Opinie (126) 5 zablokowanych

  • (2)

    A teraz dzien w dzien awarie i paraliz.

    • 45 68

    • A takze na kazdym kroku stygmatyzowanie ludzi popierajacych alternatywne srodki transportu. Proby wykluczania nie tylko ludzi ale takze rowerzystow.

      • 9 21

    • Maruda

      Artykuł o historii a maruda zawsze się znajdzie to źle to niedobrze wszystko do du....Ach to optymistyczne nastawienie do życia

      • 25 4

  • wspaniały układ był za Niemca . (7)

    Odbudować.

    • 99 18

    • Tearaz jest lepszy i dużo większy

      • 16 13

    • (3)

      zapomniałeś dodać: hau, hau kundelku

      • 6 8

      • ten kundelek to po niemiecku szczeka czy po polsku? (2)

        • 6 3

        • Po niemiecku pies szczeka "wau wau"

          • 12 3

        • a twój dziadziuś po jakiemu szczekał ?

          • 0 2

    • racja

      ..z tą różnicą, że gęstość zaludnienia w Gdańsku(śródmieściu) przedwojennym była dużo wyższa porównaniu z naszymi czasami.Wynika to też z gęstości zabudowy śródmiescia i umiejscowienia licznych zakładów wszelakiej

      ..z tą różnicą, że gęstość zaludnienia w Gdańsku(śródmieściu) przedwojennym była dużo wyższa porównaniu z naszymi czasami.Wynika to też z gęstości zabudowy śródmiescia i umiejscowienia licznych zakładów wszelakiej branży.Dlatego uzasadnienie miało budowanie lini tramwajowych na terenie głównego i starego miasta.Nie da się ukryć, że krótka, turystyczna linia tramwajowa byłaby ciekawą atrakcją gdzieś na głownym mieście

      • 4 2

    • z ważnym zastrzeżeniem dla dzisiejszych "władców"

      "Co ciekawe, władze miasta przy wydaniu zgody na elektryfikację, nakazały obowiązek estetycznego zaprojektowania i wykonania sieci trakcyjnej "z uszanowaniem architektury miejskiej"."

      • 7 0

  • to nie nasz tranwaj i nie nasza tradycja (38)

    Ten przedwojenny niemiecki tranwaj nie ma nic wspolnego z polska komunikacja tramwajowa Gdanska, ktora stworzyly osoby przyjezdzajace do Gdanska po wojnie z innych polskich miast (tez Lwowa i WIlna) do historii tych

    Ten przedwojenny niemiecki tranwaj nie ma nic wspolnego z polska komunikacja tramwajowa Gdanska, ktora stworzyly osoby przyjezdzajace do Gdanska po wojnie z innych polskich miast (tez Lwowa i WIlna) do historii tych ludzi powinnismy sie odwolywac. Wspominanie i przywracanie pamieci o poprzednich gospodarzach gdanska to jak przypominanie historii poprzednich lokatorow mieszkania w ktorym sie mieszka. W nowym mieszkaniu masz swoje pamiatki ze swojego starego mieszkania a nie po poprzednich lokatorach. Teraz gdansk odwoluje sie do historii ktora mozemy zobaczyc na ostatnim zdjeciu tego artykulu - tramwaju jadacego przez dluga przyozdobiona swastykami.

    • 47 198

    • (1)

      Oho... zwolennik dobrej zmiany.

      • 47 13

      • slabe nawiazanie do polityki

        nie masz argumentow to zostaje tylko odwolanie do klasycznego sporu PIS PO. Bez sensu

        • 9 4

    • (11)

      Każdy mercedes śmierdzi swastyką, że o VW nie wspomnę :)))

      • 36 11

      • nie chodzi o sam pojazd (10)

        chodzi o polityke miasta, nikt nie przypomina juz historii Polski i Polakow z Gdanska i przyjezdnych, ktorzy to miasto zbudowali praktycznie od zera. Przypomina sie tylko, ze gdzies byla jakas Niemiecka hala, niemiecka

        chodzi o polityke miasta, nikt nie przypomina juz historii Polski i Polakow z Gdanska i przyjezdnych, ktorzy to miasto zbudowali praktycznie od zera. Przypomina sie tylko, ze gdzies byla jakas Niemiecka hala, niemiecka synagoga, niemiecki tramwaj na jakas niemiecka ulice, niemieckie koszary, niemieckie dworce itp. OK spoko, tylko ze po wojnie nic juz z tego nie zostalo. Nikt kto to budowal tu nie zostal, nie zostaly tez ich dzieci. Tradycje niemieckiej ludnosci z terenow PL przeniosly sie do Niemiec. Oni tam wspominaja utracone ziemie, robia sobie wycieczki, maja swoje organizacje. I bardzo dobrze Oni troszcza sie o Ich pamiec. My musimy troszczyc sie o NASZA Pamiec a nie o pamiec po kims innym. Niestety nasze my, nasze dzieci nie dziedziczymy tradycji Gdanska np 1900 tylko tradycje np z Poznania, Wilna. Ale zapominajac o tym to moze nasze wnuki pomysla ze na tych zdjeciach sa nasi przodkowie ale NIE SA.

        • 10 28

        • przeszłość (6)

          Przepraszam, jestem gdańszczanką, moi rodzice i dziadkowie też nimi byli. Gdańsk też był polski, a mieszkajacy tu polscy gdańszczanie niekiedy za polskość tego miasta zapłacili cenę życia. I ja wracam myślami do tego przedwojennego Gdańska. Twoje słowa są niedopuszczalne.

          • 20 0

          • Ja nie pochodze z rodziny od przed wojny gdanskiej ale znam kilka osob z takimi tradycjami. To nieprawda, ze zupelnie nie ma ciaglosci historycznej. Gdybysmy chcieli zaprzeczyc historii musielibysmy zrownac z ziemia krzyzackie budowle jak koscioly czy wielki mlyn i zaczac zwiedzac blokowiska jak zaspa czy przymorze.

            • 12 0

          • (3)

            Tak samo mam , dziadek opowiadał jaki to Gdansk był piękny, jak go pozniej bolszewiki zniszczyły, kiedyś nie myślałem o tym, teraz człowiek dorósł, zaczął sie interesować więcej historia miasta i mogę stwierdzić ze

            Tak samo mam , dziadek opowiadał jaki to Gdansk był piękny, jak go pozniej bolszewiki zniszczyły, kiedyś nie myślałem o tym, teraz człowiek dorósł, zaczął sie interesować więcej historia miasta i mogę stwierdzić ze Gdansk przed wojna był duzo piękniejszy, mowi sie za Niemca ponieważ przed wojna rządzili Niemcy choć Gdansk zbudowali i Polacy i Niemcy i inne nacje tu żyjące

            • 11 0

            • (2)

              Dodam jeszcze ze serce sie kraja jak widzę na co pozwalają włodarze miasta deweloperom, w granicach bramy zulawskiej, wzdłuż starej fosy co zasypali powiniena byc ustanowiona specjalna ochronna strefa i powinno

              Dodam jeszcze ze serce sie kraja jak widzę na co pozwalają włodarze miasta deweloperom, w granicach bramy zulawskiej, wzdłuż starej fosy co zasypali powiniena byc ustanowiona specjalna ochronna strefa i powinno następować wyburzanie powojennej zabudowy i uzupełnianie jej przedwojenna w miarę oczywiście możliwości i sensowności, to samo dzielnice przedwojenne jak Wrzeszcz , Oliwa. To miasto poza paroma metrami na starym mieście nie ma duszy która daje miastu sile, bardziej przypomina komunistyczny nowotwór niż 1000letnie miasto,

              • 6 3

              • Pare metrów na starym miescie.....ha, ha (1)

                Stare Miasto to okolice Wielkiego Młyna i Kościoła św, Katarzyny.
                Główne Miasto zwane kiedyś Prawym to tzw. starówka.
                To wizytówka Gdańska. Nowotworem nazywasz to co powstało w PRL.
                Mylisz się.

                Stare Miasto to okolice Wielkiego Młyna i Kościoła św, Katarzyny.
                Główne Miasto zwane kiedyś Prawym to tzw. starówka.
                To wizytówka Gdańska. Nowotworem nazywasz to co powstało w PRL.
                Mylisz się. ZASPA dostała dawno temu europejską nagrodę, za kompozycję ustawienia bloków w kształcie plastra miodu. Cristal we Wrzeszczu tez dostał europejski medal (oczywiście Cristal z lat 60tych). Grunwaldzka we Wrzeszczu to nie socrealizm, ale postmodernizm.
                A jeśli chodzi o Bramę Żuławską to fosy wokół niej zostały zasypane ponad 100 lat temu. Tak samo fosy zasypano przed Bramą Wyżynną
                Tego wymagał rozwój miasta.

                • 5 1

              • Proszę cię, przecież każdy oprócz przyjezdnych to wie, nudne to

                • 3 0

          • BRAWO !!!

            Ktoś zapomniał o Polakach w Gdańsku...

            • 3 1

        • Synagoga też była niemiecka?

          • 7 1

        • (1)

          Nie wiedziałem że gdańska synagoga była niemiecka.

          • 6 1

          • No polska była oczywiście. W najgorszym razie kaszubska.

            • 2 2

    • xxx

      zobacz jak wygladał Gdańsk przed wojna, a jak teraz, przedwojenny posiadał dusze, a współczesny......jest troche nijaki.Dobrze, że nie rozebrali wszystkiego po wojnie podczas.....odbudowy;)

      • 42 7

    • Gdańsk zawsze (8)

      Był wielokulturowy wieloreligilny. Przez cały swój okres istnienia tylko kilka razy należał do Polski. Ale gdybyś uczył się historii to takie rzeczy byś wiedział. Historia miasta nie zaczyna się w 1945 r kiedy to Polska

      Był wielokulturowy wieloreligilny. Przez cały swój okres istnienia tylko kilka razy należał do Polski. Ale gdybyś uczył się historii to takie rzeczy byś wiedział. Historia miasta nie zaczyna się w 1945 r kiedy to Polska je zagarnela. Byś wolał pomniki Smoleńskie i posągi z metra cietego. Ja wolę przywrócenie FSD i uniezaleznienie się od tego kraju.

      • 51 24

      • o ile się zgadzam odnośnie wielokulturowości i wieloreligijności, (5)

        to pamiętaj, że do polski należał też w sumie najdłużej. dużo dłużej niż smoleńsk który głupio włączasz do rozmowy wzorem nacjonalistycznych oszołomów...słowo 'zagarnęła' też jest trochę nie na miejscu, bo warto

        to pamiętaj, że do polski należał też w sumie najdłużej. dużo dłużej niż smoleńsk który głupio włączasz do rozmowy wzorem nacjonalistycznych oszołomów...słowo 'zagarnęła' też jest trochę nie na miejscu, bo warto pamiętać, że mimo pięknej architektury, przez niecałe 150 lat (tak, tylko tyle) rządów niemców (w tym jako wolne miasto nr 2, praktycznie całkowicie zależne od niemców, nie oszukuj się- było to powszechnie uznawane za największą porażkę ligi narodów), gdańsk podupadł, stając się z europejskiej potęgi handlowej pod władzą polski prowincjonalnym miastem garnizonowym, choć zadbanym.
        gdańsk w ciągu 1000 lat należał do polski przez lat ~620 (640 do dziś), 150 lat do zakonu krzyżackiego, wspomniane 150 do niemców w różnych postaciach (można to zsumować do 300 z krzyżakami, choć wtedy pojęcie państwowości jako takiej było inne, a krzyżacy choć rekrutowali się głównie z niemców, odcinali się od cesarstwa) i przez 70 lat należał do książąt pomorskich jako niezależne państewko. ale gdybyś uczył się historii to takie rzeczy byś wiedział. wystarczy też poszukać w necie.

        • 29 8

        • do ja (2)

          Polski,Gdańska i Niemców pisze się z dużej litery jest to powszechnie przyjęte i stosowane przez ludzi mających nawet podstawowe wykształcenie ,,ale gdybyś uczył się to takie rzeczy byś wiedział. wystarczy też poszukać w necie.''

          • 4 14

          • odrobina inteligencji wystarczy, by zrozumieć, (1)

            że taka a nie inna pisownia wynika z lenistwa, nie niewiedzy. nie mam zwyczaju używać wielkich (nie dużych) liter w komentarzach w ogóle, z wyjątkiem zwrotów grzecznościowych. po prostu nie i już. nie będę tego zmieniał

            że taka a nie inna pisownia wynika z lenistwa, nie niewiedzy. nie mam zwyczaju używać wielkich (nie dużych) liter w komentarzach w ogóle, z wyjątkiem zwrotów grzecznościowych. po prostu nie i już. nie będę tego zmieniał dla wojującego neofity ortografii, w dodatku piszącego z pominięciem zasad interpunkcji.
            a przy okazji nie używa się cudzysłowu, jeśli nie cytujemy kogoś dosłownie i wycinając słowa (co się w odpowiedni sposób zaznacza) zmieniamy sens jego wypowiedzi.
            get a life.

            • 11 6

            • A co powiesz na niepotwarzalny fakt, że to FSD pierwszy zaczął IIWŚ?

              Gdańscy Niemcy byli zawsze żywiołowo antypolscy, a za czasów "wojny celnej" nikt tu nie myślał o NSDAP itp potworach. Armia Hallera przez

              A co powiesz na niepotwarzalny fakt, że to FSD pierwszy zaczął IIWŚ?

              Gdańscy Niemcy byli zawsze żywiołowo antypolscy, a za czasów "wojny celnej" nikt tu nie myślał o NSDAP itp potworach. Armia Hallera przez gdańskich dokerów spóźniła się na Wojnę z bolszewikami. A potem było jeszcze gorzej i to z Gdańska ostrzelano i zaatakowano naszą bazę tranzytową Westerplatte.

              To opisane w artykule, to faktycznie nie nasza tradycja. Zgadzam się z cichym. Nadmierne odwolywanie sie do tradycji niemieckich wiedzie do utozsamiania ich z naszymi przodkami, a ja nie zgadzam sie być wywodzony od tych samych ludzi, ktorzy dali Forstera i Greysera.

              • 2 4

        • tak (1)

          Tylko nie zapomnij ze cala infrastruktura byla budowana w XIX i XX wieku na poczatku. Czyli wszystko budowali Niemcy. Dusza tego miasta i jego charakter wynika z ich dzislania. Niestety.

          • 5 8

          • nie cała, tylko spora jej część

            i ogromna część została też zrównana z ziemią w '45.
            i nie rozumiem, dlaczego 'niestety'. nie widzę w tym nic złego, ani sprzecznego z tym, co napisałem.
            zresztą niemcy budowali też, gdy gdańsk należał do polski- przecież oni tu głównie mieszkali , choć byli lojalni królom polskim (zazwyczaj)

            • 8 3

      • FSD

        Jezeli proponujesz przywrocenie FSD i odciecie sie od Polski to wystawiasz sobie swiadectwo. Jak sie nie podoba w PL to droga wolna, wyjezdzaj na DE. No tak ale tam juz przyjeli milion tanich pracownikow dla kolejnego wyrobnika moze juz nie maja miejsca...

        • 11 13

      • Trudno orzec czy się śmiać czy płakać z twej wiedzy odnośnie Wolnego Miasta.

        • 3 2

    • Idąc Twoim tropem rozumowania to trzeba wszystko rozpierdzielić do poziomu fundamentów i budować od nowa. Po 45, 89 i teraz też kiedy prezes buduje nam kolejną RP. Wszyscy powinni jeździć pojazdami polskiej produkcji.

      Idąc Twoim tropem rozumowania to trzeba wszystko rozpierdzielić do poziomu fundamentów i budować od nowa. Po 45, 89 i teraz też kiedy prezes buduje nam kolejną RP. Wszyscy powinni jeździć pojazdami polskiej produkcji. Broń Boże VW, Łada itp.
      To przyjacielu nie jest patryjotyzm. To podchodzi pod Kaczyzm. I wbrew temu co piszesz jest to spuścizna po poprzednich pokoleniach niezależnie od nacjii. Więc dbajmy o to i przystosowujmy do czasu dzisiejszych i jutrzejszych pokoleń.

      • 27 8

    • (9)

      Oni byli stąd i budowali sobie, za własne, nie tak jak Antki zza Buga, które potrafiły tylko zawłaszczyć coś, co inni zbudowali, a potem doprowadzić do ruiny.

      • 19 16

      • Antki (1)

        Same sie tu nie prosily.
        To nasi "wypedzeni" .....

        • 13 9

        • Znam wiele osób, które przyjechały na wybrzeże nie jako wypędzeni, ale jako ci, którzy uważali, ze tu będzie się im żyło lepiej.

          • 3 1

      • Przyjezdni to 99% mieszkncow trojmiasta (4)

        to przyjezdni odbudowali wszystko po wojnie i zbudowali znacznie wiecej, bo nie bylo tu nic, tylko ruiny. To Niemcy doprowadzili do ruiny Gdansk i cala Polske. Twoj komentarz jest zalosny.

        • 8 17

        • Niemcy doprowadzili do ruiny Gdańsk? Wróć do szkoły synku, tej podstawowej.

          • 16 6

        • akurat większośc gdańska zniszczyli 'bohaterowie' radzieccy (1)

          juz po jego faktycznym zdobyciu.

          • 9 2

          • Niemcy zniszczyli Gdańsk. Taa...

            Możesz się mylić. To mogli być partyzanci z NRD przebrani w mundury "bratniej" armii radzieckiej ;)

            • 6 2

        • O Boże... jakie braki z historii.... no cóż, dziś tylko testy w szkołach... Ameryki nam się zachciało...:(

          • 0 0

      • (1)

        Antki miały Lwów i Wilno które straciły na rzecz zrownanego z ziemia Gdańska

        • 3 1

        • Gdańsk zrównany z ziemią?

          Nie wiesz co piszesz. Owszem Główne i Stare Miasto poległy w gruzach.
          Ale pozostałe dzielnice z wyjątkiem Grunwaldzkiej we Wrzeszczu miały się dobrze. I dlatego nie tylko zaburzanie szukali tutaj miejsca do

          Nie wiesz co piszesz. Owszem Główne i Stare Miasto poległy w gruzach.
          Ale pozostałe dzielnice z wyjątkiem Grunwaldzkiej we Wrzeszczu miały się dobrze. I dlatego nie tylko zaburzanie szukali tutaj miejsca do życia. Znam wielu warszawiaków, którzy tu się osiedlali. Przemysł stoczniowy przyciągał wielu ludzi z całej Polski. Stocznie dawały pracę, której nie było gdzie indziej. Parę lat po wojnie w Gdańsku pojawiła się Anna Walentynowicz i została spawaczem kadłubów. Później do Gdańska zajechał młody elektryk Lech Wałęsa i wielu innych.

          • 2 4

    • tramwaj

      Bzdury piszesz człowieku. Załuż okulary

      • 3 0

    • O święta naiwności....

      A ty myślisz że z czego ta polska komunikacja w Gdańsku była tworzona? Z tego co było pod ręką. Wyremontowano wraki tramwajów, które stały na gdańskich ulicach, postawiono na tory i tak sobie jeździły przez lata.

      A ty myślisz że z czego ta polska komunikacja w Gdańsku była tworzona? Z tego co było pod ręką. Wyremontowano wraki tramwajów, które stały na gdańskich ulicach, postawiono na tory i tak sobie jeździły przez lata. Przeczytać sobie podaną w źródle książkę "Tramwajem przez Gdańsk" albo chociaż "Gdańsk w Tramwajach i Autobusach", które jest również świetnym kompendium wiedzy o historii gdańskiej komunikacji. Ten tramwaj jeździł po gdańskich torach w latach 40 i 50, potem w latach 80 trafił do Krakowa, gdzie miało powstać Muzeum Komunikacji.

      • 9 0

    • swastyki

      Az mi ciarki przeszly po plecach jak zobaczylem to zdjecie dlugiej!!!!! Szkoda gadac co sie dzieje w Polsce

      • 2 7

  • Mam nadzieje, że w Gdyni też będą w końcu budować linie tramwajowe jak w Gdańsku (7)

    To najlepszy sposób by rozładować korki z północnych i zachodnich dzielnic

    • 62 13

    • ja nie.. (2)

      Gdynia nie miała i nie będzie miała tramwajów....mi to nie przeszkadza....mamy trajtki i niech tak zostanie.

      • 9 9

      • Trolejbusy mają się do tramwajów tak

        jak świnia do świnki morskiej - tylko nazwa i źródło zasilania są podobne, ale cała reszta to przepaść.

        • 19 2

      • Które łączą wady autobusów i tramwajów nie dając zalet ani autobusów ani tramwajów. Takie nie wiadomo co.

        • 7 2

    • W Gdyni trzeba przedłużyć linię PKM na Obłuże i Oksywie (1)

      W całym Trójmieście zlikwidować wiele wąskich gardeł ruchu pieszego i rowerowego a także poprawić dostęp do stacji PKM i SKM dla pieszych i rowerzystów, np. przez budowę przejść na poziomie jezdni przy dworcu PKP Gdańsk- Główny.

      • 5 9

      • co za bzdura z tymi przejściami na poziomie jezdni

        jest super funkcjonalny bezkolizyjny tunel i nie potrzeba bez sensu blokowac ruchu

        • 11 4

    • Ha...HA...HA, HYBA ZARTUJESZ. (1)

      Gdynia to za malo miasteczko.

      • 6 3

      • jak wyżej

        dobrze że Gdynia tramwajów nie ma.Nam nie są potrzebne.

        • 0 6

  • To były czasy ... (1)

    że można było dosłownie wskoczyć do tramwaju, albo podwieźć się, nie wsiadając do niego.
    Teraz mapy piękne nowoczesne tramwaje, ale dojście do przystanku prowadzi niekiedy tylko pod ziemią. Bez szans dla niepełnosprawnych, ciężko z klamotami lub wózkiem, ale tramwaje są extra niskopodłogowe ;)

    • 43 21

    • Malkontent

      Zamknij d..ę frajerze .

      • 3 27

  • A Koprowski znowu nudzi o tramwajach... (9)

    Czy to jest jakiś portal dla miłośników komunikacji miejskiej?
    A za chwilę pewno będzie artykuł o autobusach albo przejściach dla pieszych.
    Obłęd.

    • 27 121

    • coś w tym jest (1)

      bardziej jednak drażnią mnie te osobiste opinie oraz przemyślenia wtrącane w większość artykułów... niezbyt to profesjonalne, panie Krzysztofie! gdzie tu obiektywizm, bezstronność dziennikarska?

      • 18 19

      • I nic dziwnego...

        Red. Krzysztof to rowerofan. I choćby w Polsce nastał klimat Irkucka, to on będzie przekonywał, że najlepszy jest rower przewożony na pomoście niskopodłogowym w tramwaju. Oczywiście dojścia (i dojazdy rowerem wbrew

        Red. Krzysztof to rowerofan. I choćby w Polsce nastał klimat Irkucka, to on będzie przekonywał, że najlepszy jest rower przewożony na pomoście niskopodłogowym w tramwaju. Oczywiście dojścia (i dojazdy rowerem wbrew przepisom KD) do przystanków muszą być po stropach zasypanych tuneli.
        A teraz poważnie w sprawie zasypywania tuneli dla pieszych: Za pieniądze, które trzeba wydać na zasypywanie tuneli i tworzenie kolejnych skrzyżowań z sygnalizacją świetlna można byłoby wyposażyć tunele w schody ruchome i windy, a także w posterunki dla Policji lub SM z monitoringiem (aby przynajmniej było wiadomo, gdzie w razie potrzeby szukać pomocy policjanta).
        I znów na kpiąco: Zwolennicy zasypywania tuneli powinni żądać zaprojektowania poletek na krzyże i znicze w rejonie przejść w poziomie jezdni.

        • 16 5

    • bardzo ciekawy artykuł. (4)

      A Tobie, jak się to nie podoba, to po co to czytasz.
      ktoś zmusza?

      • 24 17

      • jak ktoś ma ochotę na takie dyrdymały (2)

        to sobie idzie na portale tematyczne, albo fora miłośników komunikacji, a nie nudzi wszystkich takim bajaniem

        • 13 8

        • Jak nie masz ochoty czytać to opuść tą stronę i wracaj do Mrągowa. (1)

          • 4 3

          • Dlaczego akurat do Mrągowa? :-D

            • 0 0

      • przecież tu co chwila jest artykuł o tramwajach

        Rozumiem od czasu do czasu w formie ciekawostki, ale nie w koło Macieju.
        Faktycznie, coś jest na rzeczy, trochę to już jest nudne.

        • 10 3

    • Boże co za ludzie, marudy i kręcinosy (1)

      Bardzo fajny artykuł,czytałem go z wielką ciekawością. Artykuł o historii Gdańska na portalu o między innymi Gdańsku Cię dziwi?

      • 4 3

      • Że artykuł o tramwajach jest tu co chwilę

        Problem z czytaniem ze zrozumieniem?

        • 2 3

  • Pytanie o trolejbusy (4)

    Co kierowało wtedy pomysłem komunikacji trolejbusowej? Oszczędność paliwa?

    • 16 7

    • ponoć w tamtych czasach paliwo było drogie (dla Niemców) (2)

      a stal była potrzebna do zbrojeniówki to taniej było budować trolejbusy na prąd niż autobusy na drogie paliwo. Dopiero w PRL Polska była zalewana tanią radziecką ropą które ZSRR miało w bród.

      • 15 0

      • mowa jest o zastąpieniu trolejbusami tramwajów na Orunię i Siedlce (1)

        więc nie bardzo widzę oszczędność na paliwie

        • 1 3

        • nie ma takiej opcji skąd to wymyśliłeś??? wręcz odwrotnie nowe linie bedą budowane dla tramwajów

          • 0 3

    • sowieci kierowali

      • 1 4

  • A co z linią przez Zabi Kruk i Toruńska do dworca kolejowego Kłodno ?

    • 18 2

  • Tramwaj na Orunię (2)

    Nie widzicie jak ta inwestycja odciąży Centrum miasta od samochodów? Nawet kosztem dwóch pasów na Trakcie św. Wojciecha inwestycja jest warta tego celu. Zrobić trasę tak jak była kiedyś, pętla w okolicy Gościnnej i druga odnoga w ciągu Małomiejskiej do pętli Świętokrzyskiej i mamy Orunię z głowy na kilka lat.

    • 103 6

    • Przecież lepiej i taniej jest przedłużyć tam SKM

      Od stacji Śródmieście aż do Pruszcza Gdańskiego przez Orunię. Można dodać potrzebne przystanki kolejowe.

      • 7 3

    • Pamiętacie ?

      Pamietam, na Orunię jeździł tramwaj nr 6

      • 1 0

  • T 18 (6)

    Poprowadzić linię tramwajową przez Orunię do Pruszcza Gd.

    • 74 7

    • Już istnieje (4)

      Nazywa się SKM

      • 23 5

      • jest SKM, a Pruszczanie wybierają autobusy (3)

        • 12 2

        • SKM ma tylko dwa przystanki na całej trasie do Pruszcza

          SKM nie zatrzymuje się na Św Wojciechu a co najwyżej na Oruni i Lipcach. Już lepszy jest dojazd autobusem(więcej przystanków).

          • 9 2

        • wybierają autobusy bo SKM nie ma osobnych torów do Pruszcza (1)

          to powoduje, że takt połączeń SKM z resztą Trójmiasta nie jest równomierny (co 7,5 minuty w godzinach szczytów, co 15 minut poza godzinami szczytów)

          W latach 60-tych SKM jeździła w rytmie 6 minut / 12 minut.

          Warto myśleć o usprawnieniu SKM aż do Tczewa oraz od Chyloni do Wejherowa.

          • 9 2

          • Co dadzą Ci osobne tory do Pruszcza? Szybkość ok ale dogodność? Gdzie byś wysiadł z SKM aby dojść na Starogardzką? Gdzie zrobisz węzły przesiadkowe? Na Lipcach? Tramwaj lub autobus to więcej przystanków i dogodna przesiadka.

            • 4 3

    • namów burmistrza Pruszcza

      jak podprowadzi linię do Oruni, to możemy nad tym pomyśleć.

      • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.