2020-04-05 10:31
pokolenie róbta co chceta
2020-04-05 10:37
2020-04-05 23:42
mógłbym cisnąć "bezmyślne pokolenie", ale widzę że większość rozumie, że im mniej kontaktów w grupach tym szybciej (i z mniejszą ilością ofiar) pokonamy tego chińskiego skur......a koronawirusa.
2020-04-05 10:39
2020-04-05 11:40
Idź się leczyć na brak współczucia i empatii
2020-04-05 13:17
Emeryci wybrali PIS, teraz dostają 13. emeryturę z funduszu rezerw ochrony pracy!!!
2020-04-05 16:53
2020-04-06 12:40
Przedmówca ma absolutną rację. To właśnie starsze i zchorowane osoby są najbardziej narażone i trzeba zrobić wszystko, żeby je odizolować od potencjalnych bezobjawowych nosicieli wirusa.
2020-04-05 13:49
Starsi zarażają się właśnie od takich tępych wnuczków...
2020-04-05 20:02
Rodziców , którzy dali przykład....
2020-04-05 14:27
Też będziesz stary..
2020-04-05 23:48
a reszta powinna pracować, bo emerytury nie biorą się z drzewka, na którym rosną pieniądze tylko właśnie z podatków opłacanych z pracy. Inaczej upadnie gospodarka, skończą się zaskórniaki i zacznie się rabowanie sklepów
a reszta powinna pracować, bo emerytury nie biorą się z drzewka, na którym rosną pieniądze tylko właśnie z podatków opłacanych z pracy. Inaczej upadnie gospodarka, skończą się zaskórniaki i zacznie się rabowanie sklepów (takie masowe, w których będą brać udział setki osób więc policja nie poradzi sobie), wzrośnie przestępczość, napaści na zwykłych ludzi - do takiego poziomu o jakim nie macie pojęcia. Po prostu ludzie z głodu zaczną to robić. Dlatego powinno się chronić najbardziej narażonych (bo to emeryci, którzy i tak nie pracują), a młodsi do roboty i nie jeździć do dziadków póki korona będzie szaleć,
2020-04-05 21:01
A ty masz 3 życia . Co te komputery z wami zrobiły!
2020-04-06 08:41
ok boomer
2020-04-06 10:40
2020-04-05 10:42
Nic nie robić, nie myśleć, mieć wszystko w czterech literach, oddać głos na partię i dostawać za to kaskę.
2020-04-05 11:07
to mandacik dla każdego po. 5k. stać ich .
2020-04-05 13:19
w Komendzie wojewódzkiej we Wrocławiu było 100 osób na imprezie - 5 tys x 100 i już pół miliona dla ubogich jest
2020-04-05 13:26
Oficjalnie nie ma stanu wyjatkowego wiec mandaty sa nielegalne!! Kady sedzia to uzna. Konstytucja jest po stronie obywatela. Tak samo z najazem siedzenia w domu. Zakladac sprawy sadowe przeciwko panstu polskiemu. Latwe pieniadze.
2020-04-05 13:43
Jaka konstytucja? Nie licz, ze Ci panstwo wyplaci kase, dobra rada.Pozdrawiam
2020-04-05 22:21
Niech to ok..wiale państwo nie śmie nawet liczyć że zobaczy ode mnie złamany grosz
2020-04-05 20:03
To wolontariusze Owsiaka
2020-04-05 20:34
Wez tabletke bo puszcza
2020-04-05 10:42
Przestan dziadu narzucac innym swoj skarzony strachem punkt widzenia. Nie ma stanu wyjatkowego wiec nie widze potrzeby poddawania sie takim rygorom.
2020-04-05 10:47
2020-04-05 13:12
2020-04-05 10:50
Widzisz czy nie widzisz, masz obowiązek się stosować.
2020-04-05 22:21
W d... to mam
2020-04-06 12:47
Dobre sobie. Stosuję się we własnym dobrze pojętym interesie, a nie dlatego, że pisowska banda tak sobie życzy - "bez żadnego trybu". A wystarczyłoby by wydać rozporządzenie z zachowaniem elementarnych zasad legislacji ale te nieuki chyba nawet przeczytać ustawy nie potrafią, nie mówiąc już o jej zrozumieniu.
2020-04-05 11:31
A nie znasz podstawowych zasad języka polskiego.
2020-04-05 20:03
2020-04-05 11:41
Kolejny wirusolog specjalista, żal
2020-04-05 12:22
oczywiście, słuchasz tylko "specjalistów" bez żadnego dorobku naukowego, ale wybranych - po linii słusznej władzy!
2020-04-05 11:06
Oczywiście. Tylko ze kolejny raz to młodzi wykazują sie rozsądkiem a niestety seniorzy jak widzimy, niekoniecznie. Ale lepiej oceniać przez pryzmat kilku dzieciaków ktore sobie zrobiły imprezę.
2020-04-05 11:09
A potem się dziwicie młodocianym ze taką imprezę montują ...
2020-04-05 11:20
2020-04-05 13:20
19- i 20-latkowie pińcet nie dostają, pisiorze
2020-04-05 11:23
Starsi też są bezmyślni ostatnio w biedronce starszy pan najpierw polizal palce a następnie zaczął przebierać w pomidorach gdy dostał bure to był zdziwiony z czego te pretensje.
2020-04-05 20:07
Pomidory. Te małe koktajlowe. Powód : w lutym trafiłem na partię która w domu po 2 - 3 dniach śmiedziala jakimś łajnem. Poszły do śmieci.
2020-04-05 11:29
2020-04-05 11:38
Mam 20 lat i nie uważam siebie i moich znajomych za bezmyślnych. Proszę o nie patrzenie stereotypowe. Ja i moi znajomi siedzimy w domach, spotykamy się jedynie przez skype bądź inne komunikatory.
Nie każdy ma
Mam 20 lat i nie uważam siebie i moich znajomych za bezmyślnych. Proszę o nie patrzenie stereotypowe. Ja i moi znajomi siedzimy w domach, spotykamy się jedynie przez skype bądź inne komunikatory.
Nie każdy ma dziurę i bezmyślność w głowie. My siedzimy w domu, dbamy o nasza edukacje przygotowując się do matury. Widać, jak postrzegają nas starsze pokolenia a ile dobrego my dobrego potrafimy nieść poprzez wolontariat i inne organizacje.
2020-04-05 12:55
2020-04-05 14:10
i dzieci nie mają, bo by musieli narzekać na siebie, że nie umieją wychowywać. Kobiet nie mają, bo żadna ich nie chce. Zawsze był spory odsetek durnej młodzeży, na którą narzekali starsi i zawsze ta młodzież zestarzała się i nic nie zmądrzała. Głupich jest mniej-więcej tyle samo w każdej grupie wiekowej, tylko są inaczej głupi.
2020-04-06 12:52
Wystarczy spojrzeć na oczadziałe zastępy wyznawców toruńskiego wyrwigrosza
2020-04-05 14:47
jednak przeraza ilosc mlodych, bezmyslnych osob... jeszcze 20 lat temu byly odrotne proporcje, ot i cala tajemnica...
2020-04-06 08:42
20 lat i przygotowanie do matury ? Ile razy kiblowałeś ? Ja maturę zdawałem w wieku 18 lat .
2020-04-06 09:26
Mogłeś zdawać w wieku 18lat będąc w liceum, jeżeli ktoś miał urodziny przed majem to miał 19 lat, w technikum zdajesz mając 19/20 bo trwa rok dłużej. Rusz głową a nie od razu oceniasz chłopaka.
2020-04-05 13:16
2020-04-05 13:31
że to wina powiedzenia Owsiaka Róbta Co Chceta . Tępaki nie rozumiecie co Owsiak miał na myśli rzucając to hasło.Napewno nie anarchie i bezprawie.
2020-04-05 14:47
Dobrze ze pokolenie wychowane "stresowo" odwiedza tłumnie sklepy i sklepy z alkoholem
2020-04-05 16:18
Przestańcie stare śmierdzące dziady się wypowiadać. Młodzi to, młodzi tamto. Walcie się. Widać po komentarzach jaki mamy tępy l zdziadzialy naród. Szkoda słów. Zawsze mnie wkurza ten hejt na młodych. Młodzi żyją swoim życiem. Tęskno wam za komuna co? Bo smrod waszych prl-owskich chałup ciągnie się na cały przedział w skm
2020-04-05 20:12
Nie używaj obelg.... ale tak serio to tych młodych ktoś wychował!!! Starsi powinni mieć pretensje tylko do siebie. Ale nie musimy ich obrażać.....
2020-04-05 21:13
To wina mediów i rządu. To oni nakręcają ta falę nienawiści. I nie ma tak że jest nagonka na młodych, teraz jest niewielka grupa max 5% która pisze bzdury ale na forach to się wydaje że tak myśli większość.
To
To wina mediów i rządu. To oni nakręcają ta falę nienawiści. I nie ma tak że jest nagonka na młodych, teraz jest niewielka grupa max 5% która pisze bzdury ale na forach to się wydaje że tak myśli większość.
To jest z opiniami o sklepie, zadowoleni rzadko wrzucą pozytywną opinię ale mniejszość niezadowolonych zawali fora i inne miejsca żeby tylko dać upust żółci która ich toczy.
Nie dajcie się wciągnąć w dyskusję bo nawet jak macie rację to i tak was zakrzyczą.
2020-04-05 16:32
Raczej pokolenie kiboli wyklętych
2020-04-05 18:02
Pokolenie "Róbta co chceta, czyli rockandrolowa jazda bez trzymanki" ma już dobrze po czterdziestce :D
2020-04-05 18:08
Znam osoby z pokolenia dziadków tych młodych, którzy zachowują się równie bezmyślnie.
2020-04-05 18:20
Nie róbta co chceta ? Jak za PRL ?
Owsiak wymyślił nie przypadkowo ten slogan zaraz po 1989 roku.
2020-04-05 19:13
Wiecznie zestresowane zdenerwowane siejące nienawiśc. To wybieram już te wychowanie bezstresowe szkoda życia na stres
2020-04-05 20:03
2020-04-05 22:19
A wladzuni wolno imprezy policyjne urządzać?
2020-04-05 10:32
Mózgi to przed altanką na ławce zostawili ?
2020-04-05 10:37
Nie potrzebują
2020-04-05 11:30
Jeden robi imprezę na działce,drugi wybory .Tylko tamci odpalili kapiszona, a tamten napalm szykuje
2020-04-06 08:07
że oni też takie komentarze w sieci pisali.
2020-04-05 11:39
j
Gdyby mieli, to by zostawili.
2020-04-05 10:32
No sa młodzi. Głupi też. Nie mówię o karach po 30 koła, ale rodzice po te 400zł powinni wpłacić na zbiórkę ogólnokrajowa. Np na maseczki.
2020-04-05 10:35
Nie ma kar po 30000, nie pozwala na to kodeks wykroczeń. Ciągle maksymalna kara to 5000.
2020-04-05 10:42
2020-04-05 13:45
Bo obecne rozporządzenia bez stanu nadzwyczajnego nie maja żadnej mocy prawnej.
2020-04-05 15:17
Prawniku nie znasz się. Umyj głowę bo bredzisz.
2020-04-05 21:13
To wklej podstawę prawna. Kolega wyżej mądrze prawi. 5 tys zł maks. Jak ktoś jest na tyle głupi, ze wierzy we wszystko co Mateuszek powie na konferencji to niezłe podejście.
2020-04-06 06:49
Ziobrze to powiedz
2020-04-06 07:23
i śmierdzi od niego
2020-04-05 15:17
Dla nich jest specjalny taryfikator.
2020-04-05 10:39
Głupota z pełną świadomością i premedytacją powinna być karana adekwatnie do poziomu tej głupoty. Rodzice nie powinni nic płacić skoro są to osoby pełnoletnie. Dostaliby po 10 czy 20 tyś. kary to może by zrozumieli jak poważna jest sprawa.
2020-04-05 10:41
19,20 lat czyli pełnoletni. Odpowiadają sami za siebie.
2020-04-05 10:48
2020-04-05 11:07
Anię na wszystko zbiórki robić
2020-04-05 12:14
Jest olbrzymi kryzys i wszyscy którzy mogą i chcą powinni się dołożyć
2020-04-05 20:30
Mamy państwo które wstało z kolan. Mamy zerową szarą strefę bo Matousz krzywousty powsadzał wszystkich złodziei, jest super - nie jak za Tuska, prawda?
A potem się budzisz i widzisz jak jest.
2020-04-06 06:50
A księgowa to ta co dodawała w TVP...
2020-04-06 12:57
Czyli płacę podatki i podwójną składkę zdrowotną - jedną z emerytury a drugą z prowadzonej działalności. Jeszcze mało?
2020-04-06 07:22
Ani w to nie mieszaj! Zajmij się lepiej Brajanem
2020-04-05 12:12
19 czy 20 letni człowiek odpowiada za swoje czyny , dlaczego chcesz karać rodziców za czyny pełnoletniego dziecka ?
2020-04-05 15:18
Tak dla przykładu. Rodzice kochają swoje dzieci to zapłacą.
2020-04-05 12:32
Przepraszam. Co? 19/20 lat, to wiek produkcyjny. Sami zmajstrowali, niech idą i pracują - nawet za darmo w ramach kary. Dlaczego rodzice maja ponosić odpowiedzialność, za dorosłe osoby?
2020-04-05 13:43
Dlaczego rodzice mają za nich płacić???
Są pełnoletni niech sami płacą!!!
2020-04-05 13:53
To jakiś żart?
Nie dzieci zachowały się bezmyślnie a dorośli ludzie. Karanie rodziców - bez sensu.
2020-04-06 06:52
Popatrz na dziadków łażą 3 razy dziennie zamiast siedzieć w domu albo poprosić o zakupy.
2020-04-06 07:21
trzeba poważnie porozmawiać z ich rodzicami, a by przestali tak robić.
2020-04-05 14:27
A nie wydaje ci sie, ze to panstwo zawodzi? Gdzie jest powszechna edukacja nt koronawirusa??? Ta gownazeria miala zerowa wiedze i taka ma wiekszosc spoleczenstwa. Ilu dzbanow mija innych bez zachowania bezpiecznej odleglosci... Ilu i**otow wciaz nie kupilo maseczki...
2020-04-06 06:17
2020-04-06 07:57
niech ich jeszcze pogłaszczą po główkach i przeproszą że zakłócili im imprezę
2020-04-06 10:57
19 i 20 lat. Młodzi, ale dorośli. Niech sami zapłacą albo odpracują. Mam nadzieję, że rodzice się nie "ulitują" i nie wyratują latorośli z biedy, której sami sobie napytali.
2020-04-05 10:33
jak na świńską grypę umierały tysiące osób, to ówczesna partia rządząca tez niczym się nie przejmowała
2020-04-05 10:41
2020-04-05 11:12
"Powiedzmy wprost - to Donald Tusk zorganizował dla grupy młodych ludzi grilla na działkach w Gdańsku Nowym Porcie."
2020-04-05 11:12
Ogarnij się człowieku z tą opozycją. To chyba ciebie trafił wirus nienawiści. Wszyscy normalni ludzie niezależnie od poglądów potępiają takie zachowania jak tych nierozgarniętych z altanki. Tu powinny być zastosowane maksymalne kary o jakich wspomniał minister zdrowia. Dla higieny po 30 tys każdy na respiratory.
2020-04-05 20:04
Poczytaj odpowiedzi na ten komentarz i oceń kogo zaatakował wirus nienawiści...
2020-04-05 11:34
Uważaj na głupotę nie ma lekarstwa
2020-04-05 11:51
czytaj ze zrozumeiniem...
2020-04-05 12:36
Świńska grypa zabijała a jakoś nie było zamknięcia społeczeństwa !!!
2020-04-05 13:47
Wszystkie zakazy ostatnio wprowadzone nie maja zadnej mocy prawnej, i tak są łamaniem konstytucji, a więc zadne kary nie ostaną sie przed sądem który musi działać w granicach prawa. I oświadczam ze nie ma zadnej epidemi,
Wszystkie zakazy ostatnio wprowadzone nie maja zadnej mocy prawnej, i tak są łamaniem konstytucji, a więc zadne kary nie ostaną sie przed sądem który musi działać w granicach prawa. I oświadczam ze nie ma zadnej epidemi, epidemie stworzyliscie wy, dziennikarze, Doksztalcijcie się zanim zaczniecie pisac bzdury. Z ta epidemią jest jak z wyborami. Nie wazne na kogo glosujecie, ważne kto te głosy liczy. Analogicznie to hm..epidemi, chyba medialnej. We wloszech 99 procent zmarlych ludzi zmarlo na inne choroby, glownie poprzez zmasowane szczepienia na grypę. Otworzcie sie i nie wierzyjcie w nic w co przeczytacie czy usłyszycie. Wszystko sprawdzajcie sami. I nie na portalach dla baranow
2020-04-05 14:05
Nie wierzcie w nic co przeczytacie i usłyszycie! Wierzcie tylko mnie!
2020-04-05 14:32
Jestes glupsza od pustego dzbanka.....po przeczytaniu czego doszlaś do swoich wniosków....bo gdzie jest napisane zeby wierzyc tylko mnie? Analfabetka...
2020-04-05 15:11
A dlaczego jemu/jej? Wystarczy poczytać konstytucjonalistów. Sprawdź sobie w słowniku kto to.
2020-04-05 16:45
Poczytaj sobie konstytucję i zobaczysz że można karać bo wprowadzili rozporzadzenie.
2020-04-06 13:02
z Ustawą powinno to być rozporządzenie Rady Ministrów. Czyli owe rozporządzenie to Pan Mateusz może sobie powiesić w kiblu na gwoździu.
2020-04-07 06:46
A tuz po dopłynięciu do krańca ziemi zaatakowali cię reptilianie
2020-04-05 14:22
Niestety widać jak media wyprały mózgi Polaków do mentalności niewolników, faktycznie to mamy stan wojenny a zachorowalność i śmiertelność znikoma w skali kraju.
2020-04-05 15:09
Trzeba miec umysł poniżej małpy, żeby uważać, że łamanie konstytucji to bzdura. Konstytucja chroni ciebie, pisowska wycieraczko.
2020-04-05 15:36
Brawo wy pisiaki
2020-04-05 16:21
Puknij się w czoło i nie pisz bzdur...
2020-04-05 22:21
Weź geniuszu do ręki konstytucję i poczytaj. Może gdyby PISofanatycy przewertowali kilka stron to by fałdy na korze mózgowej się pojawiły.
Chłopaki nie zrobili imprezy w centrum miasta, schowali się na uboczu żeby nikomu nie zagrażać.
Policjanci niedawno zrobili bibę na 100 chłopa oficjalnie ale mandatów sobie nie wystawili
2020-04-05 22:33
Tysiące osób umierało na świńską grypę w Polsce? Matka wie, że ćpiesz?
2020-04-05 23:05
Na świecie 280 000 5x tyle co z COVID
2020-04-05 23:04
Dzięki temu że wtedy nie było paniki dzisiaj masz gdzie mieszkać i co jeść, za kilka miesięcy może być inaczej.
2020-04-05 10:34
Skoro uważają się za bezpiecznych od wirusów, to akurat się przydadzą na oddziałach zakaźnych.
2020-04-05 10:39
2020-04-05 10:46
Zamiast gadać głupoty powiedz dlaczego w europie zachodniej śmiertelność względem poprzednich lat nawet nie tyle że nie wzrosła, to nawet spadła - statystyki do 13 tygodnia tego roku włącznie są dostępne na stronie
Zamiast gadać głupoty powiedz dlaczego w europie zachodniej śmiertelność względem poprzednich lat nawet nie tyle że nie wzrosła, to nawet spadła - statystyki do 13 tygodnia tego roku włącznie są dostępne na stronie internetowej euromomo. Dlaczego w 2017 ani w 2018 nie odwalano takich szopek z zamykaniem wszystkiego, noszeniem maseczek i tak dalej, skro wtedy to była jakaś krwawa łaźnia i trup ścielił się gęsto? Media was robią w bambuko, a za rok albo dwa o tej pandemii będzie się mówiło jako o największej mistyfikacji naszego pokolenia. :) Tylko wtedy większość ludzi będzie głęboko "sami wiecie gdzie" ze względu na skutki rozwalenia gospodarek. Szkoda, ze ludzie którzy weryfikują dane są w mniejszości a większość woli ulegać panice i poddawać się ograniczeniom rządów wręcz z uśmiechem na ustach.
2020-04-05 11:11
Nie przekonasz ich. Oni lubią być pod butem. Dla nich to nie istotne że zabierają im prawa i manipuluja nimi
Znam te statystyki. Pozdrawiam serdecznie
2020-04-05 11:15
Tragedia z tymi ludźmi, ja myślę że trojmiasto pl powinno skrobnąć jakiś mały artykuł nakierowujący na te statystyki jeśli uważają się za wolne media. My to może dotrzemy z tym do swoich znajomych, ale niestety pisząc o tym w komentarzach w internecie to szybko ginie w zalewie paniki.
2020-04-05 14:11
Obawiam się, że nie mogą pisać takich rzeczy, bo mają przykaz z góry, aby iść główną linią i siać panikę na okrągło
2020-04-05 11:40
Tak trudno do tego dojść? Dzisiaj to jest kilkadziesiąt tysięcy osób, ale zamiast patrzeć na liczbę, patrz na trend. Nawet jeśli panika jest za duża, nawet jeśli powinniśmy raczej izolować narażonych, a nie całe społeczeństwo - to problem jest.
2020-04-05 12:04
No trudno, bo ograniczenia nie zostały wprowadzone od razu, a z kilkutygodniowym opóźnieniem, co powinno się wyraźnie zaznaczać w statystykach, a się nie zaznacza. Idąc waszym tokiem rozumowania to możemy już na zawsze "zostać w domu" bo wtedy mniej ludzi umiera, przecież to jest absurd. :)
2020-04-05 12:13
Ograniczenia są jak kask. Pada grad wielkości jajek zakładasz, potem zdejmujesz.
2020-04-05 12:23
Ale był grad wielkości jajek w 2017 i w 2018. Nawet 2019, ale już trochę mniejszy. Wtedy nikt kasku nie zakładał, dlaczego? Teraz to pada grad wielkości groszku a chowamy się w schronach przeciwatomowych - tak wygląda
Ale był grad wielkości jajek w 2017 i w 2018. Nawet 2019, ale już trochę mniejszy. Wtedy nikt kasku nie zakładał, dlaczego? Teraz to pada grad wielkości groszku a chowamy się w schronach przeciwatomowych - tak wygląda prawdziwa analogia. Najpierw krzyczycie, że we Włoszech jest masakra, tyle ludzi umiera, a jak pokaże się wam statystyki że wcale więcej niż zwykle nie umiera, to odwracacie kota ogonem i mówicie, że to dzięki ograniczeniom (które notabene zostały wprowadzone długo po rozpoczęciu się epidemii). Gdzie sens, gdzie logika?
2020-04-05 12:32
początkowo też próbowano zastosować model "nie stosujemy ograniczeń' - dopóki miejsc w szpitalach zaczęło brakować. W Polsce ograniczenia zostały wprowadzono przed ogłoszeniem epidemii, więc taka jest logika, że nasze dane statystyczne i włoskie tak się różnią i będą się różnić uwzględniając czas od pierwszego przypadku.
2020-04-05 12:35
W UK wprowadzono ograniczenia w wyniku nacisków opinii społecznej i fali paniki, zaczęto hospitalizować ludzi którzy tego nie wymagali, tak jak się dzieje w każdym innym miejscu. Po prostu absurd, jak się chce wsadzić każdego chorego do szpitala to nawet przy zwykłej grypie zatkamy szpitale w kilka dni.
2020-04-05 12:45
radzenia sobie z epidemią to Szwecja i Białoruś?
2020-04-05 14:41
O ile w sprawie rzetelności danych z Białorusi można mieć jakieś wątpliwości to Szwecja raczej już jest dosyć pewnym źródłem, a nie widać żeby brak ograniczeń powodował jakieś znaczące problemy.
2020-04-05 14:53
Polską i innymi krajami Europy to niebo i ziemia. Po drugie nie do końca restrykcji nie ma (np dotyczących imprez masowych) po trzecie Szwedzi ze swoją mentalnością uznają zalecenia odpowiednich instytucji na równi z
Polską i innymi krajami Europy to niebo i ziemia. Po drugie nie do końca restrykcji nie ma (np dotyczących imprez masowych) po trzecie Szwedzi ze swoją mentalnością uznają zalecenia odpowiednich instytucji na równi z polskimi nakazami prawnymi, po czwarte sytuację obiektywnie będzie można ocenić najwcześniej za dwa tygodnie, po piąte oddziaływanie sytuacji na gospodarkę też jest bardzo widoczne.
2020-04-05 12:47
że premier w pierwszych słowach do Trumpa błagał o respiratory?
2020-04-05 12:59
To się nazywa polityka. :)
2020-04-05 14:08
Uważasz, że już w styczniu powinni u nas wprowadzić obecne ograniczenia? Co ty nie powiesz...
2020-04-05 14:31
Uważam że nie powinni w ogóle wprowadzać, bo to nam nie pomoże na dłuższą metę. Poza tym znaczenie wirusa w ogólnej śmiertelności populacji jest pomijalnie małe i bez ograniczeń czego dowodzą obecnie dostępne dane.
2020-04-05 11:51
śmiertelność nie wzrosła z powodu wprowadzonych ograniczeń. Krytykowane ograniczenia nie tylko zapobiegają koronawirusowi ale także takim chorobom, jak np.grypa. Ponadto bez wprowadzonych ograniczeń, biorąc pod uwagę
śmiertelność nie wzrosła z powodu wprowadzonych ograniczeń. Krytykowane ograniczenia nie tylko zapobiegają koronawirusowi ale także takim chorobom, jak np.grypa. Ponadto bez wprowadzonych ograniczeń, biorąc pod uwagę bardzo wysoki stopień zarażania koronawirusem, bardzo gwałtowny wzrost zachorowań na SARS Covid 2 spowodowałby nagły wzrost umieralności na inne schorzenia ze względu na braki personelu medycznego i miejsc w szpitalach.
2020-04-05 12:18
Wszyscy macie odkoronawirusowe zaburzenia percepcji rzeczywistości. :) Jak napisał jeden z polskich lekarzy pracujący na pulmonologii w Niemczech - wcześniej ludzie umierali na zapalenie płuc rozwinięte w wyniku
Wszyscy macie odkoronawirusowe zaburzenia percepcji rzeczywistości. :) Jak napisał jeden z polskich lekarzy pracujący na pulmonologii w Niemczech - wcześniej ludzie umierali na zapalenie płuc rozwinięte w wyniku nieokreślonych przyczyn, teraz został zidentyfikowany patogen i dzięki dało się nakręcić panikę. Teraz wam się wydaje że tak trzeba ale jeszcze będziecie tej paniki żałować jak nie będziecie mieli co do gara włożyć. Bez tych ograniczeń po prostu powtórzyłyby się scenariusze z poprzednich lat i tyle, teraz jesteśmy lata świetlne od śmiertelności w 2017 roku, nie wspominając o pandemii AH1N1 dekadę temu, podczas to której też nikt nie podejmował tak absurdalnych działań. Większość ludzi by przechorowało w domach, a teraz na siłę wszystkich chorych chce się zapakować do szpitali co oczywiście przeciąża system, bo tak się po prostu nie da.
2020-04-05 12:21
też było takie podejście...
2020-04-05 12:26
xD Co to w ogóle za porównanie, inne czasy, inna higiena, inni ludzie, inaczej odżywieni, inne możliwości medyczne. Poza tym jakim cudem możesz pamiętać coś co było sto lat temu?
2020-04-05 12:38
Analogia jest jak najbardziej na miejscu. Co powoduje brak stosowań zaleceń higienicznych i gromadzenie się.
2020-04-05 12:35
animowanego lekarza raczej nie jest opiniotwórcze.
2020-04-05 13:34
Mieszkająca w Nowym Jorku polska pulmonolog dr Iwona Rawinis porównuje rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 do rozpędzonego pociągu, którego nie daje się zatrzymać.
Wg specjalistki izolacja ma kluczowe
Mieszkająca w Nowym Jorku polska pulmonolog dr Iwona Rawinis porównuje rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-CoV-2 do rozpędzonego pociągu, którego nie daje się zatrzymać.
Wg specjalistki izolacja ma kluczowe znaczenie, a używanie masek, nawet domowego wyrobu, w miejscach publicznych również ogranicza transmisję wirusa. - Fundamentalną sprawą jest, żeby się to nie roznosiło - mówi dr Rawinis w rozmowie z PAP.
Lekarka uznała też za niezwykle ważne, aby ludzie zrozumieli znaczenie izolacji. Ostrzegała, aby nie organizować np. "koronawirus party" ani też nie odwiedzać rodziny czy znajomych.
- W przeciwnym razie także w Polsce może dojść do takiej tragedii, jak w Nowym Jorku - przestrzegła.
2020-04-05 14:07
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Można załamać gospodarkę żeby uratować trochę emerytów (przypominam że jednak nie wszyscy umierają) i sprowadzić na resztę falę nieszczęść, samobójstw, głodu, zamieszek,
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Można załamać gospodarkę żeby uratować trochę emerytów (przypominam że jednak nie wszyscy umierają) i sprowadzić na resztę falę nieszczęść, samobójstw, głodu, zamieszek, przestępstw, albo nie poświęcać ekonomii i po prostu przyjąć do wiadomości że nikt nie żyje wiecznie. We Włoszech rzekomo nie zatrzymali i jest bardzo źle, ale jednak wciąż lepiej niż choćby 3 lata temu, pytanie dlaczego wtedy nikt afery nie robił, można by było uratować tysiące emerytów! Czy wtedy nikt się nie liczył z ludzkim życiem?
2020-04-05 14:41
Sądzę, że wprowadzone ograniczenia raczej hamują załamanie gospodarcze ( jak i epidemie). Proszę sobie wyobrazić sytuację w której państwo nie podejmuje żadnych działań biorąc pod uwagę śmiertelność i duży stopień
Sądzę, że wprowadzone ograniczenia raczej hamują załamanie gospodarcze ( jak i epidemie). Proszę sobie wyobrazić sytuację w której państwo nie podejmuje żadnych działań biorąc pod uwagę śmiertelność i duży stopień zaraźliwości koronawirusa: bardzo duża liczba zachorowań, w przedsiębiorstwach i tak braki kadrowe bo albo zarażeni albo boją się przychodzić, panika, większość ludzi i tak nie korzysta z większości usług bo się boi, ludzie umierają w domach bo w szpitalach brak miejsca, personal boi się przychodzić lub zakażony itd itd. Wprowadzone ograniczenia mają wymierny skutek epidemiologiczny ale także zapobiegają w znacznym stopniu panice w społeczeństwie - co w ogóle byłoby zgubne dla gospodarki. Brak ograniczeń we Włoszech najprawdopodobniej spowodowałby wystrzał liczby zgonów i konsekwencje o wiele większe niż niosą obecne ograniczenia. Mentalności społeczeństwa nie da się zmienić (wybuchy paniki). Kolejna sprawa patrząc na tabelę cyklu koniunkturalnego już czas był na kryzys, gdyż możni tego świata muszą zrealizować zyski.
2020-04-05 15:06
Oczywiście że był czas na kryzys, ale kryzys a apokalipsa gospodarcza z dnia na dzień to jednak dwie inne rzeczy. No ale każdy może mieć swoją opinię, jeśli uważasz że ludzie się boją chodzić do restauracji, fryzjera czy
Oczywiście że był czas na kryzys, ale kryzys a apokalipsa gospodarcza z dnia na dzień to jednak dwie inne rzeczy. No ale każdy może mieć swoją opinię, jeśli uważasz że ludzie się boją chodzić do restauracji, fryzjera czy kosmetyczki to możesz w to wierzyć, ale po pierwsze nie wszyscy, bo dla większości to jest perspektywa co najwyżej przeziębienia, a po drugie strach wziął się z mediów które rozdmuchały temat do niemożliwych rozmiarów, a później dołożyli od siebie politycy, gdyby nie to to by przeszło niezauważone, trochę osób by umarło podobnie jak w poprzednich latach i tyle. Ja na przykład nie miałem oporów przed chodzeniem do barbera póki miłościwie nam panujący nie wydali prikazu,, i z tego co mówił mój barber jak miałem okazję być kilkanaście dni temu to klientów wcale nie miał specjalnie mniej. Tak samo bym chętnie poszedł do kina czy na obiad na miasto, czy na masaż do mojej fizjoterapeutki, ale niestety się nie da. Śmiertelność jest kwestią dyskusyjną, bo żeby ją poznać trzeba by przebadać wszystkich i przede wszystkim odrzucić tych co i tak już byli w stanie agonalnym bez wirusa, jak chociażby ludzie z późnym stadium raka, leczeni onkologicznie których może zabić byle infekcja. Niektóre doniesienia mówią o rzeczywistej śmiertelności rzędu ułamków procenta. Poza tym biorąc pod uwagę fakt, że większość zgonów to 70+ (około 85% zgonów dla Włoch an dzień dzisiejszy) a statystycznie połowa to 80+ to sama śmiertelność jest uzależniona od piramidy wieku w danej społeczności. Ale teraz gdybać i snuć wizję to sobie można, ja opierając się o dane z poprzednich lat uważam że scenariusz o którym piszesz jest grubo przesadzony.
2020-04-05 15:35
SARS-Cov 2 przychylam się do podejmowanych działań zgodnych z zaleceniami ogromnej większości naukowców na całym świecie, które zapobiegają o wiele większemu armagedonowi w wielu dziadzinach życia społecznego (jak choćby gospodarka czy zdrowie). Twoje poglądy uważam za krótkowzroczne i egoistyczne. Życzę miłego popołudnia.
2020-04-05 15:38
Egoizm to jest zamykanie ludziom miejsc pracy, skazując ich na śmierć głodową, to jest egoizm.
2020-04-05 15:53
poszedłbyś sobie do barbera ale przy znacznym rozwoju epidemii dwóch z nich zachoruje i zamknie zakład, jeden ciężej i choć przy kontrolowanych warunkach epidemii wyleczyliby go to jednak brak miejsca w szpital, nie ma
poszedłbyś sobie do barbera ale przy znacznym rozwoju epidemii dwóch z nich zachoruje i zamknie zakład, jeden ciężej i choć przy kontrolowanych warunkach epidemii wyleczyliby go to jednak brak miejsca w szpital, nie ma respiratora i umiera, inni barberzy w Trójmieście boją się i zamykają zakłady. Rozpoczyna się system naczyń połączonych na całą gospodarkę we wszystkich branżach, która trwa nie dwa miesiące ograniczeń tylko dwa lata nic nie robienia.. Gospodarka trup....
2020-04-05 17:02
Ale to tak nie działa! Ten wirus dla niemal wszystkich ludzi w wieku przedemerytalnym to jest max przeziębienie. Czy widziałeś kiedyś coś takiego co opisujesz w którymkolwiek sezonie przeziębieniowym? Barber posiedziałby
Ale to tak nie działa! Ten wirus dla niemal wszystkich ludzi w wieku przedemerytalnym to jest max przeziębienie. Czy widziałeś kiedyś coś takiego co opisujesz w którymkolwiek sezonie przeziębieniowym? Barber posiedziałby w domu tydzień i tyle, jak przy każdej innej infekcji. Poddajesz się głupiej panice sianej przez media. Brak respiratora to też nie wyrok, wyrok to podpięcie do respiratora, wg informacji w mediach prawie wszyscy z tych którzy potrzebują takiego leczenia umiera, więc co za różnica czy te respiratory mamy czy nie, skoro uratują jakiś promil pacjentów. Równie dobrze może złapać zwykłe przeziębienie, dostać zapalenia mięśnia sercowego albo płuc i umrzeć. Ale to nie jest powód do ogólnoświatowej paniki, bo takie rzeczy się działy zawsze. Ty jesteś po prostu zastraszony i już nie potrafisz trzeźwo myśleć,dlatego wypisujesz takie scenariusze, scenariusze które zakodowała ci papka medialna.
2020-04-05 17:19
Mentalności społecznej nie zmienisz. Prowadzę firmę budowlaną. Ostatnio firma informatyczna przesunęła zlecenie. Przeszli na pracę zdalną, biura puste ale nie chcą, żeby zarazków nie roznosić, bo czasem ktoś coś musi zabrać z firmy. Taka mentalność. Bez odbioru bo psa sąsiadom wyprowadzam.
2020-04-05 17:59
WP.... powiadasz. Nic dodać nic ująć
2020-04-05 19:40
2020-04-05 18:02
Bzdura, wirus byl w Polsce juz w styczniu, przynajmniej w Trojmiescie. Oprocz duzej ilosci zachorowan na wirusy/grypy/zapalenia pluc (tak wtedy to nazywalismy) nie bylo widac zadnego masowego wymierania. Nikt nie nosil
Bzdura, wirus byl w Polsce juz w styczniu, przynajmniej w Trojmiescie. Oprocz duzej ilosci zachorowan na wirusy/grypy/zapalenia pluc (tak wtedy to nazywalismy) nie bylo widac zadnego masowego wymierania. Nikt nie nosil tez maseczek, nie lał na siebie plynow dezynfekcyjnych itd.
Wirusy sa wszechobecne, gdyby byly tak grozne, to na swiecie nie byloby prawie 8mld ludzi.
Jesli bedziesz siedzial tygodniami w domu i tracil odpornosc to sam znajdziesz sie w grupie ryzyka.
2020-04-05 19:39
2020-04-05 11:22
żeby współczesny dziewiętnastolatek pomagał mi w czymkolwiek. Musiałby najpierw w specjalnej aplikacji na smartfonie sprawdzić, jak zakłada się gumowe rękawiczki, zrobić zdjęcia szpitala i rozesłać w sieci, a potem i tak pomyliłby piętra. Jego pieniądze (pieniądze rodziców), przydadzą się jednak szpitalowi o wiele bardziej.
2020-04-05 11:49
2020-04-05 12:53
Pewnie jak się nie boją wirusa to niech zapiepszaja w szpitalach jako opracowanie głupoty i łamanie zakazów
2020-04-05 13:09
Dokladnie myc sprzatac. Podbnie zagonic do pracy wojsko. Pomagac salowym
2020-04-05 13:49
Daćim przymus pracy na oddzielę zzakażonymi, npw domu seniora gdzie jest 60zarażonyvh, bez masek i bez kombinezonów
2020-04-05 15:20
Dzisiaj pisali o jednym takim domu opieki gdzieś w Polsce, 60 zarażonych, 40 osób po dwóch tygodniach nie ma już wirusa, jeden zgon ale niezwiązany z wirusem, pozostałe 19 osób w stanie dobrym. :) Faktycznie apokalipsa.
2020-04-05 15:48
by się skupkał ze strachu w takiej pracy, że się zarazi. Jednak...
2020-04-05 10:34
Gdyby impreza odbyla sie na parafii to pewnie nie byloby wniosku do sadu..
2020-04-05 10:41
Zresztą za miesiąc każą im iść na wybory. A nie poczekaj, wróć to tempo. Zagłosują korespondencyjnie, ale najpierw pójdą na pocztę po pakiet i ustawią się w 6h kolejce wśród tysięcy innych osób.
2020-04-06 08:08
To niech zrobią teraz użytek z zapasów papieru.
2020-04-05 10:48
Pewnie KOD ci się rozregulował.
2020-04-06 13:47
Gdzie jest Krzyz ?
2020-04-05 10:51
2020-04-05 11:27
Proszę popatrzeć jak w telewizji część polityków (każdej opcji) staje obok siebie podczas konferencji. Gdzie te 2 metry?/
2020-04-05 12:57
To po co podejrzani przykład?
2020-04-05 10:35
są tacy na jakich wychowali ich gdańscy rodzice.
rodzice chlali w domu a oni na działce.
takie pokolenia milenialsów
2020-04-05 10:42
2020-04-05 10:47
2020-04-05 10:42
2020-04-05 10:48
2020-04-05 11:07
2020-04-05 12:31
Nie i kij
2020-04-05 12:59
Łatwo wyśmiewać innych ale swoich błędów się nie widzi
2020-04-05 15:00
Buchchchcha
2020-04-05 11:15
Skąd wiesz, że gdańscy rodzice. A może to ci co tu zjeżdżają z całej Polski?
2020-04-05 11:28
Zanim będziesz pisać kolejne wypociny, wcześniej naucz się ortografii.
2020-04-05 13:29
2020-04-05 19:15
Dobrze, że młodzież ma przynajmniej dostęp do słownika ortograficznego, bo Ty boomerze pisać nawet nie potrafisz.
2020-04-05 10:35
Jako straszak dla innych "odpornych"
2020-04-05 10:44
Sorry ale jak nie ma ogłoszonego stanu wyjątkowego to mogą sobie kary w kieszeń schować.
2020-04-05 12:56
To sobie lataj po sądach i to odkręcaj... Mi się nie chce. Nieuzasadniony mandat czy tam grzywna jednak musisz to udowodnić.
2020-04-05 13:27
Udowadniac? Przeciez to oczywiste
2020-04-05 10:36
Ograniczenia swobód obywatelskich mogą być wprowadzane rozporządzeniem jedynie w stanach nadzwyczajnych. A stan nadzwyczajny do tej pory nie został w Polsce ogłoszony. Tymczasem kolejne rozporządzenia, bardzo potrzebne w obecnej sytuacji, wprowadzane są nie tą drogą, jaką powinny być wprowadzane.
2020-04-05 10:47
Zasady postępowania w razie stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii
Art. 46.
1. Stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii na obszarze województwa lub jego części ogłasza i odwołuje wojewoda,
Zasady postępowania w razie stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii
Art. 46.
1. Stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii na obszarze województwa lub jego części ogłasza i odwołuje wojewoda, w drodze rozporządzenia, na wniosek państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
2. Jeżeli zagrożenie epidemiczne lub epidemia występuje na obszarze więcej niż jednego województwa, stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii ogłasza i odwołuje, w drodze rozporządzenia, minister właściwy do spraw zdrowia w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego.
3. Ogłaszając stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii, minister właściwy do spraw zdrowia lub wojewoda mogą nałożyć obowiązek szczepień ochronnych na inne osoby niż określone na podstawie art. 17 ust. 9 pkt 2 oraz przeciw innym zakażeniom i chorobom zakaźnym, o których mowa w art. 3 ust. 1.
4. W rozporządzeniach, o których mowa w ust. 1 i 2, można ustanowić:
1) czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
2) czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych przedmiotów lub produktów spożywczych,
3) czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy,
4) zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
5) obowiązek wykonania określonych zabiegów sanitarnych, jeżeli wykonanie ich wiąże się z funkcjonowaniem określonych obiektów produkcyjnych, usługowych, handlowych lub innych obiektów,
6) nakaz udostępnienia nieruchomości, lokali, terenów i dostarczenia środków transportu do działań przeciwepidemicznych przewidzianych planami przeciwepidemicznymi,
7) obowiązek przeprowadzenia szczepień ochronnych, o których mowa w ust. 3, oraz grupy osób podlegające tym szczepieniom, rodzaj przeprowadzanych szczepień ochronnych
dalej sie nie miesci
2020-04-05 10:50
Art. 46a. 32
W przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego o charakterze i w rozmiarach przekraczających możliwości działania właściwych organów administracji rządowej i
Art. 46a. 32
W przypadku wystąpienia stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego o charakterze i w rozmiarach przekraczających możliwości działania właściwych organów administracji rządowej i organów jednostek samorządu terytorialnego, Rada Ministrów może określić, w drodze rozporządzenia, na podstawie danych przekazanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, ministra właściwego do spraw wewnętrznych, ministra właściwego do spraw administracji publicznej, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz wojewodów:
1) zagrożony obszar wraz ze wskazaniem rodzaju strefy, na którym wystąpił stan epidemii lub stan zagrożenia epidemicznego,
2) rodzaj stosowanych rozwiązań - w zakresie określonym w art. 46b
- mając na względzie zakres stosowanych rozwiązań oraz uwzględniając bieżące możliwości budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
2020-04-05 10:51
Art. 46b. 33
W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić:
1) ograniczenia, obowiązki i nakazy, o których mowa w art. 46 ust. 4;
2) czasowe ograniczenie określonych zakresów
Art. 46b. 33
W rozporządzeniu, o którym mowa w art. 46a, można ustanowić:
1) ograniczenia, obowiązki i nakazy, o których mowa w art. 46 ust. 4;
2) czasowe ograniczenie określonych zakresów działalności przedsiębiorców;
3) czasową reglamentację zaopatrzenia w określonego rodzaju artykuły;
4) obowiązek poddania się badaniom lekarskim oraz stosowaniu innych środków profilaktycznych i zabiegów przez osoby chore i podejrzane o zachorowanie;
5) obowiązek poddania się kwarantannie;
6) miejsce kwarantanny;
7) 34 (uchylony);
8) czasowe ograniczenie korzystania z lokali lub terenów oraz obowiązek ich zabezpieczenia;
9) nakaz ewakuacji w ustalonym czasie z określonych miejsc, terenów i obiektów;
10) nakaz lub zakaz przebywania w określonych miejscach i obiektach oraz na określonych obszarach;
11) zakaz opuszczania strefy zero przez osoby chore i podejrzane o zachorowanie;
12) nakaz określonego sposobu przemieszczania się.
2020-04-05 10:55
A konstytucja wymaga by najpierw wprowadzić stan nadzwyczajny (epidemia jest podstawą do jego wprowadzenia). Wtedy można realizować zapisy tej ustawy
2020-04-05 11:23
że w razie zagrożenia epidemicznego też...
2020-04-05 11:51
No to co? Ustaw nie ma pierwszeństwa przed Konstytucją. Może ustawa niekonstytucyjna.
2020-04-05 12:08
Z 2008 roku trzeba było pisać do TK.
2020-04-05 11:25
Rzeczowa odpowiedz. Poziom frustracji i złych emocji u niektórych wzrósł nadmiernie w związku z przebywaniem w domu.
2020-04-05 14:32
To moze WHO zasdzcie, bo ogranicza Wasze prawa konstytucyjne. Trzeba naprawde byc ignorantem, zeby w takiej sytuacji miec czelnosc mowic o konstytucyjnym prawie do imprez. Moze nakaz pracy w szpitalu zakaznym w NY lub w Lombardi otworzylby Wam oczy...
2020-04-05 11:44
2020-04-05 13:16
Pajacom z sejmu należy się Trybunał za to co robią. Na razie bezpodstawnie ograniczają prawa i swobody obywatelskie podcierając się przy porannym klocu Konstytucją. Chcą ograniczać prawa? Ok, niech użyją przewidzianych do tego ścieżek, a nie kombinują jak tylko utrzymać się przy korycie i zorganizować wybory dla pana długopisa.
2020-04-05 14:24
ciekawe co jeszcze PIS przemyca przy okazji walki z pandemią...
2020-04-05 13:47
2020-04-05 14:47
Wystarczy wprowadzić stan nadzwyczajny a nie robić pisobolszewizm
2020-04-05 14:54
Znawców prawa.
2020-04-05 10:37
Karać jak najwięcej się da
2020-04-05 11:23
2020-04-05 11:40
Do wszystkich jeśli chcecie zostańcie w domu ! Z własnej woli !
Ale nikt powtarzam Nikt nie ma Prawa dziś zabronić wychodzić ludziom z domu !
Pewnie będą głosy oburzenia dlaczego ?
rozwiń...
Do wszystkich jeśli chcecie zostańcie w domu ! Z własnej woli !
Ale nikt powtarzam Nikt nie ma Prawa dziś zabronić wychodzić ludziom z domu !
Pewnie będą głosy oburzenia dlaczego ?
Dlatego że Konstytucja nam gwarantuje swobodne poruszanie się po terytorium RP ! Gdyż Nie ma ogłoszonego żadnego stanu: choćby klęski żywiołowej! Nikt nie można na siłę bezprawnie nikogo trzymać w domu ani karać mandatami !
Ludzie otwórzcie oczy !!! Oni wam plują w twarzą łamiąc wszystkie Wasze prawa !
2020-04-05 20:04
i podobnych mózgowców
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.