2020-11-17 07:33
Opinia wyróżniona
jeżeli DRMG uzyskali pozwolenie na budowę przed wygaśnięciem uzgodnienia to mają poprawne papiery. Jeżeli natomiast uzgodnienie wygasło przed PozwoleniemNB to urzędnik kwydający pozwolenie popełnił błąd i jest do wzruszenia.
2020-11-17 08:07
PKP teraz musi tak zaprojektować i wykonać peron aby były do niego dojścia z kładki. Ale wtedy leży na nich koszt utrzymania tych dojść. I tu jest problem.
2020-11-17 20:37
przecież to nie jest most o nośności wielu ton, tylko chodnik z drogę rowerową. To lekka konstrukcja, a długość niewielka więc chyba można to zaprojektować bez tego wspornika na środku. a wtedy łatwo można do tego dorobić schody na peron. Tylko trzeba chcieć się porozumieć i wprowadzić zmiany. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
2020-11-17 09:20
Zrobi tak jak zrobi, a wówczas Dulkiewicz będzie płakać w swoich mediach, że chciała sie dogadać, ale nie dało się. I zamiast zrobić dobrze mieszkańcom to będzie jak na Kielnieńskiej - 40 lat czekania na remont.
2020-11-17 11:11
2020-11-17 12:03
W okolicy przeróbki PKP robi wiadukt dla miasta za free
2020-11-17 08:32
Opinia wyróżniona
Ile osób jezdzi rowerem przez cały rok? Z pewnością kolej będzie lepiej wykorzystana, przez większą liczbę ludzi niż ścieżka rowerowa. Rachu ek prosty i spór zbędny
2020-11-17 22:17
rowerem, do pracy
2020-11-17 09:57
Badania wykazują, że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM. Próba przeciwstawiania sobie interesów obu grup jest przejawem, delikatnie rzecz biorąc, braku wyobraźni. Komunikacja rowerowa powinna być
Badania wykazują, że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM. Próba przeciwstawiania sobie interesów obu grup jest przejawem, delikatnie rzecz biorąc, braku wyobraźni. Komunikacja rowerowa powinna być postrzegana przez zarządców linii kolejowych/ operatorów kolei jako strategiczny partner: w dobrze zarządzanych miastach/ aglomeracjach/ metropoliach znaczna część pasażerów dociera do stacji lokalnej i regionalnej kolei rowerem. Przy stacjach kolejowych (węzłach przesiadkowych) tworzone są wygodne parkingi służące systemowi Bike and Rail (Rower + kolej). Jedyne sensowne rozwiązanie to porozumienie się obu zainteresowanych stron i znalezienie rozwiązania, które przyniesie korzyści wszystkim: nie tylko rowerzystom czy pasażerom kolei: również tym, którzy nadal będą (niepotrzebnie) korzystać z samochodu na małe i średnie odległości w mieście i jego okolicach.
2020-11-17 15:53
ciekawe więc dlaczego przewozi się rowery SKM i komunikacją miejską skoro tak ochoczo buduje się dla nich ścieżki rowerowe? Jedynym rozwiązaniem jest zaprzestanie rozbierania linii kolejowych by wybudować tam drogi dla
ciekawe więc dlaczego przewozi się rowery SKM i komunikacją miejską skoro tak ochoczo buduje się dla nich ścieżki rowerowe? Jedynym rozwiązaniem jest zaprzestanie rozbierania linii kolejowych by wybudować tam drogi dla rowerów. Statystyki pokazują że większą popularnością cieszą się przejazdy kolejką wąskotorową niż rowerem po rozebranych torach. Dodatkowo wąskotorówka jest większą atrakcją turystyczną niż rower wpakowany do środka komunikacji miejskiej.
2020-11-17 17:25
statystyki mówiące o popularności dróg dla rowerów są dostępne - liczba turystów rowerowych oraz osób korzystających z roweru w celach komunikacyjnych po drogach rowerowych budowanych w śladzie opuszczonych linii
statystyki mówiące o popularności dróg dla rowerów są dostępne - liczba turystów rowerowych oraz osób korzystających z roweru w celach komunikacyjnych po drogach rowerowych budowanych w śladzie opuszczonych linii kolejowych w dobrze zarządzanych miastach jest nieporównanie wyższa niż liczba osób korzystających z kolejek wąskotorowych. Dobra infrastruktura rowerowa w otoczeniu stacji czynnych linii kolejowych znacznie zwiększa obszar napływu pasażerów dla operatorów kolei - tutaj występuje zjawisko synergii a nie konkurencji.
2020-11-17 18:54
ciekawe więc ile ludzi rocznie korzysta ze ścieżki rowerowej w Pszczółkach to porównamy to z ilością pasażerów wąskotorówki w Nowym Dworze Gd lub rowerzystów korzystających z dróg po rozebranej wąskotorówce
2020-11-18 15:13
nie ma bezpośredniego połączenia ze stacją Pszczółki, nie ma bezkolizyjnego przejazdu wiaduktem nad szosą a także nie ma zachowanej ciągłości pod autostradą A1, czyli generalnie jest mocno dysfunkcjonalna dla lokalnego
nie ma bezpośredniego połączenia ze stacją Pszczółki, nie ma bezkolizyjnego przejazdu wiaduktem nad szosą a także nie ma zachowanej ciągłości pod autostradą A1, czyli generalnie jest mocno dysfunkcjonalna dla lokalnego ruchu rowerowego. Można by stosunkowo niewielkim kosztem zlikwidować te niedogodności. Jednostkowy przykład nie jest dowodem na wyższość kolejek wąskotorowych nad ideą wykorzystywania dawnych szlaków kolejowych na tworzenie atrakcyjnych ciągów pieszo rowerowych w ich śladzie. Na ten temat jest wiele publikacji: wystarczy sięgnąć do materiałów Europejskiego Stowarzyszenia Greenways i trochę się poduczyć. Na zakończenie powtórzę jeszcze raz: transport rowerowy i transport kolejowy to potencjalni strategiczni sojusznicy, a nie rywale. ;-)
2021-03-04 11:41
Tyle tylko że nie rozwala się ścieżek rowerowych po to by wybudować linie kolejowe. Po likwidacji linii kolejowych powstają tkzw białe plamy i na to też są badania. Poczytaj sobie o wykluczeniach komunikacyjnych
2020-11-17 11:50
Czy mogę prosić o źródło badań wskazujące że że w Trójmieście więcej osób jeździ rowerem niż SKM?
2020-11-17 17:23
o szczegóły proszę się zwrócić do odpowiedniego referatu w Urzędzie Miejskim. Nie jestem jego pracownikiem, ale miałem okazję uczestniczyć w konferencji na ten temat, dlatego użyłem tego argumentu.
2020-11-17 11:54
obawiam sie ze niewielu
2020-11-17 13:06
te okolice są bardzo słabo skomunikowane. przystanek skm byłby wykorzystywany przez dużą ilość mieszkańcow, których jest w okolicy coraz więcej. duża część zapewne docierałaby do niego na rowerze
2020-11-17 10:46
Opinia iście godna pracownika odpowiedniej komórki administracyjnej Urzędu Miejskiego. Zapomniał tylko nadmienić że w naszym mieście nie ma żadnego konkretnego planu dotyczącego budowy tudzież włączania części dróg jako
Opinia iście godna pracownika odpowiedniej komórki administracyjnej Urzędu Miejskiego. Zapomniał tylko nadmienić że w naszym mieście nie ma żadnego konkretnego planu dotyczącego budowy tudzież włączania części dróg jako dróg rowerowych, nie ma żadnej spójnej architektury- np. na Dmowskiego robimy tak, na Kartuskiej inaczej a na Wita Stwosza jeszcze inaczej. A potem rowerzysta otępiały jedzie ul. Nowatorów po jezdni zamiast po ścieżce rowerowej bo po co ma po niej jeździć? Czy nie można kopiować rozwiązań z Niemiec czy Holandii a nie wiecznie robić eksperymenty bo wydaje się komuś że można inaczej nie koniecznie lepiej ale byle by było roboty na lata.
2020-11-17 17:32
jest on sukcesywnie wdrażany. Wyzwaniem jest nadal tylko teoretyczne priorytetowe traktowanie ruchu pieszych i rowerzystów przy planowaniu rozwoju infrastruktury miejskiej. Nadal przewiduje się tworzenie makabrył w
jest on sukcesywnie wdrażany. Wyzwaniem jest nadal tylko teoretyczne priorytetowe traktowanie ruchu pieszych i rowerzystów przy planowaniu rozwoju infrastruktury miejskiej. Nadal przewiduje się tworzenie makabrył w postaci piętrowych parkingów dla samochodów, które zwiększają korki na dojazdach do centrum miasta: vide obiekt przy Urzędzie Marszałkowskim lub projekt podziemnego parkingu na Podwalu Staromiejskim. Jedno miejsce postojowe takiego parkingu kosztuje (sto) kilkadziesiąt tysięcy złotych. Za jeden taki obiekt wielostanowiskowy można by zbudować pełną infrastrukturę rowerową miasta.
2020-11-17 15:07
2020-11-17 08:39
2020-11-17 07:03
Że wszystkim mają problem.
2020-11-17 07:08
2020-11-17 11:05
Jeśli nie to tylko pomawiasz urzędników, a to też jest karalne.
2020-11-17 07:09
2020-11-17 07:48
Dla mnie obie instytucje wykazały się brakiem zainteresowania, dobrej woli, zapobiegliwości.
2020-11-17 07:49
2020-11-17 08:03
2020-11-17 08:15
komorowski
2020-11-17 11:06
Wybory Sasina tylko na makulaturę za 70mln poszły, a tej nawet na skupie nie biorą.
2020-11-17 11:16
2020-11-17 12:10
Po mojemu to Sasin powinien oddać 70mln z własnej kieszeni, kropka.
2020-11-17 08:09
Zawsze "ten drugi" (tu PKP) musi dostosowac się do tego co jest juz zaprojektowane i uzgodnione. To , że uzgodnienia starciły ważność to tylko szukanie dziury w całym ze strony PKP choć sama idea jest słuszna.
2020-11-17 08:14
2020-11-17 10:56
Ile czasu PKP zaniedbywała remont choćby dworca głównego PKP w Gdańsku?
2020-11-17 11:18
A co to ma wspólnego z tematem?
2020-11-17 08:14
2020-11-17 11:07
2020-11-17 11:17
2020-11-17 12:15
Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..
2020-11-17 17:35
2020-11-17 15:10
2020-11-17 18:13
I za tym rozwiązaniem również PiS głosował w 100%, a teraz łaskawie chcą te pieniądze OFE oddać biorąc sobie zaledwie 30% "znaleźnego".
2020-11-17 08:58
I wszystko jasne
2020-11-17 11:14
Wystarczy zniżka na mieszkanie.
2020-11-17 07:08
2020-11-17 07:21
Kolej jest i będzie. Nie będzie ścieżki rowerowej nad linią kolejową, bo to przerasta możliwości projektowe inżynierów. A raczej brak chęci powstania takowej.
2020-11-17 07:56
chodnik z "dopuszczonym ruchem rowerowym", ale to jest dalej chodnik.
2020-11-17 11:20
I tak jezdzicie gdzie popadnie. Ostatnio szedłem świętokrzyska po jednej stronie chodnik po drugiej droga rowerowa. Szedłem chodnikiem ,co chwila jakiś rowerzysta na mnie dzwonił. Na ścieżce nie było nawet 1 rowerzysty.
I tak jezdzicie gdzie popadnie. Ostatnio szedłem świętokrzyska po jednej stronie chodnik po drugiej droga rowerowa. Szedłem chodnikiem ,co chwila jakiś rowerzysta na mnie dzwonił. Na ścieżce nie było nawet 1 rowerzysty. Więc po co Wam ścieżki skoro z nich nie korzystacie ? Rowery powinny mieć takie rolki do rozwijania ścieżki przed rowerzysta. Bo to on jest panem i władcą
2020-11-17 13:05
zacznij jezdzic rowerem to bedziesz wiedział i głupich pytan zadawac nie bedziesz
2020-11-17 09:59
wywołuje efekt synergii: zwiększa skalę korzystania z kolei, ponieważ poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu rowerzystek i rowerzystów do stacji kolejowych zwiększa obszar napływu pasażerów do nich. Takie dyrdymały jak powyżej mógł napisać jedynie człowiek mający problemy z wyobraźnią.
2020-11-18 15:15
2020-11-17 07:12
Zero odpowiedzialności, zero logicznego myślenia ważne że co miesiąc pensja jest na koncie i tak do emerytury można "pracować".
2020-11-17 07:12
Naprawdę nie można się dogadać z korzyścią dla mieszkańców? Myślałem, że PKP jak się mówiło państwo w państwie to już przeszłość.
2020-11-17 07:45
Jedyne wyjście to wstrzymanie budowy ścieżki i zmiana projektu. A kto za to zapłaci niech zdecyduje sąd jeśli dwie instytucje nie mog ą się dogadać. Dodatkowo nie ma czasu na zmianę projektu kolejowego. W przyszłym roku
Jedyne wyjście to wstrzymanie budowy ścieżki i zmiana projektu. A kto za to zapłaci niech zdecyduje sąd jeśli dwie instytucje nie mog ą się dogadać. Dodatkowo nie ma czasu na zmianę projektu kolejowego. W przyszłym roku ruszą przetargi na remont linii Kościerzyna-Gdynia i potem ta linia będzie nieprzejezdna i potrzebujemy wtedy bajpasu. Oczywiście to nie determinuje po czyjej stronie jest prawo, ale niestety pilność bajpasu jest nieporównywalnie większa od drogi rowerowej.
2020-11-17 10:59
Bajpas, a budowa nowego przystanku to dwie różne rzeczy.
2020-11-17 12:01
Drugi to kawałek PKMkowy od Kokoszek do Kiełpinka ale on i tak musi trafić w tory stacji G. Kokoszki.
2020-11-17 07:14
2020-11-17 07:23
Przyszłość czy nie, jeśli ty sam nie korzystasz z roweru, to dlaczego wyśmiewasz innych. Jeśli chciałbym chodzić wszędzie pieszo, bo tak nas stworzono, to mam wszędzie budować chodniki zapominając o drodze jak sądzę dla Ciebie samochodziarza?
2020-11-17 08:49
Byłoby tak pięknie i bezpiecznie...i rowery! Tak, duuuużo rowerów. Bedzie nowocześnie, po "łeropejsku".
2020-11-17 11:01
A według Ciebie nowoczesność to transport osobisty? Bo przykładem dużo większych metropolii raczej zbiorowa komunikacja i marginalizacja samochodów.
2020-11-17 09:03
ale sam rower nigdy nie będzie jedynym możliwym rozwiązaniem problemów komunikacji wokół miast. Przecież mało kto ma siły i czas dojeżdżać codziennie 30 km lub więcej rowerem za to pociągiem taki dystans pokonamy szybko i wygodnie.
2020-11-17 10:01
a także o możliwości łatwego łączenia przejazdów rowerem z przejazdami koleją. Ostatnia mila (od stacji dojazdowej) także może być pokonana rowerem - prywatnym lub publicznym). Przy okazji sprawdź w Tczewie, ile rowerów jest tam zaparkowanych przy stacji PKP Tczew - na pewno da ci to dużo do myślenia.
2020-11-17 12:46
2020-11-17 07:16
wydali pozwolenia na budowę setek bloków a zapomnieli o infrastrukturze.
2020-11-17 08:58
Zfloscie sie do developerow co wam kit wcisneli
2020-11-17 10:03
2020-11-18 15:16
2020-11-17 11:19
2020-11-17 07:19
PKP to jednak dziwna spółka. Zawsze mają z czymś problem, teraz z nieistniejącym nawet w planach peronem. Przypominam ile lat zajęło podjęcie decyzji o remoncie choćby dworca głównego w Gdańsku o innej ich infrastrukturze nie wspominając.
2020-11-17 07:43
Nie mówimy tu o Kargulu i Pawlaku, którzy rozwiązują konflikty inaczej.
2020-11-17 11:00
Polska Kocha Piguły
2020-11-17 07:26
2020-11-17 07:41
kto w tej chwili jest w prawie. Dwie instytucje, które powinny współpracować ze sobą, tego nie robią. Kolej pracę nad bajpasem kartuski zaczęła już dawno, a nie w lipcu br. i powinna była wiedzieć jakie uzgodnienia
kto w tej chwili jest w prawie. Dwie instytucje, które powinny współpracować ze sobą, tego nie robią. Kolej pracę nad bajpasem kartuski zaczęła już dawno, a nie w lipcu br. i powinna była wiedzieć jakie uzgodnienia wydała, dotyczącące miejsc na których zamierza budować. I powinna była uprzedzić miasto, że ma tu jakiś problem. Miasto ze swojej strony też powinno było zainteresować się (sprawa bajpasu kartuskiego jest nagłośniona w lokalnych mediach i znana jest od dawna, a przetarg z mapkami jest ogólnodostępny) co się dzieje na terenie , który ma zamiar zmieniać. Oczywiście któraś ze stron ma prawdopodobnie za sobą prawo, ale to za mało.
2020-11-17 07:44
Oni nie przyznają się do błędu. Mają zbudować kładkę, a potem choćby i potop.
2020-11-17 10:13
nie sowiecka a kapitalistyczna mentalność - tylko ja i dla mnie
2020-11-17 07:28
To się świat wali, w ten oto sposób forsowanie budowy ścieżynki dla rowerków sprawia, ze Kartuziaki dalej będą zalewać Gdańsk swoimi trupkami typu passacik w TDI jeżdżący na olej opałowy
2020-11-17 08:21
2020-11-17 10:14
zazdrości że ktoś może jeździć czymś bardziej wytrzymałym od jego plastikowej zabawki
2020-11-17 07:33
Opinia wyróżniona
jeżeli DRMG uzyskali pozwolenie na budowę przed wygaśnięciem uzgodnienia to mają poprawne papiery. Jeżeli natomiast uzgodnienie wygasło przed PozwoleniemNB to urzędnik kwydający pozwolenie popełnił błąd i jest do wzruszenia.
2020-11-17 08:07
PKP teraz musi tak zaprojektować i wykonać peron aby były do niego dojścia z kładki. Ale wtedy leży na nich koszt utrzymania tych dojść. I tu jest problem.
2020-11-17 09:20
Zrobi tak jak zrobi, a wówczas Dulkiewicz będzie płakać w swoich mediach, że chciała sie dogadać, ale nie dało się. I zamiast zrobić dobrze mieszkańcom to będzie jak na Kielnieńskiej - 40 lat czekania na remont.
2020-11-17 11:11
2020-11-17 12:03
W okolicy przeróbki PKP robi wiadukt dla miasta za free
2020-11-17 20:37
przecież to nie jest most o nośności wielu ton, tylko chodnik z drogę rowerową. To lekka konstrukcja, a długość niewielka więc chyba można to zaprojektować bez tego wspornika na środku. a wtedy łatwo można do tego dorobić schody na peron. Tylko trzeba chcieć się porozumieć i wprowadzić zmiany. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.