrastruktura budowana za pieniądze publiczne, niskie wymagania względem dojazdów do budynków i miejsc parkingowych. Budowa nowych ulic na użytek tutejszych biurowców. Specjalny, tani rower miejski:) No i nie zapomnijmy o zwolnieniach podatkowych dla korporacji, które wynajmują tutejsze biura.
2020-02-15 08:43
A świstak siedzi i zawija w sreberka
2020-02-14 08:56
Nie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się
Nie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się popularniejszą alternatywą na wydostawanie się pracowników z OBC i z Oliwy. Będzie zakorkowana. Z pewnością.
Prawidłowa alternatywa, to sensowna komunikacja miejska z całego regionu. Okolica OBC już dawno powinna stać się sensownym hub'em, żeby z jak największego rejonu dało się tu docierać komunikacją miejską bez przesiadki, gdyż przesiadki (przy tym jak ogarnięta jest synchronizacja środków transportu) są moim zdaniem największym czynnikiem wpływającym na rezygnację z publicznego transportu.
2020-02-14 09:01
Nie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.
Ta droga jedynie przeniesie korki na i
Nie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.
Ta droga jedynie przeniesie korki na i tak zakorkowaną już Oliwę. I to nie tylko Wita Stwosza, ale wszystkie okoliczne lokalne, brukowe uliczki.
Remedium jakie zaproponowano to ruch jednokierunkowy, czyli kolejne utrudnianie życia mieszkańcom. Nikt nie mówił, ze zrobimy tramwaj, buspasy, PKM. Nie, jedynie postawimy znaki i być może ktoś je będzie przestrzegał.
2020-02-14 09:09
Zgadzam się. Pisałem, jakie rozwiązanie moim zdaniem byłoby idealne. Nie zakładałem, że ono ma realne szanse zaistnienia w najbliższej przyszłosci i to są nieco smutne realia mieszkańców Oliwy.
2020-02-14 09:17
To nie są smutne realia, ale wręcz tragiczne. I to nie tylko dla Oliwy. Bo miasto nie realizuje polityki zrównoważonego rozwoju.
2020-02-14 08:05
Ale to już nie będzie problem OBC, ale mieszkańców mających w całej Oliwie nieustanny korek.
2020-02-14 09:43
2020-02-14 08:48
zrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich
zrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich stacji. Niektóre z nich powinny stać się węzłami przesiadkowymi z prawdziwego zdarzenia z komfortowymi i bezpiecznymi warunkami dostępu dla pieszych, rowerzystów (hulajnogowców) i klientów transportu miejskiego. Tylko restrykcyjna polityka parkingowa dla samochodów ma sens w tym rejonie miasta.
2020-02-14 16:45
SKM trasę Gdynia Gł. - Gdańsk Gł. po swoich torach (z dodatkowymi przystankami) pokonuje w 36 minut.
PolRegio po torach dalekobieżnych w 20 minut - po drodze nie zatrzymują na w/w przystankach.
I tylko te 20 minut może zachęcić wielu kierowców do przesiadki na pociągi.
2020-02-14 16:27
wygenerowali problem nie do rozwiązania
2020-02-14 10:38
Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na komunikację miejską, poprawę komfortu podróżowania.
2020-02-14 08:54
Jaki zbiorkom?
Przecież na pytania o tramwaj, autobus etc były tak mgliste pseudo odpowiedzi, że ąz żal było tego słuchać.
Jedyny konkret to spowolnienie ruchu tramwajowego kolejnymi światłami i brak swobodnego opuszczania przystanków też przez te zbędne światła.
2020-02-14 07:00
2020-02-14 07:10
Warto by zapytać mieszkańców miast omijanych przez deweloperów czy są zadowoleni z wyglądu ulic, komfortu życia, dochodów i prestiżu. Włocławek, Elbląg, Koszalin, Słupsk, nawet Łódź.
2020-02-14 07:33
Rozwój to budowa klitek na wynajem krótkoterminowy?
2020-02-14 08:02
Brak nowej Świętokrzyskiej, a w planach tunel żeby połączyć dwa osiedla Brabank Inwest Komfortu i Nadmotławie Robyg. Tylko koto tam kupuje mieszkania? Wiem, że taki Jojo kupuje tylko za gotówkę w ścisłym centrum i ma
Brak nowej Świętokrzyskiej, a w planach tunel żeby połączyć dwa osiedla Brabank Inwest Komfortu i Nadmotławie Robyg. Tylko koto tam kupuje mieszkania? Wiem, że taki Jojo kupuje tylko za gotówkę w ścisłym centrum i ma tych mieszkań 30. I on chce tunel i mu miasto zbuduje. Bo jak zaprosi znajomych to powie przewiozę Was tunelem i to ma sens. A nie rozbudowa infrastruktury na południu bo w centrum nikogo kto nie ma firmy i nie jest informatykiem nie stać.
2020-02-14 08:33
2020-02-14 08:54
PO to zlikwidowało i developer teraz zarabia a drogi buduje miasto z podatków mieszkańców . Dalej na nich głosujecie?
2020-02-14 10:02
Jek jedynym developerem był Skarb Państwa?
2020-02-14 10:55
Ikea też finansowała inwestycje drogowe. Można? Można.
2020-02-14 16:43
2020-02-14 14:26
Ale głosować na Pis to jak wyłączyć logiczne myślenie i przestawić się na disco polo i filmy porno a to nie moja estetyka.
2020-02-14 16:43
2020-02-14 08:53
2020-02-14 12:24
lekceważenie modernizacji SKM
2020-02-14 16:44
2020-02-14 08:34
2020-02-14 08:45
Tak jak teren i całą Galeria Bałtycka już jest w rękach Niemiec . Po co wojna?
2020-02-14 08:55
Wszystkie wielkie obiekty zarządzane przez obce fundusze , pieniądz jednak ma narodowość
2020-02-14 10:38
I jak ona wpływa na rozwój miasta?
2020-02-14 16:45
2020-02-14 10:57
2020-02-14 16:45
2020-02-14 10:37
ta droga jest konieczna aby wybudować biurowec z tylu OBC.
2020-02-14 10:51
Zauważ, że remonty dróg, oświetlenia, chodników miasto przeprowadza tam gdzie są nowe inwestycje deweloperów. Inne miejsca są zapomniane.
2020-02-15 10:42
Tak niestety jest,chociaż z drugiej strony patrząc jakby to miały wyglądać tak jak remont na Stogach...
2020-02-14 07:11
2020-02-14 08:35
Dobrze wam tak
2020-02-14 08:38
Całe połacie Gdańska , w tym wypadku Oliwy , przejmie fundusz np. z Niemiec i ziemia już po wsze czasy będzie własnością Niemców . A wy się cieszycie ? Zdrajcy !
2020-02-14 08:58
2020-02-14 16:46
2020-02-14 08:56
Ile inwestycji w Berlinie Polacy wybudowali i kupili grunt na własność?
2020-02-14 07:39
na wjazd do gdanska do 12 I na wyjazd po 12
2020-02-14 08:40
Stadion już pewnie dawno sprzedany , tylko czekać aż powstaną tam nowe wieżowce po 40 m wysokości . Nie dajcie się mieszkańcy ! Precz z obcym kapitałem
2020-02-14 08:46
pajac z Ciebie.... Czy prowadzisz firme ktora moze ludziom dac prace? NIE !!! tazke przestan pajacowac nacjonalisto
2020-02-14 08:57
Norzyce się odezwały
2020-02-14 10:22
Ale samochód z Niemiec to najlepsze, co można kupić.
2020-02-14 16:47
2020-02-14 08:46
2020-02-14 19:09
na prezydenta Gdańska z LPR. Polski kapitał.
2020-02-14 19:59
2020-02-14 08:36
każda nowa ulica generuje ruch na ulicach sąsiednich. MIeszkańcy mają rację protestując przeciwko tej inwestycji. W Oliwie potrzebna jest poprawa komfortu pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do stacji i przystanków
każda nowa ulica generuje ruch na ulicach sąsiednich. MIeszkańcy mają rację protestując przeciwko tej inwestycji. W Oliwie potrzebna jest poprawa komfortu pieszych i rowerzystów chcących dotrzeć do stacji i przystanków skm, pkm i linii tramwajowych. Tworzenie dodatkowych udogodnień dla użytkowników samochodów to przepis na powolną degradację jakości życia nie tylko w najbliższej okolicy, ale w całej aglomeracji.
2020-02-14 10:15
Odpowiedzią miasta na rozwój ruchu rowerowego w Oliwie było ułożenie bruku po którym nie da się jechać rowerem, ani też chodzić.
2020-02-14 08:41
na spotkania w sprawie planu przychodzą albo emeryci, którym z założenia nic się nie podoba albo pisowscy krzykacze wysłani przez partię.
ludzie z rodzinami i dziećmi i młodzi nawet palcem o palec nie ruszą, bo
na spotkania w sprawie planu przychodzą albo emeryci, którym z założenia nic się nie podoba albo pisowscy krzykacze wysłani przez partię.
ludzie z rodzinami i dziećmi i młodzi nawet palcem o palec nie ruszą, bo nie mieści im się w głowie, że miasto chce im postawić nową drogę a oni będą protestowac. No niestety to generalnie problem Europy rządzą nami staruchy.
2020-02-14 08:58
2020-02-14 09:27
a decyzja jest dobra.
2020-02-14 10:14
A, czyli zakorkowanie dzielnicy mieszkalnej to dobra decyzja. Nie no gratulacje.
2020-02-14 12:56
Gdzie zgubiłeś logike?
Nowa droga = mniej korków
2020-02-14 16:49
2020-02-16 05:52
Na Stogi też nie ma pieniędzy.Remont torowiska trwa już dwa lata i ciągle się wydłuża.Mieszkańcy udręczeni.Czy pani prezydent chociaż raz tam była?
2020-02-14 17:04
Jasne, nowa droga doprowadzająca ruch do tych starych zakorkowanych miejsc to mniej korków. Jakaś nowa wizja.
2020-02-14 11:03
Dobrze, że starsi ludzie przejmują inicjatywę, ktoś w końcu musi walczyć o lepszy komfort życia Polaków, mieszkańców miasta.
2020-02-14 14:11
Jasne, ci młodzi zabierający głos to pewnie już emeryci i to z PISu.
A matki pytające o bezpieczeństwo dzieci chodzących do SP35 to pewnie podstawione przez PIS.
2020-02-14 09:54
2020-02-14 10:03
ci mieszkancy kiedys tez tu sie wprowadizli na glowe innym mieszkancom
2020-02-14 13:49
macie swoich radnych z okręgu?
2020-02-14 20:31
nie na kogo tylko przeciw komu
2020-02-17 00:18
2020-02-14 17:33
Dzięki tym deweloperom ludzie maja gdzie kupować mieszkania, bo gdyby liczyli na państwo to pozostał by tylko most
2020-02-14 07:01
Sami mieszkańcy to dla włodarzy Gdańska drugi sort
2020-02-14 07:14
Więc blokowanie przez mieszkańców budowy drogi, która ma także im służyć, jest absurdalne. A dzieci sobie poradzą - dajmy im odrobinę samodzielności.
2020-02-14 08:36
Tak jak Torus sprzedał funduszowi
2020-02-14 08:43
że nawet nie ma co komentowac.
Pisowski trollki powtarza banialuki rżadowe. Tak powinno zostać sprzed państwowemu funduszowi, żeby twoi mocodawcy mieli stołki komuchu
2020-02-14 08:47
2020-02-14 08:55
masz rozumienie gospodarki jak towarzysze kc pzpr
2020-02-14 08:59
2020-02-14 19:15
jaka pozycja się pojawi? Podatek od sprzedaży oraz vat należny. Są to grube miliony.
2020-02-14 20:03
2020-02-14 08:49
A o sprzedasz jak chodzi to postępowi wyznawcy Tuska
2020-02-14 20:01
2020-02-14 15:18
Komentarz nie ma związku. Mogę się tylko domyślać, że wcześniej wspomniane wpływy z podatków rozumiesz przez podatek dochodowy od najmu, który miałby powędrować za granicę?
Miasto z samego podatku od nieruchomiści
Komentarz nie ma związku. Mogę się tylko domyślać, że wcześniej wspomniane wpływy z podatków rozumiesz przez podatek dochodowy od najmu, który miałby powędrować za granicę?
Miasto z samego podatku od nieruchomiści dostaje 3,5 mln zł rocznie, docelowo 5,5 mln zł rocznie. Do tego przyciąga wielu wysoko opłacanych specjalistów, którzy płacą podatki na miejscu i na miejscu wydają pienieądze. Z podatku dochodowego 1/3 trafia do miasta. Przestańcie "gryźć rękę", która dokłada się do budżetu miasta.
2020-02-14 15:59
Ci wysoce opłacani specjaliści siedzą działają jako b2b, co obniża znacząco ich podatki, a firmy, które je zatrudniają znane są z optymalizacji podatkowej. Logika biznesowa tych projektów outsourcingowych jest taka, że
Ci wysoce opłacani specjaliści siedzą działają jako b2b, co obniża znacząco ich podatki, a firmy, które je zatrudniają znane są z optymalizacji podatkowej. Logika biznesowa tych projektów outsourcingowych jest taka, że przywiązują się do miejsca na taki czas, jak im się opłaca. Specjaliści podążają w ślad za nimi, a mniejsi i liczniejsi 'specjaliści' tracą pracę. To nie jest ręka karmiącą miasto, jak to protekcjonalnie nazywasz, tylko system pasożytniczy, który przynosi w większej skali i w dłuższym okresie czasu głównie straty.
2020-02-14 16:51
2020-02-14 20:04
W Polsce prawie nic nie zostanie. Z czego wy się cieszycie ?
2020-02-14 08:35
2020-02-14 08:49
Zdrada !
2020-02-14 08:55
i Australijczycy i ci z RPA
2020-02-14 09:55
2020-02-14 10:34
poziom pustostanów biurowych w Gdańsku to 4% najniższy w Gdańsku. Normalny poziom to 10 - 15%. Miasto dusi się z braku inwestycji biurowych i konieczne jest szybka rozbudowa infrastukruy pod nowa zabudowe.
2020-02-15 10:48
Poziom pustostanów biurowych w Gdańsku jest najniższy w Gdańsku!
2020-02-15 15:34
2020-02-16 05:12
Dalej głosujcie na Dulkiewicz.
2020-02-14 07:03
2020-02-14 08:24
Na koniec wyjdą na ulice walczyć o zieleń
2020-02-14 08:49
2020-02-14 08:59
2020-02-14 09:56
2020-02-14 07:04
Co im szkodzi
2020-02-14 07:31
2020-02-14 08:44
lubią robić szum.
Szkoda że ludzie pracujący nie mają czasu, żeby powiedzieć czy tej drogi chcą czy nie
2020-02-14 09:32
Na takie spotkania chodzą w 90% emeryci którym zawsze wszystko przeszkadza
2020-02-14 10:30
Ciekawe, bo ja tam emerytów widziałem zdecydowaną mniejszość.
2020-02-14 15:06
Jestem przeciwny tej drodze, bo tylko zachęci więcej ludzi do dojazdu samochodem do pracy a spowolni tramwaje i autobusy, które i tak już jeżdżą jak chcą. Mam 36 lat, więc daleko mi do emerytury
2020-02-14 16:52
2020-02-14 20:06
2020-02-14 07:04
Brg powie "to rowiązanie jest optymalne" i wasze argumenty zostaną odrzucone. Proszę pójść na głosowania i dyskusję na radzie miasta gdańska z udziałem BRG. Czysta komedia.
2020-02-14 08:44
Pozostaje się cieszyć, że tylko 3 pasy i bez wiaduktów. Ale spokojnie, BRG to naprawi z czasem (korki).
2020-02-14 16:30
BRG chyba nie bylo na spotkaniu, a zarządca odpowiada za formę tej drogi i OBC
2020-02-14 08:50
2020-02-16 11:59
2020-02-14 08:56
Oni chcieli upozorowac dyskusje spoleczna, ale juz z gory wiedzieli ze bedzie tzw "Nowa Politechniczna".Sto razy lepszy i potrzebny spolecznie byl np. pomysl puszczenia tramwaju z Sobieskiego przez Smoluchowskiego do
Oni chcieli upozorowac dyskusje spoleczna, ale juz z gory wiedzieli ze bedzie tzw "Nowa Politechniczna".Sto razy lepszy i potrzebny spolecznie byl np. pomysl puszczenia tramwaju z Sobieskiego przez Smoluchowskiego do Alei Zwyciestwa-zyskaloby tysiace pacjentow i pracownikow UCK.Ale gdzie tam! Te dziady juz z gory wiedzialy,ze bedzie realizowana trasa przez Do Studzienki. Strata czasu
2020-02-14 09:06
Smoluchowskiego? Może jeszcze wycieczka krajoznawcza z Południa przez Zaspę? Wystarczy, że ktoś wpadł na pomysł odgięcia przez Morenę.
2020-02-14 12:18
np.ujescisko
2020-02-16 23:23
to sam bylo z parkingami podziemnymi wśródmieściu. wszystkie argumenty zostały odrzucone. i?
2020-02-14 07:05
A Kielnieńska w Osowiec dziura na dziurze, brak chodnika i ścieżki rowerowej...Trzeci świat. 20 lat już PO u władzy ma to w d.
2020-02-14 07:37
Ta władza traktuje ta dzielnice jak zło konieczne. A przecież coraz więcej mieszkańców tam mieszka. Trzeba im podziękować w następnych wyborach.
2020-02-14 09:01
Nie wiem w ogóle, kto wpadł na pomysł, żeby włączać ją do Gdańska, a o mieszkaniu tam, nawet nie ma co myśleć, dopóki nie pracujesz gdzieś przy obwodnicy...
2020-02-14 08:19
Za to "dobra zmiana" od razu wybuduje wam tam autostradę. Wolę dziury w drodze niż ich przy władzy.
2020-02-14 08:32
2020-02-14 09:02
Prokurator Ziobro już zbadał sprawę płatnych trolli ministara Ziobry?
Czy uznał, że nie warto, bo elektorat i tak się sprzedał za 500zł?
2020-02-14 10:56
2020-02-16 05:24
Wolisz betonowych deweloperów?To ich masz .
2020-02-14 10:28
mieszkańcy tej dzielnicy byli na czele tych co głosowali za obecnym układem (władzami miasta trudno to nazwać).
2020-02-14 07:05
Jeżeli 400 aut na godzinę, to po co 3 pasy od strony Wita Stwosza?
Pełna zgoda z mieszkańcami, niech uciążliwy ruch odbywa się grunwaldzką, a nie rozpycha się jeszcze bardziej na Wita Stwosza
2020-02-14 15:22
Wiele osób z OBC i tak jeździ Wita Stwosza. Wyjeżdżają z OBC od strony budowy i 2x w lewo w Derdowskiego. Po nowemu przestaną 2x przecinać Grunwaldzką. Jak dla mnie same plusy.
2020-02-14 07:07
Opinia wyróżniona
Najlepiej niczego nie powinno się budować ;) Panie Cezary po Nowej Sudeckiej mogłyby jeździć autobusy dowożące pasażerów z PKM.
2020-02-14 07:30
...bo autobusy potrzebują pasa ruchu 3 metry. Dlatego specjalnie zaprojektowano 2,75 żeby żaden autobus tu się nie "pałętał".
A ta współdzielona przestrzeń po środku jezdni, to będzie nic innego jak miejsca parkingowe.
2020-02-15 15:52
2020-02-14 08:45
Ach tak? To może wyłącznie w formie buspasa ją zrobić?
2020-02-14 10:11
Jest tramwaj i dwie pętle przy PKM i w Oliwie. Wystarczy w godzinach szczytu uruchomić wahadło.
2020-02-15 15:53
2020-02-14 16:53
2020-02-15 10:46
2020-02-15 11:36
swoje odsiedział
2020-02-14 07:08
To po co ją budować w ogóle?
2020-02-14 08:47
Racja, możnaby odwrócić twierdzenie: skoro tam nikt nie jeździ, to po co ta droga? (Tak BRG tłumaczy brak konieczności robienia przejść dla pieszych)
2020-02-14 09:30
to wogóle dziwne, że w mieście jeżdźą samochody, jest komunikacja miejeska, ludzie chodzą po chodnikach i są korki. Powinno być jak w lesie - cisza, spokój i czyste powietrze. Gdzieniegdzie cichutko na małych kopytkach będzie przebiegał jelonek a dzik swoimi raciczkami będzie cichutko muskał mech.
2020-02-14 20:57
2020-02-14 10:29
3600/400=9.
Rzeczywiście ruch na Nowej Sudeckiej nie będzie zbyt duży.
2020-02-14 20:56
czyli ciągły sznur.
2020-02-14 22:56
Szkole i pracownikach przecinajacych do biurowców tam też będą korki, zwłaszcza koło 8:00 I 17:00
2020-02-15 09:00
Przecież dzisiaj więcej rodziców w szczycie przyjeżdża pod szkołe na Wąsowicza?
2020-02-14 07:08
Śmieszą mnie ludzie, ogólnie. Jeśli chodzi o problemy, które nie dotykają ich skóry są tacy empatyczni, mili ciepli. Biurowce, o Gdańsk się rozwija, lepiej mieszkania niż pola, nie podoba Ci się nasz prezydent to wracaj
Śmieszą mnie ludzie, ogólnie. Jeśli chodzi o problemy, które nie dotykają ich skóry są tacy empatyczni, mili ciepli. Biurowce, o Gdańsk się rozwija, lepiej mieszkania niż pola, nie podoba Ci się nasz prezydent to wracaj na swoją wiochę itp. A potem przychodzi chwila, że problem jest namacalny, pod ich domem, pod ich nosem i wtedy agresja jak u wściekłego pitbulla, tom moje! Nie oddam! Wara nam stąd z tą ulicą, bo dzieci, bo szkoła, bo święty spokój! A potem i tak głosują na tych samych ludzi i bajka się kończy, krąg życia zatacza koło.
2020-02-14 07:16
a próba jakiejkolwiek dyskusji, pokazania że te biurowce to owszem ale nie w tym miejscu, że coś.... to zostaniesz opluty, zmieszany z błotem i w ogóle...
dopiero jak obok coś się dzieje, co nie jest zgodne z zasadami to "olaboga"...
to świadczy o braku wyobrażni przecietnego mieszkańca
2020-02-14 07:28
Z ciekawości: w jakim miejscu powinny być biurowce?
2020-02-14 07:37
nie, lepiej walnośc w srodek miasta, bez dojazdu bez....
dodam, że przy okazji niszcząc życie ludzi, którzy mieszkali tam 50 60-70 lat, pieniądz to siła, to taran, nie ma sentymentów!
2020-02-14 08:17
A dojazd tysięcy ludzi czym? Do Oliwy jest bardzo dobry dojazd SKMka, przeciętny ZTM, akceptowalny samochodem.
2020-02-14 10:39
rozumiem, że nie bedziemy budować biurowcow w oliwie bo jakis janusz musi miec miejsce do parkowania passata. taka logika
2020-02-14 13:41
Tysiące ludzi nie mają dobrego dojazdu, bo paru gości na Bohaterów nie stać na parking i Januszują...
2020-02-15 09:31
trzeba było nie brać kredytu na szadóły
2020-02-16 05:19
A kto się liczy ze starymi i tak zaraz wykitują.Idzcie znowu owczym pędem głosować na Dulkiewicz.
2020-02-14 07:47
koło lotniska, wybudować tam wieże, puścić kolejkę elektryczną co 5 minut w obie strony
2020-02-14 09:57
2020-02-14 14:27
a jeszcze tam tego nie ma?
2020-02-14 07:52
Komu one służą? firmy okupujące te gmachy są nieprodukcyjne, to biurokratyczne nieroby!
2020-02-14 08:20
Napisałeś/łaś ten komentarz dzięki pracy właśnie tych nierobów.
2020-02-14 08:38
Ale dorodnego janusza złowiliśmy dzisiaj na forum
2020-02-14 09:06
to wrócicie na mazury
2020-02-14 09:45
ja nie wrócę bo nie jestem korpo :) ale reszta tak, czekam na ten dzień, by by kujawskopomorskie i lęborki
2020-02-14 14:20
i co? zatkalo kakao? nie tylko przyjezdni sa zdolni
2020-02-15 09:32
łał pewnie po WSB taka mądra, nie martw się będziesz w Żabce na Przymorzu sprzedawać
2020-02-14 10:15
2020-02-14 13:47
2020-02-14 08:44
2020-02-14 09:12
od kiedy pamiętam to w biurze się siedzi a nie pracuje
2020-02-14 14:21
ok boomer...
2020-02-14 08:48
Właśnie, w piłkarzyki tylko grajom! Jak ktoś nie jest utytłany błotem, to znaczy, że nie pracuje.
2020-02-14 09:48
nie rozumiesz dlatego pracujesz w korpo, praca pożyteczna i użyteczna to taka, która powoduje wzrost PKB naszego kraju, wytwarza dobra lub usługi, które są nam tu potrzebne lub można za dobre pieniądze wyeksportować,
nie rozumiesz dlatego pracujesz w korpo, praca pożyteczna i użyteczna to taka, która powoduje wzrost PKB naszego kraju, wytwarza dobra lub usługi, które są nam tu potrzebne lub można za dobre pieniądze wyeksportować, firma, która zatrudnia pracowników inwestuje tu i płaci tu podatki, teraz odpowiedz sobie na pytanie jak accounting i HR zagranicznych korporacji się do tego mają? jakie podatki płaci taki state street w Polsce? w Gdańsku? wynajmuje od kogoś kilka pięter, leasinguje biurka, komputery i ekspresy do kawy, a kiedyś zrobi pyk i ucieknie, tak jak uciekła z UK czy USA
2020-02-14 10:07
I dobrze, bo każdy normalny też ucieknie. Nikt nie ma ochoty dotować rozdawnictwa i urojonych pomysłów nieudaczników. W Enerdze, bo państwowa to wieczna karuzela na stanowiskach. A co oni robią nic, poza ciągłymi podwyżkami za prąd.
2020-02-14 14:30
nie, uciekną jeśli koszta pracy zrównają się z tymi z Niemiec, policzyć w Excelu można przecież taniej w Bombaju lub Kijowie tylko o tu chodzi, to nie jest tak, że te korpo kochają Polskę czy też Gdańsk, oni kochają pieniądze, a sorry, they love their money
2020-02-14 16:35
2020-02-14 14:48
O tak, idź se pracuj w lotosie, albo innej patologii.
2020-02-14 08:42
to się nazywa Transit Oriented Development. (rozwój miasta zorientowany na komunikację zbiorową wysokiej wydajności: te kryteria spełnia jedynie SKM zapewniająca połączenia nie rzadsze niż co pięć minut. W Oliwie
to się nazywa Transit Oriented Development. (rozwój miasta zorientowany na komunikację zbiorową wysokiej wydajności: te kryteria spełnia jedynie SKM zapewniająca połączenia nie rzadsze niż co pięć minut. W Oliwie potrzebna jest radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów (hulajnogowców) chcących korzystać z dojazdu przy pomocy SKM i PKM a nie budowa infrastruktury potrzebnej jedynie użytkownikom samochodów przyspawanych mentalnie do foteli swoich terenochłonnych pojazdów mechanicznych.
2020-02-14 09:04
W praktyce, OBC i Alchemia przecież stoją tuż przy stacji SKM...
2020-02-14 09:48
nie tak blisko znowuż a SKM jeździ tylko wzdłuż jednej osi, tam potrzeba by było węzła SKM/PKM, podziemnego nadziemnego cokolwiek
2020-02-14 17:28
powinna powstać równoległa linia na południu i tam budować, biurowce, wieżowce, hotelowce....
a tak niszczy się starą zabudowę
nie buduje nowych dróg, tylko wciska się biurowce...
to jakby ktoś od niechcenia wrzucał klocki w srodek historycznego miasta
2020-02-14 09:00
2020-02-14 09:56
2020-02-14 13:27
I czym tam dojeżdżać? Tą jedną PKMką raz na 15-30 minut?
2020-02-16 23:55
2020-02-14 13:05
2020-02-14 07:45
Nie tylko w Gdańsku, zobacz okoliczne wioski, tylko problemy są mniejsze ale agresja jest wszędzie, brak obwodnicy - duży ruch samochodów, źle, ale plany budowy obwodnicy - jeszcze gorzej (tak, mam na myśli Żukowo :) ).
Nie tylko w Gdańsku, zobacz okoliczne wioski, tylko problemy są mniejsze ale agresja jest wszędzie, brak obwodnicy - duży ruch samochodów, źle, ale plany budowy obwodnicy - jeszcze gorzej (tak, mam na myśli Żukowo :) ). Ludzie by chcieli z jednej strony dużo miejsc pracy ale jak budują jaką fabryką to protesty, że będzie szkodzić ich psom albo cokolwiek... Ulica? Źle bo ruch samochodów. Brak ulicy? Też źle bo korki i dojechać się nie da. I tak dalej.
2020-02-14 10:12
wymóg jest konsultacji, to konsultacje są. nie ma wymogu uzyskania zgody lu konsensusu, wiec o to się już nikt nie martwi.
Wymóg remontu przystanków i dotowania części transportu przez takie OBC i Alchemie - to powinno być zrobione.
2020-02-16 23:57
Jak to dotyka innych to siedzą cicho.
Jak się planuje centrum biznesowe to najpierw trzeba zplanować drogi dojazdowe, linie tramwajowe, pekaemki, eskaemki itp itd
2020-02-14 07:41
Dokładnie tak jest. Teraz protestują ci co zachwycali się Olivia Centre i rozwojem biurowego Mordoru oraz skutecznością władz miasta w zabudowywaniu terenu. Niby tak wspaniale wszystko się rozwija. Teraz asfalt podchodzi pod ich dom i od razu histeria i krzyki.
2020-02-14 10:05
watpie, aby mieszkancy oliwy zachwycali sie budowa obc
2020-02-14 08:46
90% ludzi podoba się rozwój, ale idzie tylko na wybory wtedy się wypowiada.
10% ludzi to albo emeryci albo lewicowi, pisowscy krzykacze ktorzy albo realizuja zielone idealy albo pisowskie idealy dej wladze
2020-02-14 09:50
a dlaczego od razu lewicowi? :)
2020-02-14 10:07
współczesna lewica jest antyrozwojowa. głównym celem jest 0 wzrost gospodarczy i utrudnianie działalności gospodarczej w imie ekologi
2020-02-14 10:14
2020-02-14 14:32
jaka prawica? :)
2020-02-14 17:34
bo powskie to wiem! wiem że pieniądz nr 1. a ludzie gdzieś na szarym końcu,
i wiem na 100% że wielu ludzi skrzywdzono za rządów PO!
no przed wyborami- obietnic bez liku
2020-02-14 17:50
wielu zięciów, synów, córek, synowych nie widzi świata poza pracą w firmach związanych z budowlanką
emeryci wiele razy słyszeli od młody że to przyszłość, że biurowce to rozwój he he,
ci starsi ludzie dopiero teraz na własne oczy widzą, że niszczone jest ich środowisko!
ale za póżno!
2020-02-17 00:01
Każdy normalny jest za rozwojem. Ale mści się niedołęstwo w planowaniu urbanistycznym. A właściwie jego brak.
2020-02-14 09:41
jak nie umiesz planowac przestrzeni to sie po prostu nie odzywaj.
Przegeszczenie miasta sie msci . po prostu.
Wiesniakowi (mentalnemu) tego nie wytlumaczysz.
2020-02-14 09:49
nic nie zrozumiałeś ja nic nie planuję przecież :)
2020-02-14 10:08
od jakichs 20 30 lat mówi się o zageszczaniu miast a tutaj janusz wyskakuje z teoria bo mu niewygodnie parkowac passata
2020-02-14 13:33
W Polsce mówi się o problem wylewających się miast i wysokich kosztów infrastruktury, a tu na forum trómiasto się znalazł myśliciel.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.