2020-12-22 11:35
Opinia wyróżniona
Jeśli tylko nie rozchoruje się to pojadę do rodziny. Te święta będą magiczne, upominki dzieciakom dam z serca, spotkam się z całą rodziną, zasiądziemy przy stole z uśmiechami i miłością, zmówimy modlitwę do Boga,
Jeśli tylko nie rozchoruje się to pojadę do rodziny. Te święta będą magiczne, upominki dzieciakom dam z serca, spotkam się z całą rodziną, zasiądziemy przy stole z uśmiechami i miłością, zmówimy modlitwę do Boga, podzielimy się opłatkiem. Wyłączymy tv, popatrzymy na bawiące się dzieci. Pośpiewamy kolędy. Będziemy ubrani uroczyście. Zapomnimy o wszystkich kłótniach. To będą ostatnie takie święta. Jedźcie jeśli macie możliwość
2020-12-23 07:50
Jak nie płacicie u nas podatków wypad bo rozjezdzacie nam drogi i nie wracajcie ... Nauczcie się płacić podatki w miejscu gdzie mieszkacie a i za OC też płacicie normalnie ... Bo macie samochody gdzieś zarejestrowane gdzie diabeł mówi dobranoc
2020-12-23 18:19
Oby się spełniły
2020-12-22 19:59
Z dziadkami spotkami sie na skype. A jak bedzie cieplej spotkamy sie na dworze, tak jak bylo w cieplejszych porach roku. Rodzice chronią się jak mogą przed zlapaniem tego paskudztwa, bo i tak maja sporo chorob. Nie bedziemy im dokladac.
2020-12-22 12:43
zapomnicie o wszystkich kłótniach aż do 27 grudnia. a potem znowu zaczniecie skakać sobie do oczu. ach, rodzina...
2020-12-22 12:08
Dzisssasss...straszne to ! Jak z reklamowki kawy....bleh
2020-12-22 08:27
Opinia wyróżniona
Ciepło mi się zrobiło na serduchu, że nie tylko ja z Kotliny Kłodzkiej tu przyjechałam :)
Ja nie jadę - choć bardziej z obawy o zdrowie rodziców, niż ewentualne problemy z komunikacją. Wielkanoc też była samotna,
Ciepło mi się zrobiło na serduchu, że nie tylko ja z Kotliny Kłodzkiej tu przyjechałam :)
Ja nie jadę - choć bardziej z obawy o zdrowie rodziców, niż ewentualne problemy z komunikacją. Wielkanoc też była samotna, choć jednak Wigilia jakoś bardziej dołuje. Smutno mi bardzo być bez rodziny w święta, a w tym roku udało mi się odwiedzić rodzinne strony tylko jeden raz. Ale wolałabym, by za rok spotkać się w takim samym składzie jak w poprzednich latach, ze wszystkimi. Zdrowia i powrotu do normalności.
2020-12-22 10:34
Przy zamkniętej służbie zdrowia Twoi rodzice czy dziadkowie mogą nie otrzymać na czas pomocy lekarskiej przy tysiącu możliwych chorób czy dolegliwości. Ktoś może zginąć w wypadku drogowym. Śmierć jest wpisana w ludzkie
Przy zamkniętej służbie zdrowia Twoi rodzice czy dziadkowie mogą nie otrzymać na czas pomocy lekarskiej przy tysiącu możliwych chorób czy dolegliwości. Ktoś może zginąć w wypadku drogowym. Śmierć jest wpisana w ludzkie życie i w każdej chwili ktoś z naszego grona może odejść z tego świata. A korona jest tylko jedną z wielu przyczyn zgonów i to wcale nie najpopularniejszą. W przyszłe święta możecie się spotkać w uszczuplonym gronie, statystycznie to niestety całkiem prawdopodobne.
2020-12-22 10:39
2020-12-22 10:49
Dlatego zawsze powtarzam: carpe diem.
2020-12-22 09:59
Pozdrawiam:) p.s. Też tak masz,że widząc rejestrację DKL uśmiechasz się?:)
2020-12-23 01:08
2020-12-22 09:47
2020-12-24 14:16
No, słucham....
2020-12-23 01:07
2020-12-22 11:48
Są, w Lubece i Hamburgu gdzie ich miejsce.
2020-12-22 11:23
To zależy, bo jeśli masz na myśli tych wielkich gdańszczan co się tu urodzili ale ich rodzice juz nie, to jest ich masa. Ja jestem Gdynianka z pradziadka,chociaż w Gdańsku 10ty rok mieszkam, pracuje
2020-12-22 09:57
Zależy jak na to patrzeć. Moi dziadkowie przyjechali tu przed wojną budować Gdynię, ale zamieszkali w Gdańsku. Czy jestem Gdańszczaniniem? Chyba tak. Ale jakbym się uprzeć, to można powiedzieć, że też jestem słoik, a prawdziwi Gdańszczanie spoczywają we wraku Gustloffa.
2020-12-22 11:29
niemieccy okupanci . Albo faszyści jak kto woli i poprawność POlityczna lansowana przez antypolski "samorząd" trzymający się tylko i wyłącznie dzięki fałszerstwom i mafijnym POwiązaniom.
2020-12-22 11:37
2020-12-22 16:09
To zdaje się absolwent szkoły wyższej z Torunia. Im się wbija w głowę takie zbitki słowne i oni je cytują kompletnie bez zrozumienia.
2020-12-22 09:45
Nie martw się - ja mieszkam tu od 12 lat i tylko jedno Boże Narodzenie byłem u rodziny.
2020-12-22 09:44
2020-12-22 11:37
2020-12-22 10:18
2020-12-22 11:42
ja. Jesli chodzi o korzenie rodziny. Przed wojną dużo mojej rodziny mieszkało w Gdańsku. W zasadzie czuje się tu u siebie i to my po migracjach powojennych jesteśmy tutaj prawdziwymi gospodarzami na tych terenach.
2020-12-22 16:34
powinieneś po wojnie wyjechać razem ze swoimi do NRD
2020-12-23 01:06
2020-12-23 13:28
NRD jak powiedział obywatel "NRD jest skostniałe - wszystko tu jest skostniałe, ale obywatele NRD są twardzi i nie zamierzają stąd wyjeżdżać. Obywatele NRD walczą z biedą, nikt nie wynajmie mieszkania 42m2 za 200 EURO bo
NRD jak powiedział obywatel "NRD jest skostniałe - wszystko tu jest skostniałe, ale obywatele NRD są twardzi i nie zamierzają stąd wyjeżdżać. Obywatele NRD walczą z biedą, nikt nie wynajmie mieszkania 42m2 za 200 EURO bo to się nie opłaca, więc czynsze stoją w miejscu, ludzie umierają i coraz mniej rodzi się obywateli NRD, ale obywatele NRD są twardzi - nie poddadzą się !
2020-12-22 09:44
2020-12-22 09:33
jest wymyślona, na potrzeby artykułu.... Podobnie jak cała historia....
2020-12-22 11:24
2020-12-22 11:47
Jest Lądek Zdrój, nie kłam.
2020-12-22 09:45
Czy wy tam produkujecie keczupy?
2020-12-24 14:15
Nie, produkujemy tam słoiki
2020-12-22 08:47
dwa razy w roku. Do Wrocławia 4h i potem jakieś 2h tłuczenia się zwykłą drogą. Spokojnie do obskakiwania dla słoika nie dwa, ale jakieś 6 albo więcej razy w roku. Latem jak znalazł. Majówka, święta.
2020-12-22 12:36
4 godziny do Wro? Oczywiście samochodem i jadąc przepisowo? Jasne:)
2020-12-22 07:08
Opinia wyróżniona
Miałam podobny dylemat z mężem jak zorganizować te święta. Zdecydowaliśmy że te święta jednak pojedziemy do rodziców co prawda nie mamy 600 km a tylko 269 ale też jest to przeszło 3 godziny jazdy samochodem.
Życzę wszystkim przede wszystkim zdrowia.
2020-12-23 07:07
No to nich mąż dobrze napompuje koła. Na takiej trasie kilka km ubędzie.
2020-12-22 14:18
269km to max 1,5 godziny jazdy
2020-12-22 14:41
jak dobrze depnąć to nawet 1:15.
2020-12-22 09:18
mój ojciec bedzie sam na Wigilii i Sylwestrze, siedzi w domu i ogląda tą narodową szczujnię 24 godziny na dobę, jest tak wystraszony covidem od kilku tygodni, ze czasami to nawet nie chce mi drzwi otwierac. na swieta
mój ojciec bedzie sam na Wigilii i Sylwestrze, siedzi w domu i ogląda tą narodową szczujnię 24 godziny na dobę, jest tak wystraszony covidem od kilku tygodni, ze czasami to nawet nie chce mi drzwi otwierac. na swieta kategorycznie odmowil mi i jedynej wnuczce obecnosc na wigilii. coscie skurw.yny uczynili z tej krainy chciałoby się zakrzyknac po Kaziku
2020-12-23 18:22
Szczepionka nadciąga. Ojciec się zaszczepi i wreszcie się spotkacie.
2020-12-22 08:34
"Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii.
To jest dobre podejście, bo on jest w odwrocie.
Już teraz nie trzeba się go bać.
Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na sylwestra"
2020-12-22 10:58
§ 26. Od dnia 31 grudnia 2020 r. od godz. 19.00 do dnia 1 stycznia 2021 r. do godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczanie się osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie w celu:
§ 26. Od dnia 31 grudnia 2020 r. od godz. 19.00 do dnia 1 stycznia 2021 r. do godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczanie się osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie w celu:
1) wykonywania czynności służbowych lub zawodowych lub wykonywania działalności gospodarczej;
2) zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia codziennego.
W związku z tym, zgodnie z pkt 2, każdy ma prawo iść zaczerpnąć świeżego powietrza ze znajomymi lub w rodzinnym gronie...
2020-12-22 08:33
co wy tutaj nie macie w tym Trójmieście.
2020-12-22 08:12
Właśnie dlatego, że mogą to być ostatnie święta w takim gronie należy jechać. Ludzie umierają z wielu przyczyn - zawały, zatory płucne, udary, raki, wypadki drogowe i inne - wszystkie wymienione przeze mnie przyczyny
Właśnie dlatego, że mogą to być ostatnie święta w takim gronie należy jechać. Ludzie umierają z wielu przyczyn - zawały, zatory płucne, udary, raki, wypadki drogowe i inne - wszystkie wymienione przeze mnie przyczyny potrafią pozbawić życia w kilka minut czy miesięcy. Warto zdać sobie sprawę z tego, że kolejnych świąt możesz już nieobchodzić i naprawdę to nie od ciebie zależy.
2020-12-22 12:02
- mniej zgonów,
- brak zachorowań na inne choroby poza tzw. kowidem
- żyjemy bezstresowo, bo mało pracujemy i siedzimy w domu
- więcej dbamy o siebie ...
Nie włączajcie telewizorów, to będzie jeszcze lepiej
2020-12-22 13:30
60000 < 30000, nie?
2020-12-22 14:40
no właśnie ci co umarli nie umrą ponownie, więc powinno się zmniejszać.
2020-12-22 14:53
Zmniejszać się zacznie albo jak wszystkich wirus dopadnie, albo jak go opanujemy.
2020-12-22 07:15
...bo wtedy to by już była przesada.
Cudowna historia.
2020-12-22 08:11
Myślę że 270 km to będzie max jaki może pokonać zdrowy człowiek, silny bez chorób współistniejących
269 to jest na skraju wydolności i sądzę że jest ok
Ufff
2020-12-22 07:39
Nie ma to jak poprawa humoru z rańca!
2020-12-22 07:03
Rząd zafundował ludziom parodię świąt i sylwestra...przecież jeżeli będzie zakaz poruszania od 19 do 6 rano to większość nie dotrwa do 24))I jeszcze w gości z łóżkiem polowym....W sumie zapowiada się ciekawie.
2020-12-22 07:10
Jedż na Maderę,ale,ale,też cię nie wpuszczą,to ci zafundował Hiszpański rząd,idż i protestuj.
2020-12-22 07:49
To tylko świadczy o tym jak bardzo i**otami są ludzie u władzy
2020-12-22 08:18
rząd JArkacza w sylwestra wprowadza...
2020-12-22 09:40
wracaj do szkoły!
2020-12-22 09:56
Nie uwzględniłeś jednej rzeczy, że takim ludziom jak on (ciemny lud), to żadna szkoła nie pomoże.
2020-12-23 07:38
Prawda,pomyłka,ale to niczego nie zmienia tylko tyle że podziękujesz rządowi Portugalii i jedż do Lizbony protestować.
2020-12-23 07:05
Hiszpański rząd to socjaliści. To obala twój argument.
2020-12-22 07:48
Niemiec, Francji, Włoch, Litwy, Czech itd, itp.........? Tak to jest jak się przedawkuje TVN!
Zdrowy rozsądek zawsze i wszędzie i będzie ok! Nie wymyślać bzdur i nie publikować bzdur!
I najważniejsze! nie usuwać tego posta!
2020-12-22 09:57
Europa liczy sobie 46 państw. Napisz może jak wygląda sytuacja w pozostałych państwach.
2020-12-22 10:43
I wymień państwa bez obostrzeń :)
2020-12-22 10:53
Nie ma dodatkowych obostrzeń na czas świąt tak jak w wymienionych przez Ciebie kilku krajach. Większość rządów nie dała się zwariować i utrzymuje obostrzenia na rozsądnym poziomie a nie popada w histerię.
2020-12-22 11:02
A jak jeszcze raz zmienisz temat, będzie wiadomo że kłamiesz :)
2020-12-23 08:02
Hmm a co z pasterkami? Tam już wirus truchleje przed bogiem?
2020-12-22 07:54
Nie ma tyle policji by gonić każdego obywatela
2020-12-22 07:56
2020-12-22 08:08
Bo jakiś bałwan z Warszawy tak stwierdził?
2020-12-22 08:19
to tak możesz zostać
2020-12-22 10:37
To wirus zaraża tylko w święta? Po świętach będę już mógł wychodzić z domu bez obawy o zarażenie?
2020-12-22 07:56
Co ty jesteś mały dzieciak, czy odpowiedzialny dorosły człowiek ?
2020-12-22 07:58
godzina policyjna i pełne zamknięcie powinno być od 20 grudnia do końca nowych ferii tak jak to już jest w prawie całej europie.
2020-12-22 08:10
Na obostrzenia czas był kilka miesięcy temu
2020-12-22 08:45
Co za gamoń,no obostrzenia był czas kilka miesięcy temu....dobre sobie...ciekawe jak by społeczenstwo zareagowało na zakazy przy dziennej liczbie 500 zachorowań.Matko,co za specjalisci,epidemiolodzy
2020-12-22 12:54
tylko czy prewencja ma dotyczyć zdrowia czy słupków wyborczych? Teraz to już gaszenie pożaru benzyną.
2020-12-22 08:13
.....socjaliści są głównie na posadach państwowych tzn czy się stoi czy leży kilka/kilkanaście tysięcy złotych co miesiąc się należy i dlatego te wszystkie zakazy przechodzą gładko .....
2020-12-22 10:46
Przecież są za strzelaniem do ludzi, jak korzystają z naturalnej wolności do przemieszczania się, tylko dlatego, że ktoś ma akt własności do ziemi...
2020-12-22 08:14
Chłopie tak jest i w Europie. Restrykcje limity. Jest pandemia i to nie tylko w Polsce. Przestań pier...lic glupoty
2020-12-22 08:31
ale w Polskim Grajdole - bezprawnie !!!
jak PiS wprowadzi Stan Wojenny to niech se wtedy robi godzinę POlicyjną
..... a na razie mamy - bezPrawie i nieSprawiedliwość
2020-12-22 09:27
Zorientuj się zanim coś napiszesz.
2020-12-22 10:19
Jak trzeba przekręt zrobić, to ustawy zmieniają w środku nocy w dwie godziny.
Jak jest taka potrzeba, mają to gdzieś...
2020-12-22 09:59
Dodatkowe obostrzenia wprowadzono jedynie w kilku z 46 państw europejskich. Zdecydowana większość rządów nie popadła więc w histeryczną paranoję.
2020-12-22 14:00
To co u nas według Ciebie jest paranoją, u nich jest na co dzień :)
2020-12-22 09:40
Trzeba było tłumnie nie protestować w głupi sposób.
2020-12-22 11:50
Te "rozporządzenia" są nielegalne (dopóki nie zostanie wprowadzony stan wyjątkowy), ale to marna pociecha, bo sami sobie psujemy humor udając, że je respektujemy. Kościół też się s.kwił, ale to nie popsuje świąt, bo
Te "rozporządzenia" są nielegalne (dopóki nie zostanie wprowadzony stan wyjątkowy), ale to marna pociecha, bo sami sobie psujemy humor udając, że je respektujemy. Kościół też się s.kwił, ale to nie popsuje świąt, bo święta to my. Jest takie jedno imię - Tradycja :)
Wesołych Świąt (ponad 600 km od Gdańska - niektóre wyciągi narciarskie działają)
2020-12-22 07:03
Nic mnie nie powstrzyma przed spotkaniem z rodziną. Nie zostawię samotnej matki na wigilii, bo ktoś mi każe.
2020-12-22 07:05
Matka nie byłaby samotna jakbyś ją częsciej odwiedzał
2020-12-22 07:11
Musisz być smutnym człowiekiem skoro tyle jadu w Tobie. Mimo wszystko życzę wszystkiego dobrego!
2020-12-22 07:15
Mylisz się,jestem bardzo radosnym człowiekiem.
2020-12-22 08:03
Albo wyjątkowo słabo ogarniętym w czytaniu ze zrozumieniem.
2020-12-22 08:19
2020-12-22 08:32
2020-12-22 07:05
2020-12-22 07:37
Oj?
2020-12-22 07:10
Co za głupie pytanie, oczywiście jechać!!!!!!!!
2020-12-22 07:11
A jeśli ją zarazisz ?
2020-12-22 07:13
Jestem zdrowy, zdrowi nie zarażają :-)
2020-12-22 10:02
Czy w zeszłych latach miałeś podobne dylematy? Mogłeś na przykład zarazić bliskich zapaleniem płuc, które co roku zabiera kilka tysięcy Polaków. Skończmy już z tą paranoją bo robi się od tego niedoborze.
2020-12-22 11:03
W międzyczasie Nowa Zelandia popadła w totalną paranoję na 2 tygodnie, a teraz popijają piwko w pubach.
Kto lepiej na tym wyszedł?
2020-12-22 11:09
będziemy się bujać przez takich jak ty którym spodobała się władza nad ludźmi i mają misję życiową kontrolowania i terroryzowania innych
2020-12-22 11:23
"Nie zachowuj się jak d**il" większości ludzi przychodzi naturalnie, bez zakazów i nakazów.
Niestety jest garstka nie do końca przystosowanych do życia w społeczeństwie i to przez nich trzeba obostrzenia robić.
A więc najbardziej do całej tej sytuacji przyczynili się tacy jak Ty.
2020-12-22 16:27
Chyba nie wierzysz że cudownie wyginął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki?
2020-12-22 12:20
A ofiar covidowych jest już dwa razy więcej. Owszem, wielu ludzi mając zapalenie płuc, anginę, czy inne choróbsko albo przeziębione dzieci miało podobne dylematy, czy jechać i zakazić matkę z cukrzycą lub dziadka po nowotworze. Tylko ****** ich nie mieli.
2020-12-22 16:27
2020-12-22 17:13
żeby zarazić się zapaleniem płuc...
2020-12-22 07:16
to na pewno nie zostawisz mamy samej, jak wrócisz.
Podchodźmy zdroworozsądkowo. Chrońmy starszych ludzi.
Jest jednak szansa (oczywiście nie ma pewności), że szczepienia pomogą ograniczyć zachorowalność w
to na pewno nie zostawisz mamy samej, jak wrócisz.
Podchodźmy zdroworozsądkowo. Chrońmy starszych ludzi.
Jest jednak szansa (oczywiście nie ma pewności), że szczepienia pomogą ograniczyć zachorowalność w przyszłym roku.
Dużo zależy od tego jaką sami mamy pracę, jak do niej jeździmy, z kim się spotykamy.
Jak mamy mało kontaktów z innymi, (a może jesteśmy po teście?) chcemy na Święta jechać swoim samochodem to nie widzę przeciwwskazań.
Z drugiej strony jak mamy codziennie styczność z wieloma osobami, sami czy przez członków rodziny to rozważyłbym ostrożność. Jak spotkasz się ze starszymi w rodzinie, a oni zachorują na covida i nie daj Boże źle to się skończy, to będziecie sobie to wyrzucać do końca życia.
Rządy działają po omacku, ale jasno daja do zrozumienia, ze sytuacja jest poważna.
2020-12-22 07:20
Nie jadę pociągiem. Bardziej boje się rządowych działań niż koronawirusa, bo na dzień dzisiejszy decyzje bankierów i polityków sieją gorsze spustoszenie niż sam wirus.
2020-12-22 07:53
2020-12-22 08:11
Myślę, że się mylisz. Wyrażam swoją opinię, a Ty nie potrafisz się z tym pogodzić, że ktoś może myśleć inaczej.
2020-12-22 08:22
Robi tak dlatego, ze zapomniałeś użyć "moim zdaniem".
"Twoim zdaniem więcej złego robi rząd niż wirus." - teraz jest to wyrażenie opinii a nie kłamliwy fakt.
Póki co rządowe decyzje nikogo nie zabiły
Robi tak dlatego, ze zapomniałeś użyć "moim zdaniem".
"Twoim zdaniem więcej złego robi rząd niż wirus." - teraz jest to wyrażenie opinii a nie kłamliwy fakt.
Póki co rządowe decyzje nikogo nie zabiły a wirus na świecie 1.7 miliona ludzi a w Polsce 25.5 tysiąca.
Zatem "moim zdaniem" kompletnie się mylisz, gdyż fakty są sprzeczne z twoim myśleniem.
2020-12-22 10:09
Dzięki za rzeczowy argument. Niestety nadal mnie nie przekonuje. To, że w Polsce zginęło 25,5 tys. z powodu wirusa to nie jest fakt, a informacja podawana w mediach.
2020-12-22 11:05
Ale to nie jest żaden argument.
2020-12-22 10:12
1. Jesteśmy w czołówce państw o największej śmiertelności.
2.Porównujesz świat (7,5 miliarda) do Polski (35 milionów) . Skala jest niewspółmierna
3. "Póki co rządowe działania nikogo nie zabiły"- Jesteś
1. Jesteśmy w czołówce państw o największej śmiertelności.
2.Porównujesz świat (7,5 miliarda) do Polski (35 milionów) . Skala jest niewspółmierna
3. "Póki co rządowe działania nikogo nie zabiły"- Jesteś tego pewny? Samobójstwa z powodu zamkniętych interesów, Pacjenci umierający na sorze z powodu zatłoczenia i niejasnych przepisów. Nawoływanie do udziału w wyborach bo wirus jest w odwrocie i nie trzeba się go bać. Moim zdaniem może nie bezpośrednio ale pośrednio rząd przyczynił się do nie jednej śmierci.
4. Moim zdaniem rząd robi więcej złego ponieważ: otwiera galerie- zamyka galerie, po czym otwiera by po 28 je zamknąć. Cały czas dostajemy sprzeczne komunikaty, które dodatkowo są nielogiczne. np. Ja z rodziną mogę zaprosić rodziców na święta, rodzice mnie z rodziną już nie. Uchwalanie martwych przepisów których i tak nikt nie jest w stanie sprawdzić np. noszenie maseczek w pokoju w biurze.
Moim zdaniem przekazałem przykłady i fakty Ty nie napisałeś żadnego. więc jakie fakty są sprzeczne z moim myśleniem? Nie podałeś żadnych faktów.
2020-12-22 08:20
2020-12-22 10:15
Mój kuzyn pracuje jako konduktor i jakoś dziwnym trafem nie zachorował na koronę. Zdecydowana większość jego kolegów z pracy z liczącej kilkaset osób załogi również. Z kilku przypadków tylko jeden przeszedł to wszystko
Mój kuzyn pracuje jako konduktor i jakoś dziwnym trafem nie zachorował na koronę. Zdecydowana większość jego kolegów z pracy z liczącej kilkaset osób załogi również. Z kilku przypadków tylko jeden przeszedł to wszystko poważniej ale już wrócił do pracy. To ma być pandemia? Gdyby rzeczywiście to był mega zaraźliwy i groźny wirus to połowa konduktorów powinna już leżeć pod respiratorami, szczególnie że wielu z nich jest już wieku przedemerytalnym a w tej pracy jest ciągły kontakt z klientem. A jednak tak nie jest i i 99% ludzi jest zdrowa. Jak to wyjaśnić?
2020-12-22 12:20
Tym, że w badanych miejscach (co najmniej kilku na świecie) wskaźniki zarażeń w środkach transportu publicznego są niskie, bo zdecydowana większość pasażerów zachowuje się odpowiedzialnie (noszą maski, unikają kontaktu), jest porządna wymiana powietrza, a ograniczenie rozmów sprawia, że rozprzestrzenianie się wirusa jest niewielkie.
2020-12-22 16:30
Widać od razu że nie korzystasz z pociągów. Ja jeżdżę nimi na codzien i widzę jak to wygląda w praktyce. Połowa ludzi bez maseczek lub z maskami pod nosem, rozmowy przez telefon, zgrupowania w przedziałach, itd. To jak to wreszcie jest z tym wirusem?
2020-12-23 13:41
niestety masz rację; np płatne felietony w Dzienniku Bałtyckim na temat PPK sponsorowane przez Bank PKO BP z naszych pieniędzy.
2020-12-22 07:50
2020-12-22 08:12
Nie łap za słówka i obudź się człowieniu
2020-12-22 07:56
2020-12-22 07:56
czy tylko pocałunek śmierci i twoje przekonanie że jestem zdrowy bo się dobrze czuje, ciekawe komu zrobisz na złość matce, rządowi czy sobie ??? wesołych i mimo wszystko zdrowych
2020-12-22 08:01
Tylko nie mow innym jak mają żyć
2020-12-22 11:25
Nie będą mnie głupki zmuszać do jazdy po prawej stronie.
Od teraz jeżdżę tylko po lewej.
Nie mów mi jak mam żyć!
2020-12-22 08:07
lepiej ją zabić koroną? co za typ
2020-12-22 08:18
Chyba za dużo TV oglądasz, proponuje krytycznie podejść do tematu i zweryfikować informacje. Ogólnodostępny bełkot w mainstreamowych mediach to nie jest dla mnie wystarczająca wiedza. Mógłbym się nawet założyć, że gdyby w TV nie było epidemii prawdopodobnie byś nawet nie zauważył. Ja nie mówię, ze mam racje, ale krytyczne myślenie jest potrzebne.
2020-12-22 11:26
Nie mam telewizora, a jakoś epidemię zauważyłem...
2020-12-22 08:16
2020-12-22 09:41
Mamie koronę przywiezie to na nowy rok szybko spadek będzie. Wiadomo o co chodzi. Jak korony nie było to pewnie tak chętnie nie jechał, teraz każda wizyta u rodziców przybliża syna do odziedziczenia mieszkania to od razu
Mamie koronę przywiezie to na nowy rok szybko spadek będzie. Wiadomo o co chodzi. Jak korony nie było to pewnie tak chętnie nie jechał, teraz każda wizyta u rodziców przybliża syna do odziedziczenia mieszkania to od razu chętny. Ludziom którzy jednak szanują swoich rodziców polecam ich nie odwiedzać bo tu chodzi o ich życie. Znam osobiście trzydziestolatków, którzy to ciężko przeszli więc ewidentnie dla starszych to jest spora szansa na śmierć.
2020-12-22 10:19
Jadę do matki bo chce odziedziczyć mieszkanie... Niestety pudło. Jeśli ktoś szanuje siebie to nie jest niewolnikiem i chłopem pańszczyźnianym oraz używa mózgu i myśli samodzielnie. W tej epidemii na pewno nie chodzi o zdrowie. Reszty nie będę komentował, bo to zwykły bełkot, który słyszę w każdym medium od rana do wieczora.
2020-12-22 10:40
Czy to powód by stawiać świat na głowie?
2020-12-22 11:07
Skoro islamscy terroryści, którzy na całym świecie zabili mniej ludzi niż COVID w Polsce są powodem do stawiania świata na głowie, to myślę że tak.
2020-12-22 10:51
A odwiedza dopiero w swieta ,to sprowadź matke do siebie to nie bedzie samotna.
2020-12-22 14:25
Nie będziesz mi życia układał. To że ty robisz to co Ci każa, to nie znaczy, że ja będeerobił chłopie pańszczyźniany. Poza tym jesteś w błędzie co do oceny mojej rodziny, ale nie zamierzam tego tłumaczyć, bo nic Ci do tego.
2020-12-22 12:49
przecież i tak ją zostawiłeś. z kim siedzi przez resztę roku?
2020-12-22 14:26
No tak to już jest, że w pewnym wieku wychodzi się z domu i zostawia rodziców. Pytasz o wakat? Chcesz sie wprowadzić?
2020-12-22 14:47
no to skoro cały rok samotności jej nie szkodzi, to i wigilia nie powinna. chyba, że to tobie ma się sumienie uspokoić, że chociaż na święta pamiętasz.
2020-12-22 15:25
Ciebie pewnie uspokaja pisanie tych bzdur :)
2020-12-22 17:11
ja nie muszę udowadniać obcym ludziom, że mi na matce zależy
2020-12-22 13:37
Mamę i chorego tatę. I tez nie wiem, czy to nie jego ostatnie swięta... ale jadąc z dziecmi chodzącymi do przedszkola i żłobka za bardzo ich narażę. Nie zrobie tego świadomie. Wesolych. Mimo wszystko....
2020-12-22 14:17
2020-12-22 14:28
2020-12-22 15:58
Jechać..... i nie wracać
2020-12-22 18:38
Ale na wigilie sie dziecko wzruszylo i samotnej matki nie zostawi. Coz za łaskawośc i dobroć.
2020-12-22 19:35
2020-12-23 18:22
Kuzynka też tak mówiła przed Wielkanocą. Uparła się jechać do rodziny, chociaż miała już objawy wirusa. Ale ona nie wierzyła w Covid. No i od niej zarazili się dziadkowie i rodzice. Matka przeżyła, reszta jest już na cmentarzu, a kuzynka ma ogromne poczucie winy.
2020-12-22 07:04
Jedyne co można zrobić aby zatrzymać ten chaos.
2020-12-22 07:12
Powiem więcej # zostań u siebie na wsi
2020-12-22 07:55
Nie mow innym jak mają żyć
2020-12-22 10:21
Czyli mogę poczuć się zagrożony i Cię zastrzelić?
2020-12-22 10:42
Nie dość że w każdej chwili możesz spowodować śmiertelny wypadek bo błędy zdarzają się nawet najlepszym kierowcom, to do tego zatruwasz nas rakotwórczymi spalinami. Gdy zobaczę cię za kółkiem będę strzelać, ok?
2020-12-22 11:08
Przecież to kwintesencja Korwinistycznych poglądów.
Jeszcze tylko brakuje, żeby właściciel prywatnej drogi (bo państwowe nie mogą istnieć) zastrzelił Cię bo na nią wszedłeś żeby mnie zastrzelić.
Jakimś cudem to sprawi że wszyscy będą bezpieczni.
2020-12-22 08:18
ale swoja paranoje to lecz na srebrzysku.
2020-12-22 08:32
już ci polska wiara zostanie w domu, taaaa, każdy ma wywalone, co nie pytasz, "nie ma żadnego wirusa" ehhh
2020-12-22 10:44
Tylko tam jest bezpiecznie. Mniejsze prawdopodobieństwo że krwiożerczy wirus przedostanie się przez szpary w oknach!
2020-12-22 11:33
i jedź ;)
2020-12-22 07:05
Nie przesadzajcie,nikt nie będzie chodził po domach i sprawdzał,zachować samodyscyplinę i będzie dobrze.Rozsądek jeszcze raz rozsądek.
2020-12-22 08:49
Tak z innej beczki. Ja wraz z moją rodziną 2 tygodnie temu przeszliśmy Covid 19. Więc jesteśmy ozdrowieńcami. Według prawa , w razie kontaktu z osobą zakażoną nikt nie może skierować mnie na kwarantannę( dziwne ale tak
Tak z innej beczki. Ja wraz z moją rodziną 2 tygodnie temu przeszliśmy Covid 19. Więc jesteśmy ozdrowieńcami. Według prawa , w razie kontaktu z osobą zakażoną nikt nie może skierować mnie na kwarantannę( dziwne ale tak jest). Skoro mam taki sam status jak osoba zaszczepiona (Zona i dzieci również). To czy powinno nas się wliczać do grona osób zaproszonych? Jeszcze raz pisze :według prawa ,nie zarażamy i nie jesteśmy zarażeni, a nawet lepiej mamy przeciwciała które z żoną oddajemy (dzieci ze względu na wiek nie mogą).
2020-12-22 09:31
Rozsądek jeszcze raz rozsądek.
2020-12-22 13:38
5* PiS. I konfę też!
2020-12-22 07:05
Jak "premier" powiedział, żeby nie jechać to nie jedź. Pomogłem?
2020-12-22 07:07
Polak wszystko wie lepiej,zawsze do wszystkiego bokiem.
2020-12-22 07:13
Już kiedyś mówił że wirusa już nie ma i wygraliśmy z nim walkę.
2020-12-22 07:23
I nie bylo całe wakacje. Potem premier mówił, że może wrócic na jesień i wrócił.
2020-12-22 08:22
"Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii.
To jest dobre podejście, bo on jest w odwrocie.
Już teraz nie trzeba się go bać.
Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na sylwestra"
2020-12-22 09:32
śmiertelne koperty!
2020-12-22 07:56
To nie król którego masz słuchać jak chłop pańszczyźniany
2020-12-22 08:00
2020-12-22 08:20
dla glosujacych na pis tak jest latwiej. maja swojego pana, swoje obejscie, miske ochlapow i sie ciesza. dobry pan bo nie bije kijem (jeszcze).
2020-12-22 09:16
2020-12-22 08:08
Ty się śmiejesz, ale bohaterka artykułu to góralka, a ci wierzą ślepo obecnej władzy, więc bohaterka ma autentyczny dylemat - z jednej strony przywiązanie do więzi rodzinnych z drugiej wrodzone zaufanie do władzy, która w tym momencie mówi "olać rodzinę".
2020-12-22 12:50
takie tam góry jak tu wieżyca :)
2020-12-22 07:08
zalezy co matka da w sloikach jak golabki to jechac jak jakis pazdzierz w sosie to lepiej zostac
2020-12-23 16:01
Made.my.day
2020-12-22 07:08
Opinia wyróżniona
Miałam podobny dylemat z mężem jak zorganizować te święta. Zdecydowaliśmy że te święta jednak pojedziemy do rodziców co prawda nie mamy 600 km a tylko 269 ale też jest to przeszło 3 godziny jazdy samochodem.
Życzę wszystkim przede wszystkim zdrowia.
2020-12-22 07:15
...bo wtedy to by już była przesada.
Cudowna historia.
2020-12-22 07:39
Nie ma to jak poprawa humoru z rańca!
2020-12-22 08:11
Myślę że 270 km to będzie max jaki może pokonać zdrowy człowiek, silny bez chorób współistniejących
269 to jest na skraju wydolności i sądzę że jest ok
Ufff
2020-12-22 08:12
Właśnie dlatego, że mogą to być ostatnie święta w takim gronie należy jechać. Ludzie umierają z wielu przyczyn - zawały, zatory płucne, udary, raki, wypadki drogowe i inne - wszystkie wymienione przeze mnie przyczyny
Właśnie dlatego, że mogą to być ostatnie święta w takim gronie należy jechać. Ludzie umierają z wielu przyczyn - zawały, zatory płucne, udary, raki, wypadki drogowe i inne - wszystkie wymienione przeze mnie przyczyny potrafią pozbawić życia w kilka minut czy miesięcy. Warto zdać sobie sprawę z tego, że kolejnych świąt możesz już nieobchodzić i naprawdę to nie od ciebie zależy.
2020-12-22 12:02
- mniej zgonów,
- brak zachorowań na inne choroby poza tzw. kowidem
- żyjemy bezstresowo, bo mało pracujemy i siedzimy w domu
- więcej dbamy o siebie ...
Nie włączajcie telewizorów, to będzie jeszcze lepiej
2020-12-22 13:30
60000 < 30000, nie?
2020-12-22 14:40
no właśnie ci co umarli nie umrą ponownie, więc powinno się zmniejszać.
2020-12-22 14:53
Zmniejszać się zacznie albo jak wszystkich wirus dopadnie, albo jak go opanujemy.
2020-12-22 08:33
co wy tutaj nie macie w tym Trójmieście.
2020-12-22 08:34
"Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii.
To jest dobre podejście, bo on jest w odwrocie.
Już teraz nie trzeba się go bać.
Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na sylwestra"
2020-12-22 10:58
§ 26. Od dnia 31 grudnia 2020 r. od godz. 19.00 do dnia 1 stycznia 2021 r. do godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczanie się osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie w celu:
§ 26. Od dnia 31 grudnia 2020 r. od godz. 19.00 do dnia 1 stycznia 2021 r. do godz. 6.00 na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczanie się osób przebywających na tym obszarze jest możliwe wyłącznie w celu:
1) wykonywania czynności służbowych lub zawodowych lub wykonywania działalności gospodarczej;
2) zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia codziennego.
W związku z tym, zgodnie z pkt 2, każdy ma prawo iść zaczerpnąć świeżego powietrza ze znajomymi lub w rodzinnym gronie...
2020-12-22 09:18
mój ojciec bedzie sam na Wigilii i Sylwestrze, siedzi w domu i ogląda tą narodową szczujnię 24 godziny na dobę, jest tak wystraszony covidem od kilku tygodni, ze czasami to nawet nie chce mi drzwi otwierac. na swieta
mój ojciec bedzie sam na Wigilii i Sylwestrze, siedzi w domu i ogląda tą narodową szczujnię 24 godziny na dobę, jest tak wystraszony covidem od kilku tygodni, ze czasami to nawet nie chce mi drzwi otwierac. na swieta kategorycznie odmowil mi i jedynej wnuczce obecnosc na wigilii. coscie skurw.yny uczynili z tej krainy chciałoby się zakrzyknac po Kaziku
2020-12-23 18:22
Szczepionka nadciąga. Ojciec się zaszczepi i wreszcie się spotkacie.
2020-12-22 14:18
269km to max 1,5 godziny jazdy
2020-12-22 14:41
jak dobrze depnąć to nawet 1:15.
2020-12-23 07:07
No to nich mąż dobrze napompuje koła. Na takiej trasie kilka km ubędzie.
2020-12-22 07:12
Pozdrawiam!
2020-12-22 07:16
Taki dla słoików. Prawda fajny
2020-12-22 08:28
Klasycznie Serdecznosci zycze
2020-12-22 09:34
2020-12-22 07:13
to nawet bigos w słoikach nie zdąży wystygnąć!
2020-12-22 07:21
Nie zapomnij auta przerejestrować i w końcu zacznij podatki płacić gdzie zarabiasz. Wyzbądz się też tego myślenia jak mały cwaniak, nie wystawiaj śmieci na klatkę i butów. Naucz się myśleć i zauważać na drodze. Nie zachowuj się głośno.
2020-12-22 07:28
I wyrob sobie gust muzyczny. Disco polo to nie jest muzyka :D
2020-12-22 07:36
A ty czego słuchasz? Szopena? Mozarta? Ty konserze muzyki, mecenasie sztuki z bożej łaski. Pan maruda, niszczyciel dobrej zabawy.
2020-12-22 08:04
Nie, slucham postindustrialnego psychodelicznego technoheavymetalu. Zadowolony? Moze o gustach i sie nie rozmawia, ale mam prawo uznac ze to zadna sztuka i chlam.
2020-12-22 09:38
2020-12-22 10:00
Sarkazmu bys nie wyczul na kilometr, chocby stal obok :)
2020-12-22 11:01
Nie idzie jej wyczuć, jest za to pretensjonalną i opryskliwą próbą dezawuacji jakiegoś gatunku muzycznego którego ty nie lubisz, i wszystkich którzy go słuchają uważasz za gorszych. Ergo, sam nie jesteś lepszy, gdyż
Nie idzie jej wyczuć, jest za to pretensjonalną i opryskliwą próbą dezawuacji jakiegoś gatunku muzycznego którego ty nie lubisz, i wszystkich którzy go słuchają uważasz za gorszych. Ergo, sam nie jesteś lepszy, gdyż jakiegokolwiek byś przykładu nie podał jako tego lepszego, zawsze się ktoś znajdzie który powie że to szajs i w ogóle się nie znasz, brak ci gustu i idź się zabij.
2020-12-22 11:28
Jeżeli cały podkład jest w stanie zagrać 3 latek na zabawkowym keyboardzie, a tekst składa się z częstochowskich rymów, to niestety z wysokim poziomem nie mamy do czynienia :)
2020-12-22 12:06
No tak. Siedząc na plaży w wakcje będziesz analizował harmonikę, składnie i rytmy utworu. Jasne.
2020-12-22 13:35
Jak słyszę zza parawanowego fortu te cudowne melodie...
2020-12-22 11:51
Bardzo sie przejmuje opinia jakiegos piwniczaka z trojmiasto.pl. Moze po prostu nie zrozumiales co jest napisane? Gdzie jest napisane, ze ci co sluchaja sa gorsi? Chyba to jakies twoje ukryte projekcje i leki spoleczne.
2020-12-22 08:35
myjemy i zostawiamy w przedpokoju
2020-12-22 07:47
A co rejestracja auta do podatków? Mieszkam w Gdańsku od 18lat nr rej tak zaczyna się na N ale podatki płacę zgodnie z przepisami w US przypisanym do miejsca zamieszkania. A tą nauką kultury powinni być objęte te osoby zarówno osoby z Gdańska jak i słoiki, bo i tu i tu są braki, oczywiście nie u wszystkich.
Pozdrawiam serdecznie
2020-12-22 08:06
A ja lubie jak auta ma ja restrecje z poczatkiem N. Czlowiek przynajmniej wie, ze musi uwazac bo moze tam siedziec osoba z roznymi "zwyczajami" za kierownica. A czasem mozna sie jednak milo zaskoczyc.
2020-12-22 08:36
2020-12-22 08:53
Rejestrują auta w Kartuzach, Żukowie, Chwaszczynie, Rumii, Redzie. Więc nie mów mi gdzie mam rejestrować auto i a jakie warunki mam płacić. Może niech najpierw Rodowici Gdańszczanie z dziada pradziada płacą OC w Trójmieście wtedy też zacznę
2020-12-22 23:39
Samochod można zarejestrować w Kartuzach, Wejherowie albo w Kościerzynie. W Chwaszczynie nie ma takiej możliwości. Swoją drogą, jakie to są blachy wg Ciebie: GCHW??? Myślcie zanim coś napiszecie!!
2020-12-22 08:48
2020-12-22 08:49
Tak samo na balkonach. Segreguj śmieci, zwłaszcza mokre. Zajmuj jedno miejsce parkingowe a nie 1,5. Zamykaj wspólne drzwi od piwnicy. I tak można długo.
2020-12-22 08:35
Chyba, że przechwyci cie drogowka i zrobią wnikliwa kontrolę twojego gruza :-D
2020-12-22 07:21
To mogą być ostatnie wspólne święta.
Ludzie bankrutują i coraz więcej samobójstw.
2020-12-22 07:50
Nagminnie z powodu chorób nie leczonych w przyszłym roku a nie covida. Więc tak jechać i się nie bać
2020-12-22 10:24
Kolejki do specjalistów są najkrótsze w historii.
2020-12-22 10:46
2020-12-22 11:10
2020-12-22 11:37
Widzę to zarówno u siebie w rodzinie jak i słyszę od wielu znajomych.
2020-12-22 07:55
2020-12-22 08:18
Te samobójstwa to po ziołach.
2020-12-22 08:58
Raczej po alko , po ziole jesteś szczęśliwy bez skłonności samobójczych. Poczytaj albo przypal a nie piszesz bzdury. Ciotka też do mnie kiedyś mówiła ,że do zioła dosypuje się here aby uzależnić. No większej bzdury w
Raczej po alko , po ziole jesteś szczęśliwy bez skłonności samobójczych. Poczytaj albo przypal a nie piszesz bzdury. Ciotka też do mnie kiedyś mówiła ,że do zioła dosypuje się here aby uzależnić. No większej bzdury w życiu nie słyszałem. Skoro gram zioła kosztuje ok 50 zł. a hera ok 300, to kto będzie dosypywał coś za 300 do czegoś za 50zł? To musiał by być as biznesu.
2020-12-22 09:46
Długotrwałe palona marihuana prowadzi do depresji, myśli oraz prób samobójczych.
2020-12-22 10:25
Tam gdzie zioło jest legalne, nie ma takich problemów.
W akademiku za to swego czasu widziałem niejeden przepalony mózg. Niezłego syfu muszą tam dodawać na czarnym rynku...
2020-12-22 10:47
Ludzie z dnia na dzień tracili dorobek całego życia. Pamiętam jak matka powiesiła się na kracie okna kościoła bo nie mogła nakarmić dzieci
2020-12-22 12:57
A ie wyrokujesz na podstawie jednego przypadku. Ja napiszę ci Tak za Balcerowicza nikt nie dokonał aktu samospalenia a za kadencji PIS 2 osoby
2020-12-22 17:30
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.