2021-09-17 20:53
Opinia wyróżniona
Problem polega na tym, że na wschodzie, produkuję się tak zwane "komponenty" czyli te wszystkie śmieszne zawiasy, śruby, wieszaki i resztę tych gratów. Dziwne, że Pan z artykułu ma problem z frontami, bo fronty są
Problem polega na tym, że na wschodzie, produkuję się tak zwane "komponenty" czyli te wszystkie śmieszne zawiasy, śruby, wieszaki i resztę tych gratów. Dziwne, że Pan z artykułu ma problem z frontami, bo fronty są produkowane w dwóch fabrykach w Polsce ale może być tak, że te fabryki wolą wysłać na zachód za euro, niż do Polski za PLN. Bo 80 % towarów w IKEA na terenie Europy, to produkcja Polska. Ogólnie sytuacja z zatowarowaniem sklepów to problem znany od dawna, logistyka potrafi zamówić w tygodniu 3 x taki sam transport, w którym wypelnienie naczepy sięga 30%. IKEA jest jak Biedronka. Producent blatów dla IKEA jest traktowany dokładnie tak samo jak producent majonezu do Biedronki. Ma być na czas, jak nie to poszukamy innego dostawcy. Na całe szczęście producenci już to zauważają i coraz częściej oni dyktują warunki, dziki czemu często w IKEA brakuje towaru.
2021-09-17 18:05
Opinia wyróżniona
Wszyscy lubią sprzedawać online bo nie trzeba budować salonów, zatrudniać ludzi, hajs leci szerokim strumieniem. Tylko że potem się okazuje że do obsługi zamówień i tak trzeba ludzi, a klienci którzy się przy okazji
Wszyscy lubią sprzedawać online bo nie trzeba budować salonów, zatrudniać ludzi, hajs leci szerokim strumieniem. Tylko że potem się okazuje że do obsługi zamówień i tak trzeba ludzi, a klienci którzy się przy okazji różnych zamówień z rożnych sklepów odbiją po 3 razy od jakiegoś chatbota, ich fancy paczuszka utknie na miesiąc gdzieś na magazynie - zmienią optykę na zakupy online. Stare żydowskie powiedzenie mówi "zwalniają, będą zatrudniać". Tak samo jest tutaj, likwidują sklepy i warsztaty, centralizują logistykę z Azji w wielkich magazynach - więc niedługo możliwość wejścia do sklepu, pokazanie palcem towaru i zabranie go do domu będzie znowu w cenie. Jeszcze 10 lat a kolejka będzie się ustawiać do takich punktów, a nie do aplikacji w której chatbot mówi nam "dzień dobry, przepraszamy za opóźnienie wynoszące 59 dni. Dziękujemy za cierpliwość, nara"
2021-09-19 06:56
Czemu tu komentuja tacy dyletanci jak ty?
2021-09-17 15:04
Opinia wyróżniona
To jest dowód jak ważna jest konkurencja i wspieranie lokalnych producentów mebli a tych kuchennych jest na prawdę dużo.
To jest też dowód na to jaką władzę nad światem w wymiarze gospodarczym posiadają Chiny.
To jest dowód jak ważna jest konkurencja i wspieranie lokalnych producentów mebli a tych kuchennych jest na prawdę dużo.
To jest też dowód na to jaką władzę nad światem w wymiarze gospodarczym posiadają Chiny. Tutaj przerwano łańcuch dostaw mebli. Każda inna dostawa również może być przerwana.
Było już o półprzewodnikach co skutkowało wstrzymaniem produkcji samochodów...
Przykłady można mnożyć, co się może stać gdy...
2021-09-18 20:18
Pitolisz głupoty. Jest kryzys światowy a taki Kowalski jak ty tego nie kuma. Będzie jeszcze gorzej i to nie jest wina PiSu.
2021-09-19 08:38
A niby czyja ?
2021-09-17 16:17
A u lokalnego producenta trzeba czekać na zamówienie pół roku i to za 2x więcej niż w IKEA. Również dziękuje
2021-09-17 16:19
2021-09-18 09:20
Dokładnie, ludzie myślą że Ikea jest 2x tańsza. Skąd się bierze taka tepota
2021-09-18 06:33
Nie,życie to powiedziało
2021-09-17 15:04
Opinia wyróżniona
To jest dowód jak ważna jest konkurencja i wspieranie lokalnych producentów mebli a tych kuchennych jest na prawdę dużo.
To jest też dowód na to jaką władzę nad światem w wymiarze gospodarczym posiadają Chiny.
To jest dowód jak ważna jest konkurencja i wspieranie lokalnych producentów mebli a tych kuchennych jest na prawdę dużo.
To jest też dowód na to jaką władzę nad światem w wymiarze gospodarczym posiadają Chiny. Tutaj przerwano łańcuch dostaw mebli. Każda inna dostawa również może być przerwana.
Było już o półprzewodnikach co skutkowało wstrzymaniem produkcji samochodów...
Przykłady można mnożyć, co się może stać gdy...
2021-09-17 16:17
A u lokalnego producenta trzeba czekać na zamówienie pół roku i to za 2x więcej niż w IKEA. Również dziękuje
2021-09-17 16:19
2021-09-18 06:33
Nie,życie to powiedziało
2021-09-18 09:20
Dokładnie, ludzie myślą że Ikea jest 2x tańsza. Skąd się bierze taka tepota
2021-09-18 20:18
Pitolisz głupoty. Jest kryzys światowy a taki Kowalski jak ty tego nie kuma. Będzie jeszcze gorzej i to nie jest wina PiSu.
2021-09-19 08:38
A niby czyja ?
2021-09-17 15:10
Domówić fronty w komandorze np. Lakiery ładne i już.
2021-09-17 15:24
i tak wyblakną po 3 latach i nie podmienisz podniszczonych na nowe
2021-09-17 18:02
"z Ikea"- serio? Słyszałeś o odmianie przez przypadki?
2021-09-17 22:18
Z Ikeji. Zadowolony?
2021-09-18 14:41
2021-09-18 16:22
Po pierwsze nie wiem czy to miał być sarkazm, czy napisałeś Ikei na poważnie, po drugie nie ms to jak nie wstydzić się nieuctwa.
2021-09-18 16:22
zastanawia mnie kto minusuje takie komentarze
2021-09-17 16:13
Wow, ale rozwiązanie.
2021-09-17 19:47
Zamówiłem komputer. Miał być za miesiąc. W październiku będzie rok. Nie ma karty graficznej.
2021-09-17 20:42
model, który kupowałem ostatnią dostawę miał w maju, następna w lutym.
2021-09-17 22:18
Zamówiłem komputer, skonfigurowany pode mnie . Do odbioru za 2 dni.
2021-09-18 20:20
Jakiś cienki z demobilu
2021-09-17 23:16
Zamowilem picce, godzine temu minelo 2 dni od momentu dostawy.
2021-09-18 09:21
Czekam już tydzień i nic a na stronie widnieje, że dostarczyli
2021-09-18 16:24
ja zamowilem w Pizza Hut- fajny analfabetyzm, skąd biorą się Ci wszyscy analfabeci nie odmieniających przez przypadki.
2021-09-18 00:00
Sam se złożyłem komputer.
2021-09-17 15:13
poklosie pozbywania sie fabryk z europy. zostawilismy sobie biura ksiegowe i HRy, ale niestety grazynki i anetki od papierkow nie rozwina gospodarki.
2021-09-17 16:16
chyba nie przeczytałeś artykułu
2021-09-17 16:52
byłbyś szczęśliwszy?
2021-09-17 17:06
oczywiście za miskę ryżu?
2021-09-17 19:28
80% produkcji towarów dla Ikea W europie produkuję się w Polsce. Polska jest największym importerem gratów z Ikei na Europę.
2021-09-17 20:51
Co za różnica, prawda? Emigrant, imigrant. Egzogenne, endogenne. Podnosic, opuszczać. To są przeciwieństwa.
2021-09-17 20:56
Zrozumiałeś przecież doskonale.
2021-09-17 21:59
Co za różnica
2021-09-19 08:40
2021-09-17 15:16
We wszystkich sklepach to sklep informuje kiedy brakujący towar będzie ponownie dostępny i to sklep zamawia i wysyła brakująca część zamówienia.
Tymczasem w Ikea trzeba samemu polować na części. To dosyć
We wszystkich sklepach to sklep informuje kiedy brakujący towar będzie ponownie dostępny i to sklep zamawia i wysyła brakująca część zamówienia.
Tymczasem w Ikea trzeba samemu polować na części. To dosyć niecodziennie rozwiązanie.
Inną sprawą jest wzrost kosztów drewna i płyt wiórowych. Te kuchnie są warte może połowę swojej obecnej ceny.
2021-09-17 16:33
Zawsze były warte połowę swojej ceny. Ale i tak są fajne, bo nie każdy ma czas na latanie po stolarzach i czekanie miesiąc na zabudowę kuchni. No ale skoro już nawet w Ikei to trwa 3 miesiące, to chyba czas wrócić do stolarzy.
2021-09-17 17:34
miesiac na nowa?
2021-09-18 08:00
Jeśli ktoś nie ma starej kuchni ,bo wprowadza się do nowego domu/mieszkania.
2021-09-18 10:02
No ale bez przesady bez frontow mozna przezyc. Talerze w szafce bedzie widac? Nie robilo by mi to kompletnie.
2021-09-18 10:47
a co bez frontów mogę pokazać? nic
2021-09-19 23:18
Pewno też z ikei.
2021-09-18 10:39
poza tym ceny rosną z dnia na dzień i nawet sprzedający nie wie czy fronty albo zawiasy nie podrożeją o 30% już na drugi dzień, mamy jakąś mega chorą sytuację na świecie, całkowicie przegrzane gospodarki USA i Chin wysysające towary z całego świata
2021-09-18 14:41
No nie wiem. Zamówiliśmy 2 łózka u stolarza, nie w jakieś sieciówce. Miały być za 5 tygodni, a przyjechały już po 2.
2021-09-20 07:33
oczekiwaliśmy, że zawsze będzie dostępne nowe za grosze z Chin.
2021-09-19 00:43
2021-09-19 05:44
I to pół roku
2021-09-17 18:00
"Tymczasem w Ikea " Słyszałeś o odmianie przez przypadki.
2021-09-17 20:05
2021-09-18 09:02
2021-09-18 10:02
Ja tam chodze do Ikei :)
2021-09-19 00:44
2021-09-19 09:17
Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd.
2021-09-17 19:40
2021-09-17 20:04
Kiedys uważałem ikee za porządny sklep, teraz to po prostu chinski chłam
2021-09-17 21:03
byłeś biedniejszy...
2021-09-18 08:43
Nie, ja nie miałam wcześniej żadnych mebli z Ikei. A teraz mam szafę PAX i szuflady zakupione w przeciągu pół roku różnią się mechanizmem - jeden solidny, metalowy, płynnie się otwiera, drugi - byle plastik...
2021-09-17 22:06
no brak skoro rzad pozwolił wykupić kanadyjczykom cały tegoroczny zapas drewna bo zapłacili z góry i poszło..... . Przynajmniej mają kasę na wypłaty 500+
2021-09-17 23:29
Bo to bardzo ciekawe, jak rzad sprzedał całe drewno Kanadyjczykom...
2021-09-18 14:33
2021-09-18 20:23
Teraz informują tak. Będzie to będzie albo nie będzie . Inna opcja to , jak będzie to będzie.
2021-09-25 14:08
Skąd zamówić, jak nigdzie nie ma?
2021-09-17 15:21
Dla nich ważniejsze są elgiebety niż klient.
2021-09-17 16:15
No to cebulaku kupuj w Agacie i zostaw takie komentarze dla siebie
2021-09-17 17:07
Pewnie jesteś jednym z nich
2021-09-17 18:18
Makumba hipnotyzer i połykacz grzechotników się zaślinił.
2021-09-17 22:20
Widać, że cię mocno boli te 25 cm w końcowym odcinku układu pokarmowego.
2021-09-17 15:22
Można by takie produkować, ale w Europie się nie opłaca bo "ekologia".
A bedzie jeszcze gorzej, jak masowo wycofywane z użytku będą obecne statki (bo ekologia).
Świat zachodni postanowił powiesić się na gałęzi i nic z tym nie zrobisz.
2021-09-17 16:06
To zmowa cenowa oceanicznych aliansów kontenerowych. Cena rachtu z dalekiego Wschodu skoczyła ponaddziesieciokrotnie. Linie tłumaczą to brakiem kontenerów (które się szybko produkuje i to - jak większość towarów-
To zmowa cenowa oceanicznych aliansów kontenerowych. Cena rachtu z dalekiego Wschodu skoczyła ponaddziesieciokrotnie. Linie tłumaczą to brakiem kontenerów (które się szybko produkuje i to - jak większość towarów- właśnie tam). Z drugiej strony linie tłumaczą, że nie mają miejsca na statkach (ciekawe co je zajmuje, skoro nie ma kontenerow?). A trzeciej co chwilę któryś serwis omija któryś zaladunkowy port w Azji, bo... nie ma ani kontenerów, ani nie ma miejsca na statkach. Także tego...
2021-09-17 22:22
A zwykły marynarz nic z tego nie ma.
Dalej 1200 dolarów za miesiąc, płatne tylko w czasie pobytu na statku, bez opłaconych składek emerytalno-rentowych i NFZ. W domu na bezpłatnym "urlopie".
2021-09-17 23:13
To sie trzeba bylo uczyc na oficera. Marynarz na statku to taki robol od kopania rowow na ladzie.
2021-09-18 07:31
Typowa słowiańska mentalnosc. Jeśli człowiek to nie psudo kierownik- to od razu musi pracować za pół darmo i pół dzikich umowach. Masakra z tobą. To może wszyscy na statku byliby kierownikiem od tego czy tamtego? Jak wtedy wyglądałoby funkcjonowanie statku haha
2021-09-18 10:52
dlaczego to robią? Bo promują drogę lądową pasa i szlaku tzw. jedwabnego szlaku. Jak tranposrt morski zaczyna ruszać to np. robią ściemę Covidową, że ktoś w porcie zakażony więc zamkają cały port.
2021-09-19 18:17
Oni mają kapitał żeby tę ekonawałę przetrwać, reszta padnie.
Droga morska jest najlepsza i najtańsza i nikt, włącznie z Chińczykami, tego nie neguje. Droga ladowa to dla nich tylko alternatywa wobec kontrolowanych przez USA szlaków morskich.
2021-09-19 18:10
I oczywiście, że jest to efekt zmowy. Tyle tylko, że nie byłaby taka zmowa możliwa, gdyby nie kretyńskie podatki weglowe i inne wymysły sprawiajace, że u nas się nie opłaca. Szybko sie produkuje, owszem. Tylko trxeba mieć, kim, z czego i gdzie.
2021-09-17 17:08
kiedyś trzeba zmienić technologie na czystsze
2021-09-17 17:30
które swoją wiedzę opiera na UTube, FBook i TikTok-u no i internet. Ale nikt tam nie mówi, że ta wspaniała, ekologiczna Europa przenosi toksyczne produkcje do CHin i Indii ku wielkim zyskom właścicieli firm typu Auchan,
które swoją wiedzę opiera na UTube, FBook i TikTok-u no i internet. Ale nikt tam nie mówi, że ta wspaniała, ekologiczna Europa przenosi toksyczne produkcje do CHin i Indii ku wielkim zyskom właścicieli firm typu Auchan, Lidl, Kaufland, Decatlon, itd. A potem w kontenerach do siebie. Zakłamanie świata i pranie mózgów młodych jest maksymalne. Po prostu oni nie zdają sobie sprawy, że Ziemia jest jedna i trucizna z Indii zmieni również klimat w Europie. Moglibyście kochani młodzi trochę bardziej dociekać, torochę głębiej wejść w rzeczywistą wiedzę i przede wszyskim pomyśłeć samodzielnie a nie to co wielki biznesy chcą abyście myśleli. Kupujecie fajne telefony komórkowe to zastanówcie się, jak one naprawdę powstają i jaka będzie ich przyszłość, jak wam się już znudzą
2021-09-17 18:11
"które swoją wiedzę opiera na UTube, FBook i TikTok-u no i internet" polska język, trudna język, słyszałeś o odmianie przez przypadki?
2021-09-17 20:54
Ci przychodzi do głowy w odpowiedzi na przecztany tekst? Radzę schylić się, ale tak bardzo mocno, sięgając ręką daleko w tył od spodu wyciągnąć kij z...
2021-09-21 07:50
genialne
2021-09-17 15:22
ale jednak w d ma klienta. jak pytasz ich o coś w wiadomości na fb, to odpowiada automat, który udaje człowieka (bardzo słabo z resztą).
2021-09-17 15:58
Ja bym nie miał sumienia, żeby delegować pracownika do odpisywania na fb na te całe sapanie
2021-09-17 20:58
jak na drzewo spuszcza cię człowiek, a nie automat? A, pewnie ty z tych, co lubią nawrzucać słuchawkowemu na infolinii, pokazać, kto tu jest klientem i komu sie należy, kto rządzi?
2021-09-17 15:28
A kraftowe hot dogi i rzemieślnicze klopsiki są?
2021-09-17 15:35
grunt ze teczowe torby na zakupy sa na stanie
2021-09-17 16:05
2021-09-17 16:23
Znaczy same pseudo bułki z cebulką i ogórasem? Fuj. :P
2021-09-18 11:47
sa uzywane inaczej.
2021-09-18 15:00
2021-09-17 15:39
Teraz pewnie to już masowo. Właśnie pod koniec maja miałem umówiona dostawę, która się nie wydarzyła i odczekałem dzień na próżno - reklamacja, zwrot kosztów i kolejna już wypaliła.
Cóż problemy z dostawami.
rozwiń...
Teraz pewnie to już masowo. Właśnie pod koniec maja miałem umówiona dostawę, która się nie wydarzyła i odczekałem dzień na próżno - reklamacja, zwrot kosztów i kolejna już wypaliła.
Cóż problemy z dostawami.
A co do zamawiania u polskich dostawców, to na płyty do zabudowywanej szafy czekałem miesiąc dłużej niż wg planu. Drzwi firmy na 'P' też kilka tygodni więcej. Fabryki w Polsce nie wyrabiają również.
Nie tylko Ikea ma problemy.
2021-09-18 08:45
Zaczął się już w 2020, co najmniej jesienią, a pewnie i wcześniej... Nawet na glupie regały Billy trzeba było polować...
2021-09-18 22:28
że nie nadążają z produkcją. Bieda aż piszczy. Za Tuska to były czasy
2021-09-20 13:19
Niewielki odsetek wymienia cale meble co kilka lat a reszta moze raz albo dwa razy w zyciu. Srednio wychodzi na to, ze jest dobrobyt ale przypada on tylko niewielkiej czesci ludzi.
2021-09-17 15:55
To nie dobrze. Wczoraj zorientowałem się, że meble mi się skończyły. Oby tylko nie zabrakło parówek do hot-dogów, bo wpadnę w depresje.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.