2017-05-15 06:03
Gdyż rozrasta się liczba pojazdów, a jednocześnie w niewielkim stopnia "rozrasta" się infrastruktura dla nic, co prędzej czy później doprowadzi do kompletnego "uduszenia" się miast i wszelkiego ruchu w nich.
Moim
Gdyż rozrasta się liczba pojazdów, a jednocześnie w niewielkim stopnia "rozrasta" się infrastruktura dla nic, co prędzej czy później doprowadzi do kompletnego "uduszenia" się miast i wszelkiego ruchu w nich.
Moim zdaniem samorządy o wiele bardziej powinny stawiać na transport zbiorowy, bo jednak w nim upatrywał bym przyszłość dla takich metropolii jak np. Trójmiasto
2017-05-15 06:50
Gdy kilka lat temu skończyłem Liceum na 25 osobową klasę prawo jazdy miało 16 osób, a gdzie do miasta jedzie się pół godziny pociągiem, a ostatni autobus jest o 23. Podnieść składki OC jeszcze bardziej i zmienić prawo żeby konfiskować auta osobom jadącym bez niego
2017-05-15 07:34
Gdynia ma swoj sposób na ograniczenie ruchu aut, a mianowicie stan dróg jak we wschodniej Rosji.
2017-05-15 08:49
Wrzuć zdjęcia z tej wycieczki na Kamczatkę!
2017-05-15 11:04
Poszukaj se w internetach...
2017-05-15 11:11
czyli nic nie masz na potwierdzenie swoich tez
2017-05-15 07:56
Prawo jazdy nie oznacza automatycznego posiadania samochodu. Ostatni autobus o 23 - czyli jesteś wyłączony z wszelkich imprez.
2017-05-15 08:16
czyli wracasz do gry
2017-05-15 08:45
A będziesz innym rady dawał. Precz
2017-05-15 08:50
Stary, a głupi.
2017-05-15 09:59
...w 30-osobowej klasie własny samochód miał jeden uczeń (Fiat 126p). Natomiast kolega z sąsiedniej klasy przyjeżdżał do szkoły pożyczanym od dziadka Żukiem towos.
2017-05-15 11:17
i ksiądz
2017-05-15 20:08
to konia miał tylko kasztelan grodu.
2017-05-15 08:12
No to przesiadamy się do autobusów , ale na 10000% będą przepełnione,i nie wszyscy się do nich zmieszczą, wiec to nie jest rozwiązanie!!!
to że mamy problem z drogami to jest zaniedbanie z czasów komuny,wtedy jak
No to przesiadamy się do autobusów , ale na 10000% będą przepełnione,i nie wszyscy się do nich zmieszczą, wiec to nie jest rozwiązanie!!!
to że mamy problem z drogami to jest zaniedbanie z czasów komuny,wtedy jak budowano drogi nikt nie zakładał takiego przyrostu samochodów.Dlaczego ? Bo na samochód się czekało latami , więc tamta władza przyjęła że takie drogi nam wystarczą, od czasów komuny ile powstało w gdańsku głównych dróg ? Kilka!!
teraz zabudowują południe gdańska , już się tam w korkach stoi rano i po południu,ale dalej budują osiedla,a co k... Z drogami ? E, nie ma miejsca na drogi , bo developerzy będą mieli miej miejsca do budowania bloków !!! Za 5 lata tam w ogóle tam się nie da jeździć,teraz jeszcze cymbały chcą zwęzić podwale przedmiejskie i wybudować kilka świateł.Po co ? Bo developerzy naciskają!!
k... Tak się nie da z tą władzą.Trza zmiany !!!
2017-05-15 08:18
Tam lobby samochodowo-paliwowe wykończyło komunikację miejską i budowało drogi kikunasto pasmowe. Doprowadziło to do ruiny tych miast.
2017-05-15 08:32
bo z tego co wiem miasta USA mają się dobrze po za 1 czy dwoma gdzie upadły fabryki,między innymi samochodowe, więc kompletnie majaczysz.
2017-05-15 08:40
2017-05-15 09:17
No to wlasnie jest to 1 czy 2 miasto fabryczne - samochodowe
2017-05-15 09:45
tak z pewnością Detroit wykończyły drogi
2017-05-15 12:36
gdzie wlasnie likwiduja czy juz zlikwidowali autostrade, ktora sobie kilkadziesiat lat temu sprawili do centrum. Okazalo sie to tragedia, zniszczylo cala okolice wokol, spowodowalo mase korkow. W innych miastach tez zaczynaja juz ograniczac autostrady do miasta
2017-05-15 19:23
Łolaboga, to nie tylko Polska w ruinie, ale i Ameryka w ruinie? I tam dotarł PiS?
:D
2017-05-15 20:10
2017-05-15 08:29
Moim zdaniem winą należy tu obarczyć fatalną komunikację miejską w Trójmieście. Jeździ rzadko, długo i awaryjnie.
2017-05-15 08:32
potworzono spolki i spoleczki do 2003 roku i teraz mamy tu Europe. Wszystko ladnie wyglada .. w folderach.
2017-05-15 08:30
2017-05-15 11:18
Podziekuj Adamowiczowi za podwyżkę biletów! Sitwa PO żyje lepiej a ludziom nie opłaca się transport miejski bo ceny kosmos a za 200zl masz 40litrów benzyny
2017-05-15 14:28
Problem w tym, że komunikacja miejska jest postrzegana jako zło konieczne i z wyboru korzystają z niej tylko Ci zmotoryzowani, którzy mają dostęp do metra lub kolei miejskiej. Problem w tym, że na przykład na rezerwach
Problem w tym, że komunikacja miejska jest postrzegana jako zło konieczne i z wyboru korzystają z niej tylko Ci zmotoryzowani, którzy mają dostęp do metra lub kolei miejskiej. Problem w tym, że na przykład na rezerwach terenowych pod SKM w dzielnicach południowych stoją "piękne", pastelowe budynki mieszkalne. Niestety, teraz zostaje nam budować piekielnie drogie metro albo utkniemy w korkach na wieki wieków... W Europie są miasta wielkościowo porównywalne z samym Gdańskiem które eksploatują metro (Bilbao, Norymberga), a z porównywalnych z Trójmiastem na przykład ukraiński Dniepr. Bez kolei miejskich umrzemy w spalinach...
2017-05-15 14:49
2017-05-15 06:06
Słabo zgranymi rozkładami komunikacji autobusowej i SKM, częstymi kłopotami z pociągami SKM i tramwajami w Gdańsku.
Nie ma się co dziwić, że duża część ludzi wybiera wygodniejszą komunikację własnym samochodem. I w związku z tym coraz większym korkom na drogach.
2017-05-15 06:36
Przy okazji chciałem podziękować Ztm za likwidację połączeń autobusowych z Havla do centrum. Tylko wiecznie pasujące się tramwaje. +2 samochody u nas
2017-05-15 10:33
Popieram, Wolę postać 15minut dłużej w korku, a nie grać w ruletkę czy przyjedzie tramwaj - wtedy 1h do tyłu i cały plan dnia w plecy.+2 auta.
2017-05-15 12:48
jak się tabor popsuje a jadę na nocną zmianę, to śpie jak suseł do rana, i czekam aż naprawią.
2017-05-15 13:23
Dlatego wybieram rower; nie stoję w korkach, nie płacę OC i cieszę się lepszym zdrowiem. Nie mam problemów z nadwagą dzięki czemu jestem bardziej seksowny. A wy jak tam? Widzicie jeszcze coś poza waszym odstającym brzuchem?
2017-05-16 14:51
a konkretnie z woreczkiem żółciowym, który jest nieszczelny i wydziela za dużo żółci do mózgu
2017-05-15 06:15
Jakie są dopłaty urzędów miejskich i marszalkowskich? Ile kosztuje drukowanie biletów, Pani na kasie, kontroler, biletomaty? Dlaczego darmo mają tylko patole co mają 3 i więcej dzieci???
2017-05-15 06:48
nie ma nic darmowego na tym swiecie socjalisto.
2017-05-15 07:03
oczywiście, że nie ma nic darmowego. przecież i tak na wszystko idą dopłaty z naszych podatków. tak więc nawet "darmowa" komunikacja nie byłaby przecież zupełnie darmowa.
2017-05-15 09:04
2017-05-16 00:23
wiec bede klaskal dla reomy. mimo , ze to zalosne.
2017-05-15 09:24
skoro jazda samochodem do pracy mnie kosztuje podobnie jak bilet miesięczny to wybieram samochód. Paliwo 130 zł bilet miesięczni 100 zł. Autobus może przewiezie w godzinach szczytu ze 100 osób a ja jadę sam. Mój samochód pali 10l/100 a autobus pewnie ze ze 40l/100 wiec policz sobie ile tańszy jest transport zbiorowy bo dla mnie nie jest.
2017-05-15 09:33
Bo masz drogi i parkingi za darmo. Czyli z naszych podatków.
2017-05-15 10:30
jak nie po drogach z podatków a kupowane to z czego są jak nie z podatków czy dopłat. A rozwiązaniem problemów komunikacji miejskiej ma być płatny parking z cena zaporową? Miesięcznie wydaje na paliwo przynajmniej 300 zł a w tym jest 200 zł podatków no to powiedz mi ile podatku jest w bilecie miesięcznym?
2017-05-15 12:50
:)))
2017-05-15 15:11
"wiec policz sobie ile tańszy jest transport zbiorowy bo dla mnie nie jest"
a opony oc okresowe przeglady i naprawy?
i najwazniejsze koszt samochodu?
bo jak ja np kupie za milion zlotych tesle to nie znaczy ze do pracy jezdze za darmo
bo zeby zaoszczedzic 100 miesiecznie na bilecie musze kupic auto za milion
2017-05-17 08:58
Jedziesz sam i 10l/100km czyli takich 100 jak Ty daje 1000l/100km a autobus przewiezie 100 nadal paląc 40l/100km ;)
To co faktycznie jest tańsze?
Żeby nie było. Sam jeżdżę samochodem zamiast
Jedziesz sam i 10l/100km czyli takich 100 jak Ty daje 1000l/100km a autobus przewiezie 100 nadal paląc 40l/100km ;)
To co faktycznie jest tańsze?
Żeby nie było. Sam jeżdżę samochodem zamiast przeładowaną skmką z brakiem klimy i często zamkniętymi oknami bo się paniusie oburzają, że im fryzurę rozwiewa.
Płacę więcej (o 100zł miesięcznie) ale mam komfort.
2017-05-15 13:23
DARMOWA dla pasażerów, mądralo. Ty naprawdę myślisz, że ktokolwiek oczekuje "komunikacji nie opłacanej przez nikogo"? Miasto i państwo zdziera z obywateli przeróżne podatki, więc mogłoby z nich zafundować komunikację.
2017-05-15 06:51
Do tego hamem i burakiem, pewnie impotentem. Mam 3 dzieci, pracuje wylacznie przy klawiaturze, zarabiam tyle ze dzieciom nic nie brakuje, wakacje mamy co roku, a 500 plus moglbym oddac ci waciki gdybys na to zaslugiwal... Niestety go nie pobieram.
2017-05-15 07:11
Wszyscy mówią że nie biorą 500 plus...
2017-05-15 09:06
2017-05-15 11:35
chamem przez ch
2017-05-15 22:22
jw
2017-05-15 07:09
Dobry czerwony to martwy czerwony :D
2017-05-15 07:48
Dobry PiSowiec to ***** PiSowiec
2017-05-15 11:59
w sferze gospodarczej sa grubo na lewo od sld
2017-05-15 11:26
to milczacy duren
2017-05-15 07:10
Komunikacja miejska jest zbyt tania.
2017-05-15 07:31
Zbyt niskie bo zerowe są opłaty za poruszanie się drogami w mieście.
2017-05-15 08:06
no właśnie, rowerzyści nie płacą nic, a ciągle im źle
2017-05-15 08:39
Płacą. Przegląd, wymiana części, kłopot przy flaku...
2017-05-16 05:45
2017-05-15 09:07
2017-05-15 09:31
a przypadkiem nie ma opłaty w akcyzie?
chyba że masz z "zaufanego źródła"?
2017-05-15 12:03
Problemem jest to że gdyby większość osób przesiadła się na komunikację miejską, to brak jest takiej infrastruktury w mieście aby obśłuzyć tych ludzi po 2 budżet państwa by sie załamał nieststy większość pieniędzy z
Problemem jest to że gdyby większość osób przesiadła się na komunikację miejską, to brak jest takiej infrastruktury w mieście aby obśłuzyć tych ludzi po 2 budżet państwa by sie załamał nieststy większość pieniędzy z paliwa to podatki które utrzymują nasze państwo. W polsce mam jakieś 30 mln samochodów średni wydatek na paliwo to 300zł miesięcznie z czego 200zł to różnego rodzaju daniny to daje nam 6 000 000 000 zł (czytaj 6 mliardó złotych ) miesięcznie do skarbu państwa. NAwet jeśli kwota ta jest lekko przeywmiarowana to wskali roku daje nam 72 miliardy złotych wpływu z podatków z tutułu samego paliwa. A Samochody obciążone sa także innymi podatkami. Więc o czym wy mówicie jaki transport zbiorowy pańśtwo by chiało abyśmy nie jeździli autami ale je tankowali
2017-05-15 07:19
2017-05-15 08:35
2017-05-15 08:43
2017-05-15 09:11
Ale i bez tego miasto stać na darmową komunikacje miejską bo wydaje kilkaset milionów na dopłaty na kaprysy Polityków wystarczy wymienic kilkadziesiąt milionów sam dziurawy stadion przynosi rocznie,kolejno bunkier niby teatr,ESC ,potem będzie te muzeum 2 wojny.
2017-05-15 09:15
Dziecko patrz d**il.
Komunikacja będzie darmowa jak koszta przerzucimy na innych.
Hahaha. To będzie darmowa wtedy czy jednak ktoś za nią zapłaci ?
Hahaha
Kocham was liderzy logiki :))))
2017-05-15 13:22
Ty za to jesteś liderem co najwyżej margaryny, a nie logiki. "Darmowa" oznacza "darmowa dla pasażerów" - bezbiletowa. Nie znaczy to, że nikt za nią nie płaci. Poważnie myślałeś, że ktoś oczekuje komunikacji, za którą nikt nie płaci?
2017-05-15 09:51
"patole co mają 3 i więcej dzieci???"
Co za język miłości i szacunek dla innych.
2017-05-15 12:32
ale niech jej cena będzie konkurencyjna do ceny paliwa do samochodu. W tej chwili jeśli ktoś się przesiada między ZTM i SKM to samochodem jest taniej.
2017-05-15 14:44
sprobuj swoim autem jezdzic jako taksowkarz ale za darmo.
btw kup autobus zatrudnij kierowce tankuj paliwo i pomnoz to przez liczbe taboru plus serwis. To sa ogromne koszty
2017-05-15 06:18
2017-05-15 06:43
2017-05-15 08:07
2017-05-15 08:52
Teraz jeździ co ~1h, a ostatnia kolejka do Gdańska w piątek jest o 19:27.
Jakaś kpina.
2017-05-15 08:11
2017-05-15 06:54
2017-05-15 09:31
bo forsa idzie na samochody.
2017-05-15 15:13
znaczy sie co? panstwo doplaca kazdemu do samochodu?
kierowcy z podatkow na paliwa finasuja drogi ich remonty i jeszcze gorka zostaje ktora wladza wydaje na inne rzeczy
sciezki rowerowe tez sie buduje z budzetu drogowego
2017-05-15 12:46
wylot z gimbazy i pochwała starych, do auta i na wakacje.
2017-05-15 06:18
"liczba kontroli w autobusach i tramwajach jest wielokrotnie większa niż interwencji Straży Miejskiej wobec kierowców łamiących prawo".
Aha, no to mamy powód bólu du.py autora tekstu.
"Obecne
"liczba kontroli w autobusach i tramwajach jest wielokrotnie większa niż interwencji Straży Miejskiej wobec kierowców łamiących prawo".
Aha, no to mamy powód bólu du.py autora tekstu.
"Obecne opłaty za parkowanie są niższe niż najtańszy bilet na komunikację miejską".
A tu mamy dowód na brak umiejętności logicznego myślenia.
Czy samochód jeździ na opłatę za parkowanie??
Dolicz człowieku paliwo, OC, AC, wymianę oleju, opon, klocków hamulcowych - i potem porównuj koszty utrzymania auta do opłaty za bilet parkingowy.
2017-05-15 06:21
no, a wszyscy mają sprawy, które załatwia się w godzinę.
2017-05-15 06:22
Otóż to, nikt nie liczy, że koszt miesięcznego abonamentu za parkowanie np. w Gdyni to ok. 500 zł.
Słabe jest ciągłe opieranie się, że parkowanie kosztuje ileś tam groszy, słabe.
2017-05-15 08:10
wyprodukuj to, przetransportuj, zutylizuj
nawet nie wiesz w jakim środowisku będą żyły twoje dzieci a nawet ty - piszesz pretensjonalnie jako kierowca, jak zwykle, czas się poruszać a nie siedzieć na fotelu i
wyprodukuj to, przetransportuj, zutylizuj
nawet nie wiesz w jakim środowisku będą żyły twoje dzieci a nawet ty - piszesz pretensjonalnie jako kierowca, jak zwykle, czas się poruszać a nie siedzieć na fotelu i kurczowo trzymać kierownicę
mam samochód, tak - jeden, drugiego się pozbyliśmy bo nie mieliśmy gdzie parkować, używam go tylko wtedy kiedy muszę. nie bujam się bezsensownie po mieście jak robi to większość z was, od tego mam zbiorkom i rower i s.am na wasze wypociny pod tym postem
2017-05-15 13:26
Zbiorkom? Dlaczego ciągle używasz rusycyzmów? Ja w takim razie zacznę używać anglicyzmów i będę mówił "EMTI" - od "mass transit". Niewątpliwie EMTI w Gdańsku należałoby fiksować w górę, aby było olrajt.
2017-05-15 09:03
autobusy, pociągi i tramwaje wymagają takich samych obsług ale ich koszt jest dużo większy
2017-05-15 09:34
Koszt jednostkowy jest olbrzymi, ale koszt w przeliczeniu na pasażerokilometr jest znacząco mniejszy.
2017-05-15 09:20
autor wyliczał koszty społeczne, jak zdewastowane chodniki, trawniki, zagrożenie dla pieszych (gdy np parkujesz przed samym przejściem dla pieszych), zanieczyszczone środowisko itp. za które płaci całe społeczeństwo, a
autor wyliczał koszty społeczne, jak zdewastowane chodniki, trawniki, zagrożenie dla pieszych (gdy np parkujesz przed samym przejściem dla pieszych), zanieczyszczone środowisko itp. za które płaci całe społeczeństwo, a nie indywidualne koszty użytkownika samochodu (za te, jeżeli decydujesz się jeździć samochodem, płacisz sam i społeczeństwu nic do tego)..
2017-05-15 13:31
To znaczy: od takiego pisania, aby inni Cię rozumieli.
2017-05-15 14:32
Jak postawię se budkę z zapiekankami to muszę za nią płacić czy nie?
Jak się zastawia przestrzeń publiczną swoim pojazdem to się za to płaci - proste?
Roszczeniowość zmotoryzowanych jest niesamowita
2017-05-15 06:20
jesli juz tak dokladnie liczyc
2017-05-15 08:06
potem 2,9 za drugą godzinę, 3zł za trzecią i 2,8 zł za każdą kolejną
2017-05-15 08:37
zależy od miasta i strefy. W Gdańsku 3 zl do 60 minut.
2017-05-15 09:08
W niektórych miejscach w Gdańsku to nawet 5zl/h
2017-05-15 09:42
3.6 - tosz to jest prawie liter ropy do mojego golfa II w tedeju....
2017-05-15 22:24
a co z drogami ??
gdzie ten haj$ z akcyzy paliwowej idzie 70-80%
sama akcyza sprowadzonych aut z 2016 roku to 14 miliardów złotych
gdzie to poszło, bo na pewno nie na drogi
2017-05-15 06:20
I jakie jest przesłanie artykułu?
Ma być więcej kontroli samochodów? Mniej kontroli w tramwajach? Ma być więcej pouczeń? Mniej?
Bilety na zbiorkom mają nie drożeć?
Parkowanie ma być droższe?
Jakieś wnioski???
2017-05-15 06:21
Jakie wnioski, jak zwykle szczują jednych na drugich.
2017-05-15 06:44
2017-05-15 13:30
Ludzi z centrum wyrzucić, centrum powinno być do pracy i zabawy (strefa bez ciszy nocnej), obrzeża - do mieszkania. Kto jeszcze mieszka w centrum? Tylko ten, kto musi, bo tam pracuje albo nie stać go na domek.
2017-05-15 08:07
2017-05-15 13:53
Nie wymagaj zbyt wiele od głąba.
2017-05-15 08:19
sprawdza sie moze na wsi, nie w nowoczesnej i duzej aglomeracji, gdzie prywatne samochody generuja straty duze dla wszystkich. Przyklady pokazywaly jak wspierani sa kierowcy wlasnie, kosztem innych. Chociazby poprzez niesamowita poblazliwosc dla nielegalnego parkowania wlasnie
2017-05-15 08:22
efekt poliyki PO w Gdansku
tu nawet zyja rekordzisci w ilosci posuadanych mieszkan. W zasadzie to powinno skutkowac mniejsza iloscia samochodów.
2017-05-15 11:28
Te hejterstwo z Trójmiasto.pl pisze pod publikę żeby tylko hejt szedł.
2017-05-15 13:29
Bilety na EMTI (jak można mówić "zbiorkom" po rosyjsku, to można i "emti" po angielsku, od "mass transit") powinny być TAŃSZE, aby zachęcać do korzystania z niego. Niepotrzebnie mówiąc, emti w Gdańsku wymaga fiks-upu aby działał olrajt.
2017-05-15 06:21
Brak w nim rzetelnych danych chociażby o tym że miejsc postojowych nawet tych płatnych jest 2 razy za mało.
Realia są takie że przynajmniej połowa aut musi jeździć by druga mogła parkować.
Komunikacja w
Brak w nim rzetelnych danych chociażby o tym że miejsc postojowych nawet tych płatnych jest 2 razy za mało.
Realia są takie że przynajmniej połowa aut musi jeździć by druga mogła parkować.
Komunikacja w Trójmieście a przede wszystkim w Gdańsku jest bardzo słaba. Brak połączeń bezpośrednich na długich trasach i z ościennych dzielnic do centrum. Ilość przesiadek by dostać się z jednej dzielnicy do drugiej jest zbyt duża a czas podróży jest 4 krotnie dłuższy niż autem.
Chcecie by samochodów było mniej to zróbcie porządek z komunikacją miejską albo budujcie parkingi nawet płatne.
2017-05-15 08:08
miejsc postojowych nigdy nie będzie wystarczająco bo od wielu lat liczba pojazdów ciągle rośnie. Zdradzę ci sekret: ziemi pod parkingi nie przybywa.
2017-05-15 09:14
bo jak widac nadal nie rozumieją .
2017-05-15 08:21
bo i tak prawdziwy Polak znajdzie 100 powodow zeby zaparkowac blizej drzwi i jeszce nie zaplacic. Nie wygra sie na razie ze standardowa mentalnoscia chlopskiego cwaniaka
2017-05-15 09:54
A zwykła kalkulacja finansowa. Jesteśmy jeszcze za biedni na takie opłaty postojowe.
2017-05-15 17:03
To kup bilet na autobus.
2017-05-15 08:22
Włodarze nie chcą, bo sami wożą d*pki limuzynami. Mieszkańcy, którym zależy na zrównoważonym rozwoju chcą, ale wiele nie mogą. Po to takie artykuły żeby nagłaśniać sprawę i ośmieszać złe samorządy.
Autor tekstu jest od pisania tekstów i uświadamiania...a nie od organizacji ruchu...
2017-05-15 08:24
Czy autobus musi zajeżdżać w każdy zakamarek dzielnicy (najczęściej wozi powietrze) np. Niedźwiednik, Morena. znacznie wydłuża to czas podróży (bilet godzinny mało użyteczny, za długie trasy, przesiadki), jest mało
Czy autobus musi zajeżdżać w każdy zakamarek dzielnicy (najczęściej wozi powietrze) np. Niedźwiednik, Morena. znacznie wydłuża to czas podróży (bilet godzinny mało użyteczny, za długie trasy, przesiadki), jest mało komfortowo (autobus nawet mały, ma problemy w poruszaniu po wąskich, krętych uliczkach).
Przed zmianami ( wprowadzonymi w związku z PKM) było doskonałe, no prawie połączenie Niedźwiednika z Gdańskiem i Wrzeszczem. Odpowiednie godziny oraz szybkość podróży. Teraz to się nie da nawet książki poczytać, bo co chwila to ostry zakręt , zawroty głowy, trzeba mocno się trzymać. Koszmar
2017-05-15 08:53
Fakt jest taki, że lawinowy wzrost samochodów na drogach nastąpił po otwarciu granic Unii Europejskiej i największa fala wzrostu już jest za nami. Po drugie liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest w Polsce obecnie
Fakt jest taki, że lawinowy wzrost samochodów na drogach nastąpił po otwarciu granic Unii Europejskiej i największa fala wzrostu już jest za nami. Po drugie liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest w Polsce obecnie wyższa niż w m.in. Wielkiej Brytanii czy Francji więc powoli dochodzimy do granicy - więcej samochodów w ruchu nie będzie ponieważ liczba osób z prawem jazdy jest podobna do liczby samochodów. Moje spostrzeżenia są takie, że samochodem po Trójmieście jeździ się dobrze (w porównaniu do innych miast), miejsca i czas występowania korków są bardzo przewidywalne i niewiele brakuje aby sieć dróg usprawnić na tyle, żeby jazda była zupełnie komfortowa i żeby zapewnić dobre czasy przejazdu dla liczby samochodów w ruchu, która zbliża się do maksimum i jest bardzo blisko punktu zwrotu. Inaczej ujmując, samochodów może być zarejestrowanych nawet i 2000 na 1000 mieszkańców ale w ruchu będzie maksymalnie 500-600/1000. Tak więc dane statystyczne są bardzo złudne.
Następna sprawa to fakt, że wiele rodzin ma po 2, 3 samochody bo zamożność społeczeństwa rośnie a samochody używane są generalnie bardzo tanie jeśli spojrzeć na aspekt przekroju np. ostatnich kilkunastu lat. To powoduje, że osoby, które maja sprzedać stary samochód generalnie często zostawiają go w rodzinie jako samochód "zapasowy" bo mimo podwyżek oc nie kalkuluje się go sprzedawać (tak np. zrobił mój teść, który zostawił sobie stary samochód do wożenia sprzętu, sadzonek i ziemi na działkę - ma 3 samochody choć tylko 2 osoby w rodzinie mają prawo jazdy więc z 3 zarejestrowanych w ruchu są maksymalnie 2). No i takie samochody oraz wszelkie zabytki i samochody hobbystyczne są zarejestrowane ale nie jeżdżą.
Kolejna sprawa jest taka, że komunikacja publiczna w Trójmieście jest obiektywnie słaba w porównaniu do np. Warszawy i samochód jest często jedynym logicznym wyborem (dużo szybciej niż komunikacją, niewiele drożej).
Słabym rozwiązaniem są też wszelkie pomysły "zachęcania" ludzi do komunikacji publicznej poprzez utrudnianie życia kierowcom a nie poprzez realne stworzenie konkurencyjności komunikacji publicznej w postaci np. czytelnej i spójnej polityki taryfowej, dostępność biletomatów (w Gdyni nie ma ani jednego!), punktualność i duża częstotliwość (autobus co 30 minut na linii, której pół kółka to 20 minut, samochodem można w pół godziny obrócić w dwie strony) itp.
Zwracam też uwagę, że samochodami przemieszczają się głównie osoby aktywne zawodowo - pracujące. W komunikacji publicznej spore grupy to natomiast uczniowie i studenci oraz emeryci i renciści czyli grupy społeczne które zasadniczo nie są aktywne zawodowo.
Dochodzi też aspekt geograficzny czyli ukształtowanie Trójmiasta i okolic, które generalnie mają małą gęstość zaludnienia. Ciężko porównywać Trójmiasto do niektórych stolic europejskich, które co prawda statystycznie ale mają np. ponad trzykrotnie większą gęstość zaludnienia i 4,5 raza mniejszą powierzchnię (Gdańsk + Sopot + Gdynia: 1808os/km2 i 413km2 podczas gdy Kopenhaga 5886 os/km2 i 88km2).
A na koniec mam dość subiektywne spostrzeżenie, że z komunikacją indywidualną i publiczną jest trochę jak z toaletą własną i publiczną...
2017-05-15 09:14
Po raz pierwszy od dawna pod artykułem szkalującym kierowców na tym portalu udało mi się przeczytać tak wyważoną i rozsądną opinię przedstawiającą w pełni źródła "problemu". Cieszę się, że mogłem przeczytać twój post. Mam nadzieję, że będziesz mieć równie udany dzień, co ja poranek :)
2017-05-15 11:06
znikają? czy może zajmują miejsca parkingowe, na których mogliby parkować inni kierowcy, a zamiast tego jeżdżą w kółko i szukają wolnych miejsc.
dobrego dnia!
2017-05-15 09:16
Kompletnie nic nie zrozumiałeś ,najwyraźniej, logiczne myslenie jest ci obce.Liczba aut juz nie bedzie rosnąc normalnie usmiałes sie dołez :)
2017-05-15 11:02
masz rację że w ruchu nie będzie więcej niż te 500-600 aut na 1000 mieszkańców, ale gdzieś te auta muszą stać. Z doświadczeń widać że najlepiej pod domem, gdzie parkują (lub narzekają na brak miejsc) inni mieszkańcy.
Przy tych trendach miejsc parkingowych nigdy nie będzie przybywać szybciej niż samochodów.
2017-05-15 11:38
Nie siejmy paniki tam gdzie jej nie ma. Obecnie budowane domy i biurowce mają parkingi podziemne, przy starszych domach też sobie ludzie radzą bo mieszkańcy często mają garaże albo zamykane podwórka.
A jak
Nie siejmy paniki tam gdzie jej nie ma. Obecnie budowane domy i biurowce mają parkingi podziemne, przy starszych domach też sobie ludzie radzą bo mieszkańcy często mają garaże albo zamykane podwórka.
A jak się gdzieś jedzie w interesach to trzeba sobie podróż zaplanować w taki sposób, żeby zaplanować też parkowanie - dla mnie to nie jest problem.
Do Japonii gdzie istnieje realny problem z parkowaniem samochodów jest nam naprawdę bardzo daleko. I nie chodzi o to, żeby miejsc parkingowych przybywało szybciej niż samochodów ale po co zmniejszać liczbę miejsc postojowych (takie są ostatnio trendy)?
Zresztą nie widzę powodu dla którego ktoś w jakiś sposób miałby ograniczać prawo kogoś innego do posiadania. Jeśli kogoś stać na samochód to i miejsce sobie zorganizuje (wynajmie garaż, miejsce na parkingu płatnym itd.).
Był już taki ustrój gdzie jeśli ktoś posiadał więcej niż jeden samochód albo często kupował i sprzedawał samochody był nazywany spekulantem. Ale te czasy już szczęśliwie minęły.
2017-05-15 12:43
Przykład parkingu podziemnego masz np. przy Teatrze Muzycznym, gdzie kierowcy parkują bezpośrednio w drzwiach wejściowych, na chodniku i trawnikach, a zjazdu na parking jakoś nie mogą znaleźć.
Parkowanie na
Przykład parkingu podziemnego masz np. przy Teatrze Muzycznym, gdzie kierowcy parkują bezpośrednio w drzwiach wejściowych, na chodniku i trawnikach, a zjazdu na parking jakoś nie mogą znaleźć.
Parkowanie na ul. Warszawskiej? "sobie ludzie radzą"? Nie ma miejsca żeby chodnikiem z wózkiem przejść, bo dostawy, bo "tylko na chwilę"... i tak cały czas.
Parkowanie w ścisłym centrum? Gdzie w starych kamienicach są garaże? Zapytaj mieszkańców ul. Zgoda gdzie parkują, na podwórku?
Nikt ne zmniejsza liczby miejsc postojowych, jedynie je porządkuje. (Trawnik czy chodnik to nie miejsce postojowe), a po liczbie komentarzy pod tym artykułem widać jak bardzo "nierealny" jest problem.
Podróże w interesach to najmniejszy problem, bo rzeczywiście ciężko dojechać na czas np. z Chwaszczyna do Rumii zahaczając o magazyn za Gdańskiem. Dostaw i dostawców też nikt nie ma zamiaru likwidować.
Prawo do posiadania nie jest ograniczane dopóki nie ingeruje w przestrzeń publiczną, na tej samej zasadzie nie możesz sobie postawić 10 szaf na klatce schodowej "bo Ciebie stać", a przejścia nie będzie.
Pozdrawiam ciepło w ten pogodny dzień
2017-05-15 14:50
Porządkowanie parkowania też jest jak najbardziej wskazane ale nie na zasadzie, że były 3 miejsca, a robi się jedno i szeroki trotuar, którym i tak nikt nie chodzi. A dlaczego parkują na trawnikach? Bo tam się nie płaci
Porządkowanie parkowania też jest jak najbardziej wskazane ale nie na zasadzie, że były 3 miejsca, a robi się jedno i szeroki trotuar, którym i tak nikt nie chodzi. A dlaczego parkują na trawnikach? Bo tam się nie płaci - strefa płatnego parkowania w obecnej formie robi więcej złego niż dobrego, bo ludzie niestety kombinują. Nie wiem, może jestem wyjątkiem ale ja wychodzę z założenia, że skoro stać mnie na samochód i paliwo to i stać mnie na zaparkowanie.
We Włoszech przed ścisłymi centrami historycznymi miast są zorganizowane parkingi płatne i bezpłatne w zasięgu 10-15 minut pieszo do centrum miasta. W Gdyni ścisłe centrum to są 3 ulice na krzyż i parkingi na obrzeżach centrum rozwiązałyby wiele problemów ale np. parking przy Gemini został zmniejszony (tak, to też bliskie ale jednak obrzeże ścisłego centrum) a od strony ul. Jana z Kolna parkingu z prawdziwego zdarzenia brak choć terenów nie brakuje.
Z szafami porównanie jest nietrafione bo na klatce schodowej nie można postawić nawet jednej szafy. Warszawską w Gdyni należałoby natomiast przebudować ale jak znam życie to w razie przebudowy zamiast parkowania skośnego zrobią wówczas równoległe. A wystarczy wytyczyć dwa chodniki po 1,5 metra, krawężnik, miejsca skośne na poziomie jezdni i dwa pasy nieco węższe niż obecnie i wszyscy (prawie) byliby zadowoleni.
2017-05-15 15:04
Serdecznie dziękuję!!! Pozdrawiam!
2017-05-15 09:29
No i co, postawili płatne parkingi w Gdyni, które świecą pustkami, a parkujący na dziko nadal zapychają chodniki i trawniki. Dopóki mandatami nie wykorzeni się z kierowcy Janusza, dopóty i milion płatnych parkingów nie
No i co, postawili płatne parkingi w Gdyni, które świecą pustkami, a parkujący na dziko nadal zapychają chodniki i trawniki. Dopóki mandatami nie wykorzeni się z kierowcy Janusza, dopóty i milion płatnych parkingów nie pomoże.
Jak wiem, że będę miała problem z zaparkowaniem albo będę stać na tyle długo, że wydam za dużo- wsiadam w autobus, a nie parkuję komuś na chodniku, tak, że do domu wejść nie może- proste.
Oczywiście nie dotyczy to osób niepełnosprawnych, ale to właśnie ci zdrowi mają jakiś wewnętrzny przymus żeby niemal wjechać autem do restauracji czy sklepu.
2017-05-15 09:31
za mało jest mandatów
2017-05-15 10:29
Miejsc postojowych jest bardzo dużo w korkach i ich liczba będzie rosnąć.
2017-05-15 06:21
Wystarczyloby miedzy kazda zmiana swiatel puscic tramwaj na pare sekund ! Auta prosto - tramwaj, auta w lewo- tramwaj itd.
2017-05-15 09:20
Jak obserwuję to jak ktoś ustawił światła na danej krzyżówce to stwierdzam, że logiki w tym nie ma żadnej za to są normy bezpieczeństwa i przepisy unijne z pełnym zidioceniem kierowców. Przez to są właśnie korki :)
2017-05-15 09:32
2017-05-15 10:30
Sygnalizacja jest ustawiona pod wszystkie pojazdy, włącznie z rowerami, autobusamu, tramwajami i pieszymi. Gratuluję, że nie znasz sytuacji bo latasz prywatnym helikopterem :)
2017-05-15 10:42
Do pracy autem jadę 15 minut, autobusem + tramwajem i jeszcze kawałek pieszo godzinę ! Różnica jest ogromna
2017-05-15 06:22
2017-05-15 08:20
2017-05-15 09:19
2017-05-15 10:24
jest OK jak mieszkasz wzdłuż skm i pracujesz koło skm bo każda przesiadka to już mega strata czasu. Z Sopotu do Wrzeszcza do centrum jeździłem 50 minut a wracałem ponad godzinę. Samochodem w najgorszym korku też 50 minut
jest OK jak mieszkasz wzdłuż skm i pracujesz koło skm bo każda przesiadka to już mega strata czasu. Z Sopotu do Wrzeszcza do centrum jeździłem 50 minut a wracałem ponad godzinę. Samochodem w najgorszym korku też 50 minut a w godzinach jak pracowałem to dojazd autem 15-20 minut powrót podobnie, mój czas uważam jest więcej wart niż marnowanie 1,5h dziennie dodatkowo w autobusie.
2017-05-15 10:50
2017-05-15 10:57
dlatego tak długo, jak bym mieszkał przy skm niedaleko to pewnie z 20-30 minut trasa to wtedy bym nie jeździł autem bo nie ma sensu.
2017-05-15 12:38
2017-05-15 10:43
Przykład z wczoraj w Gdyni - zostawiliśmy samochód pod domem i dla odmiany wybraliśmy się autobusem (rodzina 2+2 w tym jedno małe w wózku). Kierowca jechał, jakby wiózł ziemniaki nie ludzi, do tego cena przejazdu za 4
Przykład z wczoraj w Gdyni - zostawiliśmy samochód pod domem i dla odmiany wybraliśmy się autobusem (rodzina 2+2 w tym jedno małe w wózku). Kierowca jechał, jakby wiózł ziemniaki nie ludzi, do tego cena przejazdu za 4 bilety normalne i 2 ulgowy (w obie strony) jest taka, że się taka wyprawa kompletnie nie opłaca zarówno ze strony finansowej jak i logistycznej. O komforcie nie wspomnę...
2017-05-15 13:11
2017-05-15 17:10
Ok, zgoda. Ale nikt nie mówi o tym, że wszyscy powinni zrezygnować z aut. Realia są takie, że średnio w 1 aucie jest 1,2 podróżnego.
2017-05-15 20:10
A jak będziecie mieć 3 dziecko to macie wszyscy za darmo
2017-05-15 11:32
Adamowicz płaci nie ze swojej kieszeni to kupuje barachło od Niemców z odzysku
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.