2016-05-23 21:01
Pani Janina wróci do garów, a nie próbuje trwonić publiczne pieniądze
2016-05-23 21:02
Są jej i moje pieniądze
2016-05-24 05:45
To sobie je weź i wyjedź.
2016-05-24 11:49
2016-05-23 21:03
2016-05-23 21:18
... Pana Pawła..
2016-05-23 22:48
Bo dzieci w bidulach w grzybie siedzą
2016-05-24 11:50
2016-05-23 21:47
Alez z ciebie cham.
Moze wez lopate i pokop jakies doly.
2016-05-23 22:42
może niech weźmie firmowego laptopa i uderzy się w czoło.
2016-05-24 05:49
Właśnie!
Poszerzyć peron, tramwaje i autobusy! Zamontować tam też fotele masujące!
I dawać to przejście, co będzie wygodniej przebiegać przez jezdnię gdy nadjeżdża mój tramwaj! Nie będę czekać na zielone ani 3 minuty na następny.
2016-05-23 21:56
Rozwiazanie z utworzeniem kładki nad ulica napewno bedzie wpisywało się w zabytkowy charakter :) tego miejsca. Jeśli kładka bedzie dobrze ustawiona to skutecznie zasłoni dworzec.
2016-05-24 10:36
Autorka pisze o przejsci NAziemnym, nie NADziemnym.
2016-05-24 11:50
2016-05-24 14:25
2016-05-23 22:05
nie zamierzam przechodzić Grodzkiej pod żadnym wałem :(
2016-05-23 22:18
Czy Pani Janina nie OSWAJA publiki ze zmianami tego odcinka Podwala Grodzkiego w związku z nowym skrzyżowaniem- drogi do Forum Radunia
2016-05-23 22:19
kobita ma racje a to ty pleciesz buble
2016-05-24 07:40
W szczególności ma rację jak liczy zatoczki autobusowe jako pasy.
Najpierw niech się zastanowi trochę zanim coś napisze.
Od kiedy zatoczka autobusowa to pas ruchu.
2016-05-24 10:36
zabierajo mi pasy, spada przepustowosc, koniec swiata. Nie po to mam golfa, aby nie bylo pasow.
2016-05-24 11:47
Jak się otworzy Forum Radunia w centrum Gdańska to będziesz płakał, aby kolejny pas dobudowali bo autobus którym będziesz chciał jechać będzie stał w korku.
2016-05-24 12:49
Sorted.
Indywidualny transport powinien dostac tyle miejsca ile proporcjonalnie ludzi z niego korzysta. Ile osob przejezdza codziennie przez Srodmiescie tramwajem i autobusem, a ile samochodem? Mozna porownac te dwie liczby i okaze sie, ze wcale "biedni" kierowcy nie sa tak poszkodowani.
2016-05-23 22:39
Konkretny a jednocześnie zabawny xD
2016-05-23 23:53
Bardzo dobry pomysł. Jakbyś miał choć kroplę oleju w głowie, to byś nie obrażał ludzi, którzy mają odwagę i chęć zaproponować rozsądne wyjście.
2016-05-23 23:54
Co za baran. . .
Bardzo dobry pomysł. Jakbyś miał choć kroplę oleju w głowie, to byś nie obrażał ludzi, którzy mają odwagę i chęć zaproponować rozsądne wyjście.
Jestem z miasta
2016-05-24 00:30
Tak tunel otwary to juz zapomnijmy o centrum i zbudujmy tam mieszkania i przejscia dla pieszych. Bo nogi bola jak sie wchodzi i schodzi po schodach?Niech tunel sie w******w pewnym momencie ( odpukac ) i cale miasto stoi bo piesi musza sie pokazac na przejsciu. Tyle lat pod ziemia i juz zle? Jak chcesz sie pokazac to idz do opery albo teatru.
2016-05-24 06:44
Tak tyle lat był dobry ale miasto się rozwija i potrzebę są inne rozwiązania bo w ten sposob rozumować to po co wyszliśmy z jaskiń
2016-05-24 11:55
A jeszcze nie slyszałem, żeby w przejściu podziemnym, albo na kładce ktoś zginął pod kołami samochodu... Niech zwiększa liczbę patroli w okolicach tych przejść, monitoring 24/7, pogonią menelstwo i bandyterkę i będzie git.
2016-05-24 12:51
W Kartuzach?
Ja nie slyszalem, aby w nowoczesnych miastach nastawionych na mieszkanca, a nie leczenie kompleksow wlodarzy przez Srodmiescie przechodzila trasa tranzytowa.
Przejscia podziemne,
W Kartuzach?
Ja nie slyszalem, aby w nowoczesnych miastach nastawionych na mieszkanca, a nie leczenie kompleksow wlodarzy przez Srodmiescie przechodzila trasa tranzytowa.
Przejscia podziemne, owszem istnieja. Jednak mowiac szczerze nie spotkalem zadnego nowego przejscia, czy to w Anglii, czy Francji czy Niemczech. Jesli sa to jakies zbudowane w latach 60-80, ewentualnie potem remontowane. Nowoczesne miasta unikaja takich rozwiazan, bo sie nie oplacaja urbanistycznie.
2016-05-24 10:38
tyle lat byli chlopami panszczyznianymi, obrabiali pole, a teraz sie raz im we lbie przewrocilo i nagle chca miec jakies prawa i panszczyzny nie chca robic.
Skandal.
2016-05-24 05:40
Przecież tunel jest zbawieniem dla ciągów komunikacyjnych miasta. To jest jedno przejście mniej. Jedno miejsce w którym ktoś nie zostanie potrącony lub zabity mniej.
Może zamiast się przepychać wystarczy przyjść 5
Przecież tunel jest zbawieniem dla ciągów komunikacyjnych miasta. To jest jedno przejście mniej. Jedno miejsce w którym ktoś nie zostanie potrącony lub zabity mniej.
Może zamiast się przepychać wystarczy przyjść 5 minut prędzej?
Nie każde miasto stać na tunel, ludzie czekają na tunele wiele lat, a tutaj - ponarzekajmy!!
Nawet nie chce mi się polemizować z Pan argumentami gdyż są one wyssane z d..
Jako miejsce przesiadkowe można wybrać inne stacje, zerwać z przyzwyczajeniami
2016-05-24 08:05
Macieju Z.: SAMOCHÓD NAPRAWDĘ NIE JEST JEDYNYM SPOSOBEM PORUSZANIA SIĘ PO MIEŚCIE.
Ludzie czekają na możliwość przejścia na drugą stronę ulicy wiele lat.
W Warszawie proces tworzenia możliwości
Macieju Z.: SAMOCHÓD NAPRAWDĘ NIE JEST JEDYNYM SPOSOBEM PORUSZANIA SIĘ PO MIEŚCIE.
Ludzie czekają na możliwość przejścia na drugą stronę ulicy wiele lat.
W Warszawie proces tworzenia możliwości przejścia dla pieszych na poziomie jezdni w pobliżu dworca centralnego już się rozpoczął. Taki proces również rozpoczął się w Gdańsku.
Jak myślisz wyłącznie o ruchu pojazdów i tak samo będą myśleć miejscy decydenci, całe miasto w godzinach szczytu będzie stało w korkach, a pasażerowie samochodów i komunikacji miejskiej będą kląć w żywy kamień.
2016-05-24 20:23
Zrobić kilka nowoczesnych wind i wystarczy tym z wózkami. Będzie też prościej i dużo taniej niż przebudowywać cokolwiek....
2016-05-24 08:44
Proponuję Rudniki jako centrum przesiadkowe. Panie Macieju proszę się zastanowić zanim Pan coś "chlapnie" (zwrot użyty celowo). Nie będę z Panem polemizować w kwestii przejść bo się nie dogadamy. Pan uważa, ze miasto to
Proponuję Rudniki jako centrum przesiadkowe. Panie Macieju proszę się zastanowić zanim Pan coś "chlapnie" (zwrot użyty celowo). Nie będę z Panem polemizować w kwestii przejść bo się nie dogadamy. Pan uważa, ze miasto to droga tranzytowa z biura do osiedla mieszkaniowego pod obwodnicą. Ok, Pana opinia, ja mam inną. Proszę tylko o odrobinę refleksji: gdzie, jak nie przy dworcu głównym lub lotnisku mają być duże węzły przesiadkowe? Ludzie przyjeżdżają, przylatują i chcą jechać dalej, szybko i sprawnie. Proponuję Panu popatrzeć czasem na świat inaczej niż przez szyby w samochodzie. Poproszę tez o nie zasłanianie swoich preferencji pseudo troską o bezpieczeństwo pieszych. Wypadki nie biorą się dlatego, ze są przejścia naziemne, tylko głównie dlatego, ze kierowcy i piesi nie przestrzegają przepisów. Pozdrawiam
2016-05-24 10:39
Wiec piesi maja przychodzic 5 minut wczesniej i maja marnowac czas na wchodzenie i schodzenie po schodach, bo panowie szlachta spod Szadolek w Golfie III musza szybko jechac?
Zalosne
2016-05-24 13:21
część tramwajów można puścić górą tylko które - aby ludzie się nie mylili -te które jadą na Przeróbkę i Chełm puścić górą - te które jadą Kartuską i zawracają dołem
2016-05-24 09:12
Na dodatek takie, które można zastosować w całym kraju...
Może czas zaczać edukować to bydło które się rozpycha łokciami, że jednak nie są pępkiem świata?
Jakoś na świecie nie ma takich problemów, jedynie
Na dodatek takie, które można zastosować w całym kraju...
Może czas zaczać edukować to bydło które się rozpycha łokciami, że jednak nie są pępkiem świata?
Jakoś na świecie nie ma takich problemów, jedynie kraje takie jak... Polska... Federacja Rosyjska... Ukraina... Bangladesz... W normalnych krajach ludzie współdzielą przestrzeń miejską bez problemów, a u nas... wojna.. rower vs samochód... pieszy vs samochód... rower vs pieszy... rower vs riksza... pieszy vs inny pieszy... rower vs inny rower... samochód vs autobus... autobus vs tramwaj... etc. Jak te małpy w dżungli.. każdy z każdym wojna.... bo ja... bo to mi się należy......
2016-05-24 20:25
Tja na jutubie masz filmiki jak ruscy jeżdżą
2016-05-24 10:00
2016-05-24 20:25
Teżżż... :-)
2016-05-24 20:29
-Z premedytacją pisana,aby w ONET zaistnieć.
2017-02-04 10:18
Pani Janina jest modra wyksztalcona osoba , Ty odbierajac komukolwiek glosu
w dyskusji prezentujesz sie jako prostak .
2016-05-23 21:02
Po otwaciu tunelu, POG nie ma miejsca na tranzyt w mieście
2016-05-23 21:03
Tunel do zasypania, a przejście do namalowania!
2016-05-24 10:41
Tunel moze istniec rownolegle. Niektorych moze byc wygodniej przejsc tunelem (chocby w przypadku slabej pogody lub jak i tak ich celem jest jeden z peronow kolejowch).
Co do funkcji Srodmiescia - pelna zgoda. Powinno sie niwelowac wczesniejsze bledy.
2016-05-23 21:20
bo s aabsurdalne - tunele są bezpieczne dla pieszych
2016-05-23 21:23
Szczególnie po 23 są bardzo bezpieczne.
2016-05-23 21:48
2016-05-24 05:46
zginęło wielu potrąconych pieszych. W tunelu żaden samochód pieszego nie potrącił.
2016-05-24 12:53
Masz racje. Zamykajmy ludzi zaraz po urodzeniu.
ludzie, tu jest miasto. Miasto to nie tylko (a wlasciwie absolutnie nie) droga tranzytowa przez centrum. Tu zycia i funkcjonuja ludzie.
na
Masz racje. Zamykajmy ludzi zaraz po urodzeniu.
ludzie, tu jest miasto. Miasto to nie tylko (a wlasciwie absolutnie nie) droga tranzytowa przez centrum. Tu zycia i funkcjonuja ludzie.
na szczescie coraz wiecej ludzi lubi zyc i mieszkac w miescie. Za 10-20 lat najpozniej srodmiescie bedzie mialo wreszcie charakter miejski.
2016-05-24 16:33
2016-05-24 10:44
Najbezpieczniej zatem jest trzymac dzieci w piwnicy cale zycie.
Tu jest MIASTO. Miasto to cos wiecej niz droga dla Janusza z Passeratti.
Moze kierowcy nie powinni traktowac tej drogi jak toru
Najbezpieczniej zatem jest trzymac dzieci w piwnicy cale zycie.
Tu jest MIASTO. Miasto to cos wiecej niz droga dla Janusza z Passeratti.
Moze kierowcy nie powinni traktowac tej drogi jak toru wyscigowego, to nie bedzie problemu z bezpieczenstwem. Ile osob zostalo rannych w ostatnim roku na przejsciu naziemnym przy Galerii Baltyckiej lub Operze?
Prosze drogich kierowcow, aby nie probowali tlumaczyc pieszym, ze tunel jest dla dobra biedapieszych. Tunel jest dla mozliwosci zapier....lania przez miasto samochodem. I tego sie boicie, ze ktos wam wreszczcie miasto ucywilizuje.
2016-05-26 13:28
Tu jest miasto więc zlikwidujmy tunel W CAŁOŚCI. Ludzie niech przechodzą przez tory kolejowe a nie chowają się przed pociągiem. Od dworca autobusowego niech chodzą dookoła lub korzystają z tramwaju.
2016-05-23 23:13
Jak zabiorą pasy, będzie źle, jak zrobią przejście naziemne, zaslonia architekturę dworca - zabytkowego. Co nie zmienia faktu, że aby wyjść z przystanku pod tunel, to trzeba tak się nawkur... A to na dzieciaki patrzace w
Jak zabiorą pasy, będzie źle, jak zrobią przejście naziemne, zaslonia architekturę dworca - zabytkowego. Co nie zmienia faktu, że aby wyjść z przystanku pod tunel, to trzeba tak się nawkur... A to na dzieciaki patrzace w telefon - zwalniają, a to na rozgadane psiapsioly - zwalniają, a to na gapiow, co jednak wrócą się na przystanek... ludzie tam najwidoczniej się nie spieszą. Ot na spacerek po schodach. To jest PROBLEM.
2016-05-24 10:45
Chodniki tez chcesz likwidowac?
Naprawde nie dostrzegacie roznicy miedzy przejsciem naziemnym (dla ubogich intelektualnie: "zebra") a przejsciem NADziemnym (np. kladka NAD droga).
2016-05-24 02:51
Trzeba przedłużyć przejście pod peronem. Zrobić kolejne wejscie dalej a sam peron podzielić na 2. Czesc tramwajów by odjeżdżała z jednej części a inna z drugiej. Jeśli chodzi o tramwaje to może pomóc bocznica. Tramwaje by się przepuszczały w zależności od spoznienia
2016-05-24 11:47
Poza tym, jakie spoznienie? Tam trwamwaje w godzinach szczytu odjezdzaja co 1-2 min.
Gdzie tu mowa o czekaniu. Po prostu jedzie i zatrzymuje sie. Wszelkie proby udoskonalenia bez powiekszenia przystanku sa skazane na niepowodzenie.
2016-05-23 21:02
toż to jeszcze bardziej zwiększy korki w mieście
2016-05-23 21:27
Centrum miasta w godzinach szczytu i tak jest zakorkowane. Kierowcom krzywda się nie stanie, jak zostawią między autami W KORKU kilka metrów na przejście dla pieszych.
2016-05-23 21:38
pamiętaj proszę, że jedną z głównych przyczyn korków w mieście jest nieumiejętna jazda kierowców, w tym utrzymywanie zbyt dużych odległości między samochodami w trakcie poruszania się w korku. Czyli każda kolejna wolna
pamiętaj proszę, że jedną z głównych przyczyn korków w mieście jest nieumiejętna jazda kierowców, w tym utrzymywanie zbyt dużych odległości między samochodami w trakcie poruszania się w korku. Czyli każda kolejna wolna przestrzeń między samochodami wydłuża korek i tym samym blokuje kolejne ulice i kolejne i kolejne...
A jeśli do tego dodamy jeszcze dodatkowe światła na drodze to korki w Gdańsku będą coraz bardziej zbliżać się do Sopotu i Pruszcza. Tak więc 0- najpierw myślimy, później działamy :)
2016-05-23 21:39
Jedź sobie obwodnicą albo tunelem, jak ci się tak spieszy. Masz jeszcze u góry 3 Maja w razie potrzeby. To jest centrum miasta, a nie autostrada, by ludzie chodzili tunelami i tłoczyli się na wąskim peronie.
2016-05-24 03:20
Bedziesz kiedys jechal taksowka... i wtedy będziesz psioczyl czemu tak wysoki rachunek bo taksometr naliczyl "postojowe" w korku...
Bedziesz kiedys zamiawial cos z kurierki... będziesz psioczyl na kuriera ze soe
Bedziesz kiedys jechal taksowka... i wtedy będziesz psioczyl czemu tak wysoki rachunek bo taksometr naliczyl "postojowe" w korku...
Bedziesz kiedys zamiawial cos z kurierki... będziesz psioczyl na kuriera ze soe spoznia ze co za typ itp...
Będziesz kiedys zamawial pizze i bedziesz psioczyl na pizzerie ze pizza dojechala zimna...
Przykladow mozna mnozyc...
Pamiętaj wtedy o swoich slowach i plac za nie w milczeniu ;)
2016-05-24 07:42
ta, bo najważniejsi w tym mieście są dostawcy pizzy.
2016-05-24 11:52
Poza tym, czy dzisiaj kurier lub taksowka nie stoi w korku? Ponoc takie straszne korki, ze trzeba wydawac miliardy na drogi.
Nie zaslaniaj sie pizza, ktora sie najczesciej zamawia poza godzinami szczytu (i
Poza tym, czy dzisiaj kurier lub taksowka nie stoi w korku? Ponoc takie straszne korki, ze trzeba wydawac miliardy na drogi.
Nie zaslaniaj sie pizza, ktora sie najczesciej zamawia poza godzinami szczytu (i bardziej psiocze na czas przygotowania niz czas dojazdu, bo pizzerie mieszkajac w miescie mam blisko), nie zaslaniaj sie dowozeniem lodowki, bo nie wieziesz jej codziennie.
Powiedz zwyczajnie, ze TY chcesz jechac samochodem. Ze po prostu to lubisz. Ze uwlacza ci jazda tramwajem. Wtedy mozemy szczerze i otwarcie porozmawiac. Takie udawanie, ze masz na mysli dobro innych jest zwyczajnie smieszne.
2016-05-25 03:28
Oczywiscie ze lubie jezdzic samochodem. Rowniez przyznaje ze z komunikacji miejskiej korzystam srednio... Raz w roku.
Co nie zmienia faktu iz pracuje jako kierowca. W miescie. I podalem przyklad ze swojego
Oczywiscie ze lubie jezdzic samochodem. Rowniez przyznaje ze z komunikacji miejskiej korzystam srednio... Raz w roku.
Co nie zmienia faktu iz pracuje jako kierowca. W miescie. I podalem przyklad ze swojego doświadczenia we wszystkich trzech opcjach ;)
Dla Twojej wiadomosci od kilku lat pracuje tylko w nocy a dnia unikam jak ognia - wlasnie ze wzgledu na korki i wysluchiwanie zmeczonych ludzi jak to jest strasznie zakorkowane ;)
Wiec wybacz - moja ocena raczej faktycznie bierze soe z doswiadczenia i rozmów z ludzmi, a nie z uwielbiania "pocenia swojego tylka podczas stania w korku" jak sugerujesz ;)
2016-05-25 03:43
A szczerze i otwarcie mozna rozmawiac tylko z ludzmi ktorzy chca stworzyc kompromis - a nie widza tylko czubek wlasnego nosa i "grabia pod siebie", z gory szufladkujac swego rozmówcę o którym nie maja pojęcia. Zycie w
A szczerze i otwarcie mozna rozmawiac tylko z ludzmi ktorzy chca stworzyc kompromis - a nie widza tylko czubek wlasnego nosa i "grabia pod siebie", z gory szufladkujac swego rozmówcę o którym nie maja pojęcia. Zycie w spoleczenstwie wymaga kompromisow. W tym wypadku dla każdego: pieszego, rowerzysty, cyklisty czy kierowcy auta.
Kompromis polega na tym by szukac rozwiazania mozliwie dobrego dla wszystkich grup spolecznych. A nie tylko dla jednej, kosztem drugiej ;)
Oczywiście, pisze to w ramach ogolu, a nie personalnie do Twojej osoby, zeby byla jasnosc ;)
2016-05-24 10:48
Samochodow jest za duzo, skoro na drodze 4x4 nadal robia sie korki. proponowane 20cm na pasie nie uniemozliwia poruszania sie samochodom. Jesli chodzi o pasy naziemne, ja jestem na tak.
Korzystam z tej trasy w drodze do pracy (Wrzeszcz - Glowny) i uwazam, ze pozostawienie tunelu i otwarcie pasow na drodze to dobry pomysl.
2016-05-23 21:44
Toż to jakaś dzicz! I bluźnierstwo przeciw św. Przepustowości!
2016-05-23 21:49
2016-05-24 08:00
Miasto dla ludzi nie dla samochodów
2016-05-23 21:02
Wąsko to jest na kartuskiej koło kościoła. Tu jest wg mnie wystarczająco dużo miejsca. Radze czytelniczce zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Albo żyć wg zasady- się popieści i się zmieści.
2016-05-23 21:08
Głodnemu chleb na myśli...się popieści to się zmieści...ładnie .
2016-05-23 22:09
Janina ma rację, że tam jest wąsko. Zdarzyło mi się nie wsiąść do swojego tramwaju, który podjechał do przodu przystanku, bo nie było jak. Chcesz podejść do swojego tramwaju, a tu wysypuje się masa ludzi i nie ma jak się
Janina ma rację, że tam jest wąsko. Zdarzyło mi się nie wsiąść do swojego tramwaju, który podjechał do przodu przystanku, bo nie było jak. Chcesz podejść do swojego tramwaju, a tu wysypuje się masa ludzi i nie ma jak się przedrzeć.
A co do reszty Janina niech się zajmie lepiej garami.
Pominę, że liczy pasy razem z zatokami postojowymi dla autobusów. Poza tym nie po to wydawano miliony na tunel, żeby po likwidacji pasa wrócić do sytuacji jaka była wcześniej tzn; permanentny zator w godzinach szczytu. Do tego buduję dużą galerię kawałek dalej, która będzie generowała dodatkowy ruch w okolicy, ale Janina nie za bardzo potrafi najwyraźniej łączyć fakty.
...
Ja mam propozycję jak to zrobić ale oczywiście będzie to trochę kosztować.
Przystanki zamiast naprzeciwko siebie powinny być usytuowane o obu stronach tunelu. Wymagało by to oczywiście wybudowania wyjścia z tunelu po drugiej stronie i zmiany geometrii torów, ale wtedy dałoby radę zrobić szersze (przynajmniej o szerokość torów) i wygodniejsze przystanki.
Jestem nawet skłonny do wyznaczenia tego przejścia na stronę po której znajduje się Krewetka. Ale tylko na tą stronę. Dalej nie chce mi się pisać.
2016-05-23 22:19
2016-05-24 10:52
bo niewiele madrego masz do powiedzenia.
Srodmiescie aktualnie sluzy tranzytowi, a nie powinno. Wybudowano drogi za 2mld zlotych (tunel, Sucharskiego, Slowackiego, POG), a w Srodmiesciu kierowcy nie chca
bo niewiele madrego masz do powiedzenia.
Srodmiescie aktualnie sluzy tranzytowi, a nie powinno. Wybudowano drogi za 2mld zlotych (tunel, Sucharskiego, Slowackiego, POG), a w Srodmiesciu kierowcy nie chca oddac nawet jednych swiatel.
Szczegolnie, ze mowicie, ze jest teraz ciagle korek. Jak jest korek, to co za roznica, czy stoisz w bezwladnej masie samochodow czy stoisz przed swiatlami?
Na szczescie ludzie sa coraz bogatsi (w tym mentalnie) i rozumieja, ze samochod nie jest dzisiaj zadnym symbolem luksusu.
2016-05-24 13:07
ale praktycznym środkiem ułatwiającym przemieszczanie się w celu realizacji obowiązków zawodowych jak i rodzinnych
2016-05-24 14:30
kazda dyskusja z przedstawicielami pogladu, ze samchod ma miec wygodnie w miescie konczy sie tym, ze odwoluja sie do rodziny czy bezpieczenstwa pieszych.
A jak sie idzie ulica to najczesciej widac 1 osobe za
kazda dyskusja z przedstawicielami pogladu, ze samchod ma miec wygodnie w miescie konczy sie tym, ze odwoluja sie do rodziny czy bezpieczenstwa pieszych.
A jak sie idzie ulica to najczesciej widac 1 osobe za kolkiem. Takze tam, gdzie nie ma tunelu to raczej taki kierowca ma gleboko w poszanowaniu bezpieczenstwo kogokolwiek.
Tylko, jak przychodzi do dyskusji to sie okazuje, ze wcale nie fetyszuja samochodu. Robia to dla rodziny. Dbaja o wszystkich dookola.
A i jeszcze ekologia. Oczywiscie - samochod pedzacy przez miasto 90kmph jest bardziej ekologiczny. Zapomnialbym.
2016-05-24 17:40
ludzie wracający z pracy do domu to nie jest żaden tranzyt. Co do tranzytu to będą lub już są zmiany w tym zakresie. Niektóre drogi będą wyłączane dla samochodów powyżej iluś tam ton - tak żeby tranzyt właśnie kierować
ludzie wracający z pracy do domu to nie jest żaden tranzyt. Co do tranzytu to będą lub już są zmiany w tym zakresie. Niektóre drogi będą wyłączane dla samochodów powyżej iluś tam ton - tak żeby tranzyt właśnie kierować przez tunel pod Wisłą i kierować na obw. południową itd... Był artykuł na trojmieście.
...
Co do świateł / przejścia przy dworcu między "dworcem" właśnie a przystankiem tramwajowym - nie ma opcji. Przejście nie może przechodzić przez zatokę autobusową. Tam nie ma miejsca na przejście.
...
Chciałbym jeszcze dodać, że szerokość pasów jest regulowana odpowiednimi przepisami a nie widzimisie Janiny. Janina do garów !
....
Co do ostatniego twojego akapitu, to tak. Samochód nie jest luksusem tylko coraz bardziej dostępnym sposobem przemieszczania się. Ludzie jeżdżą i jeździć będą.
...
Dalej nie chce mi się już pisać.
2016-05-24 17:45
we wcześniejszym komentarzu podałem z resztą swoją propozycję jak to załatwić żeby wilk był syty i owca cała. Czyli szersze przestanki bez uszczuplania przepustowości Wałów Jagielońskich. Tyle w temacie.
2016-05-23 22:15
Lepiej poczekajmy aż ktoś zostanie potrącony albo pfu zabity przez nadjeżdżający tramwaj. Bo tak musi się skończyć ten Bangladesz w środku podobno europejskiego miasta jakim jest Gdańsk....
2016-05-23 22:48
Miasto to było 15 lat temu i dalej.
2016-05-23 22:17
Uchylam uchylenie
2016-05-23 22:29
2016-05-24 10:54
Szczegolnie, ze mozna zrobic to lepiej. To, ze zepsuto petle na Siedlcach nie znaczy, ze nalezy utrzymywac zly stan przy Glownym.
Droga sprawa - ile osob jest na petli Siedlce, a ile na przystanku przy
Szczegolnie, ze mozna zrobic to lepiej. To, ze zepsuto petle na Siedlcach nie znaczy, ze nalezy utrzymywac zly stan przy Glownym.
Droga sprawa - ile osob jest na petli Siedlce, a ile na przystanku przy Gdansku Glownym?
Trzecia sprawa - czy da sie poszerzyc miejsce dla pasazerow na Siedlcach? Tu da sie bez wiekszej szkody dla transportu kolowego. Natomiast potencjalnym utrudnieniem dla Januszy jest przejscie naziemne.
2016-05-24 12:07
Pętla na Siedlcach została dostosowana do ilości miejsca.. więc tak, dałoby się to zrobić lepiej, kosztem eksmisji przyległych budynków.. podobnie jak z zabieraniem ulicy przy Dworcu..
Ile osób jest na Siedlcach?
Pętla na Siedlcach została dostosowana do ilości miejsca.. więc tak, dałoby się to zrobić lepiej, kosztem eksmisji przyległych budynków.. podobnie jak z zabieraniem ulicy przy Dworcu..
Ile osób jest na Siedlcach? Przyjedź i zobacz.. po likwidacji komunikacji autobusowej, to jest podobnie jak na Dworcu, a wiata szeroka na cały metr o_O
Bez szkód? Zabieranie komuś, żeby dać innemu to nie jest szkoda? W całym trojmieście zabiera się tylko ulice, bo deptak.. bo droga dla rowerów... to może zacznijmy zabierać przystanki, chodniki, ddr i budować drogi? Przecież to bez szkód! Zawsze możesz przedreptać na około piechotą, czysty zysk...
I nie, nie jestem blachosmrodziarzem.. poprostu mnie już wkurza ta roszczeniowa postawa. Im zabierzcie i dajcie mi! Bo im się nie należy, mi się należy! Co się z wami ludzie dzieje? Mieszkam tu czterdzieści lat i ludzie sobie dawali świetnie radę, a ostatnio tylko słyszę z każdej strony daj! daj! daj!... temu nie pasuje, że się z rowerem do PKMki nie zmieścił, tamtej riksze na ddr, komuś autobus co 20min przez tunel za rzadko jeździ, innemu pchli targ na Długiej....
2016-05-24 13:00
oznacza - nie daloby sie.
Nie ma sensu zabierac chodnikow i drog rowerowych pod budowe nowych drog, bo jak widac nawet tak szeroka droga jak opisywana w liscie sie korkuje. Samochod to dobry wynalazek, a
oznacza - nie daloby sie.
Nie ma sensu zabierac chodnikow i drog rowerowych pod budowe nowych drog, bo jak widac nawet tak szeroka droga jak opisywana w liscie sie korkuje. Samochod to dobry wynalazek, a zwyczajnie nie sprawdza sie w duzym miescie.
Jesli uwazasz, ze sie sprawdza to oznacza, ze kazdy moglby codziennie korzystac z samochodu. Pomysl, ze wszyscy ci ludzie z przystanku obok Gdansk Glowny PKP wsiedliby do samochodow - nieduzy, jakies VW Polo. Jak ich chcesz wtedy pomiescic w miescie?
Nie bylo krzyku, bo kiedys nikt nie mial samochodu. O co mialby byc krzyk? Teraz krzyk jest, bo samochod stal sie tani. Kazdy moze sobie kupic. Tyle, ze sie okazuje, ze nie ma miejsca. No i kierowcy szukaja winnych (a to za wolno ktos rusza, a to zle ustawione swiatla, a to piesi, a to rowerzysci).
A tak naprawde - po prostu nie ma fizycznie mozliwosci, aby w miescie wielkosci Gdanska bylo 100tys. samochodow. Nie zlosliwosc, nie zawisc - fakt. Fizycznie nie zmiescisz 1,5x4m * 100 000. Bo gdzie? Bo jak?
2016-05-24 17:20
Ale tu się da? Kosztem ulicy? Trochę naciągany ten twój argument, tu można zniszczyć, tam już nie?
Auta może i są tanie jak barszcz, ale codzienna eksploatacja przegrywa z komunikacją miejską, paliwo, płyny,
Ale tu się da? Kosztem ulicy? Trochę naciągany ten twój argument, tu można zniszczyć, tam już nie?
Auta może i są tanie jak barszcz, ale codzienna eksploatacja przegrywa z komunikacją miejską, paliwo, płyny, ubezpieczenie, części.. Ci co jeżdżą na codzień, to albo muszą to robić, albo mogą to robić.. a z każdej strony są karani kosztem innych. Jak dla mnie, to ci z przystanku mogą jeździć nawet TIRami, ja samochodu nie używam, więc mnie nie intersuje czy korek ma 100m, czy 5km.. ale to dalej nie jest powód do likwidacji infrastruktury istniejącej od wielu lat, bo się bydło nie potrafi przemieścić w obrębie przystanku.. Tu nie trzeba karać niewinnych, tu potrzeba uczyć bydło współżyć na wspólnym kawałku miasta. Trochę jeżdżę po świecie i zauważam, że to chamskie bydło potrafi się zachować kiedy nie jest w Polsce. Tu się łokciami i kolanami przedzierają, tam grzecznie gęsiego... Tutaj głośna muzyka z telefonu, ploteczki na cały autobus.. tam cisza i spokój.... przykłady można mnożyć. I jak widać, jednak się da...i to bez wyburzania miast...
Ps. 100tys aut, to się na głupim WOCu mieści.. no i wszyscy nie jadą w jedno miejsce i to w jednej chwili..
2016-05-23 21:03
Nawet mądra ta Pani Janina . Wielcy planiści zapomnieli ,że każda kolejna linia tramwajowa i częstrze kursowanie tramwajów z tych przystanków zwiększy liczbę pasażerów. Tłuki zawsze mają problem z myśleniem , ale dla dobra mieszkańców to robią... :-D
2016-05-23 21:06
Zobaczymy czy jastrząb ortografii wyczai błąd ortograficzny... :-D CzęstRZe... :-D
2016-05-23 22:50
i nieuk.
2016-05-23 21:03
no ale niestety, władze miasta promują ruch samochodów.
2016-05-23 21:12
żeby poszerzyć te perony.Wystarczy ją nieco przesunąć.
2016-05-24 11:08
2016-05-24 12:15
2016-05-24 13:08
2016-05-24 09:22
Z tego co widzę na mieście, to raczej ruch rowerowy... później samochodowy... a na końcu pieszy....
2016-05-24 11:08
2016-05-24 12:01
A jeszcze dodałbym, że
2016-05-23 21:04
promocja ruchu pieszego - dobre :)
2016-05-24 05:58
2016-05-24 11:27
Do 1-2 km powinna byc to calkiem normalne rozwiazanie. Powyzej tego mozna polaczyc tramwaj/pociag/autobus i krotki spacer.
Ciekawostka: ludzie dojezdzajacy do pracy inaczej niz samochodem sa 10% mniej otyli.
2016-05-23 21:04
Wyznaczyć 3 stopniowe punkty zatrzymywania. Na samym początku np. tramwaje jadące na stogi,pośrodku jadące na morenę a na końcu jadące na orunię. Kolejność obojętna.
2016-05-23 21:50
2016-05-23 21:58
Fajnie,że "złapałeś za słówko",ale wszyscy się domyślą,że chodzi o pętlę na Oruni vel Świętokrzyskiej ;)
2016-05-23 22:52
Świętokrzyska to nie Orunia
2016-05-24 00:09
a co jesli pierw wjedzie ten na morene i ten na stogi juz nie bedzie mogl podjechac bo jego miejsce jest wczesniej? Ma stać i czekać przez przystankiem? uniemożliwa to przesiadki. POZDRAWIAM
2016-05-24 08:17
Ale wiesz, że w każdą stronę jest tylko jeden tor? Takie rozwiązanie tylko spowolni tramwaje
2016-05-24 14:00
jeden stoi na początku i biegnie na koniec bo jednak tramwaj się tam zatrzymał /// bez sens
2016-05-23 21:05
tak powinno to wygladac
2016-05-23 22:20
pomysł niezły - ale - heheh ale wiadomo o co chodzi.
2016-05-23 22:56
No tak nie będzie miejsca wtedy dla developera i nie będzie kolejnego mieszkania,ale zawsze można przydzielić tam menadżera podwala grodzkiego.
2016-05-23 23:45
Korzystniej byloby ta linie tramwajowa pusicic w tunelu na tym odcinku i zrobic przystanki pod ziemia ktore by byly polaczone bezposrednio z przejsciami do skm i kolei. Tyle ze to duze koszty i bez wzgledu czy bedziemy
Korzystniej byloby ta linie tramwajowa pusicic w tunelu na tym odcinku i zrobic przystanki pod ziemia ktore by byly polaczone bezposrednio z przejsciami do skm i kolei. Tyle ze to duze koszty i bez wzgledu czy bedziemy kopac dla samochodow czy dla linii tramwajowych to by nalezalo zamknac caly ten odcinek w czasie robot lecz po byloby korzystniej gdyz pod ziemia by byly duze przystanki i pasaze handlowe.
2016-05-24 13:03
1zl za przejazd przez Srodmiescie samochodem. (bilet na komunikacje kosztuje 3zl).
I sie nagle okaze, ze polowy samochod nie ma.
A nie, zapomnialem. Przepraszam. Samochod. Wolnosc. Lodowka i
1zl za przejazd przez Srodmiescie samochodem. (bilet na komunikacje kosztuje 3zl).
I sie nagle okaze, ze polowy samochod nie ma.
A nie, zapomnialem. Przepraszam. Samochod. Wolnosc. Lodowka i tesciowa do szpitala. Dzieci do przedszkola. I male przyrodzenie.
PS. Z (para-)podatkow nalozonych czy to na paliwo, czy na samochody jako takie do kasy miasta nie trafia nic. Wiec mowienie, ze samochod powinien miec zbudowana droge, bo jest akcyza (w kontekscie miasta) jest zwyczajnie nie na miejscu. Jak najbardziej w kwestii drog krajowych czy autostrad jest to sluszny argument. Dla miasta samochod jest kosztem. I tylko kosztem. Spojrzcie na budzet miasta i zobaczcie ile przez ostatnie 20 lat wydano na drogi samochodowe...
2016-05-23 21:05
Tyle czasu funkcjonowało to i drugie tyle będzie funkcjonować. Pani Janino, świata Pani nie zbawi. A likwidacja pasa drogowego dla aut to już totalna krótkowzroczność w Pani wydaniu.
2016-05-23 21:49
To nie krotkowzrocznosc tylko jak najbardziej postepowe myslenie.
Samochody maja za duzo przestrzeni.
2016-05-23 22:26
Nie przesadzajmy. Tunel jest dobrym rozwiazaniem i kazda ingerencja w uklad drogowy tylko mu zaszkodzi. Nie przesadzajmy ze na tym peronie jest tak ciasno. Niedlugo na przystankach skmki beda za waskie perony...
2016-05-24 11:30
2016-05-25 16:07
po wprowadzeniu zmiany w postaci likwidacji lub zwężeniu pasów dla samochodów jak przebije się karetka czy straż pożarna; już teraz to wielki problem !!!! a czasami nawet sekundy się liczą
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.