2021-10-12 07:57
Opinia wyróżniona
Jestem już za całym skrzyżowaniem a auto za mną dopiero wyjeżdza z budynku Forum...
To samo dalej na skrzyżowaniach, zostawiają przed sobą całą dlugość pojazdu, a inni nie mogą zająć skrzyżowania bez
Jestem już za całym skrzyżowaniem a auto za mną dopiero wyjeżdza z budynku Forum...
To samo dalej na skrzyżowaniach, zostawiają przed sobą całą dlugość pojazdu, a inni nie mogą zająć skrzyżowania bez blokowania przejazdu i korkuje się wszystko wstecz.
Ale jak to rozwiązać bez odebrania prawa jazdy dla niedzielnych kierowców nie mam pomysłu...
2021-10-12 15:59
Zabierać prawko piratom. Ze zderzaka.
2021-10-12 15:09
po polsku byłoby "niedzielnym kierowcom". Pan przyjezdny z Olsztyna, czy jeszcze dalej na wschód?
2021-10-12 14:16
2021-10-12 13:06
Jedyne rozwiazanie. Widac na drogach, jak wiele osob nie radzi sobie ze sprzeglem.
2021-10-12 11:16
Poprawa płynności ruszania tylko marginalnie przyczyni się do rozwiązania problemów z wyjazdem z tego przewymiarowanego parkingu przy przewymiarowanym węźle drogowym.
2021-10-12 11:06
Układ drogowy w okolicy i tak miał i dalej ma ciągle problemy z przepustowością, nawet gdyby nie było tego forum. Obecnośc tak dużego obiektu handlowego plus nieustannie trwające jakieś wieczne "remonty" w okolicy i mamy to co mamy.
2021-10-12 13:07
Jakby malo sklepow w Gdansku bylo.
2021-10-12 10:20
j. polski się kłania
2021-10-12 15:41
Jeśli odbieram coś komuś to znaczy, że ten ktoś to traci, jest mu to zabierane :). Jeśli odbieram coś dla kogoś, np. paczkę dla mojej mamy, to znaczy że ten przedmiot zostanie komuś doręczony. Szukajcie dalej najeźdźców z Mazur i potwierdzeń swoich nietrafionych teorii, oczytani Gdańszczanie.
2021-10-12 15:11
warmińsko mazurskie i podlaskie
2021-10-12 10:18
Korki to nieodłączna część rytuału spędzania życia w galerii - robienia zakupów, oglądania, przymierzania, jedzenia, picia, itp. Stanie w korku może budować poczucie przynależności do ekskluzywnej grupy społeczeństwa,
Korki to nieodłączna część rytuału spędzania życia w galerii - robienia zakupów, oglądania, przymierzania, jedzenia, picia, itp. Stanie w korku może budować poczucie przynależności do ekskluzywnej grupy społeczeństwa, którą stać na wszystko, która może się pokazać plebsowi ze swoim bogactwem - może tak należy do tego podejść, to korek przestanie być udręka i będzie postrzegany jako ekskluzywna rozrywka.
2021-10-12 13:44
2021-10-12 10:07
Wiąże się z ryzykiem stłuczki w momencie, gdy kierowca przed Tobą gwałtownie zahamuje. To się nazywa zasada ograniczonego zaufania, nigdy nie wiesz co zrobi inny kierowca.
2021-10-12 12:06
To trzeba obserwować co się dzieje dookoła (a nie ograniczać się tylko do jednego auta przed sobą i ekranu tel.), przewidywać (nikt nie hamuje gwałtownie bez powodu) i utrzymywać bezpieczny ale nie nadmierny dystans (nie, 20 m to nie jest właściwa odległość przy 2 km/h).
2021-10-12 11:48
Nieumiejętności ruszania spod świateł.
2021-10-12 11:59
2021-10-12 12:09
Prawda taka, że co drugi gapi się w telefon. Problem się skończy jak wejdą samochody autonomiczne dopiero, wtedy będzie przyjemnie patrzeć, jak wszystko rusza na raz. Ale to za ileś lat.
2021-10-12 09:56
Pojeździjcie w życiu kilkoma samochodami, zorientujcie się jak bardzo różnie łapią sprzęgła, jak różnie auta przyspieszają, jakie są różnice w momentach obrotowych i jak to wszystko wpływa na odległości przy ruszaniu.
Pojeździjcie w życiu kilkoma samochodami, zorientujcie się jak bardzo różnie łapią sprzęgła, jak różnie auta przyspieszają, jakie są różnice w momentach obrotowych i jak to wszystko wpływa na odległości przy ruszaniu. Przyjmijcie do wiadomości, że ktoś przesiadający się z kursowej yariski na inne auto potrzebuje czasu na przestawienie się, że nie wspomnę o tym, że ruszać idealnie też nie będzie od razu, bo to wymaga wielu przejechanych kilometrów, a nie 30 godzin kursu. W końcu - były eksperymenty, gdzie ustawiano samochody jeden za drugim tak, by wypełniły rondo i kazano kierowcom jechać ze stałą prędkością za sobą - można sobie popatrzeć, jak bardzo efekt był różny od waszych wyidealizowanych oczekiwań. Przy forum jest korek, bo układ drogowy jest od samego początku źle zaprojektowany i wiedział o tym każdy, kto się tematem choć trochę interesował, kiedy forum budowano.
2021-10-13 06:43
polowa kierowcow zrobila prawo jazdy wczoraj.... natomiast prawda jest czesc dot. sprzegla - na moim przykladzie, kiedys mialem 1.6 n/a puszczajac sprzeglo auto leniwie ruszalo do przodu - moglem przesuwac sie po 10-20
polowa kierowcow zrobila prawo jazdy wczoraj.... natomiast prawda jest czesc dot. sprzegla - na moim przykladzie, kiedys mialem 1.6 n/a puszczajac sprzeglo auto leniwie ruszalo do przodu - moglem przesuwac sie po 10-20 cm bez obawy ze w kogos wjade. Obecnie mam turbodiesla 2.2 przy nawet lekkim puszczeniu sprzegla auto rwie do przodu, oczywiscie mozna podjechac te 0,5-1 m ale kosztem sprzegla i dwumasy. Dlatego nawet nie probuje i czekam w korku az zrobil sie wystarczajaco duzo miejsca - min. 4-5m
2021-10-12 21:07
2021-10-12 11:12
Można płynnie ruszać nie mając WRX, wystarczy myśleć i obserwować co się dzieje do okola, a nie jeść, scrollować feja czy inne takie
2021-10-12 11:02
Twoja teoria prysła
2021-10-12 11:04
Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ze skrajnie różnie działającymi sprzęgłami, często z bardzo marnym przyśpieszeniem...
... ale zawsze, nawet tuż po ukończeniu kursu, przynajmniej starałem się być
Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ze skrajnie różnie działającymi sprzęgłami, często z bardzo marnym przyśpieszeniem...
... ale zawsze, nawet tuż po ukończeniu kursu, przynajmniej starałem się być przygotowanym i sprawnie ruszać po zmianie świateł, obserwować otoczenie, sygnalizację, inne auta i sytuację na drodze (np. czy za skrzyżowaniem jest korek czy wolna droga), z wyprzedzeniem wrzucić bieg (np. tuż przed zmianą świateł albo chwilę przed tym jak ruszy poprzedzające mnie auto), zacząć ruszać w tym samym momencie co auto przede mną, dodać optymalną ilość gazu gdy sprzęgło już złapie itd.
Raz wychodziło to lepiej raz gorzej ale dzięki temu, że od samego początku przykładałem do tego uwagę, szybko nabrałem zadowalającej wprawy.
I owszem, wiele samochodów ma mizerny moment a obsługa sprzęgła, zwłaszcza na początku, bywa trudna ale fizycznie nawet najsłabsze na rynku samochody potrafią ruszyć wystarczająco sprawnie i to bez rozkręcania silnika do wysokich obrotów.
Problemem nie są świeżo upieczeni kierowcy, to oczywiste, że na początku mogą mieć trudności ale jest ich stosunkowo niewiele.
Prawdziwym problemem są kierowcy rozkojarzeni albo skupieni co najwyżej na zderzaku jednego samochodu przed nimi, szukający biegu dopiero gdy samochód przed nimi już ruszył itp...
2021-10-12 11:47
Ale cio*y i tak się będą tlumaczyc wszystkim, tylko nie własną nieumiejętnością jazdy.
2021-10-12 09:07
Ta, a potem zdziwko jak ktoś przyhamuje, dzwon i wtedy to dopiero się korek robi
2021-10-12 17:06
2021-10-12 11:45
I nie wlepione w telefon zamiast robić kilometrowe odstępy. Przez takich jelonkow na zielonym przejeżdża 5 aut zamiast 30. Pozabierać dożywotnio prawko za zmóżdżanie się na drogach i nieumiejętność natychmiastowego ruszania spod świateł.
2021-10-12 08:34
To nie jest problem niedzielnych kierowców. Wręcz przeciwnie, takie akcje tworzą ludzie jeżdżący dość dużo, ale nie widzący dalej niż znaczek na masce własnego auta. O zdolności przewidywania nawet nie wspominam.
2021-10-12 07:48
Opinia wyróżniona
Te "uciążliwości" występują nie sporadycznie, a regularnie, w tygodniu popołudniami, w weekendy... Problemem jest organizacja na samym parkingu, auta wjeżdżające mieszają się z wyjeżdżającymi. Żeby wyjechać z alejki
Te "uciążliwości" występują nie sporadycznie, a regularnie, w tygodniu popołudniami, w weekendy... Problemem jest organizacja na samym parkingu, auta wjeżdżające mieszają się z wyjeżdżającymi. Żeby wyjechać z alejki bliżej wejścia na wyższych kondygnacjach trzeba zrobić kółko i objechać wszystko w stronę zjazdu, absurd. Nic tu nie poprawią. Na innych parkingach jest więcej uliczek, jest jak uciec
2021-10-12 08:08
Bingo. Ten parking ma złą konstrukcję od samego początku z powodów, które osoba wyżej opisała. A szkoda - super opcja parkingowa dla Gdańska (gdyby można byo z niego normalnie korzystac).
2021-10-25 23:12
Samym problemem jest sklepownia. porostu wyburzyc
2021-10-12 07:45
Uwaga podaję sposób na likwidację korków w Forum:
Wyburzyć tego betonowego kloca i zrobić park (taki z drzewami, trawą, ławkami). My nie prosiliśmy o postawienie tego w tym miejscu.
2021-10-16 11:55
Drzewa, trawa, ławki są też na cmentarzu. Nie trzeba burzyć Forum
2021-10-12 07:55
Musisz je co chwile powtarzać? Nudny jestes....
2021-10-12 12:10
tak Janusze mają
2021-10-16 11:53
Architektura parkingu jest chora. Filary w torach jazdy sztucznie rozdzielanych barierkami. Wjazd długim samochodem to niezła sztuka.
2021-10-12 07:26
Do Centrum Gdańska jest tyle bezpośrednich połączeń z każdego punktu w dzielnicach miasta , że spokojnie można zostawić samochód w miejscu zamieszkania.
2021-10-12 07:43
Poczeka poczekaj robisz wielkie centrum handlowe w środku miasta z wielopoziomowym parkingiem, z jednym wyjazdem a później mówisz ludziom że maja jeździć komunikacją. Dobre. To dla kogo wybudowano ten parking? dla gołębi?
2021-10-12 08:27
Nie mają tylko mogą. Jeśli ktoś woli czekać w kolejce to wyjazdu chociaż w tym czasie dojechałby tramwajem czy autobusem niemal pod dom to jego sprawa. Ostatecznie prestiż pokazania się w samochodzie jest tego wart.
2021-10-12 08:36
Sprawdź drogę PKM z Osowej do FG. Czym tam szybciej dojeżdżasz z tej dzielnicy? Samochodem, czy komunikacją miejską lub kolejową?
2021-10-12 09:02
Oczywiście musisz podać skrajny przykład. Podejrzewam że zmyślasz i jesteś z tych leniwych co lubią skrajne przykłady. Tak, z Osowy jest szybciej samochodem. Z Elbląga jeszcze bardziej się opłaca samochodem. A z chatki z
Oczywiście musisz podać skrajny przykład. Podejrzewam że zmyślasz i jesteś z tych leniwych co lubią skrajne przykłady. Tak, z Osowy jest szybciej samochodem. Z Elbląga jeszcze bardziej się opłaca samochodem. A z chatki z buszu gdzie dojazd jest po błocie to w ogóle tylko samochód i to nie każdy. Teraz pytanie: jaka część klientów faktycznie dojeżdża z takich miejsc? Czy podobnie jak w przypadku kierowców stojących w korkach dla 100% z nich używanie samochodu to kwestia życia i śmierci?
2021-10-12 09:27
Ależ mój drogi mądraliński, jestem z tej dzielnicy! I czasami jeżdżę do sklepu, nie tylko po drugiej stronie Alei Jagiellończyka. Więc przestań opowiadać kocopały nt. skrajnych przykładów, bo Osowa to nie tylko ja, ale również 15999 innych mieszkańców Gd., którzy mają takie same prawa, jak ty.
2021-10-12 09:31
Nie zrozumiałeś pytania ale to ok, mogę powtózyć: czy wszyscy klienci FG przyjeżdżają z dzielnic słąbo obsługiwanych przez komunikację miejską?
2021-10-15 20:58
Jeśli 90 % Gdańska jest słabo skomunikowane to już chyba sam znasz odpowiedź
2021-10-12 09:50
Zadajesz naprawdę niemądre pytania. Stań przy FG, zrób ankietę, a potem opublikuj na 3m.pl Wówczas dowiemy się jaki % mieszkańców tych dzielnic tam jeździ i w które dni.
2021-10-12 09:32
No to niech miasto coś zrobi, skoro każdy wie że jest problem
2021-10-12 08:57
Masz galerię z drugiej strony obwodnicy.
Naprawdę warto się pchać do centrum miasta, żeby spędzać czas w tak dużym centrum?
Zdecydowana większość sklepów jest powtórzona w innych centrach, ale rozumiem, czujesz prestiż.
2021-10-12 09:32
A spróbuj tam cokolwiek kupić. Większość sensownych sklepów to wspomnienie. Więc gdzieś się czasem ruszyć muszę. Wbrew twoim przypuszczeniom, sklep nie jest dla mnie prestiżem, lecz zwykłą potrzebą. Jadąc obwodnicą w
A spróbuj tam cokolwiek kupić. Większość sensownych sklepów to wspomnienie. Więc gdzieś się czasem ruszyć muszę. Wbrew twoim przypuszczeniom, sklep nie jest dla mnie prestiżem, lecz zwykłą potrzebą. Jadąc obwodnicą w kierunku A1 prościej jest zjechać do FG, niż pchać się przez Spacerową lub Słowackiego do GB. I to byłoby na tyle. Więcej grzechów nie pamiętam:)
2021-10-12 14:24
a z siatkami w komunikacji? To jest ponoć centrum handlowe tam się robi zakupy i trzeba je do domu zabrać. Jak będzie to upierdliwe to ludzie kupią w internecie a tam powstanie kolejny burdel.
2021-10-12 10:33
2021-10-12 09:29
Dla urzędu miejskiego
2021-10-12 08:07
vide kunszt wodny...
2021-10-12 10:23
komunikacja jeździ jak chce zupełnie nie przejmując się rozkładami. potrafią przyjechać 5 minut za szybko, albo spóźnić się nawet 20 minut i co wtedy? Sfrustrowany pasażer ma dać w ryj motorniczemu? Ale bardzo prawdopodobne jest, że to nie motorniczych wina.
2021-10-12 11:07
2021-10-12 11:00
2021-10-12 09:58
I jest to jeden z najgorszych wyników w kraju - tak mówią oficjalne badania. Trójmiasto to nie tylko Wrzeszcz czy Nowy Port a komunikacja jest słaba i pokrywa mały obszar.
2021-10-12 09:23
Żyj i daj żyć innym. O co chodzi na trójmieście z tym nieustannym hejtem na osoby poruszające się samochodami? Ludzie, ogarnijcie się z tym.
2021-10-12 09:34
to kompleksy , tak bywa u tych którzy jakoś muszą wytłumaczyć swoim bliskim swoją nieporadność życiową więc atakują . dziś jest to kierowca jutro rowerzysta a pojutrze ktoś kto ma inny kolor skóry
2021-10-12 09:31
bo to taka demokracja niby wolność ale rób jak on chce albo a jak nie to ci utrudnią poruszanie
2021-10-12 09:31
Jakby komunikacja miejska była na dobrym poziomie to czemu nie. A tymczasem trasę, która w korkach samochodem pokonuje w 20 minut, tramwajem pokonuje 30 xD, i to tylko jak tramwaj przyjedzie punktualnie lub w ogóle przyjedzie xD. Już nie mówiąc o dzielnicach południowych, gdzie żeby dojechać do północnej częsci gdańska to potrzeba godziny xD
2021-10-12 08:33
dwa sześciopaki browca i dwie torby zakupów w tramwaju lub autobusie.
2021-10-12 09:30
Możesz kupić w żabce, nie musisz do forum jeździć
2021-10-12 20:28
nie lepiej autobusem sie przejechac?
2021-10-13 08:58
A w autobusie muszę stać, pocić się w pojeździe z wyłączona klima i jeszcze uważać na kieszonkowców
2021-10-12 08:59
Za wjazd do miasta powinny być pobierane opłaty. Nie rozwiązałby to w pełni problemów związanych z korkami ale na pewno w znaczny sposób by je ograniczyło.
2021-10-12 09:02
A czy wjazdy do Straszyna , Banina czy Miszewa też powinny być płatne ?
2021-10-12 09:04
Jeśli lokalny samorząd tak zadecyduje to tak
2021-10-12 09:13
ale jak ty uważasz?
2021-10-12 09:26
Kwestia wprowadzenia takich opłat powinna leżeć w gestii władz samorządowych, które najlepiej wiedzą, czy ruch uliczny jest na tyle wysoki, aby wprowadzać takie opłaty. W dalszej perspektywie powinno się dążyć do "urynkowienia" korzystania z dróg. Tak jak wchodząc do autobusu płacę za bilet, tak jadąc samochodem płacę za korzystanie z drogi.
2021-10-12 09:52
no i dzisiaj płacimy za drogi np. jest to składowa wkalkulowana w cenę paliwa, kiedyś lata temu to był odrębny podatek, uwielbiam takich ignorantów.....to może ze 3 podatki do masła jeszcze dołóżmy
2021-10-13 07:44
Ten "podatek drogowy" idzie do wspólnego worka o nazwie budżet państwa, a nie na jakiś budżet drogowy. Warto też zaznaczyć, że nawet jeśli przyjmiemy, że te podatki wliczane w cenę paliwa idą tylko na utrzymanie dróg to
Ten "podatek drogowy" idzie do wspólnego worka o nazwie budżet państwa, a nie na jakiś budżet drogowy. Warto też zaznaczyć, że nawet jeśli przyjmiemy, że te podatki wliczane w cenę paliwa idą tylko na utrzymanie dróg to nie kompensują one ich utrzymania, a samorządy terytorialne muszą się opierać na subwencji, która i tak na to nie starcza i muszą do "interesu" dokładać.
2021-10-12 09:27
A nie o miasteczku, a to duża różnica. Małe by padły z głodu bo kto normalny by tam jechał.
2021-10-12 09:42
Mieszkam w małej miejscowości i nie chcę żebyś ty ją rozjeżdżał a rozjeżdżacie , skoro ja mam płacić bo powoduję utrudnienia dla Ciebie w dużym mieście nie widzę powodu dlaczego Ty byś nie miał płacić przyjeżdżając do mojego miasteczka.
2021-10-12 18:33
2021-10-12 09:12
Mieszkam we Wrzeszczu i raz na kilka lat mogę zapłacić za wjazd do Straszyna czy Miszewa.
Dlatego lepiej martw się o siebie, bo codziennie wjeżdżasz do Gdańska
2021-10-12 16:53
Tak samo jak ci przy korytach wszystko regulują dodatkowymi opłatami karami naliczeniami. Buraki tak mają
2021-10-12 09:17
Chyba słabo z wyobraźnią ,to co proponujesz to opłata obowiązywałaby w każdej miejscowości przez którą byś przejeżdżał bo dlaczego nie .Oj by się działo
2021-10-12 12:37
2021-10-12 09:15
Rzeczywiście jestem codziennie w Gdańsku bo tu jem mieszkam i śpię .
2021-10-12 09:43
Śmieszą mnie takie opinie chcemy się równać do Rzymu itp tylko drogi autorze pomysłu dotyczącego wprowadzenia opłat co w zamian ? W Gdańsku nie ma komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia, nie ma parkingów z
Śmieszą mnie takie opinie chcemy się równać do Rzymu itp tylko drogi autorze pomysłu dotyczącego wprowadzenia opłat co w zamian ? W Gdańsku nie ma komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia, nie ma parkingów z których przechodzisz 3 kroki i jesteś w metrze, tramwaju itp., a za bilet płacisz symbolicznie właśnie dlatego, że zrezygnowałeś z wjazdu autem do centrum na rzecz komunikacji miejskiej. Że też ciągle jest tendencja do wybiórczego stosowania pewnych rozwiązań. U nas po staremu.wciąż się leje beton, ale na Hucisku posadzili kilka drzew, wciąż tragiczna komunikacja miejska, ale zwęża się jezdnię i dorabia przejść naziemnych itd . To miasto już ma zadyszkę, a pomysłu na racjonalne zarządzanie chyba brak
2021-10-12 09:54
Budowa przejść podziemnych i kładek nie jest rozwiązaniem problemu. Zgadzam się, że wprowadzenie opłat musi być poprzedzone budową parkingów P+R ale takowe już istnieją m.in. przy stacji PKM Rębiechowo, PKM Matarnia,
Budowa przejść podziemnych i kładek nie jest rozwiązaniem problemu. Zgadzam się, że wprowadzenie opłat musi być poprzedzone budową parkingów P+R ale takowe już istnieją m.in. przy stacji PKM Rębiechowo, PKM Matarnia, przy Ergo Arenie. Brakuje takowych od strony Pruszcza Gdańskiego. Oczywiście trzeba też przeprowadzić audyt układu komunikacji miejskiej i powierzyć wykonanie go od nowa niezależnej instytucji, która wykona tego w oderwaniu od zapotrzebowań politycznych lecz w oparciu o dane. Niemniej jednak jest to kierunek, do którego trzeba dążyć.
2021-10-12 07:57
Opinia wyróżniona
Jestem już za całym skrzyżowaniem a auto za mną dopiero wyjeżdza z budynku Forum...
To samo dalej na skrzyżowaniach, zostawiają przed sobą całą dlugość pojazdu, a inni nie mogą zająć skrzyżowania bez
Jestem już za całym skrzyżowaniem a auto za mną dopiero wyjeżdza z budynku Forum...
To samo dalej na skrzyżowaniach, zostawiają przed sobą całą dlugość pojazdu, a inni nie mogą zająć skrzyżowania bez blokowania przejazdu i korkuje się wszystko wstecz.
Ale jak to rozwiązać bez odebrania prawa jazdy dla niedzielnych kierowców nie mam pomysłu...
2021-10-12 09:56
Pojeździjcie w życiu kilkoma samochodami, zorientujcie się jak bardzo różnie łapią sprzęgła, jak różnie auta przyspieszają, jakie są różnice w momentach obrotowych i jak to wszystko wpływa na odległości przy ruszaniu.
Pojeździjcie w życiu kilkoma samochodami, zorientujcie się jak bardzo różnie łapią sprzęgła, jak różnie auta przyspieszają, jakie są różnice w momentach obrotowych i jak to wszystko wpływa na odległości przy ruszaniu. Przyjmijcie do wiadomości, że ktoś przesiadający się z kursowej yariski na inne auto potrzebuje czasu na przestawienie się, że nie wspomnę o tym, że ruszać idealnie też nie będzie od razu, bo to wymaga wielu przejechanych kilometrów, a nie 30 godzin kursu. W końcu - były eksperymenty, gdzie ustawiano samochody jeden za drugim tak, by wypełniły rondo i kazano kierowcom jechać ze stałą prędkością za sobą - można sobie popatrzeć, jak bardzo efekt był różny od waszych wyidealizowanych oczekiwań. Przy forum jest korek, bo układ drogowy jest od samego początku źle zaprojektowany i wiedział o tym każdy, kto się tematem choć trochę interesował, kiedy forum budowano.
2021-10-13 06:43
polowa kierowcow zrobila prawo jazdy wczoraj.... natomiast prawda jest czesc dot. sprzegla - na moim przykladzie, kiedys mialem 1.6 n/a puszczajac sprzeglo auto leniwie ruszalo do przodu - moglem przesuwac sie po 10-20
polowa kierowcow zrobila prawo jazdy wczoraj.... natomiast prawda jest czesc dot. sprzegla - na moim przykladzie, kiedys mialem 1.6 n/a puszczajac sprzeglo auto leniwie ruszalo do przodu - moglem przesuwac sie po 10-20 cm bez obawy ze w kogos wjade. Obecnie mam turbodiesla 2.2 przy nawet lekkim puszczeniu sprzegla auto rwie do przodu, oczywiscie mozna podjechac te 0,5-1 m ale kosztem sprzegla i dwumasy. Dlatego nawet nie probuje i czekam w korku az zrobil sie wystarczajaco duzo miejsca - min. 4-5m
2021-10-12 21:07
2021-10-12 11:04
Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ze skrajnie różnie działającymi sprzęgłami, często z bardzo marnym przyśpieszeniem...
... ale zawsze, nawet tuż po ukończeniu kursu, przynajmniej starałem się być
Jeździłem w życiu wieloma samochodami, ze skrajnie różnie działającymi sprzęgłami, często z bardzo marnym przyśpieszeniem...
... ale zawsze, nawet tuż po ukończeniu kursu, przynajmniej starałem się być przygotowanym i sprawnie ruszać po zmianie świateł, obserwować otoczenie, sygnalizację, inne auta i sytuację na drodze (np. czy za skrzyżowaniem jest korek czy wolna droga), z wyprzedzeniem wrzucić bieg (np. tuż przed zmianą świateł albo chwilę przed tym jak ruszy poprzedzające mnie auto), zacząć ruszać w tym samym momencie co auto przede mną, dodać optymalną ilość gazu gdy sprzęgło już złapie itd.
Raz wychodziło to lepiej raz gorzej ale dzięki temu, że od samego początku przykładałem do tego uwagę, szybko nabrałem zadowalającej wprawy.
I owszem, wiele samochodów ma mizerny moment a obsługa sprzęgła, zwłaszcza na początku, bywa trudna ale fizycznie nawet najsłabsze na rynku samochody potrafią ruszyć wystarczająco sprawnie i to bez rozkręcania silnika do wysokich obrotów.
Problemem nie są świeżo upieczeni kierowcy, to oczywiste, że na początku mogą mieć trudności ale jest ich stosunkowo niewiele.
Prawdziwym problemem są kierowcy rozkojarzeni albo skupieni co najwyżej na zderzaku jednego samochodu przed nimi, szukający biegu dopiero gdy samochód przed nimi już ruszył itp...
2021-10-12 11:47
Ale cio*y i tak się będą tlumaczyc wszystkim, tylko nie własną nieumiejętnością jazdy.
2021-10-12 11:12
Można płynnie ruszać nie mając WRX, wystarczy myśleć i obserwować co się dzieje do okola, a nie jeść, scrollować feja czy inne takie
2021-10-12 11:02
Twoja teoria prysła
2021-10-12 09:07
Ta, a potem zdziwko jak ktoś przyhamuje, dzwon i wtedy to dopiero się korek robi
2021-10-12 17:06
2021-10-12 11:45
I nie wlepione w telefon zamiast robić kilometrowe odstępy. Przez takich jelonkow na zielonym przejeżdża 5 aut zamiast 30. Pozabierać dożywotnio prawko za zmóżdżanie się na drogach i nieumiejętność natychmiastowego ruszania spod świateł.
2021-10-12 15:59
Zabierać prawko piratom. Ze zderzaka.
2021-10-12 10:20
j. polski się kłania
2021-10-12 15:41
Jeśli odbieram coś komuś to znaczy, że ten ktoś to traci, jest mu to zabierane :). Jeśli odbieram coś dla kogoś, np. paczkę dla mojej mamy, to znaczy że ten przedmiot zostanie komuś doręczony. Szukajcie dalej najeźdźców z Mazur i potwierdzeń swoich nietrafionych teorii, oczytani Gdańszczanie.
2021-10-12 15:11
warmińsko mazurskie i podlaskie
2021-10-12 15:09
po polsku byłoby "niedzielnym kierowcom". Pan przyjezdny z Olsztyna, czy jeszcze dalej na wschód?
2021-10-12 14:16
2021-10-12 10:18
Korki to nieodłączna część rytuału spędzania życia w galerii - robienia zakupów, oglądania, przymierzania, jedzenia, picia, itp. Stanie w korku może budować poczucie przynależności do ekskluzywnej grupy społeczeństwa,
Korki to nieodłączna część rytuału spędzania życia w galerii - robienia zakupów, oglądania, przymierzania, jedzenia, picia, itp. Stanie w korku może budować poczucie przynależności do ekskluzywnej grupy społeczeństwa, którą stać na wszystko, która może się pokazać plebsowi ze swoim bogactwem - może tak należy do tego podejść, to korek przestanie być udręka i będzie postrzegany jako ekskluzywna rozrywka.
2021-10-12 13:44
2021-10-12 11:06
Układ drogowy w okolicy i tak miał i dalej ma ciągle problemy z przepustowością, nawet gdyby nie było tego forum. Obecnośc tak dużego obiektu handlowego plus nieustannie trwające jakieś wieczne "remonty" w okolicy i mamy to co mamy.
2021-10-12 13:07
Jakby malo sklepow w Gdansku bylo.
2021-10-12 13:06
Jedyne rozwiazanie. Widac na drogach, jak wiele osob nie radzi sobie ze sprzeglem.
2021-10-12 10:07
Wiąże się z ryzykiem stłuczki w momencie, gdy kierowca przed Tobą gwałtownie zahamuje. To się nazywa zasada ograniczonego zaufania, nigdy nie wiesz co zrobi inny kierowca.
2021-10-12 11:48
Nieumiejętności ruszania spod świateł.
2021-10-12 11:59
2021-10-12 12:09
Prawda taka, że co drugi gapi się w telefon. Problem się skończy jak wejdą samochody autonomiczne dopiero, wtedy będzie przyjemnie patrzeć, jak wszystko rusza na raz. Ale to za ileś lat.
2021-10-12 12:06
To trzeba obserwować co się dzieje dookoła (a nie ograniczać się tylko do jednego auta przed sobą i ekranu tel.), przewidywać (nikt nie hamuje gwałtownie bez powodu) i utrzymywać bezpieczny ale nie nadmierny dystans (nie, 20 m to nie jest właściwa odległość przy 2 km/h).
2021-10-12 11:16
Poprawa płynności ruszania tylko marginalnie przyczyni się do rozwiązania problemów z wyjazdem z tego przewymiarowanego parkingu przy przewymiarowanym węźle drogowym.
2021-10-12 08:34
To nie jest problem niedzielnych kierowców. Wręcz przeciwnie, takie akcje tworzą ludzie jeżdżący dość dużo, ale nie widzący dalej niż znaczek na masce własnego auta. O zdolności przewidywania nawet nie wspominam.
2021-10-13 01:20
2021-10-13 00:11
2021-10-13 00:03
No proszę miasto boli , że wolą pozostawić auto w forum niż im worki wypychać, każdy wie że będzie z wyjazdem problem, a jednak woli tam stanąć na niedzielny spacerek niż miastu dać się doić! Tak właśnie włodarze naszego miasta pięknego mieszkańcy są wam wdzięczni, że o nich myślicie !!!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.