2014-05-06 11:02
Myślę, ze w ramach współpracy metropolitalnej Gdańsk powinien przerobić trolejbusy na tramwaje.
2014-05-06 11:02
i oczywiście przejąć PKT :)
2014-05-06 11:06
ewentualnie panorame firm
2014-05-06 12:22
2014-05-06 11:55
2014-05-06 12:24
zaścianek!
2014-05-06 17:19
bo paliwo trza sprzedać na zachód
2014-05-06 19:56
Może szyno*eby przerobić na trajtki!!!!! Trajtek w razie awarii zdejmie szelki ominie uszkodzony pojazd i pojedzie tak samo zasilany akumulatorem a tramwaj co??? Motorniczy rzuca hasło wypad z wozu i stoimy HAHAHAHA
2014-05-06 11:03
Coz po doswiadczeniach z nasza komunikacja miejska, do kazdego szkolenia kierowcy powinien byc OBOWIAZKOWY pakiet p.t. "Jak KULTURALNIE zachowywac sie w stosunku do pasazerow (podstawy mowienia dzień dobry, proszę itp.)". Oczywiscie, czasem mozna sie mile zaskoczyc, niestety dosc rzadko.
2014-05-06 11:18
Do czasu aż pasażerowie nie przejdą tego szkolenia, nie będzie lepiej. Większość kierowców jest przyjaźnie nastawiona, ale w tej robocie trzeba mieć twarde serce i ludzie bardzo szybko się wypalają.
Pasażerowie
Do czasu aż pasażerowie nie przejdą tego szkolenia, nie będzie lepiej. Większość kierowców jest przyjaźnie nastawiona, ale w tej robocie trzeba mieć twarde serce i ludzie bardzo szybko się wypalają.
Pasażerowie zwróćcie uwagę na:
- obowiązek płacenia odliczoną kwotą za bilet, bez narzekania, wyzywania, straszenia, o "proszę 2 bilety ulgowe" nie powinienem przypominać, przecież jak dostaję 3,60 to nie jestem wróżką i skąd mam wiedzieć, co klient chce otrzymać? Dziękuję po zakupie tez by się przydało.
- zakaz zawracania głowy podczas prowadzenia pojazdu, próba rozmowy z prowadzącym tylko podczas postoju. Stukanie w drzwi podczas jazdy uważam za bezczelność.
- stosowanie się do sygnałów dźwiękowych i świetlnych, po sygnale nie wsiadamy do pojazdu i nie rozciągamy na siłę drzwi.
- ogólną kulturę, higienę osobistą, chyba nie muszę wspominać dlaczego.
- stosowanie się do poleceń obsługi, awaria oznacza awaria, a nie "ja tylko 2 przystanki".
- komunikaty na przystankach i w tramwajach, prowadzący każdemu wsiadającemu nie wyjaśni że się coś stało i dlaczego "ten debil przy operze skręca!".
Po kilku takich numerach, każdy następny pasażer jest witany miną: "umrzyj w mękach". A przecież rano był jeszcze dobry humor.
2014-05-06 11:25
Zapomniałeś ze to pasażerowie są pracodawcami kierowcy. I nie jest ich pracą by zrobić dobrze kierowcy. Natomiast u kierowcy uprzejmość to sprawa zawodowa a nie uznaniowa.
2014-05-06 11:35
Zostanę Twoim pracodawcą na chwilę.
Widać pomyliły Ci się pojęcia: pracodawcą jest ZKM, a pasażer jest klientem, który musi przestrzegać regulaminu dokładnie tak samo jak pracownicy. Ale jeśli klienci
Zostanę Twoim pracodawcą na chwilę.
Widać pomyliły Ci się pojęcia: pracodawcą jest ZKM, a pasażer jest klientem, który musi przestrzegać regulaminu dokładnie tak samo jak pracownicy. Ale jeśli klienci zaczynają robić się bezczelni, kierowca sięga po broń ostateczną: Regulamin Moim Bogiem i zaczyna robić pasażerom na złość. Jak dostaniesz opłatę dodatkową za brak biletu, bo nie masz 1,80 tylko 2,00 to będzie dla kierowcy doskonały ubaw. Wszystko zgodnie z regulaminem i Uchwałą Rady Miasta. Będziesz wyzywał, skończysz jak koleś z SKM w kajdankach.
2014-05-06 11:41
Kierowca ZTM to nie kasa fiskalna, jego obowiązkiem jest dojechać bezpiecznie i o czasie, nie szukanie drobnych na resztę.
2014-05-06 12:53
Skąd pochodzą pieniądze którymi miasto dotuje ZKM? Pasażer to klient? Tym bardziej należy go grzecznie obsłużyć. Nie będzie pasażerów nie będzie pracy. Co to za PRL-owska mentalność. Gdańsk ma biletomaty i ma problem ze sprzedawaniem biletów przez kierowcę. W Gdyni nie ma biletomatów a mimo to nie ma problemu z kupnem karnetu u kierowcy.
2014-05-06 12:55
Zacznij od siebie.
2014-05-06 15:06
następnym razem powiedz to policjantowi, który będzie wlepiał ci mandat, że jesteś jego pracodawcą więc na jakiej podstawie każe sobie jeszcze płacić dodatkowo. Gdyby wszyscy byli dla siebie milsi i pozytywnie nastawieni to życie z całą pewnością było by o wiele piękniejsze, ale.............
2016-12-06 11:38
otóż to-karnetu a nie biletu
2014-05-06 16:34
a wystarczy zrobić biletomaty na przystankach lub w pojeździe, jak np, we Wrocławiu czy Poznaniu i jeden problem mniej
2014-05-06 20:17
Ale banał , mało oryginalne.
2014-05-07 23:38
znajdą się tacy, co nie będą narzekać
2014-05-06 11:57
Zapomniałeś jeszcze o kilku rzeczach:
1/ jak czekam na pojazd to MUSI być punktualnie, ewentualnie sekundę wcześniej, nie więcej,
2/ jak już jestem w środku to wtedy RURA GAZ bo ja
Zapomniałeś jeszcze o kilku rzeczach:
1/ jak czekam na pojazd to MUSI być punktualnie, ewentualnie sekundę wcześniej, nie więcej,
2/ jak już jestem w środku to wtedy RURA GAZ bo ja płacę to ja wymagam a ja się przecież spieszę! (i co mnie obchodzi, że można było jechać kurs wcześniej) więc ogień gleba a nie jakieś tam s****y rozkłady,
3/ w trakcie jazdy wiele mi nie przeszkadza ale jak wysiadam to zgłaszam wtedy: żuli, awarie pojazdu i jak wysiadam to masz już teraz wszystkich wywalić bo ja tak mówię ale jak jechałem to BASTA, nie wolno, bo ja jechałem!,
4/ prowadzący ma: nadskakiwać, bilety sprzedawać od razu, nawet przy 60km/h (bo tak właśnie przyszedłem), pomagać wszystkim wszem i wobec, a na koniec znaleźć trochę czasu na prowadzenie (acha, i nie zasuwać jak wariat tylko delikatnie i powoli, przeciez komfort a rozkłady to ... bo i tak siedzę już w środku).
Ostatni temat na tapecie: rolki i rowery, nie wolno to nie wolno w wysokich pojazdach i do widzenia (ale przecież mam bilet!)... temat rzeka.
2014-05-06 12:26
To jest temat o ztm, a nie o taxi
2014-05-20 10:45
200% racji w tym co piszesz!!!!
2014-05-06 11:27
A dla pasażerów powinny być organizowane kursy p.t. "Jak dbać o higienę osobistą żeby nie śmierdzieć w tramwaju i autobusie".
2014-05-06 11:45
2014-05-06 12:43
albo pakiet dla pasażerów czyli " jak to jest kilkanaście godzin stać w korkach, słuchać wyzwisk i narzekania oraz często bez przerw i miejsca na siusianie i jedzenie siedzieć po 10 godzin za kierownicą" !!! Czasami powinniśmy postawić się na miejscu tej drugiej strony.
2014-05-06 16:09
Najpierw pasażer powinien przejść takie szkolenie odnośnie kultury,oczywiście czasami można się mile zaskoczyć,to działa w dwie strony.
2014-05-06 20:09
czy Ty wchodząc do autobusu mówisz dzień dobry?wątpię a przecież jest zasada że wchodzący pierwszy się wita więc czego wymagasz tego od kierowcy?co na każdym przystanku na stać w drzwiach i każdego witać!Uważam że
czy Ty wchodząc do autobusu mówisz dzień dobry?wątpię a przecież jest zasada że wchodzący pierwszy się wita więc czego wymagasz tego od kierowcy?co na każdym przystanku na stać w drzwiach i każdego witać!Uważam że kultura wśród kierowców bardzo wzrosła ,autobusy jeżdżą w większości punktualnie i szczerze mówiąc jestem strasznie zaskoczona ich zarobkami!!?2 - 3 tys-kpina!!!Świątek piątek i niedzielę!!!Skandal!
2014-05-06 21:47
jaka kultura napewno nie w polskim buco- grajdole
2014-05-08 10:25
Kpiną jest to, że tak naprawdę to zarabiamy w przedziale od 1800-2500.. i wcale nie jest to uzależnione od ilości godzin (tu jest nominał obowiązujący wszystkich) a od uznaniowej premii która stanowi około 30% wynagrodzenia
2014-05-20 10:47
i do tego czego wiele ludzi nie wie..odpowiedzialność w razie kolizji za tramwaj..z własnej kieszeni !!! to kpina
2014-05-07 23:43
u kierowcy kupują tylko lenie, którym do kiosku nie chciało się iść albo w automacie kupić, toteż traktowani są tak jak zasłużyli
2014-05-20 10:43
Może trzeba od siebie zacząć ,a potem wymagać od reszty?tzn..motorniczego?!!!
2014-05-06 11:07
i sprawdać bileciki :P
2014-05-06 11:08
Teraz pasażerowie to banda gamoni, nerwusów.
2014-05-06 11:09
palą, piją alkochol i awanturują się
2014-05-06 16:01
No i musi wytrzymać chimery Mietka-Napoleona.Napiszę na pana raport.O Boże.
2014-05-06 22:28
Tak samo jak ktoś kiedyś zgłaszał do dziewiątki przebita oponę, a ona mu odpowiedziała, że ma zresetować i jechać dalej buhahaha.
2014-05-07 01:29
Napoleon to tylko potrafi w puzonem latać i się jakaś przez radio
2014-05-06 22:56
Bo szelki ma za ciasne
2014-05-06 23:06
A Leszek nie lepszy, miesza tak na zmianie jak w wojskowej grochówie efektów brak ale za to coś się dzieje.
2015-09-16 23:30
bo Ci kulturalni nie chodzą do biedronki i nie jezdzą tramwajami ; ]
2014-05-06 11:19
"Mile widziane jest też wykształcenie techniczne - elektryk, elektronik, informatyk itp...... "
"...nieoficjalne mówi się o dużej rozpiętości - między 2 a 3 tys. zł"
Buahahahaha.... NIE
2014-05-06 13:18
wypłata zależy od kierownika jaka ci da premie nawet do 1000zł Jak nie dostaniesz premii to wyjdzie na reke 1700zł i w ZKM Gdańsk za wszystko sie płaci KARY jak rozbijesz autobus jak nie masz biletu zabieraja ci
wypłata zależy od kierownika jaka ci da premie nawet do 1000zł Jak nie dostaniesz premii to wyjdzie na reke 1700zł i w ZKM Gdańsk za wszystko sie płaci KARY jak rozbijesz autobus jak nie masz biletu zabieraja ci premie miesieczna półroczna i roczna tak wyglada.a wylata waha sie w granicy 2100zł do 2400zł jak dostanies prenie i I WAZNE CZY KIEROWNIK CIE LUBI ,jesli chodzi o mlodego pracoanika. straży pracownicy sa na innych zasadach i maja wysługę za lata ja pisze o tych po wyżej 25 lat pracy biora nawet 800zł wiecej czyli gdzies 3500 do 4000zł. OGÓLNIE TO STAZY PRACOWNICY SA TYLKO DO EMERYTURY A MŁODZI TYLKO DLA DOSWIADCZENIA I UCIEKAJA DALEJ BO W ZKM TO SA SŁABE PIENIADZE A ODPOWIEDZIALNOSC DUŻA. Kare może dostać nawet 10000zl jak rozbijesz autobus na tranwajach jest tak samo bo to jeden śmietnik ta sama firma
2014-05-06 13:26
jakas sciema z tymi wypłatami tam sie zarabia 2100 do 2400zł a nie pisza to KARCH JAKE SA NAWET DO 10000ZŁ
2014-05-07 00:52
Przyrysujesz pajaca bo jego maluch jest za szeroki i nie mieści się na prawym pasie, uznają twoja winę i z automatu jesteś 3,5k w plecy + brak premii przez czas nieokreślony. Czyli szybko licząc 2 miesiące dymasz
Przyrysujesz pajaca bo jego maluch jest za szeroki i nie mieści się na prawym pasie, uznają twoja winę i z automatu jesteś 3,5k w plecy + brak premii przez czas nieokreślony. Czyli szybko licząc 2 miesiące dymasz całkowicie za darmo, a jeść cos trzeba. Milosierna firma przyjdzie ci z pomocą i rozłoży fakturę na 12mc... Haha... Często dymasz kółka bez siku bo korki, bilety i babcie wiecznie spóźnione (nawet jak masz -5). W portolandzie złom aż strach jeździć. Rozkłady jazdy z tyłka, stoisz na prawie każdym świetle (nie ujęte w czasach przejazdu).
Wiele atrakcji związanych z pasażerami, po godzinach zamiast na piwo idziesz po bilety. A to wszystko za MAX 2500 netto z pełną premią, prowizja i czystym kontem przy 176godzinach piątek, świątek i niedziele oraz w atrakcyjnych godzinach pracy nie do wyboru (A)3.45 - 13.40, (AlubB)9.20 - 18.45, (B)13.30 - 23.20 (przykladowo) oraz elastyczny grafik miesięczny (elastyczny nie dla ciebie) .
O godzinach zawsze dowiesz się na max 3dni wczesniej. Miłego planowania życia rodzinnego.
2014-05-10 10:31
ty po prostu jesteś pupilkiem kierownika i chodzisz zaganiać
2014-05-06 11:20
Między 2 a 3 tysiące złotych to jest "duża rozpiętość"?
2014-05-06 11:22
W tym miesiącu dostaniesz 2 albo 3 tys. wynagrodzenia. Proszę się nie przejmować, przecież to groszowe sprawy.
2014-05-06 11:42
... ale tak właśnie jest :)
2014-05-06 12:23
za te 2 - 3tys. zł
2014-05-06 11:21
Ignorować PoRD, wszedzie mieć "późne zielone" zmieniać pasy bez zwracania uwagi na innych i kompletnie nie pamiętać że wozi się ludzi a nie kartofle. Ot i wszystkie "kwalifikacje".
2014-05-06 12:05
bo nie masz na razie uprawnień nawet do wypowiadania się w tym temacie.
Pzdr
2014-05-07 00:26
czy nie ma innych warzyw np.buraki
2014-05-20 10:49
ale ty głupi/a/ !!!! nic nie wiesz i dlatego głupoty wypisujesz!!! zarobki ok. 2 tys wstawanie druga w nocy żeby na 3;50 być na zajezdni..odpowiedzialność za tramwaj materialna! wysłuchiwanie de...li !!! jaka płaca taka praca?!!!!
2014-05-06 11:24
Wśród pytań padły też takie jak:
- czy jestem żonaty;
- czy mam zamiar się ożenić w najbliższym czasie
- czy mam kredyt
- czy mam dzieci
- czy płacę alimenty
- czy mieszkam sam czy z kimś
Cieszę się, że tam nie pracuję.
2014-05-06 11:27
Część z tym pytań jest wbrew prawu pracy
2014-05-06 12:31
2014-05-06 11:32
Pracownik z kredytem hipotecznym to skarb. Można go cisnąć dowolnie a on i tak z pracy nie zrezygnuje. A jak zapytasz niby kurtuazyjne jak się mu się raty spłaca to zaraz nabiera większej ochoty do nadgodzin czy dodatkowych obowiązków.
2014-05-06 12:31
nie zapytali jeszcze o religię i o przekonania polityczne--teoretyczne zabronione pytac
2014-05-07 09:30
Kiedy byłeś na tej rozmowie?
2014-05-06 11:25
zarbiają niewiele więcej od pracowników Biedronki, skandal.
2014-05-06 11:37
Praca znacznie łatwiejsza i mniej monotonna niż siedzenie na kasie w markecie, więc nie powodów aby zarobki były większe.
2014-05-06 11:44
A odpowiedzialność również taka sama ?
2014-05-06 11:46
Ja tez nie widzę powodu do wysilania się bardziej niż "Pani w Biedronce" przeciągając towar przez skaner i wykładając go na pułki. Przecież jedno i drugie to nic trudnego, tak samo jak otwieranie drzwi i sprzedawnie biletów.
(uwaga, zaszyta ironia)
2014-05-06 14:05
To chyba w wojsku, co ? A swoją drogą, praca kierowcy to nie tylko otwieranie drzwi i sprzedawanie biletów, autobus/tramwaj/pociąg nie prowadzi się sam.
2014-05-06 17:26
2014-05-06 20:36
Praca łatwiejsza niż w biedronce? Co za bzdury - praca jest trudniejsza i o wiele bardziej odpowiedzialna.
2014-05-06 11:37
Kierowca/maszynista to jakiś lepszy sort człowieka niż pracownik biedronki ?
2014-05-06 11:48
Jeszcze nie słyszałem żeby kogoś przejechała kasa z Biedronki.
2014-05-06 18:52
ale biedronka mogłaby...;P
2014-05-06 13:15
zauważ gościu ile kosztują uprawnienia by pokierować takim pojazdem 5-7 tysięcy zł przez 8 czy 9 godzin jesteś w ruchu drogowym jesteś narażony na kolizje wypadki ktoś ci może wskoczyć pod koła by się zabić w nocy mogą cię pobić dla zabawy rozbawieni młodzi pasażerowie itd
2014-05-06 14:47
idziesz do pracy jako motorniczy albo kierowca autobusu wiesz ile kosztuje uprawnienie wiesz ile zarabiasz a jednak sie decydujesz!!!
zawsze zamaist tego kursu mogles pojechac z rodizna na wycieczke i pracowac w
idziesz do pracy jako motorniczy albo kierowca autobusu wiesz ile kosztuje uprawnienie wiesz ile zarabiasz a jednak sie decydujesz!!!
zawsze zamaist tego kursu mogles pojechac z rodizna na wycieczke i pracowac w biedronce
kto ci broni?
zgodziles sie poracowac za okreslona kwote i na co liczyles?
ze pracodawca w momencie podpisywania umowy powie ze pensja to zart i bedziesz zarabaic 3 razy wiecej?
2014-05-07 08:24
chłopie przestań p..lić tu nie chodzi o to czy ktoś się godzi czy nie, takie sa realia ktoś to musi robić a z podobnymi uprawnieniami z łatwością znajdzie się pracę za granicą za dobrą kasę,a osób z uprawnieniami nie
chłopie przestań p..lić tu nie chodzi o to czy ktoś się godzi czy nie, takie sa realia ktoś to musi robić a z podobnymi uprawnieniami z łatwością znajdzie się pracę za granicą za dobrą kasę,a osób z uprawnieniami nie jest tak wiele jak potencjalnych kasjerów rozumiesz to buraczku?Dlatego maszynista w SKMce dostaje fajne pieniądze bo jest ich mało na rynku rozumiesz to?Jak zaoferowaliby 1000 zł to nikt by na to nie poszedł i prowadzić pociągami musiałby pan prezes i pan kierownik.To samo jest z autobusami itd uprawnienia kosztują odpowiedzialność jest bardzo duża ryzyko pewnych zdarzeń również i stąd wyższa płaca
2014-05-06 17:24
..za ten kurs płaci przyszły pracodawca. I nikt cię siłą nie zmusza do zostania kierowcą/maszynistą/motorniczym, to twój wolny wybór, zawsze możesz iść na kasę do biedronki, zobaczysz jaka to laba.
2014-05-06 20:38
Ktoś musi kierować autobusami/tramwajami/SKM-kami/trolejbusami. Jeśli praca trudniejsza i bardziej odpowiedzialna to wynagrodzenie też powinno być większe nie?
2014-05-06 22:00
tylko niektórzy robią to co lubią (jeżdżą w komunikacji miejskiej), a inni robią to czego nie lubią (siedzą na kasie w biedronce) taka jest mała różnica.
2014-05-07 08:26
z tego co wiem to od bardzo dawna nikt nikomu nie proponuje zapłacenia za jego kurs.SKMka dopiero teraz coś takiego chce zrobić w Pup Gdynia w 2007 był kurs trolejbusowy prawo jazdy B+D+ przeszkolenie i praca ale to było
z tego co wiem to od bardzo dawna nikt nikomu nie proponuje zapłacenia za jego kurs.SKMka dopiero teraz coś takiego chce zrobić w Pup Gdynia w 2007 był kurs trolejbusowy prawo jazdy B+D+ przeszkolenie i praca ale to było zaraz po otwarciu rynków pracy kiedy wybyło stąd tylu kierowców zawodowych że musieli działac pod presją.Obecnie zgłaszając się do nich powinieneś mieć wszystkie uprawnienia papiery itd.W PKT jest duża szansa na robotę bo wywalają średnio 1 pracownika na miesiąc
2014-05-06 11:59
o to ,że w Biedronce zarobki są jedne najniższych,a kwalifikacje i odpowiedzialność nie jest tak wysoka jak u kierowców i maszynistów,a Ci zarabiajniewiele więcej. W Biedronce też pracują ciężko,ale na szczęście bezwypadkowo.
2014-05-06 12:33
czy rozładowywaniu towaru
2014-05-06 19:55
2015-09-16 23:31
2014-05-06 11:34
To jeden z przykładów jak w POPiSowej Polsce robi się ludziom pod górkę.
Otóż robiąc zwykły kurs na prawo jazdy płaci się głównie za jazdy. Np. koszt kursu na kat. C to ok 2400zł (30 godzin jazdy po
To jeden z przykładów jak w POPiSowej Polsce robi się ludziom pod górkę.
Otóż robiąc zwykły kurs na prawo jazdy płaci się głównie za jazdy. Np. koszt kursu na kat. C to ok 2400zł (30 godzin jazdy po 80zł).
Natomiast jeśli robi się kurs kwalifikacji, to jest tam tylko 10 godzin jazdy + teoria, wiec powinno to kosztować odpowiednio mniej. Jednak ten kurs kosztuje nie mniej, a wiecej, bo ok 3000zł - Dlaczego aż tyle? A bo tak sobie ktoś wymyślił, że w przypadku tego kursu, teorii musisz uczyć się przy komputerze w ośrodku szkolenia (130 godzin). Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego nie mogę uczyć się tego samego materiału u siebie w domu przy swoim komputerze? Te 10 godzin jazdy to koszt tylko 800zł, więc za "naukę" przy komputerze w ośrodku płacę 2200zł.
Gdzie tylko człowiek chce w siebie zainwestować, żeby później iść do pracy i uczciwie zarabiać na życie, to kładą ci kłody pod nogi i patrzą wydoić z kasy na każdym kroku.
2014-05-06 15:48
Twój sąsiad też chce zarobić (ten od komputera)
2014-05-07 17:22
drogi przyjacielu, wszystko co piszesz to święta prawda i zgadzam się, że koszty kwalifikacji wstępnej to rozbój w biały dzień, zwłaszcza, że rzadko można znaleźć pracodawcę, który chętnie Ci wyłoży za kurs w zamian za
drogi przyjacielu, wszystko co piszesz to święta prawda i zgadzam się, że koszty kwalifikacji wstępnej to rozbój w biały dzień, zwłaszcza, że rzadko można znaleźć pracodawcę, który chętnie Ci wyłoży za kurs w zamian za pracę u niego przez określony czas. chciałbym jedynie zauważyć, że jest to pomysł unijny, który pojawił się w 2003 roku, a poważnie dotknął nas w 2008. musieliśmy się zatem podporządkować przepisom obowiązującym w CAŁEJ europie.
dla porównania, na wyspach wyrobienie driver cpc to koszt rzędu 5000zł, problem polega tylko na tym, że im pewnie łatwiej taką "zbędną" kwotę jest znaleźć...
2014-05-07 23:34
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.