2021-04-27 07:18
Armator ma prawo obciążyć właściciela ładunku dodatkowymi kosztami, kt. są nieznane (statek jest zaaresztowany) a tym ruchem Hestia umywa ręce od dalszych wypłat.
2021-04-27 08:12
Opinia wyróżniona
Po to właśnie właściciel towaru kupił sobie ubezpieczenie cargo w Hestii, by z własnej kieszeni nie płacić odszkodowania. Gdyby nie miał tego ubezpieczenia, to musiałby dopiero wtedy wykupić ten towar za własne pieniądze.
2021-04-27 12:03
Armator jeszcze wyciągnie rękę po kasę do właścicieli ładunku. Hestia sprytnie oczyściła się z odpowiedzialności w ramach ubezpieczenia.
2021-04-28 20:51
2021-04-28 21:35
szkoda zlikwidowana...a nowe koszty dopiero się pojawią i armator sypnie nimi jak z rękawa
2021-04-26 16:35
"jest "skonfiskowany" z powodu sporu o odszkodowanie jest były ładunki"
ktoś to sprawdza przed publikacją?
2021-04-26 16:42
Dzień udany, bo można było się przyczepić.
2021-04-27 05:53
Przez jakiś czas wrócił poziom artykułów ale ostatnio znów chyba nikt tego nie kontroluje. No i do tego pisane na kolanie z błędami,bez szacunku dla czytelników.
2021-04-27 09:14
Śmieszna sprawa bo nic tam miliard nie kosztuje, a towar sprzeda się i tak. Dziś Covid reguluje sprawy i rzekome straty to czysty zysk. Branże które świetnie się mają budownictwo z przemysłem wokół, maszyny, reszta udaje
Śmieszna sprawa bo nic tam miliard nie kosztuje, a towar sprzeda się i tak. Dziś Covid reguluje sprawy i rzekome straty to czysty zysk. Branże które świetnie się mają budownictwo z przemysłem wokół, maszyny, reszta udaje pokrzywdzonych.
Tak naprawdę jedyni którzy stracili to pensjonaty, restauratorzy, kina, teatr, show biz, turystyka. A ci nie dostają wiele.
2021-04-28 20:58
2021-04-26 17:32
2021-04-27 12:48
2021-04-26 17:37
2021-04-26 18:49
I zastanawiam się czy to nie jakaś pomyłka ?
2021-04-26 19:00
do podziału na właściciela statku i właścicieli ładunków (ten mieści ok. 3 tysiące kontenerów) wg wartości statku i ładunków, licząc tylko ładunki po równo i pełno wychodzi tysiąc baksów na kontener, uwzględnij wartość statku - to zmniejszy odpowiednio kwotę na każdy kontener
2021-04-26 21:11
"Wartość ubezpieczonego majątku przekracza 200 tysięcy dolarów,"
2021-04-27 08:36
To jak rozumiem działa tak-dyspaszer mówi ile procent mają płacić klienci, których ładunki były na statku . Te procenty sa obliczone na podstawie tego ile kosztowała akcja ratunkowa. I płaci się procent ze swojego ładunku! Więc wszystko się zgadza, ale ciekawe ile teraz będą musieli dopłacić do ubezpieczenia
2021-04-27 09:19
Miliard pinćset
2021-04-27 12:01
2021-04-28 21:00
2021-04-26 17:54
Najwyżej zarząd nie pojedzie na wakacje do Kuala Lumpur. Taki biznes......wróć wystarczy uciąć premie szeregowym i na Kuala Lumpur starczy i na nowe leasingi też.
2021-04-27 05:45
Na biednego nie trafiło, poza tym to nie polskie podwórko, tam się nikogo nie da wyrolować na kwocie ubezpieczenia.
2021-04-27 08:54
Zapewniam ze zarzad pojedzie tam gdzie będzie chciał.... Dokładnie tam
2021-04-26 18:01
Fachowe ubezpieczenie, jestem ciekaw ile wyjdzie finalnie tej kwoty? ;)
2021-04-26 18:49
Tak wygląda dyplomacja i sprawiedliwość.
2021-04-26 20:19
Awaria wspolna (GA), nie jest polskim pomyslem. Polityka i polskie sady nie biora udzialu w takim postepowaniu. Dyspaszer (komisarz GA) zostanie powolany (lub juz zostal) pewnie w Londynie. I kazdy gestor ladunku, nie wazne skad pochodzi, bedzie musial zrzucic sie na koszty ratowania statku i ladunku.
2021-04-27 07:05
Dlatego nie będzie na opiekę zdrowotną i edukacje....no chyba że katolicką
2021-04-27 08:52
2021-04-26 22:01
Pal licho Ergo Hestię. Mnie zastanawia jakim cudem Egipt wyliczył straty na blisko 1MLD $? Koszty akcji ratowniczej-ok. Brak z wpływów od statków co zdecydowały się opłynąć Afrykę-ok. Reszta czekała grzecznie i po
Pal licho Ergo Hestię. Mnie zastanawia jakim cudem Egipt wyliczył straty na blisko 1MLD $? Koszty akcji ratowniczej-ok. Brak z wpływów od statków co zdecydowały się opłynąć Afrykę-ok. Reszta czekała grzecznie i po udrożnieniu kanału się przeprawiła, zatem uiścili opłaty. Rekompensaty za opóźnienia to raczej nie dla Egiptu lecz konkretnych armatorów. Ogólnie jakaś z d*py kwota.
2021-04-27 09:00
Chyba w taki sam sposób, w jaki jest liczony koszt usług medycznych w USA - z wyobraźni.
2021-04-27 12:08
O to to. Znajomy w Turcji trafił do szpitala i za 12 godz. pobytu naliczyli mu ok. 4 tys. dolców i nie wypuścili dopóki szpital nie dostał kapuchy.
2021-04-28 21:03
2021-04-27 07:18
Armator ma prawo obciążyć właściciela ładunku dodatkowymi kosztami, kt. są nieznane (statek jest zaaresztowany) a tym ruchem Hestia umywa ręce od dalszych wypłat.
2021-04-27 08:12
Opinia wyróżniona
Po to właśnie właściciel towaru kupił sobie ubezpieczenie cargo w Hestii, by z własnej kieszeni nie płacić odszkodowania. Gdyby nie miał tego ubezpieczenia, to musiałby dopiero wtedy wykupić ten towar za własne pieniądze.
2021-04-27 12:03
Armator jeszcze wyciągnie rękę po kasę do właścicieli ładunku. Hestia sprytnie oczyściła się z odpowiedzialności w ramach ubezpieczenia.
2021-04-28 20:51
2021-04-28 21:35
szkoda zlikwidowana...a nowe koszty dopiero się pojawią i armator sypnie nimi jak z rękawa
2021-04-27 08:49
jak za samochód nie mogą wypłacić drobnej kwoty to co dopiero tutaj.
2021-04-28 21:05
Za samochod tez by wyplacili, gdyby zgodnie z zawartymi warunkami mieli wyplacic.
2021-04-27 09:12
Jak przychodzi do odpowiedzialności to Ergo Hestia umywa ręce i pozostaje tylko sprawa sądowa którą w Gdańsku może się ciągnąć latami. Oczywiście w mediach będę się chwalić że ubezpieczają na każdą okoliczność ale odpowiedzialność w razie wystapienia szkody to już zupełnie co innego.
2021-04-27 11:06
No widać to po informacji pod artykułem odnosnie wypłaty z 2008 roku .....900 USD
2021-04-27 11:52
no jasne, ale te 900 to ustalił dyspaszer. To awaria wspólna a odszkodowanie idzie swoja droga -.-
2021-04-27 11:20
powinni ten statek wysadzić w powietrze... powyjmować z wody resztki wraku i w jeden dzień oczyścili by przejście ...
zablokowanie kanału to są setki milionów dolarów dziennie - a ten ładunek ze statkiem to nawet nie 1:1000 tej kwoty
2021-04-27 11:38
2021-04-27 11:40
2021-04-28 20:54
2021-04-27 12:07
Wartość samego statku to ok 200mln$. Do tego dolicz sobie paliwo znajdujące się na statku (zbiorniki mogę pomieścić on 15tys ton. ile jest na burcie? nie wiem). A wartość kontenerów z ładunkiem jest różna. Wyobraź sobie
Wartość samego statku to ok 200mln$. Do tego dolicz sobie paliwo znajdujące się na statku (zbiorniki mogę pomieścić on 15tys ton. ile jest na burcie? nie wiem). A wartość kontenerów z ładunkiem jest różna. Wyobraź sobie że w jakimś kontenerze są papierosy czy elektronika (laptopy, dyski twarde czy karty graficzne) to wartość takiego kontenera to ponad 10mln$ a może bliżej 20mln$ (wszystko uzależnione od ilości w środku). Tak więc wartość kontenetowca z ładunkiem jest gigantyczna. To nie opłaca się ratowanie ładunku? Do tego dochodzi ratowanie wizerunku i kontaktów biznesowych właściciela statku.
2021-04-29 11:02
ja tez walcze z nimi o odszkodowanie za ciezki wypadek, straszne lewactwo
2021-04-30 20:25
No widzisz, Ty się może sądzisz z nimi, a ja się sądzę z innym ubezpieczycielem za to z ubezpieczenia w Hesti jestem zadowolony. Ile ludzi tyle opinii...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.