2019-11-09 18:03
Dodatkowo możliwość pedalowania w razie wyczerpania baterii. Elektryki zasilane na stacjach postojowych.
I wszystko dziala
2019-11-09 18:28
2019-11-09 18:38
2019-11-09 19:40
Jakie koszty? Doprowadzenie kabla z pierwszej lepszej latarni
2019-11-10 11:15
Plus liczniki pobranej energi plus skrzynka na to fundamencik obsługa i cykliczna konserwacja dolicz dewastację i cykliczą modernizacje i naprawy awarii. Dodatkowe drogie wyposażenie stacji i rowerów do takiego ładowania. A no i projekt budowlany plus pozwolenia urzędowe. Chociaż za to zapłać, myślicielu.
2019-11-10 11:35
W praktyce to stawianie stacji od nowa. Obecne to zwykle stojaki przykrecone do ziemii.
2019-11-10 21:46
i ich podmiany tez darmowy nie jest. Ładowarki muszą być tak czy owak, tyle że nie na stacjach, a dochodzi koszt transportu baterii (utrzymanie i obsługa floty samochodowej).
2019-11-10 09:47
Bawią się a Gdańsk gnije
2019-11-09 18:36
Budapeszt: Dosłownie identyczne rowery ładujące się na stacjach postojowych. Nie korzystałem ale wygląda, że działa sprawniej.
2019-11-09 19:45
... i 40% mniej chętnych do korzystania. Zwykłe rowery to ludzie mają własne, po co im miejskie. Cała frajda polegała na wspomaganiu elektrycznym. Można było jeździć bez wysiłku pod górę, nie pocić sie jak świnia jadac do pracy itp.
2019-11-09 20:05
Pamiętajcie, że Trójmiasto, a zwłaszcza Gdańsk to 2 czy 3 tarasy. Tylko nieliczni skorzystają ze zwykłego roweru jeśli będą mieli do pokonania 150 m w pionie z Wrzeszcza na Morenę czy Jasień. Na Jaśkowej pod górkę
Pamiętajcie, że Trójmiasto, a zwłaszcza Gdańsk to 2 czy 3 tarasy. Tylko nieliczni skorzystają ze zwykłego roweru jeśli będą mieli do pokonania 150 m w pionie z Wrzeszcza na Morenę czy Jasień. Na Jaśkowej pod górkę dysząc jak świnia jadąc swoim rowerem, nie raz wyprzedzali mnie ludzie na Mevo pedałując bez widocznego wysiłku. Z tego względu nie można nas porównywać do "płaskich" miast...
2019-11-09 22:26
Różnica jest głównie taka że swój własny rower trzeba wziąć z domu i go tam odstawić, a pomiędzy tymi zdarzeniami zaparkować i go nie stracić. Rower miejski z założenia bierzesz w dowolnym momencie z dowolnej stacji i na
Różnica jest głównie taka że swój własny rower trzeba wziąć z domu i go tam odstawić, a pomiędzy tymi zdarzeniami zaparkować i go nie stracić. Rower miejski z założenia bierzesz w dowolnym momencie z dowolnej stacji i na dowolnej odstawiasz bez żadnych zmartwień. Wychodzisz z domu wieczorem na piwko na starówce, zamiast piechotą 30 min jedziesz rowerem miejskim 10. A po piwku komunikacja miejska, transport albo spacer. I o to w tym powinno chodzić. Albo wypad na plażę podczas którego nie martwisz się o swój rower i nie chodzisz z nim po plaży.
2019-11-11 10:21
2019-11-10 08:59
nie rozumiesz, że własny rower jest zawsze w domu, a nie czeka na mieście aż na niego wsiądziesz! To zupełnie co innego!
2019-11-09 20:43
to czy elektryk czy nie to sprawa 3rzedna
2019-11-09 22:47
a najlepiej 100%
2019-11-10 13:24
Ale wspomaganie powinno włączać się tylko i wyłącznie podczas podjezdzania większych wzniesień (jak np. podczas wjezdzania na górny taras). Myślę, że było by to możliwe po wybudowaniu modułu GPS bądź mierzeniu
Ale wspomaganie powinno włączać się tylko i wyłącznie podczas podjezdzania większych wzniesień (jak np. podczas wjezdzania na górny taras). Myślę, że było by to możliwe po wybudowaniu modułu GPS bądź mierzeniu generowanej przez jadącego mocy - w przypadu wzrostu jej wartości na niskim biegu, włączal by się elektryczny moduł wspomagający. W tym drugim przypadku można by co prawda system "oszukac", poprzez szybkie i mocne pedałowanie na niskim biegu, ale myślę, że nie było by wielu amatorów młynkowania z wysoka kadencją :)
2019-11-10 21:49
taki jak w smartfonach, wykrywający kąt nachylenia wskazujący na jazdę pod górkę?
2019-11-10 14:44
Korzystałem z Mevo rekreacyjnie. Regularnie, abonament miałem stale opłacony. Średnio to pewnie 10 min dziennie , ale w dłuższych odcinkach czasu - nieraz około godziny. To źle? Ludzie z mojego najbliższego otoczenia podobnie. Może lepiej niech pan autor nie bierze się za krojenie systemu pod swoje własne wizje i preferencje.
2019-11-11 07:13
2019-11-09 18:07
No co. Następna firma, następne kilka tysięcy rowerów obiecanych i kilkaset wystawionych. Ważne, żeby kasa, się, zgadzała
2019-11-09 18:25
Żeby było, tak jak było :)
Jest optymistycznie ?
Konsultacje są co 4 lub 5 lat !
Miłego wieczoru.....
2019-11-09 21:16
a czas krótszy np max 1 godzina to marudziliście. Na zachodzie za takie rowery trzeba płacić kilka euro za godzinę. Taki sprzęt musi na siebie i prezia zarobić.
Gdyby np abonament miesięczny kosztował 50zł, a
a czas krótszy np max 1 godzina to marudziliście. Na zachodzie za takie rowery trzeba płacić kilka euro za godzinę. Taki sprzęt musi na siebie i prezia zarobić.
Gdyby np abonament miesięczny kosztował 50zł, a dzienny limit na jazdę to godzina to pewnie bym nie kupił, tylko korzystał wtedy kiedy muszę.
Rowery by było naładowane i dostępne, a tak to wy użytkownicy zniszczyliście Mevo. Zapłacił jeden z drugą 10zł i myśleli, że im się coś należy.
2019-11-10 15:15
Proponowałbym cenę wtedy kiedy musisz skorzystać z roweru cenę zaporową też 50 zł. Rowery by stały, a ty mógłbyś na nie tylko popatrzeć. Dziwne twoje podejście. Jak ty potrzebowałbyś rower to ma stać na stacji i dla ciebie cena za wypożyczenie niska, bo tobie to ma się opłacać
2019-11-11 11:14
No tak wina użytkowników:) rąblem i chyba już dziś nie wstanę
2019-11-09 23:06
Kto do więzienia ?
2019-11-10 11:10
A z jakiego paragrafu?
2019-11-11 11:15
Daj człowieka to i paragraf się znajdzie.
2019-11-11 08:10
Już go nie ma wśród żywych.
2019-11-11 08:33
ważne aby było bez "wałów" inaczej wszyscy tracimy
2019-11-11 21:06
Gdańsk i bez wałów? Haha dobre sobie
2019-11-09 18:09
2019-11-09 18:54
jak by tu było ze cztery takie firmy jednocześnie
a jak jest monopol, to niezależnie czy prywatne, czy komunalne, czy rządowe, efekt monopolu bez kontroli i bez konkurencji jest jaki jest
autor
jak by tu było ze cztery takie firmy jednocześnie
a jak jest monopol, to niezależnie czy prywatne, czy komunalne, czy rządowe, efekt monopolu bez kontroli i bez konkurencji jest jaki jest
autor artykułu ma duzo racji, ale nie 100%. bo hgw dlaczego zakłada konieczność monopolu? powinien w końcu pojechać na wycieczkę do Chin. w obecności kilkunastu swobodnie konkurujących, swobodnie upadających po bankructwach, bez dofinansowania, jakość bywa wyzsza niż np. Velib lub Bici, a cena niższa niż Mevo... tylko nikt nie pofruwa z garbem kamieni, żadna firma z Chin nie przetrwa tu wobec naszych obciążeń podatkowych... i łapówkowych....
2019-11-09 22:08
No właśnie Chiny pokazały, że nie może być konkurencji na etapie działania. Skończyło się to upadłościami i tonami śmieci, z których utylizacją nie mogą sobie poradzić.
2019-11-09 23:40
A byłeś tam ostatnio, czy tak plumkasz na podstawie zdjęć z internetu?
Hałdy rowerów owszem są, ale w porcie i na wysypiskach, te śmieci są sobie, a i tak na każdym rogu stoją rowery kilku firm i czekają aż
A byłeś tam ostatnio, czy tak plumkasz na podstawie zdjęć z internetu?
Hałdy rowerów owszem są, ale w porcie i na wysypiskach, te śmieci są sobie, a i tak na każdym rogu stoją rowery kilku firm i czekają aż zechcesz je wziąć. W Xiamen prywatnych rowerów prawie nie widziałem, czasem tylko monstrualne i egzotyczne elektrowspomagane rowery towarowe, a tak tylko sieciowe. Planty jednych firme nie przeszkadzają rosnąć innym firmom.
A poziom zamożności w Xiamen ostatnio wyższy niż u nas, niewątpliwie! Tylko chinole mieszkają w bloczyskach, przy których falowce to maluchy. Samochodów tyle co u nas albo i więcej, podobnych marek, b. mało aut marek chińskich. Jak by nie ta ich "roweroza", Xiamen tkwiło by w korkach, mimo gęstego metra, a tak prawie nie stoi. To tam jest najdłuższa nadziemny (podwieszana) estakada dla rowerów, nie w Londynie.
2019-11-09 19:30
- owszem start spółki zaczął się od strat, co wcale nie znaczy, że całe przedsięwzięcie nie miało sensu. Większość biznesów rodzi się w problemach, a pierwszy czy drugi rok z bilansem ujemnym jest zjawiskiem dosyć
- owszem start spółki zaczął się od strat, co wcale nie znaczy, że całe przedsięwzięcie nie miało sensu. Większość biznesów rodzi się w problemach, a pierwszy czy drugi rok z bilansem ujemnym jest zjawiskiem dosyć powszechnym.
- projekt upadł, ale założę się, że na wiosnę wystartuje nowa spółka i cały projekt ruszy na nowo pod inną nazwą, pieniądze z dotacji poszły, infrastruktura została już częściowo zbudowana. Pierwotna spółka została położona ze względu na brak porozumienia w kwestii długu, nowa spółka przejmie istniejące zasoby i biznes będzie się rozkręcał dalej. Ktoś już od dawna zacierał ręce na ten projekt i trzymał kciuki za ich plajtę.
Wstyd polega na tym, że miasto jako organ publiczny, czyli komórka funkcjonująca z publicznych pieniędzy nie wsparła projektu który raz, że jest społecznie bardzo przydatny, dwa uwaliła firmę która mogła się z tego dołka wyciągnąć. Założę się, że "Mevo" będzie kontynuowane tylko, że przez innego operatora, pytanie czyj to będzie królik?
2019-11-09 20:15
ale jestes pewny, że piszesz o Mevo, a nie o OLT-Express?
M
2019-11-09 23:24
pomysl jest komunistyczny i slaby, mialo byc zasilane z naszych podatków i tyle
2019-11-11 10:26
Rowerowe utopie kończa się do tego antyekologicznie - mnóstwem zardzewiałego złomu na ulicach porzuconego gdzie popadnie
2019-11-13 14:35
i zadziałało tak jak widać.
2019-11-09 18:13
wsiadam w samochód i jadę. Biorę swój rower i jadę. Reszta to loteria.
2019-11-09 20:41
2019-11-09 21:28
zwykły rower jest szybszy od samochodu na odległość do 5 km, wspomagany elektrycznie bywa szysbszy na odległość do 7-12 km
2019-11-09 22:16
jest rower miejski na stacji to go rezerwuję.
Nie ma roweru to biorę alternatywny środek transportu.
2019-11-09 23:21
2019-11-10 00:08
w tłumie tobie podobnych, żyjących złudzeniami prywatnej "wolnosci".
2019-11-10 13:43
ale zawsze określony przewidywalny czas. Wiec mogę wyliczyć ile muszę wcześniej wyjechać by zdążyć. A jak z komunikacją? może dojadę na czas jak nie padnie tramwaj albo czy wsiądę do autobusu. Zlikwidowanie rezerwacji roweru zabiło ostatnią szansę przewidywalnego dojazdu.
2019-11-09 18:22
tylu problemów z rowerzystami i ich brakiem wiedzy z zakresu przepisów ruchu drogowego. W obecnych czasach Mevo i innych rowerowych inicjatyw, widzę pilną konieczność powrotu do wydawania kart rowerowych, popartych egzaminem ze znajomości przepisów ruchu drogowego.
2019-11-09 18:49
a nie prościej wyjechać do Północnej Korei, zamiast robić z Polski - Koreę?
2019-11-09 18:52
Tak jakby kierowcy samochodów umieli jezdzic, parkowac i znali przepisy...
No chyba, ze zwykle spotykam takich bez prawa jazdy.
2019-11-09 23:23
wszędzie "bo się należy" itp
2019-11-11 11:04
2019-11-09 18:57
Z przepisami jest tak, że wprowadzić się da, tylko infrastruktury nikt latami do przepisów nie jest w stanie dostosować. Teraz pracują nad przepisami do UTO, i jest taki zamiar żeby nakazac jazdę hulajnogom elektrycznym
Z przepisami jest tak, że wprowadzić się da, tylko infrastruktury nikt latami do przepisów nie jest w stanie dostosować. Teraz pracują nad przepisami do UTO, i jest taki zamiar żeby nakazac jazdę hulajnogom elektrycznym na ulicach, gdzie jest ograniczenie do 30km/h. Szkoda tylko, ze w Gdańsku często są to drogi wybrukowane... no ale skoro ktoś tak wymyślił.
Z przepisami dotyczącymi rowerów jest podobnie, np. przejazd przez przejście dla pieszych - nie ma przejazdu, przejście ze światłami i w czym problem, ze rowerzysta przejedzie? Podobnie jak nie ma świateł, dlaczego nie wystarczyłby obowiązek zatrzymania się przed przejściem (dla bezpieczeństwa) i możliwość przejazdu? Bo nie...
2019-11-09 20:18
zgoda w 100%
2019-11-09 18:59
ja widzę taką potrzebę przede wszystkim wśród kierowców. I jakieś zadania z porównywania cyferek ze znaków z tymi z prędkościomierzami w kabinie.
Aha, powinny być kaski rajdowe dla każdego. Nawet nie
ja widzę taką potrzebę przede wszystkim wśród kierowców. I jakieś zadania z porównywania cyferek ze znaków z tymi z prędkościomierzami w kabinie.
Aha, powinny być kaski rajdowe dla każdego. Nawet nie zdajecie sobie sprawę z tego, ile osób ginie w wypadkach samochodowych od uderzenia głową w kabinę lub szybko przemieszczających się przedmiotów...
2019-11-09 19:29
uprzywilejowany i ma pierwszeństwo. Jadę ostatnio dwupasmówką wyraźnie oznaczoną znakiem D1 a tu nagle wjeżdża na skrzyżowanie (z drogą rowerową) dziewczyna, na pełnej prędkości, nawet się nie rozglądając!
Przydałaby się jakaś akcja edukacyjna, nad kierowcami to każdy się rozczula, "zwolnij, śmierć jeździ szybko" - a kiedy dla cyklistów?
2019-11-10 09:13
Tzn. jedzie z pierwszeństwem droga rowerowa i nie ustąpiła pierwszeństwa samochodowi który nie miał pierwszeństwa?
2019-11-10 23:21
Wyraźnie napisał, ze on miał pierwszeństwo, choć faktycznie nazywanie znaków ich oznaczeniami to forma zboczenia...
2019-11-11 11:05
2019-11-09 20:45
sprawstwo wypadków i kolizji wg danych policji: zdarzenia samochód vs rower - 61% sprawstwa kierowców, 39% sprawstwa rowerzystów. zdarzenia samochód - pieszy - 90% sprawstwa kierowca, 10% sprawstwa pieszy.
sprawstwo wypadków i kolizji wg danych policji: zdarzenia samochód vs rower - 61% sprawstwa kierowców, 39% sprawstwa rowerzystów. zdarzenia samochód - pieszy - 90% sprawstwa kierowca, 10% sprawstwa pieszy.
drodzy krzykacze, zacznijcie wysyłać na kursy kierowców. tak, dobrze usłyszeliście. Problemy w ruchu drogowym to my mamy w Polsce z KIE-ROW-CA-MI.
2019-11-10 23:28
gdy do wypadku nie doszło dzięki reakcj kierowcy a także sytuacje w których polucja uznała sprawstwo pieszego/rowerzysty za nieistotne (a w dodatku uciekł, wiec idziemy po najmniejszej linii oporu). Przykład: pieszy
gdy do wypadku nie doszło dzięki reakcj kierowcy a także sytuacje w których polucja uznała sprawstwo pieszego/rowerzysty za nieistotne (a w dodatku uciekł, wiec idziemy po najmniejszej linii oporu). Przykład: pieszy wlazł prosto pod koła w miejscu niedozwolonym, kierowca hamuje awaryjnie, kolejny za nim wjeżdża w niego. policja uzna za winnego tego, który nie wyhamował. I zanim napiszesz, ze maja racje spróbuj na torze takiego manewru. Nie da się nie trzymając olbrzymich odległości przy pełnym hamowaniu awaryjnym...
2019-11-11 01:42
2019-11-09 20:50
40tys wypadkow rocznie nie powodują rowerzyści, a..... "doskonale" znajacy przepisy, popartymi egzaminami kierowcy.
2019-11-11 11:27
Problem jest u źródła. Jak idziesz na kurs na prawko to nie uczą Cię jak masz jeździć poprawnie tylko jak masz zdać egzamin, później taki nowicjusz który zdał prawko sądzi że jest najlepszym kierowca na świecie a prawda
Problem jest u źródła. Jak idziesz na kurs na prawko to nie uczą Cię jak masz jeździć poprawnie tylko jak masz zdać egzamin, później taki nowicjusz który zdał prawko sądzi że jest najlepszym kierowca na świecie a prawda jest taka że zna tylko przepisy które musi znać na egzamini innych już nie zna, dodatkowo taki kierowca po kursie nie posiada żadnych umiejętności prowadzenia auta, bo do przodu każdy głupi i bez uprawnień potrafi pojechać, nie wie jak ma się zachować jak wpadnie w poślizg, idzie zima i znowu się zacznie płacz słabych kierowców że spadło 3cm śniegu i gdzie sa pługi i piaskarki
2019-11-09 21:31
Wpisywanie bzdur
2019-11-10 08:37
2019-11-10 10:13
Niestety nie idzie to w parze. Kierowcy samochodów są po egzaminach, prawo jazdy mają - a jak jeżdżą???
2019-11-11 11:32
Kierowcy są po kursie jak mają zdać egzamin a nie jak mają jeździć poprawnie większość nowych kierowców potrzebuje kilku lat aby nauczyć się jeździć poprawnie, a większość tych co nazywasz kierowcami to są tylko posiadaczami prawka
2019-11-11 09:45
U kierowcow egzaminy i kursy nic nie daja to co dadza u rowerzysrow?
2019-11-12 09:24
Obecnie we wszystkich szkołach podstawowych dzieci zdają egzamin na kartę rowerową. Miasto Gdańsk uruchomiło już taki program. Do tego przy szkołach są tworzone miasteczka rowerowe. Tak jest min. w Osowie.
2019-11-09 18:23
Ehe, ktoś liczy na łatwy stołek
2019-11-09 18:24
Trzeba było skopiować rozwiązanie z miast, w których podobny system działa z sukcesem!
2019-11-09 18:40
Ale tu nie miał być sukces. W co wy ludzie wierzycie, normalnie ręce opadają.
2019-11-09 18:57
pomysł na premiowanie elektryków (i histeryczne groźby wycofania się z projektu, jeżeli nie zostanie uwzględniony) przyszedł z Sopotu. Jednak MEVO - mimo porażki finansowej - coś pokazało. Nawet "biurowe damulki" i
pomysł na premiowanie elektryków (i histeryczne groźby wycofania się z projektu, jeżeli nie zostanie uwzględniony) przyszedł z Sopotu. Jednak MEVO - mimo porażki finansowej - coś pokazało. Nawet "biurowe damulki" i "biznesowi dżentelmeni" się do tego rwali kosztem komunikacji miejskiej. 25km/h okazało się wystarczające dla zabrania części pasażerów autobusom i tramwajom.
2019-11-09 22:23
zapomniałeś o seniorach. Też chętnie jeździliśmy Mevo korzystając z przyjemnością z jego wspomagania elektrycznego, Zwłaszcza na podjazdach na tarasy górne to się przydawało.
I jak nas nazwiesz? "Stretyczałe staruchy" do nas nie pasują, chociaż raczej nie jeździmy w obcisłym.
2019-11-09 18:24
Powielony regulamin istniejących sieci rowerowych w Polsce i na świecie.
2019-11-10 10:29
2019-11-12 14:00
"rowery rano "zjeżdżały" do głównych centrów biurowych, zwłaszcza w Oliwie, i brakowało ich na peryferiach, gdzie może nie było tak wielu użytkowników, za to rowerów potrzebowali bardziej" - co za bzdura. Rowery traiały
"rowery rano "zjeżdżały" do głównych centrów biurowych, zwłaszcza w Oliwie, i brakowało ich na peryferiach, gdzie może nie było tak wielu użytkowników, za to rowerów potrzebowali bardziej" - co za bzdura. Rowery traiały tam gdzie ludzie chcieli jechać. Rozumiem, że Pan Larczyński jest z peryferii i uważa, że jego potrzeby są ważniejsze. Zresztą wtedy rowery "zjeżdżałyby" do głównych ciągów komunikacyjnych i brakowałyby ich na peryferiach.
2019-11-10 19:54
czep się gościa że jest wykształcony :)
2019-11-11 01:48
2019-11-09 18:25
Żadne nowe Mevo. Żadnych dotowanych projektów. Chcesz jeździć rowerem to sobie go kup, dbaj, pilnuj, serwisuj. Wszystko, co jest dotowane skończy tak jak Mevo.
2019-11-09 18:44
chcesz likwidować komunikacje miejską, drogi i parkingi publiczne?
2019-11-09 18:54
2019-11-09 19:15
kupując bilet okresowy mamy koszt ok 3zł za dobę jazdy, to dotacja tu jest kilka razy większa niż przy rowerze... a rower miał abonament 90-120 min a nie cała dobę
2019-11-10 09:19
Placisz duzo wiecej na komunikacje publiczna niz koszt biletu okresowego. Placisz na komunikacje w podatkach. Komunikacja publiczna jest jednym z najdrozszych srodkow komunikacji. Taniej jest kupowac co roku 20 letniego
Placisz duzo wiecej na komunikacje publiczna niz koszt biletu okresowego. Placisz na komunikacje w podatkach. Komunikacja publiczna jest jednym z najdrozszych srodkow komunikacji. Taniej jest kupowac co roku 20 letniego grata i go zlomowac co roku niz placic na komunikacje publiczna. Niestety nawet jak nia nie jezdzisz to za nia placisz i to nie malo.
2019-11-10 11:21
i infrastruktury związanej z indywudualnym ruchem samochodowym i wtedy porównaj...
2019-11-11 09:27
Cepie
2019-11-12 03:21
2019-11-09 21:04
2019-11-09 22:28
2019-11-11 12:00
Miasta nie maja komunikacji miejskiej a ludzie mieszkaja w domkach=kapitalizm.
W Eurozonie ludzie są w chowie klatkowym ale mają na maxa kosztowną komunikację publiczną =socjalizm
2019-11-13 14:38
musisz mieć samochód żeby dojechać gdziekolwiek. emisja CO2 i innych spalin jest na tragicznym poziomie. martwiejące miasta i rozpełzłe suburbia - to twoja Ameryka. nikt zdrowy psychicznie nie chciałby tego dla siebie.
2019-11-09 19:08
Gdyby był konsekwentny to powinien żądać likwidacji wodociągów, kanalizacji i sieci elektrycznej. Każdy powinien mieć własną studnię, szambo i generator prądu
2019-11-10 08:41
ale rozumiem, że chciałeś coś napisać
2019-11-10 09:41
.. a indywidualnym ?
2019-11-11 18:33
że to jest współdzielone?
2019-11-09 18:47
oj, nie byłeś ty nigdy, bidaku, za granicą, oj nie!
2019-11-09 19:06
Tylko, że za granicą dba się o to, co publiczne, czyli wspólne.
A tutaj było mnóstwo przykładów, jak ludzie żyjący w tym kraju traktują dobro wspólne.
Nie tylko rowery, ale wszystko nowe, co nas otacza, najlepiej zniszczyć.
2019-11-09 19:21
Dba? Pierwszy system rowerów miejskich w Paryżu wylądował w Sekwanie. hahaha
2019-11-09 19:23
każdego dnia uczysz tego swoje dzieci. Rzucą zabawke czy jedzenie, to ty podniesiesz, posprzątasz, dzięki temu rośnie pokolenie przekonane że może rzucić, a zawsze "niewidzialna ręka" posprząta.
2019-11-09 19:41
2019-11-09 21:04
2019-11-10 18:38
Co za głupota - drogi należą do państwa,także nad autostradami pieczę powinno mieć państwo bo to dobro wspólne,co innego nieruchomości te posiadają właścicieli,ale nie sieci przesyłowe bo to wprowadza ferment społeczny.
2019-11-09 18:31
36mln to po 500zł daje 72000 rowerów najlepiej zadbanych jak to możliwe, i miasto nie musi wydać ani złotówki na obsluge. Proste, prawda?
2019-11-09 18:43
Idea publicznego roweru polega na tym, że używasz kiedy potrzebujesz, nie musisz planować rano, ze wieczorem będziesz wracał rowerem itd
2019-11-09 19:27
Czy o co chodzi?
2019-11-09 20:39
tysiąc ludzi przyjezdża do sklepu na zakupy:
masz albo tysiąc zaparkowanych prywatnych rowerów
parking po horyzont
albo dziesięć, użytych po sto razy
niewidocznych
2019-11-11 05:50
1000 ludzi to 1000 samochodów.
2019-11-09 21:55
jak rano pojedziesz do pracy autobusem, to skąd weźmiesz wieczorem rower, który został w domu?
2019-11-10 12:43
.
2019-11-10 15:57
bo mi tak wygodniej, bo nie mam gdzie roweru zostawić... bo po pracy idę jeszcze gdzieś gdzie rowerem nie podjadę, nie mam gdzie zaparkować... bo pogoda może się zmienić itd
2019-11-09 22:58
prywatnego nie zostawisz, nie podjedziesz innym srodkiem komunikacji. w artykule masz to ładnie wyjaśnione. wystarczy przeczytac
2019-11-09 20:45
2019-11-10 12:44
Lepiej niż ostatnio?
2019-11-10 09:24
dofinansowuje zakup prywatnego roweru, nawet drogiego
2019-11-10 09:25
Proste i głupie
2019-11-10 12:41
Na własności prywatnej, pomysl o tym.
2019-11-10 09:26
2019-11-10 11:45
Bo następny przetarg wygra firma za 50 albo 60 baniek
2019-11-10 14:40
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.