2014-06-06 20:03
Tak jak najwyższy czas połączyć drogę rowerową na ul. Jaśkowa Dolina z ul. Grunwaldzką.
2014-06-07 01:23
Szkoda im kasy na budowanie ścieżek rowerowych w chodnikach to kombinują jak koń pod górę. Hucisko i tak jet bardzo problemowym skrzyżowaniem (czy czym ono tam jest) i ciężko się po nim jeździ kierowcom, zwłaszcza
Szkoda im kasy na budowanie ścieżek rowerowych w chodnikach to kombinują jak koń pod górę. Hucisko i tak jet bardzo problemowym skrzyżowaniem (czy czym ono tam jest) i ciężko się po nim jeździ kierowcom, zwłaszcza napływowym. Zatem puszczanie tam w środek tego bajzlu i wzajemnego zajeżdżania sobie pasów rowerzystów jest potwornie lekkomyślne i niebezpieczne - i dla rowerzystów i dla kierowców... Po co utrudniacie życie kierowcom samochodów, myślicie, że jak namnożycie problemów, zwiększycie korki i utrudnicie przejazdy to się przesiądą na tą zakichaną komunikację miejską?
2014-06-07 08:00
tym mniej korków na jego ulicach
2014-06-07 08:39
Teraz tylko czekac kiedy bedzie artukul ze potracono rowerzyste. Przeciez polowa z tych rowerzystow przepisow nie zna. I jak taki ma sie odnalezc na hucisku.
2014-06-07 08:42
2014-06-07 11:05
miasto tworzone dla samochodów jest zawsze pełne korków, miasto biorące pod uwagę po prostu ludzi może doprowadzić do poprawy jakości życia wszystkich mieszkańców i przyjezdnych.
2014-06-07 16:52
To i tak mniej niż kierowców nie znających przepisów. A na Hucisku zdejmuje nogę z gazu to i nie będzie wypadków.
2014-06-07 22:43
... gorzej ze 90% kierowców samochodów tez. To mnie martwi, prawo jazdy nie powoduje przecież znania obecnych przepisów ruchu drogowego, to się wciąż zmienia. Nie powiesz mi ,ze ktoś kto zdał prawko 20 lat temu zna obecne przepisy, bo nie uwierze. Co 5 lat kazdy kierowca pownien miec przymusowy egzamin z aktualnego PORD.
2014-06-07 22:45
albo co 3, ja i tak zdam.
2014-06-07 09:01
2014-06-07 16:59
A co tam jest takiego problemowego? Wystrczy się stosować do przepisów, przestrzegać znaków poziomych i sygnalizacji i nie ma żadnych problemów. A jeśli nadal je będziesz mieć to proponuję oddać prawo jazdy.
2014-06-07 18:54
Pozakopujcie te chol.rne postkomunistyczne tunele pełne wymiocin, zapachu moczu - nie do sforsowania dla ludzi starszych, matek z wózkami, inwalidów, inwalidów na wózkach.
Zadbajcie, by chodnik był odpowiedniej szerokości, a nie zatkany setkami samochodów z samochodowego lumpexu
2015-08-05 20:45
piesi nic nie stracili. Problemem było zwężenie chodnika przez przebudowę miejsc do parkowania na prostopadłe do osi jezdni.
2014-06-06 20:03
mnie niepokoją.
2014-06-06 20:05
:)
2014-06-07 08:50
te czarne bez skorupki wprowadzają taki niepokój
2014-06-07 22:43
Czas najwyższy
2014-06-08 15:52
Ze ślimakami to chyba do weteryniarza.
2014-06-06 20:13
mnie niepokoi duż ilość kawek, wron i gołebi....
2014-06-06 20:42
...kosztem wróbli i innego drobnego ptactwa. 40 lat temu wrony kawki i gawrony przylatywały do miast tylko w czasie surowych zim. A teraz wolą żyć w miastach. Konieczne są odstrzały tych szkodników.
2014-06-06 21:54
2014-06-06 23:43
smacznego
2014-06-06 20:57
jak się jeździ urzędasom drogimi bicyklami zakupionymi w zeszłym roku przez urząd miejski??
może to dla nich te ścieżki i dojazdy ulepszają?
2014-06-06 21:39
drogi dla rowerów są dla wszystkich kumatych
2014-06-07 08:01
tam masz zdjęcia pracowników Urzędu Miasta na rowerach w dużych ilościach. Wielu z nich jeździ na swoich. Możesz się też wybrać na swoim, to pozytywnie wpływa na relacje z innymi ludźmi.
2014-06-06 20:03
2014-06-06 20:43
z kasy jaką płacą kierowcy
Rowerzystów u nas co kot napłakał - jakoś nie udało się zrobić z Gdanska drugiego Amsterdamu i nie ma co na to liczyć , więc nie rozumiem po diabła na siłę robiono trasy rowerowe a
z kasy jaką płacą kierowcy
Rowerzystów u nas co kot napłakał - jakoś nie udało się zrobić z Gdanska drugiego Amsterdamu i nie ma co na to liczyć , więc nie rozumiem po diabła na siłę robiono trasy rowerowe a teraz okazuje się że trasy rowerowe są zbyt niebezpieczne i ruch rowerów będzie się puszczać ulicami ale żeby było weselej to ma być koniecznie pod prąd
2014-06-06 20:51
jednak
2014-06-06 23:28
łeb przewiany
2014-06-06 20:58
2014-06-06 21:56
2014-06-06 21:56
2014-06-06 22:08
moze zrobimy referendum?
2014-06-06 22:17
2014-06-07 02:11
Bąka puscic, w nosie podlubac czy po jajkach sie podrapac. A na rowerze to nawet jak cichacza sie pusci to zwykle na mokro wychodzi..
2014-06-07 00:32
wydajniej pracuja, nie wymagaja utrzymywania parkingow, autostrad, obwodnic itp.
2014-06-07 21:50
2014-06-07 23:33
i rowercasco,złoty interes...
2014-06-08 10:04
2014-06-06 23:41
pomykają bez świateł, lusterek, na jezdniach wykonując najdziwniejsze manewry jak w cyrku.
2014-06-07 08:02
spróbuj sam. Manewry cyklistów rzadko powodują zagrożenie, kierowców niestety dużo częściej. Sprawdź statystyki bezpieczeństwa pieszych na przejściach w polskich miastach.
2014-06-07 09:02
wielu rowerzystów jeździ jak szaleńcy, trzeba teraz mieć oczy dookoła głowy. zarówno jak siedzisz za kierownicą, jak i wtedy kiedy idziesz chodnikiem. stop piratom rowerowym i bezsensownym decyzjom UM !
2014-06-07 11:07
zanim coś napiszesz, przez chwilę się zastanawiaj. Nie daj się ponosić emocjom.
2014-06-08 08:22
następnie zanim klikniesz "wyślij" przeczytaj co napisałeś i czy to, co spłodziłeś ma sens.
2014-06-08 11:28
2015-08-05 20:48
2014-06-08 00:31
skoro mam rower, jeździłem na rowerze kiedy jeszcze nie było to w modzie, rowerzysta był postrzegany za biedaka lub nieszkodliwego dziwaka a na wioskach spuszczało się psy na "pedałów" w cyrkowych rajtuzach.
skoro mam rower, jeździłem na rowerze kiedy jeszcze nie było to w modzie, rowerzysta był postrzegany za biedaka lub nieszkodliwego dziwaka a na wioskach spuszczało się psy na "pedałów" w cyrkowych rajtuzach.
Jeździłem szybko ale zawsze z lusterkiem i nigdy nie skręcałem w lewo na metr przed maską samochodu jak to niektórzy potrafią odpier..., później lament że wredny zabójca przejechał niewinnego rowerzystę.
2014-06-07 22:43
Kierowców i tak nie pobiją😊nikt nie przestrzega.. dozwolonej prędkości..po co kierunkowskaz jak skręcam w prawo..no i komórka ..muszę przez nią gadac (bez zestawu głośnomówiącego) bo przecież spędzam w aucie pół swojego życia
2014-06-08 00:34
widziałem kiedyś luzaka jadącego na starym składaku, jedna ręka na kierownicy z palącym się papierosem, w drugiej komóra przy uchu, gadka, luzik i naprzód po jezdni.
2014-06-06 20:06
A co do nowych pasów dla rowerzystów to będzie jeszcze więcej potrąceń i agresji
2014-06-06 21:40
2014-06-07 17:03
Co to za głupi motorniczy, żebstahe na czerwonym?
2014-06-07 18:12
Głupi staje na czerwonym bo trzeźwy. Nie dają się biedakowi wzmicnić w pracy.
2014-06-08 11:58
2014-06-06 20:06
- wspólne pasy dla rowerów i tramwajów
- wspólne ciągi komunikacyjne dla pieszych i pociągów
2014-06-06 20:25
Wspólne pasy dla rowerów i tramwajów jak najbardziej występuj w paru miejscach na świecie - nawet w Warszawie 3 lata temu taką drogę rowerową zrobiono.
chciałeś być zabawny, ale widać, że się za bardzo nie orientujesz w temacie :)
2014-06-06 20:36
to Ty zupełnie nie zrozumiałeś...
przedmówca miał na myśli wpuszczenie rowerzystów na torowiska
na tym polega śmiałość idei
jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem
jeśli ktoś chce zasuwać rowerem po głównej arterii trójmiasta, to ma najwyraźniej zajoba i lepiej skrócić mu cierpienia
2014-06-07 09:36
chyba ty jestes teraz zabawny ze nie zrozumiales ciołku
2014-06-06 20:57
2014-06-07 15:41
no jak dla pociągów i wózków? będzie sobie inwalida smigał na 4 kółkach po orach, a tu mu na drodze towarowy stanie i ani go ominąć, ani zatrąbić bo lokomotywa daleko, a i zjechanie na przeciwległy pas nie będzie mozliwe.
2014-06-06 21:15
nieś śmiało nowe idee rewolucji
2014-06-06 23:30
wtyczka do dziurki i następny...
2014-06-07 01:10
Na "p", na "c", na "ch". Był też "drops", i rada żeby go turlać, ale żeby wtyyyczka??
:D:D:D
2014-06-07 00:17
wydzielić część ulic i chodników? Niech sobie żuczki i żabki zap....ją bezpiecznie.
2014-06-07 07:18
2014-06-07 21:10
2014-06-07 02:32
o zwiększenie bezpieczeństwa i odzwyczajenie bandytów drogowych od szarżowania po miastach i zabijanie rowerzystów. Przyzwyczajaj się, rowerów jest coraz więcej i będzie ta liczba rosnąć coraz bardziej.
2014-06-07 06:53
Taaa...Tylko jakoś nikt nie podaje danych o ilościach, a budują ścieżki wszędzie. Ale Ty pewnie policzyłeś, podaj proszę...
2014-06-07 16:01
Poza tym Biuro Rozwoju Gdańska przynajmniej dwa razy w roku zlicza "ręcznie" liczbę przejeżdżających rowerów w kilkudziesięciu punktach miasta
2015-08-05 20:51
tam są dane na temat liczby rowerzystów w Gdańsku uaktualniane codziennie
2014-06-07 08:04
2014-06-06 20:07
Coraz bardziej zaczyna mi sie podobać nasz prezydent miasta. Chyba w końcu na niego zagłosuję.
Pozdrawiam rowerzystów :)
2014-06-06 21:15
raj dla singli bez żon i dzieci sam się wyżywi zapewne.
2014-06-06 22:12
2014-06-06 22:14
2014-06-06 22:15
2014-06-06 22:20
ja muszę dbać o dzieci, ty tylko o rower.
2014-06-06 22:47
2014-06-06 22:54
z rowerem?
2014-06-06 23:17
2014-06-07 02:13
2014-06-07 17:17
A co do tego ma rodzina i dzieci? Z powodu roweru na ulicy bedziesz mniej dbał o dzieci czy jak?
2014-06-07 17:15
Nie widzę żadnego absurdu. Mam rodzinę i jeździmy zarówno samochodem jak i rowerami. Nie przeszkadzają mi rowerzyści jadący ulicą a już wyprowadzanie się z tego powodu z miasta jest totalnie bez sensu.
2014-06-06 20:08
W godzinach szczytu cykliści nie powinni mieć prawa jeździć po ulicach, bo tylko potęgują korki. A cykliście w rajtuzach powinni być surowo karani za swoje wybryki.
2014-06-06 20:11
a czesławy w 15, 20-letnich poniemieckich lub poholenderskich szrotach i okularach przeciwsłonecznych za 15 zyli powinni płacić twarzowe za wjazd do centrum.
2014-06-06 20:49
sprowadzony z zagranicy szrot opłacili wysokie PCC + koszty rejestracji pojazdu a także ubezpieczenie maja oplacone to znaczy że wystarczająco sporo dokładają się miastu na remonty i modernizację dróg po których
sprowadzony z zagranicy szrot opłacili wysokie PCC + koszty rejestracji pojazdu a także ubezpieczenie maja oplacone to znaczy że wystarczająco sporo dokładają się miastu na remonty i modernizację dróg po których jeżdżą.
Jeśli porównasz to z rowerzystą, który nie placi NIC a domaga się trasy rowerowej tu i tam to chyba przyznasz, że raczej większe prawo do stawiania wymagań ma właśnie ten "czesiek" w szrocie
2014-06-06 20:57
że kasa na drogi idzie z podatków WSZYSTKICH PODATNIKÓW więc i rowerzystów?
2014-06-06 21:41
Jakby drogi miały byc finansowane z waszych samochodowych opłat, to byście chyba przejzdne mieli tylko to hucisko i ze dwie drogi na krzyz. Na wasze drogi zrzucają się wszyscy, także ci co piechotą chodzą lub jezdza nimi rowerem raz na tydzień.
2014-06-07 09:04
2014-06-07 11:09
rośne jak na drożdżach - uważaj, byś się załapał na szczyt koniunktury jutro w południe.
2014-06-06 21:43
wielokrotnie przekraczają wpływy z podatków ze sprzedaży samochodów i paliwa do nich. Budżet USA ma kłopoty z ich udźwignięciem.
2014-06-07 14:02
może oddzielna ścieżka dla przedszkolaków?
2014-06-07 15:23
2014-06-06 20:43
rowery potęgują korki!
w końcu ktoś dowiódł, że to nie samochody (i ich nadmiar) powodują korki
dzięki Ci Hulajlegman!
2014-06-06 21:06
korki potęgują debilnie ustawione światła i drogowi zamulacze którzy ruszają baaardzo baaardzo powoli
2014-06-06 21:37
4 lata temu przeszedłem na automat, piękna sprawa w mieście.
2014-06-06 21:44
2014-06-07 09:51
Widać ze nie jesteś kierowcą... Jazda powinna być dynamiczna, a nie agresywna. I o to tez chodziło autorowi komentarza ;)
2014-06-07 11:11
znam też takich, którzy "dynamicznie, nie agresywnie" załatwili gościa wychodzącego z parkingu. Dotąd się leczy.
2014-06-07 17:25
Jazda to powinna być bezpieczna a nie dynamiczna. Staruszce z laską też każesz "dynamicznie" przechodzić przez jezdnię bo ruch tamuje? Jak ktoś się czuje bezpiecznie z taką a nie inną prędkością ruszania to tak powinien jeździć. A jeśli Tobie się tak spieszy to wyjdź kwadrans wcześniej z domu.
2014-06-08 18:30
no oczywiście ruszać powoli albo jeszcze wolniej pewnie jadący z tyłu trolejbus czy autobus może poczekać jeszcze 1,5 minuty na drugiej zmianie świateł po co myślec o innych moja d.. jest najważniejsza
2014-06-06 22:27
Rowery? Czy jednak samochody? Pomysł jak by wyglądały godziny szczytu na ulicach gdyby aut było o połowe mniej. A dzisiaj na ulicach są tysiące aut w których przeważnie siedzi tylko jedna osoba. To dopiero jest marnotrastwo miejsca na ulicach. Jeden taki kierowca bokuje 4-5 metrów ulicy. I przez kogo są korki?
2014-06-07 14:04
i praktyczny brak alternatywy w postaci transportu zbiorowego
ale lobby dwóch pedałów i tak za wszystko obwini samochody...
2014-06-07 15:46
Chyba musisz się pogodzić z faktem , że nie jesteś jedynym użytkownikiem dróg . A już z pewnością nieuprzywilejowanym .
2014-06-07 17:28
Że też ludzie w mieście śmią chcieć przechodzić przez jezdnię. Jakieś pasy i światła dla nich się stawia. A turlać się kilometr do najbliższego przejścia podziemnego.
2014-06-07 00:55
Na miejscu jednego samochodu, można postawić co najmniej 6 rowerów.
Szach mat.
2014-06-07 09:39
5 do 7 osób. I ten samochód też zajmie jedno miejsce.
Chyba, że na terenach mało zurbanizowanych. Tam do golfa wejdzie i 9 osób.
2014-06-07 10:18
2014-06-07 15:10
teoretycznie w aucie może być od 5 do 7, ale obecnie średnie wypełnienie samochodu w Gdańsku to 1.2 osoby - były robione badania.
Wystarczy zresztą popatrzeć na poranny szczyt drogowy - większość samochodów wiezie tylko kierowcę.
2014-06-07 21:34
2014-06-07 10:14
Korki generuje absurdalnie wysoka liczba samochodów w przeliczeniu na mieszkańca wynikająca z mentalności nakazującej absolutnie wszędzie jeździć samochodem.
2014-06-07 17:37
Ale nie zawsze jest to tylko mentalność. Jako mieszkaniec Oruni Górnej często wybierałem samochód bo wolałem siedzieć w korku w swoim aucie a nie zapchanym autobusie i wąchać wcale nie tak rzadkich oszczędzających na
Ale nie zawsze jest to tylko mentalność. Jako mieszkaniec Oruni Górnej często wybierałem samochód bo wolałem siedzieć w korku w swoim aucie a nie zapchanym autobusie i wąchać wcale nie tak rzadkich oszczędzających na mydle i dezodorantach osobników. Odkąd pojawiła się opcja podróży tramwajem to znacznie częściej z niej korzystam, zwłaszcza wybierając się w łikend na spacer czy do restauracji.
2014-06-07 10:39
serio? zrobmy eksperyment, zostawcie wszyscy samochody w domy, weźcie rowery izoabczymy, czy korki się zwiększą.... Dam sobie wszystkie ręce odciąć, jesli tak się stanie
2014-06-07 14:06
tego samego dnia, zahaczając po drodze o wszystkich moich klientów
2014-06-07 15:00
Ze masz jechać do klienta SKMką... temat rzeka
2014-06-08 08:36
Żaden problem. Ale jak sie szuka wymówki ... to każda dobra, nawet nieprawdziwa.
2014-06-06 20:09
Super, ciekawe po ilu dniach będzie pierwsza ofiara śmiertelna?! Wielokrotnie byłem świadkiem jak przez Hucisko samochody pociskają na czerwonym, czyli zielonym dla pieszych. Szczególnie gustują w tym złotówy.
Super, ciekawe po ilu dniach będzie pierwsza ofiara śmiertelna?! Wielokrotnie byłem świadkiem jak przez Hucisko samochody pociskają na czerwonym, czyli zielonym dla pieszych. Szczególnie gustują w tym złotówy.
Lepiej niech się zajmią remontem przejścia dla pieszych od strony Żaka, bo przy torach już dziury i kamienie jak na polnej drodze. Wstyd!
2014-06-06 20:16
zaraz będzie lament miliona posiadaczy tych wszystkich aut ściągniętych z takim trudem z niemieckich złomowców. No bo jak można dbać o rowerzystów a taki Czesłąw nie może spokojnie zaparkować sobie auta na trawniku aalbo w poprzek chodnika? Płemierze jak żyć??!!
2014-06-06 20:12
Pan rowerzysta uprzywilejowany na każdym kroku. Gdańsk wspaniałomyślnie zadbał o prawa rowerzystów, ale o obowiązki i przestrzeganie zasad nikt już dbać nie zamierza. Rowerzysta na drodze spowalniający ruch - dobrze.
Pan rowerzysta uprzywilejowany na każdym kroku. Gdańsk wspaniałomyślnie zadbał o prawa rowerzystów, ale o obowiązki i przestrzeganie zasad nikt już dbać nie zamierza. Rowerzysta na drodze spowalniający ruch - dobrze. Rolkarz na ścieżce rowerowej - źle, bo przecież spowalnia pana rowerzystę. Notoryczne łamanie przepisów, jeżdżenie po przejściach dla pieszych, przejeżdżanie na czerwonym, przejeżdżanie pieszym po nogach, czy jazda rowerem po ulicy, obok której jest ścieżka rowerowa. To niestety obraz trójmiejskiego rowerzysty (oczywiście nie każdego). Ale dopóki nie zadba się o odpowiednie egzekwowanie przepisów, tylko o rozszerzanie przywilejów, to takie obrazki często jeszcze będą straszyć pozostałych uczestników ruchu - czy to pieszych, czy zmotoryzowanych, czy też innych, kulturalnych użytkowników jednośladów.
2014-06-06 20:22
Podobnie jest ze źle zaparkowanymi samochodami. Parkowanie byle jak i byle gdzie to niestety polska specjalność, zatem misiu rzuć kamieniem jeśli parkujesz poprawnie.
2014-06-06 20:25
Parkowanie tylko w miejscach do tego wyznaczonych i między liniami. Jak widzę łosia, który ogromną bmk-ą staje na 2 miejscach, lub na miejscu dla inwalidy krew mnie zalewa. Nie ma miejsca na bezpłatnym - jadę na parking płatny a nie na trawę, chodnik, czy ścieżkę rowerową.
2014-06-06 20:30
Dzisiaj ok 19 dwóch łysych byków zaparkowało swoje biemdablju centralnie na chodniku pod Żakiem. Siedzieli sobie i gadali przez komórki. Zero reakcji przejeżdżających radiowozów, bo przecież policjanci bardziej byli zajęci obserwowaniem czy jakiś kibic nie idzie z piwem w ręku Oto Polska właśnie.
2014-06-07 01:42
Mają na "drogie" BMW,ale na słuchawki za 10 złotych już nie...
2014-06-08 01:23
2014-06-08 10:48
2014-06-06 20:32
ale niech nie jedzie środkiem machając rękoma na boki tak że zostaje pół metra wolnego na wyminięcie
2014-06-07 01:41
sam na początku denerwowałem się na rolkarzy zajmujących 3/4 szerokości ścieżki... Dopóki sam nie zacząłem na nich jeździć , niestety aby nabrać dużej prędkości i ją utrzymać trzeba "bujać się" po 1,5 m w każdą
sam na początku denerwowałem się na rolkarzy zajmujących 3/4 szerokości ścieżki... Dopóki sam nie zacząłem na nich jeździć , niestety aby nabrać dużej prędkości i ją utrzymać trzeba "bujać się" po 1,5 m w każdą stronę..
Nie mówię tu o osobach jadących niepewnie i machających rękoma jak skrzydłami, tych boję się nadal bo jeżdżą nieprzewidywalnie.
2014-06-07 02:15
Gdzie
2014-06-07 05:25
popracuj nad techniką
2014-06-07 12:35
nie gadaj na innych tylko zacznij od siebie
2014-06-07 08:31
rowerzysta na jezdni "okej" ale niech nie jedzie środkiem drogi uniemożliwiając wyminięcie go...
2014-06-07 08:38
Jak zdałaś PJ? Chyba za pomocą BJ...
2014-06-07 11:12
zaspany jesteś?
złap się za małego zamiast za słówka, jeśli nie zrozumiałeś to problem po twojej stronie.
dla mniej ogarniętych:
środkiem pasa, wyprzedzenie. zatrybił?
moniś przed manewrem nie
zaspany jesteś?
złap się za małego zamiast za słówka, jeśli nie zrozumiałeś to problem po twojej stronie.
dla mniej ogarniętych:
środkiem pasa, wyprzedzenie. zatrybił?
moniś przed manewrem nie myśli : wyprzedzić zawalidrogę czy wyminąć? hmm, jeśli ja jadę 70-ką, on wlecze się 10-ką pod górkę to jest to wymijanie, omijanie czy też wyprzedzanie? moniś wykonuje manewr, a ty zapewne analizujesz to bardzo głęboko.
2014-06-07 12:06
wyprzedza coś co się porusza w tym samym kierunku, nie dorabiaj ideologi
2014-06-07 12:31
Nie wiesz to się nie mądruj
2014-06-07 13:36
Zgodnie z przepisami musisz rowerzyste wyprzedzac zachowując 1m odległości, co wiąże się raczej z przekroczeniem lewej krawędzi pasa ruchu, czyli jest to zwykłe wyprzedzanie... a to o czym piszesz zwykle wiąże się zwykle
Zgodnie z przepisami musisz rowerzyste wyprzedzac zachowując 1m odległości, co wiąże się raczej z przekroczeniem lewej krawędzi pasa ruchu, czyli jest to zwykłe wyprzedzanie... a to o czym piszesz zwykle wiąże się zwykle z łamaniem przepisów. Czy taki rowerzysta jedzie, 0,5m czy 1m od krawężnika nie powinno mieć dla kierowcy wiekszego znaczenia... Dla rowerzysty to ma duże znaczenie, bo zostawiając miejsce do wyprzedzania na styk bez wyjechania poza pas jezdni ryzykuje, ze ktoś go zahaczy... bezpieczniej, zmusić samochody do zwykłego wyprzedzania, wtedy robią to zwykle z bezpieczna odległoscią od rowerzysty
2014-06-07 17:50
przepisy przepisami ale jeśli rower jedzie niewiele wolniej od auta i trzyma się prosto na jezdni to można wyprzedzić nieco bliżej i świat się nie zawali
2014-06-07 17:55
Tak, minimalny pułap decyzji przy lądowaniu to 100 m, ale jak lot jest prezydencki, to można zejść trochę niżej i świat się nie zawali.
2014-06-07 18:10
2014-06-06 21:10
to nie jest uprzywilejowanie barany to normalność taka jak wszędzie gdzie jest większa kultura drogowa.czas odwyknąć od tego że rowerzystów wyganiano na chodniki budując im defacto chodniki pieszo-rowerowe prowadzone bez
to nie jest uprzywilejowanie barany to normalność taka jak wszędzie gdzie jest większa kultura drogowa.czas odwyknąć od tego że rowerzystów wyganiano na chodniki budując im defacto chodniki pieszo-rowerowe prowadzone bez ładu i składu zmuszające do lawirowania przechodzenia po 5 razy przez jezdnię w obrębie jednego skrzyżowania przeciskania się między pieszymi przystankami wyjściami ze sklepów i klatek.Bardzo się cieszę że wreszcie nadchodzi mentalny przełom u urzędasów i normalne podejście do ruchu drogowego wreszcie rower zaczyna być definiowany jako pojazd którego się używa do poruszania się po mieście a nie fanaberia na niedzielne wycieczki
2014-06-07 00:05
A czy ktoś policzył ile rowerów tam śmiga na dobę? Czekałem kiedyś na autobus i doliczyłem się 2sztuk od 7...8mej rano. Zrobili ścieżkę na Wisłoujście i nikt po niej nie jeździ...
2014-06-07 00:37
są liczniki rowerowe i wyniki są dostępne.Im będzie logiczniejsza i zachęcająca infrastruktura tym więcej ludzi będzie jeździć wystarczy sobie stanąć między 7 a 8 rano na ulicy Warszawskiej w Gdyni by zobaczyć jak rośnie ruch rowerowy i ilu ludzi korzysta z tego pojazdu jako środka transportu co rok wiecej i wiecej ludzi się pojawia
2014-06-07 01:43
2014-06-07 07:43
2014-06-07 14:08
jak jesteś spoconym robolem to ci nie przeszkadza śmierdzieć w robocie...
2014-06-07 14:46
-tempym hajterem po bylejakis studiach w banku lub callcenter...
2014-06-07 00:26
mów za siebie - ja się boję jeździć rowerem po jezdni i jeśli nie będzie ścieżek, to w ogóle zrezygnuję z roweru. Zawsze można się przesiąść na rowerek treningowy na siłowni (lub w domu) - znacznie bezpieczniej. Ty chcesz to ryzykuj - wolny kraj. Ja wolę jednak być bezpieczniejszy.
2014-06-07 00:40
no tak ty się boisz a sprawny rowerzysta musi potem się męczyć bo dla ochrony tych zastrachanych wyznacza się chodniki rowerowe z tysiącami kolizyjnych punktów.Przepisy ustawiane pod bojących dyskryminują np szosowców
no tak ty się boisz a sprawny rowerzysta musi potem się męczyć bo dla ochrony tych zastrachanych wyznacza się chodniki rowerowe z tysiącami kolizyjnych punktów.Przepisy ustawiane pod bojących dyskryminują np szosowców którzy jadą za szybko by bezpiecznie poruszać się drogami rowerowymi ile na tych ludzi sie gnoju wylewa bo z g..nych dróżek rowerowych zwykle nie korzystają
2014-06-07 01:22
Sobie kup miększe siodełko,albo jeździj na stojąco,jak ci ścieżka rowerowa za mało równa,ale z jezdni wypad! Prawo jest dla wszystkich!
2014-06-07 08:08
nadal tkwilibyśmy w tzw. komunie. Do swojego katalogu przedstawień dopisz jeszcze hulajnogowiec, ale lepiej spróbuj pojechać rowerem po mieście: wyobraźnia ci się mocno poszerzy i humor poprawi, osiągniesz lepsze wyniki pracy i życiu.
2014-06-07 08:30
O moje wyniki w pracy i życiu się nie martw, mam do niej 20 minut piechotą :P
2014-06-07 08:51
nie spełniających minimalnych standardów jakości - zwłaszcza na terenie miasta. To nie rowerzyści blokują ruch w mieście: paraliż komunikacyjny miasta w godzinach szczytu wynika z nadmiaru samochodów, a nie obecności cyklistów na jezdni, wzdłuż których biegnie droga rowerowa.
2014-06-07 09:12
Ile razy widzę nową, szeroką ścieżkę, ale szosuś sunie po jezdni, bo mu się polbruk pod pupcią nie podoba?
2014-06-07 10:27
a w nich np. maksymalna wysokość uskoku - 1 cm
2014-06-07 11:15
pojedź debilu kilka razy to sobie zobaczysz ten standard.Przez Pomorską trzy razy trzeba przejść żeby pojechać kawałek do przodu trzy razy czekać ch.. wie ile czasu na zielone światło takie rozwiązania mogą wymyślać
pojedź debilu kilka razy to sobie zobaczysz ten standard.Przez Pomorską trzy razy trzeba przejść żeby pojechać kawałek do przodu trzy razy czekać ch.. wie ile czasu na zielone światło takie rozwiązania mogą wymyślać tylko ludzie chorzy umysłowo jak wygląda palancie droga rowerowa na Armii Krajowej w Sopocie?Równie idiotycznej drogi nie widziałem jak żyję ulica jednokierunkowa z prędkością ograniczoną do 40 km/h a rowerzysta ma jakieś slalomy między jezdnią i chodnikiem odstawiać między drzewami samochodami i ludźmi na chodniku.Pokaż mi baranie drogę rowerową gdzie są dokładnie obniżone krawężniki na przejazdach czy samochód pokonujący skrzyżowanie ma na swojej drodze ustawione w poprzek krawężniki o wysokości takiej jak się panom robociarzom umyśliło?G.. wiesz o drogach rowerowych a otwierasz gębę i po co?Debila z siebie robisz?
2014-06-07 13:13
Pierwsze 3 przykłady z brzegu z mojej okolicy:
- Przejazd z Havla w Augustowską - elegancki obniżony krawężnik i czerwony asfalt
- Przejazd z Platynowej w Wawelską - elegancki obniżony krawężnik
- Na
Pierwsze 3 przykłady z brzegu z mojej okolicy:
- Przejazd z Havla w Augustowską - elegancki obniżony krawężnik i czerwony asfalt
- Przejazd z Platynowej w Wawelską - elegancki obniżony krawężnik
- Na węźle Armii Krajowej - obniżone krawężniki i czarny asfalt lub polbruk
I dalej:
- Brama Oliwska - czarny asfalt, obniżone krawężniki i wiadukt rowerowy nad torami.
- Przy Operze Bałtyckiej - czarny asfalt i obniżone krawężniki.
Popieram transport rowerowy, popieram budowę za miejskie pieniądze dróg rowerowych. Ale żeby jeszcze wieszać psy na Gdańsku za ścieżki rowerowe, to trzeba mieć coś z bańką. Pojedź np. do Warszawy, zobaczysz, jak rowerzyści mają "super" w ruchu ...
A co do przejeżdżania na czerwonym, którego, UWAGA, NIE POPIERAM, to dokłądnie to samo myśli ten "baran w blachsmrodzie", który "chce cię zabić" na "zielonej strzałce" - "A po ch... będę stał ch... wie ile na kur...skim czerwonym świetle". Przepisy są dla wszystkich!
Pozdrawiam myślących na drodze bez względu na ilość kół i pedałów ;)
2014-06-07 19:59
obnizony o ile?1 cm to za dużo w normalnych krajach jest na zero rozumiesz to?Na przecięciu Morskiej i Zbożowej papudraki zostawili krawęzniki 5 cm wystające kto to odebrał?Infrastruktura ma być budowana tak by jazda
obnizony o ile?1 cm to za dużo w normalnych krajach jest na zero rozumiesz to?Na przecięciu Morskiej i Zbożowej papudraki zostawili krawęzniki 5 cm wystające kto to odebrał?Infrastruktura ma być budowana tak by jazda była sprawna stanie po ileś razy na światłach by pokonac najpierw jedną potem druga jezdnię a potem pojechac w swoją stronę to debilizm debilizm do kwadratu
2014-06-07 20:11
"normalnego kraju" (czyli gdzie?), tylko się nie zdziw, jak tam będzie 1,5 cm, i co wtedy? Jak twój rower sobie nie daje rady z takim czymś, to jest pindolowym rowerem. 5 cm to może i kłopot,ale 1?
2014-06-07 11:10
po to są drogi rowerowe aha czyli jak jakiś debil będzie miał fantazję wyznaczyć ją np po stromych schodach to też mam z niej korzystać tak?G.. wiesz frajerze na temat tego w jakim stanue są te twoje dróżki rowerowe inaczej zamknąłbyś mordę i się nie ośmieszał
2014-06-07 12:59
ciesz się, że w ogóle są np. kontrapasy na Głównym / Starym Mieście.
2014-06-07 14:11
2014-06-07 14:10
2014-06-07 11:08
a za miasto przypale trzeba pierw wyjechać taką spacerową np no ale problem wielki bo p..da jedna z drugą wyprzedzać nie umie swoim gratem to winny temu jest rowerzysta że ktoś ma niby prawo jazdy a nie ma w ogóle
a za miasto przypale trzeba pierw wyjechać taką spacerową np no ale problem wielki bo p..da jedna z drugą wyprzedzać nie umie swoim gratem to winny temu jest rowerzysta że ktoś ma niby prawo jazdy a nie ma w ogóle umiejętności jazdy prawo idioto musi być mądre i tyle ci mam frędzlu do powiedzenia w normalnym kraju nikt by nie wpychał rowerzystów jadących 100 czy 150 km w trasę z wysokimi prędkościami na chodniki pełne pieszych i powolnych rowerzystów dzieci itd
2014-06-07 15:02
niż po naszych gdańskich "drogach ruchu nieuspokojonego pospiesznego"... niestety kierowcy nie umieją zachować się,ani ostrożności i troche strach wyjechac np. na Grunwaldzką rowerem na jezdnie
2014-06-07 09:00
Chodniki sa dla pieszych a w przypadku opadow deszczu musimy sie podzielic z rowerzystami.
2014-06-06 21:11
a na czerwonym będę przejeżdżał wszędzie tam gdzie nie mogę zgodnie z przepisami doczekac się zielonego światła przez kilka minut bo mózgi nie wiedza że nie tylko stalowe samochody mogą wzbudzać sygnalizację świetlną
2014-06-07 01:23
2014-06-07 11:14
w większości jego zachowania da się przewidzieć
2014-06-07 12:38
2014-06-07 17:52
co cię może trafić kiedy z przeciwka widzisz na kilkaset m czy nic nie jedzie?Właśnie to że musisz naginać przepisy by w ogóle móc przejechać skrzyżowanie wzmaga ostrożność bo patrzysz na inne auta i pilnujesz czy nie ma gdzieś psiarni
2014-06-07 18:07
a nie "naginasz. Naginać to możesz do Żabki po papierosy i batona. Nie życzę ci,żeby kiedyś przypierniczył w ciebie np. z boku prawidłowo jadący samochód, którego nie widziałeś, a którego kierowca nie przewidział, że pojedziesz mając w doopie przepisy, które są po to,żeby nie było wypadków.
2014-06-07 19:47
niech zapali się zielone światło to na nie poczekam chcę jechać a nie stać bo urządzenie projektuje debil który nie wie że nie tylko samochodom wolno korzystać z jezdni światła które nie włączają się kiedy oczekuje na skręt rower czy skuter to zagrażające bezpieczeństwu g..wno i to już nie jest moja sprawa
2014-06-07 11:19
na szczęście ośle kiedy tak robię to jestem podwójnie ostrożny a ilu ja poj..bów w samochodach widzę co zawracają tam gdzie strzałka pozwala tylko w lewo skręcać ile przez to jest kolizji
2014-06-07 12:38
2014-06-07 17:59
nieprzepisowe to są światła które nie zmieniają się kiedy rowerzysta zamierza skorzystać z pasa do lewoskrętu czy po prostu pokonać skrzyżowanie bocznej ulicy z główną.Zapraszam na Owsianą w Gdyni od strony policji
nieprzepisowe to są światła które nie zmieniają się kiedy rowerzysta zamierza skorzystać z pasa do lewoskrętu czy po prostu pokonać skrzyżowanie bocznej ulicy z główną.Zapraszam na Owsianą w Gdyni od strony policji zwłaszcza w godzinach wieczornych możesz sobie stać jak palant nawet 15 minut i g.. dostaniesz a nie zielone światło to samo nawrotka na Morskiej gdzie zawracają trolejbusy w Cisowej za diabła nie doczekasz się zielonego chyba że stanie za tobą samochód albo pieszy naciśnie przycisk to samo Rumia skręt w Górniczą skręt w lewo w stronę Galerii Rumia i Szmelty wszystkie te miejsca mam sprawdzone na 1000 sposobów i w żaden sposób nie idzie rowerem wzbudzić czujników ruchu zatopionych w asfalcie pytanie czy tak wygląda inteligencja nowoczesnych sygnalizacji świetlnych?W całej Polsce jest to problem w stylu kwadratury koła urzędasy zamiast wziąć i zacząć montować jakieś czujniki podczerwieni bawią się w archaiczne pętle indukcyjne zmuszając użytkowników jednośladów do łamania przepisów i liczenia na to czy spotkamy kiedyś policjanta człowieka czy legalistycznego idiotę
2014-06-07 18:16
jak masz tam problem ze światłami, to przecież możesz podejść do przejścia dla pieszych i sam wcisnąć guzik. Jak pojedziesz na czerwonym i trafi cię burak z Rumi w bijemce rozpędzonej do 110 km/h, to zażalenie będziesz
jak masz tam problem ze światłami, to przecież możesz podejść do przejścia dla pieszych i sam wcisnąć guzik. Jak pojedziesz na czerwonym i trafi cię burak z Rumi w bijemce rozpędzonej do 110 km/h, to zażalenie będziesz składał u św. Piotra. Serio, warto z zacietrzewienia się narażać, wyjeżdżając na czerwonym świetle w poprzek głównej przelotówy? Brak wyobraźni...
2014-06-07 19:56
na całym tym skrzyżowaniu są pętle indukcyjne które rowerzysty nie wykrywają tyle o ile jadąc drogą rowerową przy jezdni w stronę Rumi można przejazdami rowerowymi sobie przejechać na drugą stronę ale jak ktoś jedzie po
na całym tym skrzyżowaniu są pętle indukcyjne które rowerzysty nie wykrywają tyle o ile jadąc drogą rowerową przy jezdni w stronę Rumi można przejazdami rowerowymi sobie przejechać na drugą stronę ale jak ktoś jedzie po jezdni w stronę centrum?Ma pełne prawo z niej korzystać ponieważ po stronie którą się porusza nie ma drogi rowerowej może wjechać na Morską choćby z któregoś z osiedli po drodze i chce w Owsianą skręcić w stronę Biedronki i co?Jak ma legalnie wykonac manewr?Wiele razy próbowałem ale sorry nie da się.Nie zawsze można się doczekać na samochód którego to g..wno wykryje.Wyjeżdżasz od strony cmentarza i chcesz na wprost sobie owsianą pojechać?Nie zmieni się światło jeśli pieszy nie wciśnie któregoś z guzików na przejściach przez Morską albo nie pojawi się samochód.Tak to ma do ch..ja wyglądać?Buduje się światła drogie systemy za setki mln zł i co nie wykrywa banalnego roweru koń by się uśmiał z takiej nowoczesności.Nie po to jadę na rowerze żeby podchodzić i wciskac guziki po chodniku na jezdni gdzie prędkość jest do 50 km/h nie wolno jeździć rowerami po chodniku a prowadzać go nie zamierzam od tak dla zasady nie prowadzę roweru na którym jadę z****nym obowiązkiem tych co rządzą i dbają o infrastrukturę jest zapewnić jej właściwe działanie skoro motocykl skuter czy rower nie mogą się doprosić zielonego światła na lewoskrętach czy wylotach dróg podporządkowanych to znaczy że infrastruktura jest do d... albo ten który nią zarządza to głupek.Trzeba być idiotą żeby nie zauważyć amochodu jadącego 110 km/h zwłaszcza wieczorem kiedy bywa że to pojedyncze auto na caaaaałym 500 m odcinku drogi.Brak wyobraźni to ma szczurek stępa i ich przygłupi pracownicy którzy nawet świateł ustawić nie umieją
2014-06-07 20:26
2014-06-08 07:10
Mam nadzieje że spotkaś się kiedyś z moim lusterkiem roszczeniowy pedalarzu!!
2014-06-08 18:32
przypale drogi nie sa tylko dla samochodów problemy z tymi g..nymi światłami mają też motocykliści o czym jest napisany inny artykuł dzisiaj debilu
2014-06-07 01:43
ciekawe że nigdy jeszcze nie widziałem żeby pas rowerowy na żabim kruku nie był w całości zastawiony przez parkujące samochody....
2014-06-07 10:46
są tylko informacyjne "wloty i wyloty" mające się nijak do prawidłowego oznakowania. Czy po środku tej ulicy widzisz wymalowana linię ? Nie. Widzisz jakiś znak pionowy ? Nie.
Tyle w temacie.
To samo na Heweliusza pod madisonem.
Pretensje do ZDiZ.
I piszę to jako zapalony rowerzysta żeby było śmieszniej.
2014-06-07 10:48
jest dopuszczony ruch pod prąd, a więc i nie ma czego zastawiać za bardzo
2014-06-07 13:59
wloty i wyloty owszem są - namalowane są linie ciągłe. I symbole rowerów też są. To dlaczego parkują tam samochody. Czy linię ciągłą można przejeżdżać? Nie piszę tu o środku ulicy. Tam niech parkują do woli, rowerzysta
wloty i wyloty owszem są - namalowane są linie ciągłe. I symbole rowerów też są. To dlaczego parkują tam samochody. Czy linię ciągłą można przejeżdżać? Nie piszę tu o środku ulicy. Tam niech parkują do woli, rowerzysta sobie poradzi, ale na wlotach jest zakaz a jednak parkują. Tak i jedni i drudzy powinni być zadowoleni bo rowerzyści mogą bezpiecznie wjechać na skrzyżowanie, a kierowcy mogą zaparkować samochody po stronie gdzie oznakowania poziomego brakuje. Ale to za mało, trzeba przejeżdżać ciągłą a strasz wiejska i policja ma problem z interpretacją...
2014-06-07 10:52
Drogi panie poruszający się kupą złomu po mieście czy wiesz że cyklista nie zatruwa środowiska
2014-06-07 18:08
A jaki jest obraz trójmiejskiego kierowcy? Nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości bo on jedzie bezpiecznie ale "dynamicznie", bo znaki są poustawiane bez sensu, bo sygnalizacja niezsynchronizowana i trzeba grzać
A jaki jest obraz trójmiejskiego kierowcy? Nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości bo on jedzie bezpiecznie ale "dynamicznie", bo znaki są poustawiane bez sensu, bo sygnalizacja niezsynchronizowana i trzeba grzać 120km/h żeby zdążyć na następne zielone. Nieznajomość lub lekceważenie przepisów dających ochronę "bardziej wrażliwym" uczestnikom ruchu. Parkowanie gdzie popadnie bo "tylko na chwilę". Można by tak wymieniać jeszcze trochę ale zamiast tego proponuję chwilę samoregleksji zanim się zacznie wypominać komuś innemu.
2014-06-07 22:46
bzdury
2014-06-06 20:17
Ulice dla rowerzystów samochody na jeden pas i obciążyć rowerzystów za ścieżki i niech płacą ubezpieczenie za potrącenia pieszych a jest ich wiele o których się nie mówi o znajomości przepisów skoro jeżdzą ulicach i mandaty zgodne z taryfikatorem za przejazd na czerwonym
2014-06-06 21:47
gazu, sprzęgła i hamulca? Ilu pieszych zginęło bo się samochód na jezdni nie zmieścił? Ilu pieszych zostało potrąconych bo jaśnie pan się nie mógł zatrzymać bo jechał o 15 km szybciej niż limit pozwalał a pieszy został uznany za człowieka który "wtargnął na przejście"?
2014-06-07 12:08
niech koleś żyje w swoim świecie pełnym nienawiści i przekonaniu że jest najmądrzejszy :D
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.