2016-02-05 12:47
Zacznijmy od roweru, nasmaruj lancuch tanim srodkiem, pojezdzij jakis czas, a nastepnie nasmaruj go dobrym szwajcarskim olejem, roznice powinienes szybko zauwazyc, jezeli nie jestes ostatnim cepem.
W olejach silnikowych nie ma co eksperymetowac, lecz kupowac nalezy dobre, sprawdzone marki, lecz nie pseudo marki z marketu jak Castrol.
2016-02-05 12:55
....kupuję i nie narzekam. A jaki inny olej jest taki wypasiony?
2016-02-05 14:00
Liqui Moly, Motul.
2016-02-05 14:11
motula lałem do mazdy i tak zdechła :D
A tak poważnie, polecam motula - mazda zdechła bo już była na wykończeniu!
2016-02-05 13:25
więc co?
2016-02-05 14:37
nie na czasie jesteś - teraz BMW zaleca Shell'a
2016-02-06 06:41
2016-02-05 14:25
Głównie marketing poczujesz. Robię rocznie rowerem jakieś 8-9 tysięcy kilometrów. Przez całą zimę leję na łańcuch olej do pił łańcuchowych z castoramy 10zł/l i też dobrze działa,tyle, że się łańcuch syfi.
2016-02-05 14:41
jak sugeruje autor 'lotnego' komentarza ;)
2016-02-05 15:14
Najlepszy olej na łańcuchu jaki miałem, to podły niefiltrowany rzepakowy. Najwięcej km bez smarowania.
2016-02-06 08:19
Najlepsze oleje to te których niw kupisz na stacjach paliw,w marketach ani większości zwykłych sklepach moto. Takimi olejami sa m.in: Millers,Fuchs,Motul. Ja używam Millersa a le kiedys tez Motula i wymiana max co 10tys km.Z zadnym autem nie mialem problemu.
2016-02-06 11:13
Ha, no właśnie.
Tani, ale częściej, czy drogi ale rzadziej?
To zależy od silnika.
2016-02-07 00:14
do TDI olej 505.01, a do drugiego auta Quazar Hi-Tec - oba 5W40. Lotos robi całkiem dobre oleje, które trzymają wysokie parametry. Wymiana co rok lub co max. 15 tys. km.
2016-02-05 12:57
Jak pije albo bierze płyn to znaczy, że popsuty Może to Alfa. Chyba , że słowo pije damy w cudzysłowie
2016-02-05 13:14
Napisał koleś, który na 99% nigdy w życiu Alfy nie miał :)
2016-02-05 13:26
Co tydzień coś nowego.
2016-02-05 13:30
No tak, przecież e92 jest właśnie z Lidla :)
2016-02-05 15:39
i tawot
2016-02-05 19:23
2016-02-06 06:44
Olej się wypala zostawiając syf, cieknie bokiem, przenika do skrzyni, miesza się z układem chłodzenia. Każdy z tych przypadków to usterka która trzeba szybko naprawić
2016-02-06 08:23
Widac zd nie masz pojecia o motoryzacji! Jezeli chodzi o alfy to trzeba wybrać odpowiedni model silnikowy a na pewno przezyje zarowno bmw jak i wieswageny! Silniki disla fiata sa jednymi z najlepszych konstrukcji jakie byly dotychczas! Alfa159 + 1,9jtd !!! Nadmienię ze nie mam i nie mialem alfy ;-)
2016-02-07 23:27
To skąd wiesz?
2016-02-05 13:13
Ja tam piję wszystko
2016-02-05 13:48
Olej przepracowany musi być brudny. Jeżeli jest inaczej oznacza to, że cały szlam pozostał w silniku, w kanałach olejowych, misce, na wałkach rozrządu i td. a olej nie spełnił swojego zadania. Janusze uważają, że jest odwrotnie i cieszą się jak karpie przed wigilią, że wlali dobry olej bo po przebiegu np. 5 tys km wygląda jak nowy :)
2016-02-05 15:41
starsze silniki lepiej nie czyścić rzadkim olejem
bo te "syfy" utrzymują szczelność.
Idealna czystośćnie jest wskazana w bardzo wielu przypadkach,
często powoduje nieliniowości i nieciągłości a to nie jest dobrze dla mechaniki.
2016-02-06 06:46
To jest on idealnie czysty i nie cieknie. Pod warunkiem ze go dobrze spasowali.
2016-02-06 10:30
wszystko zalezy od projektu i materiałów, zgadzam się, że prawidłowe użytkowanie ten czas zużycia znacznie wydłuża
ale zasada jest zawsze taka sama, wszystko się zużywa,
materia rządzi się takimi prawami, ścieranie i dyfuzja,
oraz korozja, niekoniecznie tlenowa
2016-02-05 13:55
Poziom płynu powinien utrzymywać się między granicą minimalną a maksymalną.
No to już wiem wszystko, Dziękuje
2016-02-05 14:04
ważna jest regularna wymiana. Stosuję i czerpię korzyści z bezawaryjnej jazdy.
2016-02-05 15:13
Najważniejsze paliwo - należy lać na renomowanych stacjach. A jak przychodzą kontrole, to największe wałki wychodzą na renomowanych stacjach.
2016-02-05 15:36
Zapodaj linka, gdzie nie tankować w Gdyni.
2016-02-06 11:07
właśnie się zastanawiam nad pozwaniem stacji BP za awarię silnika.
2016-02-05 18:30
2016-02-05 20:02
A ja w swoim aucie nie mam bagnetu,czy to tragedia?
2016-02-05 21:07
W kosiarce elektrycznej nigdy nie było bagnetu, więc jesteś uratowany.
2016-02-06 06:51
I poinformuje Cię o serwisie jak będzie za późno
2016-02-06 10:32
prawie, że iskrzą zębami,
dla mnie najwazniejsze, że wiem co i jak zrobić a nie jak to się według nich nazywa,
tak jak płyn silnikowy, i znów obrażeni, że to nie płyn silnikowy tylko olej,
faktycznie wielka różnica, dla mnie żadna, wiem co kupić i kiedy wlać,
a jak nie wiem to w warsztacie wiedzą, po co to na nauce jazdy
2016-02-07 10:09
wiedzieć za dużo!
potem mamy mętlik
i żeby uniknąć przegrzania mózgu
zaczynamy kombinować
2016-02-05 22:54
Mam kilka lat doswiadczenia z mechanika samochodową, ale widocznie ostatni ze mnie baran. Niech mi ktoś wytlumaczy w takim razie jak płyn hamulcowy (w zamknietym ukladzie) ma jakikolwiek wplyw na rdzewienie tarcz hamulcowych?
2016-02-06 06:54
Uszczelniacz na tloczku puszcza bo Janusz jeździ na czymś co kiedyś było klockiem to i małe saczenie będzie na tarczę a jak Januszowy płyn wlany bo w promocji z biedry to i plastik skoroduje
2016-02-06 11:02
to ja bym się bardziej bał tego, że jazdę zakończę na drzewie niż rdzewienia tarcz :)
2016-02-06 22:18
Audi 80 1,6 td olej nie wymieniany od 10 lat ,płyn chłodniczy i hamulcowy też z 12 lat ,silnik,hamulce chodzą jak brzytew ,z chłodnicą żadnych problemów.Wszystko to zmowa serwisów żeby zostawiać u nich kasę
2016-02-08 02:46
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.