2021-10-27 16:59
Facet nie widział dostawczaka???
2021-10-27 17:01
2021-10-27 17:17
No tak, ty nie musisz na nic patrzeć, potem nie dziw się, że leżysz połamany w szpitalu. Bezmyślne barany.
2021-10-28 14:57
jak nie widzę - to nie widzę
2021-10-27 17:03
Pieszy miał pierwszeństwo.
2021-10-27 17:11
Ale nie zwalnia to pieszego z myślenia. A nie chodzą jak święte krowy.
2021-10-27 19:05
2021-10-28 04:10
Oczywiście! Stary dziad gdzieś łazi, pod samochody się pcha, biednym kierowcom krew psuje, a przecież mógł w domu siedzieć i w telewizor się gapić albo na działce patrzeć, jak trawa rośnie, albo z tego miejsca, z którego
Oczywiście! Stary dziad gdzieś łazi, pod samochody się pcha, biednym kierowcom krew psuje, a przecież mógł w domu siedzieć i w telewizor się gapić albo na działce patrzeć, jak trawa rośnie, albo z tego miejsca, z którego szedł do domu pojechać taksówką, albo poczekać do zmierzchu, jak już ruch kołowy ustanie, albo... W ogóle to powinien zachowywać się tak, żeby go nie było tam, gdzie to komuś się nie podoba, komuś przeszkadza, komuś kilka sekund z życia zabierze na konieczność poczekania lub jakiegoś ominięcia.
Wszystkiemu winni piesi, bo łażą (zamiast jeździć).
2021-10-28 09:06
2021-10-27 17:18
Na grobie też sobie wyryj 'miałem pierwszeństwo"
2021-10-27 17:24
Zgrana płyta, wymyśl coś oryginalnego.
2021-10-28 04:31
Jeśli jesteś kierowcą to tylko wypada ci życzyć, żebyś miał taki przypadek, bo widać że tylko tak to ogarniesz
2021-10-27 18:46
Ano miał... do szpitala!
2021-10-27 20:02
No to ma efekty tego pierwszeństwa zamiast ostrożności..
2021-10-27 21:52
Ale instynktu samozachowawczego już nie.
2021-10-28 04:29
Naprawdę byłoby ci ciężko odsunąć się od samochodu? Wiadomo, że cofając mamy ograniczoną widoczność i nie zależy to od naszych umiejętności. Jak widzę cofający samochód to nie pcham się pod koła, po prostu obchodzę go... ciężko to zrobić?:(
2021-10-28 10:13
bo macie gdzieś swoje obowiązki?
2021-10-28 21:59
Nie, oczywiście nie zrozumiałeś...po prostu każdy kto choć raz cofał wie, że widoczność jednak jest ograniczona w jakimś stopniu, a myślącemu człowiekowi nie trzeba tłumaczyć, że tak może być i nic mi nie ubędzie, jeśli sam zejdę mu z linii cofania
2021-10-27 18:07
Art. 23. ust 1. pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
Kierujący pojazdem jest obowiązany (...) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w
Art. 23. ust 1. pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
Kierujący pojazdem jest obowiązany (...) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.
Art. 15a. ust 1. pkt 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
Przepisów ust. 1 nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej osoba poruszająca się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem
2021-10-28 09:08
ustawa zwalnia od zdrowego rozsądku, myślenia i instynktu samozachowawczego?
2021-10-28 10:13
2021-10-28 10:31
Bezwzględnego pierwszeństwa
2021-10-27 18:19
2021-10-27 22:02
Wiedziałeś ziomek że w dostawczakach z zabudową nie lusterka wstecznego?
2021-10-28 13:31
A do przodu jak jedziesz to też oczy zamykasz???
2021-10-28 12:18
2021-10-28 17:47
Widział ale stare dziady są bezmyślne
2021-10-27 16:59
Oby ten starszy Pan wyzdrowiał,a drajwer niechaj zanim robi manewry upewni się że nie zagraża życiu.A nie pędzą za nie wiadomo czym byle szybko. I potem bum szakalaka.
2021-10-27 17:04
Może go to czegoś nauczy
2021-10-27 17:12
Niech kupi sobie bryle bo pewnie szedł na oślep.
2021-10-28 09:09
głupota się rozprzestrzenia szybciej niż covid
2021-10-27 17:12
Dostawczaki mają poza wstecznym sygnały dźwiękowe podczas cofania. Trzeba być kompletnym ignorantem widząc światło, słysząc dźwięk silnika i sygnał dźwiękowy żeby wpakować się pod auto. Mi też wiele razy stare baby pakowały się za samochód nie patrząc na nic.
2021-10-27 19:20
Poszkodowany to starszy pan. W tym wieku to refleks, słuch, motoryka już podupada. Co z tego, że być może były sygnały dźwiękowe ? Miał podbiegać ? Czy nie masz jeszcze żadnego seniora w rodzinie ? W strefie zamieszkania pieszy ma zawsze pierwszeñstwo a cofający musi zachować szczególną ostrożność.
2021-10-27 21:36
2021-10-28 09:17
ale trzeba być skończonym id***otą by włazić na jezdnie - bez upewnienia się, że nikt nie nadjeżdża*
2021-10-27 17:43
Skąd wiesz, że tego nie zrobił?
2021-10-27 17:47
2021-10-27 16:59
Całe szczęście
2021-10-27 17:09
no i? myślisz, że tyłeczek ktoś ruszył?
2021-10-28 09:18
2021-10-27 20:23
Może jakimś cudem poszkodowany się dostał na wizytę. Pozdrawiam, doktorze B.
Może zamiast biegać do kościoła, zacznie Pan dbać o pacjentów leżących i jednak skusi się Pan na wizyty domowe, które ma Pan rozpisane, a ma je Pan w głębokim poważaniu?
2021-10-27 20:39
był zaszczepiony
2021-10-28 08:00
typowy kierowca z PO
2021-10-27 17:00
Sam jestem kierowca auta dostawczego i szlag mnie trafia jak starsze osoby mają wszystko w d*pie, łażą jak chcą i gdzie chcą jak zwrócisz uwagę to obraza majestatu
2021-10-27 17:03
A strefa zamieszkania , czy szanowny? kierowca wie co to jest?
2021-10-27 17:09
2021-10-27 17:13
Wystarczy założyć kamerkę cofania nad paką i po sprawie !!!
2021-10-27 21:57
Uważam, że to powinno być obowiązkowe wyposażenie takich pojazdów. Koszt niewielki a ilu nieszczęściom by to zapobiegło.
2021-10-27 18:21
Masz sobie zapewnić pomoc innej osoby jeśli nie ma widoczności. Ten przepis jest właśnie po to by nie zabijać
2021-10-27 19:42
Polecam czujniki cofania.
2021-10-27 22:04
Do dostawczaka nie mają sensu
2021-10-27 18:37
2021-10-27 18:49
2021-10-27 19:06
2021-10-27 19:41
kiedy łażą, jak chcą po chodnikach, strefach zamieszkania i innych miejscach przeznaczonych do chodzenia pieszo.
2021-10-27 19:49
Jestem emerytką i ma Pan rację. Nowa ustawa nie upoważnia ludzi do chodzenia po ulicy jak po chodniku . Dziś jechałam,a kobieta o kulach weszła na ulicę nawet nie spojrzała w prawo i po dużym skosie
Jestem emerytką i ma Pan rację. Nowa ustawa nie upoważnia ludzi do chodzenia po ulicy jak po chodniku . Dziś jechałam,a kobieta o kulach weszła na ulicę nawet nie spojrzała w prawo i po dużym skosie paradowała.Samobójczyni czy mi się należy i każdy kierowca ma uważać, bo mi się należy. Mam dobry refleks, ale ktoś pani nie zauważy, bo ulica jest dla samochodów. Rozumiem że do zebry kawałek,ale litości emeryci wtedy przystańcie i poczekajcie .Pozdrawiam straszą panią z maskorkami misiowymi na kulach.
2021-10-27 20:25
a potem zapoznaj się z pojęciem strefy zamieszkania. Bo tam akurat upoważnia.
2021-10-28 07:48
2021-10-27 17:01
Generalnie wina obu stron. Dziadki tam chodzą jakby byli z gumy a kierowcy rozglądają się jak podjechać czy wycofać. Zasuwać na tej dróżce się autem nie da. Czyli obopólny brak uwagi. Niestety w palnik dostanie kierowca na 100 procent bo strefa ruchu.
2021-10-27 17:03
W strefie zamieszkania nie ma technicznej możliwości zawinienia kolizji przez pieszego - może poruszać się całą szerokością drogi i w każdej sytuacji trzeba mu ustąpić pierwszeństwa
2021-10-27 17:10
Sam jestes bandzior albo nie siedziałeś za kierownicą, tym bardziej dostawczaka. Do sklepiku twoje zakupy magicznie się nie dostają, ktoś je tam dowozi.
2021-10-27 17:25
2021-10-27 17:32
jeśli nie umiesz jeździć to nie wsiadaj za kierownicę,
2021-10-27 19:07
2021-10-27 17:11
A kierowca dostawczaka nie ma prawa cofać jeśli nie widzi co znajduje się za nim. Jeśli nie jest w stanie ocenić tego samu, musi znaleźć sobie kogoś kto mu udzieli pomocy. Tak mówią przepisy. W tamtym miejscu mogła równie dobrze znaleźć się osoba niewidoma, ją też byś winił?
2021-10-27 17:14
Ta, a gdyby w przyszłości tędy przechodziła pańska matka?
2021-10-27 21:12
Ale moja matka siedzi z tylu.
2021-10-27 17:28
Dostawczak wydaje sygnał dźwiękowy podczas cofania. Użycie niewidomego jak argument nie działa.
2021-10-27 17:33
masz jechać tak, aby ustąpić wszystkim, albo wcale, zrozumiano?
2021-10-27 17:43
Rzuć się pod tira w terenie zabudowanym i powiedz że masz pierwszeństwo łbie.
2021-10-27 17:46
Komplet twoich wypowiedzi wskazuje, że nie masz predyspozycji psychicznych do kierowania pojazdem mechanicznym
2021-10-27 17:49
Nie myśl już bo ci to nie wychodzi.
2021-10-27 17:55
2021-10-27 18:08
2021-10-28 12:23
To znak, że należałoby nie przedłużać ważności Prawa Jazdy i uczynić świat bezpieczniejszym.
2021-10-27 19:28
Stanie w miejscu ?, Podbiegnie? Cofnie się ?
2021-10-27 19:08
Ale dzbanie czy Ty nie rozumiesz że dziadek szedł? Poruszał się? Ma prawo upewnić się ale o rzeczy nieruchomej. Jaka wina kierującego że dziadek wlazł w martwe pole?
2021-10-27 19:15
Masz w kilku miejscach przytoczone dokładne treści przepisów, do których miał się zastosować. Lektura nie boli.
2021-10-28 10:36
2021-10-28 12:25
2021-10-27 17:26
Jesteś geniuszem. Nie ma takiej możliwości a dziadek leży połamany pod autem. Może chodzić cała szerokością ulicy. Jedz do niego i powiedz mu żeby tak robił jak mówisz... O ile wyliżę się z tego. Wspaniały kraj, mamy tyle praw.
2021-10-27 17:29
i było prawo jazdy
2021-10-27 17:45
Takich słownych manipulacji używa Kaczyński. Pewnie lubisz PiS i taki bełkot co? Bandzior? Każdy kierowca to bandzior czy tylko wszyscy spoza twojej rodzinki?
2021-10-27 17:49
tylko dla takich, którzy brak refleksji i umiejętności później spychają na innych uczestników ruchu
2021-10-27 23:59
Bo chciałbym kilka godzin z rana pokręcić się po ulicy pod twoim blokiem. Mam przecież bezwzględne prawo pomykać cała szerokością i mieć cały czas pierwszeństwo.
A tak serio - zachowajmy zdrowy rozsądek. Wchodzenie
Bo chciałbym kilka godzin z rana pokręcić się po ulicy pod twoim blokiem. Mam przecież bezwzględne prawo pomykać cała szerokością i mieć cały czas pierwszeństwo.
A tak serio - zachowajmy zdrowy rozsądek. Wchodzenie pod cofające auto, wyskakiwanie spomiędzy zaparkowanych aut na ulicę i inne tego typu czynności są nierozsądne i przyczyniają się do wypadków niezależnie od tego kto ma pierwszeństwo.
2021-10-28 12:34
Nikt nie stwierdził, że dziadek kilka godzin czatował na cofającego dostawczaka.
Za to cofający ma obowiązek upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.
2021-10-27 17:08
Strefa ruchu? Prawo jazdy z czipsów czy z bazaru?
2021-10-27 18:06
2021-10-28 08:01
zobacz sobie na zdjeciu co to za miejsce. bo sie kompromitujesz.
2022-01-11 07:51
W strefie zamieszkania nawet dziecko poniżej 7 lat może poruszać się, bawić itd na całej szerokości drogi. Zanim więc orzekniesz o winie, poczytaj KRD.
2021-10-27 17:02
Powrotu do zdrowia życzę starszemu panu.
2021-10-27 17:03
Jak można wejść pod cofającą ciężarówkę? Kierowca to nie jasnowidz
2021-10-27 17:07
A jak jest ślepy, to niech zmieni zawód
2021-10-27 17:08
Jak kierowca nie widzi to nie może jechać.
2021-10-27 17:15
Słyszałeś/-as o wstecznym martwym punkcie w dostawczaki który nie ma okien na pace?
2021-10-27 17:26
jak kierowca sierota, to niech sobie pomoc zorganizuje zamiast terroryzować pieszych
2021-10-27 17:46
Przy obecnych cenach kamer cofania Twój argument i wszystkie Twoje wywody w pozostałych komentarzach są z dudy.
2021-10-27 19:44
Ilu pieszych trzeba potrącić dostawczakiem, żeby mieć wystarczające doświadczenie, żeby się wypowiadać na ten temat?
2021-10-28 04:12
A czy Ty Dexter słyszałeś o ludziach niewidomych, niesłyszących, mających problemy z szybkim poruszaniem się (na tyle szybkim, żeby uciec przed jakimś cofającym)?
2021-10-27 20:04
Pierwszeństwo nie zwalnia z myślenia!!!
2021-10-27 21:02
2021-10-28 09:13
Ten kierowca chyba akurat myślał że jest jasnowidzem
2021-10-27 17:16
Jednak po chwili przemyśleń- przecież to starszy Pan, nie ma refleksu młodzieniaszka, mało tego to straszne być przygniecionym przez auto.. dużo zdrowia dla obu Panów
2021-10-27 18:32
Czy 54 lata to starszy Pan ?
2021-10-27 19:16
2021-10-27 17:17
"Uwaga Starsze Ludzie" bedzie miano nosil.
2021-10-27 17:23
I symbol dwóch starych bab gadających sobie na środku ulicy.
2021-10-27 18:01
" 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
()
3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
a)
" 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
()
3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.
2. Zabrania się cofania pojazdem w tunelu, na moście, wiadukcie, autostradzie lub drodze ekspresowej.
Z powyższych przepisów wynika, że kierowca w trakcie cofania musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu, w szczególności pieszym, którzy mogą pojawić się za pojazdem. Kierowca powinien uważać także na wszelkiego rodzaju przeszkody stałe takie jak latarnie, słupy, drzewa czy inne pojazdy. Powyższe zasady dotyczą tak samo dróg publicznych, jak i parkingów. W razie wjechania tyłem w jakąś część infrastruktury parkingu, jego zarządca zazwyczaj nie odpowiada za poniesione przez właściciela pojazdu usterki, gdyż z góry zakłada się, że elementy na parkingu umiejscowione zostały poprawnie i to kierowca musi upewnić się, że nie najedzie na żaden z nich.
2021-10-27 20:40
2021-10-28 09:34
ukazało się rozporządzenie premiera Mateusza Morawieckiego, według którego odstrzał sanitarny może być wykonywany bez ograniczeń.
2021-10-27 17:17
Generalnie to jest strefa zamieszkania kierowcy z poza Zaspy jeżdżą po naszym osiedlu jakby to samochody miały pierwszeństwo. Musisz mieć oczy do około głowy potrafią podjeżdżać pod plecy pospieszyć .
2021-10-27 17:18
Też mieszkam na Zaspie i nie wpierniczam się pod auta jak zombie.
2021-10-27 17:21
Prędkość maksymalna to 20km/h. Nie pisz, że przy tej prędkości nie zauważysz w porę pieszego.
2021-10-28 00:22
Nawet przy prędkości 5km/h można nie zauważyć jak ktoś wyskoczy zza innego samochodu czy innego krzaka
Ale żeby to zrozumieć trzeba chodź raz w życiu usiąść za kierownicą i mieć jakakolwiek wyobraźnie
2021-10-28 10:17
2021-10-27 17:32
Skoro to strefa zamieszkania to parkujecie też tylko w wyznaczonych miejscach czy jednak cała jezdnia zastawiona po jednej stronie ? Plus oczywiście auta zaparkowane na skrzyżowaniach równorzędnych
2021-10-27 17:46
Generalnie cały Gdańsk to strefa zamieszkania
2021-10-27 17:51
2021-10-28 07:52
O, mamy prawego i sprawiedliwego. Ideal za kierownicą?
2021-10-28 11:55
Ale nie jest na bakier ze stanem faktycznym i logiką. W całym Gdańsku mieszkają ludzie ? Jeśli tak to na logikę jest to strefa zamieszkania
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.