Opinie (57) 5 zablokowanych

  • Polecam prosty test jakie sa roznice w olejach (12)

    Zacznijmy od roweru, nasmaruj lancuch tanim srodkiem, pojezdzij jakis czas, a nastepnie nasmaruj go dobrym szwajcarskim olejem, roznice powinienes szybko zauwazyc, jezeli nie jestes ostatnim cepem.
    W olejach silnikowych nie ma co eksperymetowac, lecz kupowac nalezy dobre, sprawdzone marki, lecz nie pseudo marki z marketu jak Castrol.

    • 19 14

    • A co takiego złego jest w Castrolu.... (2)

      ....kupuję i nie narzekam. A jaki inny olej jest taki wypasiony?

      • 18 2

      • (1)

        Liqui Moly, Motul.

        • 6 7

        • motula lałem do mazdy i tak zdechła :D
          A tak poważnie, polecam motula - mazda zdechła bo już była na wykończeniu!

          • 7 4

    • Przecież BMW zaleca Castrol Edge (2)

      więc co?

      • 9 2

      • nie na czasie jesteś - teraz BMW zaleca Shell'a

        • 5 1

      • Castrol plus litr oleju co 1000 km...

        • 4 0

    • (1)

      Głównie marketing poczujesz. Robię rocznie rowerem jakieś 8-9 tysięcy kilometrów. Przez całą zimę leję na łańcuch olej do pił łańcuchowych z castoramy 10zł/l i też dobrze działa,tyle, że się łańcuch syfi.

      • 10 3

      • Pewnie jestes ostatnim cepem

        jak sugeruje autor 'lotnego' komentarza ;)

        • 6 3

    • Najlepszy olej na łańcuchu jaki miałem, to podły niefiltrowany rzepakowy. Najwięcej km bez smarowania.

      • 8 2

    • Najlepsze oleje to te których niw kupisz na stacjach paliw,w marketach ani większości zwykłych sklepach moto. Takimi olejami sa m.in: Millers,Fuchs,Motul. Ja używam Millersa a le kiedys tez Motula i wymiana max co 10tys km.Z zadnym autem nie mialem problemu.

      • 4 0

    • Ha, no właśnie.
      Tani, ale częściej, czy drogi ale rzadziej?
      To zależy od silnika.

      • 1 0

    • A ja od lat wlewam oleje Lotos

      do TDI olej 505.01, a do drugiego auta Quazar Hi-Tec - oba 5W40. Lotos robi całkiem dobre oleje, które trzymają wysokie parametry. Wymiana co rok lub co max. 15 tys. km.

      • 2 0

  • Jak pije to znaczy że popsuty (8)

    Jak pije albo bierze płyn to znaczy, że popsuty Może to Alfa. Chyba , że słowo pije damy w cudzysłowie

    • 13 13

    • (2)

      Napisał koleś, który na 99% nigdy w życiu Alfy nie miał :)

      • 9 7

      • Alfa jest jak Lidl (1)

        Co tydzień coś nowego.

        • 16 8

        • No tak, przecież e92 jest właśnie z Lidla :)

          • 10 1

    • mój nic nie pije, jest na paliwo stałe :) (1)

      i tawot

      • 3 3

      • towot

        • 5 0

    • pije tzn ze kulą jest nie szczelny

      Olej się wypala zostawiając syf, cieknie bokiem, przenika do skrzyni, miesza się z układem chłodzenia. Każdy z tych przypadków to usterka która trzeba szybko naprawić

      • 3 0

    • (1)

      Widac zd nie masz pojecia o motoryzacji! Jezeli chodzi o alfy to trzeba wybrać odpowiedni model silnikowy a na pewno przezyje zarowno bmw jak i wieswageny! Silniki disla fiata sa jednymi z najlepszych konstrukcji jakie byly dotychczas! Alfa159 + 1,9jtd !!! Nadmienię ze nie mam i nie mialem alfy ;-)

      • 5 1

      • To skąd wiesz?

        • 0 0

  • Ja tam piję wszystko

    • 26 1

  • (3)

    Olej przepracowany musi być brudny. Jeżeli jest inaczej oznacza to, że cały szlam pozostał w silniku, w kanałach olejowych, misce, na wałkach rozrządu i td. a olej nie spełnił swojego zadania. Janusze uważają, że jest odwrotnie i cieszą się jak karpie przed wigilią, że wlali dobry olej bo po przebiegu np. 5 tys km wygląda jak nowy :)

    • 15 3

    • hmm, no nie wiem (2)

      starsze silniki lepiej nie czyścić rzadkim olejem
      bo te "syfy" utrzymują szczelność.
      Idealna czystośćnie jest wskazana w bardzo wielu przypadkach,
      często powoduje nieliniowości i nieciągłości a to nie jest dobrze dla mechaniki.

      • 7 1

      • jak się dba o silnik i pierwszych km (1)

        To jest on idealnie czysty i nie cieknie. Pod warunkiem ze go dobrze spasowali.

        • 3 0

        • yhm, ale luzy mechaniczne zawsze powstaną z czasem

          wszystko zalezy od projektu i materiałów, zgadzam się, że prawidłowe użytkowanie ten czas zużycia znacznie wydłuża
          ale zasada jest zawsze taka sama, wszystko się zużywa,
          materia rządzi się takimi prawami, ścieranie i dyfuzja,
          oraz korozja, niekoniecznie tlenowa

          • 4 0

  • Poziom płynu powinien utrzymywać się między granicą minimalną a maksymalną.

    No to już wiem wszystko, Dziękuje

    • 18 2

  • Poza " dobrym" płynem

    ważna jest regularna wymiana. Stosuję i czerpię korzyści z bezawaryjnej jazdy.

    • 3 1

  • (2)

    Najważniejsze paliwo - należy lać na renomowanych stacjach. A jak przychodzą kontrole, to największe wałki wychodzą na renomowanych stacjach.

    • 9 6

    • Zapodaj linka, gdzie nie tankować w Gdyni.

      • 4 0

    • Renomowanych ???

      właśnie się zastanawiam nad pozwaniem stacji BP za awarię silnika.

      • 0 1

  • jakie płyny zrzuca twoje auto......

    • 7 1

  • Pomiaru dokonujmy bagnetem na wyłączonym, ale rozgrzanym silniku. Czytaj więcej na: (4)

    A ja w swoim aucie nie mam bagnetu,czy to tragedia?

    • 8 5

    • W kosiarce elektrycznej nigdy nie było bagnetu, więc jesteś uratowany.

      • 7 1

    • to znaczy że producent auta wie lepiej

      I poinformuje Cię o serwisie jak będzie za późno

      • 4 2

    • na nauce jazdy strasznie się wściekają jak się mówi na to coś bagnet (1)

      prawie, że iskrzą zębami,
      dla mnie najwazniejsze, że wiem co i jak zrobić a nie jak to się według nich nazywa,
      tak jak płyn silnikowy, i znów obrażeni, że to nie płyn silnikowy tylko olej,
      faktycznie wielka różnica, dla mnie żadna, wiem co kupić i kiedy wlać,
      a jak nie wiem to w warsztacie wiedzą, po co to na nauce jazdy

      • 3 0

      • bo to polska edukacja

        wiedzieć za dużo!
        potem mamy mętlik
        i żeby uniknąć przegrzania mózgu
        zaczynamy kombinować

        • 2 1

  • płyn hamulcowy (4)

    Mam kilka lat doswiadczenia z mechanika samochodową, ale widocznie ostatni ze mnie baran. Niech mi ktoś wytlumaczy w takim razie jak płyn hamulcowy (w zamknietym ukladzie) ma jakikolwiek wplyw na rdzewienie tarcz hamulcowych?

    • 15 4

    • jeżeli układ jest nieszczelny (1)

      Uszczelniacz na tloczku puszcza bo Janusz jeździ na czymś co kiedyś było klockiem to i małe saczenie będzie na tarczę a jak Januszowy płyn wlany bo w promocji z biedry to i plastik skoroduje

      • 2 1

      • to ja bym się bardziej bał tego, że jazdę zakończę na drzewie niż rdzewienia tarcz :)

        • 10 0

    • (1)

      Audi 80 1,6 td olej nie wymieniany od 10 lat ,płyn chłodniczy i hamulcowy też z 12 lat ,silnik,hamulce chodzą jak brzytew ,z chłodnicą żadnych problemów.Wszystko to zmowa serwisów żeby zostawiać u nich kasę

      • 5 1

      • Polskie prostaki po podstawówkach zawsze wiedzą lepiej

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.