Opinie (185)

  • Drogi są prowadzone byle jak i jak juz byle były.Ulica za to jest prosta jak drut i taka powinna byc droga rowerowa równolegle (8)

    po obu stronach tej ulicy.

    • 81 8

    • Dokładnie tak jak piszesz! (1)

      Droga rowerowa jest zrobiona tak żeby była, a nie żeby była wygodna do jazdy. Na odcinku od OBC do Sopotu, który mierzy 3,5km trzeba 3 razy przejechać na drugą stronę Al. Grunwaldzkiej, a szczytem jest przejazd na

      Droga rowerowa jest zrobiona tak żeby była, a nie żeby była wygodna do jazdy. Na odcinku od OBC do Sopotu, który mierzy 3,5km trzeba 3 razy przejechać na drugą stronę Al. Grunwaldzkiej, a szczytem jest przejazd na wysokości ulicy Bitwy Oliwskiej który jest dwuetapowy i trzeba dwa razy stać na światłach! Jeżeli rower ma być alternatywą dla komunikacji samochodowej to należy zbudować drogę rowerową po obu stronach Al. Grunwaldzkiej, bo na tą chwilę jazda rowerem przypomina slalom a nie transport.

      • 33 6

      • wy rowerzysci to macie problemy

        3 razy trzeba przejechac?
        o jezusie toz to rzecz niewykonalna

        "a szczytem jest przejazd na wysokości ulicy Bitwy Oliwskiej który jest dwuetapowy i trzeba dwa razy stać na światłach!"

        3 razy trzeba przejechac?
        o jezusie toz to rzecz niewykonalna

        "a szczytem jest przejazd na wysokości ulicy Bitwy Oliwskiej który jest dwuetapowy i trzeba dwa razy stać na światłach!"

        ojej
        az 2 razy musisz stac
        czy tobie sie uwaza ze z racji ze jezdizsz rowerem to cale miasto powinno robic wszystko pod ciebie?

        • 2 14

    • To tak wygląda nasza metropolia?

      Z okien służbowej limuzyny wygląda to zupełnie inaczej

      • 10 6

    • Rowerzysta Św. krowa (1)

      a gdzie maja chodzić piesi? jak wszędzie maja być ścieżki rowerowe. Już teraz ścieżki rowerowe są szersze niż chodniki, a do tego uprzejmość rowerzystów pozostawia wiele do życzenia.

      • 9 19

      • To nie ścieżki są za szerokie, tylko chodniki za wąskie.

        Powinno sie ddry prowadzić przy jezdni, nie przy chodniku i z bani.

        • 21 1

    • drogi rowerowe powinny być częścią ulicy (2)

      a nie gdzieśtam obok jako tako wydzielona z chodnika gdzie piesi chodzą tak jak chodzą (i tego się nie zmieni, trzeba na siebie po prostu uważać) i gdzie kierowcom aut trudniej dostrzec rowerzystę

      • 9 1

      • rozumiem, że chciałeś napisać: częścią jezdni (1)

        chodnik i ddr tak jak jezdnia stanowią część ulicy.

        • 4 0

        • Drogi jak już ;)

          • 0 0

  • (13)

    Uwielbiam tych rowerzystów z kamerką na kasku. Są bezwzględni w egzekwowaniu swoich praw, zapominając o tym, że mają jedno życie i że nóg, rąk i kręgosłupa nie da się wyklepać.

    • 54 69

    • to nielogiczne i nie na temat (8)

      samochod wyposazony w rejestrator to wedlug ciebie tez ozacza ze kierowca zapomina ze ma 1 zycie? Poza tym co w twoj post wspolnego z artykulem oprocz tego trollowania

      • 39 4

      • (5)

        Infrastruktura rowerowa pozostawia wiele do życzenia. Skrzyżowanie ścieżki rowerowej z drogą to bardzo niebezpieczne miejsce, na którym rowerzysta ma pierwszeństwo. Należy w takim miejscu stosować zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do kierowców, a nie zapierd...ć ile sił w nogach.

        • 7 15

        • (3)

          Jedziesz autem to sie zatrzymujesz przed kazdym skrzyzowaniem?

          • 14 2

          • (2)

            Nie mówię o zatrzymywaniu, a daniu kierowcy szansy zauważenia rowerzysty. Często ścieżka poprowadzona jest do skrzyżowania zza krzaków,budynków i kierowca nie ma szns zobaczyć poruszającego się ile sił w nogach rowerzysty. Przykład ul. Andersa i ul.Polna w Sopocie.

            • 6 5

            • Po to drogi kierowco są ZNAKI. (1)

              Przed każdym przejazdem stoi ZNAK d-6b "przejazd dla rowerów"

              UWAGA UWAGA UWAGA ostrzega on kierowce że może nadjechać rowerzysta i trzeba zachować ostrożność i jakby co o przepuścić.

              Nie

              Przed każdym przejazdem stoi ZNAK d-6b "przejazd dla rowerów"

              UWAGA UWAGA UWAGA ostrzega on kierowce że może nadjechać rowerzysta i trzeba zachować ostrożność i jakby co o przepuścić.

              Nie musisz dziękować za wyjaśnienie.

              P.S co do Andersa i Polnej nie ma problemu. wystarczy zatrzymać się przed przejazdem i widać.

              • 3 3

              • Na każdym cmentarzu jest aleja tych co mieli pierwszeństwo...

                • 3 0

        • Skrzyżowanie ścieżki rowerowej z drogą? To co nazywasz "ścieżką rowerową" jest najczęściej częścią drogi. Mylisz chyba drogę z jezdnią. A to skrzyżowanie to jest przejazd rowerowy, który nie stanowi skrzyżowania.

          Skrzyżowanie ścieżki rowerowej z drogą? To co nazywasz "ścieżką rowerową" jest najczęściej częścią drogi. Mylisz chyba drogę z jezdnią. A to skrzyżowanie to jest przejazd rowerowy, który nie stanowi skrzyżowania.

          Co do zasady ograniczonego zaufania to ona jednak mówi że wyjściowo można założyć że inni przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Art. 4. PoRD

          • 3 2

      • (1)

        Czytasz czasami to co piszesz?? Kamery w samochodzie są do własnego bezpieczeństwa, gdy np. na parkingu ktoś ci auto zarysuje albo wyjedzie ktoś z podporządkowanej i wymusi, lekka obcierka, nic po za tym. Nagranie masz,

        Czytasz czasami to co piszesz?? Kamery w samochodzie są do własnego bezpieczeństwa, gdy np. na parkingu ktoś ci auto zarysuje albo wyjedzie ktoś z podporządkowanej i wymusi, lekka obcierka, nic po za tym. Nagranie masz, jesteś czysty.
        Teraz zapiep**asz rowerem po ścieżce rowerowej, ktoś ci wymusi, nie hamujesz bo masz pierwszeństwo... przelatujesz nad maską i po tobie...
        W samochodzie jesteś trzymany pasami bezpieczeństwa, masz strefę zgniotu, poduszki powietrzne... a w rowerze? Szprychy są twoją strefą zgniotu ??

        • 5 8

        • O ile zdążę, to hamuję, nawet nie trzeba myśleć, bo to jest odruch. A nagranie tak samo, ma służyć jako dowód w razie wypadku.

          • 2 0

    • To już sobie ulżyłeś, popraw berecik, zerwij sople

      i opowiedz wszystko mamie

      • 8 5

    • to trol jest ,my trolu uwielbiamy jak chwalisz sie głupotą .Przestrzeganie przepisą jest według niego naganne ? :) (1)

      Kazdy pirat drogowy jest zaniepokojony ze powoli jego bezkarnosć znika i trzeba płacić mandaty!

      • 10 3

      • Guzik trzeba płacić, mandaty, to tylko straszak, nic ci nie zrobią, jak nie zapłacisz, bo i za co tu płacić? Bo ktos tak powiedział i napisal jakas karteczkę? A przepisy, to dopiero durnota...

        • 0 8

    • W tylku tez maja kamerkę? I co nagrywają drogę, zeby się później nie zgubić w drodze powrotnej?

      • 3 9

  • super atrykuł (10)

    bardzo dobrze ze w koncu ktos sie pokusil o pokazanie prawdy o tych naszych drogach rowerowych - najgorsze sa wedlug mnie hałas i spaliny - da się jechać, ale nie jest to na pewno zdrowe, do tego brak kultury kierowcow skutecznie umilaja podroz rowerem.

    • 53 19

    • to niemożliwe

      z optymistycznych artykułów na tym portalu wynika coś innego

      • 1 1

    • Okey

      Teraz proponujemy państwu również przejść się na pieszo od lat tak jest jak w opisanym sprawozdaniu szkoda że tak późno o tym piszecie to jednak zawsze lepiej aniżeli wcale..

      • 2 1

    • (4)

      jestem ciekawy jak ty jesteś uprzejmy dla pieszych? ile razy przepuszczasz pieszych jadąc rowerem kiedy przejeżdżasz przez przejście dla pieszych na drodze rowerowej

      • 2 8

      • Prawie zawsze, bo wszyscy wchodzą bez patrzenia... (3)

        • 6 1

        • i to też głupota że ciągle przeplata się ddr z chodnikiem, co za imbecyl to projektował~!?

          • 1 1

        • (1)

          Bo mają pierwszeństwo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pieszy zawsze ma pierszeństwo!!!!! To twój zasr..Y obowiązek go przepuścić!!!!!!!

          • 0 3

          • według polskich przepisów wręcz odwrotnie.
            To się ma zmienić ale na razie pierwszeństwo ma pojazd.

            • 2 1

    • Bo niema kontroli spalin jedzie taki 20 letnim złomem i zostawia chmurę spalin za sobą!

      • 5 0

    • popieram, lepsze to niż pisanie jak jest "super"

      • 2 1

    • monq

      dla mnie też, zamiast jechać aleją zwycięstwa jadę dołem za operą i PG parkiem.... nie mogę górą bo wiatr w oczy zawsze i ten smród do pozygu

      • 0 0

  • tzw. drogi rowerowe, to rozwiązania antykomunikacyjne i niebezpieczne (1)

    Nie może być przymusu jeżdżenia czymś takim, bo jest. Większością nie da się jechać z normalną prędkością, bo choćby sąsiedztwo chodnika to uniemożliwia.

    • 23 11

    • Do tego projekty nowych ścieżek okazują się bublami

      Przykładem jest przejazd przez tory tramwajowe na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska. Nowy przebieg ścieżki wzdłuż Pomorskiej utrudnia wjazd na nią od strony Gospody. Rowerzyści są zmuszani do jeżdżenia po trawniku. Podobna sytuacja jest na początku ścieżki wzdłuż Pomorskiej przy pętli tramwajowej dla jadących od strony Jelitkowskiej.

      • 0 0

  • (4)

    A przestańcie juz z tymi rowerami, ile można...

    • 30 68

    • to nie wchodz nie czytaj

      • 16 4

    • Ile? Do skutku. (1)

      • 17 5

      • Podpisano: nazista.

        • 2 4

    • A czego szukasz na ROWERY.trojmiasto.pl?

      Robótek ręcznych i szydełkowania?

      • 11 1

  • Drogi rowerowe (11)

    Rowerzyści to najbardziej roszczeniowa grupa.Jest ścieżka rowerowa, ale oni będą jeżdzić i tak tak jak im pasuje.Rożnica jest taka że my kierowcy płacimy na drogi podatki a rowerzyści nie.

    • 37 85

    • (2)

      Ja płacę wyższe podatki od Ciebie, a jeżdżę więcej rowerem, niż samochodem.

      • 25 6

      • Skąd wiesz? To przez vat na obcisłe gacie? (1)

        • 1 4

        • Bo jakby zarabiał więcej ode mnie, to by wiedział, skąd idą pieniądze na drogi w mieście.

          • 5 0

    • bla bla bla. jest jezdnia jest parking a jeszcze bardziej roszczeniowa grupa jaką są kierowcy parkuje na chodniku, trawniku oraz ddr. Jeszcze żeby to jakiś podatek płacili ale nawet grosza się nie dokładają do budżetu miasta,a ciągną z niego najwięcej. I jeszcze im mało, chcą więcej pasów, więcej parkingów.... wielkie panisko

      • 33 4

    • Bo wg ciebie jak ktos ma rower to nie plavi podatkow?

      • 19 2

    • Piesi też chodzą jak im pasuje - zobacz ile jest wydeptanych ścieżek na trawnikach mimo iż obok są chodniki. Jeśli coś jest niepraktyczne bo zaplanowane "zza biurka", żeby pasowało do planu i mapy, to ludzie niechętnie z tego korzystają.

      • 10 1

    • Rufi (1)

      Zacznij też jeździć rowerem to nie będziesz miał problemu z płaceniem podatków

      • 4 1

      • Zacznijmy wszyscy...

        ...jeżdzić rowerami a samochody sprzedajmy. Wiecie co się wtedy stanie? Otóż budżet straci dochód w postaci podatków z akcyzy za paliwo, etc. I wtedy na pewno coś wymyśłą by opodatkować rowerzystów - i nie ma to

        ...jeżdzić rowerami a samochody sprzedajmy. Wiecie co się wtedy stanie? Otóż budżet straci dochód w postaci podatków z akcyzy za paliwo, etc. I wtedy na pewno coś wymyśłą by opodatkować rowerzystów - i nie ma to znaczenia jaka opcja polityczna jest u władzy - tak postąpi KAŻDY rząd gdy zobaczy że traci spójność budżetu. A z akcyzy (no i VAT-u) budżet praktycznie istnieje. Nie wiem co prawda CO wymyślą by opodatkować cyklistów ale na pewno takie coś będzie - może jakieś ,,winiety'', może jakiś abonament...

        • 0 0

    • Drogi miejskie są utrzymywane z budżetu miasta, a do tego trafiają podatki ogółu mieszkańców, a nie tylko kierowców. To jest taki mit, że tylko kierowcy płacą podatki na drogi. Podatki płacone w paliwie idą na KFD a z KFD finansowane są głównie autostrady i ekspresówki, a tymi rowerzystom jeździć nie wolno.

      • 5 0

    • Kierowcy

      Kierowcy nie są, bo nie mogą być żadną grupą roszczeniową, ponieważ mają już wszystko, a nawet więcej. Roszczenia mogą wysuwać tylko grupy pozostałe.

      • 2 1

    • Czy faktycznie, rowery powodują te straszne zniszczenia dróg?

      • 0 0

  • I tak najgorsze są "ciągi pieszo-rowerowe". (6)

    • 41 6

    • Bo to wszystko powinno się nazywać

      "Pobocze z dopuszczonym ruchem pieszych i rowerów"

      • 7 3

    • No właśnie jak to jest (3)

      Jest zakaz jazdy po chodniku, przychodzi urzednik stawia znak "ciąg pieszo-rowerowy" i z automatu rowerzysta ma nakaz jazdy po tym samym chodniku. To iracjonalne. Nie logiczne.

      • 8 1

      • (2)

        Nie ma czegoś takiego jak ciąg pieszo-rowerowy. Są dwie odmiany połączenia znaków C-13 i C-16: z kreską pionową i poziomą. Znak z kreską poziomą oznacza drogę dla pieszych i rowerów na której pieszy ma pierwszeństwo. Z kreską pionową oznacza drogę dla pieszych i drogę dla rowerów położone obok siebie.

        • 3 1

        • (1)

          a tabliczka typu "nie dotyczy rowerów",lub "dopuszcza się rowery"? taką wystarczy wstawić aby można jeździć po chodniku. Na ulicy Grunwaldzkiej widziałem takie cudo.

          • 3 0

          • można, ale nie ma obowiązku

            rowerem można jeździć również po autostradzie

            Gdy jest w budowie lub jest zamknięta dla ruchu.

            Prawo jest dla ludzi a nie gnomów

            • 1 1

    • Rowerzyści powinni móc bezpiecznie jechać ulicą

      I tak jest w ucywilizowanych miastach na lewo na mapie od nas (przypominam że oni 20 lat temu mieli tak jak my teraz , więc nie lubię słyszeć, ze się nie da).

      • 7 0

  • Zapaść państwa prawa? (1)

    Stwierdzona na podstawie dróg rowerowych? Nie mówię że takowa nie istnieje, ale widać to jadąc rowerem po Gdańsku?

    • 14 4

    • Wszyscy uczestnicy ruchu traktują PORD jako delikatną sugestię, nie prawo.

      Więc tak, zapaść państwa prawa pasuje.

      • 3 1

  • Bardzo dobrze, że zwracacie na to uwagę (1)

    • 28 3

    • W urzędzie na pewno się tym przejmą...

      • 1 0

  • (5)

    Wiekszosc drog dla rowerow nie nadaje sie do jazdy. Poza tym wymuszenia pierwszenstwa przez samochody wyjezdzajace z drog podporzadkowanych na kazdym skrzyzowaniu. Bezpieczniej jest jechac ulica

    • 37 10

    • powiedz to swojej 11 letniej wnuczce (4)

      lub 40 letniej żonie.

      Skądinąd masz rację.

      Ale przyczyną problemów nie jest zachowanie urzędników projektujących drogi dla rowerów w Gdańsku, ale zachowania kierowców, instruktorów nauki jazdy i

      lub 40 letniej żonie.

      Skądinąd masz rację.

      Ale przyczyną problemów nie jest zachowanie urzędników projektujących drogi dla rowerów w Gdańsku, ale zachowania kierowców, instruktorów nauki jazdy i interpretacje przepisów budowlanych przez 'ekspertów' bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      Zauważ, że w Gdańsku wiele wylotów ulic podporządkowanych zostało ostatnio przebudowanych tak, że piesi i rowerzyści mają ciągłość chodnika lub DDR a kierowcy muszą im ustępować po zwolnieniu przed wjazdem na szeroki próg spowalniający. (patrz np. Jaśkowa Dolina lub Kartuska)

      • 5 1

      • (1)

        11latka może jechać pod opieką dorosłego chodnikiem. A moja 40letnia żona też woli śmigać ulicą niż chodnikiem udającym ddr

        • 4 0

        • 11 latka już nie

          • 3 1

      • (1)

        I właśnie na Kartuskiej za każdym razem mam na każdym skrzyżowaniu sytuację niebezpieczną. Kierowcy wjeżdżają rowerzystom przed nos i stoją na ddr czekając na wjazd na Kartuską.

        • 7 2

        • skrzyżowań z jezdniami ulic, na których poprowadzono ciągły chodnik i DDR nawet nie zauważasz

          nie przesadzaj waść

          • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.