2020-02-03 07:23
Opinia wyróżniona
Tylkk i wylacznie, szybką komunikacją mozna to naprawic. Wezel przesiadkowy za miastem i tramwaj ktorym w 10 minut dojedziesz do centrum. Nie tak jak dzis 30
2020-02-03 14:23
Tramwaju nie będzie bo nasypy. Przecież nie można ich zlikwidować bo może za 10-15 lat się przydadzą i co wtedy???
2020-02-03 12:33
Ludzie są wygodni, bardzo chętnie korzystają ze swoich automobili jednak.
2020-02-03 13:08
to zaczynają rozpatrywać inne opcje, w tym zwłaszcza rower + SKM
2020-02-03 12:32
Wystarczy brać przykład z miast zachodnich i innych nowoczesnych z całego świata!!
2020-02-03 13:12
tylko kompleksowe, systemowe rozwiązania nie wykluczające opłat za wjazd do centrum lub stosowanie innych ograniczeń dla ruchu i parkowania samochodów, połączone z promocją korzystania z ruchu pieszego i rowerowego:
tylko kompleksowe, systemowe rozwiązania nie wykluczające opłat za wjazd do centrum lub stosowanie innych ograniczeń dla ruchu i parkowania samochodów, połączone z promocją korzystania z ruchu pieszego i rowerowego: zadbanie o jakość - wygodę i bezpieczeństwo dostępu do przystanków komunikacji zbiorowej, zwłaszcza - w naszych warunkach - stacji SKM i PKM wraz z zapewnieniem częstotliwości połączeń co 5 minut w naszych warunkach może przyczynić się do zmiany zachowań komunikacyjnych. Bez linii szybkiego tramwaju lub SKM do dzielnic Gdańsk Południe nic się nie zmieni.
2020-02-03 14:41
2020-02-03 17:24
podważam wiarę w możliwość zmian zachowań komunikacyjnych mieszkańców i przyjezdnych korkujących ul. Armii Krajowej w wyniku stawiania wyłącznie na rozwój (poprawę jakości funkcjonowania) komunikacji zbiorowej.
2020-02-03 12:22
To na pewno zachęci wszystkich do podróży komunikacją miejską.
2020-02-03 12:17
Dokładnie tak. Za każdym razem jak tamtędy jadę to mysle o tramwaju - szkoda bo linie tramwajowe są w Gdańsku beznadziejne - ruszają się tylko jednym głównym szlakiem - powinny być odnogi. Miasto się rozbudowuje na
Dokładnie tak. Za każdym razem jak tamtędy jadę to mysle o tramwaju - szkoda bo linie tramwajowe są w Gdańsku beznadziejne - ruszają się tylko jednym głównym szlakiem - powinny być odnogi. Miasto się rozbudowuje na południe a linie cały czas te same - autobusy stoją w korku. Prosze zobaczyć jak jest rozbudowana sieć komunikacji w Warszawie trwaj jest wsEdzie dodatkowo metro i autobusy. Tam nawet nie opłaca się wsiadać do samochodu.
2020-02-03 10:53
2020-02-03 09:20
przestać budować ościenne osiedla wokół miasta :)
2020-02-03 13:40
Wysłać słoiki tam skąd przyjechali i będzie ok.
2020-02-03 10:25
Jak nie da się zrobić estakady, ani wydłużyć lewoskrętu to może dorobić drugi, krótki pas do skrętu w lewo. Na ostatnim zdjęciu (nr 6) doskonale to widać, że aż się prosi ;)
2020-02-03 09:31
Dokladnie, a w miastach wprowadzic zakaz ruchu pojazdow. A parkowanie 100zł za minute. O to zlikwiduje korki. Za to codziennie bedzie widac tysiace Gdanszczan chodzace pieszo 10km do pracy... piekna perspektywa. Tak samo
Dokladnie, a w miastach wprowadzic zakaz ruchu pojazdow. A parkowanie 100zł za minute. O to zlikwiduje korki. Za to codziennie bedzie widac tysiace Gdanszczan chodzace pieszo 10km do pracy... piekna perspektywa. Tak samo widok bezdomnych spiacych na stacji bo nie stac ich na kupno mieszkania (bo pewnie masz wrazenie ze osiedla powstaja na brzegach miast bo taka moda?), to bedzie piekny widok... az szkoda ze nie jestes glownym architektem i urbanista Gdanska... to by dopiero byl widok.
2020-02-03 11:32
Godzinę policyjną i uliczne łapanki i będzie spokój
2020-02-03 14:03
to jest najlepszy środek na powiększenie dzietności
2020-02-03 09:17
Autobusy, szczególnie na gaz lub elektryczne i buspasy to jest rozwiązanie. Awaria jednego nie blokuje połowy miasta na pół dnia, można łatwo zmienić trasę w razie potrzeby, jest większa elastyczność. A do tego buspasem
Autobusy, szczególnie na gaz lub elektryczne i buspasy to jest rozwiązanie. Awaria jednego nie blokuje połowy miasta na pół dnia, można łatwo zmienić trasę w razie potrzeby, jest większa elastyczność. A do tego buspasem może pojechać karetka pogotowia, inne służby, taksówki.
Wszyscy się podniecali tym, że tramwaj doprowadzili do Świętokrzyskiej i co? Skorzystałem testowo i dziękuję, 50 min trwa przejazd z pętli do Oliwy, a jeszcze na pętlę trzeba się jakoś dostać. Na razie zostaję przy samochodzie.
Podobną historię słyszałem o Kokoszkach - od kiedy podróżnych zmuszono do przesiadania się na tramwaj na Kartuskiej skracając trasę autobusów, wielu podziękowało i przesiadło się do samochodów.
Czas skończyć z tą utopią.
2020-02-04 00:19
Tramwajom mówimy nie
2020-02-04 13:30
odpowiada za to planista miasta, włodarze itp. kórzy pozwalaja na zabudowe bez rozbudowy szlaków komunikacyjnych- jezeli linie tramwajowe byłyby budowane wprost proporcjonalnie co osiedla to byłby zupełnie inny komfort transportu zbiorowego.
wybudowali osiedla a teraz mysla o skm na poludnie - porazka - przykłady można mnozyc w nieskoncznosc
2020-02-03 08:07
Opinia wyróżniona
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na
W ciągu 10 lat zrealizowano sporo inwestycji rodem z latem 70': al. Żołnierzy Wyklętych (z tunelami dla pieszych), al. Płażyńskiego i tunel pod Martwą Wisłą (bez chodnika, drogi rowerowej), al. Havla, Węzeł Groddecka (na którym pieszy czeka 2 min by dostać zielone na 5 sekund), trasę W-Z (polecam przejażdżkę krajoznawczą autobusem 167 albo 168, który teraz "kręci bączki" bo niedałosię wyznaczyć przystanków przy głównej jezdni). Ktoś na tym zyskał? Piesi olani, rowery olane, komunikacja miejska olana, a dla samochodów niby lepiej, ale jakoś w godzinach szczytu wszystko jak stało, tak stoi nadal.
Zacznijmy uczyć się na błędach.
2020-02-06 08:29
2020-02-03 23:50
zapomniałeś o Obwodnicy też przebiega przez miasto i do tego brak chodnika oraz ścieżki rowerowej
2020-02-03 17:52
2020-02-03 15:30
Pamiętam jak budowali nasypy a mieszkałem nieoopodal to zadnych podpór ani betonowych fubdamentów - podpory i betony to mają ZDIZ we łbach!
2020-02-03 12:42
... Co twierdzą, że uczyć się trzeba w szkole, a nie na błędach.
2020-02-03 13:18
et haec facienda et illo non omittenda: i to robić, i o tamtym nie zapominać
2020-02-03 10:21
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego
druga sprawa to pomysł na miasto. do tej pory buduje się korytarze do centrum i z centrum i nikogo nie najdzie refleksja, że zamiast topić kasę w rozszerzaniu przepustowości, powinno się tego zaprzestać, a zamiast tego planować wyrzucenie z centrów biur, urzędów, szkól itd. trzeba rozproszyć ruch. opłata za wjazd do centrum też wpłynęłaby na wiele wygodnych osób. znam co najmniej kilka osób jeżdżących z Chełmu 3km do miasta autem co rano do pracy. nie dość, że powiększają korki to zapychają parkingi. nie tak powinno wyglądać miasto. tak się robi na wsi. wszyscy za to płacimy podatki.
2020-02-03 13:17
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość
zintegrowanej polityki przestrzennej (miasto krótkich odległości) i komunikacyjnej. W warunkach aglomeracji trójmiejskiej miejsca pracy powinny być skupiane wokół stacji i przystanków SKM i PKM, której częstotliwość połączeń powinna istotnie wzrosnąć: równy takt nie rzadziej niż co 5 minut w przypadku SKM na całym odcinku od Tczewa do Wejherowa, na początek od Pruszcza do Rumi. Oczywiście kolej do Gdańska Południe, ale na pewno nie budowa estakady dla samochodów nad Łostowicką.
2020-02-03 13:28
Wiec nie mam pojecia o co chodzi
2020-02-03 10:24
Jeżdżę do pracy Chełm-Kokoszki. Chętnie przy dobrej pogodzie pojechałbym rowerem ale włos się jeży na głowie jadąc ul. Kartuską. Kilka razy udałem się autobusem 167 - to jest jakiś żart! Zostaje niestety tylko samochód.
2020-02-03 16:12
Co nie tak ze ścieżką rowerową na Kartuskiej ? NO chyba że chodzi ci o górny kawałek ;)
2020-02-03 10:49
Mieszkam na Kokoszkach i co rano jadę na Siedlce - jest korek , w dużej mierze przez przebudowę drogi na jasieniu (no cóż trzeba przecierpieć) ale w tym czasie w stronę obwodnicy jest luźno .....
autobus jak to autobus musi zatrzymać się na przystankach a to generuje czas ;)
2020-02-03 08:11
Piesi i rowerzyści olani tak to wygląda. Proponuje temu geniuszowi co wymyślił ten guzik do zmiany świateł na al Havla / Warszawska żeby sam się przejechał tam rowerem !
2020-02-03 08:58
nic nie jedzie, już dawno poza godzinami szczytu, ale twardo czerwone 2 minuty... no i dwie fazy, żeby dostać się na drugą stronę, to moje ulubione rozwiązanie...
2020-02-03 15:17
2020-02-03 07:00
Dlaczego jeszcze nie powstał?
2020-02-03 07:13
a dosłownie przed chwilą pojawił się artykuł o tym ze stadion dostanie 9 mln złotych na nowe oświetlenie.... nosz ku****
A ten Pan urzędnik to takie bajki może dzieciom wciskać
2020-02-03 07:20
to są różne pozycje budżetowe
2020-02-03 07:32
No i ? Można to "przeksięgować" - ważne, że kasa jest w jakiejkolwiek pozycji.
2020-02-03 07:59
Kiedyś developer musiał drogi dojazdowe budować a nie miasto . Dziś datek Grodzkiego załatwia sprawę . Kiedy do was to dotrze ?
2020-02-03 09:32
samo marudzenie nic nie zmienia
2020-02-03 10:24
2020-02-03 08:25
Coś tam znajdzie , może złoto?
2020-02-03 08:30
Masz panno jakiś pomysł , czy tylko do pracy przychodzisz?
2020-02-03 08:41
o moj boze Dulkiewiczowo obrazajo naszo joanne d'arc!
2020-02-03 08:33
Musi na marsz rowerów rezerwować środki
2020-02-03 07:40
Hehe jaka nowomowa
2020-02-03 07:58
Na ECS trzeba 12 milionów . Dalej na nich głosujecie ?
2020-02-03 08:02
a na kogo Ty bys zagłosował ?
2020-02-03 08:21
2020-02-03 18:21
On na nikogo głosować nie może,bo mieszka pod Gdańskiem.
2020-02-03 08:04
Ja u siebie w mieszkaniu wymieniłem wszystkie żarówki , zastąpiłem je drogimi ale oszczędnymi by w przyszłości mniej płacić za energię.Do tego dochodzi ochrona srodowska bo zużywm mniej energii.
2020-02-03 08:22
Zwykła żarówka świeci dłużej niż lewacka energooszczędna
2020-02-03 08:32
2020-02-03 09:33
tak sie martwisz o oczy ale gapisz sie w telefon i telewizor... one oczu nie niszcza?? Ksiazke poczytaj...
2020-02-03 08:32
prawacka ekonomia
2020-02-03 10:26
2020-02-03 09:33
a te lewackie energooszczedne to jeszcze maja przekaz podprogowy aby nie glosowac na PiS prawda?
2020-02-03 10:27
Nie wiem
2020-02-03 15:59
Odmawiasz koncernom prawo do rozwijania nowych technologii w dziedzinie żarówek ?
A ich użytkownikom prawa do oszczędności ? Każdy ma bulić zawyżone rachunki ?
W tym firmy - zamiast na płace ?
2020-02-03 15:57
mam twarda narodowosocjalistyczna zasade, ze 1000pln idzie na rozrywke. Jesli nagle wyskoczy mi nagly powazny koszt np. pilny zabieg to nie ma bata, aby przesunac srodki. Wszak rozrywka, piwko i szlugi maja zarezerwowany budzet. Kiedy skonczy sie w PL narodowy socjalizm?
2020-02-03 08:40
frekwencja -5k na 45k stadionie ,koszt utrzymania i dofinansownie to fanaberia.na ten poziom gry to wystarczy klepisko na traugutta .Druga fanaberia -barierki nad motlawa (chyba ze szwagier ma firme od barierek ;) ) w wenecji ktos widzial barierki?
2020-02-03 11:18
Podejmujących nietrafione decyzje bez żadnej odpowiedzialności - Won!
2020-02-03 07:13
W obu kierunkach. Ostatnio wracam w kierunku Gdańska i wydłużenie prawo i lewo skrętu bardzo by pomogło prosto mało kto jedzie. A miejsca jest z 200 m na to, koszt w stosunku do budowy estakady praktycznie szczątkowy. W drugą stronę puki co powinno się rozebrać cz nasypu nowy projekt i tak ze starym nie będzie pasował
2020-02-03 13:22
2020-02-03 07:15
Piniedzy nie ma i nie będzie!
2020-02-03 07:17
Tak też powiedział Hiacynt Vincent z PO.
2020-02-03 08:23
2020-02-03 07:19
że nie powstał to jedno, a że się nic nawet o tym nie wspomina to już mocno śmierdzi, zwłaszcza, że teren o palowany tylko budować. Komu zależy, żeby ludzie tracili czas i nerwy?
2020-02-03 08:33
Nikt ich do 4 kółek nie wpycha
2020-02-03 09:27
Miastu aby próbować udowodnić że komunikacja miejska jest super, choć rzeczywistość jest inna...
2020-02-03 07:23
A na coś pożytecznego już nagle nie ma.
2020-02-03 08:01
Sprawdź spółki powiązane ze stadionem . Ciekawe nazwiska .
2020-02-03 08:24
Odpowiem, nigdy
2020-02-03 16:00
2020-02-03 07:27
nie ma chętnych do płacenia
2020-02-03 08:19
2020-02-03 08:24
2020-02-03 16:01
2020-02-03 16:01
2020-02-03 16:33
Wolę ECS od zbędnego wiaduktu. To pieśń przeszłości, lat 70tych, Gierka itp. Dziś tylko rozwój komunikacji publicznej.
2020-02-03 08:25
Ach ten Kaczyński . Ratujmy Dulkiewicz
2020-02-03 08:34
Przecież PiSowy rzad stać na taką wspaniałomyślność. A może nie? (HEHE)
2020-02-03 08:45
Czy tylko aby pierwszy napisać ?! Pełno takich fachowców na yt wykopie w komentarzach. Wszystko wiedzą
2020-02-03 10:47
Estakada była elementem realizowanego skrzyżowania. Wykonano nasypy, które widać oraz palowanie (był projekt techniczny estakady). W tym samym czasie wystąpił nagły problem remontu wiaduktu Błędnik, na który miasto nie
Estakada była elementem realizowanego skrzyżowania. Wykonano nasypy, które widać oraz palowanie (był projekt techniczny estakady). W tym samym czasie wystąpił nagły problem remontu wiaduktu Błędnik, na który miasto nie miało pieniędzy. Pilne ich poszukiwanie poskutkowało decyzją o rezygnacji z budowy estakady na trasie W-Z nad ulicą Łostowicką i rezygnacji z budowy tunelu dla pieszych pod ul. Grunwaldzką, który miał powstać jako wspólna inwestycja Manhattanu i Miasta. No i kropka.
2020-02-03 10:54
a gdzie Nowa Świętokrzyska ,SKM na południe ,węzeł Kowale ,wiadukt Łostowicka ( nad Kartuską ) .....Wyzwania czekają a tempo żówie natomiast deweloperzy mają tempo ekspresowe także w akceptacji zezwoleń na budowę ze
a gdzie Nowa Świętokrzyska ,SKM na południe ,węzeł Kowale ,wiadukt Łostowicka ( nad Kartuską ) .....Wyzwania czekają a tempo żówie natomiast deweloperzy mają tempo ekspresowe także w akceptacji zezwoleń na budowę ze strony Urzędu Miasta Gdańsk.Opóźnienia w inwestycjach drogowych i rozwój deweloperki powodują ,że mieszkąńcy stoją w korkach ( ci starzy ,nowi).Czy ktoś już stracił panowanie nad rozwojem miasta ? Może ktoś by przeprowadził badania nad skutkami ciągłego stresu spowodowanego gigantycznymi korkami.
2020-02-03 13:21
doprowadziłoby to do przesunięcia korków w stronę i tak już zakorkowanego centrum miasta.
Między jezdniami Armii Krajowej powinna powstać linia szybkiego tramwaju lub SKM, na takie rozwiązanie to może i estakada by
doprowadziłoby to do przesunięcia korków w stronę i tak już zakorkowanego centrum miasta.
Między jezdniami Armii Krajowej powinna powstać linia szybkiego tramwaju lub SKM, na takie rozwiązanie to może i estakada by się przydała. Nie ma sensu zwiększanie przepustowości dróg dojazdowych do centrum dla samochodów: warto natomiast zwiększać wydolność systemu transportowego dla ludzi nie korzystających z najbardziej terenochłonnych pojazdów czyli samochodów prywatnych.
2020-02-03 07:00
Wybudowac kolej i tramwaje.
2020-02-03 07:35
Należy jechać w przeciwnym kierunku!
2020-02-03 07:57
Popatrzcie jak rusza się po zmianie sygnalizacji. Na żółtym to już powinien gazu dodawać ale niestety tak nie jest. Pierwszy rusza z opóźnieniem. Drugi robi to samo, rusza nie po zmianie sygnalizacji tylko wtedy kiedy
Popatrzcie jak rusza się po zmianie sygnalizacji. Na żółtym to już powinien gazu dodawać ale niestety tak nie jest. Pierwszy rusza z opóźnieniem. Drugi robi to samo, rusza nie po zmianie sygnalizacji tylko wtedy kiedy pierwszy oddali się znacznie... itd. Zamiast na sekwencji przejechać mogłoby 30 samochodów to przejeżdża 15. W dużym korku po taki opróżnieniu spod sygnalizatora pojazdy uzupełniają się jeszcze wolniej. Stąd tzw jazda na półsprzęgle. I tu leży edukacja. Szkoły jazdy nie kształcą kierowców tylko roboty. Opieszałość pod sygnalizatorem to główny (nie jedyny!) powód korków. Niestety tego nie da się ogarnąć bo tego nikt nie rozumie. Słabo z wyobraźnią. Na ulicy rządzi stopa lub strach. Logiki i taktyki brak u kierowców. Jeśli ktoś się czuje obrażony to przepraszam ale ja przez wiele lat codziennej jazdy obwodnica nie zauważyłem nigdy poprawnie włączającego się auta z pasa rozbiegowego za to wypadków tym spowodowanych dziesiątki...
2020-02-03 08:10
Dzieki temu, ze pierwszy kierowca troche zasypia, nie zderza sie z tym co wjechal na 'glębokim pomarańczu'. Najpierw niech się nauczą szanować światła.
2020-02-03 08:36
Połowa długości korka na Miszewskiego to efekt śpiących misiów.
Zielone światło na wprost w Do Studzienki, ale przez skrzyżowanie to przetaczanie się z prędkością 20 km/h.
2020-02-03 12:02
Czasem patrzę przez szybe na sąsiedni pas to niektórzy nie potrafią obsługiwać auta. Poziom wyszkolenia kierowców to dno. Owszem zdarzy się czasem jakiś mistrz ale najczęściej też kozak a tacy psują wszystko łącznie z zieloną falą.
2020-02-03 07:54
duże rondo turbinowe
2020-02-03 09:41
Głąby nie potrafiłby się włączyć a potem poprawnie zjechać.
2020-02-03 07:58
[ co sądzisz że sypialnie wokół , Banino czy Żukowo przesiądą się na transprt publiczny? Optymista.
2020-02-03 08:10
1) Wrzucić kilka dodatkowych miliardów w ułatwianie Baninom i Żukowom dojazdu, dzięki czemu więcej podatników wyprowadzi się do Banin i Żukowów. Siłą rzeczy kupi kolejne samochody i totalnie zakorkuje tą rozbudowaną
1) Wrzucić kilka dodatkowych miliardów w ułatwianie Baninom i Żukowom dojazdu, dzięki czemu więcej podatników wyprowadzi się do Banin i Żukowów. Siłą rzeczy kupi kolejne samochody i totalnie zakorkuje tą rozbudowaną infrastrukturę.
2) Skupisz się na rozwoju transportu wewnątrzmiejskiego przy jednoczesnym ograniczaniu bezpłatnej bazy parkingowej, dzięki czemu Żukowo przypomni sobie o PKM a Banino wróci albo zapłaci. W efekcie średnia prędkość poruszania się po mieście wzrośnie.
Cały bardziej od nas doświadczona część świata już od lat 70-tych idzie opcją drugą i nie narzeka, my ciągle wierzymy w opcję pierwszą. I co roku bardziej płaczemy, a budżety miast już nie mają na bieżące remonty i dziesiątki innych potrzeb.
2020-02-03 07:01
Kolej,tramwaje.I rzucić 500 mln na inwestycje a nie 10 mln na łatanie dziur.Shadow and dust...
2020-02-03 07:59
A kto ma to rzucić ? Zgodzisz sie na wyższe podatki?
2020-02-03 08:29
Ew. banaś zamiast w hoteliki na godziny .... :)
2020-02-03 12:45
... Powinna być sprzedana w przetargu a nie wymieniona z radnym za kilka mieszkań. Bo w przeciwieństwie do "wież" to był majątek gminy.
2020-02-03 14:25
jak bym wolał nowe drogi zamiast uciążliwej elekrociepłowni opalanej śmieciami zwanej potocznie spalarnią
2020-02-03 08:39
2020-02-03 07:02
a dzisiejsze władze zastanawiają się co tam powinno być ;//
robiąc W-Z powinniście włodarze uwzględnić te wiadukty!
2020-02-03 07:33
dziw bierze że jeszcze tego wiaduktu nie ma + dłuższe lewo i prawoskręty w obie strony
2020-02-03 09:31
to można by wydłużyć światła dla lewoskrętnych i w poprzek AK. Korki zmniejszyły by się we wszystkich kierunkach na tym skrzyżowaniu. Co nie oznacza że nie zakorkowało by sie gdzieś dalej...
2020-02-03 08:46
Należałoby zrobić analizę... To rób! Korki są od wczoraj? Korki są od dawna i taka analiza powinna być już gotowa w teczce a nie pieprzy farmazony dopiero gdy media zapytają. No a końcówka.... Estakada to nie takie proste, wydłużyć lewoskręt - nie da się bo estakada. Ej, człowieku, co ty z Gdyni jesteś? Nie da się i nie da się.
2020-02-03 10:52
Zgadzam się, ale... jak powiada klasyk.
Kasa misiu, kasa. Z kasą w Gdańsku cieniutko.
2020-02-03 10:39
te wiadukty nie są potrzebne mieszkańcom Gdańska.
Czy mieszkańcy Gdańska mają płacić za inwestycje pomagające degradować śródmieście kolejnymi tysiącami samochodów?
Dobry plan.
2020-02-03 12:01
Gdańsk to nie tylko Główne Miasto. Szok, prawda?
2020-02-03 16:05
pomieścić auta nowych pól miliona mieszkańców o czym marzy niejeden tu forumowicz, pragnący też prawa wjazdu autem do centrum każdemu mieszkańcowi ?
2020-02-03 07:04
Rowery to przyszłość
2020-02-03 08:43
albo postawić zakaz wjazdu dla samochodów. To spowoduje zanik korka i sprawa z głowy.
2020-02-03 09:51
Na ochotnika będziesz woził towary do sklepów rowerem ?
2020-02-03 09:54
dziesiątki tysięcy osobówek
2020-02-03 10:40
Prawda....dojedź z Banina do Gdańska autobusem
2020-02-03 11:22
pkm-ką sobie jedź
2020-02-03 16:08
technologiczny daje rowery cargo z odpowiednim wspomaganiem elektrycznym ?
2020-02-03 10:53
Przyszłość to teleportacja.
2020-02-03 11:21
najlepiej w tunelu areodynamicznym
2020-02-03 15:56
to jest to albo rowery tandemy z przyczepka :)
2020-02-03 07:04
Tylko transport zbiorowy rozwijać a nie drogi budować , dość spalin w mieście. Za tania jest ropa niestety i każdy dzban kupuje byle kopcącego szrota po dziadku z wermahtu i jest panem szos.
W Berlinie 300 samochodów na 1000 mieszkańców w Gdańsku 600.
2020-02-03 07:15
Gdzie na m do Berlina. Tam jest kilkanaście lini metra/szybkiej kolei nadziemnej. U nas jedna SKM i budowana w tempie ślimaczym PKM. Na zbudowanie takiej sieci komunikacji miejskiej jak w Berlinie nie ma szans nawet
Gdzie na m do Berlina. Tam jest kilkanaście lini metra/szybkiej kolei nadziemnej. U nas jedna SKM i budowana w tempie ślimaczym PKM. Na zbudowanie takiej sieci komunikacji miejskiej jak w Berlinie nie ma szans nawet Warszawa nie mówiąc już o Trójmieście. Po pierwsze nie ma środków ( potrzebne dziesiątki miliardów PLN, suweren woli socjal ) a do tego wola polityczna. Jak to funkcjonuje widać najlepiej przy tworzeniu wspólnego biletu w Trójmieście.
2020-02-03 07:17
Nie ma pieniędzy na transport zbiorowy, bo miliardy marnuje się na udogodnienia dla kierowców!
2020-02-03 08:06
Akurat z kazdego litra paliwa jest tak wielki podatek, ze nie dosc ze kierowcy napedzaja te rozbudowy to jeszcze płacą za przejscia itd.
2020-02-03 08:26
Czyli jakby jeszcze złotóweczkę każdy z litra dopłacił, to by nas było stać na koleje.
2020-02-03 08:37
2020-02-03 10:04
Na drogi miejskie z podatków specyficznych dla kierowców nie idzie ani złotówka, a to co idzie nie pokrywa kosztów budowy i utrzymania infrastruktury pozamiejskiej. Więc to niezmotoryzowani dotują zmotoryzowanych.
2020-02-03 08:48
Miliardy? bzdura, no ale dziesiątki milionów pewnie tak, tylko jest pewna różnica z każdego samochodu i paliwa jest "haracz" który kierowca musi zapłacić a co Państwo otrzymuje za rowerzystę albo pieszego?....nic
2020-02-03 07:19
A urzędnicy nic nierobienie, bo tak lepiej i bezpieczniej.
Więc jest jak jest.
2020-02-03 08:45
Kolejny z du..y ekolog się znalazł...dramat, dlaczego obrażasz kierowców? czy naprawdę twój intelekt jest taki ograniczony?
2020-02-03 16:16
ze ja jako kierowca będę z tobą solidarny ? A z jakiej to niby racji ?
Możesz być słabym kierowcą (a takich nie brakuje, o czym świadczą kroniki wypadków czy np. filmiki z kamer samochodowych prezentowanych na youtube), a tacy powinni nie pchać się za kierownicę dla bezpieczeństwa swojego i innych i jeździć "zbiorkomem".
2020-02-03 08:55
2020-02-03 12:38
2020-02-03 07:04
Prosta i oczywiste rozwiązanie.
2020-02-03 07:09
I korek przenosi sie na kolejne skrzyzowanie
2020-02-03 09:35
ci co skręcają na tym skrzyżowaniu i ci co jadą w poprzek mieli by łatwiejszy i szybszy przejazd. Można by wydłużyć im światła zielone co udrożniło by Łostowicką i Havla
2020-02-03 09:55
2020-02-03 10:49
2020-02-03 16:05
2020-02-03 07:12
2020-02-03 07:31
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-wlasciwie-kosztuje-budowa-ECS-n54387.html
2020-02-03 16:19
No tak zapomniałem, mało Polaków czyta książki.
Po co je drukować ? Lepiej kasę dać na drogi, aby janusze mogli urządzać nocne wyścigi.
2020-02-03 08:12
Na oswietlenie do stadionu to maja...
2020-02-03 07:28
2020-02-03 07:30
2020-02-03 09:22
Dasz te pieniądze w błoto bo czas jazdy będzie taki sam i staniesz na następnym skrzyżowaniu. Amerykanie to przetestowali w praktyce - nawet jak zrobisz po 5 pasów w jedną stronę i wielopoziomowe skrzyżowania to będzie korek. To nie ma sensu. Stąd i oni stawiają teraz na komunikację publiczna
2020-02-03 10:51
Tu jest specyficzna sytuacja. WZ jest drogą tranzytową do Obwodnicy Zachodniej. jak ludzie jadą do węzła karczemki i dalej np. do Gdyni to im tramwaj nie pomoże.
2020-02-03 07:05
Lobby samochodowe widać ma się doskonale, powinien pojawić się tramwaj na Armii Krajowej aż do Kokoszek
2020-02-03 08:12
"Szybki tramwaj" czy Ty się słyszysz?
6 min jadę samochodem ujeścisko - okopowa. Tramwaj 22 min. Rozumiesz różnice?
BTW jeżdżę na 06:00 i korków nie mam.
Jest sposób na korki- zróżnicować godziny rozpoczęcia pracy od 06:00 do 14:00 i korki znikną. Ale jeśli wszyscy muszą na 08:00-09:00 cisnąć to są tego efekty.
2020-02-03 08:39
z marnym skutkiem.
Sorry, przyszłością jest transport zbiorowy.
2020-02-03 13:25
bez poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do przystanków i stacji komunikacji szynowej nie uda się zmienić nawyków osób cierpiących na samochodozę.
2020-02-03 18:27
Tylko 6 minut,a samochodziarzom to jest zbyt długo,bo jeszcze kombinują jak przyspieszyć. Gdyby tramwaj ,czy autobus jechał szybciej niż samochód to autem jeździłaby mniejszość.Armii Krajowej przez większą część doby jest zupełnie pusta.Czy warto dla zlikwidowania czterogodzinnych korków ładować miliony?
2020-02-03 07:05
Dolozyc kontrapasow buspasow zwezic i jezdnie. Postawic zakaz. To na pewno pomoze.
Żartuje
2020-02-03 08:11
2020-02-03 09:11
Chciałeś zabłysnąć kiepskim żartem, a to akurat jest dobre rozwiązanie.
2020-02-03 10:00
2020-02-03 10:42
P&R przy obwodnicy. Przesiadka na autobus (co 3-5 minut, nie co godzinę, wtedy to nie ma sensu).
2 linie - jedna jeżdżąca do OBC, Druga do Gdańska Głównego.
I tak, to by pomogło. Żadna rozbudowa
P&R przy obwodnicy. Przesiadka na autobus (co 3-5 minut, nie co godzinę, wtedy to nie ma sensu).
2 linie - jedna jeżdżąca do OBC, Druga do Gdańska Głównego.
I tak, to by pomogło. Żadna rozbudowa dróg nie pomoże. Codzienne dojazdy z punktu A do B nie powinny być realizowane samochodem w standardzie 1x1.
Nie ma fizycznie możliwości zmieszczenia w mieście codziennie 300-400k samochodów bez korków i problemów z parkowaniem. NIe mówiąc o hałasie, stresie i spalinach.
2020-02-03 20:00
Najlepiej tak ustawić światła by puszczały po 3 auta pomimo braku ludzi na przejściu dla pieszych, tak jak teraz jest na starym odcinku Bulonskiej kiedy wszyscy się spieszą do pracy rano.
2020-02-03 07:06
Jakoś to będzie
2020-02-03 07:57
nie ma budżetu na nowe estakady, starych pali też rozebrać nie można, bo za 30 lat może się ktoś zdecyduje je odkopać. A sprawdził w ogóle ktoś, czy one się do czegoś jeszcze w ogóle nadają?
2020-02-03 08:00
Co Ty byś zproponował?
2020-02-03 08:05
2020-02-03 17:33
to jest niezgodne z intuicją, ale sprawdzone w praktyce
2020-02-03 08:01
a nasypy mogą jeszcze do czegoś posluzyć, nie wiadomo do czego i kiedy ale mogą. Trzeba zrobić analizy bo 20 lat nayspy sobie leżały i trzeba dalej analizować przez kolejne 20 lat czy moga polezeć. A betonowe fundamenty
a nasypy mogą jeszcze do czegoś posluzyć, nie wiadomo do czego i kiedy ale mogą. Trzeba zrobić analizy bo 20 lat nayspy sobie leżały i trzeba dalej analizować przez kolejne 20 lat czy moga polezeć. A betonowe fundamenty to prezent dla archeologoów, za 100 lat ktoś je rozkopie i bedzie się zastanawiał do czego miały słuzyć zachowane resztki fundamentów z eopki demokracji platformianej.
2020-02-03 08:39
2020-02-03 09:12
Po nowemu to będzie jak się odspawacie od swoich złomów.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.