2019-06-10 07:39
Opinia wyróżniona
Hulajnoga elektryczna jest motorowerem: "dwu lub trójkołowy pojazd wyposażony w silnik spalinowy o pojemności skokowej do 50 cm³ lub silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h" (według polskiej definicji z Prawa o ruchu drogowym
2019-06-11 08:30
2019-06-10 20:25
2019-06-10 12:13
A kto w ogóle powiedział, że hulajnoga jest pojazdem?
2019-06-10 13:01
2019-06-10 15:47
czy hulajnoga nie spełnia definicji roweru? czy też zostanie wprowadzony zakaz jazdy rowerami elektrycznymi?
2019-06-10 11:33
chyba jednak sam nie czytałeś tego co wypociłeś, hulajnoga nie jest i nie będzie nawet w pobliżu motoroweru, a z silnikiem spalinowym? no pokaz mi taka
2019-06-10 17:14
2019-06-10 13:40
Gościu na hulajnodze z silnikiem elektrycznym jeździł w Gdańsku już kilka lat temu. Kilka razy widziałem go na sławnej nadmorskiej ścieżce.
2019-06-10 12:08
Konstrukcyjnie nie różni się niczym poza rozmiarem...
2019-06-10 11:08
Hulajnodze bliżej do kotwicy niż motoroweru.
2019-06-10 08:13
cisnącą po ścieżce rowerowej :D
2019-06-10 08:41
To że ma łańcuch zebaty na kole nie znaczy że spalinowa....
2019-06-10 17:14
2019-06-10 07:51
jak się ma pojazd wyposażony w silnik spalinowy do hulajnogi elektrycznej ?
2019-06-10 08:17
"silnik spalinowy do 50cm3 lub silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4kW"
2019-06-10 10:24
przeczyta nagłówek i pierwsze zdanie do połowy, a resztę "wiedzy" czerpie z memów.
2019-06-10 18:18
Typowy wyborca to raczej wyszuka jeden fragment w ustawie i zawyrokuje, nie zdając sobie sprawy chociażby z istnienia adekwatnych rozporządzeń dot. warunków technicznych.
2019-06-10 10:53
2019-06-10 21:44
także interpretacja wydaje się słuszna
2019-06-10 08:01
w takim razie rower Mevo tez jest motorowerem...
2019-06-10 14:26
"rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu
"rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h"
2019-06-10 15:45
zresztą cytat jest niepełny i poddany celowej manipulacji
2019-06-11 08:28
Nie, hulajnoga nie ma pedałów.
2019-06-10 08:22
Prawie. Rower z silnikiem elektrycznym bądź spalinowym wspomagającym napęd mechaniczny (nożny bądź ręczny) pozostaje rowerem. Rower (są takie chińczyki) w którym napęd mechaniczny (pedały) można zastąpić silnikiem
Prawie. Rower z silnikiem elektrycznym bądź spalinowym wspomagającym napęd mechaniczny (nożny bądź ręczny) pozostaje rowerem. Rower (są takie chińczyki) w którym napęd mechaniczny (pedały) można zastąpić silnikiem elektrycznym bądź spalinowym (czytaj jechać na prądzie/silniku bez pedałowania używając manetki) staje się motorowerem. Dlatego homologowane rowery elektryczne mają wyłącznie wspomaganie.
2019-06-10 08:30
Przecież, żeby jechać el. hulajnogą trzeba (zgodnie z tym co wiem) się odepchnąć - ona sama nie ruszy z miejsca przy użyciu wyłącznie manetki.
Czy w tym wypadku hulajnoga el. staje się rowerem el.?
rozwiń...
Przecież, żeby jechać el. hulajnogą trzeba (zgodnie z tym co wiem) się odepchnąć - ona sama nie ruszy z miejsca przy użyciu wyłącznie manetki.
Czy w tym wypadku hulajnoga el. staje się rowerem el.?
Drugie pytanie:
"Zgodnie z propozycją ministerstwa (pojazd) wyposażony w napęd elektryczny, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h".
Czyli jeśli zdejmę ograniczenie (a to NIE jest zabronione), to pojazd dalej jest pojazdem niesklasyfikowanym (lub motorowerem - jak kolega wyżej zasugerował).
2019-06-10 08:54
"Karę w wysokości 500-10 tys. zł przewidziano natomiast za brak ogranicznika prędkości."
'
2019-06-10 09:34
Tylko że hulajnoga bez ogranicznika nie spełnia definicji UTO. Według definicji UTO musi mieć ogranicznik, więc jeśli go nie ma, to to nie jest UTO i nie można nałożyć kary związanej z UTO.
2019-06-10 10:54
zdejmowanie ograniczenia jest zabronione, czyli, nie powinny istnieć hulajnogi bez ograniczenia, podobnie wyjęcie pasów z samochodu nie uchroni przed mandatem za brak zapiętych pasów
2019-06-10 12:32
ale nie można tym wyjeżdżać na ulicę
2019-06-10 12:07
Z hulajnogą robi się problem...
2019-06-10 10:54
prawo jeszcze nie weszło w życie a polak już rozkminia jak je obejść. jeszcze długo w tym kraju nie będzie dobrze
2019-06-10 15:44
ustawa jak zwykle niedopracowana o czym zresztą sa info w artykule
2019-06-10 17:08
januszowi prawo wydaje się głupie, to je obchodzi. nawet starożytni wiedzieli, że choć durne prawo, to jednak prawo i trzeba go przestrzegać. tymczasem w kraju kwitnącej cebuli wszyscy kombinują i do tego mają pretensje, że politycy/pracodawcy/sąsiedzi też kombinują
2019-06-10 22:10
dura lex sed lex, było dla niepiśmiennych matołów, dla których dyskusja mogła dotyczyć co najwyżej tego na które pole wyśle ich właściciel.
Obecnie algorytmy tworzące fake newsy są tak zaawansowane, że budują
dura lex sed lex, było dla niepiśmiennych matołów, dla których dyskusja mogła dotyczyć co najwyżej tego na które pole wyśle ich właściciel.
Obecnie algorytmy tworzące fake newsy są tak zaawansowane, że budują przerażająco realną rzeczywistość. Taki problem zdać się na deep learning przy pisaniu prawa?
Oczywiście łatwiej być na bakier z logiką, ale "przecie tak w prawie pisze więc 2+2=5"
2019-06-11 08:27
2019-06-10 12:59
To jest dopiero propozycja nowych przepisów. Na tym etapie właśnie trzeba znaleźć wszelkie dziury, aby można je było załatać w ostatecznej wersji ustawy.
2019-06-10 07:03
Świetnie! Teraz niech się zajmą za elektryczne pojazdy wolnobieżne prowadzone przez nieletnich w centrum miasta! Nagabywacze za 50 euro.
2019-06-10 08:30
2019-06-10 09:05
Miałem na myśli meleksy, nie wiem co ma do tego Twój komentarz.
2019-06-10 10:53
koleś nie znosi konkurencji
2019-06-10 15:21
nie to co ONR - zawsze sami rączką
2019-06-10 15:20
pi pi piii piii piii , i z megafonu na cały głos "das ist "... by żyło się lepiej ... czemu mieszkańcy nie lubią meleksów - bo:
- słychać każde cofanie
piip piip , bo nawet jak stoi to tępak nie wrzuci an
pi pi piii piii piii , i z megafonu na cały głos "das ist "... by żyło się lepiej ... czemu mieszkańcy nie lubią meleksów - bo:
- słychać każde cofanie
piip piip , bo nawet jak stoi to tępak nie wrzuci an neutrala ,
- bo muszą wjechać wszędzie nawet tam gdzie nie można.
- bo napier..ją auto-przewodnika przez megafon jakby nie mogli sami nauczyć się języka albo dac sluchawki do słuchania turystom.
Roszczeniowo bezczelne nie stosujące się do zasad towarzystwo w dodatku nie szanujących pozostałych obywateli - sami nie jesteście !!! podepczecie każdego za te 5 ojro ? czekam aż będzie bam tego pojazdu na pola golfowe i normalnego pojazdu , jak turysta wyleci jak z katapulty i zginie na miejscu to ... będzie zakaz !!
2019-06-10 17:36
dokładnie! i to gwizdanie na potencjalnych klientów albo okrzyki zachęty typu: Ej! Trip for 50 euro? Ej!
2019-06-10 13:45
Coś przegapiłem na mieście?
2019-06-10 17:15
2019-06-10 17:35
nie bywasz w centrum to nie wiesz
2019-06-10 07:03
Skoro rozumu brak u użytkowników tych wynalazków to muszą być przepisy które ich zdyscyplinują,proste.
2019-06-10 08:41
bo artykuł mówi o UTO ale rozglądając się w około na myśl przychodzą inne pojazdy...
2019-06-10 10:56
2019-06-10 10:36
karta rowerowa powinna być obowiązkowa
2019-06-10 11:53
a nie, czekaj...
2019-06-10 13:16
ale czego tu wymagać od internetowego komentatora :)
2019-06-10 13:32
Jakby przepisy i dyscyplina byly komus potrzebne..
2019-06-10 15:48
2019-06-10 07:05
A nie zapatrzeni w telefony albo ze słuchawkami na uszach..
Takie gadżety powinny w Polsce pojawić się za jakieś 10 lat.. Jak już za granicą będą w demobilu..
2019-06-10 07:57
w Polsce mamy ruch prawostronny. Co widzimy na chodniku/sklepach/centrach handlowych? lewą stroną, środkiem, w poprzek, zatrzyma się na środku itd. Zero myślenia. Szczególnie widoczne na przejsciach dla pieszych. Zamiast
w Polsce mamy ruch prawostronny. Co widzimy na chodniku/sklepach/centrach handlowych? lewą stroną, środkiem, w poprzek, zatrzyma się na środku itd. Zero myślenia. Szczególnie widoczne na przejsciach dla pieszych. Zamiast wszyscy sprawnie przejść trzymajac się swojej strony, walą jeden na drugiego. Jak tu może być dobrze, jak dorośli ludzie nawet chodzić nie potrafią
2019-06-10 08:37
Z tym że tak jest nie tylko w Polsce ale na całym świecie.
2019-06-10 09:24
dzieci od małego uczone są zasad poruszania w przestrzeni publicznej
2019-06-10 09:33
... lewą stroną ;-)
2019-06-10 12:09
w GB jak idziesz prawa strona chodnika to Cie brytol staranuje a sie nie odsunie... bo jaki ruch na ulicy taki na ciagach pieszych...
2019-06-10 09:31
tja... jesteś pewny że mamy w Polsce ruch prawostronny?
zobacz sobie jak mają jechać rowerzyści
np ulicą Armii Krajowej w Sopocie
w kierunku od Gdyni w kier. Gdańska...
prawodawca
tja... jesteś pewny że mamy w Polsce ruch prawostronny?
zobacz sobie jak mają jechać rowerzyści
np ulicą Armii Krajowej w Sopocie
w kierunku od Gdyni w kier. Gdańska...
prawodawca dał tyle wyjątkow od tej reguły
że i piesi nie widzą sensu w tej regule
a pojazdy kolumn pancernych Morawieckiego?
czy nie lewą stroną właśnie
za pier da la ją?
wyjątki wyjątki wyjątki
nie ma w PL ruchu prawostronnego. jest ruch jednostkowych wyjątków.
2019-06-10 12:07
Tyle, że tam nie ma ani DDR ani pasa ruchu dla rowerów. DDR wyznacza tylko znak C-13 (lub jego połączenie ze znakiem C-16), w dodatku DDR musi być konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń oddzielona od jezdni. Pas ruchu dla
Tyle, że tam nie ma ani DDR ani pasa ruchu dla rowerów. DDR wyznacza tylko znak C-13 (lub jego połączenie ze znakiem C-16), w dodatku DDR musi być konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń oddzielona od jezdni. Pas ruchu dla rowerzystów też to nie jest ponieważ ten jest z definicji jednokierunkowy. ZNak który tam wisi nie jest ani znakiem F-19 ani F-18. W zasadzie to w ogóle nie jest znak drogowy. Wciąż obowiązuje art. 16. ust. 4 czyli nakaz jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.
2019-06-10 12:46
droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
Innymi słowy: połączenie C-13/C-16 nie wyznacza drogi rowerowej,
droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
Innymi słowy: połączenie C-13/C-16 nie wyznacza drogi rowerowej, gdyż jest to droga rowerowa i piesza.
Droga rowerowa musi być oddzielona od innych dróg tej samej drogi, w tym drogi dla pieszych, za pomocą urządzeń bezpieczeństwa.
Twoje komentarze zawsze bezczelnie przemycają kit, że pieszorowerówka nieoddzielona od chodnika jest DDRem. Nie ma nic takiego.
Tak samo z lubością pomijasz prawa rowerzystów do niekorzystania z infrastruktury, gdy nie jest wyznaczona nie w kierunku ich jazdy, również manipulując, że znaki coś tam, a to g. prawda, bo przepisy jasno określają, że nie ma obowiązku jazdy nie w kierunku i dalsze wymóżdżenia są bez znaczenia.
2019-06-10 12:48
Ile razy można wałkować to samo? Ta droga dla pieszych nie jest samodzielną drogą tylko częścią tej samej drogi.
I owszem, znak DDR wyznacza. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem art 5. ust. 1 PoRD
2019-06-10 12:52
Art. 2 pkt 1
1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów (...)
2019-06-10 13:46
jeżeli położysz chodnik przez łąkę, to też już jest droga.
Chyba nie twierdzisz, że ddr, to nie droga, bo np. nie ma pobocza.
Jednocześnie przepis o drodze rowerowej eliminuje drogę w sąsiedztwie drogi
jeżeli położysz chodnik przez łąkę, to też już jest droga.
Chyba nie twierdzisz, że ddr, to nie droga, bo np. nie ma pobocza.
Jednocześnie przepis o drodze rowerowej eliminuje drogę w sąsiedztwie drogi pieszej jako możliwą do zakwalifikowania do DDR, gdyż oddzielona nie jest.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że przytaczasz własne brzmienia, zupełnie oderwane od rzeczywistych treści, jak dwa posty temu.
2019-06-10 14:06
Nie. Nie ma chodników poza pasem drogowym.
DDR jest drogą lub jej częścią.
2019-06-10 19:45
to również drogi.
2019-06-10 09:42
Bo używają hulajnogi jako zabawki a nie do transportu. To taki pieszy na kółkach. Podobnie jak niektórzy rowerzyści chodnikowcy.
2019-06-10 08:26
Polacy są narodem doskonale jeżdżących kierowców i niezdarnie poruszających się pieszych.
2019-06-10 09:34
w punkt :-)
teraz komentujcie, wąsacze ze słomą w butach
2019-06-11 05:06
2019-06-10 19:06
2019-06-10 19:17
ze sluchawkami na uszach pedzacych Jaskowa Dolina? na hulajnogach czy rowerach???
2019-06-10 07:06
wychodzi na to ze dzieci ponizej 10 lat zakaz jazdy na hulajnodze.jazda hulajnoga po jezdni.juz statystyki smiertelnych wypadkow w przyszlym roku.
2019-06-10 07:22
Dzieci w tym wieku nie powinny poruszać się na elektrycznej hulajnodze.
2019-06-10 14:07
paniusie z kupionym prawem jazdy jakoś dają rade w Q7 choć męczą się i stękają przy każdym parkowaniu , jeździć ledwie co potrafią a o dobrym prowadzeniu auta w ogóle nie ma mowy...
2019-06-10 07:41
Nie, to wróć do szkoły.
2019-06-10 07:58
i pisać nie potrafisz
2019-06-10 09:25
widziałam ostatnio zderzenie chłopaka l. 18 , który wjechał hulajnoga w starszą Panią. Pani nie miała szans. Uderzyła głowa w chodnik, i była nieprzytomna. Karetka ją zabrała. A chłopak był przerażony. Ja mam syna l. 10,
widziałam ostatnio zderzenie chłopaka l. 18 , który wjechał hulajnoga w starszą Panią. Pani nie miała szans. Uderzyła głowa w chodnik, i była nieprzytomna. Karetka ją zabrała. A chłopak był przerażony. Ja mam syna l. 10, i nie dam mu elekrtycznej hulajnogi. za rok zrobi kartę rowerową , to może wtedy, ale bardziej light. Nie jest bezpieczna jazda chłopaków , którzy szarżują w tłumie, i rzeczywiście można tą hulajnogą zrobić komuś krzywdę.
2019-06-10 14:08
kłady , hulajnogi elektryczne ... może od razu goły przewód napięciowy albo ostry nóż do zabawy...twoje dziecko a Ty jesteś dorosły - myśl byś nie płakał po fakcie
2019-06-10 16:19
Właśnie po to są te przepisy żeby nie jechali w tłumie...
2019-06-11 09:23
Powinna być obowiązkowa dla wszystkich bez względu na wiek, a na kursach nauki jazdy należy uczyć również przepisów dot ruchu pieszych i rowerów, i wymagać ich znajomości na egzaminie.
2019-06-10 14:03
a komu zależy na bezpieczeństwie - głupki co wiedzą wszystko lepiej niech się sami eliminują - tylko bez płaczu jak przez te wasze "wiem lepiej" albo "i**otyzm" ktoś wam zginie
2019-06-10 15:18
Ale tak jest ! Aby korzystać z drogi rowerowej, uczestnik musi mieć ukończone 10 lat.
A jak to wygląda? Proszę zajrzeć w weekend na drogi rowerowe w Parku Reagana.
2019-06-10 07:13
Infrastruktury brak, wiec szukają komu by tu podrzucić. Pieszym, żeby ich tracali i dzwonili czy kierowcom, żeby przewracali się wprost pod koła
2019-06-10 07:40
Kto porozstawiał to na chodnikach i na tym zarabia ? Miasto ?
Bardzo dobrze że wyrzuca to patałajstwo z chodników bo już nie raz śmignął taki głupek jeden z drugim mi koło dzieciaka.
2019-06-10 08:43
Kto porozstawiał to na chodnikach i na tym zarabia ? Miasto ?
Bardzo dobrze że wyrzuca to patałajstwo z chodników bo już nie raz śmignął taki głupek jeden z drugim mi koło dzieciaka.
2019-06-10 08:29
50% powierzchni miasta jest zajęte przez stojące samochody i jezdnie co znaczy że infrastruktury jest aż nadto tylko trzeba z niej mądrzej korzystać.
2019-06-10 09:29
82% powierzchni publicznej zajmują samochody (przestrzen pod nie)
2019-06-10 10:08
Ale to są dane za 2018. W 2019 samochody zajmują 212% powierzchni miasta, co za tym idzie, ponad 854% przestrzeni publicznej. Gdyby nie skakanie po dachach biurowców, nie byłoby jak się przedostawać po mieście...
2019-06-10 12:11
Chyba faktycznie tylko skakanie po dachach wchodzi w grę...
2019-06-10 09:21
2019-06-10 12:53
A kto będzie płacil odszkodowanie jak hulajnogowy wjedzie w dziurę w jezdni i wywali się prosto po samochód? Oczywiście kierowca bo przecież to jego wina że są dziury w drodze
2019-06-10 11:01
Najpierw spycha się rower z jezdni, jak głoszą propagandziści dla dobra rowerzysty, a następnie dorzuca się mu wątpliwy prawnie obowiązek jazdy pieszorowerówkami, co już staje się doświadczeniem uniemożliwiającym
Najpierw spycha się rower z jezdni, jak głoszą propagandziści dla dobra rowerzysty, a następnie dorzuca się mu wątpliwy prawnie obowiązek jazdy pieszorowerówkami, co już staje się doświadczeniem uniemożliwiającym normalną jazdę, a co dopiero z hulajnogami itd.
Problem w tym, że rower naturalnie może korzystać z jezdni i dla urojonej przepustowości zaczęto wmawiać, że rowerzyści spowalniają ruch w mieście, co na podstawie badań i średnich prędkości przejazdu przez teren zabudowany okazuje się kompletną bzdurą.
Tu chodzi tylko o jakąś patologiczną walkę o swoje, by nie robić nic przy okazji, czyli nie dyscyplinować kierowców, bo pijacka patologia sama na siebie bata kręcić nie będzie.
2019-06-10 12:18
Obowiązek jazdy "pieszorowerówkami" wątpliwy prawnie nie jest, on jest po prostu głupi.
2019-06-10 07:17
Zderzenie hulajnogi elektrycznej z pieszym kwalifikowane jest wg art 436 kodeksu cywilnego. Prosze skorygowac artykul bo to jest po wazna sprawa
2019-06-10 08:24
Adam Nadgroliwiec. Student I roku prawa
2019-06-10 09:15
a podpis mógłby być poczytany za reklamę
2019-06-11 05:07
2019-06-10 08:40
W art. 436 jest mowa o zderzeniu 2 pojazdów - a nie pojazdu z pieszym
A w artykule poprzedzającym, który wyjaśnia okoliczności zdarzenia jest napisane:
"chyba że szkoda nastąpiła wyłącznie z winy poszkodowanego" - to piesza wpadła na hulajnogę a nie odwrotnie.
2019-06-10 09:13
może znajdziesz prawidłowy zapis art 436 kc.
2019-06-10 11:18
Użyj Google, a dotrzesz do opisanej sytuacji w Warszawie.
2019-06-11 06:34
I niestety sprawę w sądzie kobieta przegrała ,bo kwalifikują jak kolizję dwóch pieszych.teraz pomyśl człowieku co będzie jak d**il jakiś rozjeździe ci dziecko na chodniku?
2019-06-10 07:20
Jak wasz skarb jedzie na hulajnodze lub rowerku po drodze rowerowej to Wy, drodzy rodzice, nie idźcie zaraz obok. Ścieżka nie jest dla was. Na sygnał dźwiękowy też reagujecie różnie. Świat nie kończy sie na was i na waszym bombelku. Dziękuję za uwagę.
2019-06-10 07:41
2019-06-10 13:16
2019-06-10 08:17
Bombelki do lat 10 na rowerach są pieszym i i nie wolno im poruszać się po ścieżkach rowerowych.
2019-06-10 11:05
I dlatego ta prośba jest bez sensu
2019-06-10 16:13
spytaj kogoś, kto umie czytać lepiej, żeby ci to powolutku przeczytał
2019-06-10 16:14
2019-06-10 11:05
jedziesz rowerem i dziecko skręca w poprzek, prosto pod koła. Oczywiście pretensje są do rowerzysty, a tu rodzice powinni zostać pozbawieni praw opieki, bo to d**ile.
2019-06-10 10:02
Ale taką już mają przypadłość neofici. Trochę uprzejmości i uważności na drogach życzę.
2019-06-10 11:13
2019-06-10 12:42
A teraz są i nie mogą się wszyscy pomieścić ? Pamiętaj że ścieżka rowerowa to nie autostrada
2019-06-11 08:51
ścieżka rowerowa jest normalną jezdnią na której g*wnioki nie mogą się bawić
2019-06-10 10:11
To jest jasny, faszystofski atak przeciwko bombelką! My, madki, nie bendziemy tego tolerowadź. Gdańsk miastem wolnoźci!
2019-06-10 17:22
Będzie marsz dla bombelkow?
2019-06-10 17:28
a jak
2019-06-10 11:10
Jak macie napisane na ścieżce "ustąp pieszym" to ustąp pieszym.
2019-06-10 12:19
na że gdzie?
2019-06-10 21:15
Pieszemu nie wolno przebywać na drodze dla rowerów.
2019-06-11 08:32
Przepis, na który powołuje się "ustąp pieszym" mówi o "pojeździe" nie o "rowerze".
Jednak według Ciebie, rowerzysta ma ustąpić pieszemu na przejściu, a kierowca nie musi...
2019-06-11 08:54
i będzie oczekiwał, że teraz bez przeszkód i zatrzymywania przed przejściami, pojedzie do domu.
2019-06-10 15:51
2019-06-10 16:13
Jeżeli bombelek ukończył 10 lat, może jechać samodzielnie, bez opieki. Jeżeli jest młodszy - to tylko chodnikiem, innej opcji nie ma.
2019-06-10 07:22
No jasne, puśccie już wszystko sciezka rowerową;/ Glupota. Sciezka z zalozenia rowerowa, a i rolkarze i piesi teraz jeszcze na hulajnodze będą jezdzic;/ Nie no super po prostu.
2019-06-10 07:57
2019-06-10 08:10
Tak. Rolkarz to pieszy
2019-06-10 14:01
taaa a chłop z długimi włosami to baba
2019-06-10 08:27
2019-06-10 08:44
Sorry, ale pojazd, który da się rozpędzić do 50km/h, nieposiadający hamulców, nie powinien być w ruchu...
2019-06-10 11:27
2019-06-10 17:13
Ale swiatel brak
2019-06-10 08:31
Nie mam nic przeciwko pod warunkiem odzyskania pełnego prawa do korzystania z jezdni (czyli jedynego miejsca prawdziwie przystosowanego do ruchu pojazdów)
2019-06-10 11:11
dopisany tam z resztą, określając to delikatnie "z pominięciem zasad legislacji".
Najgorsza jest postawa patologicznych "władz" które uważają, że rower to nie pojazd i systematycznie ograniczają przestrzeń do wykorzystania przez rowery.
2019-06-10 09:28
szkoda ze nie ma drogi dla rowerów, drogi dla rolkarzy, drogi dla matek z wózkami, drogi dla wyprowadzających psy, drogi dla hulajnogi, drogi dla wrotkarzy, drogi dla biegnących:-)
szeroka by musiała być taka infrastruktura.
2019-06-10 09:59
2019-06-10 11:26
bo logicznie scieżka rowerowa powinna być dla użytku przez wszystkich na kółkach - od rolkarzy po hulajnogi
2019-06-11 08:56
to jezdnia jest przystosowana dla tych na kółkach
2019-06-10 07:25
Super, to się w końcu weźcie za kierowców, bo to oni zabijają kilka tysięcy osób co roku w Polsce, a kwoty mandatów nie zmieniły się od kilkunastu lat.
2019-06-10 10:38
autem BEz prawa jazady i znajomości przepisów nie pojeździsz-0 na rower wsiadasz i jedziesz nawet nie musząc wiedzieć jak się zachować wśród innych uczestników nie wpominając przepisó ruchu drogowego
2019-06-10 10:46
to tę w/w rzeź robią w końcu rowerzyści, czy mający prawo zabijania, tfu, jazdy?
2019-06-10 11:13
morderstw na drogach dokonują zadufani w sobie ignoranci, którzy traktują jazdę autem jako rozrywkę.
2019-06-10 07:27
"Karę w wysokości 500 - 10 tys. zł przewidziano natomiast za brak ogranicznika prędkości"
Ciekawe jak to będą sprawdzać?
Z rowerami ze zdjętymi ogranicznikami, czy ze zbyt dużą mocą jakoś sobie nie radzą, a
"Karę w wysokości 500 - 10 tys. zł przewidziano natomiast za brak ogranicznika prędkości"
Ciekawe jak to będą sprawdzać?
Z rowerami ze zdjętymi ogranicznikami, czy ze zbyt dużą mocą jakoś sobie nie radzą, a mają dać radę z uto?
Poprzedni projekt ustawy został równo zjechany przez większość organizacji konsultujących, na tyle skutecznie że został wycofany. Ciekawe czy zrobili kalkę tamtych zapisów, czy jednak to trochę lepiej przemyśleli.
2019-06-10 07:42
2019-06-10 07:45
Są takie cuda mój omnibusie.
2019-06-10 11:41
Norma prawna określa moc wspomagania na 250W.
Część rowerów seryjnie produkowanych potrafi w szczycie zbliżyć się do 400W. A są dostępne konstrukcje (gotowe lub sam napęd) o mocy 1kW, czy nawet 2kW.
2019-06-10 13:08
Według ustawy to są motorowery i wymagają homologacji, rejestracji, kasku i oc. Czekam na pierwszy wypadek z takim "rowerzystą". Ciekawe ile zabuli.
2019-06-10 07:58
2019-06-10 08:51
Więc nie taka prosta sprawa. Musieliby nasłać ITD czy coś w ten deseń...
2019-06-10 08:46
Piszcie własne ustawy, zamiast tylko "jeździć" po cudzych projektach. Zamiast ciągle narzekać, znajdźcie kogoś z inicjatywą ustawodawczą i złóżcie z jego pomocą przemyślaną, bezbłędną propozycję ustawy.
Jeśli nie wiecie, jak to zrobić, to pomocny będzie artykuł 118 Konstytucji.
2019-06-10 09:49
Tylko z dodatkową możliwością jazdy po DDR, ale już nie po jezdni. W rezultacie człowiek jadący na UTO po pijaku, w nocy bez oświetlenia, lewą stroną DDR poruszałby się zgodnie z przepisami. A teraz zrównali UTO z rowerami, co ma o wiele więcej sensu.
2019-06-10 11:43
No właśnie pytanie, co w tych szczegółach napisali, czy wymagane wyposażenie UTO będzie takie samo jak roweru, czy znowu zapomną o oświetleniu i hamulcach.
2019-06-10 16:11
ale nie zapomnieli wpuścić uto na chodniki w tak wielu sytuacjach,
że warto będzie na rowerach napisać
" to jest hulajnoga"
2019-06-11 09:00
Nie ma sensu zrównanie roweru z rolkarzem
2019-06-10 15:52
500 tys. złotych - 10 tys. złotych
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.