2020-10-14 08:40
jw.
2020-10-14 10:04
2020-10-14 10:09
mm to panienka, więc o co Ci chodzi?
2020-10-14 10:53
O to, żeby sobie kupiła faceta z V8 pod maską.
2020-10-14 10:11
2020-10-14 11:35
przelot , kucizne i turbo.
2020-10-14 12:16
2020-10-14 11:46
V8 to taki małolitrażowy do miasta na zakupy, prawdziwe silniki to V10 albo V12 pojemności min 5-6 litrów, i żadnych turbo.
2020-10-14 12:49
małą hulajnogą
2020-10-14 12:55
I w d*pie ma co inni o nim pomyślą, bo nie ma kompleksów.
2020-10-14 13:28
2020-10-15 13:47
prawdziwy silnik to co najmniej 9 cylindrowy gwiazdowiec o pojemności minimum 30 litrów
2020-10-14 14:09
Schowny pomiędzy swoimi nogami..
Z doświadczenia: im tzw lepsza fura tym Mniejszym w istocie on dysponuje
2020-10-15 12:19
2020-10-14 08:41
2020-10-14 09:24
przynajmniej tym razem VW nie musialo oszukiwac jezeli chodzi o emisje spalin.
2020-10-14 09:35
Za każde wyprodukowane nisko lub bezemisyjne auto może wyprodukować takie spalinowe, które truje więcej niż dopuszcza norma. To taka udawana ekologia - sprzedajesz elektryka, żeby sprzedawać więcej smrodków. Wiadomo, zawsze wygrywa kasyno.
2020-10-14 10:49
są absurdalne normy, to i oszukują.
2020-10-15 22:41
2020-10-14 11:11
Chandluja emisyjnoscia spalin!
Nie wiem czy wiecie o co w tym biega...ale np tesla wypelniajac normy z nadwyzka odsprzedaje je np Fordowi...itd
2020-10-14 12:06
Co robią?
2020-10-15 13:48
2020-10-15 22:40
....mają pole do manewru.
2020-10-14 09:36
mazenie każdego Kowalskiego :P
2020-10-14 08:51
Raczej 125KW!
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
2020-10-14 08:52
Jeździsz elektrykiem i śmierdzi nie tobie, tylko tym przy elektrowni. Produkujesz odpady i śmierdzi nie tobie, tylko tym przy szadółkach.
2020-10-14 09:22
A jednak lepiej mieć szadółki ze spalarnią niż rynsztoki i sterty śmieci pod oknem jak w średniowieczu.
2020-10-14 09:33
dla mieszkańców szadółek raczej gorzej.
2020-10-14 10:26
Każdy wybiera to co lubi. Rozumiem, że ludzie zostali zesłani na Szadułki.
2020-10-14 10:37
No cóż, z twoim poziomem rozumienia tematu, to po prostu zaczekajmy kilka lat, kiedy smród dojdzie też to Twojej dzielnicy.
2020-10-14 12:22
Przy elektrzycznych samochodach wszyscy chętnie podają cały łańcuch od najmniejszego kabelka w baterii, do elektrowni.
Przy spalinowych jakoś się zapomina o supertankowcach, które są największym trucicielem na świecie...
2020-10-14 12:52
po co kłamiesz?
2020-10-14 10:30
2020-10-14 12:23
2020-10-15 13:49
2020-10-14 10:22
A słyszałeś po panelach fotowoltaicznych ? Jak masz domek to jeździsz za darmo i bezemisyjnie - pomijam kwestię produkcji samochodu i paneli
2020-10-14 10:39
Powiedz jeszcze ile km można przejechać po ładowaniu przez jeden słoneczny dzień?
2020-10-14 10:46
Pomyśl zanim napiszesz
2020-10-14 12:54
pomysl za nim napiszesz
2020-10-15 22:35
2020-10-14 13:05
przy kilku panelach na dachu i op tylnych warunkach ok 40 km
2020-10-14 13:01
100 - 300 kW, powodzenia z ładowaniem z paneli, których sprawność wynosi 12-18% przy optymalnym nasłonecznieniu
2020-10-14 13:08
G wiesz a się wypowiadasz. Z paneli prąd oddaje się do sieci i pobiera się potem z sieci. A domowa ładowarka to typowo 11KW. TO w zupełności wystarcza.
2020-10-14 13:09
Zakładając że nie gromadzisz w żaden sposób energii.
Jeżeli masz coś w stylu powerwalla, albo oddajesz prąd do sieci, spokojnie wystarczą panele na zwykłym domu jednorodzinnym.
2020-10-14 10:31
i przy rafineriach czy polach naftowych
2020-10-14 10:50
ale nie szkodzą tak, jak niektórzy myślą.
2020-10-14 12:23
O wojnach o ropę nawet już nie będę pisał...
2020-10-14 15:56
Napisz o dzieciach zmuszanych do pracy w kopalniach litu.
2020-10-14 16:24
2020-10-14 11:16
kolejny płaskoziemca .Dzbanie tysiąc aut to tysiąc komuniw bezpośrednio pod twoim nosek które wdychasz większość dzbanku nawet niema katalizatorów Ale jeden komin za miastem ci przeszkadza.
2020-10-14 11:16
I na tym polega ekologia elektrycznych silników, że w przyszłości jest możliwa zmiana źródła zasilania na bezemisyjne, odnawialne bez ingerencji w podzespoły pojazdów. Takiej możliwości nie ma przy pojazdach z silnikami spalinowymi.
2020-10-14 12:55
wymienie samochód, i to pewnie 3 krotnie, zanim wymeini się źródło energii na bezemisyjne.
2020-10-14 13:36
To wcale nie jest tak daleko, przynajmniej w tym województwie.
2020-10-15 13:54
a biorąc pod uwagę to że w pomorskim produkujemy ogółem tylko połowę potrzebnej energii a resztę kupujemy to efektywna ilość dla pomorskiego to mniej niż 30%. I tak nieźle, niemniej gość ma rację. Co najmniej 3 wymiany samochodu.
2020-10-14 16:28
na pewno już by takie jeździły po Polsce. Wprawdzie same niemieckie, ale cóz tam. Pare granulek uranu i możnaby pojechać na nowo otwierane lotnisko do Berlina, aby wylecieć na covidowe wakacje.
2020-10-15 22:32
2020-10-15 15:27
Ty, k....a jaki tu jest kraj?
2020-10-14 14:47
wszystko się zgadza.
gdyby taniej było mieć małą elektrownię w domu niż jedną dużą na kilkaset tysięcy domów, to każdy by miał małą w domu. ze śmieciami to samo.
2020-10-14 16:18
Da się, generator Searla i każdy ma swoją elektrownie.
2020-10-14 08:54
Pozorowane działania i cała pseudo ekologia dla biednych i głupich. Ceny elektryków są ustawione na takim pułapie żeby nie spowodowały spadku sprzedaży aut spalinowych z tego samego segmentu tego sameho producenta. Przecież nie będą sobie strzelać w stopę.
2020-10-14 08:55
Pod kątem właściwości jezdnych ID.3 bije swoich konkurentów na głowę
Jeździłem dwoma elektrykami różnica między nimi była taka że jeden był duży drugi mały i w trakcie jazdy było czuć tą różnicę natomiast jeśli
Pod kątem właściwości jezdnych ID.3 bije swoich konkurentów na głowę
Jeździłem dwoma elektrykami różnica między nimi była taka że jeden był duży drugi mały i w trakcie jazdy było czuć tą różnicę natomiast jeśli chodzi o osiągi i trakcję szkoda pisać a właściwie lepiej nie pisać nie wiem co autor ma na myśli uważam że takie spostrzeżenia powinien zostawić dla siebie bo nijak się mają się do rzeczywistości biorąc pod uwagę różnorodność tych aut na polskim rynku
2020-10-14 09:28
No dodał bym jeszcze to że VW który fałszował oprogramowanie żeby zmieścić się w limitach emisji spalin, teraz jest taki Eko!!!
Dziekujemy
2020-10-14 12:26
I jakimś cudem ich benzynowe v8 się mieściły, a 2.0 TDI już nie.
2020-10-14 12:51
oczywiście, że tak.
2020-10-14 12:57
Szczególnie w kraju, gdzie łapówki dla rządzących są legalne.
2020-10-15 19:34
więc jak można twierdzić że to połączenie kapitalizmu. Po prostu przekręt i tyle. Przekręty istnieją niezależnie od systemu.
2020-10-14 15:50
USA i cały świat się dopasowują do jełuropejskiej procedury WLTP, pomijając marki robiące na rynki wolnych krajów z poza UE.
2020-10-15 22:30
Mogli zrobić v8 mieszczące się w limitach skoro nie potrafili zrobić tdi.
2020-10-14 15:28
Ale później okazało się że fałszowali wszyscy w EU , w tym Francuzi.
Czy Japonia to nie wiem
2020-10-14 09:35
chodzi o rozstaw osi
2020-10-14 10:45
rozumiem, uważam jednak że to zwykła reklama wagona który jest nijaki podobnie jak bmw, tesla czy nissan a do tego podobnie jak tamte cholernie drogi - cena nie ma nic wspólnego z osiągami rozstawem osi kolorem klamek czy brakiem lusterek
2020-10-14 14:12
nikt nie broni ci buc ignorantem
2020-10-14 09:39
To auto jest twarde jak stół. Po 2 latach jazdy po mieście te wszystkie cienkie i tanie plasticzki będą trzeszczeć jak Polonez teścia.
2020-10-14 10:48
Za małą liczbą samochodów jeździłeś żeby mieć porównanie, więc po co to wymądrzanie? Oczywiście, że jest różnica w prowadzeniu aut, także tych elektrycznych.
2020-10-14 10:58
Puste hasło nie dające w żaden sposób zweryfikować. Ale zostawia w świadomości, czy podświadomości, informacje, że VW 'jest lepszy'. Celem jest manipulacja czytelnikiem. No bo od kiedy auta mają głowy?
2020-10-14 09:27
Wymagające codziennego ładowania
Super, już lecę się zapisać na listę oczekujących.
2020-10-14 10:20
Jak codziennie wymaga ładowania ? 360km robisz dziennie ?
Średnia dzienna w mieście to ok 20km czyli ładujesz co 2-3 tygodnie
2020-10-14 12:07
Ja tam włączam radio, klimę, światła czasem...
2020-10-14 12:15
co nie zmienia faktu, że osiągi ma bardzo przyzwoite, nie jak ostatnio opisywana mazda
2020-10-14 23:36
Ma osiągi adekwatne do mocy. Żadna rewelacja
2020-10-14 12:31
Jakoś nie widzę zwolenników telefonów komórkowych na paluszki, a przecież wymiana trwa 10s, a nie godzinę...
2020-10-14 14:54
Jak masz gdzie podłączyć, to spoko. U mnie w hali garażowej gniazdka ani jednego, w robocie jak zagadam z administratorem, to coś tam ogarnie, ale na zasadzie sporadyczności, no bo ktoś za to płacić musi, będzie trzeba się tłumaczyć. W CH jest z tym różnie (patrz Riviera, coś miało być, a chyba nie za bardzo).
2020-10-15 09:30
No to nie kombinuj z administratorem w robocie, tylko ze wspólnotą w domu i zrób sobie gniazdko w hali garażowej. Oczywiście osobno opomiarowane, albo pociągnięte z twojego mieszkania.
2020-10-14 16:25
"podłączasz na noc do prądu" - hahaha, a niby gdzie podłączasz?
Nie każdy ma domek jednorodzinny, mistrzu.
Telefon możesz naładować prawie wszędzie, w domu, w pracy, w samochodzie, nawet w komunikacji miejskiej ... a to cudo gdzie podłączysz mieszkając w bloku? Do latarni? A może spuścisz kabel z 5-go piętra?
2020-10-14 23:47
Do dziś niektórzy mają butlę z gazem w kuchni, nic na siłę.
2020-10-14 14:59
w spaliniaku masz darmo sporo kilowatów odpadowych. Tu musisz z aku jechać. Kilka godzin w korku i po aku albo kufajka.
2020-10-14 15:36
i znów kilowaty strat i zmniejszony zasięg
2020-10-14 23:53
W spalinowym tego nie czuć, nie? :-)
2020-10-14 23:52
10 godzin w korku to licz 10kWh z baterii - trochę jej jeszcze zostanie, nie? Opowiedż lepiej jakie to ciepło odpadowe jest fajne latem - z przodu jest generowane i ciepłe powietrze opływa cały samochód, klima ma co
10 godzin w korku to licz 10kWh z baterii - trochę jej jeszcze zostanie, nie? Opowiedż lepiej jakie to ciepło odpadowe jest fajne latem - z przodu jest generowane i ciepłe powietrze opływa cały samochód, klima ma co robić wtedy. A najbardziej to poczułem jak mnie rowerzystę kiedyś na mniej uczęszczanej drodze wyprzedzały spaliniaki - ciepełko po nich zostawało jeszcze sporą chwilę.
2020-10-15 14:02
przy opływie pojazdu ciśnienie spada, rośnie prędkość, a zatem spada temperatura. To co ty czułeś to tylko przy małej prędkości i spod pojazdu, ale tak to masz rację, elektryk w korku prawie nic nie traci, grzanie wnętrza zużywa bardzo mało energii. Dużo mniej niż napędzanie pojazdu.
2020-10-14 09:43
Fajny ale na drugie auto w domu. Czyli dla bardzo bogatych
2020-10-14 12:27
Ja na przykład trasy powyżej 300km robię ze 2x w roku.
Wole wtedy poczekać 40min gdzieś przy ładowarce, niż co tydzień stać w sznurku na stacji, bo ktoś koniecznie musi zjeść hot-doga.
2020-10-14 15:37
2020-10-14 23:53
2020-10-15 14:03
a nie 40. Z resztą jak wszyscy zaczną jeździć elektrykami to wtedy nie będziesz stał 40 minut, tylko 40 x ilość samochodów do elektrycznego dystrybutora
2020-10-15 08:14
2020-10-14 09:46
Dopóki nie przejadę 800 km na akumulatorze, i akumulator bedzie się ładował mniej niż 10 minut, nie interesuję mnie elektryki.
2020-10-14 10:11
bo opony nie są wieczne
2020-10-14 10:32
2020-10-14 15:40
Taki postęp, że motele dla właścicieli ładujących się na trasie elektryków będą powstawały jak grzyby po deszczu
2020-10-14 23:55
To chyba jednak dłużej zejdzie niż 2 dni, chyba że masz w nosie ograniczenia prędkości.
2020-10-14 11:00
Ale Janusz jeździ 24h/7 passatem w gnoju żeby się zwrócił
2020-10-14 11:43
Tak, oferuje - pod pewnymi warunkami.
Nieprzekraczanie prędkości 90 km/h, jazda w cieniu aerodynamicznym autobusu, lub zestawu siodłowego, nieużywanie żadnych innych odbiorników energii elektrycznej. Jedna sekunda
Tak, oferuje - pod pewnymi warunkami.
Nieprzekraczanie prędkości 90 km/h, jazda w cieniu aerodynamicznym autobusu, lub zestawu siodłowego, nieużywanie żadnych innych odbiorników energii elektrycznej. Jedna sekunda klaksonu -50km...
Rzeczywiście: 700/800 km na jednym ładowaniu które trwa 10 - 15 min - i można myśleć o elektryku. Acha - uwaga o masie też cenna.
A więc elektryki to raczej ślepa uliczka.
2020-10-14 12:29
A przecież ludzie mogli powiedzieć "samochody to ślepa uliczka, koń jest lepszy".
2020-10-14 13:01
ok
Szukałem i znalazłem
palił 10-15 litrów/100km, a bak miał 38 litrów pojemności.
Całkiem nieźle, no nie?
Zresztą co to za przykład?
2020-10-14 13:07
10 lat, nie licząc jakichś wynalazków z ołowiowymi akumulatorami?
Po prostu jest za wcześnie na ocenianie czy elektryki to ślepa uliczka, szczególnie kiedy w samochodzie połowa żelastwa pod maską służy zaadaptowaniu silnika który nie nadaje się do napędzania samochodu do poruszania tegoż :)
2020-10-14 13:13
Ford T nie miał wtedy za bardzo konkurencji, a mimo to przejeźdzał jakieś 300 km.
Elektryki niestety mają w postaci spalinowych, które mogą przejechać nawet koło 1000 km, a uzpupełnianie paliwa trwa "moment".
2020-10-14 13:37
A nawet infrastruktura do tego była, w przeciwieństwie do stacji benzynowych.
Brzmi znajomo? :)
2020-10-14 13:49
Ciągle zły przykład.
Do tego forda jakbym miał potrzebę to włożyłbym kolejne 50-100 litrów w kanistrach.
Poza tym nie mam szczególowej wiedzy jak wtedy funkcjonowało społeczeństwo, ale wydaje mi się, że zasadniczo nie miało potrzeby tak częstego przemieszczania się na większe odległości jak obecnie.
2020-10-15 10:07
Przez 100 lat kombinowali z tą technologią i wciąż jest kiepsko.
2020-10-14 13:08
2020-10-14 14:07
Koń lepszy???
A ileż to koń na jednym... hmmm futrowaniu (???) mógł przemieścić się?
2020-10-14 12:48
Tesla S Plaid, jedyne 630 tysięcy. Rocznik modelowy 2021.
2020-10-14 12:58
A daj dla porównania cenę benzyniaka który ma ponad 1000 koni i prędkość powyżej 300km/h
(a najlepiej takiego, który przejedzie na jednym baku 800km :D)
2020-10-15 14:14
w tej cenie natomiast nie byłoby problemu wyprodukować w produkcji masowej auto o podobnych parametrach z napędem benzynowym. Taki merc AMG w produkcji masowej wymagałby tylko kiludziesięciu tys PLN więcej by mieć te 1000 koni. Mówię o masówce bo nawet AMG to nie masówka z czego wynika ich dużo wyższa cena.
2020-10-14 14:36
Może są ludzie którym 800km jest rzeczywiście potrzebne, ale po sobie obserwuję że trasę dłuższą niż ~300km, czyli realny zasięg większości aktualnych elektryków, robię może dwa, trzy razy w roku, a przerwa w długiej trasie i tak się należy.
2020-10-14 22:40
Co innego przerwa, a co innego szukanie wolnej ładowarki kilkanaście lub kilkadziesiąt km od trasy i czekanie kilka godzin pod ładowarką
2020-10-14 23:58
Czy Ci się tylko śniło?
2020-10-15 14:16
że nie wyobrażasz sobie że gdyby wszyscy nimi jeździli to stacji musiałoby być 8 razy więcej niż benzynowych teraz bo tankowanie nie trwa 5 minut tylko 40?
2020-10-14 23:54
2020-10-15 14:06
na trasy to co innego ale to nie o tym artykuł
2020-10-14 10:18
150 koła za takie coś...
Śmiechu warte
2020-10-14 10:44
Sie nie kalkuluje :D
2020-10-14 13:30
jest gorszy niż diesla do 240tys km.... to naprawde ma to sens - dla pdeudo-eko irnbecyli.
2020-10-14 13:39
Policz ślad węglowy łańcucha dostaw oleju napędowego i już wcale tak różowo nie będzie.
2020-10-15 00:04
Ślad węglowy transportu ropy naftowej łatwo policzyć. Gorzej jest z utylizacją baterii, tu można w zasadzie przyjąć póki co nieskończoność bo nie ma ekologicznej metody ich utylizacji ani nie nadają się do recyklingu. Mega toksyczny złom.
2020-10-15 14:18
a tylko czysta chemia dla inżyniera. Przecież ich skład nie zmienia się w nieznany nam i niepotrzebny pierwiastek
2020-10-14 23:59
Można nic nie robić i wkurzać tylu mądrych ludzi na forum :-)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.