2019-09-14 12:29
Opinia wyróżniona
Lasy Oliwskie, choć w ciągu ostatnich 20 lat zostały mocno przetrzebione, jeszcze posiadają wyjątkowe cechy, w tym bioróżnorodność, kwalifikujące je do szczególnej ochrony. Trzeba skończyć z traktowaniem tego obszaru jak fabryki drewna czy przysłowiowego pola kapusty.
2019-09-15 01:25
Bo nie znam żadnego :(
2019-09-15 18:47
Trzeba jasno pisać, że słowo przysłowiowy odnosi się do przysłowia.
2019-09-15 07:36
2019-09-15 09:13
Hahahaha pieknie
2019-09-14 12:19
Opinia wyróżniona
Fajnie, że są jeszcze ludzie, którym leży na sercu dobro naszych zielonych płuc miasta. Niestety coraz więcej jest patologi w tym obszarze. Jeszcze nie tak dawno próbowano z polany przy ul. Abrahama zrobić skład
Fajnie, że są jeszcze ludzie, którym leży na sercu dobro naszych zielonych płuc miasta. Niestety coraz więcej jest patologi w tym obszarze. Jeszcze nie tak dawno próbowano z polany przy ul. Abrahama zrobić skład budowlany.. mieszkańcy Oliwy dobrze to pamiętają. To pokazuje, że jest silne parcie na wyłączenie tych terenów z TPK. Pewnie deweloperka już ma plany na zabudowę. Tereny są piękne i należy ich bronić przed ekspansją krótkowzrocznych pseudokapitalistów. Oni myślą tylko o profitach a gadka o przyrodzie bawi ich do rozpuku.
2019-09-15 12:52
Zgadzam się, to dobry i ważny artykuł, a przeważająca ilość pozytywnych komentarzy pokazuje, że jest wiele ludzi, którym te sprawy nie są obojętne. Będę śledził działania fundacji Wierni Lasom. Wyrazy sympatii dla autora
2019-09-15 18:27
Artykuł napisany nieagresywnym, ładnym językiem. Wyważony merytorycznie.
Również dziękuję :)
2019-09-15 00:52
Myślmy o kompromisach na każdym kroku. Osobiście zakazał bym jakiejkolwiek wycinki ale realia są jakie są.
2019-09-15 09:39
Komu podlegają nasze lasy . Kto bierze siano że sprzedaży drewna. Nie można je wpisać na listę parków narodowych i skreślić z upraw. Od kogo taką decyzją zalezy
2019-09-15 13:54
zadeklaruj sie ile dasz na samoopodatkowanie się., na rzecz tego lasu...
wiem że nic... pyskować i wyciagać łapę to wszyscy pierwsi... ale nikomu nie przychodzi do łba że takie parki czy laski miejskie ... KoSztują HoRRendalne pieniądze na utrzymanie
2019-09-16 10:37
Ciekawe że w starożytności jakoś nikt nie zajmował się lasami bo żyły same .. to człowiek wchodzi z butami wszędzie gdzie może i miesza najbardziej tacy awanturnicy i krótko dystnasowcy jak ty
2019-09-14 20:45
Są jedyną prawdziwie demokratyczną instytucją - w nich, niezależnie czy absolwent podstawówki czy profesor, obaj są sobie równi :)
2019-09-15 09:56
ile razy sam byłeś w lesie w ciągu roku? ale uczciwie przyznaj.
Jak ktoś nie mieszka przy samym lesie to w ogóle tam nie chodzi...
ze wszystkich mieszkańców trójmiasta, którzy mieszkają dalej od skraju lasu... to ten las odwiedza może 1%
.
więc.... na ch## wam ten las?
2019-09-16 10:35
Wybitnie inteligentny człowiek doprawdy ...
2019-09-15 12:36
Wow! Czy to tylko tak z przekory czy też to autentyczna ignorancja?
2019-09-15 15:56
Przekora do kwadratu i w ogóle retoryczny wjazd na chodnik
2019-09-14 12:14
Jeśli wyłączyć Trójmiejskie lasy z gospodarki leśnej dbania o drzewostan bo oto zdaje się chodzi autorowi tego artykułu ! To należało by wprowadzić bezwzględny zakaz wchodzenia do tych lasów zwykłemu Kowalskiemu bo kto
Jeśli wyłączyć Trójmiejskie lasy z gospodarki leśnej dbania o drzewostan bo oto zdaje się chodzi autorowi tego artykułu ! To należało by wprowadzić bezwzględny zakaz wchodzenia do tych lasów zwykłemu Kowalskiemu bo kto weźmie odpowiedzialność za to czy jakieś drzewo bądź konar nie spadną na kogoś kto tylko spaceruje po lesie ? wstęp by mogli mieć tylko leśnicy chyba że autor tego artykułu chce wziąć pełną odpowiedzialność za szkody powstałe na terenach leśnych łącznie z odpowiedzialnością karną ! Jeśli prowadzi się jakąś działalność gospodarki leśnej to tylko w imieniu dbania o te lasy usuwania połamanych i zagrażających drzew i konarów a sam las traktowany jest jak park a nie jak typowy areał leśny do pozysku drewna !
2019-09-14 18:54
Wypadki mają głównie pilarze przy wycinaniu naszego prastarego lasu. Chociaż patrząc na temat z innej strony można dojść do wniosku, że najbezpieczniej jest w stepie...
2019-09-14 16:06
Dlaczego ktoś ma "brać odpowiedzialność" za spadajacy konar. Idziesz do dzikiego lasu to Ty odpowiadasz za swoje bezpieczeństwo. Jak nie umiesz chodzić po lesie do spaceruj po deptaku w Sopocie (może cię nie pobije
Dlaczego ktoś ma "brać odpowiedzialność" za spadajacy konar. Idziesz do dzikiego lasu to Ty odpowiadasz za swoje bezpieczeństwo. Jak nie umiesz chodzić po lesie do spaceruj po deptaku w Sopocie (może cię nie pobije podpity "turysta"). Trzeba skończyć z mitem, że za wszystko odpowiada "ktoś" tylko nie ten co robi błędy. Podobno nawet "ktoś" odpowiada za pioruny w Tatrach. Szaleństwo
2019-09-14 14:48
Tak jakby działalność leśników ograniczała się wycinania starych drzew. Chyba dawno w lasach oliwskich nie byłeś!
2019-09-14 13:32
2022-08-17 21:13
a nie lasy.
2019-09-14 12:45
bo lesnikom drzewa juz moga spadac na glowy bo sa po specjalnej szczepionce i sa odporni, klamliwe argumenty, az wstyd ze ktos takie wysuwa
2019-09-14 12:36
2019-09-14 12:30
Kazdy wchodzi do lasu na wlasna odpowiedzialnosc.Kon by sie usmial z ta "odpowiedzialnoscia karna" za szkode wynikla wskutek przewrocenia sie drzewa.Juz ty lesniku sie o to nie martw.Macie dosc lasow wokol i won od lasow oliwskich!
2019-09-14 12:19
Jeszcze nie słyszałem żeby komuś drzewo w lesie, na łeb spadło.
Wycinają, niszczą lasy na potęgę.
Popieram artykuł,i tyle.
2019-09-14 12:32
Opinia wyróżniona
Jeśli ty nie słyszałeś o wypadkach w lesie nawet Oliwskim to nie znaczy że takie się nie zdarzają a może się zainteresuj i dowiedz ile wypadków się zdarza na terenach leśnych rocznie najpierw dokładna wiedza a później
Jeśli ty nie słyszałeś o wypadkach w lesie nawet Oliwskim to nie znaczy że takie się nie zdarzają a może się zainteresuj i dowiedz ile wypadków się zdarza na terenach leśnych rocznie najpierw dokładna wiedza a później ogłaszaj swoją opinię !!! lasy w Gdańsku są dobrze zarządzane i te prace są właściwie zaplanowane i prowadzone to dzięki ich ciężkiej pracy nie zdarza się wiele wypadków w Gdańskich lasach leśnicy wiedzą dokładnie co robią !!!
2020-05-28 15:20
Bzdury i niewiedza, którą próbujesz zarażać. A przy okazji 'ty" powinno się pisać z dużej litery. Czyżbyś okazywał pogardę innym? Ty wszechwiedzący.
2019-09-25 14:43
Ty powinno być z dużej litery. Ile wypadków zdarza się na terenach leśnych rocznie? Leśnicy wiedzą, co robią - uprawę leśna. Nie znaczy to jednak, że rozumieją, co to jest las. W Twojej wypowiedzi nie ma żadnej wiedzy i właśnie dlatego myślę, że to mogą być bzdury.
2019-09-16 12:16
Kasa się zgadza co roku nie ? Autka słuzbowe (Mercedes GL, Audi Q8, BMW X5, leśniczówki, które wygladają czasami jak pałace - to nie żart tylko fakt - zwykły leśnik pewnie ma Ładę Nive albo Dacia Duster...). Od lat
Kasa się zgadza co roku nie ? Autka słuzbowe (Mercedes GL, Audi Q8, BMW X5, leśniczówki, które wygladają czasami jak pałace - to nie żart tylko fakt - zwykły leśnik pewnie ma Ładę Nive albo Dacia Duster...). Od lat błąkam się całymi dniami z aparatem po lasach Nadleśnictwa Białowieża, Browsk i Hajnówka i okolice, i z roku na rok znikają od lat wiekowe i zdrowe dęby, jesiony, graby, buki - które były nawet pomnikami przyrody i dziwnym trafem je wykreślono - ot pewnie taka symbioza gdy jakiś zamożny cudzoziemiec zażyczy sobie stół, drzwi albo zdobioną szafę z wiekowego drzewa.....) I nie mam wcale na mysli wycinki aktualnej - hektarów wyschniętych kikutów świerków. ktore są zaatakowane przez kornika, co jest faktem.
PS to, że były zdrowe bylo pewne (kończyłem dendrologię na Katedrze Dendrologii, Sadownictwa i Szkółkarstwa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu....)
2019-09-15 20:00
2019-09-15 18:31
Ile z tego fostajesz
2019-09-15 14:03
Jakoś tak dziwnie się składa,że po silnych wiatrach drzewa upadają w tych rejonach, w których chwilę wcześniej Panowie Leśni dokonali istotnego przerzedzenia lasu. Wielokrotnie to widywałem na terenie TPK, a bywam tam nieomal codziennie, pokonując ok. 20 km.
2019-09-15 11:34
Oglądaj dalej m jak miłość. To też da Ci szczęście, ale nie komentuj proszę, albo najpierw idź do lasu. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Całe połacia lasów powycinane dla bezpieczeństwa. Chyba na zasadzie jak wytniemy las to nie będzie pożaru w lesie.
2019-09-14 19:45
Szyszko tez wiedzial i pomagal,gdy zaczal wycinke lasow w Polsce??????Kiedys puszcze byly bez zarzadzania i radzily sobie,nikt nie widzial wymarlego lasu.teraz dobrze zarzadzane?M.in. przez budowe osiedla przy wjezdzie do Zoo????
2019-09-14 12:58
Wypadek, to raczej ty jesteś:)
Ludzie to topią się w jeziorach, spadają z gór, giną w jaskiniach.
Wypadki nadążają się wszędzie, głupota ludzka, lub pech.
Dzrzewo człowieka nie zabija,tylko jego głupota,nieuwaga, lub pech.
Lasy zostawić w spokoju, bez nich zginiemy!!!!!
2019-09-14 12:07
2019-09-14 12:13
nie tylko, ale na razie rzadza potwory harwestery, a lesnicy materialnie zainteresowani sa jak najwieksza liczba kubikow
2019-09-14 12:18
nie tylko naukowcy rozumieją procesy w lesie, część zwykłych ludzi także, jak i garstka leśników mniej podatnych na rozkazy góry
2019-09-14 12:31
niestety czasy takie ze ci sie kospiruja bo inaczej spotkaliby sie z ostracyzmem kolegow a szczegolnie zwierzchnikow
2019-09-14 13:21
2019-09-14 21:04
2019-09-15 14:06
2019-09-14 12:09
Powinny być tam trasy rowerowe typu singeltrack.
Atrakcja na skalę Europy
2019-09-14 12:45
99% TPK da się zrobić na gravelu, a Ty proponujesz trasę na traila a może i enduro?
2019-09-14 13:07
To widać mało wiesz o TPK.
2019-09-16 08:28
napisał. 1% tras. Tras gdzie nie da rady na zwykłym rowerze to jest kilka max kilkanaście zjazdów po 100/200 m każdy.
Wiec to prawda ze 99% tras można zrobić na gravelu. Oczywiście jak się umie jeździć.
Bo pewnie faktem jest ze niektórzy potrzebują fulla tam gdzie ini zjadą na czymkolwiek :D
2019-09-14 15:54
tylko nie o to chodzi, aby go "robić" i na czymś...
2019-09-14 12:49
tylko trzeba je umieć znaleźć.
2019-09-14 13:08
Dzięki mistrzu.
Wiem lepiej od ciebie gdzie są, ale póki co nie tworzą spójnej całości.
2019-09-14 15:05
2019-09-14 18:39
i trasy rokowe, a niektórzy potrzebują boisko, a jeszcze inni mieszkań - akurat w tym miejscu, bo fajne widoki, leśnicy potrzebują drewna. Ten las kolego powinien być pozostawiony w nienaruszonym stanie. Wtedy dopiero
i trasy rokowe, a niektórzy potrzebują boisko, a jeszcze inni mieszkań - akurat w tym miejscu, bo fajne widoki, leśnicy potrzebują drewna. Ten las kolego powinien być pozostawiony w nienaruszonym stanie. Wtedy dopiero służy nam wszystkim. Ścieżki nawet takie na skalę Europejską są kompletnym dnem wynikającym z braku podstawowej wiedzy sozologicznej i zwykłym niestety - egoizmem. Słabe!
2019-09-14 19:29
Pewnie jesteś typem, który tylko siedzi w domu i nic mu nie pasuje.
2019-09-14 21:05
2019-09-14 23:05
Kupujesz kilka hektarów i jeździsz.
2019-09-15 07:41
Wzbij się w chmury i nie spadaj na ziemię,będziemy mieć spokój.
2019-09-15 17:29
tyle, że jak zobaczysz smurfa to w tył zwrot i pyta na maxa... 99 na 100 ani nie złapią ani nie ukarzą ... no bo kogo?
2019-09-14 12:10
Już wycinaja
2019-09-14 13:17
2019-09-14 13:49
kolejny zdemolowany umysł tvn
2019-09-14 16:27
2019-09-14 18:44
Nie dajcie się wciągać poprzez przyrodę do bieżącej polityki. Polityka jest ważna, jednak pamiętajcie, że tak wielką wycinkę rozpoczęto za PO, a teraz nic się na lepsze nie zmienia. Nie zmienia się, bo to wewnętrzna
Nie dajcie się wciągać poprzez przyrodę do bieżącej polityki. Polityka jest ważna, jednak pamiętajcie, że tak wielką wycinkę rozpoczęto za PO, a teraz nic się na lepsze nie zmienia. Nie zmienia się, bo to wewnętrzna polityka leśników daje im zawsze "piecze" nad polską przyrodą. Mówiąc krótko uwłaszczyli się, choć jako korporacja nie mają osobowości prawnej kosztem nas, prawowitych właścicieli lasów. Zdecydowanie trzeba z korporacji zrobić służbę na państwowym garnuszku.
2019-09-15 08:27
Za PO nie wycinali tylko rąbali ...ale ty synku wtedy waliłeś w pieluchy.
2019-09-15 17:32
jak nie .. to stul ten PiSk
2019-09-15 10:37
Dużo gadania i pisania o ekologii. Później trafi się paru nadzianych gości, kilka dużych łapówek od deweloperów, i na obrzeżach lasu pojawia się tzw luksusowe osiedla i apartamenty. W Gdyni w ten sposób okroili kawałek rezerwatu i postawili apartamentowce. Nie łódźmy się że w Oliwie będzie inaczej. Pieniądze rządzą światem, także ekologia.
2019-09-14 12:11
Klasyka stworzyć rezerwaty
Sprowadzić Indian fajni są Czukcze
Życie z naturą
Polowanie na lwy i tigrysy
Tak musi byc
2019-09-14 12:18
2019-09-14 12:37
to nie ironia raczej kpina, ale kpic tu nie ma z czego, zalosne ze ludzie bezrefleksyjnie podcnaja galaz na ktorej siedza
2019-09-14 18:48
Po co takie skrajności? Takie brednie opowiadają leśnicy, że dzięki ich wspaniałości można wchodzić do lasu. Jeśli ich w TPK nie będzie, to las będzie się miał lepiej i wcale nie będzie ani parkiem narodowym, ani
Po co takie skrajności? Takie brednie opowiadają leśnicy, że dzięki ich wspaniałości można wchodzić do lasu. Jeśli ich w TPK nie będzie, to las będzie się miał lepiej i wcale nie będzie ani parkiem narodowym, ani rezerwatem. Takoż samo zresztą jak bez nich lasy wcale nie będą prywatne, bo tak prywatne, jak są za ich sprawą, to już być nie mogą. Warto się uczyć, obserwować świat, wtedy się człowiek nie kompromituje. :)
2019-09-15 07:12
Ale jak jakieś drzewo spadnie na ścieżkę to wtedy leśnik będzie dobry? No Bo przecież jak przejść z wózkiem, rowerem, stara baba, kaszojadem..
2019-09-15 18:15
poradzimy sobie
2019-09-14 12:12
...będą jeszcze bardziej zaśmiecone.
2019-09-14 12:39
czemu tak jest? jak to zmienic?
2019-09-14 12:45
no przeciez zmienili ustawe. smieciami miala zajac sie gmina i nikomu nie mialo sie oplacac wyrzucac smieci do lasu.
aby zmiana nastapila trzeba bylo zmienic system z kapitalistycznego na centralnie
no przeciez zmienili ustawe. smieciami miala zajac sie gmina i nikomu nie mialo sie oplacac wyrzucac smieci do lasu.
aby zmiana nastapila trzeba bylo zmienic system z kapitalistycznego na centralnie sterowany przez urzednikow gdzie zostalo kilka firm. ceny poszly kilkadziesiat procet w gore a urzednicy wybudowali sobie nowy budynek z nadwyzki.
do tego mieszkancy musza miec teraz 5 kublow w domu, musza pracowac za sortownie a niedlugo urzednicy kaza nam samemu wozic smieci do szadolek.
2019-09-14 12:52
... że jak ktoś wyrzuca w lesie opakowanie po napoju, albo po czekoladzie, to jest to wina ustawy, urzędników i w ogóle polityki ?
2019-09-15 12:02
Gdyby wszystkie butelki szklane i plastikowe były kaucyjne to ilość wyrzucanych śmieci zdecydowanie spadłaby, resztki były by wyzbierane przez zbieraczy i sprzedane w automatach lub punktach skupu. Obecnie mamy system który generuje koszty i okrada konsumentów.
2019-09-14 12:54
...coś ci się na klawiaturę wylało, bo shift ci nie działa, ani żadne znaki.
Zmień klawiatutę.
2019-09-14 12:57
co to jest klawiatuta?
2019-09-14 13:17
...do wujka Google, to ci odpowie. To nie boli.
2019-09-14 12:49
.... czemu tak jest i jak to zmienić.
Wiem, że jak byłem jakiś czas temu w Niemczech i we Finlandii , to byłem pod wrażeniem czystości ich lasów. Zero, powtarzam zero śmieci zarówno w lasach jak i w przydrożnych
.... czemu tak jest i jak to zmienić.
Wiem, że jak byłem jakiś czas temu w Niemczech i we Finlandii , to byłem pod wrażeniem czystości ich lasów. Zero, powtarzam zero śmieci zarówno w lasach jak i w przydrożnych rowach.
A w Polsce znajdziesz wszystko, od puszek po napojach, po lodówki, wersalki i meble...a stare opony to już klasyka.
Tydzień temu poszedłem na plażę i co ? Pod piaskiem plażowicze zostawiają zakopane co tylko się da. I nie są to tylko puste puszki po piwie jakiś menelów, bo były nawet puste opakowania po Danonkach, Kinderkach i innych słodyczach. Ja chciałbym wiedzieć co to jest za matka, która najpierw nakarmi swoje dziecko Danonkiem, a potem to zakopie pod plażowym piaskiem.
Przykro to pisać, ale Polacy w statystyce rzeczywiście są brudasami.
2019-09-15 15:28
Jak nikt nie widzi to śmieci wyrzucają w lasach a miłośnicy zwierząt w okresie urlopów zostawiają swoje pociechy na pastwę losu. Zwierzęta które miały szczęście lądują w więzieniach tzn. schroniskach.
2019-09-14 12:13
poza tym własnie walor krajobrazowy jest bezcenny. Autor pisze: Gospodarka w lasach TPK istniała od końca XIX wieku i były one oszczędnie eksploatowane. I to jest własnie sedno sprawy - oszczędnie. Nie chodzi o to by z
poza tym własnie walor krajobrazowy jest bezcenny. Autor pisze: Gospodarka w lasach TPK istniała od końca XIX wieku i były one oszczędnie eksploatowane. I to jest własnie sedno sprawy - oszczędnie. Nie chodzi o to by z lasów oliwskich zrobić Park Narodowy, ale aby prowadzić gospodarkę leśną właśnie tak jak kiedyś, z uwzględnieniem wszelkich walorów tych lasów, zwłaszcza krajobrazowych, zachowując istniejącą bioróżnorodność i zwłaszcza starodrzew.
2019-09-14 12:35
Kubiki, hajs, kubiki, hajs... Reszta się nie liczy
2019-09-14 14:17
Kolejny nawiedzony, który wierzy w mit "płuc" czegokolwiek. Lasy tyle samo tlenu produkują, co zużywają, a "płucami Trójmiasta" jak już jest Bałtyk.
2019-09-14 16:30
a zatoka gdańska to bojler i airconditioner Trójmiasta
2019-09-15 16:06
TPK to fabryka tlenu, pergola Trójmiasta, ekran akustyczny i windbreaker; darmowy psycholog terapeuta, schronisko dla zwierząt, producent grzybów i jagód, darmowy gym.
2019-09-15 17:35
a ile zużywa jeden mieszkaniec trojmiasta
nie wiesz.. ??¿... to tornister i w podskokach repata z podstawówki
bo chrzanisz tak po próżnicy na WidziMiSię
2019-09-15 18:28
lasy i ludzie = symbioza - lub układ życiowy - pewnego rodzaju
drzewa pobierają z atmosfery CO2 i w procesie fotosyntezy produkują węglowodany jako swoje 'jezenie' i oddają do atmosfery tlen i parę wodną; człowiek
lasy i ludzie = symbioza - lub układ życiowy - pewnego rodzaju
drzewa pobierają z atmosfery CO2 i w procesie fotosyntezy produkują węglowodany jako swoje 'jezenie' i oddają do atmosfery tlen i parę wodną; człowiek - w procesie oddychania - pobiera z atmosfery tlen i oddaje CO2 ... więc jasne jest że Ty - bez drzewa - powoli się udusisz ...to nie jest jakaś wiedza tajemna, myślę, że to wiedza na poziomie podstawówki ... życzę nadrobienia braków i mniej uprzedzeń ...
2019-09-14 12:14
Jeśli wyłączyć Trójmiejskie lasy z gospodarki leśnej dbania o drzewostan bo oto zdaje się chodzi autorowi tego artykułu ! To należało by wprowadzić bezwzględny zakaz wchodzenia do tych lasów zwykłemu Kowalskiemu bo kto
Jeśli wyłączyć Trójmiejskie lasy z gospodarki leśnej dbania o drzewostan bo oto zdaje się chodzi autorowi tego artykułu ! To należało by wprowadzić bezwzględny zakaz wchodzenia do tych lasów zwykłemu Kowalskiemu bo kto weźmie odpowiedzialność za to czy jakieś drzewo bądź konar nie spadną na kogoś kto tylko spaceruje po lesie ? wstęp by mogli mieć tylko leśnicy chyba że autor tego artykułu chce wziąć pełną odpowiedzialność za szkody powstałe na terenach leśnych łącznie z odpowiedzialnością karną ! Jeśli prowadzi się jakąś działalność gospodarki leśnej to tylko w imieniu dbania o te lasy usuwania połamanych i zagrażających drzew i konarów a sam las traktowany jest jak park a nie jak typowy areał leśny do pozysku drewna !
2019-09-14 12:19
Jeszcze nie słyszałem żeby komuś drzewo w lesie, na łeb spadło.
Wycinają, niszczą lasy na potęgę.
Popieram artykuł,i tyle.
2019-09-14 12:32
Opinia wyróżniona
Jeśli ty nie słyszałeś o wypadkach w lesie nawet Oliwskim to nie znaczy że takie się nie zdarzają a może się zainteresuj i dowiedz ile wypadków się zdarza na terenach leśnych rocznie najpierw dokładna wiedza a później
Jeśli ty nie słyszałeś o wypadkach w lesie nawet Oliwskim to nie znaczy że takie się nie zdarzają a może się zainteresuj i dowiedz ile wypadków się zdarza na terenach leśnych rocznie najpierw dokładna wiedza a później ogłaszaj swoją opinię !!! lasy w Gdańsku są dobrze zarządzane i te prace są właściwie zaplanowane i prowadzone to dzięki ich ciężkiej pracy nie zdarza się wiele wypadków w Gdańskich lasach leśnicy wiedzą dokładnie co robią !!!
2019-09-14 12:58
Wypadek, to raczej ty jesteś:)
Ludzie to topią się w jeziorach, spadają z gór, giną w jaskiniach.
Wypadki nadążają się wszędzie, głupota ludzka, lub pech.
Dzrzewo człowieka nie zabija,tylko jego głupota,nieuwaga, lub pech.
Lasy zostawić w spokoju, bez nich zginiemy!!!!!
2019-09-14 19:45
Szyszko tez wiedzial i pomagal,gdy zaczal wycinke lasow w Polsce??????Kiedys puszcze byly bez zarzadzania i radzily sobie,nikt nie widzial wymarlego lasu.teraz dobrze zarzadzane?M.in. przez budowe osiedla przy wjezdzie do Zoo????
2019-09-15 11:34
Oglądaj dalej m jak miłość. To też da Ci szczęście, ale nie komentuj proszę, albo najpierw idź do lasu. To nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem. Całe połacia lasów powycinane dla bezpieczeństwa. Chyba na zasadzie jak wytniemy las to nie będzie pożaru w lesie.
2019-09-15 14:03
Jakoś tak dziwnie się składa,że po silnych wiatrach drzewa upadają w tych rejonach, w których chwilę wcześniej Panowie Leśni dokonali istotnego przerzedzenia lasu. Wielokrotnie to widywałem na terenie TPK, a bywam tam nieomal codziennie, pokonując ok. 20 km.
2019-09-15 18:31
Ile z tego fostajesz
2019-09-15 20:00
2019-09-16 12:16
Kasa się zgadza co roku nie ? Autka słuzbowe (Mercedes GL, Audi Q8, BMW X5, leśniczówki, które wygladają czasami jak pałace - to nie żart tylko fakt - zwykły leśnik pewnie ma Ładę Nive albo Dacia Duster...). Od lat
Kasa się zgadza co roku nie ? Autka słuzbowe (Mercedes GL, Audi Q8, BMW X5, leśniczówki, które wygladają czasami jak pałace - to nie żart tylko fakt - zwykły leśnik pewnie ma Ładę Nive albo Dacia Duster...). Od lat błąkam się całymi dniami z aparatem po lasach Nadleśnictwa Białowieża, Browsk i Hajnówka i okolice, i z roku na rok znikają od lat wiekowe i zdrowe dęby, jesiony, graby, buki - które były nawet pomnikami przyrody i dziwnym trafem je wykreślono - ot pewnie taka symbioza gdy jakiś zamożny cudzoziemiec zażyczy sobie stół, drzwi albo zdobioną szafę z wiekowego drzewa.....) I nie mam wcale na mysli wycinki aktualnej - hektarów wyschniętych kikutów świerków. ktore są zaatakowane przez kornika, co jest faktem.
PS to, że były zdrowe bylo pewne (kończyłem dendrologię na Katedrze Dendrologii, Sadownictwa i Szkółkarstwa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu....)
2019-09-25 14:43
Ty powinno być z dużej litery. Ile wypadków zdarza się na terenach leśnych rocznie? Leśnicy wiedzą, co robią - uprawę leśna. Nie znaczy to jednak, że rozumieją, co to jest las. W Twojej wypowiedzi nie ma żadnej wiedzy i właśnie dlatego myślę, że to mogą być bzdury.
2020-05-28 15:20
Bzdury i niewiedza, którą próbujesz zarażać. A przy okazji 'ty" powinno się pisać z dużej litery. Czyżbyś okazywał pogardę innym? Ty wszechwiedzący.
2019-09-14 12:30
Kazdy wchodzi do lasu na wlasna odpowiedzialnosc.Kon by sie usmial z ta "odpowiedzialnoscia karna" za szkode wynikla wskutek przewrocenia sie drzewa.Juz ty lesniku sie o to nie martw.Macie dosc lasow wokol i won od lasow oliwskich!
2019-09-14 12:36
2019-09-14 12:45
bo lesnikom drzewa juz moga spadac na glowy bo sa po specjalnej szczepionce i sa odporni, klamliwe argumenty, az wstyd ze ktos takie wysuwa
2019-09-14 13:32
2022-08-17 21:13
a nie lasy.
2019-09-14 14:48
Tak jakby działalność leśników ograniczała się wycinania starych drzew. Chyba dawno w lasach oliwskich nie byłeś!
2019-09-14 16:06
Dlaczego ktoś ma "brać odpowiedzialność" za spadajacy konar. Idziesz do dzikiego lasu to Ty odpowiadasz za swoje bezpieczeństwo. Jak nie umiesz chodzić po lesie do spaceruj po deptaku w Sopocie (może cię nie pobije
Dlaczego ktoś ma "brać odpowiedzialność" za spadajacy konar. Idziesz do dzikiego lasu to Ty odpowiadasz za swoje bezpieczeństwo. Jak nie umiesz chodzić po lesie do spaceruj po deptaku w Sopocie (może cię nie pobije podpity "turysta"). Trzeba skończyć z mitem, że za wszystko odpowiada "ktoś" tylko nie ten co robi błędy. Podobno nawet "ktoś" odpowiada za pioruny w Tatrach. Szaleństwo
2019-09-14 18:54
Wypadki mają głównie pilarze przy wycinaniu naszego prastarego lasu. Chociaż patrząc na temat z innej strony można dojść do wniosku, że najbezpieczniej jest w stepie...
2019-09-14 12:15
Lasy oliwskie to trojmiejska amazonia. Bez niej trójmiasto umrze
2019-09-14 12:48
trojmiasto raczej nie umrze ale jakosc zycia spadnie, jak juz mamy taki skarb to o niego dbajmy
2019-09-14 16:34
ile razy w nich przez ostatni rok bywałeś... ale tak uczciwie z ręką na sercu..
......nawet 1% mieszkańców tam nie bywa... no chyba że akurat pod tym lasem mieszka
2019-09-14 21:25
Myślę że byłam conajmniej że 150 razy.
2019-09-15 14:09
2019-09-15 18:28
Po co z Tobą rozmawiać...
2019-09-15 01:08
Lasy Oliwskie są sztucznym tworem, podobnie jak zdecydowana większość TPK. Powstały w wyniku działań Niemców (przemyślane zalesienia) i niedbalstwa Polaków (samosiejki). Polecam przejrzeć archiwalne zdjęcia, by się o tym przekonać. Większość TPK wyglądała jak dzisiejsze Południe nim wkroczyli tam deweloperzy.
2019-09-15 09:33
większych bzdur dawno nie słyszałam. Te lasy są w tym miejscu od 10.000 lat. Lasy były użytkowane przez człowieka ale nigdy nie były całkowicie wycięte! Proponuje zajrzeć do fachowej literatury i nauczyć się patrzeć na stare mapy!
2019-09-15 14:11
a potem przyszli pol aczki i te 300lat dobrej porzadnej niemieckiej pracy zaniedbali
2019-09-15 16:09
Za niemców lasy TPK były cięte równo. Zobacz fotki z epoki.
2019-09-15 15:31
Może dinozaury wydeptały ścieżki?
2019-09-14 12:19
Opinia wyróżniona
Fajnie, że są jeszcze ludzie, którym leży na sercu dobro naszych zielonych płuc miasta. Niestety coraz więcej jest patologi w tym obszarze. Jeszcze nie tak dawno próbowano z polany przy ul. Abrahama zrobić skład
Fajnie, że są jeszcze ludzie, którym leży na sercu dobro naszych zielonych płuc miasta. Niestety coraz więcej jest patologi w tym obszarze. Jeszcze nie tak dawno próbowano z polany przy ul. Abrahama zrobić skład budowlany.. mieszkańcy Oliwy dobrze to pamiętają. To pokazuje, że jest silne parcie na wyłączenie tych terenów z TPK. Pewnie deweloperka już ma plany na zabudowę. Tereny są piękne i należy ich bronić przed ekspansją krótkowzrocznych pseudokapitalistów. Oni myślą tylko o profitach a gadka o przyrodzie bawi ich do rozpuku.
2019-09-14 20:45
Są jedyną prawdziwie demokratyczną instytucją - w nich, niezależnie czy absolwent podstawówki czy profesor, obaj są sobie równi :)
2019-09-15 09:56
ile razy sam byłeś w lesie w ciągu roku? ale uczciwie przyznaj.
Jak ktoś nie mieszka przy samym lesie to w ogóle tam nie chodzi...
ze wszystkich mieszkańców trójmiasta, którzy mieszkają dalej od skraju lasu... to ten las odwiedza może 1%
.
więc.... na ch## wam ten las?
2019-09-15 12:36
Wow! Czy to tylko tak z przekory czy też to autentyczna ignorancja?
2019-09-15 15:56
Przekora do kwadratu i w ogóle retoryczny wjazd na chodnik
2019-09-16 10:35
Wybitnie inteligentny człowiek doprawdy ...
2019-09-15 00:52
Myślmy o kompromisach na każdym kroku. Osobiście zakazał bym jakiejkolwiek wycinki ale realia są jakie są.
2019-09-15 09:39
Komu podlegają nasze lasy . Kto bierze siano że sprzedaży drewna. Nie można je wpisać na listę parków narodowych i skreślić z upraw. Od kogo taką decyzją zalezy
2019-09-15 13:54
zadeklaruj sie ile dasz na samoopodatkowanie się., na rzecz tego lasu...
wiem że nic... pyskować i wyciagać łapę to wszyscy pierwsi... ale nikomu nie przychodzi do łba że takie parki czy laski miejskie ... KoSztują HoRRendalne pieniądze na utrzymanie
2019-09-16 10:37
Ciekawe że w starożytności jakoś nikt nie zajmował się lasami bo żyły same .. to człowiek wchodzi z butami wszędzie gdzie może i miesza najbardziej tacy awanturnicy i krótko dystnasowcy jak ty
2019-09-15 12:52
Zgadzam się, to dobry i ważny artykuł, a przeważająca ilość pozytywnych komentarzy pokazuje, że jest wiele ludzi, którym te sprawy nie są obojętne. Będę śledził działania fundacji Wierni Lasom. Wyrazy sympatii dla autora
2019-09-15 18:27
Artykuł napisany nieagresywnym, ładnym językiem. Wyważony merytorycznie.
Również dziękuję :)
2019-09-14 12:26
Zostawić ten las w spokoju. Natura sama zadba o siebie bez pił, siekier i ciężkiego sprzętu. Szybciej ludzie wygina niż te lasy.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.